Önkormányzati belépés | |
|
Képviselő-testületi ülések
2024. December 9., Hétfő, 17:00
2018. Október 25., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés
7. napirendi pont:
A 2019. évi ellenőrzési terv jóváhagyása.
Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal 2019. évi
BELSŐ ELLENŐRZÉSI TERVE
Tisztelt Képviselő-testület!
A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 119. § (3)-(5) bekezdése értelmében: „(3) A jegyző köteles - a jogszabályok alapján meghatározott - belső kontrollrendszert működtetni, amely biztosítja a helyi önkormányzat rendelkezésére álló források szabályszerű, gazdaságos, hatékony és eredményes felhasználását.
(4) A jegyző köteles gondoskodni - a belső kontrollrendszeren belül - a belső ellenőrzés működtetéséről az államháztartásért felelős miniszter által közzétett módszertani útmutatók és a nemzetközi belső ellenőrzési standardok figyelembevételével. A helyi önkormányzat belső ellenőrzése keretében gondoskodni kell a felügyelt költségvetési szervek ellenőrzéséről is.
(5) A helyi önkormányzatra vonatkozó éves ellenőrzési tervet a képviselő-testület az előző év december 31-éig hagyja jóvá.”
A költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről és belső ellenőrzéséről szóló 370/2011 (XII. 31.) Kormány rendelet 31. § előírta a tárgyévet követő évre vonatkozó éves ellenőrzési tervkészítési kötelezettséget, továbbá meghatározta az éves ellenőrzési terv tartalmát.
Az éves ellenőrzési terv kockázatelemzés alapján felállított prioritások és a belső ellenőrzés rendelkezésére álló erőforrások figyelembe vételével került összeállításra.
Az éves ellenőrzési terv tanácsadói tevékenységre és soron kívüli ellenőrzési feladatokra nem tartalmaz tartalékidőt.
Az ellenőrzési tervet megalapozó elemzések és a kockázatelemzés eredményének összefoglaló bemutatása, kockázati tényezők feltárása és értékelése
Meghatározásra kerültek azok a kockázatok, amelyek veszélyt jelentenek a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal működésére.
A veszélyt jelentő kockázatok a következők:
- jogszabályi változások,
- szabályozottság,
- kontrollok hiánya,
- információáramlás,
- dokumentáltság egységesítésének hiánya,
- humánerőforrás (fluktuáció).
A stratégiai célok megvalósítását segítő ellenőrzések:
• A vagyonvédelem kiemelt szerepet kap a 2019. évben, ennek egyik lényeges eleme a leltározási folyamat ellenőrzése, amelynek megvalósítása a következő szempontok szerint történik:
- a 2018. évi beszámoló leltárral való alátámasztottságának vizsgálata,
- a Hivatal és az Önkormányzat fenntartásában lévő intézmények esetében a mennyiségi felvétellel történő leltározás végrehajtásának ellenőrzése,
- pénzkezelés rendjének teljes körű vizsgálata.
A 2019. évi Belső ellenőrzési tervet megalapozó kockázatelemzés a rendelkezésre álló útmutatók alapján kialakított kockázatelemzési modell alkalmazásával készült.
A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal és az Önkormányzat fenntartásában működő költségvetési szervek tevékenységei közül elsődlegesen azok a folyamatok és tevékenységek kerültek kiválasztásra, amelyek a vagyonvédelem jelentősége miatt fontosak.
A 2019. évi belső ellenőrzés feladatainak tervezését a következő prioritások határozták meg:
- jogszabályi változások nyomon követése,
- belső kontrollok működése,
- a legutóbbi ellenőrzés óta eltelt idő,
- az irányított/felügyelt szervek ellenőrzése,
- korábbi belső ellenőrzések során tapasztalt hibák.
A kockázatok minősítése:
- alacsony
- közepes
- magas
A kiválasztott folyamatok közül a következők közepes kockázati pontot értek el:
- Vagyonvédelem (beszámoló leltárral való alátámasztottsága)
- Jogszabályi változások nyomon követése
- Kontrollok megbízhatósága az Önkormányzat fenntartása alá tartozó költségvetési szervek esetében.
Az előzőek ismeretében kerültek kiválasztásra a következő ellenőrizni kívánt tevékenységek:
1.) Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatalnál a házipénztár és a pénzkezelés rendjének ellenőrzése.
2.) A 2018. évi költségvetési beszámoló mérlegsorainak leltárral való alátámasztottságának ellenőrzése.
3.) A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal és az Önkormányzat fenntartásában lévő intézmények esetében a mennyiségi felvétellel történő leltározás szabályszerű végrehajtásának ellenőrzése.
2019. évi MUNKAIDŐ MÉRLEG
0,5 főre számítva
1. Létszám
0,5 fő belső ellenőr
2. Elméleti kapacitás 183 nap
3. Csökkentő tényezők:
hétvége 52 nap
fizetett ünnepek: 11 nap
képzés, továbbképzés: 7 nap
4. Kapacitás ellenőri napban (elméleti kapacitás-csökkentő tényezők): 113 nap
5 .Tartalék
előre nem tervezhető ellenőrzési feladatokra
- nap
7. Tervezett munkatervi feladatokra
rendelkezésre áll 113 nap
8. Kapacitást növelő tényezők külső szakértő bevonása külön vezetői döntés alapján: -
A 2019. évi ellenőrzési munkatervben szereplő 3 ellenőrzés, és az egyéb belső ellenőrzési feladatok lefedik a 113 ellenőri munkanapot.
Az ellenőrzési munkatervet összeállította:
Teveliné Bándi Mária belső ellenőr.
Az előterjesztést a Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság megtárgyalta és egyhangúlag elfogadásra ajánlja.
Kőszeg, 2018. október 18.
Dr. Zalán Gábor
jegyző
HATÁROZATI JAVASLAT
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2019. évi ellenőrzési tervet a melléklet szerinti tartalommal jóváhagyja.
Felelős: Dr. Zalán Gábor jegyző
Határidő: folyamatos
(A mellékletet lsd. a letölthető formátumban.)
A 2019. évi ellenőrzési terv jóváhagyása.
Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal 2019. évi
BELSŐ ELLENŐRZÉSI TERVE
Tisztelt Képviselő-testület!
A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 119. § (3)-(5) bekezdése értelmében: „(3) A jegyző köteles - a jogszabályok alapján meghatározott - belső kontrollrendszert működtetni, amely biztosítja a helyi önkormányzat rendelkezésére álló források szabályszerű, gazdaságos, hatékony és eredményes felhasználását.
(4) A jegyző köteles gondoskodni - a belső kontrollrendszeren belül - a belső ellenőrzés működtetéséről az államháztartásért felelős miniszter által közzétett módszertani útmutatók és a nemzetközi belső ellenőrzési standardok figyelembevételével. A helyi önkormányzat belső ellenőrzése keretében gondoskodni kell a felügyelt költségvetési szervek ellenőrzéséről is.
(5) A helyi önkormányzatra vonatkozó éves ellenőrzési tervet a képviselő-testület az előző év december 31-éig hagyja jóvá.”
A költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről és belső ellenőrzéséről szóló 370/2011 (XII. 31.) Kormány rendelet 31. § előírta a tárgyévet követő évre vonatkozó éves ellenőrzési tervkészítési kötelezettséget, továbbá meghatározta az éves ellenőrzési terv tartalmát.
Az éves ellenőrzési terv kockázatelemzés alapján felállított prioritások és a belső ellenőrzés rendelkezésére álló erőforrások figyelembe vételével került összeállításra.
Az éves ellenőrzési terv tanácsadói tevékenységre és soron kívüli ellenőrzési feladatokra nem tartalmaz tartalékidőt.
Az ellenőrzési tervet megalapozó elemzések és a kockázatelemzés eredményének összefoglaló bemutatása, kockázati tényezők feltárása és értékelése
Meghatározásra kerültek azok a kockázatok, amelyek veszélyt jelentenek a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal működésére.
A veszélyt jelentő kockázatok a következők:
- jogszabályi változások,
- szabályozottság,
- kontrollok hiánya,
- információáramlás,
- dokumentáltság egységesítésének hiánya,
- humánerőforrás (fluktuáció).
A stratégiai célok megvalósítását segítő ellenőrzések:
• A vagyonvédelem kiemelt szerepet kap a 2019. évben, ennek egyik lényeges eleme a leltározási folyamat ellenőrzése, amelynek megvalósítása a következő szempontok szerint történik:
- a 2018. évi beszámoló leltárral való alátámasztottságának vizsgálata,
- a Hivatal és az Önkormányzat fenntartásában lévő intézmények esetében a mennyiségi felvétellel történő leltározás végrehajtásának ellenőrzése,
- pénzkezelés rendjének teljes körű vizsgálata.
A 2019. évi Belső ellenőrzési tervet megalapozó kockázatelemzés a rendelkezésre álló útmutatók alapján kialakított kockázatelemzési modell alkalmazásával készült.
A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal és az Önkormányzat fenntartásában működő költségvetési szervek tevékenységei közül elsődlegesen azok a folyamatok és tevékenységek kerültek kiválasztásra, amelyek a vagyonvédelem jelentősége miatt fontosak.
A 2019. évi belső ellenőrzés feladatainak tervezését a következő prioritások határozták meg:
- jogszabályi változások nyomon követése,
- belső kontrollok működése,
- a legutóbbi ellenőrzés óta eltelt idő,
- az irányított/felügyelt szervek ellenőrzése,
- korábbi belső ellenőrzések során tapasztalt hibák.
A kockázatok minősítése:
- alacsony
- közepes
- magas
A kiválasztott folyamatok közül a következők közepes kockázati pontot értek el:
- Vagyonvédelem (beszámoló leltárral való alátámasztottsága)
- Jogszabályi változások nyomon követése
- Kontrollok megbízhatósága az Önkormányzat fenntartása alá tartozó költségvetési szervek esetében.
Az előzőek ismeretében kerültek kiválasztásra a következő ellenőrizni kívánt tevékenységek:
1.) Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatalnál a házipénztár és a pénzkezelés rendjének ellenőrzése.
2.) A 2018. évi költségvetési beszámoló mérlegsorainak leltárral való alátámasztottságának ellenőrzése.
3.) A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal és az Önkormányzat fenntartásában lévő intézmények esetében a mennyiségi felvétellel történő leltározás szabályszerű végrehajtásának ellenőrzése.
2019. évi MUNKAIDŐ MÉRLEG
0,5 főre számítva
1. Létszám
0,5 fő belső ellenőr
2. Elméleti kapacitás 183 nap
3. Csökkentő tényezők:
hétvége 52 nap
fizetett ünnepek: 11 nap
képzés, továbbképzés: 7 nap
4. Kapacitás ellenőri napban (elméleti kapacitás-csökkentő tényezők): 113 nap
5 .Tartalék
előre nem tervezhető ellenőrzési feladatokra
- nap
7. Tervezett munkatervi feladatokra
rendelkezésre áll 113 nap
8. Kapacitást növelő tényezők külső szakértő bevonása külön vezetői döntés alapján: -
A 2019. évi ellenőrzési munkatervben szereplő 3 ellenőrzés, és az egyéb belső ellenőrzési feladatok lefedik a 113 ellenőri munkanapot.
Az ellenőrzési munkatervet összeállította:
Teveliné Bándi Mária belső ellenőr.
Az előterjesztést a Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság megtárgyalta és egyhangúlag elfogadásra ajánlja.
Kőszeg, 2018. október 18.
Dr. Zalán Gábor
jegyző
HATÁROZATI JAVASLAT
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2019. évi ellenőrzési tervet a melléklet szerinti tartalommal jóváhagyja.
Felelős: Dr. Zalán Gábor jegyző
Határidő: folyamatos
(A mellékletet lsd. a letölthető formátumban.)