2012. Március 1., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Előterjesztés letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Előterjesztés nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1. - Beszámoló a közrendről és a közbiztonságról.
2. - Beszámoló a Kőszegi Polgárőrség tevékenységéről.
3. - A 2011. évi költségvetésről szóló 5/2011. (III. 4.) önkormányzati rendelet módosítása.
4. - Az önkormányzat 2012. évi költségvetéséről szóló önkormányzati rendelet megalkotása.
5. - A szociális igazgatásról, az egyes szociális formák szabályairól és a gyermekek védelméről szóló 10/1993. ((V. 27.) önkormányzati rendelet módosítása.
6. - A helyi építészeti értékek védelméről szóló 7/2008. (III. 31.) önkormányzati rendelet módosítása.
7. - A települési szilárd hulladékkal kapcsolatos köztisztasági közszolgáltatás kötelező igénybevételéről szóló 21/2001. (XI. 1.) önkormányzati rendelet módosítása.
8. - Az ivóvíz fogyasztás alapdíjának, az ivóvízfogyasztással arányos díjának, a szenny-vízelvezetés és tisztítás 2012. évi megállapításáról szóló 16/2011. (XI. 28.) önkormányzati rendelet hatályon kívül helyezése.
9.a - Az Egy-másért Közhasznú Egyesület részére földrészlet ingyenes használatba adása.
9.b - Az Egy-másért Közhasznú Egyesülettel kötendő, közfoglalkoztatottakkal kapcsolatos megállapodás.
10. - A 2012. évi útfelújítási terv jóváhagyása.
11. - Javaslat a csapadékvíz elvezető rendszerek karbantartására és a kertészeti-parkfenntartási munkák 2012. évi díjainak meghatározása.
12. - Javaslat a kerti hulladék gyűjtésére és elhelyezésére.
13. - A Főkefe Nonprofit Kft. részére ingatlan ingyenes használatba adása.
14. - A kőszegi 0205/57 hrsz-ú szántó és gazdasági épület földrészlet belterületbe vonása.
15. - A tenisz öltöző-klubház építésére vonatkozó háromoldalú megállapodás elfogadása.
16. - Az ISES Alapítvány fizetési kötelezettségével kapcsolatos kérelem megtárgyalása.
17. - Vagyonügy: A Fő tér 2. fsz. 3. alatti üzlet értékesítése.
18. - Jelenetések lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról, beszámoló az átruházott jogkörben hozott döntésekről.
19. - Tájékoztató a hatáskör-változást tartalmazó jogszabályokról.
20. - Egy mappában a 2012. március 1-jei képviselő-testületi ülés anyagai.
1. napirendi pont:
Beszámoló a közrendről és a közbiztonságról.

Szám: 18050-296/1/2012. ált.
ELŐTERJESZTÉS
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testülete
2012. március 1-i ülésének 1. napirendi pontjához


BESZÁMOLÓ A KÖZRENDRŐL ÉS A KÖZBIZTONSÁGRÓL

Tisztelt Képviselő Testület!

Az Önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. Törvény 8. § (1) bekezdése számos feladat között szerepelteti a közrend-, közbiztonság fenntartását is. Ezzel összhangban a Rendőrségről szóló 1994. évi XXXIV. törvény 8. § (4) bekezdése határozza meg a rendőrkapitány részére, hogy beszámoljon a település képviselőtestületének a közbiztonság érdekében tett intézkedésekről és az azokhoz kapcsolódó feladatok végrehajtásáról.
A jogszabályok meghatározzák azokat a közös feladatokat a Rendőrség és a képviselőtestület részére, amelyek eredményeként megteremtik és fenntartják a közbiztonságot az itt élő polgárok, az itt gazdasági tevékenységet folytatók, valamint az ide látogató turisták, továbbá átutazók számára.
A célok megvalósítása szükségessé teszi az Önök részletes tájékoztatását annak érdekében, hogy a közös munkát továbbra is hatékonyan végezhessük.

Kőszeg Város Képviselő Testülete legutóbb az elmúlt év március 3-i ülésén tűzte napirendjére és értékelte Kőszeg város 2010. évi közbiztonságának helyzetét.
A most sorra kerülő képviselő-testületi ülésre készített beszámoló Kőszeg város működési területének 2011. évi kriminalitását, közbiztonsági és közlekedési helyzetét és az ehhez szorosan kapcsolódó rendőri munkát mutatja be.
Rendőrkapitányságunk működési területén – így Kőszegen is – a közrend kiegyensúlyozott és stabil, a rendőri intézkedések törvényesek, színvonalasak voltak és jól szolgálták a köznyugalmat, a félelemtől mentes életet.
Kedvező, hogy az elmúlt évben sem fordultak elő területünkön olyan jelentős jogsértések, amelyek erőszakosságuk, vagy kiemelkedő kárértékük miatt hátrányosan befolyásolták volna a lakosság közbiztonságát, továbbá a gazdaság működésének rendjét.
A közbiztonság és a közrend fenntartásáért végzett munkához konstruktívan és eredményesen járultak hozzá az önkormányzati vezetők és képviselők, szakbizottságok, az önkormányzat szakhatóságai, a Kőszegi Baleset-megelőzési Bizottság és polgárőrség tagjai, valamint a tűzoltóság munkatársai. Segítette a biztonság fenntartását a Kőszegi Többcélú Kistérségi Társulás tagjainak közreműködésével végzett együttműködés.

Sajnálatos, hogy a korábbi időszakban hatékony munkát végző Kábítószerügyi Egyeztető Fórum (KEF) tervezett feladatainak végrehajtása a finanszírozási nehézségek – pályázati lehetőségek beszűkülése – miatt lelassult, a szervezet aktivitása csökkent.
Bízunk abban, hogy a nemzeti „drogstratégia” kidolgozását és elfogadását követően helyi szinteken is új programokat lehet majd indítani.

A Közbiztonságért Közalapítvány az elmúlt években lehetőségei mértékében támogatta a rendőrség és a polgárőrség szakmai tevékenységét – elsősorban technikai eszközökkel -, de mára a feltételrendszer megváltozott, ezért javaslom a további működésének átgondolását az alapítók által.

A Kőszegi Cigány Kisebbségi Önkormányzattal szükség szerint végzünk egyeztetést az aktuálisan felmerülő kérdések megoldása végett. Álláspontunk szerint a kommunikáció konstruktív, segíti a hétköznapok problémáinak kezelését.

A hatósági jogkörrel felruházott szervekkel, döntő részt központilag kötött együttműködési megállapodások alapján végeztük munkánkat, az azokban meghatározottak teljesítése is hozzájárult a közrend biztosításához és annak pozitív megítéléséhez. Kiemelésre érdemes a jól szervezett, elsősorban preventív jellegű ellenőrzés a közterület-felügyelőkkel, az erdészeti, munkavédelmi, természetvédelmi és más szakhatósági szervek munkatársaival.

Megállapodásunkban foglaltak keretei között együttműködünk a Kőszegi Sporthorgász Egyesülettel a természeti értékek és épített vagyontárgyak védelme és az ifjúság e szellemben történő nevelése, továbbá a szabadidős tevékenységet végzők biztonságának szavatolása céljából.

A lakosság, az önkormányzat és a képviselőtestület tagjainak bejelentéseit és észrevételeit munkánk során minden esetben a konstruktivitást előtérbe helyezve figyelembe vettük, a szükségessé váló reagálásaink nem maradtak el.

Az értékelt időszakra is a törvényesség, az ügyészség, a bíróság és a többi bűnüldöző szerv céltudatos együttműködése volt a jellemző, közös munkánk társadalmi támogatottsága jól érzékelhető volt.

Városunk hagyományos kulturális- és sport rendezvényei az elmúlt évben is rendbontás nélkül kerültek lebonyolításra. A népszerű és kedvelt programok rendjére kapitányságunk a polgárőr szervezettel karöltve megkülönböztetett figyelmet fordított. Kiemelendő, hogy ezen alkalmakkor egyetlen pihenő, szórakozó személy sem vált bűncselekmény sértettjévé. Fontosnak tartjuk, hogy mindenki jó érzésekkel és biztonságosan térhessen haza, azok a pozitív benyomások maradjanak meg, melyek később a visszatérésre ösztönöznek. E gondolat jegyében végzett munkánkkal szolgáljuk a város turisztikai céljait.

Kőszeg város és a környező települések rendjéért végzett munka tárgyi- és személyi feltételei alapvetően biztosítva voltak, azok gazdaságos és hatékony felhasználásával tettünk eleget feladatainkat. Megítélésünk szerint célkitűzéseinket megvalósítottuk.

Értékelésünk szerint sikeresen eleget tettünk „A lakosság szubjektív biztonságérzetét – a települési, illetve kistérségi szinten mutatkozó igényekre figyelemmel – leginkább javító, a prevenciót előtérbe helyező rendőri intézkedéseket” meghatározó, intézkedési tervben előírtaknak és a schengeni övezethez tartozásból adódó kötelezettségeinknek. Az ezek keretében megvalósuló fokozott közterületi ellenőrzések és a közös osztrák-magyar járőrszolgálatok pozitívan hatottak városunk és környékének közrendjére, az itt élők biztonságérzetére. Megállapítható, hogy Kőszegen a közterületek rendje stabil, a lakosság közbiztonság érzete jó.
Tevékenységünk számszerűsített mutatóit a beszámolóhoz csatolt 1-2. számú mellékletek tartalmazzák.


BESZÁMOLÓ

Kőszeg város bűnügyi helyzete, a rendőri munka alakulása:

Rendőrkapitányságunk működési területén – 3 város és a 16 község - az ismertté vált bűncselekmények száma - ENYÜBS országos adatai alapján - 2011. évben 775 volt, ami 66-al több, mint 2010. évben. Az ismerté vált bűncselekmények több mint felét 409-et, ami 52,8 %-ot jelent, változatlanul Kőszeg városában regisztráltuk, ami a földrajzi helyzet, a lakosság, az intézmények, a vendéglátóhelyek számarányát tekintve külön indoklásra nem szorul. E mutatóban lényegi változás nem történt, az elmúlt évi adat 10-el kevesebb, mint a bázisérték, ez 2,3 %-os csökkenést jelent.

A jövőre nézve igényként jelentkezik úgy a rendőrség, mint a lakosság részéről, hogy Kőszegen növekedés ne következzen be, sőt azért dolgozunk, hogy a csökkenő trendet megőrizzük.
A bűnözés összetételében és szerkezetében lényeges változás nem történt az elmúlt időszakban. Pozitívum, hogy a vagyon elleni bűncselekmények és a garázdaságok száma csökkenő értéket mutat. E fertőzöttség mellett folyamatosan jó szinten kívánjuk tartani a nyomozás eredményességi mutatót.

A személy elleni bűncselekmények száma 25 volt, ami 14-el kevesebb az előző évinél. Örvendetes az a tény, hogy 2011. évben emberölés nem volt városunkban. Rablás miatt egy esetben folytattunk eredményes nyomozást.

Az élet, a testi épség és az egészség elleni bűncselekmények száma 24-ről 12-re esett vissza. Az esetek szórakozóhelyekhez és problémás, deviáns magatartást tanúsító személyekhez kötődnek, továbbá ide sorolhatók még a családon belüli erőszakos cselekmények is. A jelentős, 50 %-os csökkenés jó jelnek tekinthető.

Zaklatás miatt az elmúlt évhez hasonlóan 7 esetben fejeztük be a nyomozást a bűncselekmény megalapozott gyanújának megállapítása mellett. Itt meg kell említeni, hogy a kapitányság illetékességi területén 2011. évben 39 nyomozást indítottunk e bűncselekmény gyanúja miatt. Előfordul, hogy az emberek vélt vagy valós konfliktusaikat nem tudják önállóan megoldani, ezért feljelentést tesznek. A számok is mutatják, hogy sokszor csak elhúzódó, járulékos terhet jelentő nyomozások után lehet megállapítani, ill. kizárni a bűncselekmények tényét.

A közlekedési bűncselekmények száma 20-ról 14-re csökkent, amelyen belül az ittas vezetés miatti eljárások száma 16-ról 3-ra szorult vissza. Az általános közlekedési morál álláspontunk szerint javult.
A parancsnoki intézkedések növelték a közrendvédelmi állomány aktivitását az ittasan vezetők kiszűrésében is. Tapasztalataink alapján az a következtetés vonható le, hogy az emberek magatartása e téren fegyelmezettebb, ittasan nem ülnek volán mögé. Ez mindannyiunk érdeke a balesetek megelőzése miatt is.

A közrend elleni bűncselekmények száma 90-ről 109-re nőtt, de ezen belül a garázdaságok száma, ami 2010. évben 41 volt, 32-re csökkent. Az elkövetőkkel szemben mintegy 90 %-os nyomozás eredményességet értünk el, tehát nem kerülhető el a felelősségre vonás.



Az előző évekkel megegyezően van néhány, elsősorban nehéz élethelyzetben lévő család, ahol rendszeresek a bántalmazások és az erre reagáló rendőri intézkedések.
Ezekben az esetekben a családon belüli erőszak megakadályozására eredményesen alkalmazzuk az ideiglenes megelőző távoltartást, amire a tárgyévben öt alkalommal került sor. Az intézkedéseink során nem vált szükségessé a kiskorú ideiglenes elhelyezése.

2011. évben rendőreink 22 esetben intézkedtek családi veszekedések során, 13 alkalommal gyermek is jelen volt az eseményeknél. Mindannyiszor jelzéssel éltünk a gyámhivatal felé.

A visszaélés kábítószerrel bűncselekmények száma 19-ről 18-re változott, több jelentős súlyú, terjesztői magatartással elkövetett bűncselekményt derítettünk fel. A továbbiakban is koncentrálni kívánunk e jogsértésre. Mindenképpen meg kívánjuk akadályozni, hogy a terjesztők célpontjává váljanak fiataljaink, a kábítószer nem kerülhet be az iskolákba és a kollégiumokba, továbbá megelőzendő az is, hogy a fogyasztók a napi adagjuk megszerzése érdekében kövessenek el jogsértéseket.
Fontos itt megemlíteni az évek óta folyamatos megelőző és felvilágosító munkát, amit a fiatalok körében folytatunk. Az iskola rendőre és más programokkal ezt még tovább erősítjük.

Városunk területén elkövetett vagyon elleni bűncselekmények száma a bázisidőszaki 243-ról 224-re csökkent a tárgyidőszakban, ezt a tendenciát aktív megelőző és felderítő munkával célunk a jövőben is megőrizni.

A lopás bűncselekmények száma 123-ról 127-re módosult, ami minimális változás. Az e kategóriához tartozó betöréses lopások esetszáma 55-ről 40-re szorult vissza. A lopások döntő többsége kisebb értékű kárt okozott. E bűncselekményeket Kőszegen megítélésem szerint hatékonyan derítettük fel. Jelenleg is sikeres nyomozásokat folytatunk több olyan gyanúsítottal szemben, akik városunkban követtek el betöréseket.
A múlt évet tekintve is megállapítható, hogy a bűncselekményekkel támadott objektumok és értékek széles skálán mozognak, üzlethelyiségek, lakások, telephelyek, a mobiltelefontól a kerékpárokon keresztül műszaki cikkeken át a készpénzig és az ékszerekig.

A bűncselekmények elkövetését elősegítő okok között változatlanul meghatározó az óvatosság hiánya, a környezet közömbössége és a szükséges vagyonvédelem hiánya, a lakatlan ingatlanok és őrizetlen telephelyek.

A kerékpárlopások száma kis mértékben – 14-ről 20-ra - emelkedett. E bűncselekmények nyomozása során szerzett tapasztalatunk szerint az elkövetéshez több esetben hozzájárult a sértetti könnyelmű magatartás is, lezáratlan kerékpárokat hagynak felügyelet nélkül. Pozitívum, hogy a gépkocsi feltörések számát sikerült alacsonyan tartani. Ez 11 esetet jelent, ami eggyel több, mint az előző évben. A kőszegi hegységben a turisták által látogatott területeken, a folyamatos ellenőrzések és a korábbi elkövetők elfogásának köszönhetően megszűntek ezek a jogsértések.

A betöréses lopások helyszínein alapvetően nem találkoztunk új módszerekkel. Lakásbetörések terén az a négy eset említhető meg, amelyeket ún. hengerzártörés módszerével hajtott végre az azóta már előzetes letartóztatásban lévő gyanúsított.
A klasszikus módszerekkel vendéglátóhelyek sérelmére betöréseket elkövető személyeket is elfogtak.



A vagyon elleni jogsértések megelőzése és felderítése kiemelt figyelmet kapott a munkánk során. A társszervekkel folytatott közös tevékenységünkben is fókuszáltunk a területre és véleményem szerint pozitív eredményeket értünk el.

Az internet egyre szélesebb körű használatával megszaporodtak az annak segítségével elkövetett jogsértések, jellemzően csalások, személyes adattal visszaélések. Feladatként merül fel a fiatalok, diákok körében elvégzendő felvilágosító munka az internet veszélyeit illetően.

Idegenforgalmunk, lakosságunk nyugalma feltétlenül megköveteli, hogy a legveszélyeztetettebb területek folyamatos rendőri ellenőrzés alá essenek, aminek eleget is tettünk. Szándékunk, hogy továbbra is megakadályozzuk az utazó bűnözők térnyerését.

Nincs és eddig nem is volt jelen a szervezett bűnelkövetés. A bűncselekmények többsége az előző évekkel egyezően kisebb súlyú vétség.

A büntetőeljárások során 145 fő bűnelkövető – bázisévben 169 - vált ismertté városunkban. Ebből 102 volt a helyi lakos, akik Kőszegen követtek el bűncselekményt, 25 fővel kevesebb, mint az előző évben.
A fiatalkorúak aránya 4 %-os, számuk 16-ról 6-ra csökkent, 1 gyermekkorú bűnelkövető ellen folytattunk eljárást, ami megegyezik a korábbi évben regisztrálttal.

A gyanúsítottak 34 %-a, azaz 49 személy büntetett előéletű volt. A bázisévben ez a mutató 35 % volt, ami 62 személyt jelentett. Az elemzésekből megállapítható, hogy magas az első alkalommal ismerté vált jogsértők aránya. A visszaesők száma 18 fő, ami 12 %-ot jelent. A társadalmi okok pusztán rendőri eszközökkel nem kezelhetőek, a foglalkoztatási gondok, a kereseti viszonyok, a családi problémák hozzájárulhatnak, de elsősorban az egyéni motivációk határozzák meg az elkövetővé válás folyamatát.

Az ismertté vált sértettek száma a regisztrált bűncselekményszámmal együtt csökkent városunkban: 2010. évben 307, 2011 évben 258 természetes személy -ebből 162 helyi lakos- sérelmére követtek el jogsértést Kőszegen. A korábbi években emelkedő gyermekkorú sértettek száma 2010-ben örvendetesen javult, 3 gyermekkorú sérelmére követtek el bűncselekményt, 2011-ben az érintettek száma 8 főre emelkedett. A fiatalkorú sértettek száma alig változott, 24-ről 22-re csökkent. Az időskorú sértettek száma 37-ről 49-re emelkedett. A rendőrségi feladatokon túl álláspontunk szerint társadalmi összefogást is igényel a veszélyeztetettebb, védekezésre kevésbé képes korcsoportok védelme.

Városunkban 51.451.753,- Ft összegű kárt okoztak a bűncselekményeket elkövető személyek, ez mintegy negyede az előző évinek. A büntetőeljárások során sajnálatosan ennek csak 2 %-a térült meg. Az okozott kár jelentős részét a rongálások jelentik, az eltulajdonított értékeket pedig az elkövetők jórészt „felélték”.

Rendőrkapitányságunkon 2011. évben 812 bűnügy került iktatásra - amely jogsértéseknél a bűncselekmény gyanúja megalapozott volt -, ez 100-al több, mint egy évvel korábban. A nyomozás befejezések száma 833, ez 70-nel több, mint a bázisévi adat. Ezek a mutatók a bűnügyi állomány leterheltségére világítanak rá.

A bűntető eljárások nyomozásában nélkülözhetetlen segítőtársunk a lakosság, az eljárást kezdeményező sértett. A sértettektől a késedelemtől mentes bejelentéseket, a lakosságtól pedig az általuk észleltek jelzését várjuk el.

A sértetti jogok érvényesülésére eljárásaink során kiemelt figyelmet fordítottunk.

A törvényesség garanciájaként, továbbá nyomozásfelügyeleti munkájáért ismételten hangsúlyozom a Kőszegi Városi Ügyészség pozitívan ható szerepét.


Tisztelt Képviselő Testület!

Városunk térségében közterületen végzett szolgálatellátás követelményeinek a vezényelhető létszám csökkenése ellenére eleget tettünk. Közterületre 2176 esetben 3546 főt 35797 órában vezényeltünk. Ezek az értékek, amelyek az előző évihez képest csökkenőek ( - 19 %, - 12 %, - 9 % ) azt is mutatják, hogy a rendelkezésre álló emberi erőforrások optimális kihasználásával a közterületi jelenlét időtartamát maximáltuk.

A közrendvédelmi szolgálati ág Kőszeg város területén az intézkedései során 41 esetben kezdeményezett bűntető feljelentést. Kisebb súlyú szabályszegések miatt 385 fő ellen szabálysértési feljelentést tettek, míg 312 személlyel szemben helyszíni bírságot szabtak ki.
Ezen intézkedések - mintegy 78 %-ban - főként közlekedési szabálysértőkkel szemben kerültek alkalmazásra. A további eljárásokra tulajdon elleni, közrendvédelmi és környezetvédelmi szabályok megsértése miatt került sor.

Kőszeg város területén és a hozzá tartozó, be és kivezető utakon a tavalyi évben nem következett be halálos baleset, 2010-ben 2 e kategóriába tartozó eset történt. A súlyos esetek 3-ról 10-re emelkedtek, a könnyű sérüléses balesetek száma pedig 22-ről 14-re mérséklődött. 2011-ben 42 sérülés nélküli baleset történt, ami kevesebb, mint 2010. évben, hiszen akkor 48 volt az esetek száma. A Kőszegi Rendőrkapitányság illetékességi területén évente bekövetkező balesetek átlagosan 40 %-ban Kőszegen történnek. A százalékos arány baleseti típusonként eltérő. Kiemelt, egyértelműen behatárolható gócpontok nincsenek. A városban jellemzőek a kisebb koccanások, a súlyosabb esetek pedig külterületeken történnek.

A közterületen szolgálatot teljesítők egyik feladata a közlekedés rendjének fenntartása volt. Ennek során szavatoltuk a közlekedés biztonságát és folyamatosságát. Eredményes volt az együttműködés a polgármesteri hivatal szakhatóságaival. A közös helyszíni bejárásokat a forgalomszabályozás javítása érdekében a jövőben is folytatni kívánjuk.

A közterületi szolgálat során az „objektív felelősség” körébe tartozó szabályszegések esetén közigazgatási eljárást kezdeményezett a Vas Megyei Rendőr-főkapitányságon. Az ilyen intézkedések száma 2010-ben 130, míg 2011-ben 68 volt. A hatósági jogkör bővülésének eredményeként a KKT. 20. §. (1) k) pont hatálya alá tartozó szabályok megszegése (biztonsági öv, bukósisak, gyermekbiztonsági rendszer, mobiltelefon) miatt a kapitányság közlekedésrendészeti szerve saját hatáskörben, közigazgatási eljárás keretében bírálta el a cselekményeket, 56 ilyen eljárást indítottunk 2010-ben, míg a 2011-es évben 114 e kategóriába tartozó intézkedést foganatosítottunk. A szabályok maradéktalan betartatására törekedtünk a közlekedők részéről. Ezzel is javítani kívántuk a közlekedés biztonságát.

Az egyenruhás állomány Kőszegen és térségében 2853 főt igazoltatott és ebből 85 főt elfogott, 104 személyt előállított, biztonsági intézkedéssel 84 embernek nyújtott segítséget. A rendőri intézkedések során lőfegyver használatra nem került sor. Kényszerítő eszközt 65 esetben alkalmaztunk. A közterületi szolgálat során 27 forgalmi engedélyt és 8 vezetői engedélyt vettünk el.

A felsorolt mutatóknak a nagy része 10-30 %-os emelkedést mutat a bázisévhez képest. Kiemelem a biztonsági intézkedéseket, 2011-ben 84 fő, míg az előző évben 68 fő esetében került sor rendőri beavatkozásra. Több ittas, kihűlés veszélyének kitett személy biztonságba helyezésére intézkedtünk elsősorban a hideg téli időszakban.

A rendkívüli helyzetek kezelésére polgármester és jegyző urakkal egyeztetve a HVB keretei között felkészültünk.

A közterületi szolgálatra vezényelt állomány mind személyében, mind pedig a szolgálati idejét figyelembe véve fiatal. Szakmai munkájukat a törvényesség előtérbe helyezésével végezték. A szakmai rutin megszerzése és a lakossággal való jó kapcsolat kialakítása szoros parancsnoki felügyelet mellett a továbbiakban is prioritást élvez.
A szolgálatvezénylések során, mindig figyelembe vettük az adott terület és időszak közbiztonsági helyzetét.

Rendőrhatóságunk igazgatásrendészeti alegysége 830 szabálysértési eljárást folytatott le 2011-ben, ami 12-vel több az előző évi 818 esetnél.

A szabálysértések elbírálása során 212 helyi lakossal szemben hoztunk elmarasztaló határozatot. A kiemelt közlekedési szabálysértések elkövetése miatt 3 esetben ittas gépi meghajtású járművezetés, 11 alkalommal ittas kerékpárossal szemben, 2 esetben sebességkorlátozás jelentős túllépése, míg 14 esetben közlekedési baleset okozása miatt jártunk el. Vezetői engedély visszavonások száma 13 volt. Engedély nélküli vezetés miatt 8 főt vontunk eljárás alá.

Nem kiemelt szabálysértések elkövetése miatt 176 esetben jártunk el.

Az ügyek elbírálása során, az elkövetett cselekmény súlyát vettük figyelembe. Mérlegeltük az elkövetők szociális körülményeit, továbbá főként a járművezetéstől eltiltottaknál ügyeltünk arra, hogy ezen intézkedéssel a munkahelyét ne veszítse el a szabályokat megszegő. A közlekedési szabályszegőkkel szemben 19 bűntető pontot szabtunk ki.
Az ilyen szabályszegőkkel szemben közlekedési bűntető pontok is lettek kiszabva - 19 pont-.

Célunk az volt és az is lesz a jövőben, hogy a rendőri munka az itt élő, az ide érkező polgárok nyugalmát, valamint biztonságát szolgálja, továbbá feleljen meg a jogszabályoknak, a belső szakmai követelményeknek és elvárásoknak.

A jövőre vonatkozó kiemelt céljaink a lakossággal való folyamatos kapcsolat, illetve aktív kommunikáció, az idősebb, kiszolgáltatott személyek védelme, a bűncselekmények számának rendőri munkával való visszaszorítása, a rendezvények biztosítása, a közterület rendjének és a közlekedés biztonságának fenntartása, az illegális migráció megakadályozása.

Kérem a Tisztelt Képviselő Testületet fogadja el a tájékoztatót és állapítsa meg, hogy a Kőszegi Rendőrkapitányság lehetőségeihez mérten jól oldotta meg a város rendjéért végzett feladatait.

Kőszeg, 2012. február 13.

Stubán Tamás r. alezredes
kapitányságvezető

1.sz. melléklet

Kőszeg város területén elkövetett bűncselekmények

2007. 2008. 2009. 2010. 2011.
Ismertté vált bűncselekmények 397 323 332 419 409
Személy elleni bűncselekmények 26 28 28 39 25
Magánlaksértés 2 2 1 5 1
Testi sértés 16 18 19 23 10
Személyi szab.megsértése 2 2 2 0 0
Zaklatás ---- ---- 5 5 7
Közlekedési bűncselekmények 36 29 16 20 14
Közlekedési baleset okozása 3 4 1 2 5
Járművezetés ittas állapotban 26 24 15 16 3
Házasság, család elleni bűncselekmény 5 15 17 15 4
Kiskorú veszélyeztetése 0 3 6 2 0
Megrontás 0 0 0 0 0
Államigazgatás elleni bűncselekmény 9 8 10 7 12
Hivatalos személy elleni erőszak 0 1 1 0 1
Közrend.elleni bűncselekmény 98 92 122 90 109
Garázdaság 23 32 40 41 32
Önbíráskodás 0 0 0 0 0
Közveszéllyel fenyegetés 0 3 0 0 0
Közokirat-hamisítás 10 6 4 2 0
Magánokirat-hamisítás 1 2 2 3 7
Visszaélés okirattal 30 15 33 19 44
Egyedi azonosító jel megh. 4 2 4 2 5
Lőfegyverrel való visszaélés 0 1 0 1 0
Kábítószerrel való visszaélés 27 15 37 19 18
Gazdasági bűncselekmények 11 9 5 5 21
Pénzhamisítás 4 1 0 1 1
Bankkártyával visszaélés 7 2 4 0 12
Vagyon elleni bűncselekmények 212 142 134 243 224
Lopás 128 86 76 123 127
Gépkocsi lopás 2 1 1 1 0
Betöréses lopás 34 17 22 55 40
Sikkasztás 1 2 3 10 2
Csalás 20 5 9 28 16
Zsarolás 0 0 0 0 1
Jogtalan elsajátítás 2 5 2 2 2
Orgazdaság 4 0 0 2 2
Rongálás 17 28 19 17 29
Jármű önkényes elvétele 5 0 1 4 2
Szerzői jog megsértése 0 0 0 0 0





2. számú melléklet

Kőszegi Rendőrkapitányság tevékenységének főbb mutatói

2007. 2008. 2009. 2010. 2011.
Ismertté vált bűncselekmények 663 660 589 709 775
Befejezett nyomozások 929 944 737 763 833
Személy elleni 45 55 47 63 60
Közlekedési 57 49 35 44 36
Család elleni bcs. 8 19 22 20 16
Közrend.elleni bcs. 142 141 157 134 217
- garázdaság 40 47 54 51 52
- visszaélés kábítószerrel 29 16 37 23 25
Vagyon elleni bcs. 379 354 304 429 392
- lopás 216 151 152 202 209
- betörés 58 47 89 108 77
- sikkasztás 4 6 10 12 6
- rongálás 29 52 32 30 36
- rablás 3 1 3 2 3
- jármű önkényes elvétele 9 3 1 6 2
Vádemelés 280 384 257 263 213
Bíróság elé állítás 15 22 12 21 29
Rendezvény biztosítás 95 77 75 62 58
Szabálysértési feljelentés 386 587 705 795 608
Tul.elleni szabálysértés 60 58 61 50 63
Helyszíni bírság (száz Ft) 1204 1803 842 466 476
Elfogás 108 88 81 82 115
Előállítás 141 183 165 122 133
Közterületi szolgálat vezénylés 1981 3406 2734 2715 2176
Helyszíni hívás, eset 1144 1242 1252 820 775
Szabálysértési eljárás 642 724 662 818 830