Önkormányzati belépés | |
|
2017. Március 30., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés
6. napirendi pont:
A környezet- és természetvédelem helyi szabályairól szóló 17/2014. (IV. 30.), valamint a közösségi együttélés alapvető szabályairól és ezek elmulasztásának jogkövetkezményeiről szóló 25/2014. (VI. 25.) önkormányzati rendelet felülvizsgálata.
Tisztelt Képviselő-testület!
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete 17/2014. (IV. 30.) önkormányzati rendeletét (a továbbiakban: ÖR.) a környezet- és természetvédelem helyi szabályainak meghatározása érdekében alkotta meg.
Az ÖR-t az eddigi tapasztalataink alapján felülvizsgáltuk és az alábbi módosításokat javasoltuk.
A város több területén problémát jelent, hogy az ingatlanhasználókat fel kell hívni az ingatlanaikon történő gyommentesítés elvégzésére.
Amennyiben ez nem történik meg, úgy a jogszabályváltozások miatt – a parlagfű és egyéb allergén gyomnövények kivételével - nem áll rendelkezésre szankcióval biztosított jogi eszköz.
Így az ÖR. 3/B alcímében meghatároztuk az ingatlanhasználók gyommentesítéssel kapcsolatos feladatait. Egyidejűleg a közösségi együttélés alapvető szabályairól és ezek elmulasztásának jogkövetkezményeiről szóló 25/2014. (VI. 25.) önkormányzati rendeletünk módosítására vonatkozó rendelettervezet a fenti gyommentesítési feladatok teljesítésének elmulasztása esetére szankció, közigazgatási bírság alkalmazását vezeti be. Egyben a rendelet-tervezetbe beépítésre került a települési szilárd hulladékkal kapcsolatos köztisztasági közszolgáltatás kötelező igénybevételéről szóló 38/2013. (XII. 20.) önkormányzati rendeletünknek a közterület tisztán tartására vonatkozó egyes szabályai megsértésének szankcionálása is.
A környezet védelmének általános szabályairól szóló 1995. évi LIII. törvény (a továbbiakban: Kvt.) 48. § (1) bekezdése értelmében a települési önkormányzat képviselő-testülete - törvényben vagy kormányrendeletben meghatározott módon és mértékben - illetékességi területére a más jogszabályokban előírtaknál kizárólag nagyobb mértékben korlátozó környezetvédelmi előírásokat határozhat meg.
A Mötv. 13. § (1) bekezdése alapján megállapítható, hogy a települési önkormányzat képviselő-testületének hatáskörébe tartozik a helyi környezettisztaság valamint a helyi természetvédelem szabályainak megállapítása.
Az ÖR. 3. melléklete tartalmazza a természetvédelmi kezelési tervet.
A hivatkozott felhatalmazások és az eddigi tapasztalataink alapján a rendelet-tervezet szerint a kezelési tervtől való esetleges eltérésre engedélyt az ingatlanhasználónak, a tervezett tevékenység megkezdése előtt 30 nappal benyújtott, indokolással ellátott kérelme alapján a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzője adhat.
Amennyiben a kezelési tervtől való eltérés iránti kérelem előzetes benyújtását, az életet és egészséget, köz- és vagyonbiztonságot veszélyeztető ok nem teszi lehetővé, a tevékenységet végző személy a tervtől való eltérő tevékenység megkezdését követően haladéktalanul, de legkésőbb 3 napon belül köteles azt a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzőjének bejelenteni, egyidejűleg engedélyt kérni.
Egy helyi lakos megkereséssel fordult Kőszeg Város Önkormányzatához, aki a város teljes területére nézve az avar - és minden egyéb hulladék - szabadtéri, égetés útján történő megsemmisítésének tilalmazására tett javaslatot.
Megkeresésünkre a Kőszegi Városüzemeltető és Kommunális Szolgáltató Kft. nyilatkozott, hogy sem szállítási, sem pedig komposztálási kapacitása nem teszi lehetővé Kőszeg város teljes közigazgatási területén keletkező avar, fű és gally megfelelő, - közreműködésével biztosított - elhelyezését.
A Kvt. 48. § (3) bekezdése szerint a települési önkormányzat környezetvédelmi tárgyú rendeleteinek tervezetét a szomszédos és az érintett önkormányzatoknak tájékoztatásul, az illetékes környezetvédelmi igazgatási szervnek véleményezésre meg kell küldeni. A szomszédos önkormányzatok számára a rendelettervezet megküldésre került.
A környezetvédelmi igazgatási szerv szakmai véleményéről harminc napon belül tájékoztatja a települési önkormányzatot. Tájékoztatom a T. Képviselő-testületet, hogy a tervezet a Vas Megyei Kormányhivatal Agrár- és Környezetvédelmi Főosztályának, Környezetvédelmi és Természetvédelmi Osztályának megküldésre került. A hatóság a tervezetünkkel kapcsolatban észrevétellel nem élt. A megküldött véleményt mellékelten csatoltuk.
Az előterjesztést a Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság, valamint a Városfejlesztési, Idegenforgalmi, Környezetvédelmi és Vagyonügyi Bizottság megtárgyalta és mindkét bizottság a Képviselő-testületnek egyhangúlag elfogadásra ajánlja.
Fentiek alapján kérem a T. Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést megtárgyalni és a rendelet-tervezetet elfogadni szíveskedjen.
Kőszeg, 2017. március 23.
A jegyző nevében:
Németh Ildikó s.k.
városüzemeltetési osztály mb. vezetője
ELŐZETES HATÁSVIZSGÁLATI LAP
a környezet- és természetvédelem helyi szabályairól szóló 17/2014. (IV.30.) önkormányzati rendelet, valamint a közösségi együttélés alapvető szabályairól és ezek elmulasztásának jogkövetkezményeiről szóló 25/2014. (VI.25.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló rendelet-tervezethez
(a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. §-a alapján)
A tervezett jogszabály várható következményei, különösen
I. társadalmi hatásai:
A tervezet a lakosság érdekét szolgálja, mivel a területek gyommentesítése az egészséges környezethez való jog érvényesülését jelenti, mely cél elérése érdekében a tervezet nem ró aránytalan terhet a kötelezettségüket elmulasztókra sem.
A természeti értékek védelme szintén közügy, a védett természeti értékeik megőrzését célozza.
II. gazdasági hatásai:
A tervezetnek gazdasági hatása minimális.
III. költségvetési hatásai:
A tervezetnek költségvetési hatása nincs.
IV. környezeti következményei:
Tisztább, élhetőbb környezet, védett természeti értékeink hatékonyabb védelme.
V. egészségi következményei:
A tisztább élhetőbb környezettel a tervezetnek pozitív egészségi következményei vannak.
VI. adminisztratív terheket befolyásoló hatásai:
Az előírt kötelezettség elmulasztása esetén közigazgatási eljárás lefolytatása kezdeményezhető.
VII. megalkotásának szükségessége:
Az egészséges környezet védelméhez való jog, valamint védett természeti értékeink gyakorlatban való tényleges védelme teszi szükségessé.
VIII. a jogalkotás elmaradásának várható következményei:
A jogalkotás elmaradása esetén nem áll rendelkezésünkre megfelelő jogi eszköz az elvárt környezeti állapot valamint védett természeti értékeink védelmének biztosítása érdekében.
IX. alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
Nem igényel többlet feltételt az eddigiekhez képest.
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…./2017. (III. ) önkormányzati rendelete
a környezet- és természetvédelem helyi szabályairól szóló 17/2014. (IV. 30.) önkormányzati rendelet, valamint a közösségi együttélés alapvető szabályairól és ezek elmulasztásának jogkövetkezményeiről szóló 25/2014. (VI. 25.) önkormányzati rendelet módosításáról
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az 1-5. § tekintetében a környezet védelmének általános szabályairól szóló 1995. évi LIII. törvény 46. § (1) bekezdés c) pontjában, 48. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az 6. § tekintetében Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 143. § (4) bekezdés d) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva, az 1-5. § tekintetében a környezet védelmének általános szabályairól szóló 1995. évi LIII. törvény 48. § (3) bekezdésében biztosított véleményezési jogkörében eljáró illetékes környezetvédelmi igazgatási szerv véleményének kikérésével a következőket rendeli el:
1. A környezet- és természetvédelem helyi szabályairól szóló önkormányzati rendelet módosítása
1. §
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének a környezet- és természetvédelem helyi szabályairól szóló 17/2014. (IV.30.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: ÖR.) 1. § b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„b) a természetvédelem területén védetté nyilvánítson egyes helyi jelentőségű természetvédelmi területeket és természeti értékeket, valamint meghatározza az azokat érintő tevékenységek szabályait,”
2 . §
Az ÖR. 1. §-a a következő d) ponttal egészül ki:
„d) az ingatlanok gyommentesítésére vonatkozó szabályokat megállapítsa.”
3. §
Az ÖR. 4. §-a a következő (4)-(5) bekezdéssel egészül ki:
„(4) A jelen rendelettel védetté nyilvánított természetvédelmi területet érintő, a (3) bekezdésben hivatkozott kezelési tervtől való eltérést az ingatlanhasználónak, a tervezett tevékenység megkezdése előtt 30 nappal benyújtott, indoklással ellátott kérelme alapján a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzője adhat.
(5) Amennyiben a kezelési tervtől való eltérés iránti kérelem előzetes benyújtását, az életet és egészséget, köz- és vagyonbiztonságot veszélyeztető ok halaszthatatlansága nem teszi lehetővé, a tevékenységet végző személy a tervtől való eltérő tevékenység megkezdését követően haladéktalanul, de legkésőbb 3 napon belül, a köteles azt a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzőjének bejelenteni, egyidejűleg engedélyt kérni.”
4. §
Az ÖR. a következő 3/B. alcímmel egészül ki:
„3/B. Gyommentesítés
5/A. § Az ingatlanhasználó köteles folyamatosan gondoskodni az ingatlan gyommentesítéséről, a fű kaszálásáról, az ingatlanról a járda és az úttest fölé nyúló ágak és bokrok nyeséséről.”
5. §
Hatályát veszti az ÖR. 6. § (2)-(10) bekezdése.
2. A közösségi együttélés alapvető szabályairól és ezek elmulasztásának jogkövetkezményeiről szóló önkormányzati rendelet módosítása
6. §
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének a közösségi együttélés alapvető szabályairól és ezek elmulasztásának jogkövetkezményeiről szóló 25/2014. (VI. 25.) önkormányzati rendelete a következő 9/B. §-sal és 9/C. §-sal egészül ki:
„9/B. §
(1) A helyi közutak kezelésének szakmai szabályairól szóló 5/2004. (I. 28.) GKM rendeletben és a köztisztasággal és a települési szilárd hulladékkal összefüggő tevékenységekről szóló 1/1986. (II. 21.) ÉVM-EüM együttes rendeletben foglaltak szerint, Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének a települési szilárd hulladékkal kapcsolatos köztisztasági közszolgáltatás kötelező igénybevételéről szóló 38/2013. (XII. 20.) önkormányzati rendeletének 1. mellékletében foglalt közterületek kivételével, a közutak, közterületek rendjének és tisztaságának fenntartásáról az ingatlanhasználó gondoskodik.
(2) Az ingatlanhasználónak a belterületen levő nyílt árkok kapubejárók alatti átereszeit, a folyókákat, a zárt vízelvezető csatornák víznyelő aknáit és rácsait tisztán kell tartani.
(3) Téli időszakban, vagy amikor a hőmérséklet fagypont alá süllyed, az ingatlanhasználók gondoskodnak az ingatlanjaikkal határos járdaszakaszok hótól való megtisztításáról, illetve jegesedés esetén csúszásmentesítéséről. E kötelezettségeiknek minden reggel legkésőbb 7 óráig eleget kell tenniük, majd a nap folyamán az időjárástól függően legalább még egyszer szükség szerint meg kell ismételniük.
9/C. §
Az ingatlanhasználó köteles folyamatosan gondoskodni az ingatlan gyommentesítéséről, a fű kaszálásáról, az ingatlanról a járda és az úttest fölé nyúló ágak és bokrok nyeséséről.”
3. Záró rendelkezések
7. §
Ez a rendelet 2017. május 1-én lép hatályba és az azt követő napon hatályát veszti.
Huber László s. k. Dr. Zalán Gábor s. k.
polgármester jegyző
(A mellékleteket lsd. a letölthető formátumban.)
A környezet- és természetvédelem helyi szabályairól szóló 17/2014. (IV. 30.), valamint a közösségi együttélés alapvető szabályairól és ezek elmulasztásának jogkövetkezményeiről szóló 25/2014. (VI. 25.) önkormányzati rendelet felülvizsgálata.
Tisztelt Képviselő-testület!
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete 17/2014. (IV. 30.) önkormányzati rendeletét (a továbbiakban: ÖR.) a környezet- és természetvédelem helyi szabályainak meghatározása érdekében alkotta meg.
Az ÖR-t az eddigi tapasztalataink alapján felülvizsgáltuk és az alábbi módosításokat javasoltuk.
A város több területén problémát jelent, hogy az ingatlanhasználókat fel kell hívni az ingatlanaikon történő gyommentesítés elvégzésére.
Amennyiben ez nem történik meg, úgy a jogszabályváltozások miatt – a parlagfű és egyéb allergén gyomnövények kivételével - nem áll rendelkezésre szankcióval biztosított jogi eszköz.
Így az ÖR. 3/B alcímében meghatároztuk az ingatlanhasználók gyommentesítéssel kapcsolatos feladatait. Egyidejűleg a közösségi együttélés alapvető szabályairól és ezek elmulasztásának jogkövetkezményeiről szóló 25/2014. (VI. 25.) önkormányzati rendeletünk módosítására vonatkozó rendelettervezet a fenti gyommentesítési feladatok teljesítésének elmulasztása esetére szankció, közigazgatási bírság alkalmazását vezeti be. Egyben a rendelet-tervezetbe beépítésre került a települési szilárd hulladékkal kapcsolatos köztisztasági közszolgáltatás kötelező igénybevételéről szóló 38/2013. (XII. 20.) önkormányzati rendeletünknek a közterület tisztán tartására vonatkozó egyes szabályai megsértésének szankcionálása is.
A környezet védelmének általános szabályairól szóló 1995. évi LIII. törvény (a továbbiakban: Kvt.) 48. § (1) bekezdése értelmében a települési önkormányzat képviselő-testülete - törvényben vagy kormányrendeletben meghatározott módon és mértékben - illetékességi területére a más jogszabályokban előírtaknál kizárólag nagyobb mértékben korlátozó környezetvédelmi előírásokat határozhat meg.
A Mötv. 13. § (1) bekezdése alapján megállapítható, hogy a települési önkormányzat képviselő-testületének hatáskörébe tartozik a helyi környezettisztaság valamint a helyi természetvédelem szabályainak megállapítása.
Az ÖR. 3. melléklete tartalmazza a természetvédelmi kezelési tervet.
A hivatkozott felhatalmazások és az eddigi tapasztalataink alapján a rendelet-tervezet szerint a kezelési tervtől való esetleges eltérésre engedélyt az ingatlanhasználónak, a tervezett tevékenység megkezdése előtt 30 nappal benyújtott, indokolással ellátott kérelme alapján a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzője adhat.
Amennyiben a kezelési tervtől való eltérés iránti kérelem előzetes benyújtását, az életet és egészséget, köz- és vagyonbiztonságot veszélyeztető ok nem teszi lehetővé, a tevékenységet végző személy a tervtől való eltérő tevékenység megkezdését követően haladéktalanul, de legkésőbb 3 napon belül köteles azt a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzőjének bejelenteni, egyidejűleg engedélyt kérni.
Egy helyi lakos megkereséssel fordult Kőszeg Város Önkormányzatához, aki a város teljes területére nézve az avar - és minden egyéb hulladék - szabadtéri, égetés útján történő megsemmisítésének tilalmazására tett javaslatot.
Megkeresésünkre a Kőszegi Városüzemeltető és Kommunális Szolgáltató Kft. nyilatkozott, hogy sem szállítási, sem pedig komposztálási kapacitása nem teszi lehetővé Kőszeg város teljes közigazgatási területén keletkező avar, fű és gally megfelelő, - közreműködésével biztosított - elhelyezését.
A Kvt. 48. § (3) bekezdése szerint a települési önkormányzat környezetvédelmi tárgyú rendeleteinek tervezetét a szomszédos és az érintett önkormányzatoknak tájékoztatásul, az illetékes környezetvédelmi igazgatási szervnek véleményezésre meg kell küldeni. A szomszédos önkormányzatok számára a rendelettervezet megküldésre került.
A környezetvédelmi igazgatási szerv szakmai véleményéről harminc napon belül tájékoztatja a települési önkormányzatot. Tájékoztatom a T. Képviselő-testületet, hogy a tervezet a Vas Megyei Kormányhivatal Agrár- és Környezetvédelmi Főosztályának, Környezetvédelmi és Természetvédelmi Osztályának megküldésre került. A hatóság a tervezetünkkel kapcsolatban észrevétellel nem élt. A megküldött véleményt mellékelten csatoltuk.
Az előterjesztést a Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság, valamint a Városfejlesztési, Idegenforgalmi, Környezetvédelmi és Vagyonügyi Bizottság megtárgyalta és mindkét bizottság a Képviselő-testületnek egyhangúlag elfogadásra ajánlja.
Fentiek alapján kérem a T. Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést megtárgyalni és a rendelet-tervezetet elfogadni szíveskedjen.
Kőszeg, 2017. március 23.
A jegyző nevében:
Németh Ildikó s.k.
városüzemeltetési osztály mb. vezetője
ELŐZETES HATÁSVIZSGÁLATI LAP
a környezet- és természetvédelem helyi szabályairól szóló 17/2014. (IV.30.) önkormányzati rendelet, valamint a közösségi együttélés alapvető szabályairól és ezek elmulasztásának jogkövetkezményeiről szóló 25/2014. (VI.25.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló rendelet-tervezethez
(a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. §-a alapján)
A tervezett jogszabály várható következményei, különösen
I. társadalmi hatásai:
A tervezet a lakosság érdekét szolgálja, mivel a területek gyommentesítése az egészséges környezethez való jog érvényesülését jelenti, mely cél elérése érdekében a tervezet nem ró aránytalan terhet a kötelezettségüket elmulasztókra sem.
A természeti értékek védelme szintén közügy, a védett természeti értékeik megőrzését célozza.
II. gazdasági hatásai:
A tervezetnek gazdasági hatása minimális.
III. költségvetési hatásai:
A tervezetnek költségvetési hatása nincs.
IV. környezeti következményei:
Tisztább, élhetőbb környezet, védett természeti értékeink hatékonyabb védelme.
V. egészségi következményei:
A tisztább élhetőbb környezettel a tervezetnek pozitív egészségi következményei vannak.
VI. adminisztratív terheket befolyásoló hatásai:
Az előírt kötelezettség elmulasztása esetén közigazgatási eljárás lefolytatása kezdeményezhető.
VII. megalkotásának szükségessége:
Az egészséges környezet védelméhez való jog, valamint védett természeti értékeink gyakorlatban való tényleges védelme teszi szükségessé.
VIII. a jogalkotás elmaradásának várható következményei:
A jogalkotás elmaradása esetén nem áll rendelkezésünkre megfelelő jogi eszköz az elvárt környezeti állapot valamint védett természeti értékeink védelmének biztosítása érdekében.
IX. alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
Nem igényel többlet feltételt az eddigiekhez képest.
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…./2017. (III. ) önkormányzati rendelete
a környezet- és természetvédelem helyi szabályairól szóló 17/2014. (IV. 30.) önkormányzati rendelet, valamint a közösségi együttélés alapvető szabályairól és ezek elmulasztásának jogkövetkezményeiről szóló 25/2014. (VI. 25.) önkormányzati rendelet módosításáról
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az 1-5. § tekintetében a környezet védelmének általános szabályairól szóló 1995. évi LIII. törvény 46. § (1) bekezdés c) pontjában, 48. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az 6. § tekintetében Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 143. § (4) bekezdés d) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva, az 1-5. § tekintetében a környezet védelmének általános szabályairól szóló 1995. évi LIII. törvény 48. § (3) bekezdésében biztosított véleményezési jogkörében eljáró illetékes környezetvédelmi igazgatási szerv véleményének kikérésével a következőket rendeli el:
1. A környezet- és természetvédelem helyi szabályairól szóló önkormányzati rendelet módosítása
1. §
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének a környezet- és természetvédelem helyi szabályairól szóló 17/2014. (IV.30.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: ÖR.) 1. § b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„b) a természetvédelem területén védetté nyilvánítson egyes helyi jelentőségű természetvédelmi területeket és természeti értékeket, valamint meghatározza az azokat érintő tevékenységek szabályait,”
2 . §
Az ÖR. 1. §-a a következő d) ponttal egészül ki:
„d) az ingatlanok gyommentesítésére vonatkozó szabályokat megállapítsa.”
3. §
Az ÖR. 4. §-a a következő (4)-(5) bekezdéssel egészül ki:
„(4) A jelen rendelettel védetté nyilvánított természetvédelmi területet érintő, a (3) bekezdésben hivatkozott kezelési tervtől való eltérést az ingatlanhasználónak, a tervezett tevékenység megkezdése előtt 30 nappal benyújtott, indoklással ellátott kérelme alapján a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzője adhat.
(5) Amennyiben a kezelési tervtől való eltérés iránti kérelem előzetes benyújtását, az életet és egészséget, köz- és vagyonbiztonságot veszélyeztető ok halaszthatatlansága nem teszi lehetővé, a tevékenységet végző személy a tervtől való eltérő tevékenység megkezdését követően haladéktalanul, de legkésőbb 3 napon belül, a köteles azt a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzőjének bejelenteni, egyidejűleg engedélyt kérni.”
4. §
Az ÖR. a következő 3/B. alcímmel egészül ki:
„3/B. Gyommentesítés
5/A. § Az ingatlanhasználó köteles folyamatosan gondoskodni az ingatlan gyommentesítéséről, a fű kaszálásáról, az ingatlanról a járda és az úttest fölé nyúló ágak és bokrok nyeséséről.”
5. §
Hatályát veszti az ÖR. 6. § (2)-(10) bekezdése.
2. A közösségi együttélés alapvető szabályairól és ezek elmulasztásának jogkövetkezményeiről szóló önkormányzati rendelet módosítása
6. §
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének a közösségi együttélés alapvető szabályairól és ezek elmulasztásának jogkövetkezményeiről szóló 25/2014. (VI. 25.) önkormányzati rendelete a következő 9/B. §-sal és 9/C. §-sal egészül ki:
„9/B. §
(1) A helyi közutak kezelésének szakmai szabályairól szóló 5/2004. (I. 28.) GKM rendeletben és a köztisztasággal és a települési szilárd hulladékkal összefüggő tevékenységekről szóló 1/1986. (II. 21.) ÉVM-EüM együttes rendeletben foglaltak szerint, Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének a települési szilárd hulladékkal kapcsolatos köztisztasági közszolgáltatás kötelező igénybevételéről szóló 38/2013. (XII. 20.) önkormányzati rendeletének 1. mellékletében foglalt közterületek kivételével, a közutak, közterületek rendjének és tisztaságának fenntartásáról az ingatlanhasználó gondoskodik.
(2) Az ingatlanhasználónak a belterületen levő nyílt árkok kapubejárók alatti átereszeit, a folyókákat, a zárt vízelvezető csatornák víznyelő aknáit és rácsait tisztán kell tartani.
(3) Téli időszakban, vagy amikor a hőmérséklet fagypont alá süllyed, az ingatlanhasználók gondoskodnak az ingatlanjaikkal határos járdaszakaszok hótól való megtisztításáról, illetve jegesedés esetén csúszásmentesítéséről. E kötelezettségeiknek minden reggel legkésőbb 7 óráig eleget kell tenniük, majd a nap folyamán az időjárástól függően legalább még egyszer szükség szerint meg kell ismételniük.
9/C. §
Az ingatlanhasználó köteles folyamatosan gondoskodni az ingatlan gyommentesítéséről, a fű kaszálásáról, az ingatlanról a járda és az úttest fölé nyúló ágak és bokrok nyeséséről.”
3. Záró rendelkezések
7. §
Ez a rendelet 2017. május 1-én lép hatályba és az azt követő napon hatályát veszti.
Huber László s. k. Dr. Zalán Gábor s. k.
polgármester jegyző
(A mellékleteket lsd. a letölthető formátumban.)