2018. Október 25., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Előterjesztés letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Előterjesztés nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1. - A környezet- és természetvédelem helyi szabályairól szóló 17/2014. (IV. 30.) önkormányzati rendelet módosítása.
2. - Az önkormányzati tulajdonú lakások bérleti díjáról szóló 13/2006. (IV. 20.) önkormányzati rendelet módosítása.
3. - Az egészségügyi alapellátás körzeteinek kialakításáról szóló 27/2016. (X. 28.) önkormányzati rendelet módosítása.
4.a - Az önkormányzat 2018. évi költségvetéséről szóló 2/2018. (II. 16.) önkormányzati rendeletben szereplő kiemelt előirányzatok módosítása: A Kőszegi Szociális Gondozási Központ kérelme.
4.b - Az önkormányzat 2018. évi költségvetéséről szóló 2/2018. (II. 16.) önkormányzati rendeletben szereplő kiemelt előirányzatok módosítása: A Központi Óvoda és Bölcsőde Többcélú KIKI kérelme.
4.c - Az önkormányzat 2018. évi költségvetéséről szóló 2/2018. (II. 16.) önkormányzati rendeletben szereplő kiemelt előirányzatok módosítása: A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal kérelme.
5. - Hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződés megkötése.
6. - Jelentés a város környezeti állapotáról.
7. - A 2019. évi ellenőrzési terv jóváhagyása.
8. - Kőszeg Város településrendezési eszközeinek 7. sz. módosításával kapcsolatos döntések meghozatala.
9. - A Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínház létszámbővítés iránti kérelme.
10. - Intézményvezetői megbízás véleményezése.
11.a - Vagyonügyek: A Kőszeg, Velemi u. 34/D. III/11. alatti, megüresedett lakás hasznosítása.
11.b - Vagyonügyek: A 6727 ingatlanrészre érkezett vételi szándék.
12. - Jelentések lejárt határidejű határozatokra, beszámoló az átruházott hatáskörben hozott döntésekről.
13. - Egy mappában a 2018. október 25-i képviselő-testületi ülés anyagai.
14. - Rendkívüli előterjesztés: ÖBB vasútpálya megvásárlásával kapcsolatos döntések meghozatala.
15. - Rendkívüli előterjesztés: Birkózó terem létesítésére vonatkozó döntések meghozatala.
7. napirendi pont:
A 2019. évi ellenőrzési terv jóváhagyása.

Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal 2019. évi
BELSŐ ELLENŐRZÉSI TERVE


Tisztelt Képviselő-testület!

A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 119. § (3)-(5) bekezdése értelmében: „(3) A jegyző köteles - a jogszabályok alapján meghatározott - belső kontrollrendszert működtetni, amely biztosítja a helyi önkormányzat rendelkezésére álló források szabályszerű, gazdaságos, hatékony és eredményes felhasználását.
(4) A jegyző köteles gondoskodni - a belső kontrollrendszeren belül - a belső ellenőrzés működtetéséről az államháztartásért felelős miniszter által közzétett módszertani útmutatók és a nemzetközi belső ellenőrzési standardok figyelembevételével. A helyi önkormányzat belső ellenőrzése keretében gondoskodni kell a felügyelt költségvetési szervek ellenőrzéséről is.
(5) A helyi önkormányzatra vonatkozó éves ellenőrzési tervet a képviselő-testület az előző év december 31-éig hagyja jóvá.”

A költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről és belső ellenőrzéséről szóló 370/2011 (XII. 31.) Kormány rendelet 31. § előírta a tárgyévet követő évre vonatkozó éves ellenőrzési tervkészítési kötelezettséget, továbbá meghatározta az éves ellenőrzési terv tartalmát.

Az éves ellenőrzési terv kockázatelemzés alapján felállított prioritások és a belső ellenőrzés rendelkezésére álló erőforrások figyelembe vételével került összeállításra.
Az éves ellenőrzési terv tanácsadói tevékenységre és soron kívüli ellenőrzési feladatokra nem tartalmaz tartalékidőt.

Az ellenőrzési tervet megalapozó elemzések és a kockázatelemzés eredményének összefoglaló bemutatása, kockázati tényezők feltárása és értékelése




Meghatározásra kerültek azok a kockázatok, amelyek veszélyt jelentenek a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal működésére.

A veszélyt jelentő kockázatok a következők:
- jogszabályi változások,
- szabályozottság,
- kontrollok hiánya,
- információáramlás,
- dokumentáltság egységesítésének hiánya,
- humánerőforrás (fluktuáció).

A stratégiai célok megvalósítását segítő ellenőrzések:

• A vagyonvédelem kiemelt szerepet kap a 2019. évben, ennek egyik lényeges eleme a leltározási folyamat ellenőrzése, amelynek megvalósítása a következő szempontok szerint történik:
- a 2018. évi beszámoló leltárral való alátámasztottságának vizsgálata,
- a Hivatal és az Önkormányzat fenntartásában lévő intézmények esetében a mennyiségi felvétellel történő leltározás végrehajtásának ellenőrzése,
- pénzkezelés rendjének teljes körű vizsgálata.

A 2019. évi Belső ellenőrzési tervet megalapozó kockázatelemzés a rendelkezésre álló útmutatók alapján kialakított kockázatelemzési modell alkalmazásával készült.

A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal és az Önkormányzat fenntartásában működő költségvetési szervek tevékenységei közül elsődlegesen azok a folyamatok és tevékenységek kerültek kiválasztásra, amelyek a vagyonvédelem jelentősége miatt fontosak.

A 2019. évi belső ellenőrzés feladatainak tervezését a következő prioritások határozták meg:
- jogszabályi változások nyomon követése,
- belső kontrollok működése,
- a legutóbbi ellenőrzés óta eltelt idő,
- az irányított/felügyelt szervek ellenőrzése,
- korábbi belső ellenőrzések során tapasztalt hibák.

A kockázatok minősítése:
- alacsony
- közepes
- magas

A kiválasztott folyamatok közül a következők közepes kockázati pontot értek el:

- Vagyonvédelem (beszámoló leltárral való alátámasztottsága)
- Jogszabályi változások nyomon követése
- Kontrollok megbízhatósága az Önkormányzat fenntartása alá tartozó költségvetési szervek esetében.

Az előzőek ismeretében kerültek kiválasztásra a következő ellenőrizni kívánt tevékenységek:
1.) Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatalnál a házipénztár és a pénzkezelés rendjének ellenőrzése.
2.) A 2018. évi költségvetési beszámoló mérlegsorainak leltárral való alátámasztottságának ellenőrzése.
3.) A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal és az Önkormányzat fenntartásában lévő intézmények esetében a mennyiségi felvétellel történő leltározás szabályszerű végrehajtásának ellenőrzése.
2019. évi MUNKAIDŐ MÉRLEG
0,5 főre számítva

1. Létszám
0,5 fő belső ellenőr

2. Elméleti kapacitás 183 nap

3. Csökkentő tényezők:
hétvége 52 nap
fizetett ünnepek: 11 nap
képzés, továbbképzés: 7 nap

4. Kapacitás ellenőri napban (elméleti kapacitás-csökkentő tényezők): 113 nap

5 .Tartalék
előre nem tervezhető ellenőrzési feladatokra
- nap

7. Tervezett munkatervi feladatokra
rendelkezésre áll 113 nap

8. Kapacitást növelő tényezők külső szakértő bevonása külön vezetői döntés alapján: -

A 2019. évi ellenőrzési munkatervben szereplő 3 ellenőrzés, és az egyéb belső ellenőrzési feladatok lefedik a 113 ellenőri munkanapot.

Az ellenőrzési munkatervet összeállította:
Teveliné Bándi Mária belső ellenőr.

Az előterjesztést a Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság megtárgyalta és egyhangúlag elfogadásra ajánlja.


Kőszeg, 2018. október 18.



Dr. Zalán Gábor
jegyző





HATÁROZATI JAVASLAT


Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2019. évi ellenőrzési tervet a melléklet szerinti tartalommal jóváhagyja.

Felelős: Dr. Zalán Gábor jegyző
Határidő: folyamatos 

(A mellékletet lsd. a letölthető formátumban.)