2021. Május 27., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: veszélyhelyzetben a képviselő-testület feladat- és hatáskörének gyakorlása

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Előterjesztés letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Előterjesztés nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1. - Az önkormányzat 2020. évi költségvetésről szóló 1/2020. (II. 14.) rendelet módosítása (IV. negyedév).
2. - Kőszeg Város Önkormányzata 2020. évi gazdálkodásának beszámolójáról szóló új önkormányzati rendelet megalkotása (zárszámadás).
3. - Az önkormányzati képviselők, a bizottságok elnökei és tagjai tiszteletdíjáról szóló 37/2014. (X. 22.) önkormányzati rendelet módosítása.
4. - A közterület-használatról és a városkép védelméről szóló 1/2000. (II. 1.) önkormányzati rendelet módosítása.
5. - A Kőszeg Város Művelődéséért szabályzat visszavonása, Kőszeg Város Önkormányzata Hűségjutalom adományozásáról szóló szabályzat megalkotása.
6. - A Kőszegi Városüzemeltető Nonprofit Kft. éves beszámolója, mérlegbeszámoló.
7. - A Városüzemeltető Kft. Felügyelő Bizottságának a beszámolója.
8. - Kőszeg Város Önkormányzata fenntartásában működő óvodai csoportok létszámának meghatározása.
9. - Kőszeg Meseváros Óvoda és Bölcsőde intézményvezetői pályázatának elbírálása.
10. - A rendezési terv módosítására vonatkozó döntések meghozatala (kiemelt fejlesztések).
11. - Wienerberger Zrt.-vel kötendő ingatlancsere előszerződés.
12. - A 7250 hrsz-ú ingatlan belterületbe vonása.
13. - A Kőszeg, Zrínyi u. 8. fszt. 3. sz. alatti lakásra érkezett vételi szándék.
14. - A Kőszeg, 4516/3 hrsz-ú ingatlan területrészének visszaadása.
15. - Egy mappában a 2021. május 27-i polgármesteri döntések tervezete.
2. napirendi pont:
Kőszeg Város Önkormányzata 2020. évi gazdálkodásának beszámolójáról szóló új önkormányzati rendelet megalkotása (zárszámadás).

INDOKOLÁS

BESZÁMOLÓ
Kőszeg Város Önkormányzata gazdálkodásának
2020. évi teljesítéséről



Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testülete az 1/2020. (II. 14.) számú rendeletével fogadta el az önkormányzat 2020. évi költségvetését hiány tervezése nélkül.

Bevételi források és azok tejesítése

Az önkormányzat 2020. évi bevételeit – kiemelt előirányzatok, és rovatrend szerinti bontásban – az 1. melléklet tartalmazza.

Működési célú költségvetési bevételek

1. Működési célú támogatások államháztartáson belülről
Központilag szabályozott működési bevételek (jogcímenként a 2. mellékletben) teljesítése összességében 100 %-os, a támogatások a törvény szerinti ütemezésben, illetve visszaigénylések alapján érkeznek.
Az államháztartáson belülről kapott egyéb működési célú támogatások teljesítése 63,06 %-os. Ezek az összegek főként elnyert pályázatok támogatását, közfoglalkoztatás támogatását, a Kőszegi Szociális Gondozási Központ esetén az önkormányzatok állami támogatáson felüli hozzájárulását és az NEAK támogatást tartalmazzák.

2. Közhatalmi bevételek
A helyi adó és az egyéb közhatalmi bevételek teljesítése 100 %-os, az adóbevételek szeptember 15-ig befizetésre kerültek. A tervezett bevételek a tervezetthez időarányosan teljesültek.

3. Működési bevételek teljesülése 92,24%-os.
A bevételek alakulását intézményenként a 3. melléklet tartalmazza. Az intézményeknél főként a művelődési központ és a múzeum bevételei szezonális jellegűek. Ugyanakkor az önkormányzat esetében a működési bevételek teljesülése 83,89 %-os; ez főként a gyermekétkeztetés térítési díjait, a közterület használati díjakat, az ingatlan használati megállapodások alapján továbbszámlázott közüzemi díjakat, a Vasi Víz Zrt. részére számlázott rendszerhasználati díjat, biztosító által fizetett kártérítéseket, rekreációs földhasználati díjat, valamint az I. negyedévig az általános forgalmi adó visszatérítéseket foglalja magában.

4. Működési célú átvett pénzeszközök között a Kőszeg Város Önkormányzata által nyitott koronavírus adományvonalra érkezett összeg 4 910 253 Ft, köztemetés megtérítése 208 025 Ft , VÁR biztosítási kártérítése 150 000 Ft, valamint 15 000 Ft szakszervezeti üdülési hozzájárulás szerepel.

Összességében a működési célú költségvetési bevételek időarányos teljesítést (100 %) mutatnak.

Felhalmozási célú költségvetési bevételek (címenként részletesen a 4. mellékletben)

5. Felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről

Az államháztartáson belülről felhalmozási céllal kapott támogatások az alábbiakat tartalmazzák:

- Velem Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatalhoz utalt összege 198 561 Ft
- Bozsok Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatalhoz utalt összege 132 374 Ft
- Peresznye Óvodához utalt összege 304 800 Ft
- Horvátzsidány Óvodához utalt összege 1 066 000 Ft
- Zártkerti mintaprogram támogatási maradványa 2 420 408 Ft
- Bölcsőde pályázat támogatása 119 671 838 Ft
- TOP-2.1.2-15 Városmajor Kraft forrás 210 650 060 Ft
- TOP-2.1.3-15 Csapadékvíz Kraft forrás 100 398 821 Ft
- Déli Városrész Kraft forrás 67 293 243 Ft
- Dózsa György utca felújításának támogatása 50 000 000 Ft
- Szent Lénárd utca Petőfi tér felújításának támogatása 40 000 000 Ft
- Veloregio pályázat támogatása 1 858 346 Ft
- Alpannonia projekt támogatása 1 150 268 Ft
- Vár érdekeltségnövelő 346 000 Ft
- Belterületi utak támogatása 2 805 000 000 Ft
- Új temető építése 800 000 000 Ft


Ez előzőekben felsorolt támogatások mind az önkormányzatnál realizálódtak, az intézményeknek ilyen jogcímen bevétele nem keletkezett.


6. Felhalmozási bevételek

A vagyonhasznosítási bevételek összességében a év végére időarányos alatti teljesülést mutatnak. A vagyonhasznosításból 4 861 320 bevétel folyt be, a bérlakás értékesítésből 29 560 000 Ft, gépjármű értékesítésből 1 700 000 Ft és képviselői laptop értékesítésből nettó 23 622 Ft összegű bevétele keletkezett az önkormányzatnak (63,56 %-os teljesítést jelent).

7. Felhalmozási célú átvett pénzeszközök

Itt a különböző kölcsönök és részletfizetések szerepelnek, a teljesítés 82,39 %-os. A kölcsöntörlesztések közül a munkáltatói kölcsöntörlesztés (100 %) teljesítése. A bérlakás törlesztése az év végére 73,74 %. A lakástámogatások törlesztése az év végére 100 %.

Összességében a felhalmozási költségvetési bevételek a fentiekben részletezett okokból időarányos feletti (94,08 %-os) teljesítést mutatnak.

Finanszírozási bevételek

Jelenleg folyószámla hitelkerettel az önkormányzat nem rendelkezik és egyéb külső forrás bevonására sem került sor.
A belső finanszírozás bevételeiben az előző évi maradvány igénybevétele szerepel.

Összességében az önkormányzat és intézményei 2020. évi bevételei 7 629 371 173 Ft-ot tettek ki, a teljesítés aránya 94,05%.

Kiadások alakulása

Az önkormányzat 2020. évi kiadásait – kiemelt előirányzatok, és rovatrend szerinti bontásban – az 1. melléklet, intézményenkénti bontásban a 3. melléklet, a fejlesztési kiadásokat tételenként az 5. melléklet tartalmazza.

Működési célú költségvetési kiadások

8. A működési célú kiadási előirányzatok (személyi juttatások, munkaadói járulékok, dologi kiadások, ellátottak juttatásai, egyéb működési célú kiadások) mindegyike némileg időarányos alatti teljesítést mutat önkormányzati szintre összesítve. Az ellátottak pénzbeli juttatásainak teljesülése 98,57 %-os, mely a lakosságnak juttatott települési támogatásokat foglalja magában.
Az egyéb működési kiadások közül legjelentősebb összeget az intézményeknek továbbított központi bevételek teszik ki, ezek teljesítése 100 % körüli. Összességében a működési célú költségvetési kiadások teljesítése 81,07 %-os.


Felhalmozási célú költségvetési kiadások (címenként részletesen az 5. mellékletben)


9. Beruházások és felújítások

A fejlesztési kiadások (5. melléklet) az év végére 34,52 %-os szinten teljesültek. Elindult a Bölcsőde fejlesztése is, erre 27 055 599 Ft-ot költöttünk. A zártkerti mintaprogram befejeződött, 11 643 765 Ft-ot költöttünk. A Veloregio projekt is elindult 23 265 487 Ft-ot költöttünk.
A munkálatok részben befejeződtek a városmajor projektben 269 742 426 Ft-ot költöttünk rá. A TOP 2.1.3-15. Csapadékvíz munkák folynak, erre 87 361 750 Ft-ot költöttünk, itt a Kraft forrás utófinanszírozása miatt megelőlegezés történt. A TOP-3.1.1-15 Déli Városrész munkái is folytatódtak erre 88 824 323 Ft-ot költöttünk. A Hivatal épületenergetikai munkálatai is elindultak, erre 82 921 710 Ft-ot költöttünk.
A TOP-1.2.1-16 Turisztika pályázat munkálatai is folytatódnak, erre 90 154 111 Ft-ot költöttünk.
A TOP 2.1.3-15.-VSI-2016 az Ipari park fejlesztése is elindult, 22 621 670 Ft-ot költöttünk. Az alpannonia projekt is befejeződött, melyre 18 538 770 Ft-ot költöttünk. Az intézményeknél az engedélyezett beszerzések, a működéshez szükséges kis értékű eszközök beszerzése és a TOP-os projektek beruházásai valósultak meg 19 202 860 Ft összegben.

A felújítások között a Felsővárosi óvodában a kazáncsere 3 178 450 Ft értékben, a Várnál a TOP-7.1.1-16-H-ERFA projektnél tervezett Lovagterem festése 1 593 139 Ft értékben, a Múzeumnál a tervezett központifűtés és kiállítótér felújítási munkálatai 900 000 Ft értékben valósultak meg, az Újvárosi óvodában 102 550 Ft-ot és a Könyvtárban 633 122 Ft-ot költöttek kisebb javításokra, az olvasókert kialakítása is elkezdődött, 3 631 882 Ft-ot költöttek rá.


10. Egyéb felhalmozási célú kiadások között a Veloregio projekt hazai megelőlegezés visszautalása 861 345 Ft és a Bajcsy utca támogatási maradványának visszautalása történt 47 625 Ft értékben.
Államháztartáson kívülre juttatott egyéb felhalmozási célú támogatások között polgármesteri döntés alapján a Kőszegfalvi SE részére nyújtott 927 644 Ft támogatás és a Munkaszolgálatosok emlékhelyhez történő hozzájárulása szerepel, 1 200 000 Ft.

Összességében a felhalmozási célú költségvetési kiadások a fentiekben részletezett okokból időarányos alatti (51,67 %) teljesítést mutatnak.



Finanszírozási kiadások
A finanszírozási kiadások (34 526 720 Ft) között az előző év végén kapott központi támogatás előlegének elszámolása szerepel.


Önkormányzati szinten a kiadások évi teljesülése időarányos alatti (37,48 %-os), főként a felhalmozási célú előirányzatok teljesítési aránya miatt.

A vagyon alakulása:

A mérleg főösszege, ezzel összességében az önkormányzat vagyona 11 602 843 501 Ft-ról 15 488 250 156 Ft-ra emelkedett.
A nemzeti vagyonba tartozó befektetett eszközöknél 431 640 720 Ft növekedés következett be. Ennek elsődleges indoka, hogy az év folyamán folytatódott a vagyonkataszter ellenőrzése, karbantartása, melynek folyamán több ingatlan került felvezetésre a mai piaci értéken a könyvekben. A nyilvántartott befejezetlen beruházások értéke ugyancsak növekedést mutatott.

A befektetett pénzügyi eszközök értékének állománya nem változott (209 420 200 Ft).

A pénzeszközök állománya 3 284 360 503 Ft-tal nőtt. A 2020. év végi záró pénzkészlet (4 664 515 206 Ft) a 2021. évi állami támogatás megelőlegezéseként kapott 40 477 592 Ft-ot.

A követelések állománya emelkedett (12 503 256 Ft), ennek fő oka az IPA adófeltöltési kötelezettség miatt keletkezett.
A követelés jellegű sajátos elszámolások között az adott előlegek és a forgótőke elszámolása szerepel.
Az egyéb sajátos eszközoldali elszámolások összege 367 016 438 Ft, mely az általános forgalmi adó elszámolásokat tartalmazza.

A kötelezettségek állománya (101 612 525 Ft) 22 695 972 Ft-tal csökkent. A költségvetési évben esedékes illetve az évet követően esedékes kötelezettségek állománya a 2020. év végén fennálló, de 2020-ra áthúzódó számlákból adódik, valamint tartalmazza a 2021. évi állami támogatás előlegének visszafizetését is. A kötelezettség jellegű sajátos elszámolások főként a kapott előlegeket tartalmazzák, ebből legnagyobb tételt a helyi adó túlfizetések teszik ki.

A passzív időbeli elhatárolások összege 4 472 506 072 Ft az év végén, ez a felhalmozási célú TOP és egyéb projektek elhatárolását tartalmazza.

Fentiekből adódóan a mérleg szerinti eredmény önkormányzati szinten 513 050 597 Ft, így a saját tőke állománya összességében ugyanennyivel emelkedett.


Maradvány változása, alakulása:

Önkormányzati szinten a tárgyévi képződött maradvány 4 629 667 148 Ft, a maradvány tartalmazza többek között a 2021. évi állami támogatás megelőlegezéseként megkapott 40 477 592 Ft-ot, pályázathoz kapcsolódóan az alábbi pénzmaradványok keletkeztek:


- Szent Lénárd utca Petőfi tér felújítására kapott
támogatás és önerő 39 587 900 Ft
- VELOREGIO projektre kapott támogatás
maradványa 7 855 340 Ft
- TOP-2.1.2-15 Városmajor 1 339 495 Ft
- TOP-2.1.3-15 Csapadékvíz 1 682 531 Ft
- TOP-3.1.1-15 Déli Városrész 7 158 525 Ft
- TOP-3.2.1-16 Önkormányzati épület energetikai
projekt 24 301 834 Ft
- TOP-3.1.1-15 Kőszegfalvi Kerékpárút 2 750 639 Ft
- TOP-1.1.1-16 Ipari Park 66 739 992 Ft
- ERASMUS Pályázat 2 040 750 Ft
- TOP-1.2.1-16 Turisztika 147 180 261 Ft
- TOP-5.3.1-16 Helyi identitás 24 121 827 Ft
- Városkörnyéki közösségi közlekedés (SUMP) kapott
támogatás maradványa 352 820 074 Ft
- Alpannonia projekt kapott támogatás maradványa
5 036 693 Ft
- TOP-5.2.1 Helyi foglalkoztatási Paktum maradványa
898 660 Ft
- TOP-1.4.1-2019 Bölcsőde fejlesztése 87 193 957 Ft
- Dózsa utca felújítása 43 912 275 Ft
- Belterületi utak felújítása 2 804 744 000 Ft
- Új temető építése 799 998 000 Ft

A maradvány intézményenkénti alakulását a
6. melléklet, a maradványt terhelő kötelezettségeket
és a felhasználást a 7. melléklet részletezi.






A Chernel Kálmán Városi Könyvtár 2020.év végével megszűnt beolvadt a Kőszegi Városi Múzeumba. Maradványa nincs.


A Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínház 2020. évi maradványa 71 047 342 Ft. elsősorban a pályázatra elnyert támogatás fel nem használása és a dologi kiadások megtakarításából keletkezett. A szabad maradvány összege 38 305 491 Ft az Intézménytől elvonásra kerülne.


A Kőszegi Városi Múzeum 2020. évi képződött maradványa 2 632 652 Ft, amely egyrészt az időszakosan be nem töltött álláshelyek miatt megtakarított bérből, illetve dologi megtakarításból adódik. A maradvány az Intézménytől elvonásra kerülne.

A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal képződött maradványa 12 318 074 Ft, amely főként tartósan betöltetlen álláshelyekből, több kolléga táppénze, illetve a hivatalban jelentkező fluktuáció miatt keletkezett 12 318 074 Ft az Intézménytől elvonásra kerülne.


A Kőszegi Szociális Gondozási Központ képződött maradványa 31 056 022 Ft, amely főként tartósan betöltetlen álláshelyekből, több kolléga huzamosabb idejű táppénze miatt keletkezett. A maradvány összege az Intézménytől elvonásra kerülne.


A Meseváros Óvoda és Bölcsőde és tagintézményei valamint a megszűnt Újvárosi Óvoda képződött maradványa 17 690 963 Ft, amely 7. számú melléklet alapján tagintézményenként részletezett. A maradványból a Horvátzsidányi tagóvodától (3 649 554 Ft) a Peresznyei telephely óvodától (1 095 976 Ft) és a Velemi tagóvodától (2 666 884 Ft) maradvány nem vonható el, azokról a fenntartó Önkormányzatokkal egyeztetve az Intézménynél maradhatnak, vagy a feladatellátási szerződés alapján visszautalásra kerülnek. Kőszeg álltal fenntartott óvodáktól az 8 962 210 Ft elvonásra kerülne, a székhely intézményben a Gyesről korábban visszaérkező dolgozó szabadidő megváltásának bér és járulékára 1 670 995 ft-ot javaslok otthagyni.


A 2021. évi költségvetésbe 4 530 699 852 Ft maradvány került betervezésre, a 2020. évi tényleges maradványhoz képest felül lett tervezve. Az önkormányzat keletkezett maradványa 4 494 567 439 Ft volt. A kötelezettségvállalással terhelt maradvány összege 4 492 361 886 Ft, amelyet már tartalmaz a 2021. évi költségvetés. A 36 132 413 Ft elmaradt maradvány az Önkormányzati Intézményektől terven felüli visszavonásból (13 274 449 Ft) és a pályázati előkészítő keret csökkentéséből (22 857 964 Ft) kerülne visszavonásra. 2021-ben az Önkormányzat többletbevételéből az előkészítő keret később visszatöltésre fog kerülni.




Összegezve az önkormányzat 2020. évi gazdálkodását, a bevételek teljesülése (7 629 371 173 Ft) elegendő forrást biztosított a kiadások teljesítéséhez (3 040 181 617 Ft).


A katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdése alapján a veszélyhelyzetben a települési önkormányzat képviselő-testületének feladat- és hatáskörét a polgármester gyakorolja.

Kőszeg, 2021. május 21.


Básthy Béla s. k.
polgármester















Előzetes hatásvizsgálat

Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének a 2020. évi költségvetés teljesítéséről szóló
../2021.(V. .) önkormányzati rendeletéhez


A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17.§ (1) bekezdése alapján az előzetes hatásvizsgálattal a jogszabály előkészítője felméri a jogszabály változás előzetes következményeit.
A törvény 17. § (2) bekezdése alapján az előzetes hatásvizsgálat keretében az alábbi tényezők vizsgálata szükséges:

Társadalmi-gazdasági hatása:
A jelen költségvetési rendelet-tervezet összeállításakor értékelésre kerültek mindazon feladatok, amelyek az önkormányzat 2020. évi költségvetésének végrehajtását befolyásolták, teljesítését megalapozták.
A zárszámadási adatok alapján megállapítható, hogy a 2020. évi költségvetésben kitűzött célok, feladatok teljesültek. Az önkormányzat 2020. évben is hitel felvétele nélkül gazdálkodhatott.

Környezeti, egészségi körülmények:
A rendeletben foglaltak végrehajtásának közvetlen egészségügyi, környezetre gyakorolt hatásai nincsenek, a jogszabályok által az önkormányzatok kötelezettségeként meghatározott ágazati feladatokat nem veszélyeztette.

Adminisztratív terheket befolyásoló hatása:
A zárszámadási rendelet-tervezet annak mellékletei és szöveges indoklása átfogóan határozták meg a 2020. évi feladatellátásokat, a feladatellátások során felmerülő adminisztratív terheket. Az adminisztráció erősítése abból a szempontból is indokolt, hogy a közpénzek felhasználása még fokozottabban átláthatóbb legyen, illetve, hogy a törvényességi előírásoknak eleget tegyen az önkormányzat.

Egyéb hatása: Nincs.

A jogszabály megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható következményei:
Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 91. § (1) bekezdése értelmében a helyi önkormányzat költségvetésének végrehajtására vonatkozó zárszámadási rendelet tervezetét a jegyző készíti elő és a polgármester terjeszti a képviselő-testület elé úgy, hogy az a képviselő-testület elé terjesztését követő harminc napon belül, de legkésőbb a költségvetési évet követő ötödik hónap utolsó napjáig hatályba lépjen.
A katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdése alapján a veszélyhelyzetben a települési önkormányzat képviselő-testületének feladat- és hatáskörét a polgármester gyakorolja.
A rendelet megalkotásának elmaradása a Kormányhivatal törvényességi intézkedését vonja maga után.

A rendelet alkalmazásához szükséges feltételek:
A rendelet-tervezet összeállításának tárgyi, személyi, szervezeti feltételei a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatalánál rendelkezésre álltak.

Kőszeg, 2021. május 21.


Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
../2021.(V. .) önkormányzati rendelete a 2020. évi költségvetés teljesítéséről


Kőszeg Város Önkormányzatának képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, valamint az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és f) pontjaiban meghatározott feladatkörében eljárva a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdés alapján, a képviselő-testület feladat- és hatáskörében eljárva Kőszeg Város Önkormányzata Polgármestere a következőket rendeli el:



1. A 2020. ÉVI KÖLTSÉGVETÉS BEVÉTELEINEK TELJESÍTÉSE
1. §

Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2020. évi költségvetési bevételeit az alábbiak szerint határozza meg:
Eredeti előirányzat 2 780 021 684 Ft
Módosított előirányzat 6 742 028 255 Ft
Teljesítés 6 272 218 280 Ft


2. A 2020. ÉVI FINANSZÍROZÁSI BEVÉTELEK TELJESÍTÉSE
2. §

Finanszírozás bevételei

Eredeti előirányzat 1 255 339 333 Ft
Módosított előirányzat 1 370 408 969 Ft
Teljesítés 1 357 152 893 Ft



A bevételek jogcímenkénti részletezését az 1. melléklet, intézményenkénti és kiemelt előirányzatonkénti részletezését a 2. melléklet, a fejlesztési bevételek feladatonkénti részletezését a 4. melléklet tartalmazza.


3. A 2020. ÉVI KÖLTSÉGVETÉS KIADÁSAINAK TELJESÍTÉSE
3. §

Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2020. évi költségvetési kiadásait az alábbiak szerint határozza meg:
Eredeti előirányzat 4 000 834 297 Ft
Módosított előirányzat 8 077 910 504 Ft
Teljesítés 3 005 654 897 Ft


4. A 2020. ÉVI FINANSZÍROZÁSI KIADÁSOK TELJESÍTÉSE
4. §

Eredeti előirányzat 34 526 720 Ft
Módosított előirányzat 34 526 720 Ft
Teljesítés 34 526 720 Ft


A kiadások intézményenkénti és kiemelt előirányzatonkénti részletezését a 3. melléklet, a fejlesztési kiadások feladatonkénti részletezését az 5. melléklet tartalmazza.


5. A 2020. ÉVI KÖLTSÉGVETÉS BEVÉTELEINEK ÉS KIADÁSAINAK TELJESÍTÉSE

5. §

A képviselő-testület a 2020. évi bevételi és kiadási előirányzatok teljesítését a következők szerint hagyja jóvá:
Működési célú bevételek:
 működési célú önkormányzati támogatások 1 019 993 706 Ft
 működési célú támogatások áht-n belül 310 391 037 Ft
 működési célú saját bevételek 247 217 043 Ft
 közhatalmi bevételek 443 253 070 Ft
 működési célú átvett pénzeszköz 5 233 318 Ft

Működési bevételek összesen: 2 026 088 174 Ft

Felhalmozási célú bevételek:
 felhalmozási bevételek 36 154 942 Ft
 felhalmozási célú önkormányzati támogatások 3 695 346 000 Ft
 felhalmozási célú támogatások áht-n belül 1 701 735 Ft
 felhalmozási célú egyéb átvett pénzeszközök 503 442 984 Ft
 felhalmozási kölcsön visszatérülés 9 484 445 Ft

Felhalmozási bevételek összesen: 4 246 130 106 Ft

Költségvetési bevételek összesen: 6 272 218 280 Ft

Működési célú kiadások:
 a személyi jellegű kiadások 809 525 038 Ft
 a munkaadókat terhelő járulékok 145 017 006 Ft
 a dologi jellegű kiadások 990 046 370 Ft
 műk c. egyéb tám áht-n belülre, kívülre,
elvonások, befizetések 164 586 700 Ft
 ellátottak pénzbeli juttatásai 32 527 700 Ft

Működési kiadások összesen: 2 141 702 814 Ft

Felhalmozási célú kiadások:
 beruházások 749 673 570 Ft
 felújítások 91 553 653 Ft
 felhalmozási c tám áht-n belülre, kívülre 22 724 860 Ft
 kölcsönnyújtás, értékpapír vásárlás 0 Ft

Felhalmozási kiadások összesen: 863 952 083 Ft

Költségvetési kiadások összesen: 3 005 654 897 Ft




A 8. melléklet az önkormányzat vagyonmérlegét, a 9. melléklet az európai uniós támogatással megvalósuló projektek bevételeit és kiadásait tartalmazza.


6. A 2020. ÉVI MARADVÁNY MEGÁLLAPÍTÁSA


6. §


(1) A képviselő-testület a 2020. évben képződött maradványt költségvetési szervenként a következők szerint hagyja jóvá:

Chernel K. Városi Könyvtár 0 Ft

Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínház 71 047 342 Ft

Kőszegi Városi Múzeum 2 632 652 Ft

Kőszegi Szociális Gondozási Központ 31 056 022 Ft

Kőszegi Meseváros Óvoda és Bölcsőde 17 914 201 Ft

Újvárosi Óvoda 131 418 Ft

Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal 12 318 074 Ft

Kőszeg Város Önkormányzata 4 494 567 439 Ft


2020. évi maradvány összesen: 4 629 667 148 Ft


A pénzmaradvány elszámolását, levezetését és felhasználását a 6. és a 7. mellékletek tartalmazzák.


(2) A képviselő-testület az intézmények 2020. évi maradványa tekintetében a következőket rendeli el:
A Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínház képződött 71 047 342 Ft maradványából 32 741 851 Ft a 2021. évi Intézményi költségvetésben feltüntetésre került, 38 305 492 Ft maradvány elvonásra kerül.
A Kőszegi Városi Múzeum képződött 2 632 652 Ft maradvány elvonásra kerül.
A Kőszegi Szociális Gondozási Központ képződött 31 056 022 Ft maradványa elvonásra kerül.
A Kőszegi Meseváros Óvoda és Bölcsőde képződött 17 914 201 Ft maradványából 1 670 995 Ft az Intézmény marad, 8 962 210 Ft maradvány elvonásra kerül, 3 649 554 Ft a Horvátzsidányi tagóvoda fenntartójának, 1 095 976 Ft a Peresznyei telephely óvoda fenntartójának visszautalásra kerül, 2 666 884 Ft a Velemi tagóvoda fenntartójának visszautalásra kerül. A megszűnt Újvárosi Óvoda képződött 131 418 Ft maradvány elvonásra kerül.
A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal képződött 12 318 074 Ft maradvány elvonásra kerül.
Kőszeg Város Önkormányzatának 4 494 567 439 Ft maradványából 4 530 699 852 Ft az önkormányzat 2021. évi költségvetéséről szóló 2/2021. (II.13.) számú rendeletében szerepel, a rendelet szerinti működési és fejlesztési célokra. A különbözet – 36 132 413 Ft a 7. melléklet szerint a működési kiadásaiból engedélyezi visszavonni.

Az Intézményektől visszavonásra kerülő 93 274 449 Ft felhasználása a 7. mellékletben szereplő részletezés szerint engedélyezi.
(3) Az önkormányzatnak a tulajdonában álló gazdálkodó szervezetek működéséből származó kötelezettsége nincsen.


7. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK


7. §


Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.








Dr. Zalán Gábor s. k. Básthy Béla s. k.
jegyző polgármester


(Valamennyi mellékletet lsd. a letölthető formátumban.)