2010. Június 24., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Előterjesztés letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Előterjesztés nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1. - A szociális igazgatásról, az egyes szociális ellátási formák szabályairól és a gyerme-kek védelméről szóló, 10/1993. (V. 27.) önkormányzati rendelet módosítása.
2. - A lakáscélú helyi támogatásokról szóló 26/2003. (XII. 9.) önkormányzati rendelet módosítása.
3. - A közfoglalkoztatási terv módosítása.
4. - Településfejlesztési döntés.
5. - Jelentés a város környezeti állapotáról.
6. - Zöldhulladék pontok elhelyezése.
7. - Együttműködési megállapodás a Mária Út Közhasznú Egyesülettel.
8. - A sportbüfé és a tekepálya, valamint a Kőszegi Sportklubbal kötött ingatlanhasznosítási szerződések módosítása.
9. - Az új köztemető vázlattervének a jóváhagyása.
10. - Az Alpannónia projekthez ingatlanvásárlás.
11. - Tájékoztató a kötvénykibocsátásból származó bevételek terhére vállalt kötelezettségekről.
12. - Sikertelenül pályáztatott ingatlanok értékesítése.
13. - A polgármester éves szabadságolási tervének jóváhagyása.
14. - Jelentések lejárt határidejű határozatokra, beszámoló az átruházott jogkörben hozott döntésekről.
15. - Egy mappában a 2010. június 24-i képviselő-testületi ülés anyagai.
1. napirendi pont:
A szociális igazgatásról, az egyes szociális ellátási formák szabályairól és a gyerme-kek védelméről szóló, 10/1993. (V. 27.) önkormányzati rendelet módosítása.

Tisztelt Képviselő-testület!

Áttekintettem és felülvizsgáltam a hatályos szociális rendeletünket és az alábbi módosítások végrehajtását javasolom:

Részletes indokolás:

1.§-hoz

Jogszabályváltozás miatt a rendelet személyi hatályát hozzáigazítottam a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény rendelkezéseihez.

2.§-hoz

Átvezetésre kerül a Kőszegi Városüzemeltető és Kommunális Szolgáltató Nonprofit Kft. pontos megnevezése.

3.§-hoz

A gyermekintézmények étkezési térítési díját tanévenként 10.000,-Ft-ról 20.000,-Ft-ra javasolom megemelni.
A gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 148.§(5) bekezdése szerint:
(5) Gyermekétkeztetés esetén
a) a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülő
aa) bölcsődés,
ab) óvodás,
ac) 1-7. évfolyamon nappali rendszerű iskolai oktatásban részt vevő,
ad) fogyatékos gyermekek számára nappali ellátást nyújtó, az Szt. hatálya alá tartozó intézményben elhelyezett, aa)-ac) alpont szerinti életkorú
gyermek után az intézményi térítési díj 100%-át,
b) az a) pont alá nem tartozó, rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülő gyermek és tanuló után az intézményi térítési díj 50%-át,
c) három- vagy többgyermekes családoknál gyermekenként az intézményi térítési díj 50%-át,
d) az ad) alpont alá nem tartozó, tartósan beteg vagy fogyatékos gyermek, tanuló után az intézményi térítési díj 50%-át,
kedvezményként kell biztosítani (az a)-e) pont a továbbiakban együtt: normatív kedvezmény).

Tekintettel arra, hogy a "Legyen jobb a gyermekeknek" Nemzeti Stratégiában foglaltaknak megfelelően az ingyenes gyermekétkeztetés - a bölcsődés, óvodás, 1-5. évfolyamon tanuló gyermekeken túl – 2009. évben a 6. évfolyamos rászoruló tanulókra, 2010. évben pedig már a 7. évfolyamos rászoruló tanulókra is vonatkozik, a rendelkezésünkre álló pénzügyi forrásokból a " kevesebb" igénylőnek több kedvezményt tudunk biztosítani. Célunk, hogy a szegényebb családokban nevelkedő gyermekek számára is minél hosszabb időre- lehetőleg a teljes tanévre- megfizethető és igénybe vehető legyen az étkezés.
4.§-hoz

Csökkenteni javasolom a méltányossági közgyógyellátás esetén a jogosultsághoz előírt havi rendszeres gyógyító ellátás költségének összegét 25%-ról 20%-ra.
Ez azt jelentené, hogy a jövedelmi feltételek változatlanul hagyása mellett a jövőben már az a kérelmező is jogosult lenne az ellátásra, akinek havi gyógyszerköltsége az 5.700,-Ft-ot eléri ( jelenleg ez 7.125,-Ft.).
A módosítás oka az, hogy szeretnénk kibővíteni a jogosultak körét, melyhez a költségvetésben megtervezett összeg elegendő fedezetet biztosít.

5.§-hoz

Az adósságcsökkentési támogatás esetén az eddigi egységes szabályozás helyett szeretnénk eltérő és magasabb jövedelmi értékhatárt meghatározni az egyedülélők esetén, mint a családosoknál.
Jelenleg a családosoknál 57.000Ft./fő a jövedelemhatár, a jövőben az egyedülélők esetén ez 71.250,-Ft-ra emelkedne. Ezzel igazságosabb elbírálás valósulhatna meg.
Növelnénk továbbá az elismert lakásnagyság mértékét azért, hogy minél több adóssággal rendelkező család helyzetén tudjunk javítani, megakadályozva ezzel további elszegényedésüket és olyan szintre történő lecsúszásukat ahonnan már nincsen visszaút.
Az adósságcsökkentési támogatással a jelenlegi törvényi lehetőségeket kihasználva viszonylag kevés önkormányzati támogatással (10%) és jelentős központi támogatással (90) –mindemellett az adósnak az összadósság min. 25%-ának megfizetését vállaló kötelezettségével- hatalmas összegű adósságokat vagyunk képesek kezelni.
Az 1. számú mellékletben látható az adósságkezelési szolgáltatás létrehozásának évétől (2004) kezdve hogyan alakultak és oszlottak meg a támogatási összegek.
A táblából leolvasható, hogy az eddigi években összesen 20.350.466 forintnyi - ügyfelek által felhalmozott - adósságot tudtunk rendezni úgy, hogy ebből csak 1.482.660,-Ft. terhelte a város költségvetését.
Ezt a lehetőséget továbbra is maximálisan ki kell használnunk, hisz városi érdek, hogy minél több kőszegi lakos megszabadulhasson adósságai terhétől.
A költségvetésből többletforrást nem igénylek a módosításhoz, mert ezt már az elkészítésekor abba beépítettem.

Az előterjesztést a Szociális és Egészségügyi Bizottság, valamint a Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság is megtárgyalta, és a rendelettervezetet mindkét bizottság egyhangúlag elfogadásra ajánlja.

Fentiekre tekintettel kérem a Tisztelt Képviselő-testületet a rendelet-módosítás megtárgyalására és elfogadására.


Kőszeg. 2010. június 18.

A polgármester nevében:

Dr.Tóthné Dolgos Zsanett
gyámügyi és szociális osztályvezető



Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…./2010. (..) önkormányzati rendelete
a szociális igazgatásról, az egyes szociális ellátási formák szabályairól
és a gyermekek védelméről szóló
10/1993. (V. 27.) önkormányzati rendelete módosításáról



Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a szociális igazgatásról, az egyes szociális ellátási formák szabályairól és a gyermekek védelméről szóló 10/1993. (V. 27.) önkormányzati rendeletét (továbbiakban: Szr.) az alábbiak szerint módosítja:

1. §

A Szr. 1.§ (1)-(4) bekezdései helyébe az alábbi rendelkezések lépnek:

" (1) A rendelet hatálya kiterjed a Kőszegen lakóhellyel, tartózkodási hellyel rendelkező rászoruló
a) magyar állampolgárokra,
b) bevándoroltakra és letelepedettekre,
c) hontalanokra,
d) a magyar hatóság által menekültként elismert személyekre.
(2) A rendelet hatálya a Szt. 7. § (1) bekezdésében meghatározott ellátások tekintetében az (1) bekezdésben foglaltakon túlmenően kiterjed az Európai Szociális Kartát megerősítő országoknak a Magyar Köztársaság területén jogszerűen tartózkodó állampolgáraira is.
(3) A törvény hatálya kiterjed
a) a szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező személyek beutazásáról és tartózkodásáról szóló törvény (a továbbiakban: Szmtv.) szerint a szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező személyre, amennyiben az ellátás igénylésének időpontjában az Szmtv.-ben meghatározottak szerint a szabad mozgás és a három hónapot meghaladó tartózkodási jogát a Magyar Köztársaság területén gyakorolja, és a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló törvény szerint bejelentett lakóhellyel rendelkezik, valamint
b) a 32/B. § (1) bekezdésében meghatározott időskorúak járadéka tekintetében a szociális biztonsági rendszereknek a Közösségen belül mozgó munkavállalókra, önálló vállalkozókra és családtagjaikra történő alkalmazásiról szóló 1408/71/EGK tanácsi rendeletben meghatározott jogosulti körbe tartozó személyre,
amennyiben az ellátás igénylésének időpontjában az Szmtv.-ben meghatározottak szerint a szabad mozgáshoz és tartózkodáshoz való jogát a Magyar Köztársaság területén gyakorolja, és a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló törvény szerint bejelentett lakóhellyel rendelkezik.
(4) A rendelet hatálya a 12. § (1) bekezdésében meghatározott köztemetés költségének megtérítési kötelezettsége eljárás során alkalmazható méltányosság esetében kiterjed a Magyarországon lakóhellyel, tartózkodási hellyel rendelkező
a) magyar állampolgárokra,
b) bevándoroltakra és letelepedettekre,
c) hontalanokra,
d) a magyar hatóság által menekültként elismert személyekre."

2. §

A Szr. 10.§ -a helyébe az alábbi rendelkezés lép:

" Amennyiben a kérelmező önkormányzati bérlakásban lakik, a lakásfenntartási támogatások természetbeni ellátásnak minősülnek és a lakbér- és közüzemi díjak rendezésére a Kőszegi Városüzemeltető és Nonprofit Kommunális Szolgáltató Kft. –hez kerülnek átutalásra."

3. §

A Szr. 11/A.§ (3) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:

"(3) A térítési díj átvállalása az intézmény gyermekvédelmi felelősének javaslata alapján tanévre történik, összege nem lehet magasabb 20.000,-Ft-nál. A támogatás időarányos elosztását biztosítani kell, és a hátralék kifizetésére is felhasználható."

4. §

A Szr. 13.§ (1) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:

"(1) Méltányosságból közgyógyellátásra jogosult az a személy, akinek családjában az egy főre jutó havi jövedelem:
- az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150 %-át,
- egyedül élő esetén annak 200 %-át
nem haladja meg és a havi rendszeres gyógyító ellátásának költsége az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 20 %-át eléri."


5. §

A Szr. 13/B § (4) bekezdésének 2. francia bekezdése, valamint az (5) és (6) bekezdései helyébe az alábbi rendelkezések lépnek:
- "akinek a háztartásában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének 200%-át, egyedülélő esetében a 250 %-át és a háztartás tagjai vagyonnal nem rendelkeznek,"
(5) Az adósságkezelési szolgáltatás esetén az elismert lakásnagyság
a) ha a háztartásban egy-két személy lakik 70 m²
b) ha a háztartásban három-négy személy lakik 80 m²
c) ha négy személynél több lakik a háztartásban, a b) pontban megjelölt lakásnagyság minden további személy esetében 5 m²-rel nő.
(6) Az adósságcsökkentési támogatás mértéke nem haladhatja meg az adósságkezelés körébe bevont adósság 75%-át, és összege legfeljebb háromszázezer forint, a Szt. 55. § (6) bekezdés szerinti esetben legfeljebb hatszázezer forint lehet. "
6. §

Hatályon kívül kerülnek a Szr. alábbi rendelkezései:

- a 2.§ (4) bekezdésében a " - az egyéb felelősségre vonás mellett – " szövegrész,
- a 3.§ (1) és (2) bekezdéseiben a "pénzbeni" szövegrész,
- a 7. § (2) bekezdése,
- a 9.§ (1) bekezdésének d) pontja,
- a 11.§ (2) bekezdésében a "folyósításáról a pénzügyi osztály gondoskodik " szövegrész,
- a 13 § (2) bekezdése,
- és a 13/B.§ (12) bekezdése.


Záró rendelkezések

7. §

A jelen rendelet a kihirdetésének napján lép hatályba.

Kőszeg, 2010. június 24.


Huber László s. k. Dr. Tóth László s. k.
polgármester jegyző



(A mellékletet lsd. a letölthető formátumban.)