Önkormányzati belépés | |
![]() | |
![]() | |
|
Képviselő-testületi ülések
2025. Április 23., Szerda, 09:00
2021. November 25., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés
3.a napirendi pont:
Az önkormányzat 2021. évi költségvetéséről szóló 7/2021. (II. 13.) önkormányzati rendelet módosítása.
Tisztelt Képviselő-testület!
A költségvetési rendelet módosítására az 1. információs táblában kimutatott javaslatok alapján került sor az alábbiak szerint:
Indokolás
Módosító tételek:
I. Központi előirányzatok változásai:
A központi előirányzatok változásai az önkormányzat bevételi és kiadási főösszegét 20 231 315 Ft-tal növelik, ebből a működési célú támogatások 6 231 315 Ft-tal növekedtek.
A működési célú központi bevételek között a szociális ágazati pótlék biztosításához 7 705 437 Ft, a REKI támogatásra 14 000 000 Ft, az önkormányzatot megillető póttámogatás és az októberi lemondás korrekciója miatt összesen 1 474 122 Ft-tal csökkent.
A központi előirányzatok változásának jogcímek szerinti összegeit a 2. melléklet tartalmazza.
II. Intézményi előirányzatok változása:
A Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínház kiadási és bevételi előirányzatai az NKA, NMI, EMMI és diákmunka támogatások, valamint a működési bevételek többlete miatt 61 609 433 Ft-tal nőttek.
A Kőszegi Városi Múzeum és Könyvtár kiadási és bevételi előirányzatai a diákmunka támogatás, a könyvtárellátási szolgáltatás és Kőszeg Városától a Könyvtár TOP pályázathoz biztosított kiegészítése miatt 5 506 616 Ft-tal nőttek.
A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal kiadási és bevételi előirányzatai a közfoglalkoztatás és diákmunka támogatása és Kőszeg Városától többletfinanszírozás biztosítása miatt 1 839 570 Ft-tal nőttek.
A Kőszegi Szociális Gondozási Központ költségvetése a szociális ágazati pótlék miatt 7 773 479 Ft-tal emelkedett.
A Kőszeg Meseváros Óvoda és Bölcsőde költségvetése a közfoglalkoztatás támogatása miatt 372 351 Ft-tal nőtt.
III. Kőszeg Város Önkormányzata előirányzat változásai az alábbiak:
A központi támogatások változásából 6 231 315 Ft az önkormányzat által fenntartott intézményeknél, 14 000 000 Ft az Önkormányzatnál került felhasználásra.
A közhatalmi bevételek előirányzata nem változott. Tervezéskor már nem számoltunk a gépjárműadóval, 2020-ban már nem illette meg az Önkormányzatot, 2021-ben pedig már a NAV szedi be ezt az adót. A tartózkodás utáni idegenforgalmi adót júliustól kell a szállásadóknak beszedniük és megfizetniük az Önkormányzat felé, eddig csak a korábbi évek elmaradt adói folytak be az Önkormányzathoz. Az iparűzési adót is a NAV-on keresztül kell bevallani, akik átadják az adatokat az Önkormányzatok felé. Az iparűzési adónál egységesen 1 % adót kell megfizetni, függetlenül attól, hogy az Önkormányzat rendelete 2 %-ot tartalmaz, a különbözetre kiegészítő támogatást nyújtanak.
A működési bevételek előirányzata az árfolyamnyereség miatt 1 502 677 Ft-tal nőtt.
A tartalék összege 13 367 489 Ft-tal csökkent.
A vagyonhasznosító bevételi előirányzata nem változott.
A Táncsics Mihály utca felújításának pályázata miatt 40 000 000 Ft-tal, a Mentőállomás fejlesztésére kapott Kormányzati támogatás miatt 600 000 000 Ft-tal nőtt az államháztartáson belüli felhalmozási célú átvett pénzeszközök előirányzata. Az államháztartáson kívüli felhalmozási célú átvett pénzeszközök az Erdő utcai ivóvízellátás bővítése kapcsán született megállapodás miatt 1 585 366 Ft-tal emelkedett. Összességében 641 585 366 Ft-tal nőtt a felhalmozási támogatások előirányzata.
A személyi juttatások előirányzata 18 778 397 Ft-tal nőtt.
A munkaadókat terhelő járulékok 2 644 273 Ft-tal nőtt.
A dologi kiadások előirányzata 54 532 477 Ft-tal nőtt.
Az egyéb működési célú kiadások előirányzata 867 489 Ft-tal csökkent.
A beruházási előirányzatok az Intézményeknél 20 270 816 Ft-tal nőttek, az Önkormányzat előirányzatai 546 137 417 Ft-tal nőttek, összességében az előirányzat 566 408 233 Ft-tal nőtt.
A felújítási előirányzatok az Intézményeknél 2 033 316 Ft-tal nőttek, az Önkormányzat előirányzatai 40 000 000 Ft-tal nőttek, összességében az előirányzat 42 033 316 Ft-tal nőtt.
Az önkormányzat előirányzat változásai az előző módosításokat figyelembe véve 672 350 033 Ft-tal növelik a bevételi és a kiadási főösszeget.
Összességében az előirányzat változások (I-III. pontok) irányító szervi támogatások nettósítása után 738 326 524 Ft-tal növelik a bevételek és a kiadások összegét, a költségvetési hiány 4 589 058 138 Ft – amelynek fedezete a maradványból biztosított.
Fenti módosító tételek értelmében az önkormányzat költségvetésének fő számai (Ft-ban):
3 209 832 351 Ft költségvetési bevétel
7 798 890 489 Ft költségvetési kiadás
4 589 058 138 Ft hiány
40 477 592 Ft finanszírozási kiadás
4 629 535 730 Ft belső finanszírozási
bevétel
0 Ft külső finanszírozási
bevétel
A 3. melléklet a fenti módosításokat intézményenkénti bontásban, kiemelt előirányzatonkénti részletezettséggel tartalmazza.
A 4. melléklet Kőszeg Város Önkormányzata fejlesztési bevételeinek, az 5. melléklet fejlesztési kiadásainak előirányzatait mutatja be.
Az előterjesztést a Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság tárgyalta és egyhangú szavazattal elfogadásra javasolja a Képviselő-testületnek.
Kőszeg, 2021. november 19.
A polgármester nevében:
Cserkutiné Stipsics Edina s.k.
pénzügyi és gazdálkodási osztályvezető
Előzetes hatásvizsgálat
Kőszeg Város Önkormányzat Képviselő-testületének a 2021. évi költségvetésről szóló 7/2021. (II.13.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló …./2021.(XI. .) önkormányzati rendelethez.
A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17.§-a szerint a jogszabályok előkészítése során előzetes hatásvizsgálat elvégzésével kell felmérni a tervezett jogszabály valamennyi jelentősnek ítélt hatását, a szabályozás várható következményeit. Az előzetes hatásvizsgálat megállapításai a rendelettervezet esetében az alábbiak:
1. Társadalmi hatások
A költségvetési rendelet alapján végrehajtott gazdálkodás az állampolgárok számára nyomon követhető, átfogó képet ad az önkormányzat pénzügyi helyzetéről, a végrehajtandó feladatokról, a tervezett fejlesztésekről, lehetőséget teremt az önkormányzati gazdálkodás ellenőrzésére. A rendeletben foglaltak végrehajtása hatással van a társadalomra.
2. Gazdasági hatás
A rendelettervezet gazdasági hatással bír, mivel a 2021. évi költségvetés eredeti előirányzatainak változásait tartalmazza, mely további célok, esetleges problémák, vagy megoldásra váró feladatok forrás változásait eredményezte.
3. Költségvetési hatás
A rendelettervezet az önkormányzat és a fenntartása alá tartozó költségvetési szervek költségvetésének a rendeletmódosítást követően hozott központi és önkormányzati döntések, valamint saját hatáskörű módosítások miatti korrekcióját tartalmazza.
4. Környezeti, egészségi következményei
A rendeletnek környezeti és egészségügyi következményei nincsenek.
5. Adminisztratív terheket befolyásoló hatások
A rendelet megalkotásának adminisztratív terhet befolyásoló hatása nincs, a költségvetés módosításához szükséges adminisztratív állomány önkormányzatra összesítve rendelkezésre áll.
6. A jogszabály megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható következményei. Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 34. § (4) bekezdése értelmében a Képviselő-testület az első negyedév kivételével negyedévente, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítés határidejéig – 2021. december 31-ei hatállyal – módosítja a költségvetési rendeletét. A rendelet megalkotásának elmaradása a Kormányhivatal törvényességi intézkedését vonja maga után.
7. A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi feltételek rendelkezésre állnak.
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…/2021. (XI…..) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2021. évi költségvetéséről szóló
7/2021. (II. 13.) önkormányzati rendelet módosításáról
Kőszeg Város Önkormányzatának képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, valamint az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és f) pontjaiban meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. §
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének az önkormányzat 2021. évi költségvetéséről szóló 7/2021. (II. 13.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: Rendelet) 2. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„2.§
A képviselő-testület az önkormányzat és az irányított intézmények együttes 2021. évi költségvetését
3 209 832 351 Ft költségvetési bevétellel
7 798 890 489 Ft költségvetési kiadással
4 589 058 138 Ft hiánnyal
40 477 592 Ft finanszírozási kiadással
4 629 535 730 Ft belső finanszírozási bevétellel
0 Ft külső finanszírozási bevétellel
állapítja meg.”
2 . §
A Rendelet 3. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„3. §
Működési célú költségvetési bevételek:
működési célú támogatások áht-n belülről 1 484 719 365 Ft
közhatalmi bevételek 406 650 000 Ft
működési bevételek 253 322 881 Ft
működési célú átvett pénzeszköz 3 150 000 Ft
Működési célú költségvetési bevételek összesen: 2 147 842 246 Ft
Felhalmozási célú költségvetési bevételek:
Felhalmozási célú támogatások áht-n belülről 957 103 768 Ft
Felhalmozási bevételek 91 600 000 Ft
Felhalmozási célú átvett pénzeszközök 13 286 337 Ft
Felhalmozási célú költségvetési bevételek összesen: 1 061 990 105 Ft
Költségvetési bevételek összesen: 3 209 832 351 Ft
Működési célú költségvetési kiadások:
a személyi jellegű kiadások 902 901 731 Ft
a munkaadókat terhelő járulékok 155 355 997 Ft
a dologi jellegű kiadások 1 700 693 470 Ft
ellátottak pénzbeli juttatásai 30 550 000 Ft
egyéb működési célú kiadások 241 046 724 Ft
Működési költségvetési kiadások összesen: 3 030 547 922 Ft
Felhalmozási célú kiadások:
beruházások 2 883 529 136 Ft
felújítások 1 835 405 131 Ft
egyéb felhalmozási célú kiadások 49 408 300 Ft
Felhalmozási kiadások összesen: 4 768 342 567 Ft
Költségvetési kiadások összesen: 7 798 890 489 Ft
Költségvetési egyenleg (bevételek és kiadások különbözete)
működési bevételek és kiadások egyenlege - 882 705 676 Ft
felhalmozási bevételek és kiadások egyenlege - 3 706 352 462 Ft
Költségvetési egyenleg: - 4 589 058 138 Ft
Belső finanszírozás bevételei
működési célú 2020. évi maradvány 828 194 667 Ft
fejlesztési célú 2020. évi maradvány 3 801 341 063 Ft
Külső finanszírozás bevételei
működési célú hitelfelvétel 0 Ft
fejlesztési célú hitelfelvétel 0 Ft
Finanszírozási bevételek összesen: 4 629 535 730 Ft
Külső finanszírozás kiadásai
Államháztartáson belüli megelőlegezések elszámolása 40 477 592 Ft
Finanszírozási kiadások összesen: - 40 477 592 Ft
Finanszírozási célú műveletek egyenlege
(bevételek és kiadások különbözete): 4 589 058 138 Ft
Az 1. melléklet az önkormányzat bevételeit és kiadásait tartalmazza kiemelt előirányzatonkénti bontásban.
A 3. §-ban megállapított bevételek jogcímenkénti és intézményenkénti, valamint a kiadások intézményenkénti részletezését a 2. és a 3. melléklet, a felhalmozási bevételek célonkénti részletezését a 4. melléklet, a felhalmozási kiadások célonkénti részletezését az 5. melléklet tartalmazza.
A 6. melléklet az önkormányzat - a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény 8.§ (2) bekezdése szerinti - adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit, illetve a 45.§ (1) bekezdés a) pontja felhatalmazása alapján kiadott jogszabályban meghatározottak szerinti saját bevételeit, a 7. melléklet az európai uniós forrásból finanszírozott projektek bevételeit és kiadásait, valamint az önkormányzat ilyen projektekhez történő hozzájárulásait tartalmazza. A 8. melléklet az Önkormányzat engedélyezett létszámkeretét tartalmazza.”
3. §
(1) A Rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
(2) A Rendelet 2. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.
(3) A Rendelet 3. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.
(4) A Rendelet 4. melléklete helyébe a 4. melléklet lép.
(5) A Rendelet 5. melléklete helyébe az 5. melléklet lép.
4. §
Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
Dr. Zalán Gábor s. k. Básthy Béla s. k.
jegyző polgármester
(A mellékleteket lsd. a letölthető formátumban.)
Az önkormányzat 2021. évi költségvetéséről szóló 7/2021. (II. 13.) önkormányzati rendelet módosítása.
Tisztelt Képviselő-testület!
A költségvetési rendelet módosítására az 1. információs táblában kimutatott javaslatok alapján került sor az alábbiak szerint:
Indokolás
Módosító tételek:
I. Központi előirányzatok változásai:
A központi előirányzatok változásai az önkormányzat bevételi és kiadási főösszegét 20 231 315 Ft-tal növelik, ebből a működési célú támogatások 6 231 315 Ft-tal növekedtek.
A működési célú központi bevételek között a szociális ágazati pótlék biztosításához 7 705 437 Ft, a REKI támogatásra 14 000 000 Ft, az önkormányzatot megillető póttámogatás és az októberi lemondás korrekciója miatt összesen 1 474 122 Ft-tal csökkent.
A központi előirányzatok változásának jogcímek szerinti összegeit a 2. melléklet tartalmazza.
II. Intézményi előirányzatok változása:
A Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínház kiadási és bevételi előirányzatai az NKA, NMI, EMMI és diákmunka támogatások, valamint a működési bevételek többlete miatt 61 609 433 Ft-tal nőttek.
A Kőszegi Városi Múzeum és Könyvtár kiadási és bevételi előirányzatai a diákmunka támogatás, a könyvtárellátási szolgáltatás és Kőszeg Városától a Könyvtár TOP pályázathoz biztosított kiegészítése miatt 5 506 616 Ft-tal nőttek.
A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal kiadási és bevételi előirányzatai a közfoglalkoztatás és diákmunka támogatása és Kőszeg Városától többletfinanszírozás biztosítása miatt 1 839 570 Ft-tal nőttek.
A Kőszegi Szociális Gondozási Központ költségvetése a szociális ágazati pótlék miatt 7 773 479 Ft-tal emelkedett.
A Kőszeg Meseváros Óvoda és Bölcsőde költségvetése a közfoglalkoztatás támogatása miatt 372 351 Ft-tal nőtt.
III. Kőszeg Város Önkormányzata előirányzat változásai az alábbiak:
A központi támogatások változásából 6 231 315 Ft az önkormányzat által fenntartott intézményeknél, 14 000 000 Ft az Önkormányzatnál került felhasználásra.
A közhatalmi bevételek előirányzata nem változott. Tervezéskor már nem számoltunk a gépjárműadóval, 2020-ban már nem illette meg az Önkormányzatot, 2021-ben pedig már a NAV szedi be ezt az adót. A tartózkodás utáni idegenforgalmi adót júliustól kell a szállásadóknak beszedniük és megfizetniük az Önkormányzat felé, eddig csak a korábbi évek elmaradt adói folytak be az Önkormányzathoz. Az iparűzési adót is a NAV-on keresztül kell bevallani, akik átadják az adatokat az Önkormányzatok felé. Az iparűzési adónál egységesen 1 % adót kell megfizetni, függetlenül attól, hogy az Önkormányzat rendelete 2 %-ot tartalmaz, a különbözetre kiegészítő támogatást nyújtanak.
A működési bevételek előirányzata az árfolyamnyereség miatt 1 502 677 Ft-tal nőtt.
A tartalék összege 13 367 489 Ft-tal csökkent.
A vagyonhasznosító bevételi előirányzata nem változott.
A Táncsics Mihály utca felújításának pályázata miatt 40 000 000 Ft-tal, a Mentőállomás fejlesztésére kapott Kormányzati támogatás miatt 600 000 000 Ft-tal nőtt az államháztartáson belüli felhalmozási célú átvett pénzeszközök előirányzata. Az államháztartáson kívüli felhalmozási célú átvett pénzeszközök az Erdő utcai ivóvízellátás bővítése kapcsán született megállapodás miatt 1 585 366 Ft-tal emelkedett. Összességében 641 585 366 Ft-tal nőtt a felhalmozási támogatások előirányzata.
A személyi juttatások előirányzata 18 778 397 Ft-tal nőtt.
A munkaadókat terhelő járulékok 2 644 273 Ft-tal nőtt.
A dologi kiadások előirányzata 54 532 477 Ft-tal nőtt.
Az egyéb működési célú kiadások előirányzata 867 489 Ft-tal csökkent.
A beruházási előirányzatok az Intézményeknél 20 270 816 Ft-tal nőttek, az Önkormányzat előirányzatai 546 137 417 Ft-tal nőttek, összességében az előirányzat 566 408 233 Ft-tal nőtt.
A felújítási előirányzatok az Intézményeknél 2 033 316 Ft-tal nőttek, az Önkormányzat előirányzatai 40 000 000 Ft-tal nőttek, összességében az előirányzat 42 033 316 Ft-tal nőtt.
Az önkormányzat előirányzat változásai az előző módosításokat figyelembe véve 672 350 033 Ft-tal növelik a bevételi és a kiadási főösszeget.
Összességében az előirányzat változások (I-III. pontok) irányító szervi támogatások nettósítása után 738 326 524 Ft-tal növelik a bevételek és a kiadások összegét, a költségvetési hiány 4 589 058 138 Ft – amelynek fedezete a maradványból biztosított.
Fenti módosító tételek értelmében az önkormányzat költségvetésének fő számai (Ft-ban):
3 209 832 351 Ft költségvetési bevétel
7 798 890 489 Ft költségvetési kiadás
4 589 058 138 Ft hiány
40 477 592 Ft finanszírozási kiadás
4 629 535 730 Ft belső finanszírozási
bevétel
0 Ft külső finanszírozási
bevétel
A 3. melléklet a fenti módosításokat intézményenkénti bontásban, kiemelt előirányzatonkénti részletezettséggel tartalmazza.
A 4. melléklet Kőszeg Város Önkormányzata fejlesztési bevételeinek, az 5. melléklet fejlesztési kiadásainak előirányzatait mutatja be.
Az előterjesztést a Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság tárgyalta és egyhangú szavazattal elfogadásra javasolja a Képviselő-testületnek.
Kőszeg, 2021. november 19.
A polgármester nevében:
Cserkutiné Stipsics Edina s.k.
pénzügyi és gazdálkodási osztályvezető
Előzetes hatásvizsgálat
Kőszeg Város Önkormányzat Képviselő-testületének a 2021. évi költségvetésről szóló 7/2021. (II.13.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló …./2021.(XI. .) önkormányzati rendelethez.
A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17.§-a szerint a jogszabályok előkészítése során előzetes hatásvizsgálat elvégzésével kell felmérni a tervezett jogszabály valamennyi jelentősnek ítélt hatását, a szabályozás várható következményeit. Az előzetes hatásvizsgálat megállapításai a rendelettervezet esetében az alábbiak:
1. Társadalmi hatások
A költségvetési rendelet alapján végrehajtott gazdálkodás az állampolgárok számára nyomon követhető, átfogó képet ad az önkormányzat pénzügyi helyzetéről, a végrehajtandó feladatokról, a tervezett fejlesztésekről, lehetőséget teremt az önkormányzati gazdálkodás ellenőrzésére. A rendeletben foglaltak végrehajtása hatással van a társadalomra.
2. Gazdasági hatás
A rendelettervezet gazdasági hatással bír, mivel a 2021. évi költségvetés eredeti előirányzatainak változásait tartalmazza, mely további célok, esetleges problémák, vagy megoldásra váró feladatok forrás változásait eredményezte.
3. Költségvetési hatás
A rendelettervezet az önkormányzat és a fenntartása alá tartozó költségvetési szervek költségvetésének a rendeletmódosítást követően hozott központi és önkormányzati döntések, valamint saját hatáskörű módosítások miatti korrekcióját tartalmazza.
4. Környezeti, egészségi következményei
A rendeletnek környezeti és egészségügyi következményei nincsenek.
5. Adminisztratív terheket befolyásoló hatások
A rendelet megalkotásának adminisztratív terhet befolyásoló hatása nincs, a költségvetés módosításához szükséges adminisztratív állomány önkormányzatra összesítve rendelkezésre áll.
6. A jogszabály megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható következményei. Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 34. § (4) bekezdése értelmében a Képviselő-testület az első negyedév kivételével negyedévente, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítés határidejéig – 2021. december 31-ei hatállyal – módosítja a költségvetési rendeletét. A rendelet megalkotásának elmaradása a Kormányhivatal törvényességi intézkedését vonja maga után.
7. A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi feltételek rendelkezésre állnak.
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…/2021. (XI…..) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2021. évi költségvetéséről szóló
7/2021. (II. 13.) önkormányzati rendelet módosításáról
Kőszeg Város Önkormányzatának képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, valamint az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és f) pontjaiban meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. §
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének az önkormányzat 2021. évi költségvetéséről szóló 7/2021. (II. 13.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: Rendelet) 2. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„2.§
A képviselő-testület az önkormányzat és az irányított intézmények együttes 2021. évi költségvetését
3 209 832 351 Ft költségvetési bevétellel
7 798 890 489 Ft költségvetési kiadással
4 589 058 138 Ft hiánnyal
40 477 592 Ft finanszírozási kiadással
4 629 535 730 Ft belső finanszírozási bevétellel
0 Ft külső finanszírozási bevétellel
állapítja meg.”
2 . §
A Rendelet 3. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„3. §
Működési célú költségvetési bevételek:
működési célú támogatások áht-n belülről 1 484 719 365 Ft
közhatalmi bevételek 406 650 000 Ft
működési bevételek 253 322 881 Ft
működési célú átvett pénzeszköz 3 150 000 Ft
Működési célú költségvetési bevételek összesen: 2 147 842 246 Ft
Felhalmozási célú költségvetési bevételek:
Felhalmozási célú támogatások áht-n belülről 957 103 768 Ft
Felhalmozási bevételek 91 600 000 Ft
Felhalmozási célú átvett pénzeszközök 13 286 337 Ft
Felhalmozási célú költségvetési bevételek összesen: 1 061 990 105 Ft
Költségvetési bevételek összesen: 3 209 832 351 Ft
Működési célú költségvetési kiadások:
a személyi jellegű kiadások 902 901 731 Ft
a munkaadókat terhelő járulékok 155 355 997 Ft
a dologi jellegű kiadások 1 700 693 470 Ft
ellátottak pénzbeli juttatásai 30 550 000 Ft
egyéb működési célú kiadások 241 046 724 Ft
Működési költségvetési kiadások összesen: 3 030 547 922 Ft
Felhalmozási célú kiadások:
beruházások 2 883 529 136 Ft
felújítások 1 835 405 131 Ft
egyéb felhalmozási célú kiadások 49 408 300 Ft
Felhalmozási kiadások összesen: 4 768 342 567 Ft
Költségvetési kiadások összesen: 7 798 890 489 Ft
Költségvetési egyenleg (bevételek és kiadások különbözete)
működési bevételek és kiadások egyenlege - 882 705 676 Ft
felhalmozási bevételek és kiadások egyenlege - 3 706 352 462 Ft
Költségvetési egyenleg: - 4 589 058 138 Ft
Belső finanszírozás bevételei
működési célú 2020. évi maradvány 828 194 667 Ft
fejlesztési célú 2020. évi maradvány 3 801 341 063 Ft
Külső finanszírozás bevételei
működési célú hitelfelvétel 0 Ft
fejlesztési célú hitelfelvétel 0 Ft
Finanszírozási bevételek összesen: 4 629 535 730 Ft
Külső finanszírozás kiadásai
Államháztartáson belüli megelőlegezések elszámolása 40 477 592 Ft
Finanszírozási kiadások összesen: - 40 477 592 Ft
Finanszírozási célú műveletek egyenlege
(bevételek és kiadások különbözete): 4 589 058 138 Ft
Az 1. melléklet az önkormányzat bevételeit és kiadásait tartalmazza kiemelt előirányzatonkénti bontásban.
A 3. §-ban megállapított bevételek jogcímenkénti és intézményenkénti, valamint a kiadások intézményenkénti részletezését a 2. és a 3. melléklet, a felhalmozási bevételek célonkénti részletezését a 4. melléklet, a felhalmozási kiadások célonkénti részletezését az 5. melléklet tartalmazza.
A 6. melléklet az önkormányzat - a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény 8.§ (2) bekezdése szerinti - adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit, illetve a 45.§ (1) bekezdés a) pontja felhatalmazása alapján kiadott jogszabályban meghatározottak szerinti saját bevételeit, a 7. melléklet az európai uniós forrásból finanszírozott projektek bevételeit és kiadásait, valamint az önkormányzat ilyen projektekhez történő hozzájárulásait tartalmazza. A 8. melléklet az Önkormányzat engedélyezett létszámkeretét tartalmazza.”
3. §
(1) A Rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
(2) A Rendelet 2. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.
(3) A Rendelet 3. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.
(4) A Rendelet 4. melléklete helyébe a 4. melléklet lép.
(5) A Rendelet 5. melléklete helyébe az 5. melléklet lép.
4. §
Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
Dr. Zalán Gábor s. k. Básthy Béla s. k.
jegyző polgármester
(A mellékleteket lsd. a letölthető formátumban.)