2012. Március 1., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Előterjesztés letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Előterjesztés nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1. - Beszámoló a közrendről és a közbiztonságról.
2. - Beszámoló a Kőszegi Polgárőrség tevékenységéről.
3. - A 2011. évi költségvetésről szóló 5/2011. (III. 4.) önkormányzati rendelet módosítása.
4. - Az önkormányzat 2012. évi költségvetéséről szóló önkormányzati rendelet megalkotása.
5. - A szociális igazgatásról, az egyes szociális formák szabályairól és a gyermekek védelméről szóló 10/1993. ((V. 27.) önkormányzati rendelet módosítása.
6. - A helyi építészeti értékek védelméről szóló 7/2008. (III. 31.) önkormányzati rendelet módosítása.
7. - A települési szilárd hulladékkal kapcsolatos köztisztasági közszolgáltatás kötelező igénybevételéről szóló 21/2001. (XI. 1.) önkormányzati rendelet módosítása.
8. - Az ivóvíz fogyasztás alapdíjának, az ivóvízfogyasztással arányos díjának, a szenny-vízelvezetés és tisztítás 2012. évi megállapításáról szóló 16/2011. (XI. 28.) önkormányzati rendelet hatályon kívül helyezése.
9.a - Az Egy-másért Közhasznú Egyesület részére földrészlet ingyenes használatba adása.
9.b - Az Egy-másért Közhasznú Egyesülettel kötendő, közfoglalkoztatottakkal kapcsolatos megállapodás.
10. - A 2012. évi útfelújítási terv jóváhagyása.
11. - Javaslat a csapadékvíz elvezető rendszerek karbantartására és a kertészeti-parkfenntartási munkák 2012. évi díjainak meghatározása.
12. - Javaslat a kerti hulladék gyűjtésére és elhelyezésére.
13. - A Főkefe Nonprofit Kft. részére ingatlan ingyenes használatba adása.
14. - A kőszegi 0205/57 hrsz-ú szántó és gazdasági épület földrészlet belterületbe vonása.
15. - A tenisz öltöző-klubház építésére vonatkozó háromoldalú megállapodás elfogadása.
16. - Az ISES Alapítvány fizetési kötelezettségével kapcsolatos kérelem megtárgyalása.
17. - Vagyonügy: A Fő tér 2. fsz. 3. alatti üzlet értékesítése.
18. - Jelenetések lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról, beszámoló az átruházott jogkörben hozott döntésekről.
19. - Tájékoztató a hatáskör-változást tartalmazó jogszabályokról.
20. - Egy mappában a 2012. március 1-jei képviselő-testületi ülés anyagai.
15. napirendi pont:
A tenisz öltöző-klubház építésére vonatkozó háromoldalú megállapodás elfogadása.

Tisztelt Képviselő-testület!

December 6- i ülésén a 2012. évi költségvetési koncepció tárgyalásakor a Képviselő-testület 12,6 M támogatás céltartalékba helyezéséről döntött a Kőszegi Sportklub Tenisz Szakosztályának öltöző építésére.

A 2011 évre vonatkozó megállapodással szinte azonos szöveggel elkészült a fejlesztésre vonatkozó megállapodás tervezete. Az egyik változás az épület bekerülési összege, amely a kötelező áttervezés miatt nagyobb lett, a másik pedig a tervezet 4. pontja, amely a céltartalék felhasználásának esetét rögzíti.

Az engedélyezési tervdokumentáció a Városfejlesztési és Üzemeltetési Osztályon megtekinthető.

Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést megtárgyalni, és a határozati javaslatot elfogadni szíveskedjen!

Az előterjesztést a Pénzügyi, Jogi és Vagyonügyi, a Városfejlesztési, Idegenforgalmi, Környezetvédelmi és Rendészeti, valamint a Humánerőforrás Bizottság megtárgyalta. A határozati javaslatot a Városfejlesztési Bizottság 4 igen szavazattal 3 tartózkodás mellett, a Pénzügyi Bizottság egyhangúlag, a Humánerőforrás Bizottság 4 igen szavazattal 1 tartózkodás mellett elfogadásra ajánlja.

Kőszeg, 2012. február 23.

A polgármester nevében:

Rimányi Krisztina s.k.
városfejlesztési és üzemeltetési osztályvezető





HATÁROZATI JAVASLAT


Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a kőszegi 2515 hrsz-ú ingatlanon megvalósuló öltöző építésére vonatkozó, Kőszeg Város Önkormányzata, a Kőszegi Sportklub és Tóth Szilárd között kötendő megállapodást a melléklet szerinti tartalommal jóváhagyja.

Felelős: Huber László polgármester
Hivatali felelős: Rimányi Krisztina városfejlesztési és üzemeltetési osztályvezető
Dr. Bakács Nóra jogtanácsos
Határidő: azonnal

MEGÁLLAPODÁS
ingatlan fejlesztés támogatásáról


Amely létrejött egyrészről

Kőszeg Város Önkormányzata (9730 Kőszeg, Jurisics tér 8. képviseli: Huber László polgármester) továbbiakban: Önkormányzat, mint tulajdonos és támogató

Másrészről

Kőszegi Sportklub (9730 Kőszeg, Petőfi tér 14/A.; képviseli: Kenyeri András elnök) továbbiakban: KSK, Egyesület,

Tóth Szilárd egyéni vállalkozó (9730 Kőszeg, Rákóczi F. u. 6.) továbbiakban: bérlő, beruházó, továbbiakban mindketten: beruházók között az alábbi feltételekkel.


1. Az Önkormányzat, mint bérbeadó és Tóth Szilárd, mint bérlő között a kőszegi 2515 hrsz-ú-ú ingatlanon lévő 4 db salakos teniszpálya és a hozzátartozó öltöző, kiszolgáló helyiségek tárgyában bérleti szerződés van hatályban.

2. Az Egyesület és a bérlő szándéka, hogy a jelenlegi korszerűtlen öltöző, kiszolgáló helyiséget a mellékelt – Aszterv Mérnöki Kft. által 2011. augusztusában készített - tervdokumentáció és költségvetés alapján, részben saját beruházásukban átépítsék és létrehozzanak egy olyan létesítményt, mely teljes körűen alkalmas lesz a tenisz sportot kiszolgáló, klubház-öltöző funkció (továbbiakban: épület) betöltésére.

3. A KSK tenisz szakosztálya képviseletében kérelmet terjesztettek elő az Önkormányzat felé annak érdekében, hogy a hivatkozott beruházáshoz a tulajdonos is nyújtson anyagi támogatást.

4. A beruházás támogatására Kőszeg Város Önkormányzata az önkormányzat 2012. évi költségvetéséről szóló …/2012. (III. ….) önkormányzati rendeletében 12,6 millió Ft-ot helyezett fejlesztési céltartalékba, melyet a fedezetét biztosító vagyonhasznosítási bevételek teljesülése után lehet felhasználni. A bevétel teljesüléséről az Önkormányzat haladéktalanul értesíti beruházókat.

5. Jelen megállapodás alapját képezi a beruházásról készült költségvetés az alábbi adatokkal.
- A költségvetés főösszesítő szerinti teljes bekerülési költség 24.900.000,- Ft + 27 % áfa, bruttó 31.623.000,- Ft.
- Az Önkormányzat által nyújtandó támogatás 12.600.000,- Ft (40 %).
- A bérlő által ráfordításra kerül 19.023.000,- Ft (60 %).

6. Tulajdonos tudomásul veszi és jelen okirattal hozzájárul ahhoz, hogy a KSK és a bérlő a nevezett beruházáshoz szükséges tervezési és építési engedélyezési eljárást - mint építtetők - lefolytassák, és a 4. pont teljesülését követően a jogerős építési engedély birtokában megvalósítsák a beruházást.

7. Az építési munkálatok megkezdése előtt a tulajdonos szakvéleményt készíttet a jelenlegi épület forgalmi értékéről annak érdekében, hogy az építkezés befejezésekor összehasonlító értékként rendelkezésre álljon.

8. Szerződő felek megállapodnak, hogy a beruházók az építési munkálatok azon szakaszában, amikor az 5. pontban rögzített, bérlő által vállalt, legalább 19.023.000,- Ft összeget ráfordították az épület létesítésére, kötelesek a tulajdonos felé számlákkal igazolni, hogy ezen összeget a beruházás kivitelezéséhez felhasználták, a szükséges anyagköltségekre és munkadíjra megfizették.

9. a) Azt követő 30 napon belül, hogy a tulajdonos a számlák alapján és helyszíni ellenőrzéssel a tényleges műszaki megvalósulást – a 8. pontban írt értékben - leigazolja, köteles átutalni a KSK bankszámlája javára a teljes támogatási összeg 1/3 részét, azaz 4.200.000,- Ft-ot.

b) Azt követő 15 napon belül, hogy az a) pontban írt támogatási részösszeg támogatását is számlák alapján és a műszaki tartalom megvalósulásával igazolja, az önkormányzat átutalja a KSK részére a támogatás további 1/3 részét, azaz 4.200.000,- Ft-ot.

c) A fennmaradó 4.200.000,- Ft támogatási részösszeget az Önkormányzat a jogerős használatbavételi engedély kiadását követő 15 napon belül utalja át a KSK részére.

10. A KSK kötelezettséget vállal, hogy az Önkormányzat által nyújtandó, hivatkozott támogatási összeget teljes mértékben az épület létesítésének anyag- és munkaköltségére fordítja. A tulajdonos jogosult a támogatás folyósítását követően egészen a beruházás megvalósulásáig – a beruházás műszaki tartalmának helyszíni ellenőrzésével – bármikor ellenőrizni a támogatás felhasználását. A KSK ezen támogatási összegen túl nem köteles további költségekkel hozzájárulni a beruházáshoz.

11. Amennyiben az Önkormányzat a hivatkozott ellenőrzés során azt állapítja meg, hogy a támogatás teljes összegét a beruházók nem fordították rá az építkezésre, a KSK köteles a támogatás arányos részét haladéktalanul visszafizetni az Önkormányzat részére.

12. Amennyiben az 5. pontban írt, tervezett bekerülési költség nem elég ahhoz, hogy az épület az engedélyes terv szerinti, használatba vételi engedély kiadására alkalmas műszaki készültséget elérje, akkor az ehhez még szükséges költségeket a bérlő, mint beruházó köteles az építkezéshez rendelkezésre bocsátani. Ezen további költségek megtérítését sem igényelhetik a beruházók a tulajdonostól.

13. A beruházók kötelezettséget vállalnak, hogy a jogerős építési engedély kiadásától számított egy éven belül az épület műszaki készültsége eléri a használatbavételi engedély kiadására alkalmas állapotot.

14. A KSK és a bérlő nyilatkozik, hogy a beruházás eredményeként létesülő épület változatlanul marad 1/1 arányú önkormányzati tulajdonban, arra se ráépítés, se egyéb jogcímen nem érvényesítenek tulajdonjogi igényt, és megtérítési igénnyel se fordulnak a tulajdonos felé a beruházás folytán előálló értéknövekedés miatt.

15. A jogerős használatbavételi engedély kiadását követő 30 napon belül a tulajdonos által megbízott szakértő felméri az épületet és megállapítja, hogy a 7. pontban írt forgalmi értékhez képest milyen értéknövekedést idézett elő a beruházás megvalósítása. Az értéknövekedés létrehozásához való hozzájárulás mértékét az 5. pont szerint a bérlő részéről 60 %-os, a tulajdonos részéről 40 %-os arány figyelembe vételével állapítják meg.

16. Az értéknövekedés elszámolása a következők szerint történik. Az értéknövekedés összegének azon része, mely a 15. pont szerint a bérlőnek tudható be, a tulajdonos oly módon számolja el a bérlővel, hogy a fent hivatkozott, hatályos bérleti szerződés időtartamát a képviselő-testület által meghatározásra kerülő időtartammal meghosszabbítja, és ezen hosszabbítás időtartamára a bérlő mentesül a bérleti díj megfizetése alól.

17. Szerződő felek nyilatkoznak, hogy amennyiben a szerződés hosszabbítás időtartama és ennek folytán a bérleti díj alóli mentesülés nem fedezi azt az összeget, mely a beruházás folytán a 14. pont szerint megállapítható a bérlő javára, valamint, ha a meghosszabbított bérleti szerződés a tulajdonosnak fel nem róható okból, a határozott idő lejárta előtt megszűnik, akkor se érvényesítenek a beruházók a tulajdonossal szemben megtérítési és tulajdoni igényt.

18. Jelen okirat aláírásával a tulajdonos nem vállal kötelezettséget a bérleti szerződés 15. pontban írt módosítását érintően a határidő hosszabbítás konkrét időtartamára vonatkozóan. Bérlő tudomásul veszi, hogy az ingatlan értéknövekedése miatt az elszámolás során a tulajdonos jogosult emelt összegű bérleti díjat alapul venni, amikor a bérleti szerződés meghosszabbításának idejéről dönt.

Jelen megállapodás létrehozására Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testülete ………… határozata adott felhatalmazást.
Szerződő felek e szerződést elolvasták, értelmezték, s mint akaratukkal mindenben megegyezőt az alulírott helyen és napon helybenhagyólag aláírták.


Kőszeg, 2012. ………………


……………………………… ………………………… ……….…………………
Kőszeg Város Önkormányzata Kőszegi Sportklub Tóth Szilárd
tulajdonos beruházó bérlő, beruházó