2007. Január 18., Csütörtök, 17:00 óra, Városháza 137. számú tanácskozóterme: Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság ülés

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Előterjesztés letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Előterjesztés nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1. - A szociális igazgatásról szóló önkormányzati rendelet módosítása
2. - A szabálysértési tényállásokat tartalmazó önkormányzati rendeletek módosítása
3. - A közterületek elnevezéséről és a házszámozás szabályairól szóló önkormányzati
4. - Pályázati kiírás lóversenyfogadás és bukmékeri fogadás szervezésére
5. - Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodás szabályairól szóló új önkormányzati
6. - Képviselők laptop beszerzése
7. - Az önkormányzati kitüntetésekről szóló rendelet módosítása
8. - A Kőszegi Sportegyesülettel kötött középtávú megállapodás felülvizsgálata
9. - A Kőszegi Városüzemeltetési Kht-vel kötött közszolgálati szerződés módosítása
10. - Közlekedési jelzőtáblák kihelyezése
11. - Megüresedett bérlakások további hasznosítása
12. - Ingatlanértékesítés - Velemi u. 36/A. III. 11.
13. - A Borsmonostori utca lezárására javaslat
14. - Helyi értékvédelmi rendelet-tervezet
1. napirendi pont:
A szociális igazgatásról szóló önkormányzati rendelet módosítása

ELŐTERJESZTÉS
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete
2007. január 30-i ülésének
… napirendi pontjához


Tisztelt Képviselő-testület!

A 260/2006. (XII. 12.) képviselő-testületi határozat 4. pontja értelmében a képviselő-testület elrendelte a szociális rendelet módosítását az önként vállalt ellátások saját erejének 15 millió forinttal történő csökkentése érdekében.

A rendeletet felülvizsgáltam és a következő általános megállapításokat teszem:

- az ellátások saját erőinek csökkentése nem fűnyíróelv alapján történik;
- azon ellátások előirányzatait csökkentjük, illetve vonjuk el – és szüntetjük meg ezáltal az ellátási formát – amelyek szükség esetén mással helyettesíthetők, illetve más csatornákon keresztül elérhetők;
- azon ellátások esetében, ahol az ügyintéző mérlegelési jogkörében dönt az odaítélhető összeg nagyságáról, ott csak a legszükségesebb esetben nyújtjuk a maximális összeget, így több esetben nem szükséges a rendeleti szabályok módosítása, mégis megtakarítás érhető el;
- félévkor az addig teljesítések alakulásának figyelembe vételével indokolt esetben – amennyiben ezen módosításokkal a kívánt eredményt nem sikerül elérni – további intézkedések meghozatala szükséges.

Részletes indokolás

I.

Összesen két ellátás megszüntetésére [felsőoktatási hallgatók támogatása (a továbbiakban: FHT) és a tankönyvtámogatás] kerül sor.
a)Az FHT megszüntetésének oka, hogy önkormányzatunk szintén saját erőből Bursa Hungarica Ösztöndíjban részesíti a szociálisan rászoruló felsőoktatási intézményekben tanuló hallgatókat. Ennek évi összege 960.000 Ft, a támogatottak száma 25 fő. A hallgatók átlagban havi 4.000 Ft-ot kapnak az önkormányzattól, melyet a megyei önkormányzat további összegekkel kiegészíthet, és az így kapott összeget az Oktatási Minisztérium megduplázza. Az előző évek tapasztalatából elmondhatom, hogy egy-egy hallgató kb. havi 12.000 Ft támogatást kap.
A felsőoktatási hallgató támogatása annyiban tért el a Bursa Hungaricától, hogy magasabb volt a jövedelemhatár – többen megkaphatták – és egy tanvére maximum 30.000 Ft volt adható.

b) A tankönyvtámogatás megszüntetésének indoka, hogy a tankönyvpiac rendjéről szóló 2001. évi XXXVII. törvény 8. § (4) bekezdése értelmében az iskolai tankönyvrendelésnek biztosítania kell, hogy - az iskolától történő tankönyv-kölcsönzés, napköziben, tanulószobában elhelyezett tankönyvek igénybevétele, használt tankönyvek biztosítása, illetőleg tankönyvek megvásárlásához nyújtott pénzbeli támogatás útján - a nappali rendszerű iskolai oktatásban részt vevő minden olyan tanuló részére, aki
a) tartósan beteg,
b) testi, érzékszervi, értelmi, beszédfogyatékos, autista, több fogyatékosság együttes előfordulása esetén halmozottan fogyatékos,
c) pszichés fejlődés zavarai miatt a nevelési, tanulási folyamatban tartósan és súlyosan akadályozott (pl. dyslexia, dysgraphia, dyscalculia, mutizmus, kóros hyperkinetikus vagy kóros aktivitászavar),
d) három- vagy többgyermekes családban él,
e) nagykorú és saját jogán családi pótlékra jogosult,
f) rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesül
a tankönyvek ingyenesen álljanak rendelkezésre (normatív kedvezmények). Így minden rászoruló részére biztosított a tankönyvellátás.

II.

Két ellátás esetében (rendkívüli gyermekvédelmi támogatás és intézményi térítési díj támogatása) csökken az egy évben kifizethető összeg nagysága.
a) A rendkívüli gyermekvédelmi támogatás esetén az eddigi 10.000 Ft/gyermek/év helyett 5.000 Ft/gyermek/év lenne a támogatás összege, és konkrétan szabályozásra kerülne a jogosultsági értékhatár az átmeneti segélynek megfelelő módon.

b) A gyermekintézmények térítési díjának támogatása az eddigi 25.000 Ft/fő/tanévről 10.000 Ft/fő/tanévre csökkenne.
Ennek indoka, hogy a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 148. § (5) bekezdése értelmében gyermekétkeztetés esetén
a) a bölcsődés, az óvodás, az 1-4. évfolyamon nappali
rendszerű iskolai oktatásban részt vevő és rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülő gyermek után az intézményi térítési díj 100%-át,
b) az a) pont alá nem tartozó, rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülő gyermek és tanuló után az intézményi térítési díj 50%-át,
c) három- vagy többgyermekes családoknál gyermekenként az intézményi térítési díj 50%-át,
d) tartósan beteg vagy fogyatékos gyermek, tanuló után az intézményi térítési díj 50%-át,
e) a kollégiumi, externátusi ellátásban részesülő gyermek és tanuló után az intézményi térítési díj 30%-át
kedvezményként kell biztosítani (az a)-e) pont a továbbiakban együtt: normatív kedvezmény).Így a legrászorultabbak különböző mértékű kedvezményekre jogosultak.

III.

A pénzügyi egyensúlyt célzó intézkedéseken túl jogszabályváltozások miatt további módosításokra is szükség van.
A 2004. évi CXXXVI. törvénnyel megállapított, a 2005. évi CLXX. törvénnyel módosított hatáskörváltozás alapján 2007. január 1-jétől a rendszeres szociális segély, az időskorúak járadéka és a Szt. 41. § (1) bekezdése szerinti ápolási díj esetében a hatáskör gyakorlója a képviselő-testület (átruházott hatáskör miatt a polgármester) helyett a jegyző lett. Így a rendelet 4/A § (13) bekezdésének, a 4/B §, valamint a 6. § (1) bekezdésének hatályon kívül helyezése szükséges.
Az egyes szociális tárgyú törvények módosításáról szóló 2006. évi CXVII. törvény 23. és 24. §-ai alapján a személyes gondoskodás körébe tartozó szociális ellátások térítési díja (a továbbiakban: intézményi térítési díj) a szolgáltatási önköltség és a normatív állami hozzájárulás különbözete. A szolgáltatási önköltség a szolgáltatás kapcsán felmerült ráfordítások (a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 78-80. §-ai szerinti költségek, önkormányzati intézményeknél az éves költségvetési beszámoló 21. táblája 01-07 soraiban feltüntetett költségek) egy szolgáltatási egységre (ételadag, szolgáltatási óra, nap) számított értéke, amelyet az előző év adatai alapján kell megállapítani. A szolgáltatási önköltség év közben egy alkalommal korrigálható, ha azt a tárgyidőszaki folyamatok indokolják.
A személyi térítési díj nem haladhatja meg az igénybe vevő, az 59/A. § (1) bekezdése szerinti szolgáltatások esetében a szociálisan rászorult igénybe vevő, kiskorú igénybe vevő esetében a vele közös háztartásban élő szülők egy főre jutó rendszeres havi jövedelmének
a) 25%-át étkeztetés,
b) 20%-át házi segítségnyújtás,
c) 30%-át, ha a házi segítségnyújtás mellett étkezést is biztosítanak, illetve támogató szolgáltatás,
d) 20%-át a kiskorú részére nyújtott támogató szolgáltatás,
e) 2%-át jelzőrendszeres házi segítségnyújtás esetében.


Kőszeg, 2007. január 8.

A polgármester nevében:


Dr. Tóthné Dolgos Zsanett
osztályvezető


Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…./2007. (II. 5.) önkormányzati rendelete
a szociális igazgatásról, az egyes szociális ellátási formák szabályairól
és a gyermekek védelméről szóló
10/1993.(V.27.) önkormányzati rendelet módosításáról



Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a szociális igazgatásról, az egyes szociális ellátási formák szabályairól és a gyermekek védelméről szóló 10/1993. (V.27.) önkormányzati rendeletét (továbbiakban: Szr.) az alábbiak szerint módosítja:

1.§

A Szr. 7/B §. (3) bek. és (4) bek. helyébe az alábbi rendelkezések lépnek:

"(3) Rendkívüli gyermekvédelmi támogatás a 7/B. § (2) bekezdésében foglaltak figyelembevételével akkor adható, ha
- a családban az egy főre jutó átlagjövedelem a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 150%-át,
- egyedülálló esetén a havi átlagjövedelem a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 150%-át;
- a gyermekét egyedül nevelő családjában az egy főre jutó átlagjövedelem a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 170%-át
nem haladja meg."
(4) A rendkívüli gyermekvédelmi támogatás egy naptári évben kifizethető összege 5.000,-Ft. gyermekenként."
2. §

A Szr. 7/E § (1) bekezdésének a) és b) pontjai helyébe az alábbi rendelkezések lépnek:

"(1) Kőszeg Város Önkormányzata ösztöndíjban részesítheti azt a kőszegi lakóhellyel rendelkező szociálisan rászoruló, magyar állampolgárt, aki
a) államilag támogatott teljes idejű (nappali tagozatos) felsőfokú alapképzésben, mesterképzésben, egységes, osztatlan képzésben, felsőfokú szakképzésben folytatja tanulmányait ("A" típusú pályázat) vagy
b) az adott tanévben utolsó éves, érettségi előtt álló középiskolás, illetve felsőfokú diplomával nem rendelkező, felsőoktatási intézménybe felvételt még nem nyert érettségizett és a következő tanévtől kezdődően felsőoktatási intézmény keretében államilag támogatott, teljes idejű (nappali tagozatos) felsőfokú alapképzésben, mesterképzésben, egységes, osztatlan képzésben, felsőfokú szakképzésben kíván részt venni ("B" típusú pályázat).

3.§

A Szr.11/A.§ címe az alábbiak szerint módosul:

"Gyermekintézmények térítési díjának támogatása"


4.§

A Szr.11/A.§ (3) bekezdése az alábbiak szerint módosul:

"(3) A térítési díj átvállalása az intézmény gyermekvédelmi felelősének javaslata alapján tanévre történik, összege nem lehet magasabb 10.000,-Ft-nál. A támogatás időarányos elosztását biztosítani kell."

5.§

A Szr. 16.§ (1) és (5) bekezdései az alábbiak szerint módosulnak:

" (1) A Szt. 62.§-a szerinti étkeztetést azoknak a szociális rászorultaknak biztosítja a Szociális Gondozási Központ, akiknek a családjában az egy főre jutó átlagjövedelem a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 300 %-át nem haladja meg.
(5) Az intézményi térítési díj a Szociális Gondozási Központban: ebéd 177 Ft/adag (áfával növelt)."


6.§

Hatályukat vesztik a Szr. alábbi paragrafusai:
- 4/A § (13) bek.,
- 4/B §,
- 6.§ (1) bek.,
- a 7/D §, valamint a
- 11/C §,
- 18/C §.


7.§

Záró rendelkezések

(1) A jelen rendelet a kihirdetésének napján lép hatályba, rendelkezéseit a hatályba lépést követően indult eljárásokban kell alkalmazni.

Kőszeg, 2007. január 30.


Huber László s. k. Dr. Tóth László s. k.
polgármester jegyző