Önkormányzati belépés | |
|
2022. Február 15., Kedd, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés
9. napirendi pont:
A szociális ellátásokról szóló 21/2021. (VIII. 27.) önkormányzati rendelet módosítása.
Tisztelt Képviselő-testület!
A szociális ellátásokról szóló 21/2021. (VIII. 27.) önkormányzati rendeletet (a továbbiakban: Szr.) felülvizsgáltuk.
Indokolás
Kőszeg Város Önkormányzatának 2022. évi költségvetése korábbi napirendi pontként került elfogadásra. A költségvetésben települési támogatásra előirányzott összeg lehetőséget ad arra, hogy továbbra is részesülhessenek települési támogatásban azok, akik a minimálbér és a garantált bérminimum emelése miatt most már nem férnének bele az egyes települési támogatásokhoz megállapított jövedelemhatárokba. A jövedelemhatárok a mindenkori öregségi nyugdíjminimumhoz igazodnak. Ennek összege 2008. január 1. óta nem emelkedett (28.500 Ft), ezért tartottuk ismét indokoltnak a jövedelemhatárok felülvizsgálatát. Ezen jövedelemhatárok miatt évről évre kevesebben tudnak települési támogatást igényelni, annak ellenére, hogy szükségük lenne rá.
A rendelet-tervezet alapján így az kaphatna általános települési támogatást, akinek
a) a családjában az egy főre jutó havi jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 320%-át (91.200 Ft);
b) egyedülálló esetén a havi jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 320%-át (91.200 Ft);
c) egyedülélő esetén a havi jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 420%-át (119.700 Ft);
d) a gyermekét egyedülállóként nevelő szülő családjában az egy főre jutó havi jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 370%-át (105.450 Ft)
nem haladja meg.
Az általános települési támogatás speciális – évente egy alkalommal 30.000 Ft összeghatárig adható formája – esetében az egy főre jutó jövedelemhatár az öregségi nyugdíjminimum 420%-áról (119.700 Ft) 450%-ára (128.250 Ft) kerülne megemelésre.
Gyógyszertámogatás tekintetében az egy főre jutó jövedelemhatár az öregségi nyugdíjminimum 420%-áról (119.700 Ft) 450%-ára (128.500 Ft) emelkedne.
Az Szr. 9. § (4) bekezdése alapján a jegyző minden év február 5-ig köteles kimutatást kérni a helyben szokásos legolcsóbb temetés költségeinek összegéről (mellékletként csatolva). A kimutatás szerint a legolcsóbb temetés összege 275.000 Ft (Áfa-val). Ettől az összegtől is függ a rendkívüli települési támogatás összege. Ennek mértéke szintén növekedne az alábbiak szerint:
Amennyiben a kérelmező családjában az egy főre jutó jövedelem
a) 114.000 Ft és 128.250 Ft között van: 41.250 Ft,
b) 99.750 Ft és 114.000 Ft között van: 55.000 Ft,
c) 85.500 Ft és 99.750 Ft között van: 68.750 Ft,
d) 71.250 Ft és 85.500 Ft között van: 82.500 Ft,
e) 71.250 Ft alatt van: 85.250 Ft és 275.000 Ft között.
A rendelet-tervezet szerint a gyermek jogán adható támogatás akkor adható, ha a kérelmező családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 450 %-át. (128.250 Ft).
A gyermekek gyógyszertámogatása kiterjesztésre kerülne az igazolt egészségügyi szolgáltatás igénybevételére is, ezért a támogatás neve gyermekek egészségügyi támogatása névre változna. E támogatás tekintetében az egy főre jutó jövedelemhatár az öregségi nyugdíjminimum 350%-áról (99.750 Ft) 450%-ára (128.250 Ft) kerülne megemelésre.
A rendelet-tervezet alapján a lakfenntartási támogatás feltételeként meghatározott háztartás egy fogyasztási egységre jutó jövedelme az öregségi nyugdíjminimum 300%-áról (85.500 Ft) 370%-ára emelkedne (105.450 Ft), az egyszemélyes háztartás esetében pedig 350 %-áról (105.450 Ft) 420%-ára nőne (119.700 Ft). A lakásfenntartási támogatás havi minimális összege 3.500 Ft-ról 4.500 Ft-ra nőne.
Bár a rászorulók száma mindig nehezen kalkulálható, a korábbi évek tapasztalatai és a rendelkezésünkre álló adatok alapján a 2022. évi költségvetésben települési támogatásra biztosított összeg fedezetet nyújt a jelenlegi települési támogatások bővítésére.
A képviselő-testület korábbi napirendi pontként tárgyalta a Kőszegi Szociális Gondozási Központ intézményi térítési díjait. Az intézményi térítési díjak az előterjesztés szerint nem változnak. A rendelet-tervezet ennek megfelelően készült el.
Az előterjesztést a Kulturális, Oktatási, Szociális, Egészségügyi és Sport Bizottság, valamint a Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság megtárgyalta és egyhangúlag elfogadásra ajánlja.
Kérem a tisztelt képviselő-testületet, hogy szíveskedjenek a rendelet-tervezetet elfogadni.
Kőszeg, 2022. február 9.
A polgármester nevében:
Kovács-Mezei Virág s.k.
igazgatási osztályvezető
(A mellékleteket lsd. a letölthető formátumban.)
ELŐZETES HATÁSVIZSGÁLATI LAP
a szociális ellátásokról szóló 21/2021. (VIII. 27.)
önkormányzati rendelet módosításáról szóló rendelet-tervezethez
(a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. §-a alapján)
A tervezett jogszabály várható következményei, különösen
I. társadalmi hatásai:
Az alacsony jövedelemmel rendelkező családok helyzete javul. A jövedelemhatárok emelésével többen juthatnak települési támogatáshoz. A szociális szolgáltatások intézményi térítési díjai nem változnak.
II. gazdasági hatásai:
A rendelet megalkotásával az önkormányzat kiadásai várhatóan nem emelkednek a költségvetésben tervezettekhez képest.
III. költségvetési hatásai:
A rendelet megalkotásával az önkormányzat kiadásai a költségvetéshez képest várhatóan nem változnak.
IV. környezeti következményei:
A tervezetnek környezeti következményei nincsenek.
V. egészségi következményei:
A tervezetnek egészségi következményei nincsenek.
VI. adminisztratív terheket befolyásoló hatásai:
A tervezet további adminisztratív terhet nem jelent.
VII. megalkotásának szükségessége:
A helyi szabályozás elmaradása törvénysértést nem eredményez.
VIII. a jogalkotás elmaradásának várható következményei:
A helyi szabályozás elmaradása törvénysértést nem eredményez.
IX. alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi feltételek nem változnak, a pénzügyi feltételek az önkormányzat 2022. évi költségvetésében biztosítottak.
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…./2022. (II. …..) önkormányzati rendelete
a szociális ellátásokról szóló
21/2021. (VIII. 27.) önkormányzati rendelet módosításáról
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (1) bekezdésében, 25. § (3) bekezdés b) pontjában, 32. § (1) bekezdés b) pontjában és (3) bekezdésében, 45. § (1) bekezdésében, 48. § (4) bekezdésében, 92. § (1) bekezdés a) pontjában, 92. § (2) bekezdésében, 115. § (3) bekezdésében és a 132. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8a. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. §
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének a szociális ellátásokról szóló 21/2021. (VIIII. 27.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: Szr.) 4. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Általános települési támogatás akkor adható, ha
a) a családban az egy főre jutó havi jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 320%-át;
b) egyedülálló esetén a havi jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 320%-át;
c) egyedülélő esetén a havi jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 420%-át;
d) a gyermekét egyedülállóként nevelő szülő családjában az egy főre jutó havi jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 370%-át
nem haladja meg.”
2. §
Az Szr. 6. alcímének helyébe a következő alcím lép:
„6. Gyermekek egészségügyi támogatása
8. § (1) A gyermek 18 éves koráig települési támogatás adható a gyermek gyógyászati segédeszközeinek (a továbbiakban: eszköz) megvásárlásához vagy egészségügyi szolgáltatás (a továbbiakban: szolgáltatás) igénybevételéhez, az eszköz vagy a szolgáltatás értékének maximum 80%-áig, de legfeljebb gyermekenként évente 30.000 Ft összeghatárig.
(2) Az (1) bekezdés szerinti települési támogatás akkor adható, ha a kérelmező családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 450%-át, továbbá a házi gyermekorvos vagy szakorvos az eszköz vagy a szolgáltatás szükségességét és a kérelmező annak megvásárlását a gyermek nevére kiállított számlával igazolja.”
3. §
Az Szr. 9. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Rendkívüli települési támogatásban kell részesíteni azt, aki hozzátartozója eltemettetéséről gondoskodott. A rendkívüli települési támogatás legkisebb összege a helyben szokásos legolcsóbb temetés költségének
a) 15%-a, amennyiben a kérelmező családjában az egy főre jutó havi jövedelem meghaladja a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 400%-át, de nem haladja meg annak 450%-át,
b) 20%-a, amennyiben a kérelmező családjában az egy főre jutó havi jövedelem meghaladja a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 350%-át, de nem haladja meg annak 400%-át,
c) 25%-a, amennyiben a kérelmező családjában az egy főre jutó havi jövedelem meghaladja a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 300%-át, de nem haladja meg annak 350%-át,
d) 30%-a, amennyiben a kérelmező családjában az egy főre jutó havi jövedelem meghaladja a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 250%-át, de nem haladja meg annak 300%-át,
e) 31%-100%-a, amennyiben a kérelmező családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 250%-át.”
4. §
Az Szr. 13. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez települési támogatás nyújtható (a továbbiakban: lakásfenntartási támogatás). A lakásfenntartási támogatás a szociálisan rászoruló háztartások részére a háztartás tagjai által lakott lakás fenntartásával kapcsolatos rendszeres kiadásaik viseléséhez, havi rendszerességgel adott természetbeni hozzájárulás. Lakásfenntartási támogatás a villanyáram-, a víz- és a gázfogyasztás, a távhő-szolgáltatás, a csatornahasználat és a szemétszállítás díjához, a lakbérhez vagy az albérleti díjhoz, a lakáscélú pénzintézeti kölcsön törlesztő részletéhez vagy a közös költséghez nyújtható.
(2) Az (1) bekezdés szerinti települési támogatás annak a személynek nyújtható, akinek
a) a háztartásában az egy fogyasztási egységre jutó havi jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 370%-át;
b) egyszemélyes háztartás esetén a havi jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 420%-át
nem haladja meg és a háztartás tagjai egyikének sincs vagyona. Az egy fogyasztási egységre jutó havi jövedelem megegyezik a háztartás összjövedelmének és a fogyasztási egységek összegének hányadosával.”
5. §
(1) Az Szr. 5. §-ában, 6. § (1) bekezdésében és 7. § (1) bekezdésében a „420%-át” szövegrész helyébe a „450%-át” szöveg lép.
(2) Az Szr. 9. § (4) bekezdésében „267.500 Ft (ÁFA-val)” szövegrész helyébe a „275.000 Ft (ÁFA-val)” szöveg lép.
(3) Az Szr. 13. § (8) bekezdés b) pontjában a „3.500 Ft” szövegrész helyébe a „4.500 Ft” szöveg lép.
6. §
Hatályát veszti az Szr. 28. §-a és 29. §-a.
7. §
(1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) A 4. §-t és az 5.§ (3) bekezdést 2022. február 1-től kell alkalmazni.
Dr. Zalán Gábor s.k. Básthy Béla s. k.
jegyző polgármester
A szociális ellátásokról szóló 21/2021. (VIII. 27.) önkormányzati rendelet módosítása.
Tisztelt Képviselő-testület!
A szociális ellátásokról szóló 21/2021. (VIII. 27.) önkormányzati rendeletet (a továbbiakban: Szr.) felülvizsgáltuk.
Indokolás
Kőszeg Város Önkormányzatának 2022. évi költségvetése korábbi napirendi pontként került elfogadásra. A költségvetésben települési támogatásra előirányzott összeg lehetőséget ad arra, hogy továbbra is részesülhessenek települési támogatásban azok, akik a minimálbér és a garantált bérminimum emelése miatt most már nem férnének bele az egyes települési támogatásokhoz megállapított jövedelemhatárokba. A jövedelemhatárok a mindenkori öregségi nyugdíjminimumhoz igazodnak. Ennek összege 2008. január 1. óta nem emelkedett (28.500 Ft), ezért tartottuk ismét indokoltnak a jövedelemhatárok felülvizsgálatát. Ezen jövedelemhatárok miatt évről évre kevesebben tudnak települési támogatást igényelni, annak ellenére, hogy szükségük lenne rá.
A rendelet-tervezet alapján így az kaphatna általános települési támogatást, akinek
a) a családjában az egy főre jutó havi jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 320%-át (91.200 Ft);
b) egyedülálló esetén a havi jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 320%-át (91.200 Ft);
c) egyedülélő esetén a havi jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 420%-át (119.700 Ft);
d) a gyermekét egyedülállóként nevelő szülő családjában az egy főre jutó havi jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 370%-át (105.450 Ft)
nem haladja meg.
Az általános települési támogatás speciális – évente egy alkalommal 30.000 Ft összeghatárig adható formája – esetében az egy főre jutó jövedelemhatár az öregségi nyugdíjminimum 420%-áról (119.700 Ft) 450%-ára (128.250 Ft) kerülne megemelésre.
Gyógyszertámogatás tekintetében az egy főre jutó jövedelemhatár az öregségi nyugdíjminimum 420%-áról (119.700 Ft) 450%-ára (128.500 Ft) emelkedne.
Az Szr. 9. § (4) bekezdése alapján a jegyző minden év február 5-ig köteles kimutatást kérni a helyben szokásos legolcsóbb temetés költségeinek összegéről (mellékletként csatolva). A kimutatás szerint a legolcsóbb temetés összege 275.000 Ft (Áfa-val). Ettől az összegtől is függ a rendkívüli települési támogatás összege. Ennek mértéke szintén növekedne az alábbiak szerint:
Amennyiben a kérelmező családjában az egy főre jutó jövedelem
a) 114.000 Ft és 128.250 Ft között van: 41.250 Ft,
b) 99.750 Ft és 114.000 Ft között van: 55.000 Ft,
c) 85.500 Ft és 99.750 Ft között van: 68.750 Ft,
d) 71.250 Ft és 85.500 Ft között van: 82.500 Ft,
e) 71.250 Ft alatt van: 85.250 Ft és 275.000 Ft között.
A rendelet-tervezet szerint a gyermek jogán adható támogatás akkor adható, ha a kérelmező családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 450 %-át. (128.250 Ft).
A gyermekek gyógyszertámogatása kiterjesztésre kerülne az igazolt egészségügyi szolgáltatás igénybevételére is, ezért a támogatás neve gyermekek egészségügyi támogatása névre változna. E támogatás tekintetében az egy főre jutó jövedelemhatár az öregségi nyugdíjminimum 350%-áról (99.750 Ft) 450%-ára (128.250 Ft) kerülne megemelésre.
A rendelet-tervezet alapján a lakfenntartási támogatás feltételeként meghatározott háztartás egy fogyasztási egységre jutó jövedelme az öregségi nyugdíjminimum 300%-áról (85.500 Ft) 370%-ára emelkedne (105.450 Ft), az egyszemélyes háztartás esetében pedig 350 %-áról (105.450 Ft) 420%-ára nőne (119.700 Ft). A lakásfenntartási támogatás havi minimális összege 3.500 Ft-ról 4.500 Ft-ra nőne.
Bár a rászorulók száma mindig nehezen kalkulálható, a korábbi évek tapasztalatai és a rendelkezésünkre álló adatok alapján a 2022. évi költségvetésben települési támogatásra biztosított összeg fedezetet nyújt a jelenlegi települési támogatások bővítésére.
A képviselő-testület korábbi napirendi pontként tárgyalta a Kőszegi Szociális Gondozási Központ intézményi térítési díjait. Az intézményi térítési díjak az előterjesztés szerint nem változnak. A rendelet-tervezet ennek megfelelően készült el.
Az előterjesztést a Kulturális, Oktatási, Szociális, Egészségügyi és Sport Bizottság, valamint a Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság megtárgyalta és egyhangúlag elfogadásra ajánlja.
Kérem a tisztelt képviselő-testületet, hogy szíveskedjenek a rendelet-tervezetet elfogadni.
Kőszeg, 2022. február 9.
A polgármester nevében:
Kovács-Mezei Virág s.k.
igazgatási osztályvezető
(A mellékleteket lsd. a letölthető formátumban.)
ELŐZETES HATÁSVIZSGÁLATI LAP
a szociális ellátásokról szóló 21/2021. (VIII. 27.)
önkormányzati rendelet módosításáról szóló rendelet-tervezethez
(a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. §-a alapján)
A tervezett jogszabály várható következményei, különösen
I. társadalmi hatásai:
Az alacsony jövedelemmel rendelkező családok helyzete javul. A jövedelemhatárok emelésével többen juthatnak települési támogatáshoz. A szociális szolgáltatások intézményi térítési díjai nem változnak.
II. gazdasági hatásai:
A rendelet megalkotásával az önkormányzat kiadásai várhatóan nem emelkednek a költségvetésben tervezettekhez képest.
III. költségvetési hatásai:
A rendelet megalkotásával az önkormányzat kiadásai a költségvetéshez képest várhatóan nem változnak.
IV. környezeti következményei:
A tervezetnek környezeti következményei nincsenek.
V. egészségi következményei:
A tervezetnek egészségi következményei nincsenek.
VI. adminisztratív terheket befolyásoló hatásai:
A tervezet további adminisztratív terhet nem jelent.
VII. megalkotásának szükségessége:
A helyi szabályozás elmaradása törvénysértést nem eredményez.
VIII. a jogalkotás elmaradásának várható következményei:
A helyi szabályozás elmaradása törvénysértést nem eredményez.
IX. alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi feltételek nem változnak, a pénzügyi feltételek az önkormányzat 2022. évi költségvetésében biztosítottak.
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…./2022. (II. …..) önkormányzati rendelete
a szociális ellátásokról szóló
21/2021. (VIII. 27.) önkormányzati rendelet módosításáról
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (1) bekezdésében, 25. § (3) bekezdés b) pontjában, 32. § (1) bekezdés b) pontjában és (3) bekezdésében, 45. § (1) bekezdésében, 48. § (4) bekezdésében, 92. § (1) bekezdés a) pontjában, 92. § (2) bekezdésében, 115. § (3) bekezdésében és a 132. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8a. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. §
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének a szociális ellátásokról szóló 21/2021. (VIIII. 27.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: Szr.) 4. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Általános települési támogatás akkor adható, ha
a) a családban az egy főre jutó havi jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 320%-át;
b) egyedülálló esetén a havi jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 320%-át;
c) egyedülélő esetén a havi jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 420%-át;
d) a gyermekét egyedülállóként nevelő szülő családjában az egy főre jutó havi jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 370%-át
nem haladja meg.”
2. §
Az Szr. 6. alcímének helyébe a következő alcím lép:
„6. Gyermekek egészségügyi támogatása
8. § (1) A gyermek 18 éves koráig települési támogatás adható a gyermek gyógyászati segédeszközeinek (a továbbiakban: eszköz) megvásárlásához vagy egészségügyi szolgáltatás (a továbbiakban: szolgáltatás) igénybevételéhez, az eszköz vagy a szolgáltatás értékének maximum 80%-áig, de legfeljebb gyermekenként évente 30.000 Ft összeghatárig.
(2) Az (1) bekezdés szerinti települési támogatás akkor adható, ha a kérelmező családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 450%-át, továbbá a házi gyermekorvos vagy szakorvos az eszköz vagy a szolgáltatás szükségességét és a kérelmező annak megvásárlását a gyermek nevére kiállított számlával igazolja.”
3. §
Az Szr. 9. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Rendkívüli települési támogatásban kell részesíteni azt, aki hozzátartozója eltemettetéséről gondoskodott. A rendkívüli települési támogatás legkisebb összege a helyben szokásos legolcsóbb temetés költségének
a) 15%-a, amennyiben a kérelmező családjában az egy főre jutó havi jövedelem meghaladja a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 400%-át, de nem haladja meg annak 450%-át,
b) 20%-a, amennyiben a kérelmező családjában az egy főre jutó havi jövedelem meghaladja a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 350%-át, de nem haladja meg annak 400%-át,
c) 25%-a, amennyiben a kérelmező családjában az egy főre jutó havi jövedelem meghaladja a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 300%-át, de nem haladja meg annak 350%-át,
d) 30%-a, amennyiben a kérelmező családjában az egy főre jutó havi jövedelem meghaladja a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 250%-át, de nem haladja meg annak 300%-át,
e) 31%-100%-a, amennyiben a kérelmező családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 250%-át.”
4. §
Az Szr. 13. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez települési támogatás nyújtható (a továbbiakban: lakásfenntartási támogatás). A lakásfenntartási támogatás a szociálisan rászoruló háztartások részére a háztartás tagjai által lakott lakás fenntartásával kapcsolatos rendszeres kiadásaik viseléséhez, havi rendszerességgel adott természetbeni hozzájárulás. Lakásfenntartási támogatás a villanyáram-, a víz- és a gázfogyasztás, a távhő-szolgáltatás, a csatornahasználat és a szemétszállítás díjához, a lakbérhez vagy az albérleti díjhoz, a lakáscélú pénzintézeti kölcsön törlesztő részletéhez vagy a közös költséghez nyújtható.
(2) Az (1) bekezdés szerinti települési támogatás annak a személynek nyújtható, akinek
a) a háztartásában az egy fogyasztási egységre jutó havi jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 370%-át;
b) egyszemélyes háztartás esetén a havi jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 420%-át
nem haladja meg és a háztartás tagjai egyikének sincs vagyona. Az egy fogyasztási egységre jutó havi jövedelem megegyezik a háztartás összjövedelmének és a fogyasztási egységek összegének hányadosával.”
5. §
(1) Az Szr. 5. §-ában, 6. § (1) bekezdésében és 7. § (1) bekezdésében a „420%-át” szövegrész helyébe a „450%-át” szöveg lép.
(2) Az Szr. 9. § (4) bekezdésében „267.500 Ft (ÁFA-val)” szövegrész helyébe a „275.000 Ft (ÁFA-val)” szöveg lép.
(3) Az Szr. 13. § (8) bekezdés b) pontjában a „3.500 Ft” szövegrész helyébe a „4.500 Ft” szöveg lép.
6. §
Hatályát veszti az Szr. 28. §-a és 29. §-a.
7. §
(1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) A 4. §-t és az 5.§ (3) bekezdést 2022. február 1-től kell alkalmazni.
Dr. Zalán Gábor s.k. Básthy Béla s. k.
jegyző polgármester