Önkormányzati belépés | |
|
Képviselő-testületi ülések
2024. November 28., Csütörtök, 09:00
2023. Március 30., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés
1. napirendi pont:
Az önkormányzat vagyonáról és a vagyonnal való gazdálkodás szabályairól szóló 1/2007. (II. 2.) önkormányzati rendelet módosítása.
Tisztelt Képviselő-testület!
A 2022. évi belső ellenőrzést követően szükségessé vált Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének az önkormányzat vagyonáról és a vagyonnal való gazdálkodás szabályairól szóló 1/2007. (II. 2.) rendeletének a kamatszámításra vonatkozó egyes rendelkezéseinek módosítása.
Indokolás:
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének az önkormányzat vagyonáról és a vagyonnal való gazdálkodás szabályairól szóló 1/2007. (II. 2.) rendeletének (a továbbiakban: Ör.) 20. § (5) bekezdése alapján önkormányzati vagyon versenyeztetés útján való értékesítésekor a döntéshozó testület kétszeri sikertelen pályázatot követően részletfizetést engedélyezhet, amely esetben a kamat mértéke az év elején irányadó jegybanki alapkamat + 3%. Az Ör. 22. § (2) bekezdése megteremti annak lehetőségét, hogy az önkormányzati bérlakást a bérlő részletre megvásárolja, amely részletek után az év elején irányadó jegybanki alapkamat +3% kamat megfizetésére köteles. Az Ör. 26. § (2) bekezdésében foglaltak szerint helyiség értékesítés esetén az elővásárlásra jogosult vevő részére az év elején irányadó jegybanki alapkamat + 3 % kamattal számított részletfizetési kedvezményt kell adni.
A belső ellenőri jelentés rámutatott, hogy a kamatszámításra vonatkozó jelenlegi jogszabályszöveg nem értelmezhető egyértelműen tekintettel arra, hogy a rendelet nem határozza meg, hogy pontosan milyen időállapotban irányadó a jegybanki alapkamat mértéke.
A rendeletmódosítás arra irányul, hogy az önkormányzati vagyontárgyak részletre történő értékesítésekor a kamatszámítás alapját a futamidő alatt minden év elején irányadó jegybanki alapkamat képezze. Az új szövegezés pontosítja a jogalkotói szándékot, miszerint a vevő által fizetendő kamat mértéke követi a jegybanki alapkamat évenkénti változásait.
A fentieken túl a 26/2023. (II. 15.) számú képviselő-testületi határozat alapján felülvizsgáltuk az Ör. vállalkozási célú ingatlanok értékesítésére vonatkozó rendelkezéseit, és a magasabb rendű jogszabályokkal való összevetést követően megállapítottuk, hogy a rendelet módosítása nem szükséges. A rendelet az önkormányzati ingatlanok értékesítésének szabályait a jogszabályokban előírt kötelező tartalmi elemeknek megfelelően határozza meg, az értékesítési feltételek megállapítására esetenként és szükség szerint a pályázati kiírásban van lehetőség.
A felülvizsgálat során megvizsgáltuk továbbá a
az Ör. 1. számú mellékletét képező, a forgalomképes és forgalomképtelen önkormányzati tulajdonú vagyontárgyak felsorolását, amely alapján a valós állapothoz igazítottuk a feltüntetett adatokat (1. számú melléklet).
Az előterjesztést a Városfejlesztési, Idegenforgalmi, Környezetvédelmi és Vagyonügyi Bizottság, valamint a Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság megtárgyalta.
A Bizottságok a rendelet módosítást egyhangúlag ajánlják elfogadásra a Képviselő-testületnek.
Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést megtárgyalni és a rendeletmódosítást elfogadni szíveskedjen.
Kőszeg, 2023. március 23.
A polgármester nevében:
Németh Ildikó s.k.
Városüzemeltetési osztályvezető
TERVEZET
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
.../2023. (III. …) önkormányzati rendelete
az önkormányzat vagyonáról és a vagyonnal való gazdálkodás szabályairól szóló 1/2007. (II. 2.) önkormányzati rendelet módosításáról
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 109. § (4) bekezdésében és 143. § (4) bekezdés i) pontjában, továbbá a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. 5. § (2) bekezdés b)-c) pontjában, 11. § (16) bekezdésében, 13. § (1) bekezdésében és a 18. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és e) pontjában és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 107. §-ában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. §
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének az önkormányzat vagyonáról és a vagyonnal való gazdálkodás szabályairól szóló 1/2007. (II. 2.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 20. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) Kétszeri sikertelen pályáztatás után a döntéshozó testület új eljárást köteles lefolytatni, amelynek során az eredeti értékbecslést felülvizsgálhatja, a vagyontárgy árát legfeljebb 25 %-kal csökkentheti és részletfizetést engedélyezhet. A kamat mértéke a futamidő alatt minden év elején irányadó jegybanki alapkamat + 3%.”
2. §
A Rendelet 22. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A részletfizetési kedvezményben részesülők a vételár hátralék után kamatot kötelesek megfizetni, amelynek mértéke a futamidő alatt minden év elején irányadó jegybanki alapkamat +3%.”
3. §
A Rendelet 26. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Az elővásárlásra jogosult vevő – ideértve a termőföldről szóló 1994. évi LV. tv. hatálya alá tartozó ingatlanokat is – kérelmére a vételár 20 %-ának egyösszegű megfizetése esetén a fennmaradó hátralékra legfeljebb 60 havi, a futamidő alatt minden év elején irányadó jegybanki alapkamat + 3 % kamattal számított részletfizetési kedvezményt kell adni. A részletfizetés kamatmentes abban az esetben, ha a részletfizetés időtartama a 12 hónapot nem haladja meg.”
4. §
A Rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
5. §
Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
Dr. Zalán Gábor s.k. Básthy Béla s.k.
jegyző polgármester
1.melléklet a …/2023. (III. …) önkormányzati rendelethez
„1. melléklet az 1/2007. (II. 2.) önkormányzati rendelethez:
(lsd. a letölthető formátumban)
”
ELŐZETES HATÁSVIZSGÁLATI LAP
az önkormányzat vagyonáról és a vagyonnal való gazdálkodás szabályairól szóló 1/2007. (II. 2.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló rendelet-tervezethez
(a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. §-a alapján)
A tervezett jogszabály várható következményei, különösen
I. társadalmi hatásai:
Az önkormányzati tulajdonú vagyontárgyak részletre történő vétele esetén a vevők által fizetendő vételárrészletek összege változhat a jegybanki alapkamat évenkénti változásának függvényében.
II.- III. gazdasági, költségvetési hatásai:
A jegybanki alapkamat évenkénti változásának függvényében változások várhatóak az önkormányzat bevételeiben.
IV. környezeti következményei:
A tervezetnek környezeti következményei nincsenek.
V. egészségi következményei:
A tervezetnek egészségi következményei nincsenek.
VI. adminisztratív terheket befolyásoló hatásai:
A rendelet módosítása nem jelent plusz adminisztrációs terhet.
VII. megalkotásának szükségessége:
2022. évi belső ellenőrzés rámutatott, hogy az önkormányzati tulajdonú vagyontárgyak részletre történő értékesítésére vonatkozó rendelkezés nem egyértelműen határozza meg a kamatszámítás szabályait.
VIII. a jogalkotás elmaradásának várható következményei:
A nem egyértelmű szabályozás jogalkalmazási problémákhoz vezethet.
IX. alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
Nem igényel többlet feltételt az eddigiekhez képest.
(A mellékletet lsd. a letölthető formátumban.)
Az önkormányzat vagyonáról és a vagyonnal való gazdálkodás szabályairól szóló 1/2007. (II. 2.) önkormányzati rendelet módosítása.
Tisztelt Képviselő-testület!
A 2022. évi belső ellenőrzést követően szükségessé vált Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének az önkormányzat vagyonáról és a vagyonnal való gazdálkodás szabályairól szóló 1/2007. (II. 2.) rendeletének a kamatszámításra vonatkozó egyes rendelkezéseinek módosítása.
Indokolás:
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének az önkormányzat vagyonáról és a vagyonnal való gazdálkodás szabályairól szóló 1/2007. (II. 2.) rendeletének (a továbbiakban: Ör.) 20. § (5) bekezdése alapján önkormányzati vagyon versenyeztetés útján való értékesítésekor a döntéshozó testület kétszeri sikertelen pályázatot követően részletfizetést engedélyezhet, amely esetben a kamat mértéke az év elején irányadó jegybanki alapkamat + 3%. Az Ör. 22. § (2) bekezdése megteremti annak lehetőségét, hogy az önkormányzati bérlakást a bérlő részletre megvásárolja, amely részletek után az év elején irányadó jegybanki alapkamat +3% kamat megfizetésére köteles. Az Ör. 26. § (2) bekezdésében foglaltak szerint helyiség értékesítés esetén az elővásárlásra jogosult vevő részére az év elején irányadó jegybanki alapkamat + 3 % kamattal számított részletfizetési kedvezményt kell adni.
A belső ellenőri jelentés rámutatott, hogy a kamatszámításra vonatkozó jelenlegi jogszabályszöveg nem értelmezhető egyértelműen tekintettel arra, hogy a rendelet nem határozza meg, hogy pontosan milyen időállapotban irányadó a jegybanki alapkamat mértéke.
A rendeletmódosítás arra irányul, hogy az önkormányzati vagyontárgyak részletre történő értékesítésekor a kamatszámítás alapját a futamidő alatt minden év elején irányadó jegybanki alapkamat képezze. Az új szövegezés pontosítja a jogalkotói szándékot, miszerint a vevő által fizetendő kamat mértéke követi a jegybanki alapkamat évenkénti változásait.
A fentieken túl a 26/2023. (II. 15.) számú képviselő-testületi határozat alapján felülvizsgáltuk az Ör. vállalkozási célú ingatlanok értékesítésére vonatkozó rendelkezéseit, és a magasabb rendű jogszabályokkal való összevetést követően megállapítottuk, hogy a rendelet módosítása nem szükséges. A rendelet az önkormányzati ingatlanok értékesítésének szabályait a jogszabályokban előírt kötelező tartalmi elemeknek megfelelően határozza meg, az értékesítési feltételek megállapítására esetenként és szükség szerint a pályázati kiírásban van lehetőség.
A felülvizsgálat során megvizsgáltuk továbbá a
az Ör. 1. számú mellékletét képező, a forgalomképes és forgalomképtelen önkormányzati tulajdonú vagyontárgyak felsorolását, amely alapján a valós állapothoz igazítottuk a feltüntetett adatokat (1. számú melléklet).
Az előterjesztést a Városfejlesztési, Idegenforgalmi, Környezetvédelmi és Vagyonügyi Bizottság, valamint a Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság megtárgyalta.
A Bizottságok a rendelet módosítást egyhangúlag ajánlják elfogadásra a Képviselő-testületnek.
Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést megtárgyalni és a rendeletmódosítást elfogadni szíveskedjen.
Kőszeg, 2023. március 23.
A polgármester nevében:
Németh Ildikó s.k.
Városüzemeltetési osztályvezető
TERVEZET
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
.../2023. (III. …) önkormányzati rendelete
az önkormányzat vagyonáról és a vagyonnal való gazdálkodás szabályairól szóló 1/2007. (II. 2.) önkormányzati rendelet módosításáról
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 109. § (4) bekezdésében és 143. § (4) bekezdés i) pontjában, továbbá a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. 5. § (2) bekezdés b)-c) pontjában, 11. § (16) bekezdésében, 13. § (1) bekezdésében és a 18. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és e) pontjában és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 107. §-ában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. §
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének az önkormányzat vagyonáról és a vagyonnal való gazdálkodás szabályairól szóló 1/2007. (II. 2.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 20. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) Kétszeri sikertelen pályáztatás után a döntéshozó testület új eljárást köteles lefolytatni, amelynek során az eredeti értékbecslést felülvizsgálhatja, a vagyontárgy árát legfeljebb 25 %-kal csökkentheti és részletfizetést engedélyezhet. A kamat mértéke a futamidő alatt minden év elején irányadó jegybanki alapkamat + 3%.”
2. §
A Rendelet 22. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A részletfizetési kedvezményben részesülők a vételár hátralék után kamatot kötelesek megfizetni, amelynek mértéke a futamidő alatt minden év elején irányadó jegybanki alapkamat +3%.”
3. §
A Rendelet 26. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Az elővásárlásra jogosult vevő – ideértve a termőföldről szóló 1994. évi LV. tv. hatálya alá tartozó ingatlanokat is – kérelmére a vételár 20 %-ának egyösszegű megfizetése esetén a fennmaradó hátralékra legfeljebb 60 havi, a futamidő alatt minden év elején irányadó jegybanki alapkamat + 3 % kamattal számított részletfizetési kedvezményt kell adni. A részletfizetés kamatmentes abban az esetben, ha a részletfizetés időtartama a 12 hónapot nem haladja meg.”
4. §
A Rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
5. §
Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
Dr. Zalán Gábor s.k. Básthy Béla s.k.
jegyző polgármester
1.melléklet a …/2023. (III. …) önkormányzati rendelethez
„1. melléklet az 1/2007. (II. 2.) önkormányzati rendelethez:
(lsd. a letölthető formátumban)
”
ELŐZETES HATÁSVIZSGÁLATI LAP
az önkormányzat vagyonáról és a vagyonnal való gazdálkodás szabályairól szóló 1/2007. (II. 2.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló rendelet-tervezethez
(a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. §-a alapján)
A tervezett jogszabály várható következményei, különösen
I. társadalmi hatásai:
Az önkormányzati tulajdonú vagyontárgyak részletre történő vétele esetén a vevők által fizetendő vételárrészletek összege változhat a jegybanki alapkamat évenkénti változásának függvényében.
II.- III. gazdasági, költségvetési hatásai:
A jegybanki alapkamat évenkénti változásának függvényében változások várhatóak az önkormányzat bevételeiben.
IV. környezeti következményei:
A tervezetnek környezeti következményei nincsenek.
V. egészségi következményei:
A tervezetnek egészségi következményei nincsenek.
VI. adminisztratív terheket befolyásoló hatásai:
A rendelet módosítása nem jelent plusz adminisztrációs terhet.
VII. megalkotásának szükségessége:
2022. évi belső ellenőrzés rámutatott, hogy az önkormányzati tulajdonú vagyontárgyak részletre történő értékesítésére vonatkozó rendelkezés nem egyértelműen határozza meg a kamatszámítás szabályait.
VIII. a jogalkotás elmaradásának várható következményei:
A nem egyértelmű szabályozás jogalkalmazási problémákhoz vezethet.
IX. alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
Nem igényel többlet feltételt az eddigiekhez képest.
(A mellékletet lsd. a letölthető formátumban.)