2014. Április 29., Kedd, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Előterjesztés letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Előterjesztés nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1. - Az önkormányzat 2013. évi költségvetésének teljesítéséről szóló önkormányzati rendelet (zárszámadás) megalkotása.
2. - A környezet- és természetvédelem helyi szabályairól szóló új önkormányzati rendelet megalkotása.
3. - Az önkormányzat „Környezetvédelmi Alap”-járól szóló új önkormányzati rendelet megalkotása.
4. - A talajterhelési díjról szóló új önkormányzati rendelet megalkotása.
5. - Az egészségügyi alapellátásról és körzeteinek kialakításáról szóló 16/2006. (V. 8.) önkormányzati rendelet módosítása.
6. - A hulladékgazdálkodásról szóló helyzetelemzés.
7. - A hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződés módosítása.
8. - A 2013. évi ellenőrzési terv végrehajtásáról szóló jelentés.
9. - A szlovákiai Szenc várossal kötendő testvérvárosi szerződés jóváhagyása.
10. - A Kőszegi Sportegyesület támogatásának szakosztályonkénti felosztása.
11. - Jégkorongpálya létesítése.
12. - A Magyar Labdarúgó Szövetség műfüves pálya építésére vonatkozó pályázatán való részvétel.
13. - Új parkolóhelyek kialakítására vonatkozó javaslatok.
14. - Akadálymentes parkoló kialakítása.
15. - Az önkormányzat saját bevételei valamint az adósságot keletkeztető ügyleteiből eredő kötelezettségei összegéről szóló tájékoztatás.
16. - A Jurisics-vár turisztikai fejlesztése I. ütem 3. részre vonatkozó ajánlattételi felhívás jóváhagyása.
17. - A Dr. Ambró Gyula utcában talajvíz és csapadékvíz elvezetés kivitelezésére vonatkozó ajánlattételi felhívás jóváhagyása.
18. - Ügyvezető igazgató kinevezése.
19.a - Vagyonügyek: Nyilatkozat a 3171 hrsz-ú ingatlan (Kőszeg, Rákóczi u. 34.) és a hozzá tartozó közös udvar elővásárlási jogáról.
19.b - Vagyonügyek: Vételi szándék a Kőszeg, Gyöngyös u. 16. fsz. 1. alatti lakásra.
20. - Jelentések lejárt határidejű határozatokra, beszámoló az átruházott jogkörben hozott döntésekről.
21. - Egy mappában a képviselő-testület 2014. április 29-i, rendes ülésének anyagai
8. napirendi pont:
A 2013. évi ellenőrzési terv végrehajtásáról szóló jelentés.

KŐSZEGI
KÖZÖS ÖNKORMÁNYZATI HIVATAL
ÉVES BELSŐ ELLENŐRZÉSI JELENTÉSE
2013.




















1.) A belső ellenőrzés által végzett tevékenység
bemutatása
Bkr. 48. §. a) pont

Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 119. § (3) bekezdése szerint: „A jegyző köteles - a jogszabályok alapján meghatározott - belső kontrollrendszert működtetni, amely biztosítja a helyi önkormányzat rendelkezésére álló források szabályszerű, gazdaságos, hatékony és eredményes felhasználását” – illetve a (4) bekezdése kimondja „ A jegyző köteles gondoskodni - a belső kontrollrendszeren belül - a belső ellenőrzés működtetéséről az államháztartásért felelős miniszter által közzétett módszertani útmutatók és a nemzetközi belső ellenőrzési standardok figyelembevételével. A helyi önkormányzat belső ellenőrzése keretében gondoskodni kell a felügyelt költségvetési szervek ellenőrzéséről is.
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 184/2012. (X. 25.) képviselő-testületi határozatával elfogadta Kőszeg Város Önkormányzatának 2013-2017. évre szóló belső ellenőrzési stratégiáját, mely szerint .
Kőszeg Város és Vonzáskörzete Többcélú Kistérségi Társulásával való ellenőrzési együttműködés stratégiai célja, hogy a Társulás fenntartásában működő, Kőszeg Város Önkormányzata által alapított intézmények tekintetében is érvényesítésre kerüljenek az alapító önkormányzat érdekei, és teljesüljenek az általa megfogalmazott célok.
1. A Társulás Munkaszervezete, valamint Kőszeg Város Polgármesteri Hivatala belső ellenőrzése hangolja össze tevékenységét szervezeteik belső ellenőrzési stratégiájának kialakítása és fejlesztése vonatkozásában.
2. A Társulás Munkaszervezetének belső ellenőrzése a Társulási Megállapodás alapján biztosítsa az összhangot az Önkormányzat ellenőrzési igényei, az éves munkatervek tartalma, valamint azok végrehajtása tekintetében
A Képviselő-testületi határozat meghozatalát követően a Többcélú kistérségi társulás megszűnt, a 2013. évre szóló költségvetési törvény a belső ellenőrzési feladatok ellátására normatív támogatást nem tartalmazott, így a belső ellenőrzéssel kapcsolatos feladatokat az önkormányzatnak újra kellett gondolni.

Arra, hogy az önkormányzat – és az intézmények belső ellenőrzési feladatait külső cég vagy főállású ellenőr lássa el nincs jó válasz. A külső szakértő "más szemmel" látja a folyamatokat, függetlenebb, legtöbb esetben olcsóbb is, de nem áll rendelkezésre minden órában.

Az ellenőrzés költsége tapasztalatok alapján 4.000.Ft-os és 20.000.-Ft-os szakértői óradíj. Ez a két véglet, ami között belső ellenőrzési szolgáltatót lehet ma találni Magyarországon. Sajnos – vagy szerencsére az elvárt ellenőrzöttség szintje nincs meghatározva

A jegyző 2013. március 29-én vállalkozási szerződést kötött a belső ellenőrrel a feladatok ellátására.

Az éves ellenőrzési tervben foglalt feladatok teljesítésének értékelése (Bkr. 48. § aa) pont)


Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 184/2012. (X. 25.) képviselő-testületi határozatának 2. pontjával elfogadta Kőszeg Város Önkormányzatának 2013. évi belső ellenőrzési tervét, mely az előző évi ellenőrzésekről készül beszámoló és a belső ellenőrzési kézikönyv felülvizsgálatán kívül az alábbi ellenőrzéseket tartalmazta:

1) A Központi Művészeti Óvoda és Bölcsőde Többcélú Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény 2012. évi központi költségvetésből igényelt állami hozzájárulások intézményi elszámolásának megbízhatósági ellenőrzése
2) Történelmi belváros rehabilitációja (Jurisics tér felújítása) Európai Uniós forrásból támogatott beruházásra vonatkozó jogszabályok és helyi eljárásrend betartásának célellenőrzése
3) A 2012. évi közbeszerzések célellenőrzése
4) Az önkormányzatot megillető, a központi költségvetésből származó támogatások, hozzájárulások 2012. évi elszámolásának felülvizsgálata az „egyes jövedelempótló támogatások kiegészítése” jogcím kivételével

A tervben szereplő négy téma ellenőrzéséről a jelentések elkészültek, azok a Közös Önkormányzati Hivatal irattárában megtalálhatók.

2013. évi belső ellenőrzések nyilvántartása

Ellenőrzött szervezet Kőszeg Város Önkormányzata Kőszeg Város Önkormányzata
Ellenőrzés tárgya A központi költségvetésből származó támogatások, hozzájárulások 2012. évi elszámolásának felülvizsgálata az közbeszerzései eljárások
Vizsgált időszak 2012. év 2012. év
Ellenőrzés típusa pénzügyi - szabályszerűségi szabályszerűség
Az ellenőrzés módszere dokumentum alapú, interjú dokumentum alapú, interjú
megállapítások normatíva felhasználása megfelelt a jogszabályi előírásoknak, az elszámolás megtörtént A vizsgált időszakban lebonyolított
közbeszerzési eljárás a 2003. évi CXXIX
törvény – a Közbeszerzésekről valamint
Kőszeg Város érvényes szabályzata szerint
zajlott.
megállapítások szabálytalanság ténye nem merült fel. szabálytalanság ténye nem merült fel.
megállapítások Az önkormányzat ez irányú tevékenységét jó színvonalú Az önkormányzatnál a közbeszerzési
eljárások rendjének helyi szintű
szabályozottsága a korrupció elleni
küzdelem hatékonyságát szolgálta.
Intézkedési javaslat: intézkedési javaslat megtételére nem került sor. 1.) A Közbeszerzési Szabályzat
felülvizsgálata, kiegészítése,
javítása, pontosítása
Intézkedési javaslat: 2.) A közzétételi kötelezettségek
teljesítése
Intézkedési javaslat: 3.) Ügyiratkezelés előírásainak
betartása – dokumentumok
időrendi sorrendben történő
összerakása
elfogadott javaslatok száma 3
intézkedési terv elkészült igen


Ellenőrzött szervezet Kőszeg Város Önkormányzata Központi Művészeti Óvoda és Bölcsőde
Többcélú Közös Igazgatású Közoktatási
Intézmény (KIKI) (Kőszeg Várkör 42.
Ellenőrzés tárgya a történelmi belváros rehabilitációja (Jurisics tér felújítása) Európai Uniós forrásból támogatott beruházása 2012. évre igényelt normatív állami
hozzájárulás elszámolása
Vizsgált időszak 2012. január 1- 2012. december 31. 2012. január 1- 2012. december 31.
Ellenőrzés típusa pénzügyi - szabályszerűségi pénzügyi - szabályszerűségi
Az ellenőrzés módszere dokumentum alapú, interjú dokumentum alapú
megállapítások Az Önkormányzatnál a közbeszerzési eljárások során eleget tettek a Kbt-ben előírt dokumentálási kötelezettségnek. Az eljárás teljes folyamatában az eljárási cselekmények írásos dokumentálása megtörtént. Összességében az óvoda
nyilvántartásainak vezetése
megfelelő színvonalú. A normatív
támogatás igénylését alátámasztó
dokumentumok valós adatokat
tartalmaznak. A különböző
nyilvántartások adatai (felvételi és
mulasztási napló – étkezők
nyilvántartása) egyezőek, eltérést
nem tapasztaltam.
megállapítások szabálytalanság ténye nem merült fel. szabálytalanság ténye nem merült fel.
megállapítások Kőszeg Város Önkormányzatának közbeszerzési folyamata szabályozott, a közbeszerzésért felelős személyek kijelölése megtörtént. Az ellenőrzés alá vont eljárás folyamatai dokumentáltak, az iratok megőrzéséről gondoskodtak.
megállapítások A számviteli bizonylatok megfeleltek a számviteli törvényben előírt alaki és tartalmi követelményeknek. A gazdálkodási jogkör gyakorlásakor betartották a jogszabályok és a helyi szabályzatok előírásait.
Intézkedési javaslat: intézkedési javaslat megtételére nem került sor. 1.) Az étkezők nyilvántartását a
nyilvántartás vezetője minden
esetben írja alá
Intézkedési javaslat: 2.) Kerüljék a szabálytalan javításokat.
Intézkedési javaslat: 3.)A bizonylatok összegző sorai
tintával kerüljenek kitöltésre
elfogadott javaslatok száma 3
intézkedési terv elkészült igen

Az ellenőrzések során az ellenőrzöttekkel a kapcsolattartás problémamentes volt. Az ellenőrzési tevékenység, az ellenőri jogosultságok gyakorlásának akadályoztatására nem került sor.

Az ellenőrzések során büntető-, szabálysértési, kártérítési, illetve fegyelmi eljárás megindítására okot adó cselekmény, mulasztás vagy hiányosság gyanúja nem merült fel,
Így ezzel kapcsolatosan nem kellett jelentést készíteni.

2.) A bizonyosságot adó tevékenységet elősegítő és akadályozó tényezők bemutatása (Bkr. 48. § ab) pont)

Az önkormányzat belső ellenőrzéséhez szükséges személyi és tárgyi feltétek rendelkezésre álltak részben az önkormányzatnál – részben pedig azáltal, hogy a belső ellenőr saját otthoni számítógépén dolgozik. Az ellenőrzési tevékenységet akadályozó tényező nem merült fel.
Az ellenőrzési megállapítások az ellenőrzöttel a helyszíni vizsgálat során megtárgyalásra kerültek. Az ellenőrzési jelentésbe foglaltak megismerését a vezető „megismerési záradék” aláírásával igazolta.

3.) A belső ellenőrzési egység humánerőforrás-ellátottsága

A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal önálló belső ellenőrzési egységgel nem rendelkezik. A tevékenységet külső vállalkozó – megbízási szerződés alapján - végeztette el.
A KŐSZEGI KÖZÖS ÖNKORMÁNYZATI HIVATAL belső ellenőrét 2010 évben a Pénzügyminisztérium 5112703 regisztráció számmal nyilvántartásba vette, így a költségvetési szerveknél belső ellenőri tevékenység folytatásához engedéllyel rendelkezik. A NAV Képzési, Egészségügyi és Kulturális Intézete által kiállított tanúsítvány szerint a szakmai továbbképzés követelményeit rendszeresen teljesíti, továbbképzéseken saját költségén részt vesz.

4.) A belső ellenőr szervezeti és funkcionális függetlenségének biztosítása

A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal belső ellenőrzésének funkcionális függetlensége biztosított. A belső ellenőr nem vett részt olyan tevékenységek ellátásában, amelyek a szervezet operatív működésével kapcsolatosak. Összeférhetetlenségi eset az ellenőrzött szervezet és az ellenőrzött között nem merült fel.

5.) A belső ellenőri jogokkal kapcsolatos korlátozások, problémák nem voltak.


6.) A belső ellenőrzés végrehajtását akadályozó tényezők nem voltak.

7.) Az ellenőrzések nyilvántartása

A belső ellenőr vezeti az elvégzett belső ellenőrzésekről a Bkr. 22. és 50. § szerinti nyilvántartást. Az ellenőrzési dokumentumok a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal részére átadásra kerültek.

8.) A belső kontrollrendszer működésének értékelése ellenőrzési tapasztalatok alapján
Az Áht. 69.§ alapján a belső kontrollrendszer a kockázatok kezelése és tárgyilagos bizonyosság megszerzése érdekében kialakított folyamatrendszer, azt a célt szolgálja, hogy megvalósuljanak a következő célok:
- a működés és gazdálkodás során a tevékenységeket szabályszerűen, gazdaságosan, hatékonyan, eredményesen hajtsák végre,
- az elszámolási kötelezettségeket teljesítsék, és
- megvédjék az erőforrásokat a veszteségektől, károktól és nem rendeltetésszerű használattól.
A belső kontrollrendszer létrehozásáért, működtetéséért és fejlesztéséért a költségvetési szerv vezetője, a jegyző felelős.

A Ber. 3-4.§-i értelmében a költségvetési szerv vezetője felelős a belső kontrollrendszer kialakításáért, működtetéséért és fejlesztéséért, melynek keretében - a szervezet minden szintjén érvényesülni kell a megfelelő
a) kontrollkörnyezetnek,
b) kockázatkezelési rendszernek,
c) kontrolltevékenységeknek,
d) információs és kommunikációs rendszernek, és
e) nyomon követési rendszernek (monitoring)

A belső kontrollrendszer tartalmazza mindazon elveket, eljárásokat és belső szabályzatokat, melyek biztosítják, hogy
 a költségvetési szerv valamennyi tevékenysége és célja összhangban legyen a szabályszerűséggel, szabályozottsággal, valamint a gazdaságosság, hatékonyság és eredményesség követelményeivel,
 az eszközökkel és forrásokkal való gazdálkodásban ne kerüljön sor pazarlásra, visszaélésre, rendeltetésellenes felhasználásra,
 megfelelő, pontos és naprakész információk álljanak rendelkezésre a költségvetési szerv működésével kapcsolatosan, és
 a belső kontrollrendszer harmonizációjára és összehangolására vonatkozó jogszabályok végrehajtásra kerüljenek a módszertani útmutatók figyelembevételével.

Az Áht. rendelkezései alapján a rendszer kiépítésének kötelezettsége a költségvetési szerv vezetőjének feladatkörébe tartozik, függetlenül attól, hogy az önállóan működő és gazdálkodónak, vagy csak önállóan működőnek minősülnek-e.

A folyamatba épített előzetes, utólagos és vezetői ellenőrzés keretében a pénzügyi dokumentumok készítése, a döntések, gazdálkodási jogkörök, beszámolási területek szabályozásra kerültek az ellenőrzési nyomvonal elkészítésével.

A belső kontroll szabályzat tartalmazza a kockázatkezelés rendjét, gyakorlati alkalmazása azonban továbbra is feladatot jelent.

A belső kontroll rendszer vizsgálatára 2013. évben nem került sor

Kőszeg, 2014 . március 29.
Kőszegfalviné Pajor Klára s. k.
belső ellenőrzési vezető

Az előterjesztést a pénzügyi bizottság megtárgyalta és a képviselő-testületnek elfogadásra ajánlja.


HATÁROZATI JAVASLAT


Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a belső ellenőrzésről szóló 2013. évi ellenőrzési jelentést tudomásul veszi.

Felelős: Dr. Zalán Gábor jegyző
Határidő: folyamatos