2014. Május 29., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Előterjesztés letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Előterjesztés nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1. - Az önkormányzat 2014. évi költségvetésének megállapításáról szóló 5/2014. (II. 7.) ön-kormányzati rendelet módosítása.
2. - Az önkormányzat vagyonáról és a vagyonnal való gazdálkodás szabályairól szóló 1/2007. (II. 2.) önkormányzati rendelet módosítása.
3. - A környezet- és természetvédelem helyi szabályairól szóló 17/2014. (IV. 30.) önkormányzati rendelet módosítása.
4. - Beszámoló a 2013. évben végzett gyermekvédelmi munkáról.
5. - Kőszeg Város Sportfejlesztési Koncepciója.
6. - Kőszeg Város Fejlesztési Stratégiája (2014-2020.).
7. - Kőszeg Város Településrendezési Terve véleményezése.
8. - Beszámoló a Kőszegi Városüzemeltető Nonprofit Kft. 2013. évi munkájáról.
9. - Beszámoló a Kőszegi Városüzemeltető Nonprofit Kft. Felügyelő Bizottságának 2013. évi munkájáról.
10. - A Kőszegi Városüzemeltető Nonprofit Kft. folyószámlahitele felhasználásnak módosítása.
11. - Alapítói döntés a Kőszegi Városüzemeltető Nonprofit Kft. cégjegyzési jogosultságáról.
12. - Új parkolóhelyek kialakításáról döntés.
13. - A jégkorong pálya létesítésére vonatkozó megállapodás jóváhagyása.
14. - A Kőszegi Sportegyesület ingatlanhasználati szerződésének módosítása.
15.a - Vagyonügyek: A 925 és a 926 hrsz-ú ingatlanok tulajdoni hányadának ingyenes felajánlása.
15.b - Vagyonügyek: A 7111 hrsz-ú ingatlan ingyenes felajánlása.
15.c - Vagyonügyek: Nyilatkozat a 0147/15 hrsz-ú ingatlan elővásárlási jogáról.
15.d - Vagyonügyek: Nyilatkozat a 0179/16 hrsz-ú ingatlan elővásárlási jogáról.
15.e - Vagyonügyek: A Readiness Kft. „fa” tulajdonát képező ingatlanok megvásárlása.
15.f - Vagyonügyek: A 2869/26 hrsz-ú, ipartelep megnevezésű ingatlanra vonatkozó vételi szándék.
17. - Jelentések lejárt határidejű határozatokra, beszámoló az átruházott jögkörben hozott döntésekről.
7. napirendi pont:
Kőszeg Város Településrendezési Terve véleményezése.

ELŐTERJESZTÉS
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testülete
2014. május 29-i ülése 7. napirendi pontjához

Tisztelt Képviselő-testület!

Az épített környezet védelméről és alakításáról szóló 1997. évi LXXVIII törvény 6.§ (1) pontjában kapott felhatalmazás alapján továbbá a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012. (XI.8.) Kormányrendelet (a továbbiakban: kormányrendelet) rendelkezései alapján a folyamatban lévő településrendezési eszközök - a kormányrendelet 27. szakasz 38.§-a szerinti - véleményezési eljárása befejeződött.

A kormányrendelet 39.§ (2) pontjában rögzítettek alapján a véleményezést követően a beérkezett véleményeket - egyeztetés esetén a jegyzőkönyvet is - ismertetni kell a képviselő-testülettel, amelyek elfogadásáról vagy el nem fogadásáról a képviselő-testület dönt.

A véleményezési eljárás során beérkezett állásfoglalásokat, észrevételeket az előterjesztés mellékleteként csatoltuk. A beérkezett vélemények áttekintése során a településrendezési eszközöket készítő A+B Építészeti Iroda Kft. (9700 Szombathely, Győzelem u. 1/f.) képviseletében Takács András településtervezővel a szükséges válaszokat illetve módosításokat elkészítettük, amit a Képviselő-testület határozati javaslatában rögzítettünk.

A kormányrendelet 39.§ (3) pontja szerint a véleményezési szakasz lezárul a (2) bekezdés szerinti döntés dokumentálásával és közzétételével, így ennek megfelelően Kőszeg Város Képviselő-testületének döntése után a településrendezési eszközök megállapításához szükséges közzétételi dokumentáció elkészítésre kerül, ami már természetesen tartalmazza a véleményezési eljárás befejezésé érdekében hozott önkormányzati határozat elemeit is. Ezt követően lép életbe a kormányrendelet szerinti végső szakmai véleményezési szakasz, majd az elfogadási és hatálybaléptetési szakasz.

Az előterjesztést a Városfejlesztési, Idegenforgalmi, Környezetvédelmi és Rendészeti Bizottság megtárgyalta és elfogadásra javasolta. Képviselői indítványra a Bizottság kéri, hogy a településrendezési eszközök településszerkezeti tervének alátámasztó munkarészében (az 1.12. Táj és természeti adottságok tervfejezet) szerepeljen az időközben elfogadott önkormányzati rendeletben meghatározott helyi jelentőségű védett természeti értékek, illetve természetvédelmi területek felsorolása.

Tisztelt Képviselő-testület! Kérem, hogy Kőszeg város településrendezési eszközeinek megállapításához szükséges, a véleményezést követő Képviselő-testületi határozat előterjesztését megtárgyalni, az előterjesztéshez csatolt véleményezési tervdokumentációt és a határozati javaslatot elfogadni szíveskedjen.
Kőszeg, 2014. május 12.

Huber László s.k.
polgármester

HATÁROZATI JAVASLAT

Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Kőszeg város településrendezési eszközeinek megállapításához szükséges véleményezési eljárás keretein belül érkezett állásfoglalások vonatkozásában az alábbi döntést hozza:
1/ Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Építésügyi és Örökségvédelmi Hivatal
Állami Főépítésze

Véleményét tudomásul vesszük és elfogadjuk, az alábbiak szerint intézkedünk:
1a) Az OTÉK előírásainál megengedőbb szabály beillesztésének kérésére a záró szakmai vélemény kérelmében külön kitérünk.
1b) A Területrendezési hatósági eljárás kérelmét a véleményezési dokumentációval egy csomagban megküldtük. A kért dokumentációt a vélemény kézhezvétele után - 9 példányban - ismételten megküldtük.
2/ Vas Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság

Véleményét tudomásul vesszük és elfogadjuk, intézkedés nem szükséges.
3/ Nemzeti Közlekedési Hatóság

Véleményét tudomásul vesszük és elfogadjuk, az alábbiak szerint intézkedünk:

3a) A Kőszeg - Répcekethely (Mannersdorf) településközi utat külterületi részen a K.V tervezési osztálynak megfelelően 22 m szélességűre szabályozzuk (az egyeztetési anyagban szereplő 12 m szélesség helyett). Az út tengelyvonalától számított 50-50 m védőtávolságot jelölünk a Szabályozási terven. A HÉSZ táblázatának (50.§ (7) vonatkozó sorát a fentiek szerint módosítjuk.
3b) A tervezett utak szabályozásánál a domborzati adottságokat figyelembe vettük.
3c) Új vasúti átjárót a rendezési tervben nem szerepeltettünk. Az említett gyűjtőút a tervezett gyorsforgalmi út bekötési útja lenne. A gyorsforgalmi utat és a bekötőutat is csak a szerkezeti tervben szerepeltettük mivel pontos nyomvonaluk jelenleg nem ismert. (szabályozási tervben csak a védőtávolságukat jelöltük a tervezett jövőbeni nyomvonal védelme érdekében).
3d) A vasútvonal védőtávolságát a Szerkezeti tervlapon és a Szabályozási tervlapon is szerepeltettük (50-50 m) és figyelembe vettük. A HÉSZ 50.§(12) bekezdésében az erre vonatkozó utasításokat leírtuk.

4/ Vas Megyei Kormányhivatal Növény- és Talajvédelmi Igazgatósága

Véleményét tudomásul vesszük és elfogadjuk, az alábbiak szerint intézkedünk:

A mezőgazdasági termelésből fakadó, a lakosság nyugalmát zavaró káros hatások mérséklésére a tervben az ilyen területek határánál lehetőség szerint védőerdősávot, vagy ültetési kötelezettséget szerepeltettünk.

5/ Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság

Véleményét tudomásul vesszük és elfogadjuk, az alábbiak szerint intézkedünk:

A Rendezési terv Hírközlési munkarészét arra jogosult tervező készítette. A tervet a tervező aláírásával ismételten megküldjük.

6/ Vas Megyei Kormányhivatal Erdészeti Igazgatósága

Véleményét tudomásul vesszük és elfogadjuk, intézkedés nem szükséges.

7/ Vas Megyei Kormányhivatal Népegészségügyi Szakigazgatási Szerve

Véleményét tudomásul vesszük és elfogadjuk, az alábbiak szerint intézkedünk:

7a) A Rőtivölgyi víz műtelep melletti Gyöngyös-patak mederszakaszát a telekhatárok szerint jelöltük, mellette a partéltől számított 6-6 m széles védőtávolságot jelöltünk.
7b) A szennyvízcsatorna hálózattal nem rendelkező lakás célját szolgáló építmények szennyvízgyűjtési és ürítési problémája ismert. A HÉSZ a kötelező csatornarákötésről és az elszikkasztás tiltásáról is rendelkezik. A Város a szennyvízcsatorna fejlesztéseket napirenden tartja és lehetőség szerint támogatja.
7c) A József forrást, mint a kőszegi vízbázis részét a vízi közművek tervfejezetből a kérésre kivesszük.
7d) Az új temetőt a rendezési terv jelöli, a temető déli oldalán további tartalékterületeket is jelöl.

8/ Honvédelmi Minisztérium Hatósági Hivatal

Véleményét tudomásul vesszük és elfogadjuk, az alábbiak szerint intézkedünk:

A Honvédelmi Minisztérium vagyonkezelésében lévő ingatlanokat (hrsz.: 0342/14 és 0348/8) a jelenleg jelölt Ev (védelmi erdőterület) és K-Vt (beépítésre szánt különleges terület) területfelhasználás helyett a kért különleges, beépítésre nem szánt honvédelmi terület terület-felhasználásba soroljuk be, és az OTÉK által megadott beépítési lehetőségeket adjuk. Ezt a HÉSZ-ben és a beépítési táblázatban is szerepeltetjük.

9/ Őrségi Nemzeti Park Igazgatósága

Véleményét tudomásul vesszük és elfogadjuk, az alábbiak szerint intézkedünk:

9a) A Kenyérhegy területén feltüntetett különleges beépítésre nem szánt terület (Kb) a korábbi módosítások során került a rendezési tervbe, megszüntetése tulajdonosi jogokat sértene.
9b) A Gulner - malom és a Gyöngyös-patak közé tervezett közút a jelenleg hatályos rendezési tervben szerepel. A tervezett rendezési terv a 87-es vonalát visszahelyezi a jelenleg használt nyomvonalára, ami az Őrségi Nemzeti Park kérése is. A szerkezeti tervet pontosítjuk.
9c) A víztározó parti területére tervezett különleges beépítésre nem szánt területet (strand, szabadidő) a tározó keleti oldalára korlátozzuk az alábbi szerkezeti tervrészlet szerint:



9d) Az ökológiai folyosó részét képező területek változására Területrendezési hatósági eljárást kezdeményeztünk az Állami Főépítésznél.

10/ Vas Megyei Kormányhivatal Földhivatala

Véleményét tudomásul vesszük és elfogadjuk, intézkedés nem szükséges.

11/ Vas Megyei Kormányhivatal Szombathelyi Járási Hivatal Járási Építésügyi és Örökségvédelmi Hivatala

A rendezési tervet kikötés nélkül elfogadja.

12/ Nyugat-Dunántúli Környezetvédelmi és Természetvédelmi Felügyelőség

A rendezési tervet kikötés nélkül elfogadja.

13/ Nemzeti Környezetügyi Intézet Nyugat-Dunántúli Kirendeltsége

A rendezési tervet kikötés nélkül elfogadja.

14/ Horvátzsidány Község Önkormányzata

A rendezési tervet kikötés nélkül elfogadja.

15/ Olmód Község Önkormányzata

A rendezési tervet kikötés nélkül elfogadja.

16/ Forster Központ

A rendezési tervet kikötés nélkül elfogadja.

17/ Lakossági vélemények:

17a) Schrott Tamás és telektulajdonosok:

A telektulajdonosok kérését elfogadjuk. A Kisalföld dűlőben lévő utat a beépítésre nem szánt területeknél a jelenlegi állapot szerint megtartjuk. Ezt a Tamás árok másik oldalán lévő csatlakozó útnál is figyelembe vesszük az alábbi részlet szerint:




17b) Csurkáné Fehér Szilvia és Csurka Endre:

A tulajdonosok kérését elfogadjuk. A Pék utca 25 és 27 szám alatti ingatlanok összevonását a rendezési tervben lehetővé tesszük telekrendezési kötelezettség telekösszevonás jelölésével, ami már a 27 számon jelöltünk korábban is.



18.) Lakóterületek visszaállítása

Kőszeg Város Polgármestere kérelmet nyújtott be, hogy az ökológiai folyosó területén belül elsősorban gazdasági, utcaképi és terület-kiigazítási indokok miatt néhány ingatlant beépítésre szánt területként használhasson.

Kőszeg Város Polgármestere térségi terület-felhasználási engedély iránti kérelmét a Győr-Sopron Megyei Kormányhivatal Építésügyi és Örökségvédelmi Hivatal Állami Főépítésze elutasította.

Az elutasítás miatt a következő területek felhasználás változása – az eddigi elképzelésekkel ellentétben – nem lehetséges:

A változtatások térbeli elhelyezkedése a közigazgatási területen belül:



18a) VÁLTOZTATÁS TERVE



VÁLTOZTATÁS VISSZAÁLLÍTÁSA



Területfelhasználás változás visszaállítása: Kertvárosias lakóterület helyett kertes mezőgazdasági terület visszaállítása

Az érintett területek helyrajzi szám szerint:
7258/16; 7258/17; 7258/18; 7258/19 egy része; 7275 egy része;7276 egy része

Az érintett terület nagysága: 5.562 m2

18b) VÁLTOZTATÁS TERVE



VÁLTOZTATÁS VISSZAÁLLÍTÁSA



Területfelhasználás változás visszaállítása: Kertvárosias lakóterület helyett kertes mezőgazdasági terület visszaállítása

Az érintett területek helyrajzi szám szerint:
6884/2; 6885/1

Az érintett terület nagysága: 2.331 m2

18c) VÁLTOZTATÁS TERVE



VÁLTOZTATÁS VISSZAÁLLÍTÁSA



Területfelhasználás változás visszaállítása: Kertvárosias lakóterület helyett kertes mezőgazdasági terület visszaállítása.

A érintett területek helyrajzi szám szerint:
6713; 6714/1; 6715; 6718 egy része; 6719 egy része; 6721 egy része; 6722/1 egy része;
6723/2 egy része; 6724/; 6725/2; 6726 egy része; 6729/3; 6729/2 egy része; 6732 egy része; 6737/1; 6738; 6741/1; 6744/1; 6744/2

Az érintett terület nagysága: 19.110 m2

18d) VÁLTOZTATÁS TERVE

9

VÁLTOZTATÁS VISSZAÁLLÍTÁSA



Területfelhasználás változás visszaállítása: Kertvárosias lakóterület helyett kertes mezőgazdasági terület visszaállítása

Az érintett területek helyrajzi szám szerint:
6707/1; 6707/2; 6707/3

Az érintett terület nagysága: 2.501 m2



Határidő: A közzétételi tervdokumentáció elkészítése: 2014. június 10.
Felelős: Huber László polgármester és Szima Andrea főépítész

(A teljes anyagot lsd. a letölthető formátumban.)