Önkormányzati belépés | |
|
Képviselő-testületi ülések
2024. December 9., Hétfő, 17:00
2018. Május 31., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés
2. napirendi pont:
Kőszeg Város Önkormányzata 2017. évi költségvetéséről szóló 1/2017. (II. 15.) önkormányzati rendelet módosítása.
Tisztelt Képviselő-testület!
A költségvetési rendelet módosítására az 1. információs táblában kimutatott javaslatok alapján került sor az alábbiak szerint:
Módosító tételek:
I. Központi előirányzatok változásai:
A központi előirányzatok változásai az önkormányzat bevételi és kiadási főösszegét 31 406 521 Ft-tal növelik, ebből a működési célú támogatások 12 467 423 Ft-tal, a felhalmozási célú támogatások 18 939 098 Ft-tal növekedtek.
A működési célú központi bevételek közül a legjelentősebb a bérpolitikai intézkedések támogatása, a bérkompenzáció biztosításához 1 155 585 Ft, a szociális ágazati pótlék biztosításához 5 319 585 Ft, kulturális pótlék biztosításához 1 927 996 Ft, bölcsődei pótlék biztosításához 362 298 Ft összegű támogatásban részesült az önkormányzat. A minimálbér emelkedés hatásának kompenzálására (szociális területen) 184 402 Ft, a polgármester béremelésének fedezetére 470 675 Ft került 2017.12.31-ig folyósításra.
Rendkívüli önkormányzati támogatásra (műszakpótlék) 1.309.738.- Ft-ot kaptunk. A közlekedésbiztonsági támogatásra 400.000.- Ft-ot.
A felhalmozási célú központi bevételek közül a legjelentősebb a Posztó utcai parkoló kialakításra kapott 14.000.000.- Ft.
A központi előirányzatok változásának jogcímek szerinti összegeit a 2. melléklet tartalmazza.
II. Intézményi előirányzatok változása:
A Chernel Kálmán Városi Könyvtár kiadási és bevételi előirányzatai a bérkompenzáció és kulturális pótlék támogatása miatt 918 085 Ft-tal növekedtek. Közfoglalkoztatás kiadásainak fedezetére 210 020 Ft támogatásban részesült az intézmény. Összességben 1 128 105 Ft-tal nőttek a könyvtár előirányzatai.
A Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínház kiadási és bevételi előirányzatai a bérkompenzáció és kulturális pótlék támogatása miatt 1 415 244 Ft-tal növekedtek. A Nemzeti Kulturális Alaptól Kőszegi Várszínház megrendezésének költségeire 3 000 000 Ft támogatás került folyósításra.
A HACS program keretében 8 035 682 Ft TOP támogatásban részesült a vár. Közfoglalkoztatás kiadásainak fedezetére 271 494 Ft támogatásban részesült az intézmény. Működési bevételei 108 615 Ft-tal meghaladták a tervezettet, így itt előirányzatot emeltünk.
TAO kiegészítő támogatásban 8 629 375 Ft részesült. Mindenki mikulására és idősek világnapjára összesen 155 000 Ft támogatást kapott. Az Önkormányzat az év végéig be nem folyt TAO támogatásra 6 950 000 Ft támogatást adott az Intézménynek, amelyből az év végéig megtérült 5 000 000 Ft, így az előirányzatot 1 950 000 Ft-tal emeltük meg. A fentiek alapján 23 565 410 Ft-tal nőtt az intézmény költségvetése.
A Kőszegi Városi Múzeum kiadási és bevételi előirányzatai a bérkompenzáció és kulturális pótlék támogatása miatt 638 951 Ft-tal növekedtek. A Kubinyi pályázatból 1 900 000 Ft támogatásban részesült az Önkormányzaton keresztül. Működési bevételei 1 208 000 Ft-tal meghaladták a tervezettet, így itt előirányzatot emeltünk.
Összességben 3 746 951 Ft-tal nőttek a múzeum előirányzatai.
A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatalnál szintén a bérkompenzáció került átvezetésre 308 917 Ft összegben. Közfoglalkoztatás költségeire 197 608 Ft támogatásban részesült az intézmény. A Társulás által elfogadott jutalomra fordítható összeg 1 220 000 Ft és a Velemi gesztenyenapok lebonyolításában való közreműködésért kapott 850 000 Ft a működési célú bevételeket növeli.
A TOP projekt keretében Hivatalnál foglalkoztatott dolgozók bérének és járulékainak megtérítésére 5 176 806 Ft többlet finanszírozást kapott a Hivatal. Összességében a hivatal előirányzatai 7 753 331 Ft-tal növekedtek.
A Kőszegi Szociális Gondozási Központ költségvetése a bérkompenzáció és a szociális ágazati pótlék átvezetés miatt 6 184 093 Ft-tal emelkedett. Az állami támogatás októberi lemondása miatt az Intézménytől – 387 520 Ft előirányzat került visszavonásra.
A REKI műszakpótlék támogatás miatt 1 309 738 Ft finanszírozás került átutalásra. Összességében a Kőszegi Szociális Gondozási Központ előirányzatai 7 106 311 Ft-tal növekedtek.
A Központi Óvoda és Bölcsőde valamint tagintézményei fenntartója 2017.szeptember 01-től Kőszeg Város Önkormányzata lett. Az Intézmény költségvetése a bérkompenzáció, a bölcsődei pótlék és a kiegészítő állami támogatás átvezetése miatt 7 522 226 Ft-tal emelkedett. Az állami támogatás októberi lemondása miatt az Intézmény 9 155 Ft előirányzatban részesült.
A közfoglalkoztatás költségeire 630 023 Ft támogatásban részesült az intézmény. Összességében a Központi Óvoda és Bölcsőde valamint a tagintézményei előirányzatai 8 161 404 Ft-tal növekedtek.
Az Újvárosi Óvoda és tagintézményeinek- a Bozsoki tagóvoda kivételével- fenntartója 2017.szeptember 01-től Kőszeg Város Önkormányzata lett. Az Intézmény Bozsoki tagóvodája, az intézmény költségvetésével együtt megjelenik még Kőszeg Város költségvetésében. Az Intézmény költségvetése a bérkompenzáció és a kiegészítő állami támogatás átvezetése miatt 3 987 334 Ft-tal emelkedett. Az állami támogatás októberi lemondása miatt az Intézménytől – 137 430 Ft előirányzat került visszavonásra. A Közfoglalkoztatás költségeire 542 988 Ft támogatásban részesült az intézmény. Összességében az Újvárosi Óvoda és tagintézményei előirányzatai 4 382 917 Ft-tal emelkedtek.
III. Kőszeg Város Önkormányzata előirányzat változásai az alábbiak:
A központi támogatások változásának nagy része, 11 812 346 Ft az önkormányzat által fenntartott intézményeknél került felhasználásra.
A polgármesterek béremelésének kompenzálására kapott 470 675 Ft, és a minimálbér emelés kompenzálására kapott 184 402 Ft a tartalékot növelte, mivel ezek átadását már az eredeti költségvetés tartalmazta.
A működési bevételek 2 010 000 Ft-tal emelkedtek ÁFA visszaigénylés miatt.
A képviselő-testület határozatai alapján az általános tartalék terhére a következő átcsoportosítások történtek:
585 600 Ft a Könyvtár és Vár intézményvezetőjének vezetői pótlék megemelésével kapcsolatos többlet finaszírozására,
5 745 480 Ft a Városüzemeltető Kft. működtetésével kapcsolatos költségekre,
6 950 000 Ft a vár részére TAO támogatás megelőlegezésével finanszírozási kiadásokra.
Szintén a tartalékból lett átcsoportosítva az év végén megállapított rendkívüli települési támogatások előirányzatára 3 334 290.- Ft. Az Önkormányzat rendkívüli települési támogatásának fedezetéül. A korábban már megelőlegezett támogatásokra megérkezett összegek pedig növelik a tartalék összegét 932 283 Ft-tal.
A IV. negyedévben az alábbi TOP pályázatokra érkezett meg az előleg:
- TOP-3.1.1-15-VS1-2016-00001 Déli városrész (Pogányi utca) közlekedés fejlesztése projektre 293 703 079 Ft
- TOP-1.2.1-16-VS1-2017-00003 Turisztika projektre 9 689 915 Ft
- TOP-3.2.1-16-VS1-2016-00007 Városháza energetikai korszerűsítése projektre 5 795 748 Ft
- TOP-3.1.1-15-VS1-2016-00004 Kőszegfalvi kerékpárút projektre 100 869 462 Ft.
Ezen projektek a kiadási oldalon a beruházások közé a támogatásból beépítésre kerültek.
A Posztó utcai parkoló kialakításra kapott 14.000.000.- Ft is a beruházások közé került beépítésre.
A korábbi TOP projektek beruházási költségként beépített összegéből a projekt keretében foglalkoztatott munkavállalók bérmegtérítése miatt átcsoportosítás történt a beruházási kiadásokból a finanszírozási kiadások közé.
Az önkormányzat előirányzat változásai az előző módosításokat figyelembe véve 445 473 705 Ft-tal növelik a bevételi és a kiadási főösszeget.
Összességében az előirányzat változások (I-III. pontok) irányító szervi támogatások nettósítása után 470 532 510 Ft-tal növelik a bevételek és a kiadások összegét, a költségvetési hiány 138 113 099 Ft – amelynek fedezete a maradványból biztosított.
Fenti módosító tételek értelmében az önkormányzat költségvetésének fő számai ( Ft-ban):
3 491 693 205 Ft költségvetési bevétel
3 629 806 304 Ft költségvetési kiadás
138 113 099 Ft hiány
29 067 621 Ft finanszírozási kiadás
167 180 720 Ft belső finanszírozási
bevétel
0 Ft külső finanszírozási bevétel
A 3. melléklet a fenti módosításokat intézményenkénti bontásban, kiemelt előirányzatonkénti részletezettséggel tartalmazza.
A 4. melléklet Kőszeg Város Önkormányzata fejlesztési bevételeinek, az 5. melléklet fejlesztési kiadásainak előirányzatait mutatja be.
A rendelet módosítást a pénzügyi bizottság megtárgyalta és a képviselő-testületnek elfogadásra ajánlotta.
Kőszeg, 2018. május 25.
A polgármester nevében:
Cserkutiné Stipsics Edina s.k.
pénzügyi és gazdálkodás osztályvezető
Előzetes hatásvizsgálat
Kőszeg Város Önkormányzat Képviselő-testületének a 2017. évi költségvetésről szóló 1/2017. (II.15.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló …./2018.(………….) önkormányzati rendelethez.
A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17.§-a szerint a jogszabályok előkészítése során előzetes hatásvizsgálat elvégzésével kell felmérni a tervezett jogszabály valamennyi jelentősnek ítélt hatását, a szabályozás várható következményeit. Az előzetes hatásvizsgálat megállapításai a rendelettervezet esetében az alábbiak:
1. Társadalmi hatások
A költségvetési rendelet alapján végrehajtott gazdálkodás az állampolgárok számára nyomon követhető, átfogó képet ad az önkormányzat pénzügyi helyzetéről, a végrehajtandó feladatokról, a tervezett fejlesztésekről, lehetőséget teremt az önkormányzati gazdálkodás ellenőrzésére. A rendeletben foglaltak végrehajtása hatással van a társadalomra.
2. Gazdasági hatás
A rendelettervezet gazdasági hatással bír, mivel a 2017. évi költségvetés eredeti előirányzatainak növekedését tartalmazza, mely további célok, esetleges problémák, vagy megoldásra váró feladatok forrását biztosítja.
3. Költségvetési hatás
A rendelettervezet az önkormányzat és a fenntartása alá tartozó költségvetési szervek költségvetésének a rendeletmódosítást követően hozott központi és önkormányzati döntések, valamint saját hatáskörű módosítások miatti korrekcióját tartalmazza.
4. Környezeti, egészségi következményei
A rendeletnek környezeti és egészségügyi következményei nincsenek.
5. Adminisztratív terheket befolyásoló hatások
A rendelet megalkotásának adminisztratív terhet befolyásoló hatása nincs, a költségvetés módosításához szükséges adminisztratív állomány önkormányzatra összesítve rendelkezésre áll.
6. A jogszabály megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható következményei. Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 34. § (4) bekezdése értelmében a Képviselő-testület az első negyedév kivételével negyedévente, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítés határidejéig – 2017. december 31-ei hatállyal – módosítja a költségvetési rendeletét. A rendelet megalkotásának elmaradása a Kormányhivatal törvényességi intézkedését vonja maga után.
7. A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi feltételek rendelkezésre állnak.
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…/2018. (V……..) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2017. évi költségvetéséről szóló
1/2017. (II. 15.) önkormányzati rendelet módosításáról
Kőszeg Város Önkormányzatának képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, valamint az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és f) pontjaiban meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. §
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének az önkormányzat 2017. évi költségvetéséről szóló 1/2017. (II. 15.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: Rendelet) 2. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„2.§
A képviselő-testület az önkormányzat és az irányított intézmények együttes 2017. évi költségvetését
3 491 693 205 Ft költségvetési bevétellel
3 629 806 304 Ft költségvetési kiadással
138 113 099 Ft hiánnyal
29 067 621 Ft finanszírozási kiadással
167 180 720 Ft belső finanszírozási bevétellel
0 Ft külső finanszírozási bevétellel
állapítja meg.”
2 . §
A Rendelet 3. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„3. §
Működési célú költségvetési bevételek:
működési célú támogatások áht-n belülről 1 419 468 915 Ft
közhatalmi bevételek 454 978 290 Ft
működési bevételek 232 798 404 Ft
működési célú átvett pénzeszköz 11 739 375 Ft
Működési célú költségvetési bevételek összesen: 2 118 984 984 Ft
Felhalmozási célú költségvetési bevételek:
Felhalmozási célú támogatások áht-n belülről 1 271 127 881 Ft
Felhalmozási bevételek 87 248 000 Ft
Felhalmozási célú átvett pénzeszközök 14 332 340 Ft
Felhalmozási célú költségvetési bevételek összesen: 1 372 708 221 Ft
Költségvetési bevételek összesen: 3 491 693 205 Ft
Működési célú költségvetési kiadások:
a személyi jellegű kiadások 724 777 808 Ft
a munkaadókat terhelő járulékok 170 969 088 Ft
a dologi jellegű kiadások 897 908 984 Ft
ellátottak pénzbeli juttatásai 30 134 290 Ft
egyéb működési célú kiadások 411 254 328 Ft
Működési költségvetési kiadások összesen: 2 235 044 498 Ft
Felhalmozási célú kiadások:
beruházások 1 025 773 111 Ft
felújítások 347 159 695 Ft
egyéb felhalmozási célú kiadások 21 829 000 Ft
Felhalmozási kiadások összesen: 1 394 761 806 Ft
Költségvetési kiadások összesen: 3 629 806 304 Ft
Költségvetési egyenleg (bevételek és kiadások különbözete)
működési bevételek és kiadások egyenlege - 116 059 514 Ft
felhalmozási bevételek és kiadások egyenlege - 22 053 585 Ft
Költségvetési egyenleg: - 138 113 099 Ft
Belső finanszírozás bevételei
működési célú 2016 évi maradvány 146 905 720 Ft
fejlesztési célú 2016. évi maradvány 20 275 000 Ft
Külső finanszírozás bevételei
működési célú hitelfelvétel 0 Ft
fejlesztési célú hitelfelvétel 0 Ft
Finanszírozási bevételek összesen: 167 180 720 Ft
Külső finanszírozás kiadásai
Államháztartáson belüli megelőlegezések elszámolása 29 067 621 Ft
Finanszírozási kiadások összesen: - 29 067 621 Ft
Finanszírozási célú műveletek egyenlege
(bevételek és kiadások különbözete): 138 113 099 Ft
Az 1. melléklet az önkormányzat bevételeit és kiadásait tartalmazza kiemelt előirányzatonkénti bontásban.
A 3. §-ban megállapított bevételek jogcímenkénti és intézményenkénti, valamint a kiadások intézményenkénti részletezését a 2. és a 3. melléklet, a felhalmozási bevételek célonkénti részletezését a 4. melléklet, a felhalmozási kiadások célonkénti részletezését az 5. melléklet tartalmazza.
A 6. melléklet az önkormányzat - a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény 3.§ (1) bekezdése szerinti - adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit, illetve a 45.§ (1) bekezdés a) pontja felhatalmazása alapján kiadott jogszabályban meghatározottak szerinti saját bevételeit, a 7. melléklet az európai uniós forrásból finanszírozott projektek bevételeit és kiadásait, valamint az önkormányzat ilyen projektekhez történő hozzájárulásait tartalmazza. A 8. melléklet az Önkormányzat engedélyezett létszámkeretét tartalmazza.”
3. §
(1) A Rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
(2) A Rendelet 2. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.
(3) A Rendelet 3. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.
(4) A Rendelet 4. melléklete helyébe a 4. melléklet lép.
(5) A Rendelet 5. melléklete helyébe az 5. melléklet lép.
(6) A Rendelet 8. melléklete helyébe az 6. melléklet lép.
4. §
(1) E rendelet 2018. május 31-én …. óra … perckor lép hatályba és 2018. június 1-jén hatályát veszti.
(2) E rendelet rendelkezéseit 2017. december 31. napjától kell alkalmazni.
Kőszeg, 2018. május 31.
Huber László s. k. Dr. Zalán Gábor s. k.
polgármester jegyző
(Valamennyi mellékletet és a könyvvizsgálói véleményt lsd. a letölthető formátumban.)
Kőszeg Város Önkormányzata 2017. évi költségvetéséről szóló 1/2017. (II. 15.) önkormányzati rendelet módosítása.
Tisztelt Képviselő-testület!
A költségvetési rendelet módosítására az 1. információs táblában kimutatott javaslatok alapján került sor az alábbiak szerint:
Módosító tételek:
I. Központi előirányzatok változásai:
A központi előirányzatok változásai az önkormányzat bevételi és kiadási főösszegét 31 406 521 Ft-tal növelik, ebből a működési célú támogatások 12 467 423 Ft-tal, a felhalmozási célú támogatások 18 939 098 Ft-tal növekedtek.
A működési célú központi bevételek közül a legjelentősebb a bérpolitikai intézkedések támogatása, a bérkompenzáció biztosításához 1 155 585 Ft, a szociális ágazati pótlék biztosításához 5 319 585 Ft, kulturális pótlék biztosításához 1 927 996 Ft, bölcsődei pótlék biztosításához 362 298 Ft összegű támogatásban részesült az önkormányzat. A minimálbér emelkedés hatásának kompenzálására (szociális területen) 184 402 Ft, a polgármester béremelésének fedezetére 470 675 Ft került 2017.12.31-ig folyósításra.
Rendkívüli önkormányzati támogatásra (műszakpótlék) 1.309.738.- Ft-ot kaptunk. A közlekedésbiztonsági támogatásra 400.000.- Ft-ot.
A felhalmozási célú központi bevételek közül a legjelentősebb a Posztó utcai parkoló kialakításra kapott 14.000.000.- Ft.
A központi előirányzatok változásának jogcímek szerinti összegeit a 2. melléklet tartalmazza.
II. Intézményi előirányzatok változása:
A Chernel Kálmán Városi Könyvtár kiadási és bevételi előirányzatai a bérkompenzáció és kulturális pótlék támogatása miatt 918 085 Ft-tal növekedtek. Közfoglalkoztatás kiadásainak fedezetére 210 020 Ft támogatásban részesült az intézmény. Összességben 1 128 105 Ft-tal nőttek a könyvtár előirányzatai.
A Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínház kiadási és bevételi előirányzatai a bérkompenzáció és kulturális pótlék támogatása miatt 1 415 244 Ft-tal növekedtek. A Nemzeti Kulturális Alaptól Kőszegi Várszínház megrendezésének költségeire 3 000 000 Ft támogatás került folyósításra.
A HACS program keretében 8 035 682 Ft TOP támogatásban részesült a vár. Közfoglalkoztatás kiadásainak fedezetére 271 494 Ft támogatásban részesült az intézmény. Működési bevételei 108 615 Ft-tal meghaladták a tervezettet, így itt előirányzatot emeltünk.
TAO kiegészítő támogatásban 8 629 375 Ft részesült. Mindenki mikulására és idősek világnapjára összesen 155 000 Ft támogatást kapott. Az Önkormányzat az év végéig be nem folyt TAO támogatásra 6 950 000 Ft támogatást adott az Intézménynek, amelyből az év végéig megtérült 5 000 000 Ft, így az előirányzatot 1 950 000 Ft-tal emeltük meg. A fentiek alapján 23 565 410 Ft-tal nőtt az intézmény költségvetése.
A Kőszegi Városi Múzeum kiadási és bevételi előirányzatai a bérkompenzáció és kulturális pótlék támogatása miatt 638 951 Ft-tal növekedtek. A Kubinyi pályázatból 1 900 000 Ft támogatásban részesült az Önkormányzaton keresztül. Működési bevételei 1 208 000 Ft-tal meghaladták a tervezettet, így itt előirányzatot emeltünk.
Összességben 3 746 951 Ft-tal nőttek a múzeum előirányzatai.
A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatalnál szintén a bérkompenzáció került átvezetésre 308 917 Ft összegben. Közfoglalkoztatás költségeire 197 608 Ft támogatásban részesült az intézmény. A Társulás által elfogadott jutalomra fordítható összeg 1 220 000 Ft és a Velemi gesztenyenapok lebonyolításában való közreműködésért kapott 850 000 Ft a működési célú bevételeket növeli.
A TOP projekt keretében Hivatalnál foglalkoztatott dolgozók bérének és járulékainak megtérítésére 5 176 806 Ft többlet finanszírozást kapott a Hivatal. Összességében a hivatal előirányzatai 7 753 331 Ft-tal növekedtek.
A Kőszegi Szociális Gondozási Központ költségvetése a bérkompenzáció és a szociális ágazati pótlék átvezetés miatt 6 184 093 Ft-tal emelkedett. Az állami támogatás októberi lemondása miatt az Intézménytől – 387 520 Ft előirányzat került visszavonásra.
A REKI műszakpótlék támogatás miatt 1 309 738 Ft finanszírozás került átutalásra. Összességében a Kőszegi Szociális Gondozási Központ előirányzatai 7 106 311 Ft-tal növekedtek.
A Központi Óvoda és Bölcsőde valamint tagintézményei fenntartója 2017.szeptember 01-től Kőszeg Város Önkormányzata lett. Az Intézmény költségvetése a bérkompenzáció, a bölcsődei pótlék és a kiegészítő állami támogatás átvezetése miatt 7 522 226 Ft-tal emelkedett. Az állami támogatás októberi lemondása miatt az Intézmény 9 155 Ft előirányzatban részesült.
A közfoglalkoztatás költségeire 630 023 Ft támogatásban részesült az intézmény. Összességében a Központi Óvoda és Bölcsőde valamint a tagintézményei előirányzatai 8 161 404 Ft-tal növekedtek.
Az Újvárosi Óvoda és tagintézményeinek- a Bozsoki tagóvoda kivételével- fenntartója 2017.szeptember 01-től Kőszeg Város Önkormányzata lett. Az Intézmény Bozsoki tagóvodája, az intézmény költségvetésével együtt megjelenik még Kőszeg Város költségvetésében. Az Intézmény költségvetése a bérkompenzáció és a kiegészítő állami támogatás átvezetése miatt 3 987 334 Ft-tal emelkedett. Az állami támogatás októberi lemondása miatt az Intézménytől – 137 430 Ft előirányzat került visszavonásra. A Közfoglalkoztatás költségeire 542 988 Ft támogatásban részesült az intézmény. Összességében az Újvárosi Óvoda és tagintézményei előirányzatai 4 382 917 Ft-tal emelkedtek.
III. Kőszeg Város Önkormányzata előirányzat változásai az alábbiak:
A központi támogatások változásának nagy része, 11 812 346 Ft az önkormányzat által fenntartott intézményeknél került felhasználásra.
A polgármesterek béremelésének kompenzálására kapott 470 675 Ft, és a minimálbér emelés kompenzálására kapott 184 402 Ft a tartalékot növelte, mivel ezek átadását már az eredeti költségvetés tartalmazta.
A működési bevételek 2 010 000 Ft-tal emelkedtek ÁFA visszaigénylés miatt.
A képviselő-testület határozatai alapján az általános tartalék terhére a következő átcsoportosítások történtek:
585 600 Ft a Könyvtár és Vár intézményvezetőjének vezetői pótlék megemelésével kapcsolatos többlet finaszírozására,
5 745 480 Ft a Városüzemeltető Kft. működtetésével kapcsolatos költségekre,
6 950 000 Ft a vár részére TAO támogatás megelőlegezésével finanszírozási kiadásokra.
Szintén a tartalékból lett átcsoportosítva az év végén megállapított rendkívüli települési támogatások előirányzatára 3 334 290.- Ft. Az Önkormányzat rendkívüli települési támogatásának fedezetéül. A korábban már megelőlegezett támogatásokra megérkezett összegek pedig növelik a tartalék összegét 932 283 Ft-tal.
A IV. negyedévben az alábbi TOP pályázatokra érkezett meg az előleg:
- TOP-3.1.1-15-VS1-2016-00001 Déli városrész (Pogányi utca) közlekedés fejlesztése projektre 293 703 079 Ft
- TOP-1.2.1-16-VS1-2017-00003 Turisztika projektre 9 689 915 Ft
- TOP-3.2.1-16-VS1-2016-00007 Városháza energetikai korszerűsítése projektre 5 795 748 Ft
- TOP-3.1.1-15-VS1-2016-00004 Kőszegfalvi kerékpárút projektre 100 869 462 Ft.
Ezen projektek a kiadási oldalon a beruházások közé a támogatásból beépítésre kerültek.
A Posztó utcai parkoló kialakításra kapott 14.000.000.- Ft is a beruházások közé került beépítésre.
A korábbi TOP projektek beruházási költségként beépített összegéből a projekt keretében foglalkoztatott munkavállalók bérmegtérítése miatt átcsoportosítás történt a beruházási kiadásokból a finanszírozási kiadások közé.
Az önkormányzat előirányzat változásai az előző módosításokat figyelembe véve 445 473 705 Ft-tal növelik a bevételi és a kiadási főösszeget.
Összességében az előirányzat változások (I-III. pontok) irányító szervi támogatások nettósítása után 470 532 510 Ft-tal növelik a bevételek és a kiadások összegét, a költségvetési hiány 138 113 099 Ft – amelynek fedezete a maradványból biztosított.
Fenti módosító tételek értelmében az önkormányzat költségvetésének fő számai ( Ft-ban):
3 491 693 205 Ft költségvetési bevétel
3 629 806 304 Ft költségvetési kiadás
138 113 099 Ft hiány
29 067 621 Ft finanszírozási kiadás
167 180 720 Ft belső finanszírozási
bevétel
0 Ft külső finanszírozási bevétel
A 3. melléklet a fenti módosításokat intézményenkénti bontásban, kiemelt előirányzatonkénti részletezettséggel tartalmazza.
A 4. melléklet Kőszeg Város Önkormányzata fejlesztési bevételeinek, az 5. melléklet fejlesztési kiadásainak előirányzatait mutatja be.
A rendelet módosítást a pénzügyi bizottság megtárgyalta és a képviselő-testületnek elfogadásra ajánlotta.
Kőszeg, 2018. május 25.
A polgármester nevében:
Cserkutiné Stipsics Edina s.k.
pénzügyi és gazdálkodás osztályvezető
Előzetes hatásvizsgálat
Kőszeg Város Önkormányzat Képviselő-testületének a 2017. évi költségvetésről szóló 1/2017. (II.15.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló …./2018.(………….) önkormányzati rendelethez.
A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17.§-a szerint a jogszabályok előkészítése során előzetes hatásvizsgálat elvégzésével kell felmérni a tervezett jogszabály valamennyi jelentősnek ítélt hatását, a szabályozás várható következményeit. Az előzetes hatásvizsgálat megállapításai a rendelettervezet esetében az alábbiak:
1. Társadalmi hatások
A költségvetési rendelet alapján végrehajtott gazdálkodás az állampolgárok számára nyomon követhető, átfogó képet ad az önkormányzat pénzügyi helyzetéről, a végrehajtandó feladatokról, a tervezett fejlesztésekről, lehetőséget teremt az önkormányzati gazdálkodás ellenőrzésére. A rendeletben foglaltak végrehajtása hatással van a társadalomra.
2. Gazdasági hatás
A rendelettervezet gazdasági hatással bír, mivel a 2017. évi költségvetés eredeti előirányzatainak növekedését tartalmazza, mely további célok, esetleges problémák, vagy megoldásra váró feladatok forrását biztosítja.
3. Költségvetési hatás
A rendelettervezet az önkormányzat és a fenntartása alá tartozó költségvetési szervek költségvetésének a rendeletmódosítást követően hozott központi és önkormányzati döntések, valamint saját hatáskörű módosítások miatti korrekcióját tartalmazza.
4. Környezeti, egészségi következményei
A rendeletnek környezeti és egészségügyi következményei nincsenek.
5. Adminisztratív terheket befolyásoló hatások
A rendelet megalkotásának adminisztratív terhet befolyásoló hatása nincs, a költségvetés módosításához szükséges adminisztratív állomány önkormányzatra összesítve rendelkezésre áll.
6. A jogszabály megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható következményei. Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 34. § (4) bekezdése értelmében a Képviselő-testület az első negyedév kivételével negyedévente, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítés határidejéig – 2017. december 31-ei hatállyal – módosítja a költségvetési rendeletét. A rendelet megalkotásának elmaradása a Kormányhivatal törvényességi intézkedését vonja maga után.
7. A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi feltételek rendelkezésre állnak.
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…/2018. (V……..) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2017. évi költségvetéséről szóló
1/2017. (II. 15.) önkormányzati rendelet módosításáról
Kőszeg Város Önkormányzatának képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, valamint az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és f) pontjaiban meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. §
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének az önkormányzat 2017. évi költségvetéséről szóló 1/2017. (II. 15.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: Rendelet) 2. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„2.§
A képviselő-testület az önkormányzat és az irányított intézmények együttes 2017. évi költségvetését
3 491 693 205 Ft költségvetési bevétellel
3 629 806 304 Ft költségvetési kiadással
138 113 099 Ft hiánnyal
29 067 621 Ft finanszírozási kiadással
167 180 720 Ft belső finanszírozási bevétellel
0 Ft külső finanszírozási bevétellel
állapítja meg.”
2 . §
A Rendelet 3. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„3. §
Működési célú költségvetési bevételek:
működési célú támogatások áht-n belülről 1 419 468 915 Ft
közhatalmi bevételek 454 978 290 Ft
működési bevételek 232 798 404 Ft
működési célú átvett pénzeszköz 11 739 375 Ft
Működési célú költségvetési bevételek összesen: 2 118 984 984 Ft
Felhalmozási célú költségvetési bevételek:
Felhalmozási célú támogatások áht-n belülről 1 271 127 881 Ft
Felhalmozási bevételek 87 248 000 Ft
Felhalmozási célú átvett pénzeszközök 14 332 340 Ft
Felhalmozási célú költségvetési bevételek összesen: 1 372 708 221 Ft
Költségvetési bevételek összesen: 3 491 693 205 Ft
Működési célú költségvetési kiadások:
a személyi jellegű kiadások 724 777 808 Ft
a munkaadókat terhelő járulékok 170 969 088 Ft
a dologi jellegű kiadások 897 908 984 Ft
ellátottak pénzbeli juttatásai 30 134 290 Ft
egyéb működési célú kiadások 411 254 328 Ft
Működési költségvetési kiadások összesen: 2 235 044 498 Ft
Felhalmozási célú kiadások:
beruházások 1 025 773 111 Ft
felújítások 347 159 695 Ft
egyéb felhalmozási célú kiadások 21 829 000 Ft
Felhalmozási kiadások összesen: 1 394 761 806 Ft
Költségvetési kiadások összesen: 3 629 806 304 Ft
Költségvetési egyenleg (bevételek és kiadások különbözete)
működési bevételek és kiadások egyenlege - 116 059 514 Ft
felhalmozási bevételek és kiadások egyenlege - 22 053 585 Ft
Költségvetési egyenleg: - 138 113 099 Ft
Belső finanszírozás bevételei
működési célú 2016 évi maradvány 146 905 720 Ft
fejlesztési célú 2016. évi maradvány 20 275 000 Ft
Külső finanszírozás bevételei
működési célú hitelfelvétel 0 Ft
fejlesztési célú hitelfelvétel 0 Ft
Finanszírozási bevételek összesen: 167 180 720 Ft
Külső finanszírozás kiadásai
Államháztartáson belüli megelőlegezések elszámolása 29 067 621 Ft
Finanszírozási kiadások összesen: - 29 067 621 Ft
Finanszírozási célú műveletek egyenlege
(bevételek és kiadások különbözete): 138 113 099 Ft
Az 1. melléklet az önkormányzat bevételeit és kiadásait tartalmazza kiemelt előirányzatonkénti bontásban.
A 3. §-ban megállapított bevételek jogcímenkénti és intézményenkénti, valamint a kiadások intézményenkénti részletezését a 2. és a 3. melléklet, a felhalmozási bevételek célonkénti részletezését a 4. melléklet, a felhalmozási kiadások célonkénti részletezését az 5. melléklet tartalmazza.
A 6. melléklet az önkormányzat - a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény 3.§ (1) bekezdése szerinti - adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit, illetve a 45.§ (1) bekezdés a) pontja felhatalmazása alapján kiadott jogszabályban meghatározottak szerinti saját bevételeit, a 7. melléklet az európai uniós forrásból finanszírozott projektek bevételeit és kiadásait, valamint az önkormányzat ilyen projektekhez történő hozzájárulásait tartalmazza. A 8. melléklet az Önkormányzat engedélyezett létszámkeretét tartalmazza.”
3. §
(1) A Rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
(2) A Rendelet 2. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.
(3) A Rendelet 3. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.
(4) A Rendelet 4. melléklete helyébe a 4. melléklet lép.
(5) A Rendelet 5. melléklete helyébe az 5. melléklet lép.
(6) A Rendelet 8. melléklete helyébe az 6. melléklet lép.
4. §
(1) E rendelet 2018. május 31-én …. óra … perckor lép hatályba és 2018. június 1-jén hatályát veszti.
(2) E rendelet rendelkezéseit 2017. december 31. napjától kell alkalmazni.
Kőszeg, 2018. május 31.
Huber László s. k. Dr. Zalán Gábor s. k.
polgármester jegyző
(Valamennyi mellékletet és a könyvvizsgálói véleményt lsd. a letölthető formátumban.)