Önkormányzati belépés | |
|
2022. Február 15., Kedd, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés
10. napirendi pont:
A nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz begyűjtésére vonatkozó közszolgáltató kijelölése, a nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz begyűjtésének és ártalommentes elhelyezéséről szóló 12/2014. (III. 28.) rendelet felülvizsgálata.
Tisztelt Képviselő-testület!
A Képviselő-testület a 2021. szeptemberi ülésén elrendelte Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének a nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz begyűjtéséről és ártalommentes elhelyezéséről szóló 12/2014. (III.28.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) felülvizsgálatát, mivel a Közszolgáltató Kőszegi Városüzemeltető Kft. a 2021. évi beszámolójában néhány probléma kezelésének szükségességét vetette fel.
1. A szolgáltatás megnövekedett igénybevétele miatt a Közszolgáltató több hetes várakozási idővel tudja elvégezni a közszolgáltatást, így a Rendeletben jelenleg a szippantás elvégzésére meghatározott 72 órás határidőt 10 napban kérte rögzíteni. Tavaly év végén ugyan a Városüzemeltető Kft. egy új erőgépet tudott beszerezni, amellyel már könnyebben kezelik a terepviszonyokból adódó nehézségeket, illetve ennek meghibásodási kockázata is kisebb, azonban a szolgáltatás zavartalan ellátása érdekében kéri a 10 napos határidőt rögzíteni.
A jogszabályi hátteret megvizsgálva, sem a vízgazdálkodásról szóló 1995. évi LVII. törvény (a továbbiakban: Vgt.), sem a nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz begyűjtésére vonatkozó közszolgáltatási tevékenység részletes szabályairól szóló 455/2013.(XI.29.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Kormányrendelet) nem tartalmaz korlátozást e tekintetben, így a javaslatot a Rendelet-tervezetbe beépítettük.
2. Az elmúlt évek tapasztalatait és a telepített szennyvízszikkasztók elhelyezkedését is figyelembe véve néhány ingatlannál gondot okoz a nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz szippantása, elszállítása (szennyvízgyűjtő akna elhelyezkedése, szintkülönbség, szippantási távolságból adódó gondok). Ezen ingatlanok jelentős része a Szabó-hegyen, nehezen megközelíthető helyeken találhatóak, meredek lejtésviszonyok között.
Mivel mind a Korm.rendelet, mind a Rendelet meghatározza a közszolgáltatás teljesítésére vonatkozó szerződés egyes tartalmi elemeit, így az előkészített szerződés-tervezetben kerültek rögzítésre a szippantás elvégezhetőségének feltételei, azok a paraméterek, amelyek megléte esetén a Közszolgáltató el tudja végezni a feladatát a rendelkezésére álló műszaki feltételek mellett.
A műszaki paraméterek között így nevesítettük az erőgéptől számított maximum 6 méteres szintkülönbséget, valamint a maximum 30 m-es távolságot.
Külön tájékoztatás keretében kívánjuk azon ingatlantulajdonosokat értesíteni, ahol ezek a feltételek nem teljesülnek. Szükséges helyszíni szemle során a közszolgáltatás jövőbeni zavartalan ellátása érdekében mielőbbi megoldást kezdeményezünk a tulajdonosoknál.
3. Közszolgáltatás keretében előfordul olyan megrendelés, amikor csupán 1 m3 szennyvíz elszállítását kérik, ráadásul nehezen megközelíthető ingatlanokról, ezért javasolta a Közszolgáltató a minimum megrendelhető mennyiség 3 m3-ben való meghatározását.
A 2021. évi beszámoló tárgyalása során ezeknek a kezelésére felvetődött a Rendeletben megállapított díjak emelése, vagy egy un. kiszállási költség megállapításának kérdése.
A közszolgáltatás díját a szippantott szennyvízre vonatkozó rezsicsökkentésről, valamint egyes törvényeknek a további rezsicsökkentéssel összefüggő módosításáról szóló 2013. évi CXIV. törvény (továbbiakban: Szrt.) szabályozza. Az Szrt. 1. § (1) bekezdése és a 4. §-a alapján a közszolgáltatás díja (alapdíj és ürítési díj) a 2013. július 1-jét követő időszakban teljesített szolgáltatás vonatkozásában nem haladhatja meg a 2013. január 31-én jogszerűen alkalmazott díjtételek és egyéb számlaelemek alapján, ugyanazon feltételekkel számított összeg 90%-át; természetes személyek esetében 1714 Ft/m3 + ÁFA, jogi személyek esetében pedig 2128,- Ft/m3 + ÁFA összeget. Az Szrt. rendelkezései alapján a közszolgáltatás díja természetes személy ingatlantulajdonos esetében rögzített, változatlan, nem emelhető.
Nem természetes személy ingatlantulajdonos által igénybe vett közszolgáltatás díjának emelésére ugyan lenne lehetőség, mivel rájuk az Szrt. rendelkezései nem vonatkoznak, azonban arra csak a veszélyhelyzet feloldását követően kerülhet sor, hiszen a veszélyhelyzettel összefüggő átmeneti szabályokról szóló 2021. évi XCIX. törvény 147. § (1) bekezdése alapján 2022. június 30-ig díjtétel módosítására nincs lehetőség.
A minimum megrendelhető mennyiség 3 m3-ben való meghatározása jogszabályi korlátozásokba nem ütközik, bevezetése több szempontból is indokolt; egyrészt csökkenti a Közszolgáltató terheit azáltal, hogy 1 m3 mennyiségért nem kell külön a gyakran nehezen megközelíthető, távol lévő ingatlanokhoz kiszállnia, másrészt ösztönzi az ingatlantulajdonosokat a munka megrendelésének összehangolására (szomszédok, egy utcában lakók stb.). Mindezek következménye a kevesebb kiszállás, a hatékonyabb munkavégzés, a Közszolgáltató terheinek csökkenése.
A szennyvíz begyűjtésére, elszállítására és ártalommentes elhelyezésére vonatkozó Közszolgáltatási szerződés 2022. február 28-án lejár, így az új közszolgáltató kijelölésével új szerződés megkötése válik szükségessé.
A Közszolgáltató kiválasztása közbeszerzés útján történhet, illetve amennyiben közbeszerzési eljárás lefolytatása nem szükséges, az önkormányzat kijelölheti a közszolgáltatót.
A közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény rendelkezik az úgynevezett in house beszerzés lehetőségéről, amely keretében megköthető a közszolgáltatási szerződés Kőszeg Város Önkormányzata 100 %-os tulajdonú társaságával, a Kőszegi Városüzemeltető Kft.-vel. Ennek megfelelően előkészítettük a közszolgáltatási szerződés tervezetét, melynek jóváhagyását kérjük.
A Vgt. 44/G. § (2) bekezdése alapján a közszolgáltatási szerződés legfeljebb 10 évre köthető meg, amely a Rendelet-tervezetbe ennek megfelelően beépítésre került.
A környezet védelmének általános szabályairól szóló 1995. évi LIII. törvény 48. § (3) bekezdése alapján a Rendelet módosítás, mint környezetvédelmi tárgyú rendelet tervezet az illetékes környezetvédelmi igazgatási szervnek véleményezésre megküldésre került.
Az előterjesztést a Városfejlesztési, Idegenforgalmi Környezetvédelmi és Vagyonügyi Bizottság, valamint a Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság megtárgyalta.
Kovács István igazgató úr a szerződés IV/3 pontjában szereplő 12 órát kérte 24 órában meghatározni. Ezzel a módosítással a határozati javaslatot, valamint a rendelet módosítást mindkét bizottság egyhangúlag elfogadásra javasolja a Képviselő-testületnek.
Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést megtárgyalni és a határozati javaslatot, valamint a rendelet-tervezetet elfogadni szíveskedjen!
Kőszeg, 2022. február 10.
A polgármester nevében:
Németh Ildikó s.k.
városüzemeltetési osztályvezető
HATÁROZATI JAVASLAT
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz begyűjtésére és ártalommentes elhelyezésére a Kőszegi Városüzemeltető és Kommunális Szolgáltató Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaságot (9730 Kőszeg, Kossuth L. u. 3.) 2022. március 1. napjától kezdődően 10 évi határozott időtartamra közszolgáltatóként kijelöli és a közszolgáltatási szerződést a melléklet szerinti tartalommal jóváhagyja, egyben felhatalmazza a polgármestert annak aláírására.
Felelős: Básthy Béla polgármester
Határidő: azonnal.
(Valamennyi mellékletet lsd. a letölthető formátumban.)
ELŐZETES HATÁSVIZSGÁLATI LAP
A nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz begyűjtéséről és ártalommentes elhelyezéséről szóló 12/2014. (III. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló rendelet-tervezethez
(a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. §-a alapján)
A tervezett jogszabály várható következményei, különösen
I. társadalmi hatásai:
A szolgáltatást igénybe vevők részéről igényel nagyobb odafigyelést a szolgáltatás időben történő megrendelése kapcsán.
II. gazdasági és költségvetési hatásai:
A veszélyhelyzettel összefüggő átmeneti szabályokról szóló 2021. évi XCIX. törvény rendelkezései miatt új díj bevezetésére, illetve nem természetes személyek esetén díj emelésére nincs lehetőség, így a szippantott szennyvízre vonatkozó rezsicsökkentésről, valamint egyes törvényeknek a további rezsicsökkentéssel összefüggő módosításáról szóló 2013. évi CXIV. előírásainak teljesítése közvetett költségvetési kiadásnövelő hatással jár.
IV. környezeti következményei:
A tervezet továbbra is kötelező jelleggel írja elő a közszolgáltatás igénybevételét, s ezáltal segíti a környezetszennyezés megelőzését, a felszín alatti ivóvízkészlet védelmét.
V. egészségi következményei:
A tisztább környezet közvetetten pozitív egészségi következménnyel bír.
VI. adminisztratív terheket befolyásoló hatásai:
Adminisztratív terheket befolyásoló hatása - évenkénti ellenőrzés, adategyezetés - van.
VII. megalkotásának szükségessége:
A vízgazdálkodásról szóló 1995. évi LVII. törvény 4. § (2) bekezdés d) pontja a települési önkormányzat feladataként írja elő a szennyvíz begyűjtését.
VIII. a jogalkotás elmaradásának várható következményei:
Nem eredményez jogszabálysértést.
IX. alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
Az eddigiekhez képest nem igényel többlet feltételt.
.
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…./2022. ( ) önkormányzati rendelete
a nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz
begyűjtéséről és ártalommentes elhelyezéséről szóló
12/2014. (III. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a vízgazdálkodásról szóló 1995. évi LVII. törvény 45. § (6) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13.§ (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva, a környezet védelmének általános szabályairól szóló 1995. évi LIII. törvény 48. § (3) bekezdésében biztosított véleményezési jogkörében eljáró környezetvédelmi igazgatási szerv véleményének kikérésével a következőket rendeli el:
1. §
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének a nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz begyűjtéséről és ártalommentes elhelyezéséről szóló 12/2014. (III. 281.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 3. § (2) bekezdése helyébe a következőre rendelkezés lép:
„(2) A nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz begyűjtésére és elszállítására a tulajdonos megrendelése alapján kerül sor. Ennek keretében a közszolgáltató köteles a közszolgáltatást a megrendelés beérkezésétől számítva 10 napon belül a tulajdonossal egyeztetett időpontban elvégezni úgy, hogy megrendeléskor a tulajdonos számára a közszolgáltató köteles a szállítás napját és várható időpontját 2 órás időintervallumban megjelölni.”
2. §
A Rendelet 4. § (5) bekezdése a következő rendelkezés lép:
„(5) A tulajdonos köteles a közszolgáltatás ellenértékeként az 1. mellékletben meghatározott közszolgáltatási díjat a közszolgáltatónak megfizetni és a számlát 5 évig megőrizni. A 3 m3 alatti nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz elszállításának megrendelése esetén a tulajdonos 3 m3 utáni díjat köteles megfizetni.”
3. §
A rendelet 5. § (1) bekezdésében a „2” szövegrész helyébe „10” szöveg lép.
4. §
Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
Dr. Zalán Gábor s.k. Básthy Béla s.k.
jegyző polgármester
A nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz begyűjtésére vonatkozó közszolgáltató kijelölése, a nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz begyűjtésének és ártalommentes elhelyezéséről szóló 12/2014. (III. 28.) rendelet felülvizsgálata.
Tisztelt Képviselő-testület!
A Képviselő-testület a 2021. szeptemberi ülésén elrendelte Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének a nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz begyűjtéséről és ártalommentes elhelyezéséről szóló 12/2014. (III.28.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) felülvizsgálatát, mivel a Közszolgáltató Kőszegi Városüzemeltető Kft. a 2021. évi beszámolójában néhány probléma kezelésének szükségességét vetette fel.
1. A szolgáltatás megnövekedett igénybevétele miatt a Közszolgáltató több hetes várakozási idővel tudja elvégezni a közszolgáltatást, így a Rendeletben jelenleg a szippantás elvégzésére meghatározott 72 órás határidőt 10 napban kérte rögzíteni. Tavaly év végén ugyan a Városüzemeltető Kft. egy új erőgépet tudott beszerezni, amellyel már könnyebben kezelik a terepviszonyokból adódó nehézségeket, illetve ennek meghibásodási kockázata is kisebb, azonban a szolgáltatás zavartalan ellátása érdekében kéri a 10 napos határidőt rögzíteni.
A jogszabályi hátteret megvizsgálva, sem a vízgazdálkodásról szóló 1995. évi LVII. törvény (a továbbiakban: Vgt.), sem a nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz begyűjtésére vonatkozó közszolgáltatási tevékenység részletes szabályairól szóló 455/2013.(XI.29.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Kormányrendelet) nem tartalmaz korlátozást e tekintetben, így a javaslatot a Rendelet-tervezetbe beépítettük.
2. Az elmúlt évek tapasztalatait és a telepített szennyvízszikkasztók elhelyezkedését is figyelembe véve néhány ingatlannál gondot okoz a nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz szippantása, elszállítása (szennyvízgyűjtő akna elhelyezkedése, szintkülönbség, szippantási távolságból adódó gondok). Ezen ingatlanok jelentős része a Szabó-hegyen, nehezen megközelíthető helyeken találhatóak, meredek lejtésviszonyok között.
Mivel mind a Korm.rendelet, mind a Rendelet meghatározza a közszolgáltatás teljesítésére vonatkozó szerződés egyes tartalmi elemeit, így az előkészített szerződés-tervezetben kerültek rögzítésre a szippantás elvégezhetőségének feltételei, azok a paraméterek, amelyek megléte esetén a Közszolgáltató el tudja végezni a feladatát a rendelkezésére álló műszaki feltételek mellett.
A műszaki paraméterek között így nevesítettük az erőgéptől számított maximum 6 méteres szintkülönbséget, valamint a maximum 30 m-es távolságot.
Külön tájékoztatás keretében kívánjuk azon ingatlantulajdonosokat értesíteni, ahol ezek a feltételek nem teljesülnek. Szükséges helyszíni szemle során a közszolgáltatás jövőbeni zavartalan ellátása érdekében mielőbbi megoldást kezdeményezünk a tulajdonosoknál.
3. Közszolgáltatás keretében előfordul olyan megrendelés, amikor csupán 1 m3 szennyvíz elszállítását kérik, ráadásul nehezen megközelíthető ingatlanokról, ezért javasolta a Közszolgáltató a minimum megrendelhető mennyiség 3 m3-ben való meghatározását.
A 2021. évi beszámoló tárgyalása során ezeknek a kezelésére felvetődött a Rendeletben megállapított díjak emelése, vagy egy un. kiszállási költség megállapításának kérdése.
A közszolgáltatás díját a szippantott szennyvízre vonatkozó rezsicsökkentésről, valamint egyes törvényeknek a további rezsicsökkentéssel összefüggő módosításáról szóló 2013. évi CXIV. törvény (továbbiakban: Szrt.) szabályozza. Az Szrt. 1. § (1) bekezdése és a 4. §-a alapján a közszolgáltatás díja (alapdíj és ürítési díj) a 2013. július 1-jét követő időszakban teljesített szolgáltatás vonatkozásában nem haladhatja meg a 2013. január 31-én jogszerűen alkalmazott díjtételek és egyéb számlaelemek alapján, ugyanazon feltételekkel számított összeg 90%-át; természetes személyek esetében 1714 Ft/m3 + ÁFA, jogi személyek esetében pedig 2128,- Ft/m3 + ÁFA összeget. Az Szrt. rendelkezései alapján a közszolgáltatás díja természetes személy ingatlantulajdonos esetében rögzített, változatlan, nem emelhető.
Nem természetes személy ingatlantulajdonos által igénybe vett közszolgáltatás díjának emelésére ugyan lenne lehetőség, mivel rájuk az Szrt. rendelkezései nem vonatkoznak, azonban arra csak a veszélyhelyzet feloldását követően kerülhet sor, hiszen a veszélyhelyzettel összefüggő átmeneti szabályokról szóló 2021. évi XCIX. törvény 147. § (1) bekezdése alapján 2022. június 30-ig díjtétel módosítására nincs lehetőség.
A minimum megrendelhető mennyiség 3 m3-ben való meghatározása jogszabályi korlátozásokba nem ütközik, bevezetése több szempontból is indokolt; egyrészt csökkenti a Közszolgáltató terheit azáltal, hogy 1 m3 mennyiségért nem kell külön a gyakran nehezen megközelíthető, távol lévő ingatlanokhoz kiszállnia, másrészt ösztönzi az ingatlantulajdonosokat a munka megrendelésének összehangolására (szomszédok, egy utcában lakók stb.). Mindezek következménye a kevesebb kiszállás, a hatékonyabb munkavégzés, a Közszolgáltató terheinek csökkenése.
A szennyvíz begyűjtésére, elszállítására és ártalommentes elhelyezésére vonatkozó Közszolgáltatási szerződés 2022. február 28-án lejár, így az új közszolgáltató kijelölésével új szerződés megkötése válik szükségessé.
A Közszolgáltató kiválasztása közbeszerzés útján történhet, illetve amennyiben közbeszerzési eljárás lefolytatása nem szükséges, az önkormányzat kijelölheti a közszolgáltatót.
A közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény rendelkezik az úgynevezett in house beszerzés lehetőségéről, amely keretében megköthető a közszolgáltatási szerződés Kőszeg Város Önkormányzata 100 %-os tulajdonú társaságával, a Kőszegi Városüzemeltető Kft.-vel. Ennek megfelelően előkészítettük a közszolgáltatási szerződés tervezetét, melynek jóváhagyását kérjük.
A Vgt. 44/G. § (2) bekezdése alapján a közszolgáltatási szerződés legfeljebb 10 évre köthető meg, amely a Rendelet-tervezetbe ennek megfelelően beépítésre került.
A környezet védelmének általános szabályairól szóló 1995. évi LIII. törvény 48. § (3) bekezdése alapján a Rendelet módosítás, mint környezetvédelmi tárgyú rendelet tervezet az illetékes környezetvédelmi igazgatási szervnek véleményezésre megküldésre került.
Az előterjesztést a Városfejlesztési, Idegenforgalmi Környezetvédelmi és Vagyonügyi Bizottság, valamint a Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság megtárgyalta.
Kovács István igazgató úr a szerződés IV/3 pontjában szereplő 12 órát kérte 24 órában meghatározni. Ezzel a módosítással a határozati javaslatot, valamint a rendelet módosítást mindkét bizottság egyhangúlag elfogadásra javasolja a Képviselő-testületnek.
Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést megtárgyalni és a határozati javaslatot, valamint a rendelet-tervezetet elfogadni szíveskedjen!
Kőszeg, 2022. február 10.
A polgármester nevében:
Németh Ildikó s.k.
városüzemeltetési osztályvezető
HATÁROZATI JAVASLAT
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz begyűjtésére és ártalommentes elhelyezésére a Kőszegi Városüzemeltető és Kommunális Szolgáltató Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaságot (9730 Kőszeg, Kossuth L. u. 3.) 2022. március 1. napjától kezdődően 10 évi határozott időtartamra közszolgáltatóként kijelöli és a közszolgáltatási szerződést a melléklet szerinti tartalommal jóváhagyja, egyben felhatalmazza a polgármestert annak aláírására.
Felelős: Básthy Béla polgármester
Határidő: azonnal.
(Valamennyi mellékletet lsd. a letölthető formátumban.)
ELŐZETES HATÁSVIZSGÁLATI LAP
A nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz begyűjtéséről és ártalommentes elhelyezéséről szóló 12/2014. (III. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló rendelet-tervezethez
(a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. §-a alapján)
A tervezett jogszabály várható következményei, különösen
I. társadalmi hatásai:
A szolgáltatást igénybe vevők részéről igényel nagyobb odafigyelést a szolgáltatás időben történő megrendelése kapcsán.
II. gazdasági és költségvetési hatásai:
A veszélyhelyzettel összefüggő átmeneti szabályokról szóló 2021. évi XCIX. törvény rendelkezései miatt új díj bevezetésére, illetve nem természetes személyek esetén díj emelésére nincs lehetőség, így a szippantott szennyvízre vonatkozó rezsicsökkentésről, valamint egyes törvényeknek a további rezsicsökkentéssel összefüggő módosításáról szóló 2013. évi CXIV. előírásainak teljesítése közvetett költségvetési kiadásnövelő hatással jár.
IV. környezeti következményei:
A tervezet továbbra is kötelező jelleggel írja elő a közszolgáltatás igénybevételét, s ezáltal segíti a környezetszennyezés megelőzését, a felszín alatti ivóvízkészlet védelmét.
V. egészségi következményei:
A tisztább környezet közvetetten pozitív egészségi következménnyel bír.
VI. adminisztratív terheket befolyásoló hatásai:
Adminisztratív terheket befolyásoló hatása - évenkénti ellenőrzés, adategyezetés - van.
VII. megalkotásának szükségessége:
A vízgazdálkodásról szóló 1995. évi LVII. törvény 4. § (2) bekezdés d) pontja a települési önkormányzat feladataként írja elő a szennyvíz begyűjtését.
VIII. a jogalkotás elmaradásának várható következményei:
Nem eredményez jogszabálysértést.
IX. alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
Az eddigiekhez képest nem igényel többlet feltételt.
.
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…./2022. ( ) önkormányzati rendelete
a nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz
begyűjtéséről és ártalommentes elhelyezéséről szóló
12/2014. (III. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a vízgazdálkodásról szóló 1995. évi LVII. törvény 45. § (6) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13.§ (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva, a környezet védelmének általános szabályairól szóló 1995. évi LIII. törvény 48. § (3) bekezdésében biztosított véleményezési jogkörében eljáró környezetvédelmi igazgatási szerv véleményének kikérésével a következőket rendeli el:
1. §
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének a nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz begyűjtéséről és ártalommentes elhelyezéséről szóló 12/2014. (III. 281.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 3. § (2) bekezdése helyébe a következőre rendelkezés lép:
„(2) A nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz begyűjtésére és elszállítására a tulajdonos megrendelése alapján kerül sor. Ennek keretében a közszolgáltató köteles a közszolgáltatást a megrendelés beérkezésétől számítva 10 napon belül a tulajdonossal egyeztetett időpontban elvégezni úgy, hogy megrendeléskor a tulajdonos számára a közszolgáltató köteles a szállítás napját és várható időpontját 2 órás időintervallumban megjelölni.”
2. §
A Rendelet 4. § (5) bekezdése a következő rendelkezés lép:
„(5) A tulajdonos köteles a közszolgáltatás ellenértékeként az 1. mellékletben meghatározott közszolgáltatási díjat a közszolgáltatónak megfizetni és a számlát 5 évig megőrizni. A 3 m3 alatti nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz elszállításának megrendelése esetén a tulajdonos 3 m3 utáni díjat köteles megfizetni.”
3. §
A rendelet 5. § (1) bekezdésében a „2” szövegrész helyébe „10” szöveg lép.
4. §
Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
Dr. Zalán Gábor s.k. Básthy Béla s.k.
jegyző polgármester