2011. Március 3., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Előterjesztés letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Előterjesztés nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Mi történt az ülésen:
Jegyzőkönyv olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1. - Beszámoló Kőszeg város közrendjéről és a közbiztonságról.
2. - Kőszeg Város Önkormányzatának 2011. évi költségvetéséről szóló önkormányzati rendelet megalkotása.
3. - Az önkormányzat 2010. évi költségvetéséről szóló 3/2010. (II. 12.) önkormányzati rendelet módosítása.
4. - A 2011. évi vagyonhasznosítási koncepció jóváhagyása.
5. - A KSK Tenisz Szakosztálya öltöző építésének ügye.
6. - A kőszegi kistérség közoktatási intézményrendszerének racionalizálási lehetősége.
7. - Televíziós műsorkészítésről szóló döntés.
8. - Banki szolgáltatással kapcsolatos ajánlattételi felhívás jóváhagyása.
9. - A 2011. évi út és járda felújítási terv jóváhagyása.
10. - Beszámoló a Nyugat-Dunántúli Regionális Hulladékgazdálkodási Társulás 2010. évi munkájáról.
11. - Az Alpokalja Zöldek Közhasznú Egyesülettel együttműködési megállapodás.
12. - A botgyári átemelő megközelítése.
13.a - Vagyonügyek: A 0205/135 hrsz-ú ingatlan belterületbe vonása.
13.b - Vagyonügyek: A Liszt Ferenc u. 30. alatti garázsügy.
13.c - A Várkör 20-22. I. 1. alatti lakás értékesítése.
14. - Jelentések lejárt határidejű határozatokra, beszámoló az átruházott jogkörben hozott döntésekről.
15. - Egy mappában a 2011. március 3-i képviselő-testületi ülés anyagai.
2. napirendi pont:
Kőszeg Város Önkormányzatának 2011. évi költségvetéséről szóló önkormányzati rendelet megalkotása.

Kőszeg Város Önkormányzata
2011. évi költségvetési rendeletéhez




Az államháztartásról szóló – többször módosított – 1992. évi XXXVIII. törvény 65. §-a, alapján az önkormányzat 2011.évi költségvetését az alábbiak szerint terjesztem elő:
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testülete 210/2010. (XII. 14.) számú képviselő-testületi határozatában a költségvetés kidolgozásához meghatározta az alapelveket.
Mindezeket, valamint a törvényi előírásokat figyelembe véve készítettük el a rendelettervezetet az alábbiak szerint:
A Magyar Köztársaság 2011. évi költségvetéséről szóló 2010. évi CLXIX. törvény elfogadásra került.
A Kormány elképzelése szerint a bruttó hazai termék (GDP) növekedése 3,0% körüli, a fogyasztói árszínvonal 3,5%-os növekedése mellett. Az államháztartás hiánya a GDP 3,0%-ra tervezett.

A 2011. évi központi költségvetési szabályozásban az alábbi fő prioritások érvényesülnek:
- A gazdaság növekedésének beindítása és a foglalkoztatottság növelése, a költségvetés stabilitásának megtartása mellett.
- Vállalkozási tevékenység serkentése és a versenyképesség növelése.
- Az államháztartás egyensúlyának javításával az euró bevezetéséhez szükséges követelmények elérése
- Fontos cél a piacok és a nemzetközi szervezetek bizalmának visszaszerzése is.

Ezen központi törekvések önkormányzatunknál a következők szerint érvényesülnek:
Az itt képződött SZJA bevétel helyben maradó része (8%), amely 107 802 E Ft-ot jelent (9 355,38 Ft/fő).
Ehhez számítandó hozzá az adóerő-képesség miatti kiegészítés, amely önkormányzati adatszolgáltatás alap-ján kerül meghatározásra. Ezen összeg önkormányza-tunknál 11 995,64 Ft/fő.
Együttes összegüket a 10 000 fő feletti városok esetében 41 480 Ft/főre egészíti ki a központi költségvetés. Az önként ellátott megyei kötelező feladatok miatt ellátottanként 23 800 Ft illeti meg önkormányzatunkat.
Ezen számítások szerint SZJA bevételünk
374 988 E Ft, amely 3,4%-os (13 147 E Ft) csökkenést jelent az előző évihez képest.

A gépjárműadó összegének számításánál a tapasztalati adatokat vettük figyelembe, 71 698 E Ft bevétellel számoltunk.
A központi bevételek a koncepcióhoz képest 6 955 E Ft-tal csökkentek.
A központi szabályozásba tartozó működési források az előző évhez viszonyítva összességében 24 226 E Ft-tal csökkentek, levonva a közcélú foglalkoztatás finanszírozási rendszerének változása miatt 2010-ben még kapott támogatást (47 746 E Ft).
A rendelkezésre álló forrásokból célhoz kötötten kell felhasználni 83 970 E Ft-ot.

A költségvetési törvény, valamint a 210/2010. (XII.14.) számú képviselő-testületi határozatban foglaltak figyelembe vételével az intézmények elkészítették a költségvetési javaslataikat, melyek egyeztetésre kerültek.
A kistérségi fenntartásba adott közoktatási intézmények, és a gondozási központ részletes költségvetését a társulási tanács fogadja el, amely átadott pénzeszközként beépül az önkormányzat költségvetésébe.

A koncepció alapelveit követve, az igényelt központi támogatást összesítve a működésben mutatkozó forráshiány 222 716 E Ft, amelyet az első olvasatban elfogadott 170 000 E Ft-ra kellett csökkenteni. A rendelettervezet előkészítéseként az intézményekkel újabb egyeztetést folytattunk, illetve az önkormányzati feladatok felülvizsgálatát ismét elvégeztük.
A fentiek alapján a 4. számú információs táblában szereplő csökkentési javaslat tételei a következők:
- út-, és hídkarbantartási keretösszeg csökkentése 10 000 E Ft-tal, amely az útfelújítási keret 5 000 E Ft összegű emelése mellett valósítható meg
- fejlesztési tartalék elhagyása 5 900 E Ft
- többcélú társulás intézményeinek finanszírozása az elfogadott 242 374 E Ft-os összegben, amely az első olvasathoz képest 23 028 E Ft-os csökkenést jelent (ebből 8 028 E Ft az előrehozott nyugdíjazások miatti kifizetés, 5 347 E Ft dologi kiadások egységes tervezése, 2 307 E Ft létszámcsökkentés, 7 654 E Ft egyéb takarékossági intézkedések)
- Jurisich M. Gimnázium kiadásainak csökkentése 4 000 E Ft
- Chernel K. Városi Könyvtár kiadásainak csökkentése 980 E Ft
- Jurisics-vár Műv. Központ kiadásainak csökkentése 1 750 E Ft
- Polgármesteri hivatal igazgatási kiadásainak csökkentése 2 808 E Ft
- Közvilágítás fenntartási előirányzat csökkentése 2 000 E Ft
- Szociális ellátások előirányzatának csökkentése 1 000 E Ft
- egyéb szórakoztató tevékenység, rendezvények előirányzatának csökkentése 1 250 E Ft

A működési hiány belső forrásokból nem finanszírozható, ezért a forráshiány fedezetének biztosítására működési hitel felvétele szükséges.


Saját bevételek tervezése

Az intézményeknél az élelmezésen kívüli saját bevételek az intézmények egyedi sajátosságait figyelembe véve az előző évi teljesítés szintjén tervezettek. Az élelmezési bevételek tervezésénél az élelmezési normákat, valamint a rászorultság alapján nyújtott kedvezményeket is figyelembe vettük, és a normatíva igénylésben szereplő létszámmal számoltunk.
A helyi adó bevételek körénél a koncepcióhoz képest 1 250 E Ft-tal magasabb összeggel számoltunk, az elfogadott adórendelet szerinti adónemekkel és mértékkel.
A kötvény kibocsátásából származó pénzeszközt, illetve az egyéb pénzeszközöket figyelembe véve 20 000 E Ft kamatbevétellel számoltunk.
A működési célú támogatás értékű bevételek között szerepel az Arany J. Tehetséggondozó Program támogatása (18 375 E Ft), amellyel a forrás igénylés módjának változása miatt a hivatalnál kalkuláltunk.

Személyi juttatások tervezése

A közalkalmazottak rendszeres személyi juttatásait személyenként – a törvény szerinti bértábla alapján számoltuk, a pótlékok körét nem bővítettük. A közalkalmazotti illetménytábla 2011-ben nem változott, a pótlékalap szintén változatlan. A köztisztviselők illetményalapja változatlanul 38 650 Ft 2011. évben is. Az alapilletmények tervezett előirányzata intézményi szinten 5%-kal csökkentve szerepel.
A személyi juttatások tervezésénél a kötelező átsorolások miatti növekedést, a nem rendszeres személyi juttatásoknál a törvény szerinti kötelező juttatásokat figyelembe vettük.
Az intézményeknél a keresetbe tartozó juttatások előző évi bázis előirányzatának 2%-át kereset-kiegészítés fedezeteként, a hivatalnál jutalomként az adóprémium összegét terveztük. Az intézményeknél 5 000 Ft/fő/hó melegétkezéssel, a hivatalnál a cafeteria juttatások keretösszegénél a törvényi minimummal számoltunk. (A tervezet tartalmazza a közalkalmazottak étkezési költségtérítését a fenntartott és a finanszírozott intézményeknél is.)
A személyi juttatások kalkulált összege önkormányzati szinten 459 626 E Ft-ot tesz ki.

Munkaadót terhelő járulékok tervezése

A járulékok mértéke változatlan, a TB járulék nyugdíjbiztosítási része 24%, az egészségbiztosítási 2%, a munkaerő-piaci járulék pedig 1%. A törvényi mértéket figyelembe véve önkormányzati szinten 127 687 E Ft kiadással számoltunk (2010-ben 134 581 E Ft).

Dologi kiadások tervezése

A dologi kiadásoknál az intézmények az egyedi sajátosságok egyeztetésével az előző évi tényleges teljesítést vették figyelembe, amelyben az élelmezési kiadások tervezését normatív létszámra, az elfogadott élelmezési normákkal készítettük el. Az általános forgalmi adónál a törvényi mértékkel terveztünk. Az állami költségvetés dologi kiadások emelésére nem nyújt támogatást.

A Városüzemeltetési Kft. Szolgáltatási díjait tapasztalati szinten terveztük, összességében 100 000 E Ft kiadással számoltunk. (Csökkentésre került 10 000 E Ft-tal, jelentős mértékű útfelújítás miatt.)
Az úszásoktatás finanszírozásánál 10 000 E Ft-tal számoltunk.
A kulturális kapcsolatokra, kitüntetésekre szánt összegnél 7 900 E Ft kiadással számoltunk, amely a koncepcióhoz képest tartalmazza a város díszpolgára, Lóránt Gyula újra temetését (300 E Ft), valamint az íjász Európa Bajnokság megrendezésének támogatását a városban (maximum 1 250 E Ft), amelyhez a megnövekedő idegenforgalmi adó bevétel nyújtana forrást. (az adóbevételeknél figyelembe véve)

Támogatások

A többcélú társulás működési támogatása összességében 242 374 E Ft, amely az első olvasatnak megfelelő mérték, előrehozott nyugdíjazások miatti kifizetés a tervezett támogatásban nem szerepel. A koncepcióhoz képest összességében 23 272 E Ft csökkenés tapasztalható, de a 2011. évre kért támogatás még mindig 11 335 E Ft-tal meghaladja a 2010.évi korrigált támogatás összegét.

A kötelező feladatot ellátó egyesületek, civil szervezetek, nem önkormányzati intézmények támogatásánál a megállapodásokban szereplő összeget vettük figyelembe. A nem kötelező feladatoknál és a kiemelt művészeti együtteseknél a koncepcióban elfogadott elvek szerint számoltunk. (3. számú információs tábla)
A turisztikai feladatok ellátására összességében 8 700 E Ft kiadást terveztünk.
A kisebbségi önkormányzatok helyi önkormányzati támogatásánál 600 E Ft-tal számoltunk kisebbségi önkormányzatonként. A központi támogatás összege 209 539 Ft önkormányzatonként.

A szociális ellátásoknál figyelembe vettük a támogatott kör változását, valamint az önkormányzati rendelet változásait is az ezzel összefüggő ellátásoknál. A közfoglalkozatás rendszerének változását szintén figyelembe vettük, amelyre támogatás a munkaügyi központon keresztül igényelhető, az önkormányzatnál csak a kifizetések saját erő hozzájárulása szerepel.

Céltartalék

Az év közben felmerülő esetleges vis maior helyzetek kezelésére 2 000 E Ft céltartalékot képeztünk.
Az intézmények és az önkormányzat év közben megjelenő pályázatainak saját erő részére 3 000 E Ft pályázati tartalékot képeztünk. A turisztikai feladatok esetében 1 300 E Ft-ot tartalékként különítettünk el.

Fejlesztési bevételek és kiadások (5. és 6. számú melléklet)

A fejlesztési tervek meghatározásánál számba kell venni, hogy mennyi fejlesztési forrás áll rendelkezésre (5. számú melléklet). A fejlesztési bevételek és kiadások összhangja a tervezetben biztosított. A vagyonhasznosítás bevételére tervezett összeg tovább nem növelhető, hiszen az eladható ingatlanok köre egyre szűkül. A vagyonhasznosítás terhére tervezett fejlesztések csak a bevételek teljesítése esetén valósulhatnak meg.
A fejlesztési kiadások (6. számú melléklet) között a koncepcióban elfogadott célok szerepelnek, valamint beépült a Balog iskola felújítási hozzájárulása (17 200 E Ft), és a TIOP pályázat a gimnázium digitális tábla beszerzésére (9 734 E Ft), amely 2010-ről áthúzódó feladat, illetve a hulladékgazdálkodási társulás fejlesztési hozzájárulása (forrása a Városüzemeltető Kft. által beszedett szemétdíjba beépül)
A lehetőségek figyelembe vételével a fejlesztési kiadások területén prioritást élveznek az útfelújítások, illetve a csapadékvíz elvezetés.
Hosszú évek óta szerepel ugyan a költségvetésben, eddig mégsem sikerült jelentősen előre lépni az új köztemető megvalósítása területén, amely a tervek között 2011-ben szintén hangsúlyt kap.
Az önkormányzat jelenleg futó nagy beruházásai a költségvetésben bruttó összeggel szerepelnek. A gimnázium kollégiumának felújítását 2011-ben szintén meg kell valósítani (129 000 E Ft), hiszen az egyházi kártalanításra kapott összeget öt éven belül kell felhasználni.
A 2011. évi költségvetésbe az előző évi pénzmaradvány egy része (490 229 E Ft) beépült, amely a fejlesztési feladatok, főként a nagy beruházások finanszírozását szolgálja.
Az önkormányzat 2011-től kezdődően kezdi meg a kötvénykibocsátással kapcsolatos kötelezettségek tőketörlesztését (18 000 E Ft).
A céltartalékok között a vagyonhasznosítással összefüggő kiadások fedezetére 5 000 E Ft-ot, a teniszpálya klubhelyiség, öltöző építésére 12 600 E Ft-ot, a Szt. Jakab templom tetőfelújítására 3 000 E Ft-ot terveztünk.

A fentiekre tekintettel a likviditás biztosításához szükséges a folyószámla-hitelkeret összegének emelése maximum 250 000 E Ft-ig, amelyre az új számlavezetési szerződés megkötésekor kerülhet sor.

Kőszeg, 2011. február 25.


Huber László s. k.
polgármester


A Városfejlesztési, Idegenforgalmi, Környezetvédelmi és Rendészeti Bizottság a rendelettervezetet megtárgyalta, és az alábbi módosítással elfogadásra ajánlja:

A fejlesztési kiadások között tervezett közvilágítás fejlesztési keretösszeg emelkedjen 3 000 E Ft-tal (IV/3. pont), amelynek forrása a kisajátításokra elkülönített keret (IV/4. – 3 000 E Ft).

A Kulturális, Oktatási, Szociális, Egészségügyi és Sport Bizottság a rendelettervezetet megtárgyalta, és a Képviselő-testületnek elfogadásra ajánlja:

Javaslatként hangzott el, hogy a Kőszegi Sportklub támogatása emelkedjen 3 000 E Ft-tal, amelynek forrása az úszásoktatásra tervezett keret legyen, azonban a javaslat nem kapta meg a bizottság többségének támogatását.

A Pénzügyi, Jogi és Vagyonügyi Bizottság a rendelettervezetet megtárgyalta, és az alábbi módosításokkal elfogadásra ajánlja:
A Jurisics téri felújítás miatt turisztikai szempontból hasznos lenne a Fő tér fokozott virágosítása, amelyet az önkormányzat a vállalkozók és a lakosság hozzájárulásával valósíthatna meg. A felhívás kibo-csátása 2011. március 15-ig történjen, fedezetére a bizottság javasolja 500 E Ft átcsoportosítását a pályázati tartalékból.
A bizottság javasolja, hogy a képviselő-testület utasítsa az intézményvezetőket a bértömeg keresetkiegészítéssel, minőségi bérpótlékkal együttes, egységes kezelésére.
A bizottság javasolja a Jurisics téren a homlokzatok állapotának felmérését, a felújítás költségvonzatának előzetes becslését.
A bizottság javasolja a fejlesztések közül az egészségház útcsatlakozás (IV/20. 4 000 E Ft) előirányzatának átcsoportosítását céltartalékba.

A fejlesztési kiadások között tervezett közvilágítás fejlesztési keretösszeg emelkedjen 3 000 E Ft-tal (IV/3. pont), amelynek forrása a kisajátításokra elkülönített keret (IV/4. – 3 000 E Ft).

Javaslatként hangzott el, hogy a Kőszegi Sportklub támogatása emelkedjen 3 000 E Ft-tal, amelynek forrása az úszásoktatásra tervezett keret legyen, azonban a javaslat nem kapta meg a bizottság többségének támogatását.





Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…/2011.(……) számú önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2011. évi költségvetéséről





Kőszeg Város Önkormányzatának képviselő-testülete a helyi önkormányzatokról szóló és módosított 1990. évi LXV. tv. 16 §. (1) bekezdése, az államháztartásról szóló módosított 1992. évi XXXVIII. tv. (továbbiakban: Áht.) 65. §. (1) bekezdés, valamint a végrehajtási rendeletei, és a Magyar Köztársaság 2011. évi költségvetéséről szóló 2010. évi CLXIX. tv. alapján az alábbi rendeletet alkotja:

A rendelet hatálya

1. §

(1) A rendelet hatálya Kőszeg Város Önkormányzatának képviselő-testületére és annak bizottságaira, a polgármesteri hivatalra, és az önkormányzat intézményeire terjed ki, és meghatározza az önkormányzat bevételeit és kiadásait, figye-lemmel az önállóan működő és gazdálkodó, és az önállóan működő költségvetési szervek kiemelt előirányzatának meg-állapítására, valamint a 2011. évi gazdálkodás főbb szabályaira.
(2) E rendeletben foglaltak végrehajtását az önkormányzat képviselő-testülete, pénzügyi bizottsága, polgármestere, jegyzője a gazdálkodás szabályszerűségének ellenőrzése mellett költségvetési ellenőrzések, valamint a költségvetési szervek vezetőinek általános és eseti jellegű gazdasági beszámoltatásával ellenőrzi.

A költségvetés bevételeinek és kiadásainak főösszege, és finanszírozásának módja

2. §

A képviselő-testület a polgármesteri hivatal és az intézmények együttes 2011. évi költségvetését
2 973 143 E Ft költségvetési bevétellel
3 609 157 E Ft költségvetési kiadással
636 014 E Ft hiánnyal
24 215 E Ft finanszírozási kiadással
490 229 E Ft belső finanszírozási bevétellel
170 000 E Ft külső finanszírozási bevétellel

állapítja meg. A működési kiadások teljes körű finanszírozásának biztosítására működési hitel felvételét rendeli el.

Az önkormányzat 2011. évi költségvetési előirányzatainak részletezését a rendelet 3. számú melléklete szerint állapítja meg.


Az önkormányzat bevételi és kiadási főösszegének megoszlása


3. §

Működési célú bevételek:
 működési célú saját bevételek 434 260 E Ft
 működési célú központi bevételek 423 199 E Ft
 átengedett központi bevételek 446 703 E Ft
 működési célú átvett pénzeszköz 33 483 E Ft
Működési bevételek összesen: 1 337 645 E Ft

Felhalmozási célú bevételek:
 felhalmozási és tőkejellegű bevételek 164 871 E Ft
 felhalmozási célú átvett pénzeszközök 1 446 477 E Ft
 felhalmozási célú központi bevételek -
 felhalmozási kölcsön visszatérülés 24 150 E Ft
 áfa bevételek
Felhalmozási bevételek összesen: 1 635 498 E Ft

Költségvetési bevételek összesen: 2 973 143 E Ft


Működési célú kiadások:
 a személyi jellegű kiadások 459 626 E Ft
 a munkaadókat terhelő járulékok 127 687 E Ft
 a dologi jellegű kiadások 507 491 E Ft
 pénzeszköz átadás 398 131 E Ft
 ellátottak pénzbeli juttatásai 15 410 E Ft
 céltartalék 6 300 E Ft
 fejlesztési célú áfabefizetés és kamat - 7 000 E Ft
Működési kiadások összesen: 1 507 645 E Ft

Felhalmozási célú kiadások:
 felújítási kiadások 213 100 E Ft
 fejlesztési kiadások 1 801 892 E Ft
 pénzeszközátadás 26 440 E Ft
 kölcsönnyújtás, értékpapír vásárlás 32 480 E Ft
 áfabefizetés, kamatfizetés 7 000 E Ft
 céltartalék 20 600 E Ft.
Felhalmozási kiadások összesen: 2 101 512 E Ft


Költségvetési kiadások összesen: 3 609 157 E Ft


Költségvetési bevételek és kiadások különbözete
 működési költségvetés hiánya - 170 000 E Ft
 fejlesztési költségvetés hiánya - 466 014 E Ft

Költségvetési bevételek és kiadások különbözete összesen: - 636 014 EFt

Belső finanszírozás bevételei
 működési célú 2010. évi pénzmaradvány
 fejlesztési célú 2010. évi pénzmaradvány 490 229 E Ft

Külső finanszírozás bevételei
 működési célú hitelfelvétel 170 000 E Ft
 fejlesztési célú hitelfelvétel

Külső finanszírozás kiadásai
 fejlesztési hitelek törlesztése 24 215 E Ft

Külső finanszírozás egyenlege(bevétel-kiadás): 145 785 E Ft

Finanszírozási célú műveletek egyenlege: 636 014 E Ft


A 3. §-ban megállapított bevételek jogcímenkénti és intézményenkénti, valamint a kiadások intézményenkénti részle-tezését a 2., 3. és 4. számú melléklet, a fejlesztési bevételek célonkénti részletezését az 5. számú, a fejlesztési kiadások célonkénti részletezését a 6. számú melléklet tartalmazza.


A 2011. évi költségvetés végrehajtásának szabályai

4. §

(1) Az önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségért a pol-gármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző felelős.
(2) Az önállóan működő és gazdálkodó, valamint az önállóan működő intézmények vezetői felelősek saját költségve-tésükért és a költségvetési rendeletben foglaltak megtartásáért, a gazdálkodási lehetőségek és kötelezettségek összhang-jáért.
(3) A feladat elmaradásból származó személyi és dologi megtakarítások felhasználására csak a képviselő-testület en-gedélyével kerülhet sor.
(4) A költségvetési szerv a jóváhagyott kiemelt előirányzatokon belül köteles gazdálkodni. Valamennyi önállóan gaz-dálkodó költségvetési szerv köteles a jóváhagyott kiemelt előirányzatokat saját és a hozzá tartozó részben önálló költ-ségvetési szervek tekintetében is betartani. Az előirányzat túllépés fegyelmi felelősséget von maga után.


5. §

(1) A likviditási problémák kezelésére folyószámla-hitel szolgál maximum 250 000 E Ft összegben. A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy a jelenleg érvényes folyószámla-hitelkeret szerződés időtartamát meghosz-szabbítsa, igénybevételt követően a hitel és kamatának megfizetésére intézkedjen.
(2) Az önkormányzat nevében hitel felvételéről, a folyószámla hitelkeret összegének változtatásáról, illetve az önkor-mányzat részesedésként kimutatott értékpapírjainak értékesítéséről, vagy ilyen értékpapírok vásárlásáról a képviselő-testület jogosult dönteni, az elfogadott feltételekkel a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően előkészített hitelszerző-dés, illetve értékpapír értékesítési szerződés aláírására a polgármestert felhatalmazza.
(3) Forgatási célú, rövid lejáratú (éven belüli) értékpapírok vásárlásáról – az átmenetileg le nem kötött források terhére - , illetve eladásáról, amely műveletek célja kamat, hozam elérése a polgármester jogosult dönteni.
(4) Az önkormányzattal szemben fennálló elismert követelések faktorálására vonatkozó nyilatkozat tételéről a polgár-mester jogosult dönteni.
(5) Kőszeg Város Önkormányzata adósságot keletkeztető éves kötelezettségvállalásának (hitelfelvétel és járulékai, kötvénykibocsátás, garancia és kezességvállalás, lízing) felső határa 2011. évben a korrigált saját bevétel. Saját bevétel: helyi adók, az önkormányzat által beszedett gépjárműadó, kamatbevételek, külön törvények szerint az önkormányzatot megillető bírság, osztalék bevétel, azon önkormányzati vagyon bérbeadásából, haszonbérbeadásából, üzemeltetéséből, koncessziós díjából származó bevétel, amely ugyanazon vagyontárgyra vonatkozó felhalmozási, felújítási célú felhasz-nálására az önkormányzat kötelezettséget vállalt, valamint az egyéb sajátos bevételek. Korrigált saját bevétel: a rövid le-járatú kötelezettségek (tőke- és kamattörlesztés, lízingdíj) adott évre eső részével csökkentett saját bevétel éves elői-rányzatának 70%-a, és a megszűnt víziközmű-társulattól átvett még meg nem fizetett érdekeltségi hozzájárulások besze-déséből származó bevétel.


6. §

(1) Az önállóan gazdálkodó költségvetési szerv saját hatáskörében végrehajtott előirányzat-változtatásáról a polgár-mester a képviselő-testületet tájékoztatja.
(2) A rendelet 6. számú mellékletében felsorolt beruházások felhasználási kötöttséggel járó előirányzatként kezelendő-ek.
Egyúttal az intézményvezetői hatáskörben kezdeményezett felújítási fejlesztési kiadás céljára történő átcsoportosítás és teljesítés kizárólag a képviselő-testület előzetes engedélyével történhet.
(3) Az önkormányzat a költségvetését, valamint a felügyelet alá tartozó költségvetési szervek költségvetését rendelet-módosítással megváltoztathatja.
(4) A költségvetési rendelet módosításáról a képviselő-testület legalább negyedévenként, május 30-ig, augusztus 31-ig, november 30-ig, illetve a tárgyévet követően – december 31-i hatállyal – a költségvetési szerv számára a költségvetési beszámoló felügyeleti szervhez történő megküldésének határidejéig dönt. Az önállóan gazdálkodó költségvetési szerv költségvetési beszámolóját a tárgyévet követően legkésőbb február 28-ig megküldi a felügyeleti szerv részére.
(5) A részben önállóan gazdálkodó költségvetési szerv előirányzatainak változtatását a részben önállóan gazdálkodó költségvetési szerv vezetője kezdeményezi a meghatározott pénzügyi- gazdasági feladatainak ellátását végző önállóan gazdálkodó költségvetési szervnél. A változtatás végrehajtásához a felügyeleti szerv egyetértése szükséges.
(6) A jóváhagyott kiemelt előirányzatokon belül a részelőirányzatoktól a költségvetési szerv előirányzat módosítás nélkül is eltérhet. A költségvetési szerv a kiadási kiemelt előirányzatán belül a részelőirányzatokat megváltoztathatja, kivéve a szolgáltatási díjak csökkentését. A költségvetési szerv az élelmiszer beszerzés és a vásárolt élelmezés kiadási előirányzatát saját hatáskörben nem módosíthatja. A költségvetési szerv a bevételi kiemelt előirányzatán belül a részelő-irányzatait megváltoztathatja.
(7) A költségvetési szerv a kiemelt előirányzatok között előirányzat átcsoportosítást csak a képviselő-testület jóváha-gyásával hajthat végre.
(8) Az intézményeknél túlóra-, készenléti-, helyettesítési díj, ügyeleti díj elszámolására, kifizetésére átalány alkalmazá-sával nem kerülhet sor. Az intézményvezető köteles a tételes túlóra-, készenléti-, helyettesítési, ügyeleti díj elszámolásá-hoz, kifizetéséhez naprakész, ellenőrizhető analitikus nyilvántartást kialakítani, melynek ellenőrzött vezetéséért felelős-séggel tartozik.
(9) A tartósan üres álláshelyre jutó személyi juttatások 4 hónapot meghaladó előirányzata év közben jutalmazásra nem használható fel, az kizárólag a feladatellátás zavartalanságát szolgáló többletmunka jogszabály szerinti formában történő elismerésére fordítható.


7. §

A polgármesteri támogatási keret összege 2011. évben 500 E Ft, amelynek felhasználásáról a polgármester jogosult dönteni. Az odaítélt támogatásokról a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.



8. §

Az önkormányzat által az államháztartás alrendszerein kívülre nyújtott támogatások esetében nem indulhat pályázó-ként, és nem részesülhet támogatásban az, aki a közpénzek átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvényben fog-lalt korlátozás alá esik.


9. §

(1) Az önkormányzat által nem tervezhető, többletbevételként jelentkező forrásokat, és feladat elmaradásból eredő előirányzat maradványt elsődlegesen a tervezett bevételi elmaradás pótlására, illetve a működési hitel visszafize-tésére kell fordítani.
(2) Amennyiben az előző bekezdés szerint részletezett többletbevételeken túli, vagyonhasznosításból származó be-vétele keletkezik az önkormányzatnak, az csak fejlesztési célú pályázatok önrészére használható fel a képviselő-testület előzetes engedélyével.


10. §

(1) Az önkormányzat a pénzmaradványát az éves beszámoló készítésekor állapítja meg és hagyja jóvá.
(2) A helyi önkormányzat képviselő-testülete gazdasági szükséghelyzetben a pénzmaradvány felhasználását korlátoz-hatja.


11. §

(1) Az önkormányzat nevében kötelezettséget a polgármester vagy az általa felhatalmazott személy vállalhat.
(2) A kötelezettségvállalás előtt meg kell győződni arról, hogy a jóváhagyott költségvetés fel nem használt és le nem kötött kiadási előirányzata biztosítja-e a fedezetet.
(3) A kötelezettségvállalás ellenjegyzésére a jegyző, vagy az általa felhatalmazott személy jogosult.
(4) A kötelezettségvállalás érvényesítését csak az ezzel írásban megbízott pénzügyi- számviteli szakképesítésű dolgozó végezheti.

12. §

(1) Az év közben megjelenő, előre nem tervezhető pályázatokhoz előírt saját erő biztosítása céljából – amennyiben az a költségvetési szerv saját költségvetéséből nem biztosítható - a költségvetési szerv vezetője köteles a pályázatot benyúj-tás előtt a képviselő-testület elé jóváhagyásra előterjeszteni.
(2) Az elnyert pályázatokkal kapcsolatos előirányzat-módosítást a legközelebbi költségvetési rendeletmódosításban szerepeltetni kell.
(3) A képviselő-testület elrendeli, hogy azon felújítási, fejlesztési és egyéb feladatok végrehajtása, amelyeknek bevéte-li forrása részben vagy egészében átvett pénzeszköz (kivéve pályázatok), csak abban az esetben indítható, ha a költség-vetési elszámolási számlára ezen összegek befizetésre kerültek.
(4) Többletfeladat csak a forrás és előirányzat egyidejű biztosításával vállalható.


13. §

A helyi kisebbségi önkormányzati előirányzatokat kizárólag a helyi kisebbségi önkormányzat határozata alapján lehet módosítani.

14. §

Ezen költségvetési évet követő évek előirányzatait a képviselő-testület véglegesen az adott évi költségvetés elfogadá-sakor állapítja meg.

Vegyes és záró rendelkezések

15. §

(1) Kőszeg Város Polgármesteri Hivatalában foglalkoztatott köztisztviselők illetményalapja 2011. január 1-jétől 38 650 Ft. A hivatal költségvetési létszámkerete – polgármesterrel – 58,0 fő. A polgármesteri hivatal igazgatási vonat-kozású költségvetésének személyi kiadások kiemelt előirányzatán belül 2011. évben jutalomra, valamint következő évre áthúzódó, kötelezettséget nem eredményező kiadásra a tervezett jutalomkereten (adóprémium) felül a rendszeres szemé-lyi juttatások eredeti előirányzatának 5%-a használható fel, a személyi kiadások év közbeni megtakarítása terhére.
(2) A polgármesteri hivatal, továbbá az önkormányzat költségvetési szervei dolgozóinak lakásépítési és –vásárlási tá-mogatására fordítható keretösszeg 2011. évben az előző években odaítélt támogatások törlesztőrészleteiből visszafolyt összegen felül maximum 1 000 E Ft lehet.
(3) A városrehabilitációs támogatásra fordítható keretösszeg 2011. évben az előző években odaítélt támogatások törlesztőrészleteiből visszafolyt összegen felül maximum 5 000 E Ft lehet.
(4) A köztisztviselők jogállásáról szóló törvény alapján megállapított szociális keret emelésére 2011. évben 100 000 Ft-ot lehet előirányozni.

16. §


(1) A közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. törvény (a továbbiakban: Kbt.) VI. Fejezete alkalmazásában a nemzeti közbeszerzési értékhatár 2011. január 1-jétől 2011. december 31-ig:

a) árubeszerzés esetében: 8 millió forint;
b) építési beruházás esetében: 15 millió forint;
c) építési koncesszió esetében: 100 millió forint;
d) szolgáltatás megrendelése esetében: 8 millió forint;
e) szolgáltatási koncesszió esetében: 25 millió forint.
17. §

A képviselő-testület – amennyiben a helyi önkormányzatok adósságrendezési eljárásról szóló 1996. évi XXV. törvény 4. §-a szerint adósságrendezési eljárást az önkormányzat vagy hitelezői nem kezdeményezték – önkormányzati biztost rendel ki a felügyelete alá tartozó költségvetési szervhez, ha annak 30 napon túli – folyamatosan 28 napig elismert tarto-zásállománya van, és ennek mértéke eléri a költségvetési szerv éves eredeti előirányzatának 10%-át. Az önálló költség-vetési intézmény a 30 napon túl ki nem egyenlített, elismert szállítói állományáról minden hónap 15-ig köteles a Pol-gármesteri Hivatalt írásban tájékoztatni.


18. §

Önkormányzati beruházás csak a beruházási szabályzat figyelembe vételével, és a képviselő-testület jóváhagyásával indítható. Beruházási kiadásoknál az előirányzatot várhatóan meghaladó teljesítésről a képviselő-testületet a legközeleb-bi ülésén tájékoztatni kell.


19. §

Jelen rendelet kihirdetésének napján lép hatályba, rendelkezéseit 2011. január 1. napjától kell alkalmazni.




Kőszeg, 2011. február 04.






Huber László Dr. Tóth László
polgármester jegyző