Önkormányzati belépés | |
|
2023. Május 25., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés
1. napirendi pont:
Kőszeg Város Önkormányzata 2022. évi költségvetéséről szóló 3/2022. (II. 16.) önkormányzati rendelet módosítása (IV. negyedév).
Tisztelt Képviselő-testület!
A költségvetési rendelet módosítására az 1. információs táblában kimutatott javaslatok alapján került sor az alábbiak szerint:
Indokolás
Módosító tételek:
I. Központi előirányzatok változásai:
A központi előirányzatok változásai az önkormányzat bevételi és kiadási főösszegét 67 708 309 Ft-tal növelik, mely teljes egészében működési célú támogatás.
A működési célú központi bevételek emelkedését a 2022. évi kieső HIPA bevételek II. részlete 24 501 835 Ft-tal, a 2021. évi HIPA kiegészítő támogatás elszámolása 23 851 328 Ft-tal, a REKI támogatás 8 063 097 Ft-tal a köznevelési feladatok többlettámogatása 5 024 475 Ft-tal, a szociális és gyermekjóléti feladatok többlettámogatása 12 405 062 Ft-tal, a szociális ágazati pótlék 9 916 358 Ft-tal illetve a gyermekétkezés volumenének csökkenése 16 058 846 Ft-tal, összességében 67 708 309 Ft- emelték.
A központi előirányzatok változásának jogcímek szerinti összegeit a 2. melléklet tartalmazza.
II. Intézményi előirányzatok változása:
A Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínház kiadási és bevételi előirányzatai a működési bevételek többlete miatt 4 502 923 Ft-tal növekedtek. Ez sem nyújtott azonban fedezetet az energiahelyzet okozta közüzemi kiadásnövekedésre. Emiatt a Képviselő testület határozata alapján, az Önkormányzat 6 800 000 Ft többlet működési támogatást nyújtott az intézménynek.
A Kőszegi Városi Múzeum, Könyvtár és Levéltár kiadási és bevételi előirányzatai sikeres Kulturális és Információs Minisztériumi pályázat miatt 1 900 000 Ft-tal, a működési többletbevételei miatt 700 000 Ft-tal nőttek. Az energiahelyzet okozta közüzemi kiadásnövekedés miatt a Képviselő testület határozata alapján, az Intézmény 4 100 000 Ft többlet működési támogatást kapott az Önkormányzattól.
A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal kiadási és bevételi előirányzatai összességében 1 191 296 Ft-tal növekedtek. A közfoglalkoztatás miatti növekedés 239 625 Ft-tal, a Velemi Gesztenyenapok miatti államháztartáson belüli működési célú támogatása miatti növekedés 1 000 000 Ft-tal, az energiahelyzet miatti többlettámogatás 1 300 000 Ft-tal, a népszámlálási támogatás miatti csökkenés 1 348 329 Ft-tal járult hozzá a bevételi és kiadási előirányzatok növekedéséhez.
A Kőszegi Szociális Gondozási Központ költségvetése a 12 706 627 Ft-tal emelkedett, mely elsősorban a 9 916 360 Ft-nyi szociális ágazati pótléknak köszönhető. Az ÁFA visszaigénylésből származó működési bevétel többlet (2 605 000 Ft) némileg ellensúlyozta a NEAK bevétel elmaradását (2 815 103 Ft) a tervezettől. Az energiahelyzet okozta közüzemi kiadásnövekedés miatt a Képviselő testület határozata alapán, az Intézmény 3 100 000 Ft többlet működési támogatást kapott az Önkormányzattól.
A Kőszeg Meseváros Óvoda és Bölcsőde költségvetése a közfoglalkoztatás támogatása (1 129 326 Ft), a Horvátzsidányi Tücsök Bölcsődéhez jóváhagyott állami támogatás (4 517 000 Ft), az év során elért, tervezetten felüli működési bevételek (2 213 929 Ft), és az energiahelyzet miatti többlettámogatás (5 100 000 Ft) okán 12 960 255 Ft-tal nőtt.
III. Kőszeg Város Önkormányzata előirányzat változásai az alábbiak:
A központi támogatások változásából 14 433 360 Ft az önkormányzat által fenntartott intézményeknél, 53 274 949 Ft az Önkormányzatnál került felhasználásra.
A közhatalmi bevételek előirányzata nem emelkedett.
A működési bevételek előirányzata 7 130 497 Ft-tal nőtt.
A működési célú átvett pénzeszközök előirányzata nem változott.
A vagyonhasznosító bevételi előirányzata nem változott.
A felhalmozási célú támogatások előirányzata 432 112 424 Ft-tal emelkedett a TOP-PLUSZ-2.1.1-21-VS1-2022, a Kőszegi Általános iskolák energetikai korszerűsítése témájú sikeres pályázatnak köszönhetően.
A személyi juttatások előirányzata 4 253 447 Ft-tal nőtt.
A munkaadókat terhelő járulékok 334 568 Ft-tal nőttek.
A dologi kiadások előirányzata 20 524 564 Ft-tal csökkent.
Az egyéb működési célú kiadások előirányzata 34 583 251 Ft-tal nőtt.
Ebből a tartalék összege 3 671 419 Ft-tal csökkent.
A beruházási előirányzatok az Intézményeknél 1 750 000 Ft-tal, az Önkormányzatnál 491 251 189 Ft-tal emelkedtek, melyet elsősorban az általános iskolák energetikai pályázata indokol.
A felújítási előirányzat 38 813 603 Ft-os csökkenése az Önkormányzatnál jelentkezik, melynek oka a Belterületi útfelújítások pályázat kapcsán felmerült beruházási célra történő átcsoportosítás. Az Intézmények előirányzata változatlan.
Az egyéb felhalmozási célú kiadások előirányzata változatlan.
Az önkormányzat előirányzat változásai az előző módosításokat figyelembe véve 506 317 648 Ft-tal növelik a bevételi és a kiadási főösszeget.
Összességében az előirányzat változások (I-III. pontok) irányító szervi támogatások nettósítása után 516 445 019 Ft-tal növelik a bevételek és a kiadások összegét, a költségvetési hiány 3 852 191 987 Ft, amelynek fedezete a maradványból biztosított.
Fenti módosító tételek értelmében az önkormányzat költségvetésének fő számai (Ft-ban):
3 030 459 193 Ft költségvetési bevétel
6 882 651 180 Ft költségvetési kiadás
3 852 191 987 Ft hiány
41 282 372 Ft finanszírozási kiadás
3 893 474 359 Ft belső finanszírozási
bevétel
0 Ft külső finanszírozási
bevétel
A 3. melléklet a fenti módosításokat intézményenkénti bontásban, kiemelt előirányzatonkénti részletezettséggel tartalmazza.
A 4. melléklet Kőszeg Város Önkormányzata fejlesztési bevételeinek, az 5. melléklet fejlesztési kiadásainak előirányzatait mutatja be.
Az előterjesztést a Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság tárgyalta és 8 igen szavazattal egyhangúlag elfogadásra javasolja a Képviselő-testületnek.
Kőszeg, 2023. május 18.
A polgármester nevében:
Cserkutiné Stipsics Edina s.k.
pénzügyi és gazdálkodási osztályvezető
Előzetes hatásvizsgálat
Kőszeg Város Önkormányzat Képviselő-testületének a 2022. évi költségvetésről szóló 3/2022. (II.16.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló …./2023.(V. .) önkormányzati rendelethez.
A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17.§-a szerint a jogszabályok előkészítése során előzetes hatásvizsgálat elvégzésével kell felmérni a tervezett jogszabály valamennyi jelentősnek ítélt hatását, a szabályozás várható következményeit. Az előzetes hatásvizsgálat megállapításai a rendelettervezet esetében az alábbiak:
1. Társadalmi hatások
A költségvetési rendelet alapján végrehajtott gazdálkodás az állampolgárok számára nyomon követhető, átfogó képet ad az önkormányzat pénzügyi helyzetéről, a végrehajtandó feladatokról, a tervezett fejlesztésekről, lehetőséget teremt az önkormányzati gazdálkodás ellenőrzésére. A rendeletben foglaltak végrehajtása hatással van a társadalomra.
2. Gazdasági hatás
A rendelettervezet gazdasági hatással bír, mivel a 2022. évi költségvetés eredeti előirányzatainak változásait tartalmazza, mely további célok, esetleges problémák, vagy megoldásra váró feladatok forrás változásait eredményezte.
3. Költségvetési hatás
A rendelettervezet az önkormányzat és a fenntartása alá tartozó költségvetési szervek költségvetésének a rendeletmódosítást követően hozott központi és önkormányzati döntések, valamint saját hatáskörű módosítások miatti korrekcióját tartalmazza.
4. Környezeti, egészségi következményei
A rendeletnek környezeti és egészségügyi következményei nincsenek.
5. Adminisztratív terheket befolyásoló hatások
A rendelet megalkotásának adminisztratív terhet befolyásoló hatása nincs, a költségvetés módosításához szükséges adminisztratív állomány önkormányzatra összesítve rendelkezésre áll.
6. A jogszabály megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható következményei. Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 34. § (4) bekezdése értelmében a Képviselő-testület az első negyedév kivételével negyedévente, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítés határidejéig – 2022. december 31-ei hatállyal – módosítja a költségvetési rendeletét. A rendelet megalkotásának elmaradása a Kormányhivatal törvényességi intézkedését vonja maga után.
7. A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi feltételek rendelkezésre állnak.
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…/2023. (V…..) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2022. évi költségvetéséről szóló
3/2022. (II. 16.) önkormányzati rendelet módosításáról
Kőszeg Város Önkormányzatának képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, valamint az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és f) pontjaiban meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1.§ Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének az önkormányzat 2022. évi költségvetéséről szóló 3/2022. (II. 16.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: Rendelet) 2.§ helyébe a következő rendelkezés lép:
„2.§ A képviselő-testület az önkormányzat és az irányított intézmények együttes 2022. évi költségvetését
a) 3 030 459 193 forint költségvetési bevétellel,
b) 6 882 651 180 forint költségvetési kiadással,
c) 3 852 191 987 forint hiánnyal,
d) 41 282 372 forint finanszírozási kiadással,
e) 3 893 474 359 forint belső finanszírozási bevétellel,
f) 0 forint külső finanszírozási bevétellel
állapítja meg.”
2.§ A Rendelet 3.§ (1)-(6) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„3.§ (1) A képviselő-testület a működési célú költségvetési bevételeket 2 406 285 941 forint-ban állapítja meg, melyből
a) működési célú támogatások államháztartáson belülről 1 639 611 471 forint,
b) közhatalmi bevételek 467 550 000 forint,
c) működési bevételek 294 118 224 forint,
d) működési célú átvett pénzeszköz 5 006 543 forint.
(2) A képviselő-testület a felhalmozási célú költségvetési bevételeket 624 173 252 forintban állapítja meg, melyből
a) felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről 486 037 750 forint,
b) felhalmozási bevételek 129 500 000 forint,
c) felhalmozási célú átvett pénzeszközök 8 635 502 forint.
(3) A képviselő-testület a működési célú költségvetési kiadásokat 3 540 281 489 forintban állapítja meg, melyből:
a) a személyi jellegű kiadások 1 071 554 483 forint,
b) a munkaadókat terhelő járulékok 159 056 847 forint,
c) a dologi jellegű kiadások 1 902 343 395 forint,
d) ellátottak pénzbeli juttatásai 32 250 000 forint,
e) egyéb működési célú kiadások 375 076 764 forint.
(4) A képviselő-testület a felhalmozási célú költségvetési kiadásokat 3 342 369 691 forintban állapítja meg, melyből:
a) beruházások 2 728 765 593 forint,
b) felújítások 566 956 184 forint,
c) egyéb felhalmozási célú kiadások 46 647 914 forint.
(5) A képviselő-testület a költségvetés egyenlegét –3 852 191 987 forintban állapítja meg, melyből
a) a működési bevételek és kiadások egyenlege -1 133 995 548 forint,
b) a felhalmozási bevételek és kiadások egyenlege -2 718 196 439 forint.
(6) A képviselő-testület a költségvetés finanszírozási egyenlegét 3 852 191 987 forintban állapítja meg, melyből
a) belső finanszírozás bevételei
aa) működési célú 2021. évi maradvány 1 078 804 461 forint,
ab) fejlesztési célú 2021. évi maradvány 2 814 669 898 forint.
b) külső finanszírozás bevételei
ba) működési célú hitelfelvétel 0 forint,
bb) fejlesztési célú hitelfelvétel 0 forint.
c) külső finanszírozás kiadásai
ca) a fejlesztési hitelek törlesztése 0 forint,
cb) az államháztartáson belüli megelőlegezések elszámolása 41 282 372 forint.”
3. § (1) A Rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
(2) A Rendelet 2. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.
(3) A Rendelet 3. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.
(4) A Rendelet 4. melléklete helyébe a 4. melléklet lép.
(5) A Rendelet 5. melléklete helyébe az 5. melléklet lép.
4. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és az azt követő napon hatályát veszti.
(2) E rendelet rendelkezéseit 2022. december 31. napjától kell alkalmazni.
Dr. Zalán Gábor s. k. Básthy Béla s. k.
jegyző polgármester
(Valamennyi mellékletet lsd. a letölthető formátumban.)
Kőszeg Város Önkormányzata 2022. évi költségvetéséről szóló 3/2022. (II. 16.) önkormányzati rendelet módosítása (IV. negyedév).
Tisztelt Képviselő-testület!
A költségvetési rendelet módosítására az 1. információs táblában kimutatott javaslatok alapján került sor az alábbiak szerint:
Indokolás
Módosító tételek:
I. Központi előirányzatok változásai:
A központi előirányzatok változásai az önkormányzat bevételi és kiadási főösszegét 67 708 309 Ft-tal növelik, mely teljes egészében működési célú támogatás.
A működési célú központi bevételek emelkedését a 2022. évi kieső HIPA bevételek II. részlete 24 501 835 Ft-tal, a 2021. évi HIPA kiegészítő támogatás elszámolása 23 851 328 Ft-tal, a REKI támogatás 8 063 097 Ft-tal a köznevelési feladatok többlettámogatása 5 024 475 Ft-tal, a szociális és gyermekjóléti feladatok többlettámogatása 12 405 062 Ft-tal, a szociális ágazati pótlék 9 916 358 Ft-tal illetve a gyermekétkezés volumenének csökkenése 16 058 846 Ft-tal, összességében 67 708 309 Ft- emelték.
A központi előirányzatok változásának jogcímek szerinti összegeit a 2. melléklet tartalmazza.
II. Intézményi előirányzatok változása:
A Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínház kiadási és bevételi előirányzatai a működési bevételek többlete miatt 4 502 923 Ft-tal növekedtek. Ez sem nyújtott azonban fedezetet az energiahelyzet okozta közüzemi kiadásnövekedésre. Emiatt a Képviselő testület határozata alapján, az Önkormányzat 6 800 000 Ft többlet működési támogatást nyújtott az intézménynek.
A Kőszegi Városi Múzeum, Könyvtár és Levéltár kiadási és bevételi előirányzatai sikeres Kulturális és Információs Minisztériumi pályázat miatt 1 900 000 Ft-tal, a működési többletbevételei miatt 700 000 Ft-tal nőttek. Az energiahelyzet okozta közüzemi kiadásnövekedés miatt a Képviselő testület határozata alapján, az Intézmény 4 100 000 Ft többlet működési támogatást kapott az Önkormányzattól.
A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal kiadási és bevételi előirányzatai összességében 1 191 296 Ft-tal növekedtek. A közfoglalkoztatás miatti növekedés 239 625 Ft-tal, a Velemi Gesztenyenapok miatti államháztartáson belüli működési célú támogatása miatti növekedés 1 000 000 Ft-tal, az energiahelyzet miatti többlettámogatás 1 300 000 Ft-tal, a népszámlálási támogatás miatti csökkenés 1 348 329 Ft-tal járult hozzá a bevételi és kiadási előirányzatok növekedéséhez.
A Kőszegi Szociális Gondozási Központ költségvetése a 12 706 627 Ft-tal emelkedett, mely elsősorban a 9 916 360 Ft-nyi szociális ágazati pótléknak köszönhető. Az ÁFA visszaigénylésből származó működési bevétel többlet (2 605 000 Ft) némileg ellensúlyozta a NEAK bevétel elmaradását (2 815 103 Ft) a tervezettől. Az energiahelyzet okozta közüzemi kiadásnövekedés miatt a Képviselő testület határozata alapán, az Intézmény 3 100 000 Ft többlet működési támogatást kapott az Önkormányzattól.
A Kőszeg Meseváros Óvoda és Bölcsőde költségvetése a közfoglalkoztatás támogatása (1 129 326 Ft), a Horvátzsidányi Tücsök Bölcsődéhez jóváhagyott állami támogatás (4 517 000 Ft), az év során elért, tervezetten felüli működési bevételek (2 213 929 Ft), és az energiahelyzet miatti többlettámogatás (5 100 000 Ft) okán 12 960 255 Ft-tal nőtt.
III. Kőszeg Város Önkormányzata előirányzat változásai az alábbiak:
A központi támogatások változásából 14 433 360 Ft az önkormányzat által fenntartott intézményeknél, 53 274 949 Ft az Önkormányzatnál került felhasználásra.
A közhatalmi bevételek előirányzata nem emelkedett.
A működési bevételek előirányzata 7 130 497 Ft-tal nőtt.
A működési célú átvett pénzeszközök előirányzata nem változott.
A vagyonhasznosító bevételi előirányzata nem változott.
A felhalmozási célú támogatások előirányzata 432 112 424 Ft-tal emelkedett a TOP-PLUSZ-2.1.1-21-VS1-2022, a Kőszegi Általános iskolák energetikai korszerűsítése témájú sikeres pályázatnak köszönhetően.
A személyi juttatások előirányzata 4 253 447 Ft-tal nőtt.
A munkaadókat terhelő járulékok 334 568 Ft-tal nőttek.
A dologi kiadások előirányzata 20 524 564 Ft-tal csökkent.
Az egyéb működési célú kiadások előirányzata 34 583 251 Ft-tal nőtt.
Ebből a tartalék összege 3 671 419 Ft-tal csökkent.
A beruházási előirányzatok az Intézményeknél 1 750 000 Ft-tal, az Önkormányzatnál 491 251 189 Ft-tal emelkedtek, melyet elsősorban az általános iskolák energetikai pályázata indokol.
A felújítási előirányzat 38 813 603 Ft-os csökkenése az Önkormányzatnál jelentkezik, melynek oka a Belterületi útfelújítások pályázat kapcsán felmerült beruházási célra történő átcsoportosítás. Az Intézmények előirányzata változatlan.
Az egyéb felhalmozási célú kiadások előirányzata változatlan.
Az önkormányzat előirányzat változásai az előző módosításokat figyelembe véve 506 317 648 Ft-tal növelik a bevételi és a kiadási főösszeget.
Összességében az előirányzat változások (I-III. pontok) irányító szervi támogatások nettósítása után 516 445 019 Ft-tal növelik a bevételek és a kiadások összegét, a költségvetési hiány 3 852 191 987 Ft, amelynek fedezete a maradványból biztosított.
Fenti módosító tételek értelmében az önkormányzat költségvetésének fő számai (Ft-ban):
3 030 459 193 Ft költségvetési bevétel
6 882 651 180 Ft költségvetési kiadás
3 852 191 987 Ft hiány
41 282 372 Ft finanszírozási kiadás
3 893 474 359 Ft belső finanszírozási
bevétel
0 Ft külső finanszírozási
bevétel
A 3. melléklet a fenti módosításokat intézményenkénti bontásban, kiemelt előirányzatonkénti részletezettséggel tartalmazza.
A 4. melléklet Kőszeg Város Önkormányzata fejlesztési bevételeinek, az 5. melléklet fejlesztési kiadásainak előirányzatait mutatja be.
Az előterjesztést a Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság tárgyalta és 8 igen szavazattal egyhangúlag elfogadásra javasolja a Képviselő-testületnek.
Kőszeg, 2023. május 18.
A polgármester nevében:
Cserkutiné Stipsics Edina s.k.
pénzügyi és gazdálkodási osztályvezető
Előzetes hatásvizsgálat
Kőszeg Város Önkormányzat Képviselő-testületének a 2022. évi költségvetésről szóló 3/2022. (II.16.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló …./2023.(V. .) önkormányzati rendelethez.
A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17.§-a szerint a jogszabályok előkészítése során előzetes hatásvizsgálat elvégzésével kell felmérni a tervezett jogszabály valamennyi jelentősnek ítélt hatását, a szabályozás várható következményeit. Az előzetes hatásvizsgálat megállapításai a rendelettervezet esetében az alábbiak:
1. Társadalmi hatások
A költségvetési rendelet alapján végrehajtott gazdálkodás az állampolgárok számára nyomon követhető, átfogó képet ad az önkormányzat pénzügyi helyzetéről, a végrehajtandó feladatokról, a tervezett fejlesztésekről, lehetőséget teremt az önkormányzati gazdálkodás ellenőrzésére. A rendeletben foglaltak végrehajtása hatással van a társadalomra.
2. Gazdasági hatás
A rendelettervezet gazdasági hatással bír, mivel a 2022. évi költségvetés eredeti előirányzatainak változásait tartalmazza, mely további célok, esetleges problémák, vagy megoldásra váró feladatok forrás változásait eredményezte.
3. Költségvetési hatás
A rendelettervezet az önkormányzat és a fenntartása alá tartozó költségvetési szervek költségvetésének a rendeletmódosítást követően hozott központi és önkormányzati döntések, valamint saját hatáskörű módosítások miatti korrekcióját tartalmazza.
4. Környezeti, egészségi következményei
A rendeletnek környezeti és egészségügyi következményei nincsenek.
5. Adminisztratív terheket befolyásoló hatások
A rendelet megalkotásának adminisztratív terhet befolyásoló hatása nincs, a költségvetés módosításához szükséges adminisztratív állomány önkormányzatra összesítve rendelkezésre áll.
6. A jogszabály megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható következményei. Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 34. § (4) bekezdése értelmében a Képviselő-testület az első negyedév kivételével negyedévente, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítés határidejéig – 2022. december 31-ei hatállyal – módosítja a költségvetési rendeletét. A rendelet megalkotásának elmaradása a Kormányhivatal törvényességi intézkedését vonja maga után.
7. A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi feltételek rendelkezésre állnak.
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…/2023. (V…..) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2022. évi költségvetéséről szóló
3/2022. (II. 16.) önkormányzati rendelet módosításáról
Kőszeg Város Önkormányzatának képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, valamint az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és f) pontjaiban meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1.§ Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének az önkormányzat 2022. évi költségvetéséről szóló 3/2022. (II. 16.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: Rendelet) 2.§ helyébe a következő rendelkezés lép:
„2.§ A képviselő-testület az önkormányzat és az irányított intézmények együttes 2022. évi költségvetését
a) 3 030 459 193 forint költségvetési bevétellel,
b) 6 882 651 180 forint költségvetési kiadással,
c) 3 852 191 987 forint hiánnyal,
d) 41 282 372 forint finanszírozási kiadással,
e) 3 893 474 359 forint belső finanszírozási bevétellel,
f) 0 forint külső finanszírozási bevétellel
állapítja meg.”
2.§ A Rendelet 3.§ (1)-(6) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„3.§ (1) A képviselő-testület a működési célú költségvetési bevételeket 2 406 285 941 forint-ban állapítja meg, melyből
a) működési célú támogatások államháztartáson belülről 1 639 611 471 forint,
b) közhatalmi bevételek 467 550 000 forint,
c) működési bevételek 294 118 224 forint,
d) működési célú átvett pénzeszköz 5 006 543 forint.
(2) A képviselő-testület a felhalmozási célú költségvetési bevételeket 624 173 252 forintban állapítja meg, melyből
a) felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről 486 037 750 forint,
b) felhalmozási bevételek 129 500 000 forint,
c) felhalmozási célú átvett pénzeszközök 8 635 502 forint.
(3) A képviselő-testület a működési célú költségvetési kiadásokat 3 540 281 489 forintban állapítja meg, melyből:
a) a személyi jellegű kiadások 1 071 554 483 forint,
b) a munkaadókat terhelő járulékok 159 056 847 forint,
c) a dologi jellegű kiadások 1 902 343 395 forint,
d) ellátottak pénzbeli juttatásai 32 250 000 forint,
e) egyéb működési célú kiadások 375 076 764 forint.
(4) A képviselő-testület a felhalmozási célú költségvetési kiadásokat 3 342 369 691 forintban állapítja meg, melyből:
a) beruházások 2 728 765 593 forint,
b) felújítások 566 956 184 forint,
c) egyéb felhalmozási célú kiadások 46 647 914 forint.
(5) A képviselő-testület a költségvetés egyenlegét –3 852 191 987 forintban állapítja meg, melyből
a) a működési bevételek és kiadások egyenlege -1 133 995 548 forint,
b) a felhalmozási bevételek és kiadások egyenlege -2 718 196 439 forint.
(6) A képviselő-testület a költségvetés finanszírozási egyenlegét 3 852 191 987 forintban állapítja meg, melyből
a) belső finanszírozás bevételei
aa) működési célú 2021. évi maradvány 1 078 804 461 forint,
ab) fejlesztési célú 2021. évi maradvány 2 814 669 898 forint.
b) külső finanszírozás bevételei
ba) működési célú hitelfelvétel 0 forint,
bb) fejlesztési célú hitelfelvétel 0 forint.
c) külső finanszírozás kiadásai
ca) a fejlesztési hitelek törlesztése 0 forint,
cb) az államháztartáson belüli megelőlegezések elszámolása 41 282 372 forint.”
3. § (1) A Rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
(2) A Rendelet 2. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.
(3) A Rendelet 3. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.
(4) A Rendelet 4. melléklete helyébe a 4. melléklet lép.
(5) A Rendelet 5. melléklete helyébe az 5. melléklet lép.
4. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és az azt követő napon hatályát veszti.
(2) E rendelet rendelkezéseit 2022. december 31. napjától kell alkalmazni.
Dr. Zalán Gábor s. k. Básthy Béla s. k.
jegyző polgármester
(Valamennyi mellékletet lsd. a letölthető formátumban.)