Önkormányzati belépés | |
|
2021. Május 27., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: veszélyhelyzetben a képviselő-testület feladat- és hatáskörének gyakorlása
1. napirendi pont:
Az önkormányzat 2020. évi költségvetésről szóló 1/2020. (II. 14.) rendelet módosítása (IV. negyedév).
INDOKOLÁS
Kőszeg Város Önkormányzatának 2020.IV. negyedévi módosításához
A költségvetési rendelet módosítására az 1. információs táblában kimutatott javaslatok alapján került sor az alábbiak szerint:
Indokolás
Módosító tételek:
I. Központi előirányzatok változásai:
A központi előirányzatok változásai az önkormányzat bevételi és kiadási főösszegét 3 647 210 475 Ft-tal növelik, ebből a működési célú támogatások 41 864 475 Ft-tal, a felhalmozási célú támogatások 3 605 346 000 Ft-tal növekedtek.
A működési célú központi bevételek között a szociális ágazati pótlék biztosításához 8 211 802 Ft, a bérpolitikai intézkedések támogatására, a bérkompenzáció biztosításához 2020. évre 367 471 Ft, kulturális pótlék biztosításához 1 704 388 Ft, az idegenforgalmi adó kiegészítő támogatására 6 965 100 Ft, a rendkívüli támogatásra 20 429 573 Ft, az illegális hulladéklerakó felszámolására 8 774 492 Ft és a kötelező feladatokra -4 588 351 Ft összegű támogatásban részesült az önkormányzat.
A felhalmozási célú központi támogatások közül a Belterületi utak felújítására 2 805 000 000 Ft, az új temető építésére 800 000 000 Ft és a Vár érdekeltségnövelő támogatására 346 000 Ft támogatást biztosítottak.
A központi előirányzatok változásának jogcímek szerinti összegeit a 2. melléklet tartalmazza.
II. Intézményi előirányzatok változása:
A Chernel Kálmán Városi Könyvtár kiadási és bevételi előirányzatai a bérkompenzáció, a kulturális pótlék támogatása és a pénzmaradvány miatt 2 270 546 Ft-tal nőttek.
A Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínház kiadási és bevételi előirányzatai a bérkompenzáció, a kulturális pótlék támogatása, az NKA támogatások és a pénzmaradvány miatt 15 025 600 Ft-tal nőttek.
A Kőszegi Városi Múzeum kiadási és bevételi előirányzatai a bérkompenzáció és a kulturális pótlék miatt 2 875 678 Ft-tal nőttek.
A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatalnál szintén a bérkompenzáció és az irányítószervi támogatás emelkedése miatt 5 085 516 Ft-tal nőttek.
A Kőszegi Szociális Gondozási Központ költségvetése a bérkompenzáció és a szociális ágazati pótlék és a pénzmaradvány miatt 17 792 578 Ft-tal emelkedett.
A Központi Óvoda és Bölcsőde 2020. szeptember 01-től Kőszeg Meseváros Óvoda és Bölcsőde néven működik tovább. Intézményébe beolvadt az Újvárosi óvoda és tagintézményei. A költségvetése a bérkompenzáció és a bölcsődei pótlék miatt 3 018 381 Ft-tal nőtt. A beolvadó Újvárosi Óvoda és tagintézményei költségvetési előirányzat maradványa 2020.09.01-jei dátummal beépítésre került.
Az Újvárosi Óvoda és tagintézményei 2020. augusztus 31-vel megszűnt beolvadt a Kőszeg Meseváros Óvoda és Bölcsődébe. 2020. július 01-től 2020. augusztus 31-ig költségvetése a III. negyedévi módosítás óta nem változik.
III. Kőszeg Város Önkormányzata előirányzat változásai az alábbiak:
A központi támogatások változásából 5 695 310 Ft az önkormányzat által fenntartott intézményeknél, 36 169 165 Ft az Önkormányzatnál került felhasználásra.
A közhatalmi bevételek előirányzata a koronavírus hatásának enyhítésére tett elvonási intézkedések miatt az év folyamán csökkentek, de év végére meghaladta a csökkentett összeget, ezért a teljesítési szintre kellett emelni, így 35 035 915 Ft-tal emelkedett.
A működési bevételek előirányzata 26 646 595 Ft-tal nőtt.
A tartalék összege 8 619 453 Ft-tal nőtt.
A vagyonhasznosító bevételi előirányzata 35 660 044 Ft-tal csökkent.
A Csapadékvíz TOP projekt KRAFT részére 37 949 819 Ft többlet támogatása,
a Déli Városrész TOP projekt KRAFT részére 3 590 610 Ft többlet támogatása,
a Zöld Városka Projekt támogatása 35 000 000 Ft-tal,
a Vár érdekeltségnövelő támogatása 346 000 Ft-tal,
a Belterületi utak támogatására megítélt 2 805 000 000 Ft és az új temető építésére megítélt 800 000 000 Ft Kormányzati támogatás
összeségében a felhalmozási támogatások előirányzatát növelte.
Felhalmozási célú támogatások államháztartáson kívüli tételek a teljesítési szintre lettek csökkentve.
Az önkormányzat előirányzat változásai az előző módosításokat figyelembe véve 3 738 137 548 Ft-tal növelik a bevételi és a kiadási főösszeget.
Összességében az előirányzat változások (I-III. pontok) irányító szervi támogatások nettósítása után 3 769 111 136 Ft-tal növelik a bevételek és a kiadások összegét, a költségvetési hiány 1 335 882 249 Ft – amelynek fedezete a maradványból biztosított.
Fenti módosító tételek értelmében az önkormányzat költségvetésének fő számai (Ft-ban):
6 742 028 255 Ft költségvetési bevétel
8 077 910 504 Ft költségvetési kiadás
1 335 882 249 Ft hiány
34 526 720 Ft finanszírozási kiadás
1 370 408 969 Ft belső finanszírozási
bevétel
0 Ft külső finanszírozási
bevétel
A 3. melléklet a fenti módosításokat intézményenkénti bontásban, kiemelt előirányzatonkénti részletezettséggel tartalmazza.
A 4. melléklet Kőszeg Város Önkormányzata fejlesztési bevételeinek, az 5. melléklet fejlesztési kiadásainak előirányzatait mutatja be.
A katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdése alapján a veszélyhelyzetben a települési önkormányzat képviselő-testületének feladat- és hatáskörét a polgármester gyakorolja.
Kőszeg, 2021. május 21.
Básthy Béla s.k.
polgármester
Előzetes hatásvizsgálat
Kőszeg Város Önkormányzat Képviselő-testületének a 2020. évi költségvetésről szóló 1/2020. (II.14.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló …./2021.(V. .) önkormányzati rendelethez.
A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17.§-a szerint a jogszabályok előkészítése során előzetes hatásvizsgálat elvégzésével kell felmérni a tervezett jogszabály valamennyi jelentősnek ítélt hatását, a szabályozás várható következményeit. Az előzetes hatásvizsgálat megállapításai a rendelettervezet esetében az alábbiak:
1. Társadalmi hatások
A költségvetési rendelet alapján végrehajtott gazdálkodás az állampolgárok számára nyomon követhető, átfogó képet ad az önkormányzat pénzügyi helyzetéről, a végrehajtandó feladatokról, a tervezett fejlesztésekről, lehetőséget teremt az önkormányzati gazdálkodás ellenőrzésére. A rendeletben foglaltak végrehajtása hatással van a társadalomra.
2. Gazdasági hatás
A rendelettervezet gazdasági hatással bír, mivel a 2020. évi költségvetés eredeti előirányzatainak változásait tartalmazza, mely további célok, esetleges problémák, vagy megoldásra váró feladatok forrás változásait eredményezte.
3. Költségvetési hatás
A rendelettervezet az önkormányzat és a fenntartása alá tartozó költségvetési szervek költségvetésének a rendeletmódosítást követően hozott központi és önkormányzati döntések, valamint saját hatáskörű módosítások miatti korrekcióját tartalmazza.
4. Környezeti, egészségi következményei
A rendeletnek környezeti és egészségügyi következményei nincsenek.
5. Adminisztratív terheket befolyásoló hatások
A rendelet megalkotásának adminisztratív terhet befolyásoló hatása nincs, a költségvetés módosításához szükséges adminisztratív állomány önkormányzatra összesítve rendelkezésre áll.
6. A jogszabály megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható következményei. Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 34. § (4) bekezdése értelmében a Képviselő-testület az első negyedév kivételével negyedévente, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítés határidejéig – 2020. december 31-ei hatállyal – módosítja a költségvetési rendeletét. A rendelet megalkotásának elmaradása a Kormányhivatal törvényességi intézkedését vonja maga után.
7. A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi feltételek rendelkezésre állnak.
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…/2021. (V. .) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2020. évi költségvetéséről szóló
1/2020. (II. 14.) önkormányzati rendelet módosításáról
Kőszeg Város Önkormányzatának képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, valamint az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és f) pontjaiban meghatározott feladatkörében eljárva a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdés alapján, a képviselő-testület feladat- és hatáskörében eljárva Kőszeg Város Önkormányzata Polgármestere a következőket rendeli el:
1. §
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének az önkormányzat 2020. évi költségvetéséről szóló 1/2020. (II. 14.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: Rendelet) 2. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„2.§
A képviselő-testület az önkormányzat és az irányított intézmények együttes 2020. évi költségvetését
6 742 028 255 Ft költségvetési bevétellel
8 077 910 504 Ft költségvetési kiadással
1 335 882 249 Ft hiánnyal
34 526 720 Ft finanszírozási kiadással
1 370 408 969 Ft belső finanszírozási bevétellel
0 Ft külső finanszírozási bevétellel
állapítja meg.”
2 . §
A Rendelet 3. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„3. §
Működési célú költségvetési bevételek:
működési célú támogatások áht-n belülről 1 512 208 984 Ft
közhatalmi bevételek 443 253 070 Ft
működési bevételek 268 026 190 Ft
működési célú átvett pénzeszköz 5 233 318 Ft
Működési célú költségvetési bevételek összesen: 2 228 721 562 Ft
Felhalmozási célú költségvetési bevételek:
Felhalmozási célú támogatások áht-n belülről 4 430 039 830 Ft
Felhalmozási bevételek 56 879 456 Ft
Felhalmozási célú átvett pénzeszközök 26 387 407 Ft
Felhalmozási célú költségvetési bevételek összesen: 4 513 306 693 Ft
Költségvetési bevételek összesen: 6 742 028 255 Ft
Működési célú költségvetési kiadások:
a személyi jellegű kiadások 841 802 422 Ft
a munkaadókat terhelő járulékok 159 487 212 Ft
a dologi jellegű kiadások 1 385 630 498 Ft
ellátottak pénzbeli juttatásai 33 000 000 Ft
egyéb működési célú kiadások 221 719 109 Ft
Működési költségvetési kiadások összesen: 2 641 639 241 Ft
Felhalmozási célú kiadások:
beruházások 2 381 059 081 Ft
felújítások 3 011 232 550 Ft
egyéb felhalmozási célú kiadások 43 979 632 Ft
Felhalmozási kiadások összesen: 5 436 271 263 Ft
Költségvetési kiadások összesen: 8 077 910 504 Ft
Költségvetési egyenleg (bevételek és kiadások különbözete)
működési bevételek és kiadások egyenlege - 412 917 679 Ft
felhalmozási bevételek és kiadások egyenlege - 922 964 570 Ft
Költségvetési egyenleg: - 1 335 882 249 Ft
Belső finanszírozás bevételei
működési célú 2019. évi maradvány 479 130 481 Ft
fejlesztési célú 2019. évi maradvány 891 278 488 Ft
Külső finanszírozás bevételei
működési célú hitelfelvétel 0 Ft
fejlesztési célú hitelfelvétel 0 Ft
Finanszírozási bevételek összesen: 1 370 408 969 Ft
Külső finanszírozás kiadásai
Államháztartáson belüli megelőlegezések elszámolása 34 526 720 Ft
Finanszírozási kiadások összesen: - 34 526 720 Ft
Finanszírozási célú műveletek egyenlege
(bevételek és kiadások különbözete): 1 335 882 249 Ft
Az 1. melléklet az önkormányzat bevételeit és kiadásait tartalmazza kiemelt előirányzatonkénti bontásban.
A 3. §-ban megállapított bevételek jogcímenkénti és intézményenkénti, valamint a kiadások intézményenkénti részletezését a 2. és a 3. melléklet, a felhalmozási bevételek célonkénti részletezését a 4. melléklet, a felhalmozási kiadások célonkénti részletezését az 5. melléklet tartalmazza.
A 6. melléklet az önkormányzat - a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény 8.§ (2) bekezdése szerinti - adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit, illetve a 45.§ (1) bekezdés a) pontja felhatalmazása alapján kiadott jogszabályban meghatározottak szerinti saját bevételeit, a 7. melléklet az európai uniós forrásból finanszírozott projektek bevételeit és kiadásait, valamint az önkormányzat ilyen projektekhez történő hozzájárulásait tartalmazza. A 8. melléklet az Önkormányzat engedélyezett létszámkeretét tartalmazza.”
3. §
(1) A Rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
(2) A Rendelet 2. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.
(3) A Rendelet 3. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.
(4) A Rendelet 4. melléklete helyébe a 4. melléklet lép.
(5) A Rendelet 5. melléklete helyébe az 5. melléklet lép.
4. §
(1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és az azt követő napon hatályát veszti.
(2) E rendelet rendelkezéseit 2020. december 31. napjától kell alkalmazni.
Dr. Zalán Gábor s. k. Básthy Béla s. k.
jegyző polgármester
(A mellékleteket lsd. a letölthető formátumban.)
Az önkormányzat 2020. évi költségvetésről szóló 1/2020. (II. 14.) rendelet módosítása (IV. negyedév).
INDOKOLÁS
Kőszeg Város Önkormányzatának 2020.IV. negyedévi módosításához
A költségvetési rendelet módosítására az 1. információs táblában kimutatott javaslatok alapján került sor az alábbiak szerint:
Indokolás
Módosító tételek:
I. Központi előirányzatok változásai:
A központi előirányzatok változásai az önkormányzat bevételi és kiadási főösszegét 3 647 210 475 Ft-tal növelik, ebből a működési célú támogatások 41 864 475 Ft-tal, a felhalmozási célú támogatások 3 605 346 000 Ft-tal növekedtek.
A működési célú központi bevételek között a szociális ágazati pótlék biztosításához 8 211 802 Ft, a bérpolitikai intézkedések támogatására, a bérkompenzáció biztosításához 2020. évre 367 471 Ft, kulturális pótlék biztosításához 1 704 388 Ft, az idegenforgalmi adó kiegészítő támogatására 6 965 100 Ft, a rendkívüli támogatásra 20 429 573 Ft, az illegális hulladéklerakó felszámolására 8 774 492 Ft és a kötelező feladatokra -4 588 351 Ft összegű támogatásban részesült az önkormányzat.
A felhalmozási célú központi támogatások közül a Belterületi utak felújítására 2 805 000 000 Ft, az új temető építésére 800 000 000 Ft és a Vár érdekeltségnövelő támogatására 346 000 Ft támogatást biztosítottak.
A központi előirányzatok változásának jogcímek szerinti összegeit a 2. melléklet tartalmazza.
II. Intézményi előirányzatok változása:
A Chernel Kálmán Városi Könyvtár kiadási és bevételi előirányzatai a bérkompenzáció, a kulturális pótlék támogatása és a pénzmaradvány miatt 2 270 546 Ft-tal nőttek.
A Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínház kiadási és bevételi előirányzatai a bérkompenzáció, a kulturális pótlék támogatása, az NKA támogatások és a pénzmaradvány miatt 15 025 600 Ft-tal nőttek.
A Kőszegi Városi Múzeum kiadási és bevételi előirányzatai a bérkompenzáció és a kulturális pótlék miatt 2 875 678 Ft-tal nőttek.
A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatalnál szintén a bérkompenzáció és az irányítószervi támogatás emelkedése miatt 5 085 516 Ft-tal nőttek.
A Kőszegi Szociális Gondozási Központ költségvetése a bérkompenzáció és a szociális ágazati pótlék és a pénzmaradvány miatt 17 792 578 Ft-tal emelkedett.
A Központi Óvoda és Bölcsőde 2020. szeptember 01-től Kőszeg Meseváros Óvoda és Bölcsőde néven működik tovább. Intézményébe beolvadt az Újvárosi óvoda és tagintézményei. A költségvetése a bérkompenzáció és a bölcsődei pótlék miatt 3 018 381 Ft-tal nőtt. A beolvadó Újvárosi Óvoda és tagintézményei költségvetési előirányzat maradványa 2020.09.01-jei dátummal beépítésre került.
Az Újvárosi Óvoda és tagintézményei 2020. augusztus 31-vel megszűnt beolvadt a Kőszeg Meseváros Óvoda és Bölcsődébe. 2020. július 01-től 2020. augusztus 31-ig költségvetése a III. negyedévi módosítás óta nem változik.
III. Kőszeg Város Önkormányzata előirányzat változásai az alábbiak:
A központi támogatások változásából 5 695 310 Ft az önkormányzat által fenntartott intézményeknél, 36 169 165 Ft az Önkormányzatnál került felhasználásra.
A közhatalmi bevételek előirányzata a koronavírus hatásának enyhítésére tett elvonási intézkedések miatt az év folyamán csökkentek, de év végére meghaladta a csökkentett összeget, ezért a teljesítési szintre kellett emelni, így 35 035 915 Ft-tal emelkedett.
A működési bevételek előirányzata 26 646 595 Ft-tal nőtt.
A tartalék összege 8 619 453 Ft-tal nőtt.
A vagyonhasznosító bevételi előirányzata 35 660 044 Ft-tal csökkent.
A Csapadékvíz TOP projekt KRAFT részére 37 949 819 Ft többlet támogatása,
a Déli Városrész TOP projekt KRAFT részére 3 590 610 Ft többlet támogatása,
a Zöld Városka Projekt támogatása 35 000 000 Ft-tal,
a Vár érdekeltségnövelő támogatása 346 000 Ft-tal,
a Belterületi utak támogatására megítélt 2 805 000 000 Ft és az új temető építésére megítélt 800 000 000 Ft Kormányzati támogatás
összeségében a felhalmozási támogatások előirányzatát növelte.
Felhalmozási célú támogatások államháztartáson kívüli tételek a teljesítési szintre lettek csökkentve.
Az önkormányzat előirányzat változásai az előző módosításokat figyelembe véve 3 738 137 548 Ft-tal növelik a bevételi és a kiadási főösszeget.
Összességében az előirányzat változások (I-III. pontok) irányító szervi támogatások nettósítása után 3 769 111 136 Ft-tal növelik a bevételek és a kiadások összegét, a költségvetési hiány 1 335 882 249 Ft – amelynek fedezete a maradványból biztosított.
Fenti módosító tételek értelmében az önkormányzat költségvetésének fő számai (Ft-ban):
6 742 028 255 Ft költségvetési bevétel
8 077 910 504 Ft költségvetési kiadás
1 335 882 249 Ft hiány
34 526 720 Ft finanszírozási kiadás
1 370 408 969 Ft belső finanszírozási
bevétel
0 Ft külső finanszírozási
bevétel
A 3. melléklet a fenti módosításokat intézményenkénti bontásban, kiemelt előirányzatonkénti részletezettséggel tartalmazza.
A 4. melléklet Kőszeg Város Önkormányzata fejlesztési bevételeinek, az 5. melléklet fejlesztési kiadásainak előirányzatait mutatja be.
A katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdése alapján a veszélyhelyzetben a települési önkormányzat képviselő-testületének feladat- és hatáskörét a polgármester gyakorolja.
Kőszeg, 2021. május 21.
Básthy Béla s.k.
polgármester
Előzetes hatásvizsgálat
Kőszeg Város Önkormányzat Képviselő-testületének a 2020. évi költségvetésről szóló 1/2020. (II.14.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló …./2021.(V. .) önkormányzati rendelethez.
A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17.§-a szerint a jogszabályok előkészítése során előzetes hatásvizsgálat elvégzésével kell felmérni a tervezett jogszabály valamennyi jelentősnek ítélt hatását, a szabályozás várható következményeit. Az előzetes hatásvizsgálat megállapításai a rendelettervezet esetében az alábbiak:
1. Társadalmi hatások
A költségvetési rendelet alapján végrehajtott gazdálkodás az állampolgárok számára nyomon követhető, átfogó képet ad az önkormányzat pénzügyi helyzetéről, a végrehajtandó feladatokról, a tervezett fejlesztésekről, lehetőséget teremt az önkormányzati gazdálkodás ellenőrzésére. A rendeletben foglaltak végrehajtása hatással van a társadalomra.
2. Gazdasági hatás
A rendelettervezet gazdasági hatással bír, mivel a 2020. évi költségvetés eredeti előirányzatainak változásait tartalmazza, mely további célok, esetleges problémák, vagy megoldásra váró feladatok forrás változásait eredményezte.
3. Költségvetési hatás
A rendelettervezet az önkormányzat és a fenntartása alá tartozó költségvetési szervek költségvetésének a rendeletmódosítást követően hozott központi és önkormányzati döntések, valamint saját hatáskörű módosítások miatti korrekcióját tartalmazza.
4. Környezeti, egészségi következményei
A rendeletnek környezeti és egészségügyi következményei nincsenek.
5. Adminisztratív terheket befolyásoló hatások
A rendelet megalkotásának adminisztratív terhet befolyásoló hatása nincs, a költségvetés módosításához szükséges adminisztratív állomány önkormányzatra összesítve rendelkezésre áll.
6. A jogszabály megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható következményei. Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 34. § (4) bekezdése értelmében a Képviselő-testület az első negyedév kivételével negyedévente, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítés határidejéig – 2020. december 31-ei hatállyal – módosítja a költségvetési rendeletét. A rendelet megalkotásának elmaradása a Kormányhivatal törvényességi intézkedését vonja maga után.
7. A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi feltételek rendelkezésre állnak.
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…/2021. (V. .) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2020. évi költségvetéséről szóló
1/2020. (II. 14.) önkormányzati rendelet módosításáról
Kőszeg Város Önkormányzatának képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, valamint az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és f) pontjaiban meghatározott feladatkörében eljárva a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdés alapján, a képviselő-testület feladat- és hatáskörében eljárva Kőszeg Város Önkormányzata Polgármestere a következőket rendeli el:
1. §
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének az önkormányzat 2020. évi költségvetéséről szóló 1/2020. (II. 14.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: Rendelet) 2. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„2.§
A képviselő-testület az önkormányzat és az irányított intézmények együttes 2020. évi költségvetését
6 742 028 255 Ft költségvetési bevétellel
8 077 910 504 Ft költségvetési kiadással
1 335 882 249 Ft hiánnyal
34 526 720 Ft finanszírozási kiadással
1 370 408 969 Ft belső finanszírozási bevétellel
0 Ft külső finanszírozási bevétellel
állapítja meg.”
2 . §
A Rendelet 3. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„3. §
Működési célú költségvetési bevételek:
működési célú támogatások áht-n belülről 1 512 208 984 Ft
közhatalmi bevételek 443 253 070 Ft
működési bevételek 268 026 190 Ft
működési célú átvett pénzeszköz 5 233 318 Ft
Működési célú költségvetési bevételek összesen: 2 228 721 562 Ft
Felhalmozási célú költségvetési bevételek:
Felhalmozási célú támogatások áht-n belülről 4 430 039 830 Ft
Felhalmozási bevételek 56 879 456 Ft
Felhalmozási célú átvett pénzeszközök 26 387 407 Ft
Felhalmozási célú költségvetési bevételek összesen: 4 513 306 693 Ft
Költségvetési bevételek összesen: 6 742 028 255 Ft
Működési célú költségvetési kiadások:
a személyi jellegű kiadások 841 802 422 Ft
a munkaadókat terhelő járulékok 159 487 212 Ft
a dologi jellegű kiadások 1 385 630 498 Ft
ellátottak pénzbeli juttatásai 33 000 000 Ft
egyéb működési célú kiadások 221 719 109 Ft
Működési költségvetési kiadások összesen: 2 641 639 241 Ft
Felhalmozási célú kiadások:
beruházások 2 381 059 081 Ft
felújítások 3 011 232 550 Ft
egyéb felhalmozási célú kiadások 43 979 632 Ft
Felhalmozási kiadások összesen: 5 436 271 263 Ft
Költségvetési kiadások összesen: 8 077 910 504 Ft
Költségvetési egyenleg (bevételek és kiadások különbözete)
működési bevételek és kiadások egyenlege - 412 917 679 Ft
felhalmozási bevételek és kiadások egyenlege - 922 964 570 Ft
Költségvetési egyenleg: - 1 335 882 249 Ft
Belső finanszírozás bevételei
működési célú 2019. évi maradvány 479 130 481 Ft
fejlesztési célú 2019. évi maradvány 891 278 488 Ft
Külső finanszírozás bevételei
működési célú hitelfelvétel 0 Ft
fejlesztési célú hitelfelvétel 0 Ft
Finanszírozási bevételek összesen: 1 370 408 969 Ft
Külső finanszírozás kiadásai
Államháztartáson belüli megelőlegezések elszámolása 34 526 720 Ft
Finanszírozási kiadások összesen: - 34 526 720 Ft
Finanszírozási célú műveletek egyenlege
(bevételek és kiadások különbözete): 1 335 882 249 Ft
Az 1. melléklet az önkormányzat bevételeit és kiadásait tartalmazza kiemelt előirányzatonkénti bontásban.
A 3. §-ban megállapított bevételek jogcímenkénti és intézményenkénti, valamint a kiadások intézményenkénti részletezését a 2. és a 3. melléklet, a felhalmozási bevételek célonkénti részletezését a 4. melléklet, a felhalmozási kiadások célonkénti részletezését az 5. melléklet tartalmazza.
A 6. melléklet az önkormányzat - a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény 8.§ (2) bekezdése szerinti - adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit, illetve a 45.§ (1) bekezdés a) pontja felhatalmazása alapján kiadott jogszabályban meghatározottak szerinti saját bevételeit, a 7. melléklet az európai uniós forrásból finanszírozott projektek bevételeit és kiadásait, valamint az önkormányzat ilyen projektekhez történő hozzájárulásait tartalmazza. A 8. melléklet az Önkormányzat engedélyezett létszámkeretét tartalmazza.”
3. §
(1) A Rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
(2) A Rendelet 2. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.
(3) A Rendelet 3. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.
(4) A Rendelet 4. melléklete helyébe a 4. melléklet lép.
(5) A Rendelet 5. melléklete helyébe az 5. melléklet lép.
4. §
(1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és az azt követő napon hatályát veszti.
(2) E rendelet rendelkezéseit 2020. december 31. napjától kell alkalmazni.
Dr. Zalán Gábor s. k. Básthy Béla s. k.
jegyző polgármester
(A mellékleteket lsd. a letölthető formátumban.)