2017. December 21., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Előterjesztés letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Előterjesztés nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Mi történt az ülésen:
Jegyzőkönyv olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1. - A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal köztisztviselői 2018. évi illetményalapjának és illetménykiegészítésének megállapításáról szóló önkormányzati rendelet megalkotása.
2. - Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 27/2013. (IX. 27.) önkormányzati rendelet módosítása.
3. - A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény végrehajtásáról szóló 31/2005. (IX. 30.) önkormányzati rendelet hatályon kívül helyezése.
4. - Kőszeg Város településkép védelméről szóló új önkormányzati rendelet megalkotása.
5. - Településrendezési eszközök VI. módosítása – végső elfogadás.
6. - Beszámoló Kőszeg Város külkapcsolatainak 2017. évi alakulásáról.
7. - A Nyugat-Dunántúli Regionális Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás kérelme.
8. - A „Kőszegi Városmajor környezettudatos megújítása” c. pályázathoz készített tanulmányterv elfogadása.
9. - A kőszegi Hősök Tornya külső felújításához pályázat benyújtása.
10. - A Cothec Energetikai Üzemeltető Kft. és az önkormányzat közötti közszolgáltatási szerződés felülvizsgálata.
11. - A Chernel Kálmán Városi Könyvtár létszámemelési kérelme.
12. - Az Újvárosi Óvoda létszámemelési kérelme.
13. - Horvátzsidány község Önkormányzatának a tagóvoda létszámemelésre vonatkozó kérelme.
14. - Többletmunka elvégzéséhez pénzügyi fedezet biztosítása a Kőszegi Városüzemeltető Nonprofit Kft. részére.
15. - A 2018. évi rendezvénynaptár megtárgyalása.
16. - Jelentések lejárt határidejű határozatokra, beszámoló az átruházott jogkörben hozott döntésekről.
17. - Egy mappában a 2017. december 21-i képviselő-testületi ülés anyagai.
18. - Rendkívüli előterjesztés: A Raaba Energy Kft.-vel kötendő ingatlan előszerződés.
19. - Rendkívüli előterjesztés: Az STKH Zrt. határidő módosítási kérelme.
20. - Rendkívüli előterjesztés: Az óvodák fejlesztésére vonatkozó TOP pályázatokhoz önerő biztosítása.
21. - Rendkívüli előterjesztés: A Sgrafittós Ház felújítására vonatkozó vállalkozói szerződés módosítása.
22. - Rendkívüli előterjesztés: A TOP-5.3.1-16 pályázat benyújtása.
1. napirendi pont:
A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal köztisztviselői 2018. évi illetményalapjának és illetménykiegészítésének megállapításáról szóló önkormányzati rendelet megalkotása.

Tisztelt Képviselő-testület!

A képviselő-testület 2016. december havi rendes ülésén foglalkozott legutóbb a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatalban dolgozó köztisztviselők illetménykiegészítésével.
A közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény (a továbbiakban: Kttv.) 234. § (3) bekezdése értelmében tárgyévre kell megállapítani a köztisztviselők illetménykiegészítését.
E rendelkezésnek eleget téve alkotta meg a képviselő-testület a jelenleg hatályban lévő, a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal köztisztviselői 2017. évi illetménykiegészítésének megállapításáról szóló 33/2016. (XII. 16.) önkormányzati rendeletét.

Az illetménykiegészítések mértékében a 2017-es évhez képest sincs változás: ez a felsőfokú iskolai végzettségűek számára a megyei önkormányzatoknál és megyei jogú városnál legfeljebb 40%, községi önkormányzatnál legfeljebb 20%, míg a többi önkormányzatnál legfeljebb 30% lehet.

Az érettségi végzettségűek számára egységesen legfeljebb 20% illetménykiegészítést lehet megállapítani.

A jelenleg hatályos szabályozásunk szerint a felsőfokú és a középfokú végzettséggel rendelkező köztisztviselők egységesen, az alapilletményük 20%-át kitevő illetménykiegészítésben részesülnek.

Javaslom ezt a mértéket a 2018. évre is meghagyni, de a Kttv. fenti rendelkezésének eleget téve – formailag – új rendeletet kell alkotni.

A Magyarország 2018. évi központi költségvetéséről szóló 2017. évi C. törvény 59. § (1) bekezdése értelmében a Kttv. 132. §-a szerinti illetményalap 2018. évben 38.650 Ft. Ez az összeg 2008 óta változatlan, azóta nem került sor a köztisztviselők körében fizetésemelésre.
Ugyanakkor a hivatkozott 2017. évi C. törvény 59. § (6) bekezdése 2018. évre is lehetőséget ad a helyi önkormányzatok képviselő-testületeinek, hogy rendeletben – az önkormányzat saját forrásai terhére – a képviselő-testület hivatalánál foglalkoztatott köztisztviselők vonatkozásában a Kttv-ben foglaltaktól eltérőn, e törvényben meghatározottnál magasabb összegben állapítsa meg az illetményalapot. A magasabb illetményalap szerint megállapított havi illetmény nem haladhatja meg a Központi Statisztikai Hivatal által hivatalosan közzétett, a tárgyévet megelőző évre vonatkozó nemzetgazdasági havi átlagos bruttó kereset tízszeresét.
Ezért az alábbi javaslatot szeretném tenni a T. Képviselő-testület felé:
A garantált bérminimum 2018. évben 180.500,- Ft lesz a jelenlegi, 2017. évi 161.000,- Ft helyett. Ugyanakkor az illetményalap és a Kttv. 1. mellékletében szabályozott illetményrendszer is hosszú évek óta változatlan. Ez a következő anomáliát eredményezi:
A II. besorolási osztályban lévő, azaz érettségi végzettségű köztisztviselők esetén a legmagasabb fizetési fokozatot 37 év szolgálati jogviszony után lehet elérni, melynek szorzószáma 4,4. Ez esetben a köztisztviselő alapilletménye az alábbiak szerint alakul: 38.650*4,4=170.060,- Ft. Mivel a T. Képviselő-testület már évek óta megszavazza a 20%-os illetménykiegészítést is, ezért az illetmény összege így alakul: 170.060,- *1,2=204.072,- Ft. Ez azzal jár, hogy 37 év, illetve e feletti jogviszonnyal rendelkező köztisztviselő számára 204.072,- Ft illetmény jár, míg egy pályakezdő gyakornok részére 180.500,- Ft a garantált bérminimum. Az illetményrendszert tovább vizsgálva pedig megállapítható, hogy 33 év jogviszonnyal kell rendelkezni ahhoz, hogy a 15. fizetési fokozatban kerülve, 4-es szorzószámmal az érettségi végzettségű köztisztviselő elérje a garantált bérminimumot.
Tájékoztatom a T- Képviselő-testületet, hogy hivatalunkban 19 érettségi végzettségű köztisztviselő van.
Az I. besorolási osztályban lévő, felsőfokú iskolai végzettségű köztisztviselők helyzetét megvizsgálva az alábbiakat állapíthatjuk meg: 6 év szolgálati jogviszony eltöltése után érik el a garantált bérminimumot a Kttv-ben foglalt illetményrendszer alapján, 3,9-es szorzószámmal, és természetesen a 20 %-os illetménykiegészítéssel. (38.650*3,9 =
150.735,- Ft + 20 %= 180.882,- Ft). A garantált bérminimumot a T. Képviselő-testület által rendszeresen megszavazott illetménykiegészítés nélkül azonban csak 14 év jogviszony után érnék el felsőfokú dolgozóink! Itt is meg kell említenem természetesen, hogy a garantált bérminimum viszont bérfeszültséget okoz, hiszen közel azonos fizetése van a pályakezdőnek és a 15 éve dolgozó felsőfokú köztisztviselőnek (bruttó 42.000 Ft a különbség).
Ezek után talán nem kell részleteznem a T. Képviselő-testületnek, hogy hivatalunkban nagy a fluktuáció (az utóbbi 2 évben a nyugdíjba vonulókon kívül 9 fő közszolgálati jogviszonya szűnt meg), illetve egyes szakterületeken nehezen tudjuk betölteni az üres álláshelyeket, pl: építésügy, pénzügy. Azaz nem vagyunk versenyképesek.
Ezért azzal a tiszteletteljes kéréssel fordulok a T. Képviselő-testület felé, hogy élve a már hivatkozott törvényi felhatalmazással, az illetményalap mértékét – a törvényi 38.650 Ft helyett - 2018. évre vonatkozóan – 10 %-os emeléssel - 42.500,- Ft-ban állapítsa meg. Ez az emelés a 2017. évi béreket alapul véve kb. 18-20 millió forinttal emelné meg a kiadásokat – természetesen a munkáltatót terhelő járulékokkal együtt -, ennyivel kellene többet tervezni a Hivatal 2018. évi költségvetésébe. Úgy gondolom, hogy ilyen mértékű emelés még kigazdálkodható, egyben a hivatali apparátus stabilizálását és megelégedését szolgálja.

Az előterjesztést a Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság megtárgyalta és egyhangúlag elfogadásra ajánlja.

Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet az előterjesztés megtárgyalására, a rendelet-tervezet elfogadására.


Kőszeg, 2017. december 14.



Dr. Zalán Gábor s.k.
jegyző











Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…../2017. (XII. …..) önkormányzati rendelete
a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal köztisztviselői 2018. évi illetményalapjának és illetménykiegészítésének megállapításáról





Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az 1. § vonatkozásában a Magyarország 2018. évi központi költségvetéséről szóló 2017. évi C. törvény 59. § (6) bekezdésében, a 2. § vonatkozásában a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 234. § (3)-(4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. §

A Képviselő-testület a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatalban foglalkoztatott köztisztviselők illetményalapját 2018. évben 42500,- Ft-ban állapítja meg.

2. §

A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal felsőfokú és érettségi végzettséggel rendelkező köztisztviselőit 2018. évre egységesen, az alapilletményük 20%-át kitevő illetménykiegészítés illeti meg.

3. §

(1) Ez a rendelet 2018. január 1-jén lép hatályba.
(2) Hatályát veszti Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal köztisztviselői 2017. évi illetménykiegészítésének megállapításáról szóló 33/2016. (XII. 16.) önkormányzati rendelete.




Huber László s. k. Dr. Zalán Gábor s. k.
polgármester jegyző







ELŐZETES HATÁSVIZSGÁLATI LAP


a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal köztisztviselői 2018. évi illetményalapjának és illetménykiegészítésének megállapításáról szóló
új önkormányzati rendelet megalkotásához

(a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. §-a alapján)


A tervezett jogszabály várható következményei, különösen:

I. társadalmi hatásai:
A hivatalban dolgozók megelégedettségét szolgálja, ami pozitív hatással van munkájukra.


II. gazdasági hatásai:
A tervezetnek gazdasági hatása nincs.


III. költségvetési hatásai:
A tervezetnek plusz költségvetési hatása van, ugyan az illetménykiegészítés mértéke már több éve a rendelet-tervezetben meghatározott mértékben szerepel a költségvetésben, azonban az illetményalap növekedése természetszerűen emeli az önkormányzati kiadásokat 18-20 millió Ft-tal.


IV. környezeti következményei:
A tervezetnek környezeti következményei nincsenek.


V. egészségi következményei:
A tervezetnek egészségi következményei nincsenek.


VI. adminisztratív terheket befolyásoló hatásai:
A tervezetnek adminisztratív terheket befolyásoló hatása minimális.


VII. megalkotásának szükségessége:
A 2008 óta elmaradt fizetésemelések miatt a köztisztviselők bére nagyon elmaradt, ezért a hivatalban nagy a fluktuáció és nehéz a kieső emberek pótlása. Egyben a garantált bérminimum és a hatályos illetményrendszer a kezdő és a nagy tapasztalattal rendelkező, hosszú évek óta hű dolgozók között bérfeszültséget eredményez.


VIII. a jogalkotás elmaradásának várható következményei:
A szabályozás hiánya jogsértést nem eredményezne.


IX. alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
Az eddigiekhez képest nem igényel többlet feltételt.