2021. Május 27., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: veszélyhelyzetben a képviselő-testület feladat- és hatáskörének gyakorlása

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Előterjesztés letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Előterjesztés nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1. - Az önkormányzat 2020. évi költségvetésről szóló 1/2020. (II. 14.) rendelet módosítása (IV. negyedév).
2. - Kőszeg Város Önkormányzata 2020. évi gazdálkodásának beszámolójáról szóló új önkormányzati rendelet megalkotása (zárszámadás).
3. - Az önkormányzati képviselők, a bizottságok elnökei és tagjai tiszteletdíjáról szóló 37/2014. (X. 22.) önkormányzati rendelet módosítása.
4. - A közterület-használatról és a városkép védelméről szóló 1/2000. (II. 1.) önkormányzati rendelet módosítása.
5. - A Kőszeg Város Művelődéséért szabályzat visszavonása, Kőszeg Város Önkormányzata Hűségjutalom adományozásáról szóló szabályzat megalkotása.
6. - A Kőszegi Városüzemeltető Nonprofit Kft. éves beszámolója, mérlegbeszámoló.
7. - A Városüzemeltető Kft. Felügyelő Bizottságának a beszámolója.
8. - Kőszeg Város Önkormányzata fenntartásában működő óvodai csoportok létszámának meghatározása.
9. - Kőszeg Meseváros Óvoda és Bölcsőde intézményvezetői pályázatának elbírálása.
10. - A rendezési terv módosítására vonatkozó döntések meghozatala (kiemelt fejlesztések).
11. - Wienerberger Zrt.-vel kötendő ingatlancsere előszerződés.
12. - A 7250 hrsz-ú ingatlan belterületbe vonása.
13. - A Kőszeg, Zrínyi u. 8. fszt. 3. sz. alatti lakásra érkezett vételi szándék.
14. - A Kőszeg, 4516/3 hrsz-ú ingatlan területrészének visszaadása.
15. - Egy mappában a 2021. május 27-i polgármesteri döntések tervezete.
6. napirendi pont:
A Kőszegi Városüzemeltető Nonprofit Kft. éves beszámolója, mérlegbeszámoló.

Beszámoló a Kőszegi Városüzemeltető Nonprofit Kft. 2020. évi munkájáról

Tisztelt Képviselő-testület!

Törvényi kötelezettségünknek eleget téve, munkaprogramjuknak megfelelően tájékoztatom Önöket a társaság 2020. évi munkájáról, eredményeiről.
A tájékoztatóhoz mellékelem a 2020. évi egyszerűsített éves beszámolót és a hozzá tartozó kiegészítő mellékletet, amely minden, a törvény által előírt adatot tartalmaz, részletesen bemutatja a társaság pénzügyi eredményeit és tevékenységét ágazatonként (feladatonként is). Mellékelem továbbá a 2020. év mérlegbeszámolóról készített könyvvizsgálói jelentést és a közhasznúsági jelentést.
A beszámoló tartalmazza a társaság szakmai tevékenységének 2020. évi bemutatását, elemzését.

1. A társaság tevékenységének általános ismertetése, jogszabályi keretek
A Kft. Kőszeg Város Önkormányzata 100 %-os tulajdonú társasága. Többnyire az Önkormányzattal kötött közszolgáltatási szerződések alapján, az Alapító Okiratban foglalt tevékenységi körökben, az Önkormányzat Képviselő-testülete által elfogadott felújítási, karbantartási tervek és szolgáltatási díjak szerint végezzük feladatainkat, együttműködve a Városfejlesztési és Üzemeltetési Osztállyal. Ezen kívül megrendelés esetén ellátjuk a városi közművelődési intézményeknél felmerülő javítási, karbantartási feladatokat.
A fizető parkoló üzemeltetését külön szerződés alapján, a többi városüzemeltetési feladatot további egy közszolgáltatási szerződés keretein belül látjuk el. A hulladékgazdálkodással kapcsolatos közszolgáltatást a Képviselő-testület döntésének megfelelően 2018. november 15-ig végeztünk, de egyes hulladék gazdálkodáshoz köthető feladatokat –inert hulladék szállítás, kezelés, illegálisan kitett hulladékok összegyűjtése, lerakóra történő beszállítása, településtakarításból , valamint kertészeti, parkfenntartási tevékenységből származó hulladék beszállítása- továbbra is elláttunk.
Közszolgáltatási feladatként látjuk el a nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz gyűjtését, szállítását.
Ugyancsak társaságunk üzemelteti a városi piacot. A 2020 évben átadott új városi piac, a Városmajor felújítása a kialakított új zöldfelületek növények gondozása jelentősen növelte a parkfenntartási, köztisztasági feladatunkat. Ugyancsak hasonló jellegű többletfeladatot jelent a Várkör felújítása I. ütemének átadása.
A fizető parkoló és a piac működtetéséhez önkormányzati támogatást nem kapunk. A veszélyhelyzet miatt a fizető parkoló üzemeltetése az év két rövidebb időszakára korlátozódott. Ugyancsak saját bevételéből gazdálkodik a társaság ingatlankezelő részlege, amely bevételeiből fedezetet biztosít az önkormányzati intézmények részben műszaki fenntartásához is.

A településtisztasági, parkfenntartási, út- és csapadékelvezető rendszer karbantartási feladatokat, a köztéri berendezések karbantartását az Önkormányzat finanszírozza előre elfogadott költségvetés szerint. A Városfejlesztési és Üzemeltetési Osztály megrendelése alapján és ellenőrzése mellett végezzük.

A gyepmesteri tevékenységet az Önkormányzat megbízásából részben vállalkozóval végeztetjük (kóbor állatok befogása) részben magunk végezzük (állati hullák begyűjtése, tárolása, elszállítása, nyilvántartása). A költségeket utólagosan számlázzuk bizonylatok alapján az Önkormányzat felé.
Esetenként segítséget nyújtunk civil szervezeteknek programjai végrehajtásához, főként térítésmentes vagy kedvezményes szállítási, takarítási szolgáltatások, parkolási lehetőségek biztosításával.
Önkormányzati megbízás esetén elvégzünk kisebb volumenű fejlesztési célú önkormányzati beruházásokat (út-, járdaépítés, játszótér fejlesztés).

2. A társaság gazdálkodásának főbb költségvetési mutatóinak alakulása, elemzése
Mindenekelőtt szeretném rögzíteni, hogy a társaság a 2020-as gazdasági évet állami és önkormányzati működési célú támogatás valamint hitel felvétele nélkül, az Önök előtt is ismert nehézségek ellenére biztonságosan végigvitte, faladatait ellátta, szerződéses kötelezettségeit teljesítette.

A társaság éves összes bevétel 363.162 e Ft
A társaság éves összes kiadása 410.107 e Ft
A társaság mérleg szerinti eredménye -46.945 e Ft
Ebből (fel nem használt ) amortizációs költség 21.454 e Ft
Működési üzemelési hiány -25.491 e Ft

A társaság ugyanakkor 71.590 e Ft számlaegyenleggel zárt 2020 dec. 31.-én. Ez az összeg biztosította a rövid lejáratú kötelezettségeink - 47.642 e Ft- teljesítését és lehetővé tette a 2021-es biztonságos évkezdést.

A társaság gazdasági, pénzügyi eredményét az egyszerűsített mérleg és annak kiegészítő melléklete részletesen bemutatja. Fontosnak tartom azonban néhány lényeges elemét kiemelni és összehasonlítani az előző gazdasági évvel, bemutatva a változások okait, és hatását a társaság rövid- és középtávú működésére.
2.1. A társaság éves nettó árbevétele:
325.935 e Ft — 157.906 e Ft -tal alacsonyabb az előző évinél.
Egyéb bevételek: 37.227 e Ft — 10. 393 e Ft-tal több az előző évinél.
Összes bevétel: 363.162 e Ft — 147.513 e Ft-tal kevesebb az előző évinél.

Tevékenységenkénti árbevétel alakulása vállalkozási tevékenység nélkül (e Ft)

2016 2017 2018 2019 2020
Ingatlankezelés 75 130 75 019 73 371 73 506 89.142
Bérleti díjak 13 986 17 857 15 360 21 653 14.041
Központi irányítás
Hulladékgazd. közszolg. 100 507 122 930 98 860 25 783 -
Hulladékgazd. egyéb 22 461 40 465 151 916 20 234
Településtisztaság 34 076 35 517 41 264 (+16%) 46 752 46.020
Parkfenntartás 31 873 34 080 40 060 (+17,5%) 42 258 44.675
Műszaki tevékenység 46 105 36 183 48 124 (+33%) 68 943 68.644
Város és községgazdálkodás 2 776 15 661 9 141 8 599 9.232
Fizető parkoló
pótdíj és egyéb bev. 2 181 2 613 2 436 2 375 1.150
parkoló díj bev. 21 030 21 853 22 757 24 292 15.165
Telephely 12 441 12 040 11 507 9 726 9.398
Gyepmesteri tev. 2 173 1 574 1 973 2 694 2.387
Szennyvíz szippantás 3 507 4 582 4 552 4 665 5.194

Mint a fenti adatokból látszik a bevételi oldal szerkezet egyes elemei jelentősen módosultak. 152 millió Ft-os árbevétel kiesést okozott az STKH Kft. által a hulladéklerakó használatáért korábban fizetett díj elmaradása, amelynek veszteségét nem kompenzálja az elmaradt 100 millió Ft-os tárgyi kiadás. A fizetőparkoló bezárása 10 millió Ft – os bevétel csökkenést jelentett. 2019 évhez képest nem számíthattunk 20 millió Ft gépértékesítésből származó bevételre.(2018 évi szerződés 2019 évi pénzügyi teljesítése)
A többi ágazat nagyjából az előző évi szinten teljesített. Az ingatlankezelő csoportnál jelentkezik még jelentős többlet bevétel, a bérbeadható ingatlanok lassú csökkenése ellenére, főként a szigorú adósságkezelő programnak köszönhetően. Az egyéb bevételek 10.393 e Ft-al nőttek az előző évihez. Fontos azonban leszögezni , hogy az egyéb bevételek között szerepelő önkormányzati támogatás minden alkalommal önkormányzati beruházás költségeit fedezte nem működési célú támogatást jelentett.
A covid helyzet miatt a városüzemeltetésre fordítható költségkeretet nettó 28.167.998 Ft-tal (bruttó 35.773.359 Ft ) csökkent.
Összefoglalva: A 2020-as gazdasági évben objektív okok miatt már az év elején 171.916 e Ft bevétel kieséssel számolhattunk. Ehhez jött év közben még 10.000 e Ft fizető parkoló árbevétel kiesés és a városüzemeltetési költségkeret 28.168 e FT –os csökkenése
Kőszegi Városüzemeltető Kft. -nek kifizetett összegei Kőszeg Város Önkormányzatától (adatok Ft-ban)
Megnevezés 2018.év 2019.év 2020.év Változás 2018-2019 évhez Változás 2019-2020 évhez
1. Településtisztasági feladatok
Közterületek takarítása, Nyilvános WC-k, Játszóterek felügyelete, takarítása, Csapadékelvezető rendszerek takarítása, Karácsonyfák elvitele 37 914 858 47 300 387 51 103 500 9 385 529 3 803 113
Összesen 37 914 858 47 300 387 51 103 500 9 385 529 3 803 113
2. Út, járda, híd, csapadékelvezető rendszerek karbantartása, javítása 0 0
Út, járda, híd, közterület karbantartás 33 532 519 44 452 962 41 923 012 10 920 443 -2 529 950
Csapadéklevezető rendszerek, műtárgyak 6 877 446 24 157 991 8 624 697 17 280 545 -15 533 294
Összesen 40 409 965 68 610 953 50 547 709 28 200 988 -18 063 244
3. Hóeltakarítás, síkosságmentesítés 14 458 623 11 959 289 10 117 315 -2 499 334 -1 841 974
4. Kertészet, parkfenntartás 0 0
Rendszeresen végzett parkfennt.munkák 49 925 568 53 088 033 54 901 767 3 162 465 1 813 734
Összesen 49 925 568 53 088 033 54 901 767 3 162 465 1 813 734
5. Köztéri berendezések, játszóterek karbantartása 0 0
Köztéri berendezések, Játszóterek karbantartás 8 112 704 12 089 296 10 537 750 3 976 592 -1 551 546
Összesen 8 112 704 12 089 296 10 537 750 3 976 592 -1 551 546
6. Gyepmesteri tevékenység, rágcsálóírtás 0 0
Gyepmesteri tevékenység+Rágcsálóírtás 2 505 421 3 206 814 2 152 012 701 393 -1 054 802
Összesen 2 505 421 3 206 814 2 152 012 701 393 -1 054 802
Mind összesen 153 327 139 196 254 772 179 360 053 42 927 633 -16 894 719

Kőszeg Város 2020.évi eredeti költségvetésében a Kőszegi Városüzemeltető Kft. kiadásait 216 657 270 Ft-ban terveztük, azonban
a COVID miatt 2020. májusában a módosított költségvetésben a Kőszegi Városüzemeltető Kft. 2020. évi Költségvetése 180 883 912 Ft-ra csökkent.


2.2. Ráfordítások bemutatása

Éves költségek 386.095 e Ft — 37.351 e Ft-tal alacsonyabb az előző évihez képest.
Anyagjellegű ráfordítások 184.998 e Ft — 41.109 e Ft-tal csökkent az előző évihez képest. (hull. lerakó üzemeltetési díj elmaradása
Személyi jellegű ráfordítások 179 643 e Ft — 890 e Ft-tal nőtt (0,5 %) nőtt az előző évihez képest.
Értékcsökkenési leírás 21 454 e Ft — 2 868 e Ft-tal nőtt az előző évihez képest, a
2019 évben végrehajtott kisebb fejlesztések miatt.

Egyéb ráfordítások összesen: 23 853 e Ft — 59 696 e Ft-tal kevesebb az előző évinél. (hulladék lerakási járulék csökkenésemiatt)
Költségek összesen: 386.095 e Ft

A ráfordítások alakulását ugyancsak jelentős változások jellemezték. Jelentősen csökkent a lerakási járulék, elmaradt az STKH –nak fizetendő üzemeltetési díj.

A személyi jellegű ráfordítások az előző évihez képest gyakorlatilag nem nőttek a kötelező béremelések végrehajtása ellenére , részben a covid helyzetben tett intézkedéseknek köszönhetően, részben a közfoglalkoztatotti létszám sajnálatos csökkenése miatt.

Összességében azonban a fentebb bemutatott bevétel kiesést a jelentős költségcsökkentéssel a veszélyhelyzetben tett intézkedésekkel és egyes területeken elért bevétel növeléssel csak kis mértékben sikerült kompenzálni. A hulladékgazdálkodási tevékenység közszolgáltató részének kiesésével.
romlott az ÁFA visszaigénylési pozíciónk is. Az előző évi 70-75% -os arányszám helyett 55-60 %
között van (havonta változó) a visszaigényelhető Áfa.

Ennek következményeként az előző évihez képest 2.660 e Ft-tal nőtt a vissza nem igénylehető Áfa amely ugyanilyen mértékben rontotta a mérleg szerinti eredményt .2020 évben fejlesztési forrás hiányában mindössze 1.834.361 Ft értékben hajtottunk végre kisebb értékű eszközfejlesztéseket. Fejlesztési kiadásként szerepel még az ipari park pályázat részeként a szociális épület felújítására kifizetett összeg, amely nem függ össze közvetlenül a város üzemeltető működésével.

A társaság bevételi, kiadási sorainak egybevetéséből látható, hogy az objektív okok miatt bekövetkezett negatív változások hatása csak a korában képzett tartaléknak (főként a 2019 –ben) köszönhetően volt kompenzálható. ennek igénybevételével tudtuk biztosítani a folyamatos működést és a 2021-es gazdasági év megkezdését.
A Kőszegi Városüzemeltető széles tevékenységi köre az ellátott feladatok jellege speciális feltételeket teremt amelyek normál gazdasági környezetben is nehezíti a városüzemeltető feladat ellátást.
Ezekre a körülményekre szeretném ismételten felhívni az Önök figyelmét.

1. Feladataink egy része nem tervezhető előre ( sem anyag, sem munkaidő-munkaerő szükséglet, technika) mégis azonnali beavatkozást igényelnek.
2. Naponta akár 5-10 munkahelyen is dolgozunk az egyes munkaterületek közötti szállítás átköltözés jelentősen csökkenti a rendelkezésre álló munkaidő kihasználását. A karbantartás jellegű tevékenységek nem hasonlíthatók a beruházás jelleggel végzett feladatokhoz ugyanakkor az Önkormányzat a magasabb költségek ellenére a piacinál jelentősen alacsonyabb szolgáltatási díjakat vár el. Ebből következően az árbevételeink sok esetben csak a közvetlen költségeket fedezik nem nyílik lehetőségünk műszaki fejlesztésre még az éves amortizációs költségek mértékéig sem. Tekintettel arra, hogy 100 % -os Önkormányzati tulajdonú gazdasági társaság vagyunk a KKV-k részére kiirt – műszaki fejlesztéseket célzó- pályázatokon sem vehetünk részt. A műszaki eszközállomány elöregedett, hiányos. Mindezek következtében sok esetben idegen szolgáltatásokat kell igénybe vennünk. Saját eszközparkunk üzemeltetése pedig az elöregedésnek köszönhetően minden évben költségesebb, üzembiztonsága , teljesítménye romlik. Több olyan szolgáltatási tevékenységünk van amely részben jogszabályi környezetnek vagy korábban kötött szerződéseknek köszönhetően veszteséges ( szennyvízszippantás, temető üzemeltetés, település tisztasági és hulladékszállítási feladatok ellátása)
3. Ahogy a beszámolóban már részben említettem , hogy a tevékenységi körünk módosulása miatt romlott az Áfa visszaigénylési pozíciónk amely költség növekedést ebből következően eredmény csökkenést okoz.
4. Csökkentek a közfoglalkoztatottak alkalmazásának lehetőségei , keretszámai is. Bizonyos feladatok ellátása (pl. település tisztaság) további szűkítése esetén gépi eszköz hiányában jelentős minőség romlást eredményezhet
5. Az utóbbi két évben tapasztalható új vagy felújított közterületek is jelentős többletfeladatot eredményeztek főként parkfenntartás területén. A Városmajor rehabilitációja vagy a Várkör I. ütem végrehajtása során kialakított zöldterületek 3860 új növénnyel összesen 5700 m2 nyírandó területtel növelték feladatainkat. A különböző területeken telepített gyümölcsösök további 11800 m2-el . A korona örző bunker feletti terület a Szulejmán kilátó , munkaszolgálatos emlékút területe további 7000 m2 területű új feladatot jelentett. Mindeközben a kertészeti csoport létszáma változatlan volt.
6. A jelentős útfelújítások, útépítések miatt az útkarbantartási igény bizonyos formáit ugyan jelentősen csökkentek de ezek a költségek számos más területre szükségesek lennének (játszóterek, közparkok, hegyi utak, üdülő területi utak , csapadékelvezető rendszerek karbantartása. )

Összefoglalva: Kívánatos lenne, hogy a jelenleg a város teljes üzemeltetésére fordítható az éves városi költségvetés 4,5-5 %-át kitevő költségek fokozatosan (3-5 év alatt) megközelítsék az éves költségvetés 10 % -át. Ha a Városüzemeltető a szolgáltatási díjat nem tudja a piaci árhoz legalább közeli szinten érvényesíteni és továbbra is kompenzáció nélkül kell veszteséges tevékenységeket ellátnia mindenképpen szükséges lenne, hogy az Önkormányzat legalább műszaki fejlesztési célú támogatást adjon. Mindenek hiányába, ahogy korábban már több éve jeleztem, a Városüzemeltető nem lesz képes hosszú távon megfelelő minőségben és biztonságban ellátni feladatait.
Fentebb lévő problémák megoldására kérjük az Önök támogatását, segítségét.
Tájékoztatásul mellékeljük néhány fontos tevékenységünkről szóló részletesebb beszámolót.

Kőszeg, 2021. május 4.


Kovács István
ügyvezető igazgató


1. sz. melléklet


Ingatlankezelés
Kezelt ingatlanok (szerződéses) száma 2020. január 1-én:
Lakások száma: 278 db
Nemlakás bérlemények: 23 db
Garázs+ terület: 52 db
Földterület: 60 db

A lakások megoszlása komfortfokozat szerint:
összkomfortos: 51 db
komfortos: 218 db
félkomfortos: 7 db
komfort nélküli: 2 db

A lakások állapota:

A bérlakások közül sok régen épült házban található, általánosan jellemző rájuk, hogy talajvíz, talajpára elleni szigetelés nélkül épültek, korszerűtlen fa nyílászárókkal rendelkeznek, a falszerkezetek nem hőszigeteltek, rossz műszaki állapotúak.
A bérlők egy része alapvető karbantartási kötelezettségeinek eleget tesz, ez azonban csak a lakás lakható állapotának megőrzését teszi lehetővé, hosszabb távon a lakás műszaki állapota, értéke romlik.
Van egy rendkívül elszegényedett réteg, aki kevésbé képes a lakások jó karbantartására. Ezekben az esetekben a lakás használati értéke, műszaki állapota az előzőekben leírtaknál sokkal gyorsabb ütemben romlik. Jellemzően ezek a bérlők lakbér- és közmű hátralékkal is rendelkeznek, így esetükben szinte reménytelen eredményre jutni.

2020 évben 3 db lakást újítottunk fel. (Natúrpark iroda, Kelcz A. 5. – 960.000 Ft, Liszt F. 17. 1/5. – 1.000.000 Ft, Gyöngyös u. 24/C. 1/19. – 1.300.000 Ft)


Pénzügyi adatok:
Bevételek: 2019 év 2020 év
Az ingatlankezelés árbevétele lakbérből és közüzemi díjakból: 79.070.242,- 89.142.043,-
Nem lakáscélú bérlemények árbevétele: 14.337.613,- 12.804.835,-
Garázs + terület: 1.965.529,- 1.859.277,-
Haszonbérleti díj: 464.329,- 364.714,-
Bérleti díjak összesen: 16.767.471,- 15.028.826,-
Mindösszesen: 95.837.713,- 104.170.869,-

Kiadások 2019 év 2020 év
Közüzemi díjak: 16.757.700,- 17.847.461,-
Üzemelési ktg. (dugulás elhárítás, rágcsáló irtás, egyéb szolgáltatás stb.): 7.030.902,- 6.678.780,-
bér + közterhek:
9.780.283,- 37.755.964,-
Ügyvédi ktg., szakértői díjak, végrehajt. ktg.: 2.236.266,- 3.000.392,-
Idegen vállalkozásoknak fizetett díjak: 13.405.884,- 13.009.955,-
Karbantartás (óradíj + anyagköltség): 34.685.000,- 9.236.355,-
Écs, egyéb ráfordítások 1.896.477,-
Összesen: 83.896.035,- 89.425.384,-
2020 év végén a halmozott lakbér és közüzemi díj hátralék 46.724.716 Ft. (2019 év végén 51.958.477 Ft, 2018 év végén 55.138.734 Ft volt.)
A hátralékok behajtása a bérlők szociális helyzete miatt nagyon nehéz, mivel nagy részük nem rendelkezik munkahellyel, jövedelemmel.
2020 évben 185 db felszólítót küldtünk ki, 33 db megállapodást kötöttünk a bérlői tartozások részletfizetésére. A részletfizetési megállapodásokat a bérlők nagy többségben betartották-betartják.
4 esetben kértük a végrehajtótól a kilakoltatás végrehajtását. 2 bérlő rendezte teljes mértékben a tartozását (összesen 2.552.573 Ft), 2 bérlő a tényleges kilakoltatás előtt kiürítette és leadta az ingatlant. Az ő esetükben a tartozás behajtására fizetési meghagyást bocsátottunk ki, az eljárás szünetel, mert nincs végrehajtható vagyonuk, jövedelmük.
Fentieken kívül 7 db fizetési meghagyást bocsátottunk ki, ezek közül 2 db tartozás megtérült, a többi fizetési meghagyás végrehajtása jelenleg is folyamatban van jövedelemből való letiltással vagy a végrehajtónak történő részletfizetéssel.
A tavalyi évben 1 bérlő kilakoltatását kértük a Bíróságtól, mert semmilyen hajlandóságot nem mutatott a tartozásának megfizetésére. A Bíróság meghagyását az ingatlan kiürítésére és elhagyására 2021 áprilisában kaptuk meg, mivel a bérlő önként ennek nem tett eddig eleget, a végrehajtótól fogjuk kérni a kilakoltatását.
A hátralékok behajtása a törvénynek megfelelő keretek között folyamatosan történik. Felszólítás, felmondás kiküldése után megállapodást kötünk azokkal, akik rendezni szeretnék a hátralékukat, akikkel nem sikerül megállapodást kötni vagy a megkötött megállapodást egyáltalán nem tartják be, átadásra kerülnek az ügyvéd részére, aki jogi úton érvényesíti a felmondást, kilakoltatást.
A továbbiakban is folytatni kívánjuk az adósságkezelő programot, elsősorban nem a végső kilakoltatási megoldást, hanem a lehetséges megállapodásokat előtérbe helyezve.
Szociális helyzet alapján 19 bérlő részesült lakbérkedvezményben (830.400 Ft), 54 bérlő részére a Polgármesteri Hivatal lakásfenntartási támogatást biztosított, melyet közvetlenül lakbérfizetésre utalt (2.736.300 Ft).

2. sz. melléklet

Hulladékgazdálkodás

Mint ismert, a kőszegi hulladéklerakó betelt, a Vas Megyei Kormányhivatal VA/AKF-KTO/436-6/2020. számú határozatával módosította a Kőszegi Városüzemeltető Kft. egységes környezethasználati engedélyét. A módosított engedélyben a VMK előírta, hogy a lerakóban semminemű hulladék nem helyezhető el, valamint kötelezte a Városüzemeltető Kft-t a depónia takarására, beleértve a rézsűket is. Előírta, hogy a Kőszegi Városüzemeltető Kft. készíttesse el a hulladéklerakó rekultivációs terveit és nyújtsa be a Hatóságnak. A tervek elkészítésével társaságunk megbízta az Ökohydro Kft-t, a tervek elkészültek, benyújtásra kerültek, az eljárás folyamatban van.
Az egységes környezethasználati engedély módosítása már nem tartalmazta az inert hulladék, valamint nem közszolgáltatásból származó egyéb hulladékok szállítására, kezelésére vonatkozó feltételeket, így a 0117/8 hrsz. alatti telephelyünkre új telepengedélyt, inert hulladék hasznosítási engedélyt, valamint szállítási engedélyt kértünk.
Folyamatban van továbbá a 0118/6 hrsz. alatti területen tervezett hulladékhasznosítás (terület feltöltés inert hulladékkal) előzetes vizsgálati eljárása a Vas Megyei Kormányhivatalnál.

A fenti engedélyezési eljárások költsége (vállalkozói díjak, igazgatási szolgáltatási díjak) 6.300.000 Ft volt. Kérelmeztük a Nyugat-dunántúli Regionális Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulástól a rekultivációs tervek költségeinek megtérítését, írásos válasz még nem érkezett.

Az újonnan beszerzett engedélyekkel tudjuk biztosítani a kőszegi lakosságnál és vállalkozóknál képződött inert hulladékok átvételét, konténeres szállítását, amely hulladékokat az STKH Kft. által üzemeltetett hulladékudvar csak korlátozottan tud befogadni.


3. sz. melléklet
Fizető parkoló beszámoló 2020.


2020.as évben a pandémia miatt 2020.április 6-tól- június 30-ig, valamint november 11-től december 31-ig /jelenleg is / a fizető parkolást az egész országban felfüggesztették. Sajnos ez a cégnek nagyarányú bevétel kiesést okozott.
Év elején a parkoló bérletek eladása még működött ezért az abból származó bevétel kiesés nem olyan nagy arányú, de az összes többi bevétel nagymértékben lecsökkent.

A parkolás területén dolgozó parkoló ellenőrt fizetés nélküli szabadságra küldtük, a karbantartót átirányítottuk a Műszaki csoporthoz, a parkolás adminisztratív feladatait ellátó kolléganőt napi 4 órában foglalkoztattuk mivel a munka és bérügyi feladatokat is ő látja el.


A városban 2001. óta működik a jelenlegi parkoló automatás rendszer. Célja elsősorban a forgalom szabályozása, a rendezett közlekedési parkolási lehetőségek biztosítása, de természetes elvárás a nyereséges üzemeltetés is.
Annak ellenére, hogy a parkolási terület meglehetősen széttagolt és a fizető parkolás rendszerbe bevont parkolóhelyek száma viszonylag alacsony /410 db a három zónában/ az üzemeltetés eredményes.

A parkoló helyek 3 zónára vannak felosztva.
Az I zónában 213 a parkolóhelyek/ 4 mozgáskorlátozott/ száma, 7 db automatával, II. zónában 108 parkolóhely /2 mozgáskorlátozott//+ 6 db busz/ 3 db automatával a III. zónában 89 parkolóhelyek száma /+ Brenner udvar/ 3 db automatával.

Parkolójegyek árai az egyes zónákban:

I. zóna II.zóna III. zóna
1 órai várakozási díj /alapegység/ 160,-Ft 125,-Ft 250,-Ft
Napijegy 800,-Ft 625,-Ft 1250,-Ft
Autóbuszok 1 órai várakozási díja 375,-Ft
Pótdíjak /hétfő-péntek/
/szombat/ 1920,-Ft
1120,-Ft 1500,-Ft
875,-Ft 3000,-Ft
1750,-Ft


2020. évi összes bevétel: /nettó/, 16.277.015,-Ft
/2019-ben 26.674.526, 2018-ban 25.192.336,-Ft , /

1. Automatákból származó bevétel: 7.066.338,-Ft
/ 2019-ben: 14.755.244 , 2018-ban 14.786.413,- Ft, /


2. 2020. évben 528 db /2019.évben 586 db , 2018. évben 523 db/ bérlet került eladásra ebből származó bevétel: 2020-ban 4.672.635,-Ft /2019-ben 4.740.682,-Ft , 2018-ban 3.996.720 Ft //

2020. 2018. 2017.
Éves lakossági bérlet 30%-os lakóhelyhez közeli 191 196 194
Kedvezményes éves bérlet 156 152 120
30%-os Éves magánszemély összevont bérlet (I.-II.-III.) 12 9 9
30%-os Éves parkolóbérlet magánszemély r. (I. zóna) 17 17 18
30%-os Éves parkolóbérlet magánszemély r. (II. zóna) 16 14 11
30%-os Éves parkolóbérlet magánszemély r. (III. zóna) 2 6 3
Éves lakossági bérlet lakóhelyhez közeli 104 96 80
Éves összevont bérlet gazd. szerv. (I.-II.-III.) 3 3 1
Éves összevont magánszemély (I-II-III.) 1 4 1
Éves parkolóbérlet gazd. szerv. (I. zóna) részére 5 6 4
Éves parkolóbérlet gazd. szerv. (II. zóna) részére 2 1 2
Éves parkolóbérlet magánszemély (I. zóna) részére 8 13 14
Éves parkolóbérlet magánszemély (II. zóna) részére 8 7 3
Éves parkolóbérlet magánszemély (III. zóna) részére 2 4 6
Havi parkolóbérlet magánszemély (I. zóna) részére 1 1 3
Havi parkolóbérlet magánszemély (II. zóna) részére 1 0
Havi parkolóbérlet magánszemély (III.zóna) részére 6 4
Kezelési költség 28 45 49
Turista bérlet eladás 2 5 15


3. Parkolási pótdíjból származó bevétel: 1.150.225,- Ft, /2019-ben 2.375.174,-Ft/
4. Pótdíj várakozási díj része: 83.035,-Ft /2019-ben 185.516,-Ft/
5. Mobilparkolásból származó netto bevétel: 3.262.470,-Ft /2019-ben 4.610.894,-Ft,/
6. Egyéb ktg. /dolg.telefon térítés, bírság tér:/ 42.309,-Ft / 2019-ben 7.016,-- Ft/

2020. évben 538 db /2019.évben 1287 db / büntetést helyeztek ki parkoló ellenőreink belföldi rendszámú gépkocsikra. 450 db büntetés rendezve lett, 43 db lett stornírozva,/ 2019. évben többször történt frissítés a parkolási rendszerben melyhez kapcsolódóan a parkoló ellenőrök a gépük működését „teszt” büntetéssel ellenőrzik, melyek utána stornírozásra kerülnek/
2020. évben 37 db /2019. évben 59 db/ felszólító lett átadva a behajtó cég felé időbeni nem fizetés miatt.

Az fenti időszakban 63 db / 2019.évben 254 db/ büntetést helyeztek ki parkoló ellenőreink külföldi rendszámú gépkocsikra.
48 db. időben befizetésre került, 8 db felszólítót storníroznunk kellett 7 db kellett átadunk a behajtó cég felé.


4. sz. melléklet


Közfoglalkoztatott beszámoló:

2020.évben is foglalkoztattunk Munkaügyi Központon keresztül közfoglalkoztatott dolgozókat:
2019. évről áthúzódóan 16 főt foglalkoztattunk 2020. február 28-ig.

2020. március 01-től 13 főt foglalkoztattunk, majd 2020.július 01-től 3 főt, majd 2020.decemer 21-től újabb 1 főt alkalmaztunk közfoglalkoztatottként.
Mindhárom program 2021. február 28-ig tartott.
2020.évben közfoglalkoztatott támogatáskén 14.257.000,-Ft kaptunk.


5. sz. melléklet

Park és zöldterület karbantartási többletfeladatok

Új művelendő területek 2021-ben az előző évi költségvetésen felül
- Városmajor felújított területe
Elültettek: 49 db lombos fát
94 db fenyőt
680 db lomblevelű örökzöldet
1230 db cserjét, talajtakarót
370 db évelőt
- Várkör felújított területe
Elültettek: 8 db lombos fát
41 db fenyőt
223 db lomblevelű örökzöldet
818 db cserjét, talajtakarót
151 db évelőt
virágágyás 30 m2
gyepfelület 28 m2
- Pogányi út területe
vendégjárda és az út két oldalán a nyírandó terület 2900 m2
- Kőszegfalvi kerékpárút környezete
kétoldalon a nyírandó terület 2800 m2
- Hidegvölgy gyümölcsös, gesztenyés 8900 m2
- Bersek utcában a „Szabó szőlő” gyümölcsös 2900 m2
- Koronaőrző bunker feletti terület 1000 m2
- Szulejmán kilátó területe 3000 m2
- Munkaszolgálatos emlékút 3000 m2


6. sz. melléklet


Nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz gyűjtése

A Városüzemeltető Kft. 2020 évben a nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz szippantását a Képviselő-testület 6/2014 (I.30.) számú határozata, engedélye, valamint szerződései alapján Kőszeg, Velem, Bozsok, Lukácsháza és Gyöngyösfalu területén végezte.

A szennyvíz szippantása és lerakóhelyre történő elszállítása a 2014-ben vásárolt MTZ Belarus-820 összkerékhajtású erőgéppel és a hozzá csatlakoztatott DETK-128 szippantós tartálykocsival történt.

Főbb műszaki adatok:
teljesítmény: 60 kW
vontatási sebesség: 25 v. 30 km/h
szívási idő: 8-10 perc
ürítési idő szabad kifolyással: 12-16 perc
ürítési idő túlnyomással: 6-8 perc
legnagyobb szívási mélység: 6 m

A 2020 évben elvégzett szolgáltatás főbb teljesítményi adatai
(Tájékoztatásul közöljük a 2019, 2018. évi adatokat is.)

2020 növekedés 2019 2018
szippantások száma teljes szolg.területen: 681 db +31,46% 518 db 563 db
elszállított mennyiség lerakóhelyre: 2907 m3 +15,6% 2514 m3 2506 m3
ürítések száma lerakóhelyen: 407 db +9,1% 373 db 373 db
ingatlanok száma (Kőszeg): 209 db +10,5% 189 db 195 db

A szennyvíz lerakása a VASIVÍZ Zrt-vel kötött vállalkozási szerződés szerint a szombathelyi szennyvíztelepen történt.

Pénzügyi adatok:
A folyékony hulladék gyűjtéséből származó
2020 2019
árbevétel: 5 194 e Ft 4 666 e Ft
költségek: 11 984 e Ft 11 040 e Ft

Eredmény: - 6 790 e Ft (6,5%) - 6 374 e Ft

Az adatokból látható, hogy a szolgáltatás veszteséges.


A költségek főbb összetevői: 2020 2019
- 2 fő munkabére és járulékai 6 189 e Ft (14,08%) 5 425 e Ft
- üzemanyag költség 1 741 e Ft (-7,5%) 1 882 e Ft
- lerakási díj 1 705 e Ft (+19,56%) 1 426 e Ft


Mint látható, a szolgáltatás igénybevétele jelentősen megnőtt, 20%-kal növekedett a lerakási díj.
Fenti költségeket nincs módunk csökkenteni. A tavalyi évben az alkatrészek és javítási költség 1 064 e Ft-ot tettek ki.

Korábbi beszámolókban is jeleztem, hogy a jelenlegi géplánc nem alkalmas hosszú távon a szolgáltatás biztonságos ellátására.
Konstrukciója (pl. vontatási sebesség, rugózás, biztonság) szállításra nem alkalmas (tipikus kis teljesítményű szántóföldi traktor). Napi 150-180 km megtétele már a kezelőre nézve is komoly egészségügyi kockázatot jelent. Beszerzése kényszerűségből, a rendelkezésünkre bocsátott pénzügyi forrás szabta lehetőség miatt történt.
A megnövekedett igénybevétel miatt 2-3 hetes várakozási idővel dolgozunk. Komolyabb meghibásodás esetén az egész szállítási rendszer összeomlik.
Idegen szolgáltatás igénybevételére csak nagyon korlátozott, költséges és rövid időtartamú lehetőségünk van.

A jelenlegi helyzet sürgős döntést és intézkedést igényel, melyet a Városüzemeltető Kft. saját erőből nem tud végrehajtani.

HATÁROZATI JAVASLAT


Kőszeg Város Polgármestere a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdése alapján a Kőszegi Városüzemeltető és Kommunális Szolgáltató Nonprofit Kft. 2020. évi munkájáról szóló beszámolót elfogadja.

(Valamennyi mellékletet lsd. a letölthető formátumban.)