2011. Január 27., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Előterjesztés letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Előterjesztés nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Mi történt az ülésen:
Jegyzőkönyv olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1. - Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2007. (IV. 1.) önkormányzati rendelet felülvizsgálata.
2. - A házasságkötések és bejegyzett élettársi kapcsolatok hivatali helyiségen kívüli, valamint hivatali munkaidőn kívüli engedélyezési eljárásairól és szolgáltatási díjairól szóló új önkormányzati rendelet megalkotása.
3. - A parkolási rendről szóló 5/2001. (IV. 1.) önkormányzati rendelet módosítása.
4. - Az önkormányzat vagyonáról és a vagyonnal való gazdálkodás szabályairól szóló 1/2007. (II. 2.) önkormányzati rendelet módosítása.
5. - A megyei horgász egyesület kérelme.
6. - Az ISES Alapítvány parkolóhely megváltása.
7. - „Kőszeg Város Művelődéséért” önkormányzati szabályzat módosítása.
8. - A Nyugat-Dunántúli Regionális Hulladékgazdálkodási Társulás Társulási Tanácsába helyettes tag választása.
9. - A képviselő-testület 2011. évi munkatervének jóváhagyása.
10. - Nyilatkozat a Kőszeg, 06/9 hrsz-ú ingatlan elővásárlási jogáról.
11. - Vagyonügy: a Liszt F. u. 30. alatti ingatlan ügye.
12. - Jelentések lejárt határidejű határozatokra, beszámoló az átruházott jogkörben hozott döntésekről.
13. - Egy mappában a 2011. január 27-i képviselő-testületi ülés anyagai
2. napirendi pont:
A házasságkötések és bejegyzett élettársi kapcsolatok hivatali helyiségen kívüli, valamint hivatali munkaidőn kívüli engedélyezési eljárásairól és szolgáltatási díjairól szóló új önkormányzati rendelet megalkotása.

Tisztelt Képviselő-testület!

Az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről szóló 1982. évi 17. tvr. (At.) 25.§ (1) bekezdése szerint a házasságkötés nyilvános és méltóságteljes.
Az At. 15/A. § (2) bekezdése pedig úgy rendelkezik, hogy a települési önkormányzat biztosítja a házasságkötésre, továbbá a bejegyzett élettársi kapcsolat és az anyakönyvi események létesítésére alkalmas hivatali helyiséget, tehát azokat a körülményeket, amelyek a fenti események méltóságteljes megünnepléséhez szükségesek (megfelelő nagyságú terem, berendezés, zenelejátszó, hangosítás, pezsgős poharak, gyertyatartó, gyűrűstál, stb.).
Az ünnepélyesség iránti igény olyan „közszükséglet”, amelynek a kielégítése kötelessége az önkormányzatnak.

Az önkormányzat azonban meghatározhatja azon szolgáltatások körét, amelyeket – az ezzel felmerülő kiadásokra tekintettel – csak díjfizetés ellenében tud nyújtani.
Az anyakönyvi események száma általában évente 70-80 között van, és nagy igény mutatkozik jelenleg is a különböző szolgáltatások iránt. Továbbá a szolgáltatások önkormányzat által történő szervezésével látjuk biztosítottnak a megfelelő színvonalú ünnepségeket, illetve mind az ügyfelek, mind az önkormányzat érdekeit az szolgálja, hogy a felmerülő költségek megtérülését biztosító, és nem haszonszerzésre irányuló díjak kerüljenek meghatározásra.

Rendeleti szintű szabályozást igényel továbbá az anyakönyvvezető hivatalos helyiségén kívül történő anyakönyvi eseményen való közreműködés díjának megállapítása. A hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötésben, bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésében közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő egésze vagy egy része helyett az önkormányzati rendeletben meghatározott mértékű díjazás illeti meg.

A külső helyszín választása az esetek túlnyomó részében azonban más szempontok miatt történik. Igen elterjedtté vált a vendéglátóhelyeken, intézmények különtermében történő anyakönyvi események megünneplése. Az anyakönyvvezető hivatalos helyiségén kívüli anyakönyvi eseményeken való közreműködésért ilyen esetekben szinte valamennyi önkormányzat díjat szed. A díj mértékekének 20.000 Ft+ÁFA összeget javasolunk a rendeletben meghatározni. Ez az összeg egyrészt a Polgármesteri Hivatal bevételét képezné, másrészt az anyakönyvvezető juttatása a külső helyszínen való közreműködésért, ami tartalmazza pld. a helyszín előzetes megtekintését. A díj összegét a szertartás időpontja előtt kell befizetni a Hivatal házipénztárába vagy csekken. A díj kalkulálásakor figyelembe vettük a különböző városok külső helyszínen történő anyakönyvi eseményekért fizetendő díjait.





Jelenleg az 1/2009. sz. jegyzői utasítás szabályozza a házasságkötések és más családi események bonyolításával kapcsolatos költségtérítések és szolgáltatások díjait, mely továbbra is érvényben marad, hiszen az anyakönyvi jogszabály kifejezetten csak a házasságkötések és bejegyzett élettársi kapcsolatok hivatali helyiségen kívüli, valamint hivatali munkaidőn kívüli szabályozására adott felhatalmazást.

Az új önkormányzati rendelet tervezetét a pénzügyi, jogi és vagyonügyi bizottság megtárgyalta és a képviselő-testületnek egyhangúan elfogadásra ajánlja.

Fentiek alapján javaslom a csatolt rendelet-tervezet elfogadását.


Kőszeg, 2011. január 21.


A jegyző nevében:



Dr. Zalán Gábor s. k.
aljegyző






























Kőszeg Város Önkormányzat
Képviselő-testületének
..../2011. (I. 31.) számú rendelete
a házasságkötések és bejegyzett élettársi kapcsolatok hivatali helyiségen kívüli, valamint hivatali munkaidőn kívüli engedélyezési eljárásairól és szolgáltatási díjairól


Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testülete az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről szóló 1982. évi 17. tvr. (At.) 15/A. § (6) és 42/A.§ (4) bekezdései felhatalmazása alapján a házasságkötések és bejegyzett élettársi kapcsolatok hivatali helyiségen kívüli, valamint hivatali munkaidőn kívüli engedélyezési eljárásairól és szolgáltatási díjairól az alábbi rendeletet alkotja:


1.§

A rendelet hatálya Kőszeg Város közigazgatási területén történő házasságkötési, a bejegyzett élettársi kapcsolatok eljárásai kapcsán az e rendeletben megjelölt szolgáltatásokat igénybe vevőkre terjed ki.

2.§

(1) Az önkormányzat a házasságkötésre, továbbá a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésére
alkalmas hivatali helyiséget Kőszeg, Rajnis u. 1. szám (házasságkötő terem) biztosítja.

(2) A házasságkötésen és a bejegyzett élettársi kapcsolatok létesítésén hivatali munkaidőn belül, az anyakönyvvezető hivatali irodájában ingyenes alapszolgáltatás az anyakönyvvezető hivatalos közreműködése.

(3) A házasság hivatali helyiségen kívüli megkötését, valamint a bejegyzett élettársi kapcsolat hivatali helyiségen kívüli létesítését a jegyző engedélyezi.


3.§

(1) A hivatali helyiségen és/vagy az anyakönyvvezető munkaidején kívül történő anyakönyvi eseményekért a megrendelők az e rendeletben meghatározott díjat kötelesek fizetni.

(2) Díjfizetési kötelezettség alól a polgármester ad mentességet, amennyiben a hivatali helyiségen kívüli házasságkötésre és a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésére rendkívüli körülmény miatt kerül sor. A polgármester döntése ellen a képviselő-testülethez lehet fellebbezést benyújtani.

(3) Az (2) bekezdésben meghatározott rendkívüli körülménynek minősül, ha valamelyik házasuló, illetve élettársi kapcsolatot létesítő mozgáskorlátozottsága, egészségi állapota, kora miatt különös erőfeszítés lenne számára a hivatali helyiségben való megjelenés.



4. §

(1) A szolgáltatási díjat a Polgármesteri Hivatal számlájára kell megfizetni, a házasságkötés, illetve bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése időpontját megelőzően.

(2) Amennyiben az esemény elmarad és azt 5 nappal korábban bejelentik, a szolgáltatási díjat a hivatal visszafizeti.

(3) A szolgáltatási díj a Polgármesteri Hivatal bevétele.

5. §

(1) A hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötésben közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő egésze vagy egy része helyett
a.) hivatali helyiségen kívül megtartandó eseményenként nettó 3000 Ft összegű díj,
b.) hivatali helyiségben megtartott eseményenként nettó 2500 Ft összegű díj,
vagy annak arányos része illeti meg.

(2) Az anyakönyvvezetőt megillető díj kifizetése tárgyhónapot követő hónap 5. napjáig történik, míg a szabadidő megváltására a köztisztviselők jogállásáról szóló törvény rendelkezései az irányadóak.

6. §

A megrendelő által igénybe vehető szolgáltatás díjainak meghatározása jelen rendelet 1. sz. melléklete szerint történik. A díjakat évente felül kell vizsgálni.


7. §

A szolgáltatási megállapodást jelen rendelet 2. sz. melléklete tartalmazza.


8. §


A rendelet 2011. február 1-jén lép hatályba.


Kőszeg, 2011. január 27.



Dr. Tóth László sk. Huber László sk.
jegyző polgármester