Önkormányzati belépés | |
![]() | |
![]() | |
|
Képviselő-testületi ülések
2025. Április 23., Szerda, 09:00
2024. November 28., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés
10. napirendi pont:
A 2025. évi ellenőrzési terv jóváhagyása.
Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal 2025. évi
BELSŐ ELLENŐRZÉSI TERVE
Tisztelt Képviselő-testület!
A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 119. § (3)-(5) bekezdése értelmében: „(3) A jegyző köteles - a jogszabályok alapján meghatározott - belső kontrollrendszert működtetni, amely biztosítja a helyi önkormányzat rendelkezésére álló források szabályszerű, gazdaságos, hatékony és eredményes felhasználását.
(4) A jegyző köteles gondoskodni - a belső kontrollrendszeren belül - a belső ellenőrzés működtetéséről az államháztartásért felelős miniszter által közzétett módszertani útmutatók és a nemzetközi belső ellenőrzési standardok figyelembevételével. A helyi önkormányzat belső ellenőrzése keretében gondoskodni kell a felügyelt költségvetési szervek ellenőrzéséről is.
(5) A helyi önkormányzatra vonatkozó éves ellenőrzési tervet a képviselő-testület az előző év december 31-éig hagyja jóvá.”
A költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről és belső ellenőrzéséről szóló 370/2011 (XII. 31.) Kormányrendelet 31. §-a előírja a tárgyévet követő évre vonatkozó éves ellenőrzési tervkészítési kötelezettséget, továbbá meghatározta az éves ellenőrzési terv tartalmát.
Az éves ellenőrzési terv kockázatelemzés alapján felállított prioritások és a belső ellenőrzés rendelkezésére álló erőforrások figyelembevételével került összeállításra.
Az éves ellenőrzési terv soron kívüli ellenőrzési feladatokra 4 nap, tanácsadási feladatokra 5 nap tartalékidőt tartalmaz.
Az ellenőrzési terv elkészítése során felhasznált kimutatások, elemzések, egyéb dokumentumok
- Belső ellenőrzési kézikönyv Iktatószám: K/8890-1/2024.
- Stratégiai ellenőrzési terv 2023-2026 Iktatószám: K/9735-3/2023.
- Belső ellenőr kockázatelemzése a 2025. évi belső ellenőrzési tervhez Iktatószám: K/8291-23/2024.
- a vezetés által felmért kockázatok és a belső ellenőr 2024. évi ellenőrzési tapasztalata.
Az ellenőrzési tervet megalapozó elemzések és a kockázatelemzés eredményének összefoglaló bemutatása, kockázati tényezők feltárása és értékelése
Meghatározásra kerültek azok a kockázatok, amelyek veszélyt jelentenek Kőszeg Város Önkormányzata, Bozsok községi Önkormányzat, Velem községi Önkormányzat és a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal működésére.
A veszélyt jelentő kockázatok a következők:
- jogszabályok gyakori változása,
- szabályzatok aktualizálásának folyamata nehézkes,
- humánerőforrás (jelentős mértékű fluktuáció),
- a feladat elvégzésének naprakészsége,
- munkaerő-piaci helyzet alakulása (nem megfelelő a kínálat, minőségben, szakmai felkészültségben),
- kontrollok működése (pontatlan elszámolást, dokumentálás hiányosságait nem észlelik megfelelő időben),
- információáramlás (munkaterületek közti – nem megfelelő – kommunikáció),
- túlzott adminisztráció, sürgősségi adatszolgáltatások.
A stratégiai célok megvalósítását segítő ellenőrzések:
• A működés és gazdálkodás során a tevékenységeket szabályszerűen, gazdaságosan, hatékonyan, eredményesen hajtsák végre;
• Kiemelt szerepet kap a gondos vagyongazdálkodás;
• Meg kell védeni az erőforrásokat a veszteségektől, károktól és a nem rendeltetésszerű használattól;
• Meg kell vizsgálni, hogy a végrehajtott ellenőrzésekről összeállított ellenőrzési jelentések megállapításaira és javaslataira készített intézkedési terveket végrehajtották-e;
• Kiemelt szerepet kap a gazdasági események dokumentálási rendjének fontossága.
A 2025. évi Belső ellenőrzési tervet megalapozó kockázatelemzés a rendelkezésre álló útmutatók alapján kialakított kockázatelemzési modell alkalmazásával készült.
A 2025. évi belső ellenőrzés feladatainak tervezését a következő prioritások határozták meg:
- jogszabályi változások nyomon követése,
- szabályozottság biztosítása,
- a rendszer komplexitása,
- a gazdálkodás színvonalának emelése,
- a vagyonvédelem fontossága,
- szabályok szerinti feladatellátás,
- belső kontrollok működése,
- a legutóbbi ellenőrzés óta eltelt idő,
- az irányított/felügyelt szervek ellenőrzése,
- korábbi belső ellenőrzések során tapasztalt hibák, hiányosságok. megszüntetése,
- kommunikáció javítása,
- hatékony gazdálkodás megvalósulása átszervezés esetén.
A kockázatok minősítése:
- alacsony
- közepes
- magas
A kiválasztott folyamatok közül a következők közepes kockázati pontot értek el:
- jogszabályi változások nyomon követése
- vagyonvédelem,
- bevételek beszedése,
- szakmai feladatellátás,
- a gazdálkodás színvonalának emelése,
- a szabályok szerinti feladatellátás,
- az irányított/felügyelt szervek ellenőrzése,
- belső kontrollok működése.
A kockázatelemzés során a mérés magas minősítésű kockázatot nem mutatott.
Az előzőek ismeretében kerültek kiválasztásra az ellenőrzésre tervezett tevékenységek:
1.) Gazdálkodási jogkörök szabályszerű alkalmazása a gyakorlatban.
2.) Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal integritás és belső kontrollrendszerének ellenőrzése.
3.) Önkormányzati intézmény - Kőszegi Városi Múzeum, Könyvtár és Levéltár - integritás és belső kontrollrendszerének ellenőrzése.
2025. évi MUNKAIDŐ MÉRLEG
0,5 főre számítva
1. Létszám
0,5 fő belső ellenőr
2. Elméleti kapacitás 365 nap
3. Csökkentő tényezők:
hétvége 104 nap
fizetett ünnepek: 9 nap
képzés, továbbképzés: 5 nap
4. Kapacitás ellenőri napban (elméleti kapacitás-csökkentő tényezők): 247 nap
Kapacitás 0,5 főre számítva 124 nap
5. Tartalék 9 nap
tanácsadási feladatokra 5 nap
soron kívüli ellenőrzésre 4 nap
6. Tervezett munkatervi feladatokra rendelkezésre áll 115 nap
7. Kapacitást növelő tényezők külső szakértő bevonása külön vezetői döntés alapján: -
A 2025. évi ellenőrzési munkatervben szereplő 3 db ellenőrzés, és az egyéb belső ellenőrzési feladatok lefedik a 115 ellenőri munkanapot.
A Kőszegi Városi Múzeum, Könyvtár és Levéltár ellenőrzési tervét a költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről és belső ellenőrzéséről szóló 370/2011 (XII. 31.) Kormányrendelet 29. § (4) bekezdése értelmében az igazgató jóváhagyta.
Az ellenőrzési munkatervet összeállította:
Teveliné Bándi Mária belső ellenőr
Az előterjesztést a Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság megtárgyalta és egyhangúlag elfogadásra ajánlja.
Kőszeg, 2024. november 22.
Dr. Zalán Gábor s.k.
jegyző
HATÁROZATI JAVASLAT
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2025. évi ellenőrzési tervet a melléklet szerinti tartalommal jóváhagyja.
Felelős: Dr. Zalán Gábor jegyző
Határidő: folyamatos
Melléklet:
KŐSZEGI KÖZÖS ÖNKORMÁNYZATI HIVATAL 2025. ÉVI BELSŐ ELLENŐRZÉSI TERVE:
1. számú ellenőrzés
Az ellenőrzött szervezeti egység Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal
Pénzügyi és gazdálkodási Osztály
Az ellenőrzés tárgya Gazdálkodási jogkörök szabályszerű alkalmazása a gyakorlatban
Az ellenőrzés célja Annak megállapítása, hogy
- a gazdálkodási jogkörök szabályozottsága biztosított-e?
- a gyakorlatban a szabályzatba foglaltaknak megfelelően járnak-e el?
Az ellenőrizendő időszak 2025. év
Az ellenőrzés típusa pénzügyi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei A folyamat teljes áttekintése. Dokumentumok, nyilvántartások mintavételes ellenőrzése.
(helyszíni ellenőrzés, adatbekérés)
Az ellenőrzés tervezett ütemezése 2025. március – május hó
Szükséges ellenőrzési kapacitás 1 fő belső ellenőr
Az ellenőrzésre tervezett napok száma 40 ellenőri nap
Azonosított kockázati tényezők Szabályozottság
Belső kontrollok működése
A legutóbbi ellenőrzés óta eltelt idő
2. számú ellenőrzés
Az ellenőrzött szervezeti egység Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal
Az ellenőrzés tárgya: Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal integritás és belső kontrollrendszerének ellenőrzése
Az ellenőrzés célja: Annak megállapítása, hogy
- a Hivatal a belső kontrollrendszere egyes elemeit kialakította-e?
- a Hivatal vezetője nyilatkozatban értékelte-e a szervezet belső kontrollrendszerének a minőségét?
- A Hivatal kontrollkörnyezetének kialakítása biztosított volt-e?
Az ellenőrizendő időszak: 2025. év
Az ellenőrzés típusa: szabályszerűségi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei: dokumentum alapú ellenőrzés
Az ellenőrzés tervezett ütemezése: 2025. június - augusztus hó
Szükséges ellenőrzési kapacitás: 1 fő belső ellenőr
Az ellenőrzésre tervezett napok száma: 25 ellenőri nap
Azonosított kockázati tényezők: Szabályzatok aktualizálásának folyamata,
Legutóbbi ellenőrzés óta eltelt idő,
Kontrollok működése.
3. számú ellenőrzés
Az ellenőrzött szervezeti egység Kőszegi Városi Múzeum, Könyvtár és Levéltár
Az ellenőrzés tárgya Önkormányzati intézmény - Kőszegi Városi Múzeum, Könyvtár és Levéltár - integritás és belső kontrollrendszerének ellenőrzése.
Az ellenőrzés célja Annak megállapítása, hogy
- az Intézmény a belső kontrollrendszere egyes elemeit kialakította-e?
- Az Intézmény vezetője nyilatkozatban értékelte-e a szervezet belső kontrollrendszerének a minőségét?
- Az Intézmény kontrollkörnyezetének kialakítása biztosított volt-e?
Az ellenőrizendő időszak 2025. év
Az ellenőrzés típusa szabályszerűségi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei dokumentum alapú ellenőrzés
Az ellenőrzés tervezett ütemezése 2025. szeptember - november hó
Szükséges ellenőrzési kapacitás 1 fő belső ellenőr
Az ellenőrzésre tervezett napok száma 25 ellenőri nap
Azonosított kockázati tényezők Szabályzatok aktualizálásának folyamata,
Legutóbbi ellenőrzés óta eltelt idő,
Kontrollok működése.
A 2025. évi belső ellenőri terv nem tartalmaz 2024. évről áthúzódó belső ellenőrzést.
Képzések, továbbképzések:
A belső ellenőrök 2025. évi kötelező és egyéb szakmai továbbképzésére tervezett napok száma 5 nap.
Képzési terv:
Mérlegképes könyvelők regisztrációjához szükséges képzés 2 nap
Adó és egyéb szakmai jogszabályok változásáról szóló konferencia 3 nap
Összesen 5 nap
Tartalékidő:
A 2025. évi belső ellenőri munkaidő mérleg 9 nap tartalékidővel (5 napot tanácsadási feladatokra, 4 napot soron kívüli ellenőrzésre) számol.
A belső ellenőrzés jogszabályban előírt feladatainak időszükséglete:
Sorszám A belső ellenőrzési vezető főbb feladatai Időszükséglet
nap
1. Kockázatelemzéssel alátámasztott stratégiai és éves ellenőrzési tervek összeállítása. 9
2. Munkaterv alapján végzett ellenőrzések 90
3. Az ellenőrzésekről nyilvántartások vezetése:
- Nyilvántartás vezetése a végrehajtott ellenőrzésekről.
- Nyilvántartás vezetése a belső ellenőrzési jelentésben tett megállapítások és javaslatok alapján készült intézkedési tervben foglalt feladatok végrehajtásáról. 8
4. A Jegyző tájékoztatása az éves ellenőrzési terv megvalósításáról, és az attól való eltérésről. Az éves ellenőrzési jelentés, illetve az összefoglaló ellenőrzési jelentés összeállítása. 8
5. Összesen: 115
A 2025. évi ellenőrzési terv jóváhagyása.
Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal 2025. évi
BELSŐ ELLENŐRZÉSI TERVE
Tisztelt Képviselő-testület!
A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 119. § (3)-(5) bekezdése értelmében: „(3) A jegyző köteles - a jogszabályok alapján meghatározott - belső kontrollrendszert működtetni, amely biztosítja a helyi önkormányzat rendelkezésére álló források szabályszerű, gazdaságos, hatékony és eredményes felhasználását.
(4) A jegyző köteles gondoskodni - a belső kontrollrendszeren belül - a belső ellenőrzés működtetéséről az államháztartásért felelős miniszter által közzétett módszertani útmutatók és a nemzetközi belső ellenőrzési standardok figyelembevételével. A helyi önkormányzat belső ellenőrzése keretében gondoskodni kell a felügyelt költségvetési szervek ellenőrzéséről is.
(5) A helyi önkormányzatra vonatkozó éves ellenőrzési tervet a képviselő-testület az előző év december 31-éig hagyja jóvá.”
A költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről és belső ellenőrzéséről szóló 370/2011 (XII. 31.) Kormányrendelet 31. §-a előírja a tárgyévet követő évre vonatkozó éves ellenőrzési tervkészítési kötelezettséget, továbbá meghatározta az éves ellenőrzési terv tartalmát.
Az éves ellenőrzési terv kockázatelemzés alapján felállított prioritások és a belső ellenőrzés rendelkezésére álló erőforrások figyelembevételével került összeállításra.
Az éves ellenőrzési terv soron kívüli ellenőrzési feladatokra 4 nap, tanácsadási feladatokra 5 nap tartalékidőt tartalmaz.
Az ellenőrzési terv elkészítése során felhasznált kimutatások, elemzések, egyéb dokumentumok
- Belső ellenőrzési kézikönyv Iktatószám: K/8890-1/2024.
- Stratégiai ellenőrzési terv 2023-2026 Iktatószám: K/9735-3/2023.
- Belső ellenőr kockázatelemzése a 2025. évi belső ellenőrzési tervhez Iktatószám: K/8291-23/2024.
- a vezetés által felmért kockázatok és a belső ellenőr 2024. évi ellenőrzési tapasztalata.
Az ellenőrzési tervet megalapozó elemzések és a kockázatelemzés eredményének összefoglaló bemutatása, kockázati tényezők feltárása és értékelése
Meghatározásra kerültek azok a kockázatok, amelyek veszélyt jelentenek Kőszeg Város Önkormányzata, Bozsok községi Önkormányzat, Velem községi Önkormányzat és a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal működésére.
A veszélyt jelentő kockázatok a következők:
- jogszabályok gyakori változása,
- szabályzatok aktualizálásának folyamata nehézkes,
- humánerőforrás (jelentős mértékű fluktuáció),
- a feladat elvégzésének naprakészsége,
- munkaerő-piaci helyzet alakulása (nem megfelelő a kínálat, minőségben, szakmai felkészültségben),
- kontrollok működése (pontatlan elszámolást, dokumentálás hiányosságait nem észlelik megfelelő időben),
- információáramlás (munkaterületek közti – nem megfelelő – kommunikáció),
- túlzott adminisztráció, sürgősségi adatszolgáltatások.
A stratégiai célok megvalósítását segítő ellenőrzések:
• A működés és gazdálkodás során a tevékenységeket szabályszerűen, gazdaságosan, hatékonyan, eredményesen hajtsák végre;
• Kiemelt szerepet kap a gondos vagyongazdálkodás;
• Meg kell védeni az erőforrásokat a veszteségektől, károktól és a nem rendeltetésszerű használattól;
• Meg kell vizsgálni, hogy a végrehajtott ellenőrzésekről összeállított ellenőrzési jelentések megállapításaira és javaslataira készített intézkedési terveket végrehajtották-e;
• Kiemelt szerepet kap a gazdasági események dokumentálási rendjének fontossága.
A 2025. évi Belső ellenőrzési tervet megalapozó kockázatelemzés a rendelkezésre álló útmutatók alapján kialakított kockázatelemzési modell alkalmazásával készült.
A 2025. évi belső ellenőrzés feladatainak tervezését a következő prioritások határozták meg:
- jogszabályi változások nyomon követése,
- szabályozottság biztosítása,
- a rendszer komplexitása,
- a gazdálkodás színvonalának emelése,
- a vagyonvédelem fontossága,
- szabályok szerinti feladatellátás,
- belső kontrollok működése,
- a legutóbbi ellenőrzés óta eltelt idő,
- az irányított/felügyelt szervek ellenőrzése,
- korábbi belső ellenőrzések során tapasztalt hibák, hiányosságok. megszüntetése,
- kommunikáció javítása,
- hatékony gazdálkodás megvalósulása átszervezés esetén.
A kockázatok minősítése:
- alacsony
- közepes
- magas
A kiválasztott folyamatok közül a következők közepes kockázati pontot értek el:
- jogszabályi változások nyomon követése
- vagyonvédelem,
- bevételek beszedése,
- szakmai feladatellátás,
- a gazdálkodás színvonalának emelése,
- a szabályok szerinti feladatellátás,
- az irányított/felügyelt szervek ellenőrzése,
- belső kontrollok működése.
A kockázatelemzés során a mérés magas minősítésű kockázatot nem mutatott.
Az előzőek ismeretében kerültek kiválasztásra az ellenőrzésre tervezett tevékenységek:
1.) Gazdálkodási jogkörök szabályszerű alkalmazása a gyakorlatban.
2.) Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal integritás és belső kontrollrendszerének ellenőrzése.
3.) Önkormányzati intézmény - Kőszegi Városi Múzeum, Könyvtár és Levéltár - integritás és belső kontrollrendszerének ellenőrzése.
2025. évi MUNKAIDŐ MÉRLEG
0,5 főre számítva
1. Létszám
0,5 fő belső ellenőr
2. Elméleti kapacitás 365 nap
3. Csökkentő tényezők:
hétvége 104 nap
fizetett ünnepek: 9 nap
képzés, továbbképzés: 5 nap
4. Kapacitás ellenőri napban (elméleti kapacitás-csökkentő tényezők): 247 nap
Kapacitás 0,5 főre számítva 124 nap
5. Tartalék 9 nap
tanácsadási feladatokra 5 nap
soron kívüli ellenőrzésre 4 nap
6. Tervezett munkatervi feladatokra rendelkezésre áll 115 nap
7. Kapacitást növelő tényezők külső szakértő bevonása külön vezetői döntés alapján: -
A 2025. évi ellenőrzési munkatervben szereplő 3 db ellenőrzés, és az egyéb belső ellenőrzési feladatok lefedik a 115 ellenőri munkanapot.
A Kőszegi Városi Múzeum, Könyvtár és Levéltár ellenőrzési tervét a költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről és belső ellenőrzéséről szóló 370/2011 (XII. 31.) Kormányrendelet 29. § (4) bekezdése értelmében az igazgató jóváhagyta.
Az ellenőrzési munkatervet összeállította:
Teveliné Bándi Mária belső ellenőr
Az előterjesztést a Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság megtárgyalta és egyhangúlag elfogadásra ajánlja.
Kőszeg, 2024. november 22.
Dr. Zalán Gábor s.k.
jegyző
HATÁROZATI JAVASLAT
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2025. évi ellenőrzési tervet a melléklet szerinti tartalommal jóváhagyja.
Felelős: Dr. Zalán Gábor jegyző
Határidő: folyamatos
Melléklet:
KŐSZEGI KÖZÖS ÖNKORMÁNYZATI HIVATAL 2025. ÉVI BELSŐ ELLENŐRZÉSI TERVE:
1. számú ellenőrzés
Az ellenőrzött szervezeti egység Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal
Pénzügyi és gazdálkodási Osztály
Az ellenőrzés tárgya Gazdálkodási jogkörök szabályszerű alkalmazása a gyakorlatban
Az ellenőrzés célja Annak megállapítása, hogy
- a gazdálkodási jogkörök szabályozottsága biztosított-e?
- a gyakorlatban a szabályzatba foglaltaknak megfelelően járnak-e el?
Az ellenőrizendő időszak 2025. év
Az ellenőrzés típusa pénzügyi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei A folyamat teljes áttekintése. Dokumentumok, nyilvántartások mintavételes ellenőrzése.
(helyszíni ellenőrzés, adatbekérés)
Az ellenőrzés tervezett ütemezése 2025. március – május hó
Szükséges ellenőrzési kapacitás 1 fő belső ellenőr
Az ellenőrzésre tervezett napok száma 40 ellenőri nap
Azonosított kockázati tényezők Szabályozottság
Belső kontrollok működése
A legutóbbi ellenőrzés óta eltelt idő
2. számú ellenőrzés
Az ellenőrzött szervezeti egység Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal
Az ellenőrzés tárgya: Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal integritás és belső kontrollrendszerének ellenőrzése
Az ellenőrzés célja: Annak megállapítása, hogy
- a Hivatal a belső kontrollrendszere egyes elemeit kialakította-e?
- a Hivatal vezetője nyilatkozatban értékelte-e a szervezet belső kontrollrendszerének a minőségét?
- A Hivatal kontrollkörnyezetének kialakítása biztosított volt-e?
Az ellenőrizendő időszak: 2025. év
Az ellenőrzés típusa: szabályszerűségi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei: dokumentum alapú ellenőrzés
Az ellenőrzés tervezett ütemezése: 2025. június - augusztus hó
Szükséges ellenőrzési kapacitás: 1 fő belső ellenőr
Az ellenőrzésre tervezett napok száma: 25 ellenőri nap
Azonosított kockázati tényezők: Szabályzatok aktualizálásának folyamata,
Legutóbbi ellenőrzés óta eltelt idő,
Kontrollok működése.
3. számú ellenőrzés
Az ellenőrzött szervezeti egység Kőszegi Városi Múzeum, Könyvtár és Levéltár
Az ellenőrzés tárgya Önkormányzati intézmény - Kőszegi Városi Múzeum, Könyvtár és Levéltár - integritás és belső kontrollrendszerének ellenőrzése.
Az ellenőrzés célja Annak megállapítása, hogy
- az Intézmény a belső kontrollrendszere egyes elemeit kialakította-e?
- Az Intézmény vezetője nyilatkozatban értékelte-e a szervezet belső kontrollrendszerének a minőségét?
- Az Intézmény kontrollkörnyezetének kialakítása biztosított volt-e?
Az ellenőrizendő időszak 2025. év
Az ellenőrzés típusa szabályszerűségi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei dokumentum alapú ellenőrzés
Az ellenőrzés tervezett ütemezése 2025. szeptember - november hó
Szükséges ellenőrzési kapacitás 1 fő belső ellenőr
Az ellenőrzésre tervezett napok száma 25 ellenőri nap
Azonosított kockázati tényezők Szabályzatok aktualizálásának folyamata,
Legutóbbi ellenőrzés óta eltelt idő,
Kontrollok működése.
A 2025. évi belső ellenőri terv nem tartalmaz 2024. évről áthúzódó belső ellenőrzést.
Képzések, továbbképzések:
A belső ellenőrök 2025. évi kötelező és egyéb szakmai továbbképzésére tervezett napok száma 5 nap.
Képzési terv:
Mérlegképes könyvelők regisztrációjához szükséges képzés 2 nap
Adó és egyéb szakmai jogszabályok változásáról szóló konferencia 3 nap
Összesen 5 nap
Tartalékidő:
A 2025. évi belső ellenőri munkaidő mérleg 9 nap tartalékidővel (5 napot tanácsadási feladatokra, 4 napot soron kívüli ellenőrzésre) számol.
A belső ellenőrzés jogszabályban előírt feladatainak időszükséglete:
Sorszám A belső ellenőrzési vezető főbb feladatai Időszükséglet
nap
1. Kockázatelemzéssel alátámasztott stratégiai és éves ellenőrzési tervek összeállítása. 9
2. Munkaterv alapján végzett ellenőrzések 90
3. Az ellenőrzésekről nyilvántartások vezetése:
- Nyilvántartás vezetése a végrehajtott ellenőrzésekről.
- Nyilvántartás vezetése a belső ellenőrzési jelentésben tett megállapítások és javaslatok alapján készült intézkedési tervben foglalt feladatok végrehajtásáról. 8
4. A Jegyző tájékoztatása az éves ellenőrzési terv megvalósításáról, és az attól való eltérésről. Az éves ellenőrzési jelentés, illetve az összefoglaló ellenőrzési jelentés összeállítása. 8
5. Összesen: 115