Önkormányzati belépés | |
|
Képviselő-testületi ülések
2024. November 28., Csütörtök, 09:00
2024. November 28., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés
2.a napirendi pont:
Az önkormányzat 2024. évi költségvetéséről szóló 1/2024. (II. 16.) önkormányzati rendelet módosítása.
Tisztelt Képviselő-testület!
A költségvetési rendelet módosítására az 1. információs táblában kimutatott javaslatok alapján került sor az alábbiak szerint:
Indokolás
Módosító tételek:
I. Központi előirányzatok változásai:
A központi előirányzatok változásai az önkormányzat bevételi és kiadási főösszegét 9 151 256 Ft-tal növelik, mely teljes egészében működési célú támogatás.
A működési célú központi bevételek - a Szociális ágazati pótlék 6 837 131 Ft, az állami támogatások májusi adatszolgáltatása alapján a köznevelési feladatok többlettámogatása 5 472 296 Ft, a szociális és bölcsődei feladatok csökkent támogatása -4 505 400 Ft és a gyermekétkeztetési feladatok többlettámogatása 1 347 229 Ft - összességében 9 151 256 Ft-tal emelkedtek.
A központi előirányzatok változásának jogcímek szerinti összegeit a 2. melléklet tartalmazza.
II. Intézményi előirányzatok változása:
A Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínház kiadási és bevételi előirányzatai - a működési bevételek 35 000 400 Ft és a felhalmozási bevételek 500 000 Ft miatt – 35 500 400 Ft-tal növekedtek. A színházi támogatásokból a személyi juttatásokra 3 800 400 Ft, munkáltatói járulékaira 390 000 Ft, a színházi pályázatok dologi kiadásira 30 810 000 Ft, a beruházási kiadásokra 500 000 Ft került beépítésre.
A Kőszegi Városi Múzeum, Könyvtár és Levéltár kiadási és bevételi előirányzatai - az működési célú támogatások 1 400 400 és a működési bevételek 4 764 833 Ft emelkedése miatt – 6 165 233 Ft-tal emelkedtek.
A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal kiadási és bevételi előirányzatai összességében 21 528 773 Ft-tal növekedtek. A választások miatt 20 826 266 Ft-tal, a többletbevétel miatt 702 507 Ft-tal emelkedtek.
A Kőszegi Család- és Gyermekvédelmi Központ költségvetése 6 837 131 Ft-tal emelkedett, a szociális ágazati pótléknak köszönhetően. A szociális ágazati pótlékból 6 091 742 Ft a személyi juttatásokra és 745 389 Ft a munkáltatói járulékokra került betervezésre.
A Kőszeg Meseváros Óvoda és Bölcsőde költségvetése 5 108 635 Ft-tal emelkedett, a közfoglalkoztatás támogatása 852 426 Ft és a közvetített szolgáltatások többletbevétele 656 209 Ft miatt. A közfoglalkoztatási támogatás személyi juttatásaira 800 400 Ft, munkáltatói járulékaira 52 026 Ft, a JustFood által üzemeltetett melegítő konyhák dologi kiadásaira 656 209 Ft került beépítésre.
III. Kőszeg Város Önkormányzata előirányzat változásai az alábbiak:
A központi támogatások változásából 9 151 256 Ft-ból az önkormányzat által fenntartott intézményeknél 7 804 027 Ft, az Önkormányzatnál 1 347 229 Ft került felhasználásra.
A közhatalmi bevételek előirányzata nem emelkedett.
A működési bevételek előirányzata 187 148 Ft-tal nőtt, amely biztosító kártérítéséből adódott.
A működési célú átvett pénzeszközök előirányzata nem emelkedett.
A vagyonhasznosító bevételi előirányzata nem változott.
A felhalmozási célú támogatások előirányzata 366 229 050 Ft-tal emelkedett a Kőszegi Általános iskolák energetikai korszerűsítése TOP-PLUSZ-2.1.1-21-VS1-2022 és a Szőlőskert utca lakóinak 10 000 000 Ft összegű hozzájárulásának köszönhetően.
A személyi juttatások előirányzata 290 658 Ft-tal nőtt.
A munkaadókat terhelő járulékok nem változtak.
A dologi kiadások előirányzata 387 111 Ft-tal emelkedett.
Az egyéb működési célú kiadások előirányzata 4 955 954 Ft-tal emelkedett.
Ebből a tartalék összege 969 837 Ft-tal csökkent.
A beruházási előirányzatok az Intézményeknél 4 100 000 Ft-tal nőttek, az Önkormányzatnál 322 709 408 Ft-tal csökkent, melyet a TOP-PLUSZ pályázatok előleg visszafizetése indokol.
A felújítási előirányzat nem változott. Az Intézmények előirányzata változatlan.
Az egyéb felhalmozási célú kiadások előirányzata 698 938 458 Ft-tal emelkedett a TOP_PLUSZ pályázatok előleg visszafizetése miatt.
Az önkormányzat előirányzat változásai az előző módosításokat figyelembe véve 392 299 904 Ft-tal növelik a bevételi és a kiadási főösszeget.
Összességében az előirányzat változások (I-III. pontok) irányító szervi támogatások nettósítása után 457 002 945 Ft-tal növelik a bevételek és a kiadások összegét, a költségvetési hiány 1 700 073 931 Ft, amelynek fedezete a maradványból biztosított.
Fenti módosító tételek értelmében az önkormányzat költségvetésének fő számai (Ft-ban):
4 005 964 527 Ft költségvetési bevétel
5 706 038 458 Ft költségvetési kiadás
1 700 073 931 Ft hiány
47 762 824 Ft finanszírozási kiadás
1 747 836 755 Ft belső finanszírozási bevétel
0 Ft külső finanszírozási bevétel
A 3. melléklet a fenti módosításokat intézményenkénti bontásban, kiemelt előirányzatonkénti részletezettséggel tartalmazza.
A 4. melléklet Kőszeg Város Önkormányzata fejlesztési bevételeinek, az 5. melléklet fejlesztési kiadásainak előirányzatait mutatja be.
Az előterjesztést a Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság tárgyalta és 9 igen szavazattal egyhangúlag elfogadásra javasolja a Képviselő-testületnek.
Kőszeg, 2024. november 21.
A polgármester nevében:
Cserkutiné Stipsics Edina s.k.
pénzügyi és gazdálkodási osztályvezető
Előzetes hatásvizsgálat
Kőszeg Város Önkormányzat Képviselő-testületének a 2024. évi költségvetésről szóló 1/2024. (II.16.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló …./2024.(XI. .) önkormányzati rendelethez.
A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17.§-a szerint a jogszabályok előkészítése során előzetes hatásvizsgálat elvégzésével kell felmérni a tervezett jogszabály valamennyi jelentősnek ítélt hatását, a szabályozás várható következményeit. Az előzetes hatásvizsgálat megállapításai a rendelettervezet esetében az alábbiak:
1. Társadalmi hatások
A költségvetési rendelet alapján végrehajtott gazdálkodás az állampolgárok számára nyomon követhető, átfogó képet ad az önkormányzat pénzügyi helyzetéről, a végrehajtandó feladatokról, a tervezett fejlesztésekről, lehetőséget teremt az önkormányzati gazdálkodás ellenőrzésére. A rendeletben foglaltak végrehajtása hatással van a társadalomra.
2. Gazdasági hatás
A rendelettervezet gazdasági hatással bír, mivel a 2024. évi költségvetés eredeti előirányzatainak változásait tartalmazza, mely további célok, esetleges problémák, vagy megoldásra váró feladatok forrás változásait eredményezte.
3. Költségvetési hatás
A rendelettervezet az önkormányzat és a fenntartása alá tartozó költségvetési szervek költségvetésének a rendeletmódosítást követően hozott központi és önkormányzati döntések, valamint saját hatáskörű módosítások miatti korrekcióját tartalmazza.
4. Környezeti, egészségi következményei
A rendeletnek környezeti és egészségügyi következményei nincsenek.
5. Adminisztratív terheket befolyásoló hatások
A rendelet megalkotásának adminisztratív terhet befolyásoló hatása nincs, a költségvetés módosításához szükséges adminisztratív állomány önkormányzatra összesítve rendelkezésre áll.
6. A jogszabály megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható következményei. Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 34. § (4) bekezdése értelmében a Képviselő-testület az első negyedév kivételével negyedévente, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítés határidejéig – 2024. december 31-ei hatállyal – módosítja a költségvetési rendeletét. A rendelet megalkotásának elmaradása a Kormányhivatal törvényességi intézkedését vonja maga után.
7. A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi feltételek rendelkezésre állnak.
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…/2024. (XI…..) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2024. évi költségvetéséről szóló
1/2024. (II. 16.) önkormányzati rendelet módosításáról
Kőszeg Város Önkormányzatának képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, valamint az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és f) pontjaiban meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1.§ Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének az önkormányzat 2024. évi költségvetéséről szóló 1/2024. (II. 16.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: Rendelet) 2.§-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„2.§ A képviselő-testület az önkormányzat és az irányított intézmények együttes 2024. évi költségvetését
a) 4 005 964 527 forint költségvetési bevétellel,
b) 5 706 038 458 forint költségvetési kiadással,
c) 1 700 073 931 forint hiánnyal,
d) 47 762 824 forint finanszírozási kiadással,
e) 1 747 836 755 forint belső finanszírozási bevétellel,
f) 0 forint külső finanszírozási bevétellel
állapítja meg.”
2.§ A Rendelet 3.§ (1)-(6) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„ (1) A képviselő-testület a működési célú költségvetési bevételeket 3 056 648 936 forint-ban állapítja meg, melyből
a) működési célú támogatások államháztartáson belülről 1 928 599 188 forint,
b) közhatalmi bevételek 759 470 914 forint,
c) működési bevételek 335 028 834 forint,
d) működési célú átvett pénzeszköz 33 550 000 forint.
(2) A képviselő-testület a felhalmozási célú költségvetési bevételeket 949 315 591 forintban állapítja meg, melyből
a) felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről 792 934 739 forint,
b) felhalmozási bevételek 146 017 672 forint,
c) felhalmozási célú átvett pénzeszközök 10 363 180 forint.
(3) A képviselő-testület a működési célú költségvetési kiadásokat 3 747 908 676 forintban állapítja meg, melyből:
a) a személyi jellegű kiadások 1 401 946 438 forint,
b) a munkaadókat terhelő járulékok 203 834 143 forint,
c) a dologi jellegű kiadások 1 757 687 846 forint,
d) ellátottak pénzbeli juttatásai 27 700 000 forint,
e) egyéb működési célú kiadások 356 740 249 forint.
(4) A képviselő-testület a felhalmozási célú költségvetési kiadásokat 1 958 129 782 forintban állapítja meg, melyből:
a) beruházások 1 103 371 002 forint,
b) felújítások 63 362 324 forint,
c) egyéb felhalmozási célú kiadások 791 396 456 forint.
(5) A képviselő-testület a költségvetés egyenlegét –1 700 073 931 forintban állapítja meg, melyből
a) a működési bevételek és kiadások egyenlege -691 259 740 forint,
b) a felhalmozási bevételek és kiadások egyenlege -1 008 814 191 forint.
(6) A képviselő-testület a költségvetés finanszírozási egyenlegét 1 700 073 931 forintban állapítja meg, melyből
a) belső finanszírozás bevételei
aa) működési célú 2023. évi maradvány 641 498 713 forint,
ab) fejlesztési célú 2023. évi maradvány 1 106 233 700 forint.
b) külső finanszírozás bevételei
ba) működési célú hitelfelvétel 0 forint,
bb) fejlesztési célú hitelfelvétel 0 forint.
c) külső finanszírozás kiadásai
ca) a fejlesztési hitelek törlesztése 0 forint,
cb) az államháztartáson belüli megelőlegezések elszámolása 47 762 824 forint.”
3. § (1) A Rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
(2) A Rendelet 2. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.
(3) A Rendelet 3. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.
(4) A Rendelet 4. melléklete helyébe a 4. melléklet lép.
(5) A Rendelet 5. melléklete helyébe az 5. melléklet lép.
(6) A Rendelet 8. melléklete helyébe az 6. melléklet lép.
4. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
Dr. Zalán Gábor s. k. Básthy Béla s. k.
jegyző polgármester
(Valamennyi mellékletet lsd. a letölthető formátumban.)
Az önkormányzat 2024. évi költségvetéséről szóló 1/2024. (II. 16.) önkormányzati rendelet módosítása.
Tisztelt Képviselő-testület!
A költségvetési rendelet módosítására az 1. információs táblában kimutatott javaslatok alapján került sor az alábbiak szerint:
Indokolás
Módosító tételek:
I. Központi előirányzatok változásai:
A központi előirányzatok változásai az önkormányzat bevételi és kiadási főösszegét 9 151 256 Ft-tal növelik, mely teljes egészében működési célú támogatás.
A működési célú központi bevételek - a Szociális ágazati pótlék 6 837 131 Ft, az állami támogatások májusi adatszolgáltatása alapján a köznevelési feladatok többlettámogatása 5 472 296 Ft, a szociális és bölcsődei feladatok csökkent támogatása -4 505 400 Ft és a gyermekétkeztetési feladatok többlettámogatása 1 347 229 Ft - összességében 9 151 256 Ft-tal emelkedtek.
A központi előirányzatok változásának jogcímek szerinti összegeit a 2. melléklet tartalmazza.
II. Intézményi előirányzatok változása:
A Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínház kiadási és bevételi előirányzatai - a működési bevételek 35 000 400 Ft és a felhalmozási bevételek 500 000 Ft miatt – 35 500 400 Ft-tal növekedtek. A színházi támogatásokból a személyi juttatásokra 3 800 400 Ft, munkáltatói járulékaira 390 000 Ft, a színházi pályázatok dologi kiadásira 30 810 000 Ft, a beruházási kiadásokra 500 000 Ft került beépítésre.
A Kőszegi Városi Múzeum, Könyvtár és Levéltár kiadási és bevételi előirányzatai - az működési célú támogatások 1 400 400 és a működési bevételek 4 764 833 Ft emelkedése miatt – 6 165 233 Ft-tal emelkedtek.
A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal kiadási és bevételi előirányzatai összességében 21 528 773 Ft-tal növekedtek. A választások miatt 20 826 266 Ft-tal, a többletbevétel miatt 702 507 Ft-tal emelkedtek.
A Kőszegi Család- és Gyermekvédelmi Központ költségvetése 6 837 131 Ft-tal emelkedett, a szociális ágazati pótléknak köszönhetően. A szociális ágazati pótlékból 6 091 742 Ft a személyi juttatásokra és 745 389 Ft a munkáltatói járulékokra került betervezésre.
A Kőszeg Meseváros Óvoda és Bölcsőde költségvetése 5 108 635 Ft-tal emelkedett, a közfoglalkoztatás támogatása 852 426 Ft és a közvetített szolgáltatások többletbevétele 656 209 Ft miatt. A közfoglalkoztatási támogatás személyi juttatásaira 800 400 Ft, munkáltatói járulékaira 52 026 Ft, a JustFood által üzemeltetett melegítő konyhák dologi kiadásaira 656 209 Ft került beépítésre.
III. Kőszeg Város Önkormányzata előirányzat változásai az alábbiak:
A központi támogatások változásából 9 151 256 Ft-ból az önkormányzat által fenntartott intézményeknél 7 804 027 Ft, az Önkormányzatnál 1 347 229 Ft került felhasználásra.
A közhatalmi bevételek előirányzata nem emelkedett.
A működési bevételek előirányzata 187 148 Ft-tal nőtt, amely biztosító kártérítéséből adódott.
A működési célú átvett pénzeszközök előirányzata nem emelkedett.
A vagyonhasznosító bevételi előirányzata nem változott.
A felhalmozási célú támogatások előirányzata 366 229 050 Ft-tal emelkedett a Kőszegi Általános iskolák energetikai korszerűsítése TOP-PLUSZ-2.1.1-21-VS1-2022 és a Szőlőskert utca lakóinak 10 000 000 Ft összegű hozzájárulásának köszönhetően.
A személyi juttatások előirányzata 290 658 Ft-tal nőtt.
A munkaadókat terhelő járulékok nem változtak.
A dologi kiadások előirányzata 387 111 Ft-tal emelkedett.
Az egyéb működési célú kiadások előirányzata 4 955 954 Ft-tal emelkedett.
Ebből a tartalék összege 969 837 Ft-tal csökkent.
A beruházási előirányzatok az Intézményeknél 4 100 000 Ft-tal nőttek, az Önkormányzatnál 322 709 408 Ft-tal csökkent, melyet a TOP-PLUSZ pályázatok előleg visszafizetése indokol.
A felújítási előirányzat nem változott. Az Intézmények előirányzata változatlan.
Az egyéb felhalmozási célú kiadások előirányzata 698 938 458 Ft-tal emelkedett a TOP_PLUSZ pályázatok előleg visszafizetése miatt.
Az önkormányzat előirányzat változásai az előző módosításokat figyelembe véve 392 299 904 Ft-tal növelik a bevételi és a kiadási főösszeget.
Összességében az előirányzat változások (I-III. pontok) irányító szervi támogatások nettósítása után 457 002 945 Ft-tal növelik a bevételek és a kiadások összegét, a költségvetési hiány 1 700 073 931 Ft, amelynek fedezete a maradványból biztosított.
Fenti módosító tételek értelmében az önkormányzat költségvetésének fő számai (Ft-ban):
4 005 964 527 Ft költségvetési bevétel
5 706 038 458 Ft költségvetési kiadás
1 700 073 931 Ft hiány
47 762 824 Ft finanszírozási kiadás
1 747 836 755 Ft belső finanszírozási bevétel
0 Ft külső finanszírozási bevétel
A 3. melléklet a fenti módosításokat intézményenkénti bontásban, kiemelt előirányzatonkénti részletezettséggel tartalmazza.
A 4. melléklet Kőszeg Város Önkormányzata fejlesztési bevételeinek, az 5. melléklet fejlesztési kiadásainak előirányzatait mutatja be.
Az előterjesztést a Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság tárgyalta és 9 igen szavazattal egyhangúlag elfogadásra javasolja a Képviselő-testületnek.
Kőszeg, 2024. november 21.
A polgármester nevében:
Cserkutiné Stipsics Edina s.k.
pénzügyi és gazdálkodási osztályvezető
Előzetes hatásvizsgálat
Kőszeg Város Önkormányzat Képviselő-testületének a 2024. évi költségvetésről szóló 1/2024. (II.16.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló …./2024.(XI. .) önkormányzati rendelethez.
A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17.§-a szerint a jogszabályok előkészítése során előzetes hatásvizsgálat elvégzésével kell felmérni a tervezett jogszabály valamennyi jelentősnek ítélt hatását, a szabályozás várható következményeit. Az előzetes hatásvizsgálat megállapításai a rendelettervezet esetében az alábbiak:
1. Társadalmi hatások
A költségvetési rendelet alapján végrehajtott gazdálkodás az állampolgárok számára nyomon követhető, átfogó képet ad az önkormányzat pénzügyi helyzetéről, a végrehajtandó feladatokról, a tervezett fejlesztésekről, lehetőséget teremt az önkormányzati gazdálkodás ellenőrzésére. A rendeletben foglaltak végrehajtása hatással van a társadalomra.
2. Gazdasági hatás
A rendelettervezet gazdasági hatással bír, mivel a 2024. évi költségvetés eredeti előirányzatainak változásait tartalmazza, mely további célok, esetleges problémák, vagy megoldásra váró feladatok forrás változásait eredményezte.
3. Költségvetési hatás
A rendelettervezet az önkormányzat és a fenntartása alá tartozó költségvetési szervek költségvetésének a rendeletmódosítást követően hozott központi és önkormányzati döntések, valamint saját hatáskörű módosítások miatti korrekcióját tartalmazza.
4. Környezeti, egészségi következményei
A rendeletnek környezeti és egészségügyi következményei nincsenek.
5. Adminisztratív terheket befolyásoló hatások
A rendelet megalkotásának adminisztratív terhet befolyásoló hatása nincs, a költségvetés módosításához szükséges adminisztratív állomány önkormányzatra összesítve rendelkezésre áll.
6. A jogszabály megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható következményei. Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 34. § (4) bekezdése értelmében a Képviselő-testület az első negyedév kivételével negyedévente, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítés határidejéig – 2024. december 31-ei hatállyal – módosítja a költségvetési rendeletét. A rendelet megalkotásának elmaradása a Kormányhivatal törvényességi intézkedését vonja maga után.
7. A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi feltételek rendelkezésre állnak.
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…/2024. (XI…..) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2024. évi költségvetéséről szóló
1/2024. (II. 16.) önkormányzati rendelet módosításáról
Kőszeg Város Önkormányzatának képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, valamint az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és f) pontjaiban meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1.§ Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének az önkormányzat 2024. évi költségvetéséről szóló 1/2024. (II. 16.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: Rendelet) 2.§-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„2.§ A képviselő-testület az önkormányzat és az irányított intézmények együttes 2024. évi költségvetését
a) 4 005 964 527 forint költségvetési bevétellel,
b) 5 706 038 458 forint költségvetési kiadással,
c) 1 700 073 931 forint hiánnyal,
d) 47 762 824 forint finanszírozási kiadással,
e) 1 747 836 755 forint belső finanszírozási bevétellel,
f) 0 forint külső finanszírozási bevétellel
állapítja meg.”
2.§ A Rendelet 3.§ (1)-(6) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„ (1) A képviselő-testület a működési célú költségvetési bevételeket 3 056 648 936 forint-ban állapítja meg, melyből
a) működési célú támogatások államháztartáson belülről 1 928 599 188 forint,
b) közhatalmi bevételek 759 470 914 forint,
c) működési bevételek 335 028 834 forint,
d) működési célú átvett pénzeszköz 33 550 000 forint.
(2) A képviselő-testület a felhalmozási célú költségvetési bevételeket 949 315 591 forintban állapítja meg, melyből
a) felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről 792 934 739 forint,
b) felhalmozási bevételek 146 017 672 forint,
c) felhalmozási célú átvett pénzeszközök 10 363 180 forint.
(3) A képviselő-testület a működési célú költségvetési kiadásokat 3 747 908 676 forintban állapítja meg, melyből:
a) a személyi jellegű kiadások 1 401 946 438 forint,
b) a munkaadókat terhelő járulékok 203 834 143 forint,
c) a dologi jellegű kiadások 1 757 687 846 forint,
d) ellátottak pénzbeli juttatásai 27 700 000 forint,
e) egyéb működési célú kiadások 356 740 249 forint.
(4) A képviselő-testület a felhalmozási célú költségvetési kiadásokat 1 958 129 782 forintban állapítja meg, melyből:
a) beruházások 1 103 371 002 forint,
b) felújítások 63 362 324 forint,
c) egyéb felhalmozási célú kiadások 791 396 456 forint.
(5) A képviselő-testület a költségvetés egyenlegét –1 700 073 931 forintban állapítja meg, melyből
a) a működési bevételek és kiadások egyenlege -691 259 740 forint,
b) a felhalmozási bevételek és kiadások egyenlege -1 008 814 191 forint.
(6) A képviselő-testület a költségvetés finanszírozási egyenlegét 1 700 073 931 forintban állapítja meg, melyből
a) belső finanszírozás bevételei
aa) működési célú 2023. évi maradvány 641 498 713 forint,
ab) fejlesztési célú 2023. évi maradvány 1 106 233 700 forint.
b) külső finanszírozás bevételei
ba) működési célú hitelfelvétel 0 forint,
bb) fejlesztési célú hitelfelvétel 0 forint.
c) külső finanszírozás kiadásai
ca) a fejlesztési hitelek törlesztése 0 forint,
cb) az államháztartáson belüli megelőlegezések elszámolása 47 762 824 forint.”
3. § (1) A Rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
(2) A Rendelet 2. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.
(3) A Rendelet 3. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.
(4) A Rendelet 4. melléklete helyébe a 4. melléklet lép.
(5) A Rendelet 5. melléklete helyébe az 5. melléklet lép.
(6) A Rendelet 8. melléklete helyébe az 6. melléklet lép.
4. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
Dr. Zalán Gábor s. k. Básthy Béla s. k.
jegyző polgármester
(Valamennyi mellékletet lsd. a letölthető formátumban.)