2012. November 13., Kedd, 15:30 óra, Városháza tanácskozó terme: rendkívüli, nyilvános ülés

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Előterjesztés letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Előterjesztés nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1. - Orvosi ügyelet kialakítására vonatkozó pályázat támogatása.
2. - A Markusovszky kórházzal kötendő új megállapodás.
3. - Szándéknyilatkozat megerősítése az iskolák működtetésével kapcsolatban.
4. - A Jurisics-vár felújításával összefüggő eszközbeszerzésre közbeszerzési felhívás jóváhagyása.
5. - A Jurisics-vár felújításával összefüggő üvegburkolatos acéllépcső és üveghíd építésre vonatkozó közbeszerzési felhívás jóváhagyása.
6. - A Központi Óvoda toldaléképületének tetőfelújítása.
7. - Ottlik Géza szobor állítására vonatkozó pályázat benyújtása.
8. - A többcélú kistérségi társulás jövőbeni fenntartása, feladatellátása.
9. - Egy mappában a 2012. november 13-i, rendkívüli képviselő-testületi ülés anyagai.
1. napirendi pont:
Orvosi ügyelet kialakítására vonatkozó pályázat támogatása.

Tisztelt Képviselő-testület!

Kőszegen jelenleg 4 felnőtt és 3 gyermekorvosi körzetben látják el háziorvosaink a lakosság egészségügyi alapellátását. A felnőtt háziorvosi rendelők a Kőszeg, Munkácsy Mihály út 17. szám alatti önkormányzati tulajdonú ingatlanban találhatók. A háziorvosok közül kettő az első és második emeleten dolgozik, mely rendelők jelenleg nem megközelíthetőek mozgássérültek számára, és nem is akadálymentesíthetők. A másik kettő háziorvosi rendelő a földszinten található, melyben az orvosi rendeléseket követően az orvosi ügyelet kezdi el működését. Az ügyleten dolgozók pihenő-, illetve egyéb helységei az első emeleten találhatóak meg.
Az ÁNTSZ ezen épület akadálymentesítési-, és a közös használatú rendelőből adódó problémákat már több éve az éves beszámolójában kiemelt gondként jelzi a város felé, melyre a mai napig sem sikerült megoldást találni.
Kőszeg Város Önkormányzata 2012. év végéig pályázatot kíván benyújtani az egészségügyi alapellátás és járóbeteg szakellátás fejlesztésére. A pályázat révén a fent említett felnőtt háziorvosi rendelők mellett a gyermekorvosi rendelőket, valamint a szakellátást is az új épületbe kívánjuk elhelyezni.
Sajnos a pályázat anyagi keretei végesek, ezért az új egészségházban az orvosi ügyelet nem fog helyet kapni. A Munkácsy úti épületben a költözést követően az ügyelet egyedül maradna bent, mely számos problémát vet fel. A korszerűtlen épület fenntartási költsége az ügyelet számára óriási anyagi terhet jelentene, illetve az épület nagy része gyakorlatilag kihasználatlan lenne, és gyors állapotromláshoz vezetne, mely az értékét jelentősen csökkentené. Az értékesítés addig, amíg az ügylet ott működik gyakorlatilag nem lehetséges.
Fentiekre tekintettel az ügyletet a jelenlegi épületből célszerű lenne elköltöztetni. Az önkormányzatnak van egy több éve üresen álló épülete a Rákóczi út 19. szám alatt (volt Szerecsen Gyógyszertár- 2273/1/A/7 hrsz), mely minden szempontból megfelelne. Az épület 117 m² alapterületű, jó állapotú, saját parkolóval rendelkezik, bejárata a fedett kapuszínre nyílik, ezért megközelíthetősége gyalogosként és gépjárművel – mentővel - is egyszerű.
A Pusztai Eü. Bt - az ügylet jelenlegi üzemeltetője - a következő kéréssel és lehetőséggel kereste meg a Kőszeg Város Polgármesterét. A cég részt kíván venni a „Mikrovállalkozások fejlesztése tárgyú GOP-2011-2.1.1/M számú pályázaton, melynek célja a Központi Orvosi Ügylet és Szűrő Központ kialakítása és a beruházást az említett Rákóczi u.19 szám alatt kívánják megvalósítani. Az építkezés során a teljes belső tér átalakítása és felújítása történne meg, mely munkálatok tervezett költségeit az 1. számú melléklet tartalmazza.
A pályázat vissza nem térítendő támogatásból, hitelrészből és önrészből tevődik össze. A pályázó 10% önrészt köteles biztosítani. A vissza nem térítendő támogatás mértéke maximum
a pályázati projektérték 45%-a lehet, de legfeljebb 10 millió Ft. A visszatérítendő támogatás mértéke maximum a pályázati projektérték 60%-a lehet, de legfeljebb 20 millió Ft.
A pályázó beruházási költsége:14.376.936,-Ft. Az önrész tehát 1.437.694 Ft., a vissza nem térítendő támogatás 6.469.621 Ft., a mikrohitel szintén 6.469.621 Ft. lesz. A pályázó tehát 7.907.315 forintot fektet be saját pénzéből az ingatlanba.
Fentiek miatt azt szeretné, hogy az önkormányzat a hitelének futamidejére (10 évre) garantálja azt, hogy a központi orvosi ügyelet ezen idő alatt csak ebben az ingatlanban működhessen és bérleti díjat nem kell fizetnie (ez jelenleg is így van). Ezen idő alatt a beruházás költségét a pályázó kvázi „lelakná.”
Abban az esetben, ha ezen idő alatt az önkormányzat egy másik szolgáltatóval kívánja a központi orvosi ügyeletet működtetni, úgy a Pusztai Eü-i Bt. számára az értéknövelő beruházást megtéríti, oly módon, hogy az ingatlan használatáért bérleti díjat kér az Önkormányzat, melyet átutalna a Pusztai Bt.-nek, így "kárpótolná" a ráfordított kiadásaiért. Az ingatlan jelenlegi eladási ár 17.000.000. Ft. A saját erő, melyet a Pusztai Bt. fizet - 7.907.315 Ft - az ingatlan értékének 46%-a. Az ingatlant 230-250 ezer forintos bérleti díj ellenében lehetne hasznosítani (patika ennyit fizetett). Úgy gondolom, hogy ha a bérleti díj mértékét a ráfordítás arányába határozná meg a képviselő-testület, 250.000 X 46%, ami 115 ezer forint/hó, az fedezetet nyújtana a Pusztai Bt-nek a ráfordított kiadásaira.
Amennyiben az orvosi ügyelet a 2273/1/A/7 hrsz. alatt megvalósul, úgy Kőszeg város tulajdonát képező 2273/4 hrsz-ú ingatlanból, telekalakítás során, biztosítani kell azon területnagyságot, mely minden műszaki követelmény – jogszabályokban rögzített előírások - együttes teljesülésével lehetővé teszi az egyállásos személygépjármű tároló elhelyezését. Az ügyeletes gépjárművet kötelezően zárt tárlóhelységben kell elhelyezni. Ez a beruházás a pályázat kereteibe már nem fért bele, teljes mértékben önerőből épül fel.
Tisztelettel kérem a képviselő-testületet az előterjesztés megtárgyalására és a határozati javaslatok elfogadására!

Kőszeg, 2012. november 9.

A polgármester nevében:

Dr. Tóthné Dolgos Zsanett
gyámügyi és szociális osztályvezető


1. számú melléklet

Munkamenet megnevezése munkadíj anyagköltség
1. Kőművesmunkák (bontás, falazás, burkolás, vakolás stb.) 1.927.708 Ft 2.120.665 Ft
2. Festési és mázolási munkálatok, gipszkarton fal építés 711.700 Ft 709.800 Ft
3. Gipszkarton álmennyezet készítése 90.000 Ft 135.000 Ft
4. Műemlék nyílászárók felújítása 280.000 Ft 240.000 Ft
5. Belső nyílászáró készítés egyedi méretezés 682.700 Ft 859.000 Ft
6. Beépített bútorzat 1.056.800
7. Vízvezeték és csatorna kiépítés 354.331 Ft 312.500 Ft
8. Gázvezeték kiépítése, turbos kémény kialakítás 648.800 Ft 450.000 Ft
9. víz szerelvényezés beépítés 250.000 Ft 503.150 Ft
10. Fűtésrendszer szerelés 88.000 Ft 112.000 Ft
11. Kazán 417.500 Ft
12. Akadálymentesítés (mobil rámpával) ⃰ 252.381 Ft
13. Villanyszerelés 757.499 Ft 685.402 Ft
14. Garázs építése és udvar kialakítása 282.000 450.000 Ft
15. Összesen: 6.072.738 Ft 8.304.198 Ft

⃰ ezen akadálymentesítési forma elutasítása esetén elektromos lépcsőnjáró kerül beszerzésre ( 1.616.329 Ft) összegben
HATÁROZATI JAVASLAT

Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felhatalmazza a polgármestert, hogy a közte és a Pusztai Eü-i Bt. között kötendő bérleti szerződést, valamint a hozzájáruló nyilatkozatot aláírja.

Felelős: Huber László polgármester
Hivatali felelős: Dr. Tóthné Dolgos Zsanett gyámügyi és szociális osztályvezető
Határidő: azonnal

II. HATÁROZATI JAVASLAT

Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete nyertes pályázat esetén hozzájárul ahhoz, hogy a 2273/4 hrsz. alatt telekalakítást követően egyállásos személygépjármű tároló kerüljön kialakításra.

Felelős: Huber László polgármester
Hivatali felelős: Dr. Tóthné Dolgos Zsanett gyámügyi és szociális osztályvezető
Határidő: azonnal