2009. Május 28., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Előterjesztés letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Előterjesztés nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1. - Az önkormányzat 2009. évi költségvetésének megállapításáról szóló 1/2009. (II. 13.) önkormányzati rendelet módosítása.
2. - Az ivóvízfogyasztás alapdíjának, az ivóvízfogyasztással arányos díjának, a szenny-vízelvezetés és –tisztítás díjának 2009. évre fizetendő mértékének megállapításáról szóló 35/2008. (XII. 22.) önkormányzati rendelet módos
3. - Helyi közösségi közlekedési támogatás.
4. - Költségvetési szervek alapító okiratainak módosítása.
5. - Beszámoló a Kőszegi SE 2008. évi tevékenységéről.
6. - Beszámoló a Kőszegi Városüzemeltető Kht. 2008. évi munkájáról.
7. - Beszámoló a Kőszegi Városüzemeltető Kht. Felügyelő Bizottságának 2008. évi munkájáról
8. - Helyi népszavazás kiírása.
9. - Az egészségház megvalósíthatósági tanulmányának elkészítésére vonatkozó szerződés módosítása.
10. - A biotenaol üzemre vonatkozó szerződéstől való elállás.
11. - Az új bölcsőde létrehozásához pótelőirányzati kérelem.
12. - Tájékoztatás az önkormányzat pénzügyi és vagyoni helyzetéről.
13. - A Kossuth L. u. 15. alatti ingatlan felújításához hozzájárulás.
14. - TEUT pályázaton való részvétel. (rendkívüli előterjesztés, később fogjuk postázni)
15. - A "Kőszegi Ostromnapok Történelmi Hagyományőrző Egyesület" létrehozása.
16.a - Vagyonügyek: a 06/19, 06/20, 06/21 hrsz-ú ingatlanok belterületbe vonása.
16.b - Vagyonügyek: a Várkör 16. alatti üzlet értékesítése.
16.c - Vagyonügyek: a Rákóczi u. 13. alatti üzlet értékesítése.
17. - Jelentések lejárt határidejű határozatokra, beszámoló az átruházott hatáskörben hozott döntésekről.
18. - 2008_05_28_KT ülés anyagai egy mappában
12. napirendi pont:
Tájékoztatás az önkormányzat pénzügyi és vagyoni helyzetéről.

Tisztelt Képviselő-testület!


A Képviselő-testület 2009. évi munkatervében meghatározottaknak megfelelően az önkormányzat vagyoni helyzetéről az alábbi tájékoztatást adjuk:

Az önkormányzat ingatlanvagyonát tételes felsorolásban a vagyonrendelet (forgalomképtelen és korlátozottan forgalomképes ingatlanok), illetve a 2009. évi vagyonhasznosítási koncepció (forgalomképes ingatlanok) tartalmazza. Az ingó vagyon elemei (piaci részvények, értékpapírok) az elmúlt években teljes egészében értékesítésre kerültek.

2007-2008. évben nagyarányú ingatlanértékesítés zajlott, a Képviselő-testület vételár-, illetve részletfizetési kedvezmény biztosításával ösztönözte vásárlásra a bérlőket, és más érdeklődőket.

Az értékesítések célja 2007-2008-ban, ugyanúgy, mint idén, az önkormányzat fizetőképességének biztosítása volt. A költségvetés egyensúlyát és a likviditást a nem lakáscélú ingatlanok értékesítése biztosítja. A lakásingatlanok értékesítéséből befolyó bevételek kötött felhasználásúak ugyanúgy, mint a kötvénykibocsátásból származó bevétel, ez utóbbi terhére történő kifizetéseket, és azok ütemezését a költségvetés elfogadásakor ismertettük a Képviselő-testülettel.

2009. évben a vagyonhasznosítási bevételek tervezett összege 209.341 E Ft. Ez az összeg fedezi a működési hiányt (166.316 E Ft), a tervezett fejlesztéseket (31.525 E Ft), valamint a vagyonhasznosítással összefüggő kiadásokat (11.500 E Ft.).

2009. május közepéig a nem lakáscélú ingatlanok értékesítéséből befolyt bevétel 21.513 E Ft, ami az időarányos teljesítésnek csak 32,57 %-a (az összeget korrigáltuk a részletfizetésekből év végéig befolyó összegekkel).

Az országos gazdasági helyzet mellett az is nehezíti az értékesítést, hogy az elmúlt két évben a tőkével rendelkezők már megvásárolták az általuk bérelt, vagy megpályázott ingatlant, a fennmaradó értékesíthető ingatlanállomány eladása egyre nehezebb (üres lakásokra, irodákra, és telkekre kiírt licitálási eljárások rendre eredménytelenül zárultak jelentkező hiányában, érdeklődő is egyre kevesebb keresi fel a hivatalt).

A vagyonhasznosítási terv teljesítése ismeretében, az önkormányzat fizetőképességének megőrzése érdekében mindenképpen át kell gondolni a tervezett működési és fejlesztési kiadásokat, valamint a vagyon hasznosítására vonatkozó koncepciót, az értékesítésre kijelölt és ki nem jelölt ingatlanok körét.

Az előterjesztést a Pénzügyi, Jogi és Rendészeti, valamint a Városfejlesztési, Vagyonügyi és Környezetvédelmi Bizottság tárgyalta. A Pénzügyi bizottság a II. határozati javaslat b) pontjához azt a módosító indítványt tette, hogy a Várkör 8. és a Rákóczi u 13. szám alatti üzlethelyiség licitálásos eljárás útján kerüljön értékesítésre. A Városfejlesztési Bizottság 4 igen szavazattal 1 tartózkodás mellett elfogadásra ajánlja az előterjesztést.

Kérjük a Tisztelt Képviselő-testületet a tájékoztató elfogadására.

Kőszeg, 2009. május 21.

A polgármester nevében:

Sőbér Aurélia s.k.
pénzügyi osztályvezető

Rimányi Krisztina s.k.
városfejlesztési és üzemeltetési osztályvezető




I. HATÁROZATI JAVASLAT


Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az önkormányzat vagyoni helyzetéről szóló tájékoztatót elfogadja.

II. HATÁROZATI JAVASLAT

Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete elrendeli a 4/2009. (II. 12.) képviselő-testületi határozattal elfogadott 2009. évi vagyongazdálkodási koncepció módosítását az alábbiak szerint:
a) a Vagyongazdálkodási irányelvek című rész "A bérlővel nem rendelkező, elidegeníthető kategóriába tartozó ingatlanok, valamint bérlővel rendelkező, elidegeníthető helyiségek esetében az értékesítés kizárólag licitálásos eljárás útján történhet. Eredménytelen licitálási eljárás esetén a bérlő a Vagyonrendelet 7.§ (3) bekezdésében meghatározott vételáron megvásárolhatja a helyiséget." című szövegrészének visszavonása.
b) A Felső krt. 14. szám alatti 3 db, a Várkör 8. szám alatti 1 db, a Várkör 16. szám alatti 1 db, Várkör 39. szám alatti 1 db, a Városház u. 5. szám alatti 1 db, és a Rákóczi u. 13. szám alatti 1 db helyiség átsorolása az egyedi döntés alapján elidegeníthető ingatlanok közül az elidegeníthető ingatlanok körébe.

Felelős: Huber László polgármester
Hivatali felelős: Rimányi Krisztina városfejlesztési és üzemeltetési osztályvezető
Határidő: azonnal

III. HATÁROZATI JAVASLAT

a) Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a bérlakás értékesítés számlán lévő pénzeszközök átmeneti felhasználását visszapótlási kötelezettség mellett engedélyezi.
b) Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a felújítások között III/3. pontban szereplő Rákóczi u. járdaépítésének, valamint a fejlesztések között a IV/1. pontban szereplő Új temető területvásárlásának elindítását a vagyonhasznosítási bevételek teljesítése függvényében további intézkedésig felfüggeszti.

Felelős: Huber László polgármester
Hivatali felelős: Sőbér Aurélia pénzügyi osztályvezető, Rimányi Krisztina városfejlesztési és üzemeltetési osztályvezető
Határidő: azonnal, illetve folyamatos