Önkormányzati belépés | |
|
Képviselő-testületi ülések
2024. November 28., Csütörtök, 09:00
2021. Május 27., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: veszélyhelyzetben a képviselő-testület feladat- és hatáskörének gyakorlása
10. napirendi pont:
A rendezési terv módosítására vonatkozó döntések meghozatala (kiemelt fejlesztések).
INDOKOLÁS
Kőszeg Város Rendezési Tervének módosításával kapcsolatos döntések meghozatalához
Kőszeg Város Rendezési Tervének módosítása vált szükségessé több kiemelt fontosságú fejlesztés érdekében.
1.
Kőszeg-Szombathely gyorsforgalmi útfejlesztés
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium 2017-ben elrendelte a Szombathely és Kőszeg közötti országos közúti kapcsolat fejlesztés és ehhez kapcsolódóan a 87-89 számú főút Szombathely hiányzó északkeleti elkerülő szakasz fejlesztésének összehangolt előkészítési feladatait.
A NIF Zrt. a projekt megvalósításához szükséges egyesített engedélyezési és kiviteli tervek elkészítésére közbeszerzési eljárást folytatott le, melynek eredményeként a TURA-terv Mérnökiroda Kft-vel tervezési szerződés került aláírásra. A tervezési feladat részeként a projekt megvalósításához szükséges mindennemű tervdokumentáció elkészítése a Tervező feladata.
A beruházással érintett területeket a Magyar Állam javára a NIF Zrt-nek kell megszereznie. A területszerzés érdekében a beruházás Kőszeg Város Településrendezési eszközeivel való összhangjának megteremtése szükséges. A tervezési feladat részeként a Tervező feladataként és költségviselése mellett került előírásra a Településrendezési eszközök módosításához szükséges tervek elkészítése.
A projekt nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházás, szerepel az egyes közlekedésfejlesztési projektekkel összefüggő közigazgatási hatósági ügyek nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánításáról és az eljáró hatóságok kijelöléséről szóló 345/2012. (XII. 6.) Kormányrendelet (a továbbiakban: Kormányrendelet) 1. melléklet 1.1.65. pontjában „Az M87 gyorsforgalmi út, Szombathely és Kőszeg közötti szakasz megvalósítása” címen, valamint 1.2.67 pontjában „A 87. számú főút, Kőszeg (M87 gyorsforgalmi út) és Kőszeg, országhatár és Rattersdorf (Rőtfalva) közötti szakasz megvalósítása” címen.
A Projektre továbbá vonatkozik a nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházások megvalósításának gyorsításáról és egyszerűsítéséről szóló 2006. évi LIII. törvény is.
2.
Térségi közösségi közlekedés fejlesztése
A Kormány a Kreatív város – fenntartható vidék – a Nyugat-Pannon régióban új regionális fejlesztési koncepció megvalósításáról szóló 1337/2016. (VII. 4.) Korm. határozattal döntött a „Városkörnyéki közösségi közlekedés fejlesztése (Szombathely–Kőszeg GYSEV fejlesztéshez kapcsolódó)” című projektről.
A NIF Zrt. a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumtól kapott elrendelés alapján végzi fenti projekt előkészítését.
A NIF Zrt. a projekt megvalósításához szükséges egyesített engedélyezési és kiviteli tervek elkészítésére közbeszerzési eljárást folytatott le, melynek eredményeként a Közlekedés Kft. – Uvaterv Zrt. Konzorciummal 2020. augusztus 11-én tervezési szerződés került aláírásra. A tervezési feladat részeként a projekt megvalósításához szükséges mindennemű tervdokumentáció elkészítése a Tervező feladata.
A beruházással érintett területeket a Magyar Állam és/vagy Kőszeg Város Önkormányzata javára a NIF Zrt-nek kell megszereznie. A területszerzés és a létesítmény kialakítása érdekében a beruházás Kőszeg Város Településrendezési eszközeivel való összhangjának megteremtése szükséges. A Tervező feladataként és költségviselése mellett került előírásra a Településrendezési eszközök módosításához szükséges tervek elkészítése.
A Kormányrendelet 1. sz. mellékletének 3.2.16. pontjában „Kőszeg város intermodális pályaudvar és közösségi közlekedés fejlesztése a NIF Zrt. mint építtető megvalósításában” c. projekt, mint nemzetgazdasági szempontból kiemelt beruházás szerepel.
3.
Kőszegi Zsinagóga épületegyüttesének megújítása
A kőszegi zsinagóga és rabbiházak műemléki helyreállítása 2020. szeptemberben megkezdődött. A felújítás két ütemben, egymás átfedésével valósul meg. Az I. ütemben a zsinagóga épületének felújítására és a külső közműellátás kiépítésére kerül sor, a II. ütemben pedig a rabbiházak és udvar felújítása kerül elvégzésre.
A kőszegi zsinagóga kiemelkedő történeti, építészeti és nem utolsó sorban vallási-kegyeleti jelentőségű műemléki védelem alatt álló épület. A három elemből álló épület-együttes a kialakítása, elhelyezkedése és a megközelítése folytán kis mérete ellenére monumentális hatású. Az évtizedek óta üres, 2015 januárjában adásvétellel állami tulajdonba került zsinagóga épület folyamatos leromlását, gyorsuló ütemű pusztulását a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. (a továbbiakban: MNV Zrt.) által 2015-ben elvégeztetett legsürgősebb állagvédelmi munkákkal sikerült átmenetileg megállítani, ugyanakkor továbbra is sürgetővé vált a mielőbbi teljes helyreállítás és az azt követő folyamatos használat megoldása. A két kisebb épület 2016. augusztusban, kisajátítással került magántulajdonból állami tulajdonba, amely nemcsak az egykor összetartozott részek újraegyesítése miatt döntő fontosságú, hanem a majdani rendeltetés biztosítása szempontjából is.
A zsinagóga együttesének felújítása, méltó, fenntartható és egyben fenntartó használatának biztosítása már évek óta napirenden van a „Kreatív város – fenntartható vidék – a Nyugat-Pannon régióban új regionális fejlesztési koncepció megvalósításáról” (KRAFT koncepció) című nemzeti programmal, valamint az ahhoz (is) kapcsolódó új intézményi fejlesztésekkel – Felsőbbfokú Tanulmányok Intézete – összefüggésben.
A kőszegi zsinagóga együttesének többcélú: kultikus, kulturális, kegyeleti, „kiengesztelődés háza”, kiállítási, képzési, kis-konferencia központtá való fejlesztése mind a város lakói, mind a városban tudományos és oktatási intézmények, mind pedig a (határon inneni és túli) szűkebb-tágabb környezetéből odalátogatók számára vonzó, különleges többletértéket nyújtó új, folyamatosan működő, fenntartható intézményt hoz létre.
A „Kreatív város – fenntartható vidék új regionális fejlesztési stratégia megvalósításáról Kőszeg város példáján” című koncepcióval kapcsolatos egyes feladatokról szóló 1222/2014. (IV. 8.) Korm. határozat 1. számú melléklete rögzíti többek között a zsinagóga ingatlanát - mint projekthelyszínt - a kőszegi „Kreatív város – fenntartható vidék” (KRAFT) program részeként.
A Zsinagóga épülete a Kőszeg 1743/1 hrsz telken, míg az utcafronti Rabbiházak a 1743/2 hrsz telken találhatóak. A 1743/1 telek közterületről nem megközelíthető. A megközelíthetőség csak a két – funkciójában el nem választható – telek összevonásával megvalósítható. Mivel a két terület eltérő építési övezetben található, a két telek a Hatályos Rendezési Terv szerint nem vonható össze. Fentiek alapján szükségessé vált a Rendezési terv módosítása. A teljes projekt végső befejezési határideje 2021. december.
Kőszeg kiemelkedő építészeti örökségének védelme, állagmegóvása elengedhetetlen, ezért az MNV Zrt. beruházásában megvalósítás alatt álló Kőszegi Zsinagóga rekonstrukciója fontos városi érdek is. A Kőszeg 1743/1 és 1743/2 helyrajzi számú ingatlanok környezetének rendezési tervi módosítása a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012. (XI. 8.) kormányrendelet (a továbbiakban: Rendelet) 32.§ (6) bekezdés c) pontja értelmében tárgyalásos eljárás keretében történhet, amennyiben a településrendezési eszköz készítése a képviselő-testület döntésével kiemelt fejlesztési területté nyilvánított területen, beruházás megvalósítása miatt indokolt. A kormányrendelet 2.§ 4a. pontja szerint kiemelt fejlesztési terület: egy adott fejlesztés megvalósulását biztosító, képviselő-testületi döntésben változásra kijelölt terület. Fentiek alapján a képviselő-testületnek a terület kiemelt fejlesztési területté nyilvánításáról külön határozatot kell hozni.
A Rendelet 3.§ (1) bekezdése alapján településrendezési eszközt kell készíteni, ha jogszabály előírja, vagy a települési önkormányzat a település társadalmi, gazdasági, illetve környezeti helyzetében bekövetkezett változások vagy új településfejlesztési szándék miatt indokoltnak tartja. A településrendezési eszköz módosításához szükséges a Képviselő-testület döntése a terület szabályozásának módosításáról.
Ennek megfelelően a Rendelet 32.§ (1) bekezdés c) pontja és ugyanezen paragrafus (6) bekezdés a) és c) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a 42.§ és a 43.§ (1) bekezdés c) pontja és ugyanezen paragrafus (2) bekezdése szerint eljárva kezdeményezem a településrendezi eszközök tárgyalásos eljárás keretében történő módosítását.
A Rendelet 42.§ (1) bekezdése értelmében a végső szakmai véleményezési eszköz kezdeményezése előtt a partnerségi szabályzat szerint véleményeztetni a partnerekkel, és a beérkezett véleményeket a Képviselő-testülettel ismertetni szükséges. Az egyeztető tárgyalás jegyzőkönyvét és az állami főépítészi jogkörökben eljáró Megyei Kormányhivatal záró szakmai véleményét a Polgármester a Képviselő-testület elé tárja a településrendezési eszköz elfogadásához.
A nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházások megvalósíthatósága érdekében kérem, hogy az előterjesztést megtárgyalni, az előterjesztéshez csatolt határozati javaslatokat elfogadni szíveskedjen.
A katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdése alapján a veszélyhelyzetben a települési önkormányzat képviselő-testületének feladat- és hatáskörét a polgármester gyakorolja.
Kőszeg, 2021. május 21.
A polgármester nevében:
Bertók Sándor s.k.
Kőszeg Város Főépítésze
I. HATÁROZATI JAVASLAT
1. Kőszeg Város Polgármestere a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdés alapján elrendeli a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012. (XI.8.) Korm. rendelet 42. §-ának megfelelő tárgyalásos eljárás keretében a településrendezési eszköz módosításának a „87. számú főút Kőszeg – Szombathely összeköttetés megvalósítása” érdekében történő elkészíttetését és a kidolgozott terv elfogadásra terjesztését a Képviselő-testület elé.
2. Kőszeg Város Polgármestere a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdés alapján a TURA-terv Mérnökiroda Kft. – mint tervező, és költségviselő – a Településtervező, valamint Kőszeg Város Önkormányzata között létrejövő háromoldalú településrendezési szerződést polgármesterként megköti és aláírja.
Felelős: Básthy Béla polgármester
Határidő:
1. pont vonatkozásában: 2021. szeptember 30.
2. pont vonatkozásában: azonnal
II. HATÁROZATI JAVASLAT
1. Kőszeg Város Polgármestere a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdés alapján elrendeli a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012. (XI.8.) Korm. rendelet 42. §-ának megfelelő tárgyalásos eljárás keretében a településrendezési eszköz módosításának a „Kőszeg közösségi közlekedés-fejlesztés tervezése” c. Projekt megvalósítása érdekében történő elkészíttetését és a kidolgozott terv elfogadásra terjesztését a Képviselő-testület elé.
2. Kőszeg Város Polgármestere a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdés alapján a Közlekedés Kft. – Uvaterv Zrt. Konzorcium – mint tervező és költségviselő – a Településtervező, valamint Kőszeg Város Önkormányzata között létrejövő háromoldalú településrendezési szerződést polgármesterként megköti és aláírja.
Felelős: Básthy Béla polgármester
Határidő:
1. pont vonatkozásában: 2021. szeptember 30.
2. pont vonatkozásában: azonnal
III. HATÁROZATI JAVASLAT
Kőszeg Város Polgármestere a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdés alapján kiemelt fejlesztési területté nyilvánítja a Kőszegi Zsinagóga környezetét (Kőszeg 1743/1 és 1743/2 hrsz) abból a célból, hogy a rekonstrukció, fejlesztés megvalósítása érdekében a településrendezési eszköz szükséges módosítása elvégzésre kerülhessen.
Felelős: Básthy Béla polgármester
Határidő: azonnal
IV. HATÁROZATI JAVASLAT
Kőszeg Város Polgármestere a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdés alapján elrendeli a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012. (XI.8.) Korm. rendelet 42. §-ának megfelelő tárgyalásos eljárás keretében a Kőszegi Zsinagóga környezetének vonatkozásában a településrendezési eszköz módosításának elkészíttetését és a kidolgozott terv elfogadásra terjesztését a Képviselő-testület elé.
Felelős: Básthy Béla polgármester
Határidő: 2021. szeptember
(A mellékleteket lsd. a letölthető formátumban.)
A rendezési terv módosítására vonatkozó döntések meghozatala (kiemelt fejlesztések).
INDOKOLÁS
Kőszeg Város Rendezési Tervének módosításával kapcsolatos döntések meghozatalához
Kőszeg Város Rendezési Tervének módosítása vált szükségessé több kiemelt fontosságú fejlesztés érdekében.
1.
Kőszeg-Szombathely gyorsforgalmi útfejlesztés
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium 2017-ben elrendelte a Szombathely és Kőszeg közötti országos közúti kapcsolat fejlesztés és ehhez kapcsolódóan a 87-89 számú főút Szombathely hiányzó északkeleti elkerülő szakasz fejlesztésének összehangolt előkészítési feladatait.
A NIF Zrt. a projekt megvalósításához szükséges egyesített engedélyezési és kiviteli tervek elkészítésére közbeszerzési eljárást folytatott le, melynek eredményeként a TURA-terv Mérnökiroda Kft-vel tervezési szerződés került aláírásra. A tervezési feladat részeként a projekt megvalósításához szükséges mindennemű tervdokumentáció elkészítése a Tervező feladata.
A beruházással érintett területeket a Magyar Állam javára a NIF Zrt-nek kell megszereznie. A területszerzés érdekében a beruházás Kőszeg Város Településrendezési eszközeivel való összhangjának megteremtése szükséges. A tervezési feladat részeként a Tervező feladataként és költségviselése mellett került előírásra a Településrendezési eszközök módosításához szükséges tervek elkészítése.
A projekt nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházás, szerepel az egyes közlekedésfejlesztési projektekkel összefüggő közigazgatási hatósági ügyek nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánításáról és az eljáró hatóságok kijelöléséről szóló 345/2012. (XII. 6.) Kormányrendelet (a továbbiakban: Kormányrendelet) 1. melléklet 1.1.65. pontjában „Az M87 gyorsforgalmi út, Szombathely és Kőszeg közötti szakasz megvalósítása” címen, valamint 1.2.67 pontjában „A 87. számú főút, Kőszeg (M87 gyorsforgalmi út) és Kőszeg, országhatár és Rattersdorf (Rőtfalva) közötti szakasz megvalósítása” címen.
A Projektre továbbá vonatkozik a nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházások megvalósításának gyorsításáról és egyszerűsítéséről szóló 2006. évi LIII. törvény is.
2.
Térségi közösségi közlekedés fejlesztése
A Kormány a Kreatív város – fenntartható vidék – a Nyugat-Pannon régióban új regionális fejlesztési koncepció megvalósításáról szóló 1337/2016. (VII. 4.) Korm. határozattal döntött a „Városkörnyéki közösségi közlekedés fejlesztése (Szombathely–Kőszeg GYSEV fejlesztéshez kapcsolódó)” című projektről.
A NIF Zrt. a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumtól kapott elrendelés alapján végzi fenti projekt előkészítését.
A NIF Zrt. a projekt megvalósításához szükséges egyesített engedélyezési és kiviteli tervek elkészítésére közbeszerzési eljárást folytatott le, melynek eredményeként a Közlekedés Kft. – Uvaterv Zrt. Konzorciummal 2020. augusztus 11-én tervezési szerződés került aláírásra. A tervezési feladat részeként a projekt megvalósításához szükséges mindennemű tervdokumentáció elkészítése a Tervező feladata.
A beruházással érintett területeket a Magyar Állam és/vagy Kőszeg Város Önkormányzata javára a NIF Zrt-nek kell megszereznie. A területszerzés és a létesítmény kialakítása érdekében a beruházás Kőszeg Város Településrendezési eszközeivel való összhangjának megteremtése szükséges. A Tervező feladataként és költségviselése mellett került előírásra a Településrendezési eszközök módosításához szükséges tervek elkészítése.
A Kormányrendelet 1. sz. mellékletének 3.2.16. pontjában „Kőszeg város intermodális pályaudvar és közösségi közlekedés fejlesztése a NIF Zrt. mint építtető megvalósításában” c. projekt, mint nemzetgazdasági szempontból kiemelt beruházás szerepel.
3.
Kőszegi Zsinagóga épületegyüttesének megújítása
A kőszegi zsinagóga és rabbiházak műemléki helyreállítása 2020. szeptemberben megkezdődött. A felújítás két ütemben, egymás átfedésével valósul meg. Az I. ütemben a zsinagóga épületének felújítására és a külső közműellátás kiépítésére kerül sor, a II. ütemben pedig a rabbiházak és udvar felújítása kerül elvégzésre.
A kőszegi zsinagóga kiemelkedő történeti, építészeti és nem utolsó sorban vallási-kegyeleti jelentőségű műemléki védelem alatt álló épület. A három elemből álló épület-együttes a kialakítása, elhelyezkedése és a megközelítése folytán kis mérete ellenére monumentális hatású. Az évtizedek óta üres, 2015 januárjában adásvétellel állami tulajdonba került zsinagóga épület folyamatos leromlását, gyorsuló ütemű pusztulását a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. (a továbbiakban: MNV Zrt.) által 2015-ben elvégeztetett legsürgősebb állagvédelmi munkákkal sikerült átmenetileg megállítani, ugyanakkor továbbra is sürgetővé vált a mielőbbi teljes helyreállítás és az azt követő folyamatos használat megoldása. A két kisebb épület 2016. augusztusban, kisajátítással került magántulajdonból állami tulajdonba, amely nemcsak az egykor összetartozott részek újraegyesítése miatt döntő fontosságú, hanem a majdani rendeltetés biztosítása szempontjából is.
A zsinagóga együttesének felújítása, méltó, fenntartható és egyben fenntartó használatának biztosítása már évek óta napirenden van a „Kreatív város – fenntartható vidék – a Nyugat-Pannon régióban új regionális fejlesztési koncepció megvalósításáról” (KRAFT koncepció) című nemzeti programmal, valamint az ahhoz (is) kapcsolódó új intézményi fejlesztésekkel – Felsőbbfokú Tanulmányok Intézete – összefüggésben.
A kőszegi zsinagóga együttesének többcélú: kultikus, kulturális, kegyeleti, „kiengesztelődés háza”, kiállítási, képzési, kis-konferencia központtá való fejlesztése mind a város lakói, mind a városban tudományos és oktatási intézmények, mind pedig a (határon inneni és túli) szűkebb-tágabb környezetéből odalátogatók számára vonzó, különleges többletértéket nyújtó új, folyamatosan működő, fenntartható intézményt hoz létre.
A „Kreatív város – fenntartható vidék új regionális fejlesztési stratégia megvalósításáról Kőszeg város példáján” című koncepcióval kapcsolatos egyes feladatokról szóló 1222/2014. (IV. 8.) Korm. határozat 1. számú melléklete rögzíti többek között a zsinagóga ingatlanát - mint projekthelyszínt - a kőszegi „Kreatív város – fenntartható vidék” (KRAFT) program részeként.
A Zsinagóga épülete a Kőszeg 1743/1 hrsz telken, míg az utcafronti Rabbiházak a 1743/2 hrsz telken találhatóak. A 1743/1 telek közterületről nem megközelíthető. A megközelíthetőség csak a két – funkciójában el nem választható – telek összevonásával megvalósítható. Mivel a két terület eltérő építési övezetben található, a két telek a Hatályos Rendezési Terv szerint nem vonható össze. Fentiek alapján szükségessé vált a Rendezési terv módosítása. A teljes projekt végső befejezési határideje 2021. december.
Kőszeg kiemelkedő építészeti örökségének védelme, állagmegóvása elengedhetetlen, ezért az MNV Zrt. beruházásában megvalósítás alatt álló Kőszegi Zsinagóga rekonstrukciója fontos városi érdek is. A Kőszeg 1743/1 és 1743/2 helyrajzi számú ingatlanok környezetének rendezési tervi módosítása a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012. (XI. 8.) kormányrendelet (a továbbiakban: Rendelet) 32.§ (6) bekezdés c) pontja értelmében tárgyalásos eljárás keretében történhet, amennyiben a településrendezési eszköz készítése a képviselő-testület döntésével kiemelt fejlesztési területté nyilvánított területen, beruházás megvalósítása miatt indokolt. A kormányrendelet 2.§ 4a. pontja szerint kiemelt fejlesztési terület: egy adott fejlesztés megvalósulását biztosító, képviselő-testületi döntésben változásra kijelölt terület. Fentiek alapján a képviselő-testületnek a terület kiemelt fejlesztési területté nyilvánításáról külön határozatot kell hozni.
A Rendelet 3.§ (1) bekezdése alapján településrendezési eszközt kell készíteni, ha jogszabály előírja, vagy a települési önkormányzat a település társadalmi, gazdasági, illetve környezeti helyzetében bekövetkezett változások vagy új településfejlesztési szándék miatt indokoltnak tartja. A településrendezési eszköz módosításához szükséges a Képviselő-testület döntése a terület szabályozásának módosításáról.
Ennek megfelelően a Rendelet 32.§ (1) bekezdés c) pontja és ugyanezen paragrafus (6) bekezdés a) és c) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a 42.§ és a 43.§ (1) bekezdés c) pontja és ugyanezen paragrafus (2) bekezdése szerint eljárva kezdeményezem a településrendezi eszközök tárgyalásos eljárás keretében történő módosítását.
A Rendelet 42.§ (1) bekezdése értelmében a végső szakmai véleményezési eszköz kezdeményezése előtt a partnerségi szabályzat szerint véleményeztetni a partnerekkel, és a beérkezett véleményeket a Képviselő-testülettel ismertetni szükséges. Az egyeztető tárgyalás jegyzőkönyvét és az állami főépítészi jogkörökben eljáró Megyei Kormányhivatal záró szakmai véleményét a Polgármester a Képviselő-testület elé tárja a településrendezési eszköz elfogadásához.
A nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházások megvalósíthatósága érdekében kérem, hogy az előterjesztést megtárgyalni, az előterjesztéshez csatolt határozati javaslatokat elfogadni szíveskedjen.
A katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdése alapján a veszélyhelyzetben a települési önkormányzat képviselő-testületének feladat- és hatáskörét a polgármester gyakorolja.
Kőszeg, 2021. május 21.
A polgármester nevében:
Bertók Sándor s.k.
Kőszeg Város Főépítésze
I. HATÁROZATI JAVASLAT
1. Kőszeg Város Polgármestere a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdés alapján elrendeli a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012. (XI.8.) Korm. rendelet 42. §-ának megfelelő tárgyalásos eljárás keretében a településrendezési eszköz módosításának a „87. számú főút Kőszeg – Szombathely összeköttetés megvalósítása” érdekében történő elkészíttetését és a kidolgozott terv elfogadásra terjesztését a Képviselő-testület elé.
2. Kőszeg Város Polgármestere a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdés alapján a TURA-terv Mérnökiroda Kft. – mint tervező, és költségviselő – a Településtervező, valamint Kőszeg Város Önkormányzata között létrejövő háromoldalú településrendezési szerződést polgármesterként megköti és aláírja.
Felelős: Básthy Béla polgármester
Határidő:
1. pont vonatkozásában: 2021. szeptember 30.
2. pont vonatkozásában: azonnal
II. HATÁROZATI JAVASLAT
1. Kőszeg Város Polgármestere a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdés alapján elrendeli a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012. (XI.8.) Korm. rendelet 42. §-ának megfelelő tárgyalásos eljárás keretében a településrendezési eszköz módosításának a „Kőszeg közösségi közlekedés-fejlesztés tervezése” c. Projekt megvalósítása érdekében történő elkészíttetését és a kidolgozott terv elfogadásra terjesztését a Képviselő-testület elé.
2. Kőszeg Város Polgármestere a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdés alapján a Közlekedés Kft. – Uvaterv Zrt. Konzorcium – mint tervező és költségviselő – a Településtervező, valamint Kőszeg Város Önkormányzata között létrejövő háromoldalú településrendezési szerződést polgármesterként megköti és aláírja.
Felelős: Básthy Béla polgármester
Határidő:
1. pont vonatkozásában: 2021. szeptember 30.
2. pont vonatkozásában: azonnal
III. HATÁROZATI JAVASLAT
Kőszeg Város Polgármestere a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdés alapján kiemelt fejlesztési területté nyilvánítja a Kőszegi Zsinagóga környezetét (Kőszeg 1743/1 és 1743/2 hrsz) abból a célból, hogy a rekonstrukció, fejlesztés megvalósítása érdekében a településrendezési eszköz szükséges módosítása elvégzésre kerülhessen.
Felelős: Básthy Béla polgármester
Határidő: azonnal
IV. HATÁROZATI JAVASLAT
Kőszeg Város Polgármestere a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdés alapján elrendeli a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012. (XI.8.) Korm. rendelet 42. §-ának megfelelő tárgyalásos eljárás keretében a Kőszegi Zsinagóga környezetének vonatkozásában a településrendezési eszköz módosításának elkészíttetését és a kidolgozott terv elfogadásra terjesztését a Képviselő-testület elé.
Felelős: Básthy Béla polgármester
Határidő: 2021. szeptember
(A mellékleteket lsd. a letölthető formátumban.)