Önkormányzati belépés | |
|
Képviselő-testületi ülések
2024. November 28., Csütörtök, 09:00
2021. November 25., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés
14. napirendi pont:
A Kőszegi Roma Nemzetiségi Önkormányzat részére helyiség kijelölése és együttműködési megállapodás jóváhagyása.
Tisztelt Képviselő-testület!
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 303/2007. (XII.20.) számú határozatával döntött arról, hogy 2007. december 21. napjától kijelöli a Kőszegi Roma Nemzetiségi Önkormányzat (a továbbiakban: KRNÖ) részére a 9730 Kőszeg, Rákóczi F. u. 91. fsz. 10. szám alatti 74 m2-es helyiségcsoportot ingyenes használatra, a nemzetiségi önkormányzat közösségi feladatainak ellátására.
Az ingyenes használatot biztosító megállapodás a KRNÖ és a Kőszegi Városüzemeltető és Kommunális Szolgáltató Nonprofit Kft. (a továbbiakban: Városüzemeltető Kft.) között jött létre.
A 2019. október 13-i helyi nemzetiségi önkormányzati választást követően újonnan megalakult KRNÖ nem tartott igényt az ingatlanra, ezért a 12/2020. (VII.3.) számú határozatával döntött arról, hogy kezdeményezi a Kőszeg Város Önkormányzata által a KRNÖ részére ingyenes használatba adott helyiségcsoport visszaadását és a helyiséghasználatról szóló megállapodás közös megegyezéssel történő megszüntetését.
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete 2020. szeptember 3-i ülésén 100/2020. (IX. 3.) számú határozatával hozzájárult a tárgyi ingatlanhasználati megállapodás közös megegyezéssel történő megszüntetéséhez, az ingatlanhasználati megállapodást megszüntető szerződést a szerződő felek aláírták.
Ezt követően azonban haláleset miatt változott a roma önkormányzat képviselő-testületének elnöke, tagjai, akik kérték, hogy számukra Kőszeg Város Önkormányzata biztosítson a közösségi eseményeik, feladataik ellátására alkalmas helyiséget.
Erre a célra több helyiség is felmerült mint lehetséges helyszín, de végül egyik sem volt alkalmas.
Időközben a Városüzemeltető Kft., mint ingatlankezelő tájékoztatást adott arról, hogy a Kőszeg, Árpád tér 2. fszt. 3. sz. alatti lakás (60 m2 komfortos, 2 szoba, előszoba, konyha, kamra, fürdőszoba, WC, gardrób) megüresedett. Az ingatlant Horváth András, a KRNÖ elnöke megtekintette és alkalmasnak találja a közösségi feladataik ellátására, ezzel lehetőség nyílna arra, hogy eleget tudjunk tenni a KRNÖ kérelmének.
Amennyiben a T. Képviselő-testület elfogadja a határozati javaslatot, a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény 80. § (2) bekezdése alapján Kőszeg Város Önkormányzata és a KRNÖ között létrejött Együttműködési Megállapodást is módosítanunk kell, hiszen annak I/3. pontja tartalmazza még a Kőszeg, Rákóczi F. u. 91. szám alatti helyiséghasználatot.
Erre tekintettel felülvizsgáltuk a felek közt hatályos Együttműködési Megállapodást, és fentieken túl megállapítottuk, hogy jogszabályváltozások és a szerződő felek képviselőinek megváltozása miatt célszerűbb módosítás helyett új Megállapodást megkötni, melyet a határozati javaslat melléklete tartalmaz. Az új Megállapodás érdemi változásokat nem tartalmaz, csak kisebb pontosításokban különbözik a jelenleg hatályos megállapodáshoz képest.
Amennyiben mindkét önkormányzat elfogadja az új Együttműködési Megállapodást, úgy a helyi önkormányzat és a nemzetiségi önkormányzat szervezeti és működési szabályzatában is rögzíteni kell a megállapodás szerinti működési feltételeket, a megállapodás módosítását követő harminc napon belül.
Az előterjesztést a Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság megtárgyalta és a egyhangúlag elfogadásra ajánlja.
Kérem a Tisztelt képviselő-testületet, hogy az előterjesztést megtárgyalni, és a határozati javaslatról dönteni szíveskedjen.
Kőszeg, 2021. november 19.
A polgármester nevében:
Dr. Zalán Gábor s.k.
jegyző
HATÁROZATI JAVASLAT
1. Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete 2021. december 1. napjától kijelöli a Kőszegi Roma Nemzetiségi Önkormányzat részére a Kőszeg, Árpád tér 2. fszt. 3. szám alatti (1288/A/4 hrsz.) 60 m2 nagyságú ingatlant ingyenes használatra, egyben megbízza Kovács Istvánt, a Kőszegi Városüzemeltető és Kommunális Szolgáltató Nonprofit Kft. igazgatóját az ingatlanhasználati megállapodás elkészítésére és felhatalmazza annak aláírására.
2. Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete jóváhagyja a Kőszeg Város Önkormányzata és a Kőszegi Roma Nemzetiségi Önkormányzat között 2021. december 1-napjával létrejövő Együttműködési Megállapodást a melléklet szerinti tartalommal, egyben felhatalmazza a polgármestert az Együttműködési Megállapodás aláírására.
Felelős: 1. pontért Kovács István igazgató
Felelős: 2. pontért Básthy Béla polgármester
Határidő: azonnal
Melléklet
Iktatószám: ……………/2021.
EGYÜTTMŰKÖDÉSI MEGÁLLAPODÁS
mely létrejött egyrészről
Kőszeg Város Önkormányzata (székhelye: 9730 Kőszeg, Jurisics tér 8. adószáma: 15733627-2-18, törzskönyvi nyilvántartási száma: 733623, képviseli: Básthy Béla polgármester) a továbbiakban: helyi önkormányzat
másrészről a
Kőszegi Roma Nemzetiségi Önkormányzat (székhelye: 9730 Kőszeg, Jurisics tér 8., adószáma: 16867518-1-18, törzskönyvi nyilvántartási száma: 663478 képviseli: Horváth András, elnök) a továbbiakban: nemzetiségi önkormányzat
– felek együttesen: Szerződő felek – között,
a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény (a továbbiakban: Njt.) 80.§ (2) bekezdése, valamint az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 6/C.§ (2) bekezdés b) pontja alapján, az alulírott helyen és időben az alábbi tartalommal:
Szerződő felek jelen megállapodásban rögzítik a nemzetiségi önkormányzat helyiséghasználatával, a Njt. 80.§ (1) bekezdésében meghatározott önkormányzati működési feltételek biztosításával kapcsolatos feladatok ellátásának, a költségvetés elkészítésének, jóváhagyásának eljárási rendjével és a költségvetési gazdálkodással, az információs és adatszolgáltatási, a beszámolási kötelezettség teljesítésével, valamint a nyilvántartási tevékenységgel, illetve a vagyonkezeléssel összefüggő szabályokat.
A megállapodás szabályainak kialakítása az alábbi jogszabályok figyelembevételével történt:
- a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény (Njt.);
- Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény;
- az államháztartásról szóló 2011. CXCV. törvény (Áht.);
- az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011.(XII.31.) Korm. rendelet (Ávr.);
- az államháztartás számviteléről szóló 4/2013. (I.11.) Kormányrendelet;
- a 370/2011. (XII.31.) Kormányrendelet a költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről és belső ellenőrzéséről.
I. A nemzetiségi önkormányzati működés személyi és tárgyi feltételeinek biztosítása
1. A helyi önkormányzat a nemzetiségi önkormányzat részére biztosítja – annak székhelyén – az önkormányzati működés személyi és tárgyi feltételeit, gondoskodik a működéssel kapcsolatos végrehajtási feladatok ellátásáról az alábbi módon:
a) A helyi önkormányzat a nemzetiségi önkormányzat részére előzetes egyeztetés alapján havi 32 órában, heti 8 órás bontásban biztosítja a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal épülete (Kőszeg, Jurisics tér 8., 1858 hrsz.) I. emelet 115. számú (Titkárság) 35 négyzetméter alapterületű irodájának használatát az ott található számítástechnikai és sokszorosító berendezésekkel együtt, az ott helyet foglaló szervezési ügyintéző jelenlétében és közreműködésével az ügyintéző munkaidejében, továbbá az előbbi időkereten belül, legkésőbb 5 munkanappal előbb történő bejelentést követően a képviselő-testületi ülések megtartására az I. emelet 137. számú, 40 négyzetméter alapterületű tanácskozó termét munkaidőben, vagy azon kívül 16-18 óra között.
b) Az a) pontban megjelölt irodahelyiségben a helyi önkormányzat rendelkezésre bocsátja a nemzetiségi önkormányzat testületi, tisztségviselői, képviselői feladatai ellátásához szükséges tárgyi és személyi feltételeket minden héten hétfőn délelőtt 8-12 óra között és pénteken délelőtt 8-12 óra között.
c) A helyi önkormányzat gondoskodik a nemzetiségi önkormányzat képviselő-testületi üléseinek előkészítéséről, különösen a meghívók, az előterjesztések, a testületi ülések jegyzőkönyveinek elkészítéséről, közreműködik a jegyzőkönyvek benyújtásában és gondoskodik valamennyi hivatalos levelezése előkészítéséről, postázásáról.
d) Előkészíti a testület és a tisztségviselők döntéseit, ellátja a döntéshozatalhoz kapcsolódó nyilvántartási, sokszorosítási, postázási feladatokat.
e) Ellátja a nemzetiségi önkormányzat működésével, gazdálkodásával kapcsolatban a Megállapodás III-VIII. fejezeteiben részletezett feladatokat.
f) A nemzetiségi képviselő-testületi ülés megtartását megelőzően legalább 8 nappal bejelentett igény esetén biztosítja a jelnyelv és a speciális kommunikációs rendszer használatát.
g) Az a)-f) pontokban meghatározott feladatellátáshoz szükséges valamennyi kiadást – beleértve a helyiséghasználattal kapcsolatos rezsiköltségeket is, de nem beleértve a nemzetiségi önkormányzati tisztségviselők telefonhasználatának díját – a helyi önkormányzat viseli.
h) Az a), c), d) és f) pontokkal járó feladatokat a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzői Irodájába besorolt szervezési ügyintéző, az e) és g) pontokban foglaltakat pedig a Pénzügyi és Gazdálkodási Osztály végzi.
2. A nemzetiségi önkormányzat ülésére a képviselőkön és az elnök által megjelölt személyeken kívül a szervezési ügyintéző megküldi a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal jegyzőjének is a meghívót és az előterjesztéseket. A jegyző vagy annak – a jegyzővel azonos képesítési előírásoknak megfelelő - megbízottja a helyi önkormányzat megbízásából és képviseletében részt vesz a nemzetiségi önkormányzat testületi ülésein és jelzi, amennyiben törvénysértést észlel, továbbá a nemzetiségi önkormányzat kérésére szakmai segítséget nyújt annak ülésén és azon kívül is a nemzetiségi önkormányzat működését érintően.
3. Kőszeg Város Önkormányzata közösségi célokra biztosítja a nemzetiségi önkormányzat részére ingyenes használat formájában, külön megállapodás alapján a Kőszeg, Árpád tér 2. fszt. 3. szám alatti helyiség csoportot. A helyiségek fenntartásának, karbantartásának költségei a nemzetiségi önkormányzatot terhelik.
4. Kőszeg Város Önkormányzata évente – a helyi önkormányzat teherviselő képességének megfelelő mértékben - éves költségvetésébe építve pénzbeli támogatást nyújthat a nemzetiségi önkormányzat működéséhez. A költségvetési támogatás iránt a nemzetiségi önkormányzat képviselő-testülete nyújthat be kérelmet az igényelt összeg mértékének és felhasználása céljának megjelölésével. A helyi önkormányzat képviselő-testülete által az éves költségvetési rendeletében megállapított támogatás folyósításának, felhasználásának és a felhasználás ellenőrzésének feltételeiről a felek évente támogatási szerződést kötnek.
II. A nemzetiségi önkormányzat költségvetési határozata előkészítésének, megalkotásának és módosításának rendje
1. A nemzetiségi önkormányzat elnöke a költségvetési határozat-tervezet előkészítéséhez szükséges adatokat, illetve az I. fejezet 4. pontjában foglalt kérelmet minden év január hó 15. napjáig bocsátja a jegyző rendelkezésére.
2. A nemzetiségi önkormányzat költségvetési határozatát a jegyző, vagy az általa megbízott személy készíti elő, majd a határozat-tervezetet a költségvetési törvényből adódó részletes információk rendelkezésre állását követően küldi meg a jogszabály által előírt határidőt megelőző 10. napig a nemzetiségi önkormányzat elnökének.
3. A nemzetiségi önkormányzat elemi költségvetési határozatának szerkezetére az Áht. 23.§-ában és az Ávr. 24. §-ában foglalt szabályokat kell megfelelően alkalmazni.
4. Amennyiben a nemzetiségi önkormányzat az eredeti költségvetési előirányzatához képest többlet bevételt ér el, bevétel kiesése keletkezik, vagy előirányzatai között átcsoportosítást hajt végre, a képviselő-testület az elnök előterjesztésére módosítja az éves költségvetéséről megalkotott határozatát és az erről szóló jegyzőkönyv, valamint határozat kivonat megküldésével értesíti a helyi önkormányzat jegyzőjét.
III. Az egyéb, kötelező adatszolgáltatások elkészítésének rendje
Az újonnan megalakult nemzetiségi önkormányzat az alakuló ülését, a folyamatosan működő nemzetiségi önkormányzat pedig az időközbeni változást követő nyolc napon belül köteles önálló fizetési számlát nyitni, törzskönyvi nyilvántartásba vételét és adószámot igényelni, illetve a változást bejelenteni. Ezen kötelezettségeket a nemzetiségi önkormányzat elnöke a helyi önkormányzat jegyzőjén, vagy az általa megbízott személyen (a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal Pénzügyi és Gazdálkodási Osztályának kijelölt ügyintézőjén), mint a továbbításért felelősön keresztül teljesíti.
IV. A költségvetési információ szolgáltatás rendje
A helyi önkormányzat hivatala az Áht. 6/C.§ (2) bekezdés b) pontja szerint ellátja a helyi nemzetiségi önkormányzat bevételeivel és kiadásaival kapcsolatban a tervezési, gazdálkodási, ellenőrzési, finanszírozási, adatszolgáltatási és beszámolási feladatokat. A feladat ellátásával kapcsolatos jogosultságokat és kötelezettségeket a gazdálkodás rendjét szabályozó belső szabályzataiban a helyi nemzetiségi önkormányzatra vonatkozóan elkülönülten szabályozza.
V. A költségvetési gazdálkodás rendje
A nemzetiségi önkormányzat gazdálkodásának végrehajtásával kapcsolatos feladatokat a helyi önkormányzat hivatalának Pénzügyi és Gazdálkodási Osztálya látja el. A belső ellenőrzést a jegyző szervezi meg.
V.1. A kötelezettségvállalás
A helyi nemzetiségi önkormányzat nevében a helyi nemzetiségi önkormányzat feladatainak ellátása során fizetési vagy más teljesítési kötelezettséget vállalni (a továbbiakban: kötelezettségvállalás) kizárólag az elnök vagy az általa írásban felhatalmazott nemzetiségi önkormányzati képviselő jogosult.
A kötelezettségvállalás előtt a kötelezettséget vállalónak meg kell győződnie arról, hogy a rendelkezésre álló, fel nem használt előirányzat biztosítja-e a kiadás teljesítésére a fedezetet. Az Áht. 1. § 15. pontjában leírtak alapján kötelezettségvállalásnak minősül: a kiadási előirányzatok, és - ha jogszabály azt lehetővé teszi - a 49. § szerinti lebonyolító szerv számára a Kormány rendeletében meghatározottak szerinti rendelkezésre bocsátott összeg terhére fizetési kötelezettség vállalásáról szóló - így különösen a foglalkoztatásra irányuló jogviszony létesítésére, szerződés megkötésére, költségvetési támogatás biztosítására irányuló - szabályszerűen megtett jognyilatkozat. A kötelezettségvállalás csak írásban és az arra jogosult személy pénzügyi ellenjegyzése után történhet.
Előzetes írásbeli kötelezettségvállalás szükséges a gazdasági eseményenként 200.000 Ft-ot el nem érő kifizetések, jogerős és végrehajtható bírósági, hatósági döntéseken, kötelező előíráson alapuló fizetési kötelezettségek, továbbá pénzügyi szolgáltatások igénybevételéhez kapcsolódó kiadások esetében. A kötelezettségvállalások teljesítésére (érvényesítés, utalványozás, teljesítésigazolás) és nyilvántartására vonatkozó szabályokat fenti esetekben is alkalmazni kell.
1. A kötelezettségvállalást követően gondoskodni kell annak nyilvántartásba vételéről.
2. A nyilvántartásnak tartalmazni kell legalább:
- a kötelezettségvállalás azonosító számát,
- a kötelezettségvállalás alapjául szolgáló dokumentum megnevezését, iktatószámát és keltét,
- a kötelezettségvállaló nevét,
- a kötelezettségvállalás tárgyát,
- a kötelezettségvállalás összegét,
- a kötelezettségvállalás évek és előirányzatok szerinti megoszlását,
- a kifizetési határidőket és azok jogosultjait, továbbá
- a teljesítési adatokat.
3. A kötelezettségvállalások nyilvántartását folyamatosan, naprakészen kell vezetni. A nyilvántartást a Pénzügyi és Gazdálkodási Osztály költségvetési ügyintézője vezeti. A kötelezettségvállalás nyilvántartó – nyilvántartás adatai alapján – haladéktalanul köteles jelezni a jegyző felé, ha valamelyik kiemelt előirányzat a kötelezettségvállalások következtében teljes egészében lekötésre került.
V.2. Az ellenjegyzés
1. A kötelezettségvállalás ellenjegyzésére a helyi önkormányzat hivatalának pénzügyi és gazdálkodási osztályvezetője, ennek hiányában a jegyző által írásban kijelölt, a helyi önkormányzat hivatala állományába tartozó köztisztviselő írásban jogosult. A kötelezettségvállalás pénzügyi ellenjegyzésére feljogosított személynek a felsőoktatásban szerzett pénzügyi-számviteli végzettséggel, vagy legalább középfokú iskolai végzettséggel és emellett pénzügyi-számviteli képesítéssel kell rendelkeznie.
2. A pénzügyi ellenjegyzést a kötelezettségvállalás dokumentumán a dátum és az ellenjegyzés tényére történő utalás megjelölésével, valamint az arra jogosult személy aláírásával kell elvégezni.
3. A kötelezettségvállalás ellenjegyzési feladataival megbízott személynek az ellenjegyzést megelőzően meg kell győződnie arról, hogy
- a szükséges szabad előirányzat rendelkezésre áll, illetve a befolyt vagy a megtervezett és várhatóan befolyó bevétel biztosítja a fedezetet,
- a kifizetés időpontjában a fedezet rendelkezésre áll,
- a kötelezettségvállalás nem sérti a gazdálkodásra vonatkozó szabályokat.
4. Amennyiben a kötelezettségvállalás nem felel meg a fentiekben leírtaknak, az ellenjegyzésre jogosultnak erről írásban tájékoztatni kell a kötelezettségvállalót.
5. Ha a kötelezettséget vállaló a tájékoztatás ellenére írásban utasítást ad az ellenjegyzésre, az ellenjegyző köteles az utasításnak eleget tenni és az Ávr. 54. § (4) bekezdésében foglaltak szerint eljárni.
V.3. Az érvényesítés
1. Az érvényesítést a jegyző által megbízott pénzügyi-számviteli szakképesítésű köztisztviselője végzi.
2. A teljesítés igazolás alapján az érvényesítőnek ellenőrizni kell
- az összegszerűséget,
- a fedezet meglétét és azt, hogy
- a megelőző ügymenetben az Áht., a Korm. rendelet és az államháztartási számviteli Korm. rendelet, továbbá e Szabályzat előírásait betartották-e.
3. Amennyiben az érvényesítő az érvényesítés során a jogszabályok, illetve a belső szabályzatok megsértését tapasztalja, köteles azt jelezni az utalványozónak. Az érvényesítés nem tagható meg, ha ezt követően az utalványozó erre írásban utasítja. A további eljárási szabályokra az Ávr. 54. § (4) bekezdésében foglalt szabályokat kell megfelelően alkalmazni.
4. Az érvényesítésnek – az „érvényesítve” megjelölésen kívül – tartalmaznia kell
- a megállapított összeget,
- az érvényesítés dátumát és
- az érvényesítő aláírását.
5. Az érvényesítés az utalványon kerül rávezetésre.
V.4. A teljesítés igazolása
1. A teljesítés igazolásával kapcsolatos feladatok elvégzésére jogosult kötelezettségvállaló továbbá az általa írásban kijelölt személy.
2. A teljesítés igazolása a kiadás utalványozása előtt történik.
3. A teljesítés igazolás során ellenőrizhető okmányok alapján ellenőrizni, igazolni kell
- a kiadások teljesítésének jogosságát,
- a kiadások összegszerűségét,
- ellenszolgáltatást is magában foglaló kötelezettségvállalás estében annak teljesítését.
4. A teljesítésigazolás
- a számlán „A teljesítést összegszerűségében is igazolom” szöveg rávezetésével,
- a teljesítés igazolásának dátumával, és
- a teljesítésigazolásra jogosult személy aláírásával történik.
V.5. Az utalványozás
1. A helyi nemzetiségi önkormányzatnál a kiadás teljesítésének, a bevétel beszedésének vagy elszámolásának elrendelésére (a továbbiakban: utalványozásra) kizárólag az elnök vagy az általa írásban felhatalmazott nemzetiségi önkormányzati képviselő jogosult. Utalványozni csak az érvényesítés után lehet. Pénzügyi teljesítésre az utalványozás után kerülhet sor. Készpénz a házipénztárból akkor fizethető ki, ha a helyi nemzetiségi önkormányzat elnöke a kifizetés teljesítéséhez szükséges dokumentumokat (szerződés, számla) bemutatja, és szándékát a pénzfelvételt legalább két nappal megelőzően a helyi önkormányzat hivatala pénztári feladatokkal megbízott köztisztviselőjének jelzi.
2. Utalványozni készpénzes fizetési mód esetén az érvényesített pénztárbizonylatra rávezetett, más esetben az utalványrendeletre rávezetett írásbeli rendelkezéssel lehet.
3. A készpénzes fizetési mód kivételével az utalványon fel kell tüntetni:
- az „utalvány” szót,
- a költségvetési évet,
- a befizető és a kedvezményezett megnevezését, címét, bankszámlájának a számát,
- a fizetés időpontját, módját, összegét, devizanemét,
- a megterhelendő, jóváírandó pénzforgalmi számlaszámát és megnevezését,
- a kötelezettségvállalás nyilvántartási számát,
- a keltezést, valamint az utalványozó aláírását,
- az érvényesítést.
- A rövidített utalványon – készpénzfizetési mód bizonylaton – az előzőekben felsoroltak közül a számla okmányon már feltüntetett adatokat nem kell megismételni.
Nem kell külön utalványozni:
- a termékértékesítésből, szolgáltatásból - számla, egyszerűsített számla, számlát helyettesítő okirat, készpénzátutalás alapján – befolyó, valamint
- a közigazgatási hatósági határozaton alapuló bevétel beszedését,
- továbbá a fizetési számla vezetésével kapcsolatos pénzügyi szolgáltatások kiadásait,
- az EU forrásokból nyújtott támogatások lebonyolítási számláról történő kifizetését,
- a fedezetkezelői számláról, illetve a fedezetkezelői számlára történő utalás esetén az építtetői fedezetbiztosítási számláról történő kifizetéseket.
4. A kötelezettségvállaló és a pénzügyi ellenjegyző ugyanazon gazdasági esemény tekintetében azonos személy nem lehet.
5. Az érvényesítő ugyanazon gazdasági esemény tekintetében nem lehet azonos a kötelezettségvállalásra, utalványozásra jogosult és a teljesítést igazoló személlyel.
6. Kötelezettségvállalási, pénzügyi ellenjegyzési, érvényesítési, utalványozási és teljesítés igazolására irányuló feladatot nem végezheti az a személy, aki ezt a tevékenységét a Ptk. szerinti közeli hozzátartozója vagy maga javára látná el.
7. A kötelezettségvállalásra, az utalványozásra, a pénzügyi ellenjegyzésre, az érvényesítésre és a teljesítés igazolásra jogosult személyek nevéről és aláírás mintájáról a helyi önkormányzat hivatala nyilvántartást vezet. A nyilvántartás vezetéséért költségvetési ügyintéző a felelős.
VI. A nemzetiségi önkormányzat számlavezetése
1. A helyi nemzetiségi önkormányzat önálló pénzforgalmi számlát vezet. A nemzetiségi
önkormányzat fizetési számláját a helyi önkormányzat által választott számlavezetőnél vezeti.
2. A helyi nemzetiségi önkormányzat működésének általános támogatását a nemzetiségi
önkormányzat a helyi önkormányzaton keresztül a költségvetési törvényben meghatározottak
szerint veszi igénybe.
VII. Vagyoni és számviteli nyilvántartás, adatszolgáltatás rendje
1. A helyi önkormányzat hivatala a helyi nemzetiségi önkormányzat vagyoni, számviteli nyilvántartásait a helyi önkormányzat nyilvántartásain belül elkülönítetten vezeti.
2. Az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011.(XII.31.) Korm. rendeletben meghatározott adatszolgáltatás során szolgáltatott adatok valódiságáért, a számviteli szabályokkal és a statisztikai rendszerrel való tartalmi egyezőségéért a helyi nemzetiségi önkormányzat tekintetében a helyi nemzetiségi önkormányzat képviselő-testületének elnöke a felelős.
VIII. Záró rendelkezések
1. Szerződő felek kijelentik, hogy a jövőben az éves költségvetési beszámoló és az éves költségvetési terv elkészítése során jelen megállapodásban rögzített eljárási rend szerint járnak el, és az elfogadott költségvetés végrehajtása során az együttműködés szabályait kölcsönösen betartják.
2. Szerződő felek jelen megállapodást szükség szerint, általános vagy időközi választás esetén az alakuló ülést követő 30 napon belül felülvizsgálják. A jegyző a megállapodásra vonatkozó jogszabályok változása miatti módosítások szükségességét a helyi és a nemzetiségi önkormányzatnak jelzi.
3. Jelen szerződés 2021. december 1-jén lép hatályba, egyidejűleg kölcsönös akaratnyilvánítással megszüntetik a közöttük 2014. november 24-én megkötött és többször módosított együttműködési megállapodást.
Kőszeg, 2021. ……………….
Básthy Béla Horváth András
Kőszeg Város Önkormányzatának Kőszegi Roma Nemzetiségi Önkormányzat
polgármestere elnöke
Az együttműködési megállapodást Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a ……./2021. (XI.25.) számú határozatával, a Kőszegi Roma Nemzetiségi Önkormányzat Képviselő-testülete a ……../2021.(……) számú határozatával jóváhagyta.
(A mellékletet lsd. a letölthető formátumban.)
A Kőszegi Roma Nemzetiségi Önkormányzat részére helyiség kijelölése és együttműködési megállapodás jóváhagyása.
Tisztelt Képviselő-testület!
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 303/2007. (XII.20.) számú határozatával döntött arról, hogy 2007. december 21. napjától kijelöli a Kőszegi Roma Nemzetiségi Önkormányzat (a továbbiakban: KRNÖ) részére a 9730 Kőszeg, Rákóczi F. u. 91. fsz. 10. szám alatti 74 m2-es helyiségcsoportot ingyenes használatra, a nemzetiségi önkormányzat közösségi feladatainak ellátására.
Az ingyenes használatot biztosító megállapodás a KRNÖ és a Kőszegi Városüzemeltető és Kommunális Szolgáltató Nonprofit Kft. (a továbbiakban: Városüzemeltető Kft.) között jött létre.
A 2019. október 13-i helyi nemzetiségi önkormányzati választást követően újonnan megalakult KRNÖ nem tartott igényt az ingatlanra, ezért a 12/2020. (VII.3.) számú határozatával döntött arról, hogy kezdeményezi a Kőszeg Város Önkormányzata által a KRNÖ részére ingyenes használatba adott helyiségcsoport visszaadását és a helyiséghasználatról szóló megállapodás közös megegyezéssel történő megszüntetését.
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete 2020. szeptember 3-i ülésén 100/2020. (IX. 3.) számú határozatával hozzájárult a tárgyi ingatlanhasználati megállapodás közös megegyezéssel történő megszüntetéséhez, az ingatlanhasználati megállapodást megszüntető szerződést a szerződő felek aláírták.
Ezt követően azonban haláleset miatt változott a roma önkormányzat képviselő-testületének elnöke, tagjai, akik kérték, hogy számukra Kőszeg Város Önkormányzata biztosítson a közösségi eseményeik, feladataik ellátására alkalmas helyiséget.
Erre a célra több helyiség is felmerült mint lehetséges helyszín, de végül egyik sem volt alkalmas.
Időközben a Városüzemeltető Kft., mint ingatlankezelő tájékoztatást adott arról, hogy a Kőszeg, Árpád tér 2. fszt. 3. sz. alatti lakás (60 m2 komfortos, 2 szoba, előszoba, konyha, kamra, fürdőszoba, WC, gardrób) megüresedett. Az ingatlant Horváth András, a KRNÖ elnöke megtekintette és alkalmasnak találja a közösségi feladataik ellátására, ezzel lehetőség nyílna arra, hogy eleget tudjunk tenni a KRNÖ kérelmének.
Amennyiben a T. Képviselő-testület elfogadja a határozati javaslatot, a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény 80. § (2) bekezdése alapján Kőszeg Város Önkormányzata és a KRNÖ között létrejött Együttműködési Megállapodást is módosítanunk kell, hiszen annak I/3. pontja tartalmazza még a Kőszeg, Rákóczi F. u. 91. szám alatti helyiséghasználatot.
Erre tekintettel felülvizsgáltuk a felek közt hatályos Együttműködési Megállapodást, és fentieken túl megállapítottuk, hogy jogszabályváltozások és a szerződő felek képviselőinek megváltozása miatt célszerűbb módosítás helyett új Megállapodást megkötni, melyet a határozati javaslat melléklete tartalmaz. Az új Megállapodás érdemi változásokat nem tartalmaz, csak kisebb pontosításokban különbözik a jelenleg hatályos megállapodáshoz képest.
Amennyiben mindkét önkormányzat elfogadja az új Együttműködési Megállapodást, úgy a helyi önkormányzat és a nemzetiségi önkormányzat szervezeti és működési szabályzatában is rögzíteni kell a megállapodás szerinti működési feltételeket, a megállapodás módosítását követő harminc napon belül.
Az előterjesztést a Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság megtárgyalta és a egyhangúlag elfogadásra ajánlja.
Kérem a Tisztelt képviselő-testületet, hogy az előterjesztést megtárgyalni, és a határozati javaslatról dönteni szíveskedjen.
Kőszeg, 2021. november 19.
A polgármester nevében:
Dr. Zalán Gábor s.k.
jegyző
HATÁROZATI JAVASLAT
1. Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete 2021. december 1. napjától kijelöli a Kőszegi Roma Nemzetiségi Önkormányzat részére a Kőszeg, Árpád tér 2. fszt. 3. szám alatti (1288/A/4 hrsz.) 60 m2 nagyságú ingatlant ingyenes használatra, egyben megbízza Kovács Istvánt, a Kőszegi Városüzemeltető és Kommunális Szolgáltató Nonprofit Kft. igazgatóját az ingatlanhasználati megállapodás elkészítésére és felhatalmazza annak aláírására.
2. Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete jóváhagyja a Kőszeg Város Önkormányzata és a Kőszegi Roma Nemzetiségi Önkormányzat között 2021. december 1-napjával létrejövő Együttműködési Megállapodást a melléklet szerinti tartalommal, egyben felhatalmazza a polgármestert az Együttműködési Megállapodás aláírására.
Felelős: 1. pontért Kovács István igazgató
Felelős: 2. pontért Básthy Béla polgármester
Határidő: azonnal
Melléklet
Iktatószám: ……………/2021.
EGYÜTTMŰKÖDÉSI MEGÁLLAPODÁS
mely létrejött egyrészről
Kőszeg Város Önkormányzata (székhelye: 9730 Kőszeg, Jurisics tér 8. adószáma: 15733627-2-18, törzskönyvi nyilvántartási száma: 733623, képviseli: Básthy Béla polgármester) a továbbiakban: helyi önkormányzat
másrészről a
Kőszegi Roma Nemzetiségi Önkormányzat (székhelye: 9730 Kőszeg, Jurisics tér 8., adószáma: 16867518-1-18, törzskönyvi nyilvántartási száma: 663478 képviseli: Horváth András, elnök) a továbbiakban: nemzetiségi önkormányzat
– felek együttesen: Szerződő felek – között,
a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény (a továbbiakban: Njt.) 80.§ (2) bekezdése, valamint az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 6/C.§ (2) bekezdés b) pontja alapján, az alulírott helyen és időben az alábbi tartalommal:
Szerződő felek jelen megállapodásban rögzítik a nemzetiségi önkormányzat helyiséghasználatával, a Njt. 80.§ (1) bekezdésében meghatározott önkormányzati működési feltételek biztosításával kapcsolatos feladatok ellátásának, a költségvetés elkészítésének, jóváhagyásának eljárási rendjével és a költségvetési gazdálkodással, az információs és adatszolgáltatási, a beszámolási kötelezettség teljesítésével, valamint a nyilvántartási tevékenységgel, illetve a vagyonkezeléssel összefüggő szabályokat.
A megállapodás szabályainak kialakítása az alábbi jogszabályok figyelembevételével történt:
- a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény (Njt.);
- Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény;
- az államháztartásról szóló 2011. CXCV. törvény (Áht.);
- az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011.(XII.31.) Korm. rendelet (Ávr.);
- az államháztartás számviteléről szóló 4/2013. (I.11.) Kormányrendelet;
- a 370/2011. (XII.31.) Kormányrendelet a költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről és belső ellenőrzéséről.
I. A nemzetiségi önkormányzati működés személyi és tárgyi feltételeinek biztosítása
1. A helyi önkormányzat a nemzetiségi önkormányzat részére biztosítja – annak székhelyén – az önkormányzati működés személyi és tárgyi feltételeit, gondoskodik a működéssel kapcsolatos végrehajtási feladatok ellátásáról az alábbi módon:
a) A helyi önkormányzat a nemzetiségi önkormányzat részére előzetes egyeztetés alapján havi 32 órában, heti 8 órás bontásban biztosítja a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal épülete (Kőszeg, Jurisics tér 8., 1858 hrsz.) I. emelet 115. számú (Titkárság) 35 négyzetméter alapterületű irodájának használatát az ott található számítástechnikai és sokszorosító berendezésekkel együtt, az ott helyet foglaló szervezési ügyintéző jelenlétében és közreműködésével az ügyintéző munkaidejében, továbbá az előbbi időkereten belül, legkésőbb 5 munkanappal előbb történő bejelentést követően a képviselő-testületi ülések megtartására az I. emelet 137. számú, 40 négyzetméter alapterületű tanácskozó termét munkaidőben, vagy azon kívül 16-18 óra között.
b) Az a) pontban megjelölt irodahelyiségben a helyi önkormányzat rendelkezésre bocsátja a nemzetiségi önkormányzat testületi, tisztségviselői, képviselői feladatai ellátásához szükséges tárgyi és személyi feltételeket minden héten hétfőn délelőtt 8-12 óra között és pénteken délelőtt 8-12 óra között.
c) A helyi önkormányzat gondoskodik a nemzetiségi önkormányzat képviselő-testületi üléseinek előkészítéséről, különösen a meghívók, az előterjesztések, a testületi ülések jegyzőkönyveinek elkészítéséről, közreműködik a jegyzőkönyvek benyújtásában és gondoskodik valamennyi hivatalos levelezése előkészítéséről, postázásáról.
d) Előkészíti a testület és a tisztségviselők döntéseit, ellátja a döntéshozatalhoz kapcsolódó nyilvántartási, sokszorosítási, postázási feladatokat.
e) Ellátja a nemzetiségi önkormányzat működésével, gazdálkodásával kapcsolatban a Megállapodás III-VIII. fejezeteiben részletezett feladatokat.
f) A nemzetiségi képviselő-testületi ülés megtartását megelőzően legalább 8 nappal bejelentett igény esetén biztosítja a jelnyelv és a speciális kommunikációs rendszer használatát.
g) Az a)-f) pontokban meghatározott feladatellátáshoz szükséges valamennyi kiadást – beleértve a helyiséghasználattal kapcsolatos rezsiköltségeket is, de nem beleértve a nemzetiségi önkormányzati tisztségviselők telefonhasználatának díját – a helyi önkormányzat viseli.
h) Az a), c), d) és f) pontokkal járó feladatokat a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzői Irodájába besorolt szervezési ügyintéző, az e) és g) pontokban foglaltakat pedig a Pénzügyi és Gazdálkodási Osztály végzi.
2. A nemzetiségi önkormányzat ülésére a képviselőkön és az elnök által megjelölt személyeken kívül a szervezési ügyintéző megküldi a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal jegyzőjének is a meghívót és az előterjesztéseket. A jegyző vagy annak – a jegyzővel azonos képesítési előírásoknak megfelelő - megbízottja a helyi önkormányzat megbízásából és képviseletében részt vesz a nemzetiségi önkormányzat testületi ülésein és jelzi, amennyiben törvénysértést észlel, továbbá a nemzetiségi önkormányzat kérésére szakmai segítséget nyújt annak ülésén és azon kívül is a nemzetiségi önkormányzat működését érintően.
3. Kőszeg Város Önkormányzata közösségi célokra biztosítja a nemzetiségi önkormányzat részére ingyenes használat formájában, külön megállapodás alapján a Kőszeg, Árpád tér 2. fszt. 3. szám alatti helyiség csoportot. A helyiségek fenntartásának, karbantartásának költségei a nemzetiségi önkormányzatot terhelik.
4. Kőszeg Város Önkormányzata évente – a helyi önkormányzat teherviselő képességének megfelelő mértékben - éves költségvetésébe építve pénzbeli támogatást nyújthat a nemzetiségi önkormányzat működéséhez. A költségvetési támogatás iránt a nemzetiségi önkormányzat képviselő-testülete nyújthat be kérelmet az igényelt összeg mértékének és felhasználása céljának megjelölésével. A helyi önkormányzat képviselő-testülete által az éves költségvetési rendeletében megállapított támogatás folyósításának, felhasználásának és a felhasználás ellenőrzésének feltételeiről a felek évente támogatási szerződést kötnek.
II. A nemzetiségi önkormányzat költségvetési határozata előkészítésének, megalkotásának és módosításának rendje
1. A nemzetiségi önkormányzat elnöke a költségvetési határozat-tervezet előkészítéséhez szükséges adatokat, illetve az I. fejezet 4. pontjában foglalt kérelmet minden év január hó 15. napjáig bocsátja a jegyző rendelkezésére.
2. A nemzetiségi önkormányzat költségvetési határozatát a jegyző, vagy az általa megbízott személy készíti elő, majd a határozat-tervezetet a költségvetési törvényből adódó részletes információk rendelkezésre állását követően küldi meg a jogszabály által előírt határidőt megelőző 10. napig a nemzetiségi önkormányzat elnökének.
3. A nemzetiségi önkormányzat elemi költségvetési határozatának szerkezetére az Áht. 23.§-ában és az Ávr. 24. §-ában foglalt szabályokat kell megfelelően alkalmazni.
4. Amennyiben a nemzetiségi önkormányzat az eredeti költségvetési előirányzatához képest többlet bevételt ér el, bevétel kiesése keletkezik, vagy előirányzatai között átcsoportosítást hajt végre, a képviselő-testület az elnök előterjesztésére módosítja az éves költségvetéséről megalkotott határozatát és az erről szóló jegyzőkönyv, valamint határozat kivonat megküldésével értesíti a helyi önkormányzat jegyzőjét.
III. Az egyéb, kötelező adatszolgáltatások elkészítésének rendje
Az újonnan megalakult nemzetiségi önkormányzat az alakuló ülését, a folyamatosan működő nemzetiségi önkormányzat pedig az időközbeni változást követő nyolc napon belül köteles önálló fizetési számlát nyitni, törzskönyvi nyilvántartásba vételét és adószámot igényelni, illetve a változást bejelenteni. Ezen kötelezettségeket a nemzetiségi önkormányzat elnöke a helyi önkormányzat jegyzőjén, vagy az általa megbízott személyen (a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal Pénzügyi és Gazdálkodási Osztályának kijelölt ügyintézőjén), mint a továbbításért felelősön keresztül teljesíti.
IV. A költségvetési információ szolgáltatás rendje
A helyi önkormányzat hivatala az Áht. 6/C.§ (2) bekezdés b) pontja szerint ellátja a helyi nemzetiségi önkormányzat bevételeivel és kiadásaival kapcsolatban a tervezési, gazdálkodási, ellenőrzési, finanszírozási, adatszolgáltatási és beszámolási feladatokat. A feladat ellátásával kapcsolatos jogosultságokat és kötelezettségeket a gazdálkodás rendjét szabályozó belső szabályzataiban a helyi nemzetiségi önkormányzatra vonatkozóan elkülönülten szabályozza.
V. A költségvetési gazdálkodás rendje
A nemzetiségi önkormányzat gazdálkodásának végrehajtásával kapcsolatos feladatokat a helyi önkormányzat hivatalának Pénzügyi és Gazdálkodási Osztálya látja el. A belső ellenőrzést a jegyző szervezi meg.
V.1. A kötelezettségvállalás
A helyi nemzetiségi önkormányzat nevében a helyi nemzetiségi önkormányzat feladatainak ellátása során fizetési vagy más teljesítési kötelezettséget vállalni (a továbbiakban: kötelezettségvállalás) kizárólag az elnök vagy az általa írásban felhatalmazott nemzetiségi önkormányzati képviselő jogosult.
A kötelezettségvállalás előtt a kötelezettséget vállalónak meg kell győződnie arról, hogy a rendelkezésre álló, fel nem használt előirányzat biztosítja-e a kiadás teljesítésére a fedezetet. Az Áht. 1. § 15. pontjában leírtak alapján kötelezettségvállalásnak minősül: a kiadási előirányzatok, és - ha jogszabály azt lehetővé teszi - a 49. § szerinti lebonyolító szerv számára a Kormány rendeletében meghatározottak szerinti rendelkezésre bocsátott összeg terhére fizetési kötelezettség vállalásáról szóló - így különösen a foglalkoztatásra irányuló jogviszony létesítésére, szerződés megkötésére, költségvetési támogatás biztosítására irányuló - szabályszerűen megtett jognyilatkozat. A kötelezettségvállalás csak írásban és az arra jogosult személy pénzügyi ellenjegyzése után történhet.
Előzetes írásbeli kötelezettségvállalás szükséges a gazdasági eseményenként 200.000 Ft-ot el nem érő kifizetések, jogerős és végrehajtható bírósági, hatósági döntéseken, kötelező előíráson alapuló fizetési kötelezettségek, továbbá pénzügyi szolgáltatások igénybevételéhez kapcsolódó kiadások esetében. A kötelezettségvállalások teljesítésére (érvényesítés, utalványozás, teljesítésigazolás) és nyilvántartására vonatkozó szabályokat fenti esetekben is alkalmazni kell.
1. A kötelezettségvállalást követően gondoskodni kell annak nyilvántartásba vételéről.
2. A nyilvántartásnak tartalmazni kell legalább:
- a kötelezettségvállalás azonosító számát,
- a kötelezettségvállalás alapjául szolgáló dokumentum megnevezését, iktatószámát és keltét,
- a kötelezettségvállaló nevét,
- a kötelezettségvállalás tárgyát,
- a kötelezettségvállalás összegét,
- a kötelezettségvállalás évek és előirányzatok szerinti megoszlását,
- a kifizetési határidőket és azok jogosultjait, továbbá
- a teljesítési adatokat.
3. A kötelezettségvállalások nyilvántartását folyamatosan, naprakészen kell vezetni. A nyilvántartást a Pénzügyi és Gazdálkodási Osztály költségvetési ügyintézője vezeti. A kötelezettségvállalás nyilvántartó – nyilvántartás adatai alapján – haladéktalanul köteles jelezni a jegyző felé, ha valamelyik kiemelt előirányzat a kötelezettségvállalások következtében teljes egészében lekötésre került.
V.2. Az ellenjegyzés
1. A kötelezettségvállalás ellenjegyzésére a helyi önkormányzat hivatalának pénzügyi és gazdálkodási osztályvezetője, ennek hiányában a jegyző által írásban kijelölt, a helyi önkormányzat hivatala állományába tartozó köztisztviselő írásban jogosult. A kötelezettségvállalás pénzügyi ellenjegyzésére feljogosított személynek a felsőoktatásban szerzett pénzügyi-számviteli végzettséggel, vagy legalább középfokú iskolai végzettséggel és emellett pénzügyi-számviteli képesítéssel kell rendelkeznie.
2. A pénzügyi ellenjegyzést a kötelezettségvállalás dokumentumán a dátum és az ellenjegyzés tényére történő utalás megjelölésével, valamint az arra jogosult személy aláírásával kell elvégezni.
3. A kötelezettségvállalás ellenjegyzési feladataival megbízott személynek az ellenjegyzést megelőzően meg kell győződnie arról, hogy
- a szükséges szabad előirányzat rendelkezésre áll, illetve a befolyt vagy a megtervezett és várhatóan befolyó bevétel biztosítja a fedezetet,
- a kifizetés időpontjában a fedezet rendelkezésre áll,
- a kötelezettségvállalás nem sérti a gazdálkodásra vonatkozó szabályokat.
4. Amennyiben a kötelezettségvállalás nem felel meg a fentiekben leírtaknak, az ellenjegyzésre jogosultnak erről írásban tájékoztatni kell a kötelezettségvállalót.
5. Ha a kötelezettséget vállaló a tájékoztatás ellenére írásban utasítást ad az ellenjegyzésre, az ellenjegyző köteles az utasításnak eleget tenni és az Ávr. 54. § (4) bekezdésében foglaltak szerint eljárni.
V.3. Az érvényesítés
1. Az érvényesítést a jegyző által megbízott pénzügyi-számviteli szakképesítésű köztisztviselője végzi.
2. A teljesítés igazolás alapján az érvényesítőnek ellenőrizni kell
- az összegszerűséget,
- a fedezet meglétét és azt, hogy
- a megelőző ügymenetben az Áht., a Korm. rendelet és az államháztartási számviteli Korm. rendelet, továbbá e Szabályzat előírásait betartották-e.
3. Amennyiben az érvényesítő az érvényesítés során a jogszabályok, illetve a belső szabályzatok megsértését tapasztalja, köteles azt jelezni az utalványozónak. Az érvényesítés nem tagható meg, ha ezt követően az utalványozó erre írásban utasítja. A további eljárási szabályokra az Ávr. 54. § (4) bekezdésében foglalt szabályokat kell megfelelően alkalmazni.
4. Az érvényesítésnek – az „érvényesítve” megjelölésen kívül – tartalmaznia kell
- a megállapított összeget,
- az érvényesítés dátumát és
- az érvényesítő aláírását.
5. Az érvényesítés az utalványon kerül rávezetésre.
V.4. A teljesítés igazolása
1. A teljesítés igazolásával kapcsolatos feladatok elvégzésére jogosult kötelezettségvállaló továbbá az általa írásban kijelölt személy.
2. A teljesítés igazolása a kiadás utalványozása előtt történik.
3. A teljesítés igazolás során ellenőrizhető okmányok alapján ellenőrizni, igazolni kell
- a kiadások teljesítésének jogosságát,
- a kiadások összegszerűségét,
- ellenszolgáltatást is magában foglaló kötelezettségvállalás estében annak teljesítését.
4. A teljesítésigazolás
- a számlán „A teljesítést összegszerűségében is igazolom” szöveg rávezetésével,
- a teljesítés igazolásának dátumával, és
- a teljesítésigazolásra jogosult személy aláírásával történik.
V.5. Az utalványozás
1. A helyi nemzetiségi önkormányzatnál a kiadás teljesítésének, a bevétel beszedésének vagy elszámolásának elrendelésére (a továbbiakban: utalványozásra) kizárólag az elnök vagy az általa írásban felhatalmazott nemzetiségi önkormányzati képviselő jogosult. Utalványozni csak az érvényesítés után lehet. Pénzügyi teljesítésre az utalványozás után kerülhet sor. Készpénz a házipénztárból akkor fizethető ki, ha a helyi nemzetiségi önkormányzat elnöke a kifizetés teljesítéséhez szükséges dokumentumokat (szerződés, számla) bemutatja, és szándékát a pénzfelvételt legalább két nappal megelőzően a helyi önkormányzat hivatala pénztári feladatokkal megbízott köztisztviselőjének jelzi.
2. Utalványozni készpénzes fizetési mód esetén az érvényesített pénztárbizonylatra rávezetett, más esetben az utalványrendeletre rávezetett írásbeli rendelkezéssel lehet.
3. A készpénzes fizetési mód kivételével az utalványon fel kell tüntetni:
- az „utalvány” szót,
- a költségvetési évet,
- a befizető és a kedvezményezett megnevezését, címét, bankszámlájának a számát,
- a fizetés időpontját, módját, összegét, devizanemét,
- a megterhelendő, jóváírandó pénzforgalmi számlaszámát és megnevezését,
- a kötelezettségvállalás nyilvántartási számát,
- a keltezést, valamint az utalványozó aláírását,
- az érvényesítést.
- A rövidített utalványon – készpénzfizetési mód bizonylaton – az előzőekben felsoroltak közül a számla okmányon már feltüntetett adatokat nem kell megismételni.
Nem kell külön utalványozni:
- a termékértékesítésből, szolgáltatásból - számla, egyszerűsített számla, számlát helyettesítő okirat, készpénzátutalás alapján – befolyó, valamint
- a közigazgatási hatósági határozaton alapuló bevétel beszedését,
- továbbá a fizetési számla vezetésével kapcsolatos pénzügyi szolgáltatások kiadásait,
- az EU forrásokból nyújtott támogatások lebonyolítási számláról történő kifizetését,
- a fedezetkezelői számláról, illetve a fedezetkezelői számlára történő utalás esetén az építtetői fedezetbiztosítási számláról történő kifizetéseket.
4. A kötelezettségvállaló és a pénzügyi ellenjegyző ugyanazon gazdasági esemény tekintetében azonos személy nem lehet.
5. Az érvényesítő ugyanazon gazdasági esemény tekintetében nem lehet azonos a kötelezettségvállalásra, utalványozásra jogosult és a teljesítést igazoló személlyel.
6. Kötelezettségvállalási, pénzügyi ellenjegyzési, érvényesítési, utalványozási és teljesítés igazolására irányuló feladatot nem végezheti az a személy, aki ezt a tevékenységét a Ptk. szerinti közeli hozzátartozója vagy maga javára látná el.
7. A kötelezettségvállalásra, az utalványozásra, a pénzügyi ellenjegyzésre, az érvényesítésre és a teljesítés igazolásra jogosult személyek nevéről és aláírás mintájáról a helyi önkormányzat hivatala nyilvántartást vezet. A nyilvántartás vezetéséért költségvetési ügyintéző a felelős.
VI. A nemzetiségi önkormányzat számlavezetése
1. A helyi nemzetiségi önkormányzat önálló pénzforgalmi számlát vezet. A nemzetiségi
önkormányzat fizetési számláját a helyi önkormányzat által választott számlavezetőnél vezeti.
2. A helyi nemzetiségi önkormányzat működésének általános támogatását a nemzetiségi
önkormányzat a helyi önkormányzaton keresztül a költségvetési törvényben meghatározottak
szerint veszi igénybe.
VII. Vagyoni és számviteli nyilvántartás, adatszolgáltatás rendje
1. A helyi önkormányzat hivatala a helyi nemzetiségi önkormányzat vagyoni, számviteli nyilvántartásait a helyi önkormányzat nyilvántartásain belül elkülönítetten vezeti.
2. Az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011.(XII.31.) Korm. rendeletben meghatározott adatszolgáltatás során szolgáltatott adatok valódiságáért, a számviteli szabályokkal és a statisztikai rendszerrel való tartalmi egyezőségéért a helyi nemzetiségi önkormányzat tekintetében a helyi nemzetiségi önkormányzat képviselő-testületének elnöke a felelős.
VIII. Záró rendelkezések
1. Szerződő felek kijelentik, hogy a jövőben az éves költségvetési beszámoló és az éves költségvetési terv elkészítése során jelen megállapodásban rögzített eljárási rend szerint járnak el, és az elfogadott költségvetés végrehajtása során az együttműködés szabályait kölcsönösen betartják.
2. Szerződő felek jelen megállapodást szükség szerint, általános vagy időközi választás esetén az alakuló ülést követő 30 napon belül felülvizsgálják. A jegyző a megállapodásra vonatkozó jogszabályok változása miatti módosítások szükségességét a helyi és a nemzetiségi önkormányzatnak jelzi.
3. Jelen szerződés 2021. december 1-jén lép hatályba, egyidejűleg kölcsönös akaratnyilvánítással megszüntetik a közöttük 2014. november 24-én megkötött és többször módosított együttműködési megállapodást.
Kőszeg, 2021. ……………….
Básthy Béla Horváth András
Kőszeg Város Önkormányzatának Kőszegi Roma Nemzetiségi Önkormányzat
polgármestere elnöke
Az együttműködési megállapodást Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a ……./2021. (XI.25.) számú határozatával, a Kőszegi Roma Nemzetiségi Önkormányzat Képviselő-testülete a ……../2021.(……) számú határozatával jóváhagyta.
(A mellékletet lsd. a letölthető formátumban.)