Önkormányzati belépés | |
|
2017. Május 25., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés
1. napirendi pont:
Az önkormányzat 2016. évi költségvetéséről szóló 2/2016. (II. 12.) önkormányzati rendelet módosítása.
Tisztelt Képviselő-testület!
A költségvetési rendelet módosítására az 1. információs táblában kimutatott javaslatok alapján került sor az alábbiak szerint:
Módosító tételek:
I. Központi előirányzatok változásai:
A központi előirányzatok változásai az önkormányzat bevételi és kiadási főösszegét 16 108 E Ft-tal növelik. A központi támogatások miatt a hiány összege nem változik.
A működési célú központi bevételek közül a legjelentősebb a bérpolitikai intézkedések támogatása, a bérkompenzáció biztosításához 1963 E Ft összegű támogatásban, a szociális ágazati pótlék biztosításához 1955 E Ft összegű támogatásban részesült az önkormányzat. Az állami támogatás októberi módosításának átvezetése az önkormányzat költségvetésén a IV. negyedév során volt esedékes, ennek eredményeképpen a köznevelési feladatokra kapott támogatás összege 1230 E Ft-tal növekedett, a szociális és gyermekjóléti feladatokra költhető forrás pedig 1 928 E Ft-tal emelkedett. A központi előirányzatok változásának jogcímek szerinti összegeit a 2. melléklet tartalmazza.
A felhalmozási célú központi támogatások a negyedév során 9 031 E Ft-tal emelkedtek, ebből 8649 E Ft a vis maior támogatás összege, 382 E Ft pedig a közművelődési érdekeltségnövelő támogatás összege.
II. Intézményi előirányzatok változása:
A Chernel Kálmán Városi Könyvtár kiadási és bevételi előirányzatai a bérkompenzáció támogatása miatt 186 E Ft-tal növekedtek. A közfoglalkoztatás támogatásának hatására 921 E Ft-tal növekedett az intézmény költségvetése. A dologi kiadások, valamint a munkaadót terhelő kiadások előirányzataiból került kisebb összeg a személyi juttatásokra és a beruházásokra átcsoportosításra. Összességben 1 107 E Ft-tal emelkedtek a könyvtár kiadási és bevételi előirányzatai.
A Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínház kiadási és bevételi előirányzatai a bérkompenzáció támogatása miatt 59 E Ft-tal, emelkedtek. TAO támogatásból összesen 12 050 E Ft-tal emelkedett az intézmény bevétele, melyet teljes egészében a várszínházi kiadások fedezetére fordítottak. A Nemzeti Kulturális Alaptól 4 000 E Ft támogatásban részesült az intézmény, melyből a Kőszegi Ősz rendezvényeihez 1 000 E Ft, a várszínházi rendezvényekhez pedig 3 000 E Ft került felhasználásra.
A közfoglalkoztatás támogatásának hatására 74 E Ft-tal növekedett az intézmény költségvetése. A központi támogatásból származó 382 E Ft összegű közművelődési érdekeltségnövelő támogatás az intézményt illette meg, melyet beruházási kiadásokra (3D-s vetítőrendszerre) fordított.
Az intézmény a 4892 E Ft összegű többletbevételét a működéséhez szükséges dologi kiadásokra fordította.
A fentiek alapján 21 457 E Ft-tal nőtt az intézmény költségvetése.
A Kőszegi Városi Múzeum kiadásai a bérkompenzáció támogatása miatt 81 E Ft-tal növekedtek. A közfoglalkoztatás támogatása következtében 230 E Ft-tal növekedett az intézmény költségvetése.
A múzeum a Nemzeti Kulturális Alaptól 500 E Ft összegű támogatásban részesült múzeumpedagógiai programok szervezésére és kiadványok megjelentetéséhez. Az előre nem tervezett bérleti szerződésből eredő többletbevétel az intézmény központi irányítószervi támogatását csökkentette.
A múzeum költségvetése a fenti módosításokkal összességében 811 E Ft-tal növekedett.
A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatalnál szintén a bérkompenzáció került átvezetésre 368 E Ft összegben. Az intézmény költségvetése a közfoglalkozatás támogatása miatt 359 E Ft-tal, míg az országos népszavazás lebonyolítására kapott póttámogatás miatt 305 E Ft-tal emelkedett. A fentieken túl a dologi kiadásokból kisértékű tárgyi eszközök beszerzésére került átcsoportosításra 6420 E Ft. Összességében az intézmény előirányzatai 1 032 E Ft-tal növekedtek.
III. Kőszeg Város Önkormányzata előirányzat változásai az alábbiak:
A központi támogatások változásaiból 11 194 E Ft az önkormányzatnál vagy a közvetlenül fenntartott intézményeknél, 4 914 E Ft pedig társulás által fenntartott intézményeknél került felhasználásra.
Az Eszterházy oltár felújítására megítélt 30000 E Ft összegű támogatásból 20 275 E Ft ténylegesen megérkezett 2016. évben, mellyel a felújítási kiadások előirányzatai kerültek megemelésre.
A képviselő-testület határozata alapján a Táncsics Mihály utca csapadékcsatorna cseréjére a TOP 7.1.1-16-2016-00017 számú pályázatra elkülönített keretből került 920 E Ft átcsoportosításra. Szintén testületi határozat alapján a várfelújításhoz kapcsolódó EUTAF ellenőrzés miatt visszafizetendő támogatásra az Alpannónia projektre elkülönített tartalékból 4 087 E Ft került átcsoportosításra.
A központi költségvetés felé az előző évi visszafizetési kötelezettségek kamatára 39 E Ft került a tartalékból felhasználásra.
A vagyonhasznosítás kieső bevételét a helyi adókon keletkező többletbevételekből, fel nem használt munkáltatói támogatásból, a visszatérített lakáskölcsönök többlet-bevételéből lehetett pótolni.
A Vasi Víz Zrt. által a vízhálózaton és szennyvízhálózaton végzett felújítási munkálatok és használati díjak kompenzálása miatt 13 572 E Ft-tal emelkedett az önkormányzat költségvetésének kiadási és bevételi főösszege.
A Irottkő Naturparknak nyújtott turisztikai támogatás összege 1 300 Ft értékben a külön erre a célra elkülönített tartalékból került átcsoportosításra.
A vagyonhasznosítási tartalékból a negyedév során 1313 E Ft összeg került átcsoportosításra a vagyonhasznosítással kapcsolatos dologi kiadásokra.
Az egyéb szórakoztató tevékenységen és rendezvényeken belül került sor kiemelt előirányzatok közötti átcsoportosításra, valamint az ezekhez kapcsolódó többletbevétel 91 E Ft összegben került ugyanilyen célokra felhasználásra.
A helyi adókon jelentkező többletbevétel (3976 E Ft), valamint a múzeum visszavont központi irányítószervi támogatása (900 E Ft) főként személyi juttatásokra illetve társulás által fenntartott intézményekben gyermekétkeztetéssel kapcsolatos kiadásokra került felhasználásra.
Az önkormányzatnál gyermekétkeztetési feladatokhoz kapcsolódó többletbevétel (ellátási díjakból és áfa visszatérülésből) étkezetési feladatok kiadásaira került teljes mértékben felhasználásra 12 803 E Ft összegben.
Az önkormányzat előirányzat változásai 55 753 E Ft-tal növelik a bevételi és a kiadási főösszeget.
Összességében az előirányzat változások (I-III. pontok) irányító szervi támogatások nettósítása után 79 984 E Ft-tal növelik a bevételek és a kiadások összegét, a költségvetési hiány változatlanul 166 422 E Ft – amelynek fedezete a maradványból biztosított.
Fenti módosító tételek értelmében az önkormányzat költségvetésének fő számai (E Ft-ban):
1 770 203 E Ft költségvetési bevétel
1 936 625 E Ft költségvetési kiadás
166 422 E Ft hiány
29 478 E Ft finanszírozási kiadás
195 900 E Ft belső finanszírozái bevétel
0 E Ft külső finanszírozási bevétel
A 3. melléklet a fenti módosításokat intézményenkénti bontásban, kiemelt előirányzatonkénti részletezettséggel tartalmazza.
A 4. melléklet Kőszeg Város Önkormányzata fejlesztési bevételeinek, az 5. melléklet fejlesztési kiadásainak előirányzatait mutatja be.
A rendelet-tervezetet a Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság megtárgyalta, és a képviselő-testületnek elfogadásra ajánlotta.
Kőszeg, 2017. május 19.
A polgármester nevében:
Bognár-Varga Szilvia s.k.
pénzügyi és gazdálkodás osztályvezető
Előzetes hatásvizsgálat
Kőszeg Város Önkormányzat Képviselő-testületének a 2016. évi költségvetésről szóló 2/2016. (II.12.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló …./2017.(V.26.) önkormányzati rendelethez.
A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17.§-a szerint a jogszabályok előkészítése során előzetes hatásvizsgálat elvégzésével kell felmérni a tervezett jogszabály valamennyi jelentősnek ítélt hatását, a szabályozás várható következményeit. Az előzetes hatásvizsgálat megállapításai a rendelettervezet esetében az alábbiak:
1. Társadalmi hatások
A költségvetési rendelet alapján végrehajtott gazdálkodás az állampolgárok számára nyomon követhető, átfogó képet ad az önkormányzat pénzügyi helyzetéről, a végrehajtandó feladatokról, a tervezett fejlesztésekről, lehetőséget teremt az önkormányzati gazdálkodás ellenőrzésére. A rendeletben foglaltak végrehajtása hatással van a társadalomra.
2. Gazdasági hatás
A rendelettervezetnek gazdasági hatással bír, mivel a 2016. évi költségvetés eredeti előirányzatainak növekedését tartalmazza, mely további célok, esetleges problémák, vagy megoldásra váró feladatok forrását biztosítja.
3. Költségvetési hatás
A rendelet-tervezet az önkormányzat és a fenntartása alá tartozó költségvetési szervek költségvetésének a rendeletmódosítást követően hozott központi és önkormányzati döntések, valamint saját hatáskörű módosítások miatti korrekcióját tartalmazza.
4. Környezeti, egészségi következményei
A rendeletnek környezeti és egészségügyi következményei nincsenek.
5. Adminisztratív terheket befolyásoló hatások
A rendelet megalkotásának adminisztratív terhet befolyásoló hatása nincs, a költségvetés módosításához szükséges adminisztratív állomány önkormányzatra összesítve rendelkezésre áll.
6. A jogszabály megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható következményei. Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 34. § (4) bekezdése értelmében a Képviselő-testület az első negyedév kivételével negyedévente, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig – 2016. december 31-ei hatállyal – módosítja a költségvetési rendeletét. A rendelet megalkotásának elmaradása a Kormányhivatal törvényességi intézkedését vonja maga után.
7. A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi feltételek rendelkezésre állnak.
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…/2017. (V.26.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2016. évi költségvetéséről szóló
2/2016. (II. 12.) önkormányzati rendelet módosításáról
Kőszeg Város Önkormányzatának képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, valamint az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és f) pontjaiban meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. §
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének az önkormányzat 2016. évi költségvetéséről szóló 2/2016. (II. 12.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: Rendelet) 2. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„2.§
A képviselő-testület az önkormányzat és az irányított intézmények együttes 2016. évi költségvetését
1 770 203 E Ft költségvetési bevétellel
1 936 625 E Ft költségvetési kiadással
166 422 E Ft hiánnyal
29 478 E Ft finanszírozási kiadással
195 900 E Ft belső finanszírozási bevétellel
0 E Ft külső finanszírozási bevétellel
állapítja meg.”
2 . §
A Rendelet 3. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„3. §
Működési célú költségvetési bevételek:
működési célú támogatások áht-n belülről 938 266 E Ft
közhatalmi bevételek 442 615 E Ft
működési bevételek 181 246 E Ft
működési célú átvett pénzeszköz 18 066 E Ft
Működési célú költségvetési bevételek összesen: 1 580 193 E Ft
Felhalmozási célú költségvetési bevételek:
Felhalmozási célú támogatások áht-n belülről 135 534 E Ft
Felhalmozási bevételek 36 496 E Ft
Felhalmozási célú átvett pénzeszközök 17 980 E Ft
Felhalmozási célú költségvetési bevételek összesen: 190 010 E Ft
Költségvetési bevételek összesen: 1 770 203 E Ft
Működési célú költségvetési kiadások:
a személyi jellegű kiadások 300 176 E Ft
a munkaadókat terhelő járulékok 86 139 E Ft
a dologi jellegű kiadások 578 362 E Ft
ellátottak pénzbeli juttatásai 24 962 E Ft
egyéb működési célú kiadások 659 993 E Ft
Működési költségvetési kiadások összesen: 1 649 632 E Ft
Felhalmozási célú kiadások:
beruházások 69 169 E Ft
felújítások 189 432 E Ft
egyéb működési célú kiadások 28 392 E Ft
Felhalmozási kiadások összesen: 286 993 E Ft
Költségvetési kiadások összesen: 1 936 625 E Ft
Költségvetési egyenleg (bevételek és kiadások különbözete)
működési bevételek és kiadások egyenlege - 69 439 E Ft
felhalmozási bevételek és kiadások egyenlege - 96 983 E Ft
Költségvetési egyenleg: - 166 422 E Ft
Belső finanszírozás bevételei
működési célú 2015 évi maradvány 165 750 E Ft
fejlesztési célú 2015. évi maradvány 30 150 E Ft
Külső finanszírozás bevételei
működési célú hitelfelvétel 0 E Ft
fejlesztési célú hitelfelvétel 0 E Ft
Külső finanszírozás kiadásai
Államháztartáson belüli megelőlegezések elszámolása 29 478 E Ft
Külső finanszírozás egyenlege(bevétel-kiadás): - 29 478 E Ft
Finanszírozási célú műveletek egyenlege: 166 422 E Ft
Az 1. melléklet az önkormányzat bevételeit és kiadásait tartalmazza kiemelt előirányzatonkénti bontásban.
A 3. §-ban megállapított bevételek jogcímenkénti és intézményenkénti, valamint a kiadások intézményenkénti részletezését a 2. és a 3. melléklet, a felhalmozási bevételek célonkénti részletezését a 4. melléklet, a felhalmozási kiadások célonkénti részletezését az 5. melléklet tartalmazza.
A 6. melléklet az önkormányzat - a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény 3.§ (1) bekezdése szerinti - adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit, illetve a 45.§ (1) bekezdés a) pontja felhatalmazása alapján kiadott jogszabályban meghatározottak szerinti saját bevételeit, a 7. melléklet az európai uniós forrásból finanszírozott projektek bevételeit és kiadásait, valamint az önkormányzat ilyen projektekhez történő hozzájárulásait tartalmazza.”
3. §
(1) A Rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
(2) A Rendelet 2. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.
(3) A Rendelet 3. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.
(4) A Rendelet 4. melléklete helyébe a 4. melléklet lép.
(5) A Rendelet 5. melléklete helyébe az 5. melléklet lép.
4. §
(1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és az azt követő napon hatályát veszti.
(2) E rendelet rendelkezéseit 2016. december 31. napjától kell alkalmazni.
Kőszeg, 2017. május 25.
Huber László s. k. Dr. Zalán Gábor s. k.
polgármester jegyző
Az önkormányzat 2016. évi költségvetéséről szóló 2/2016. (II. 12.) önkormányzati rendelet módosítása.
Tisztelt Képviselő-testület!
A költségvetési rendelet módosítására az 1. információs táblában kimutatott javaslatok alapján került sor az alábbiak szerint:
Módosító tételek:
I. Központi előirányzatok változásai:
A központi előirányzatok változásai az önkormányzat bevételi és kiadási főösszegét 16 108 E Ft-tal növelik. A központi támogatások miatt a hiány összege nem változik.
A működési célú központi bevételek közül a legjelentősebb a bérpolitikai intézkedések támogatása, a bérkompenzáció biztosításához 1963 E Ft összegű támogatásban, a szociális ágazati pótlék biztosításához 1955 E Ft összegű támogatásban részesült az önkormányzat. Az állami támogatás októberi módosításának átvezetése az önkormányzat költségvetésén a IV. negyedév során volt esedékes, ennek eredményeképpen a köznevelési feladatokra kapott támogatás összege 1230 E Ft-tal növekedett, a szociális és gyermekjóléti feladatokra költhető forrás pedig 1 928 E Ft-tal emelkedett. A központi előirányzatok változásának jogcímek szerinti összegeit a 2. melléklet tartalmazza.
A felhalmozási célú központi támogatások a negyedév során 9 031 E Ft-tal emelkedtek, ebből 8649 E Ft a vis maior támogatás összege, 382 E Ft pedig a közművelődési érdekeltségnövelő támogatás összege.
II. Intézményi előirányzatok változása:
A Chernel Kálmán Városi Könyvtár kiadási és bevételi előirányzatai a bérkompenzáció támogatása miatt 186 E Ft-tal növekedtek. A közfoglalkoztatás támogatásának hatására 921 E Ft-tal növekedett az intézmény költségvetése. A dologi kiadások, valamint a munkaadót terhelő kiadások előirányzataiból került kisebb összeg a személyi juttatásokra és a beruházásokra átcsoportosításra. Összességben 1 107 E Ft-tal emelkedtek a könyvtár kiadási és bevételi előirányzatai.
A Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínház kiadási és bevételi előirányzatai a bérkompenzáció támogatása miatt 59 E Ft-tal, emelkedtek. TAO támogatásból összesen 12 050 E Ft-tal emelkedett az intézmény bevétele, melyet teljes egészében a várszínházi kiadások fedezetére fordítottak. A Nemzeti Kulturális Alaptól 4 000 E Ft támogatásban részesült az intézmény, melyből a Kőszegi Ősz rendezvényeihez 1 000 E Ft, a várszínházi rendezvényekhez pedig 3 000 E Ft került felhasználásra.
A közfoglalkoztatás támogatásának hatására 74 E Ft-tal növekedett az intézmény költségvetése. A központi támogatásból származó 382 E Ft összegű közművelődési érdekeltségnövelő támogatás az intézményt illette meg, melyet beruházási kiadásokra (3D-s vetítőrendszerre) fordított.
Az intézmény a 4892 E Ft összegű többletbevételét a működéséhez szükséges dologi kiadásokra fordította.
A fentiek alapján 21 457 E Ft-tal nőtt az intézmény költségvetése.
A Kőszegi Városi Múzeum kiadásai a bérkompenzáció támogatása miatt 81 E Ft-tal növekedtek. A közfoglalkoztatás támogatása következtében 230 E Ft-tal növekedett az intézmény költségvetése.
A múzeum a Nemzeti Kulturális Alaptól 500 E Ft összegű támogatásban részesült múzeumpedagógiai programok szervezésére és kiadványok megjelentetéséhez. Az előre nem tervezett bérleti szerződésből eredő többletbevétel az intézmény központi irányítószervi támogatását csökkentette.
A múzeum költségvetése a fenti módosításokkal összességében 811 E Ft-tal növekedett.
A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatalnál szintén a bérkompenzáció került átvezetésre 368 E Ft összegben. Az intézmény költségvetése a közfoglalkozatás támogatása miatt 359 E Ft-tal, míg az országos népszavazás lebonyolítására kapott póttámogatás miatt 305 E Ft-tal emelkedett. A fentieken túl a dologi kiadásokból kisértékű tárgyi eszközök beszerzésére került átcsoportosításra 6420 E Ft. Összességében az intézmény előirányzatai 1 032 E Ft-tal növekedtek.
III. Kőszeg Város Önkormányzata előirányzat változásai az alábbiak:
A központi támogatások változásaiból 11 194 E Ft az önkormányzatnál vagy a közvetlenül fenntartott intézményeknél, 4 914 E Ft pedig társulás által fenntartott intézményeknél került felhasználásra.
Az Eszterházy oltár felújítására megítélt 30000 E Ft összegű támogatásból 20 275 E Ft ténylegesen megérkezett 2016. évben, mellyel a felújítási kiadások előirányzatai kerültek megemelésre.
A képviselő-testület határozata alapján a Táncsics Mihály utca csapadékcsatorna cseréjére a TOP 7.1.1-16-2016-00017 számú pályázatra elkülönített keretből került 920 E Ft átcsoportosításra. Szintén testületi határozat alapján a várfelújításhoz kapcsolódó EUTAF ellenőrzés miatt visszafizetendő támogatásra az Alpannónia projektre elkülönített tartalékból 4 087 E Ft került átcsoportosításra.
A központi költségvetés felé az előző évi visszafizetési kötelezettségek kamatára 39 E Ft került a tartalékból felhasználásra.
A vagyonhasznosítás kieső bevételét a helyi adókon keletkező többletbevételekből, fel nem használt munkáltatói támogatásból, a visszatérített lakáskölcsönök többlet-bevételéből lehetett pótolni.
A Vasi Víz Zrt. által a vízhálózaton és szennyvízhálózaton végzett felújítási munkálatok és használati díjak kompenzálása miatt 13 572 E Ft-tal emelkedett az önkormányzat költségvetésének kiadási és bevételi főösszege.
A Irottkő Naturparknak nyújtott turisztikai támogatás összege 1 300 Ft értékben a külön erre a célra elkülönített tartalékból került átcsoportosításra.
A vagyonhasznosítási tartalékból a negyedév során 1313 E Ft összeg került átcsoportosításra a vagyonhasznosítással kapcsolatos dologi kiadásokra.
Az egyéb szórakoztató tevékenységen és rendezvényeken belül került sor kiemelt előirányzatok közötti átcsoportosításra, valamint az ezekhez kapcsolódó többletbevétel 91 E Ft összegben került ugyanilyen célokra felhasználásra.
A helyi adókon jelentkező többletbevétel (3976 E Ft), valamint a múzeum visszavont központi irányítószervi támogatása (900 E Ft) főként személyi juttatásokra illetve társulás által fenntartott intézményekben gyermekétkeztetéssel kapcsolatos kiadásokra került felhasználásra.
Az önkormányzatnál gyermekétkeztetési feladatokhoz kapcsolódó többletbevétel (ellátási díjakból és áfa visszatérülésből) étkezetési feladatok kiadásaira került teljes mértékben felhasználásra 12 803 E Ft összegben.
Az önkormányzat előirányzat változásai 55 753 E Ft-tal növelik a bevételi és a kiadási főösszeget.
Összességében az előirányzat változások (I-III. pontok) irányító szervi támogatások nettósítása után 79 984 E Ft-tal növelik a bevételek és a kiadások összegét, a költségvetési hiány változatlanul 166 422 E Ft – amelynek fedezete a maradványból biztosított.
Fenti módosító tételek értelmében az önkormányzat költségvetésének fő számai (E Ft-ban):
1 770 203 E Ft költségvetési bevétel
1 936 625 E Ft költségvetési kiadás
166 422 E Ft hiány
29 478 E Ft finanszírozási kiadás
195 900 E Ft belső finanszírozái bevétel
0 E Ft külső finanszírozási bevétel
A 3. melléklet a fenti módosításokat intézményenkénti bontásban, kiemelt előirányzatonkénti részletezettséggel tartalmazza.
A 4. melléklet Kőszeg Város Önkormányzata fejlesztési bevételeinek, az 5. melléklet fejlesztési kiadásainak előirányzatait mutatja be.
A rendelet-tervezetet a Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság megtárgyalta, és a képviselő-testületnek elfogadásra ajánlotta.
Kőszeg, 2017. május 19.
A polgármester nevében:
Bognár-Varga Szilvia s.k.
pénzügyi és gazdálkodás osztályvezető
Előzetes hatásvizsgálat
Kőszeg Város Önkormányzat Képviselő-testületének a 2016. évi költségvetésről szóló 2/2016. (II.12.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló …./2017.(V.26.) önkormányzati rendelethez.
A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17.§-a szerint a jogszabályok előkészítése során előzetes hatásvizsgálat elvégzésével kell felmérni a tervezett jogszabály valamennyi jelentősnek ítélt hatását, a szabályozás várható következményeit. Az előzetes hatásvizsgálat megállapításai a rendelettervezet esetében az alábbiak:
1. Társadalmi hatások
A költségvetési rendelet alapján végrehajtott gazdálkodás az állampolgárok számára nyomon követhető, átfogó képet ad az önkormányzat pénzügyi helyzetéről, a végrehajtandó feladatokról, a tervezett fejlesztésekről, lehetőséget teremt az önkormányzati gazdálkodás ellenőrzésére. A rendeletben foglaltak végrehajtása hatással van a társadalomra.
2. Gazdasági hatás
A rendelettervezetnek gazdasági hatással bír, mivel a 2016. évi költségvetés eredeti előirányzatainak növekedését tartalmazza, mely további célok, esetleges problémák, vagy megoldásra váró feladatok forrását biztosítja.
3. Költségvetési hatás
A rendelet-tervezet az önkormányzat és a fenntartása alá tartozó költségvetési szervek költségvetésének a rendeletmódosítást követően hozott központi és önkormányzati döntések, valamint saját hatáskörű módosítások miatti korrekcióját tartalmazza.
4. Környezeti, egészségi következményei
A rendeletnek környezeti és egészségügyi következményei nincsenek.
5. Adminisztratív terheket befolyásoló hatások
A rendelet megalkotásának adminisztratív terhet befolyásoló hatása nincs, a költségvetés módosításához szükséges adminisztratív állomány önkormányzatra összesítve rendelkezésre áll.
6. A jogszabály megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható következményei. Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 34. § (4) bekezdése értelmében a Képviselő-testület az első negyedév kivételével negyedévente, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig – 2016. december 31-ei hatállyal – módosítja a költségvetési rendeletét. A rendelet megalkotásának elmaradása a Kormányhivatal törvényességi intézkedését vonja maga után.
7. A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi feltételek rendelkezésre állnak.
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…/2017. (V.26.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2016. évi költségvetéséről szóló
2/2016. (II. 12.) önkormányzati rendelet módosításáról
Kőszeg Város Önkormányzatának képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, valamint az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és f) pontjaiban meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. §
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének az önkormányzat 2016. évi költségvetéséről szóló 2/2016. (II. 12.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: Rendelet) 2. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„2.§
A képviselő-testület az önkormányzat és az irányított intézmények együttes 2016. évi költségvetését
1 770 203 E Ft költségvetési bevétellel
1 936 625 E Ft költségvetési kiadással
166 422 E Ft hiánnyal
29 478 E Ft finanszírozási kiadással
195 900 E Ft belső finanszírozási bevétellel
0 E Ft külső finanszírozási bevétellel
állapítja meg.”
2 . §
A Rendelet 3. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„3. §
Működési célú költségvetési bevételek:
működési célú támogatások áht-n belülről 938 266 E Ft
közhatalmi bevételek 442 615 E Ft
működési bevételek 181 246 E Ft
működési célú átvett pénzeszköz 18 066 E Ft
Működési célú költségvetési bevételek összesen: 1 580 193 E Ft
Felhalmozási célú költségvetési bevételek:
Felhalmozási célú támogatások áht-n belülről 135 534 E Ft
Felhalmozási bevételek 36 496 E Ft
Felhalmozási célú átvett pénzeszközök 17 980 E Ft
Felhalmozási célú költségvetési bevételek összesen: 190 010 E Ft
Költségvetési bevételek összesen: 1 770 203 E Ft
Működési célú költségvetési kiadások:
a személyi jellegű kiadások 300 176 E Ft
a munkaadókat terhelő járulékok 86 139 E Ft
a dologi jellegű kiadások 578 362 E Ft
ellátottak pénzbeli juttatásai 24 962 E Ft
egyéb működési célú kiadások 659 993 E Ft
Működési költségvetési kiadások összesen: 1 649 632 E Ft
Felhalmozási célú kiadások:
beruházások 69 169 E Ft
felújítások 189 432 E Ft
egyéb működési célú kiadások 28 392 E Ft
Felhalmozási kiadások összesen: 286 993 E Ft
Költségvetési kiadások összesen: 1 936 625 E Ft
Költségvetési egyenleg (bevételek és kiadások különbözete)
működési bevételek és kiadások egyenlege - 69 439 E Ft
felhalmozási bevételek és kiadások egyenlege - 96 983 E Ft
Költségvetési egyenleg: - 166 422 E Ft
Belső finanszírozás bevételei
működési célú 2015 évi maradvány 165 750 E Ft
fejlesztési célú 2015. évi maradvány 30 150 E Ft
Külső finanszírozás bevételei
működési célú hitelfelvétel 0 E Ft
fejlesztési célú hitelfelvétel 0 E Ft
Külső finanszírozás kiadásai
Államháztartáson belüli megelőlegezések elszámolása 29 478 E Ft
Külső finanszírozás egyenlege(bevétel-kiadás): - 29 478 E Ft
Finanszírozási célú műveletek egyenlege: 166 422 E Ft
Az 1. melléklet az önkormányzat bevételeit és kiadásait tartalmazza kiemelt előirányzatonkénti bontásban.
A 3. §-ban megállapított bevételek jogcímenkénti és intézményenkénti, valamint a kiadások intézményenkénti részletezését a 2. és a 3. melléklet, a felhalmozási bevételek célonkénti részletezését a 4. melléklet, a felhalmozási kiadások célonkénti részletezését az 5. melléklet tartalmazza.
A 6. melléklet az önkormányzat - a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény 3.§ (1) bekezdése szerinti - adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit, illetve a 45.§ (1) bekezdés a) pontja felhatalmazása alapján kiadott jogszabályban meghatározottak szerinti saját bevételeit, a 7. melléklet az európai uniós forrásból finanszírozott projektek bevételeit és kiadásait, valamint az önkormányzat ilyen projektekhez történő hozzájárulásait tartalmazza.”
3. §
(1) A Rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
(2) A Rendelet 2. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.
(3) A Rendelet 3. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.
(4) A Rendelet 4. melléklete helyébe a 4. melléklet lép.
(5) A Rendelet 5. melléklete helyébe az 5. melléklet lép.
4. §
(1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és az azt követő napon hatályát veszti.
(2) E rendelet rendelkezéseit 2016. december 31. napjától kell alkalmazni.
Kőszeg, 2017. május 25.
Huber László s. k. Dr. Zalán Gábor s. k.
polgármester jegyző