2009. December 17., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Előterjesztés letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Előterjesztés nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1. - Az ivóvízfogyasztás alapdíjának, az ivóvízfogyasztással arányos díjának, a szennyvízelvezetés és –tisztítás díjának 2010. évre fizetendő mértékének megállapításáról szóló önkormányzati rendelet megalkotása
2. - Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodás szabályairól szóló 1/2007. (II. 2.) önkormányzati rendelet módosítása, valamint a 2009. évi vagyongazdálkodási koncepció módosítása.
3. - A helyi adókról szóló 19/1993. (XII. 1.) önkormányzati rendelet módosítása és kiegészítése.
4. - A szociális igazgatásról, az egyes szociális ellátási formák szabályairól és a gyermekek védelméről szóló, 10/1993. (V. 27.) önkormányzati rendelet módosítása, valamint az Elámen Zrt.-vel kötött szerződés módosítása.
5. - Szándéknyilatkozat "A térségi és közszolgáltatási informatikai rendszerek tovább-fejlesztése" c. pályázaton való részvételhez.
6. - Az egészségház pályázatról való döntés.
7. - Chernel Kálmán Városi Könyvtár TÁMOP pályázaton való részvétele.
8. - HÖF CÉDE pályázati támogatásról való lemondás.
9. - A 2010. évi rendezvénynaptár elfogadása.
10. - Jelentés az Állami Számvevőszék 2009. évi átfogó ellenőrzésére készült intézkedési terv végrehajtásának időarányos teljesítéséről.
11. - A Szent Imre utca forgalmi rendjének megváltozatása.
12. - Az ABIC Kft. ingatlanvásárlása.
13. - Belterületbe vonási kérelem megtárgyalása.
14. - A Vas Megyei Temetkezési Vállalat átalakítása.
17. - Jelentések lejárt határidejű határozatokra, beszámoló az átruházott jogkörben hozott döntésekről.
18. - sürgősségi előterjesztés a"Kőszegi történelmi belváros rehabilitációja és funkcióbővítő megújítása" projekt
6. napirendi pont:
Az egészségház pályázatról való döntés.

Tisztelt Képviselő-testület!

Kőszeg Város Önkormányzata és a Nyugat-Pannon Regionális Fejlesztési Zrt. között 2009. január 16-án megbízási szerződés jött létre a NYDOP keretében a 2009-2010-es akciótervi időszakban meghirdetésre kerülő 5.2.1. "Egészségügyi szolgáltatások fejlesztése / Kistérségi járóbeteg szakellátó központok fejlesztése, alap-, járóbeteg szakellátás korszerűsítése" című pályázat beadásához szükséges megvalósíthatósági tanulmány és pályázati anyagok elkészítése, ezen belül a Kőszegi kistérség egészségügyi járóbeteg szakellátás egészségügyi szakmai feltételrendszerének kidolgozása, különös tekintettel a pénzügyi-, finanszírozási – és fenntarthatósági modell számításokra" tárgyában.

A fent említett pályázat 2009. szeptemberében kiírásra került és a megvalósíthatósági tanulmány "munkaanyagát" átnézésre, véleményezésre már megkaptuk:

A pályázati kiírás, majd a tanulmány áttekintése után felvetődött a kérdés, benyújtsa –e az önkormányzat ezt a pályázatot?

Megalapozott döntésük meghozatalához elengedhetelenül szükséges a pályázati kiírás néhány tételének megismerése:

- "- járóbeteg szakellátó intézmények esetében az intézmény működőképességének és szakmai kompetenciájának biztosítása érdekében szükséges, hogy azon intézmények, amelyek jelenleg nem érik el a heti 200 szakorvosi órát azok esetében szakellátást minimum és alapszint esetében maximum 200 szakorvosi óra/ hét (emelt szint esetén meghaladhatja a 200 szakorvosi órát) és hozzá kapcsolódóan maximum 120 nem szakorvosi óra/hét keretében nyújtsa. Amennyiben az alap szintű járóbeteg intézmény jelenleg több mint heti 200 szakorvosi óraszámmal rendelkezik, abban az esetben többletkapacitást nem igényelhet.
A heti 200 szakorvosi és maximum 120 nem szakorvosi óra a jelenleg a pályázó által működtetett, befogadott kapacitásokkal együtt értendő, azok kiegészítéssel kerülnek az előírt 200 szakorvosi óra/hét szintre.
- a támogatható tevékenységek keretében fejlesztett intézményeknek, legkésőbb a fejlesztés eredményeként az alábbi kötelező tartalmi elemeknek kell megfelelniük:
• járóbeteg szakellátás széles vertikumának biztosítása (megelőzés, gyógyítás, gondozás, rehabilitációs tevékenység, amely legalább 6 szakmacsoportban nyújt szolgáltatást és tartalmazza a 4 alapszakmát),
• diagnosztika,
• telemedicina;
• nappali kórházi részleg kialakítása;
• otthoni szakápolás szervezése;
• terápiás ellátások nyújtása (pl. fizioterápia) megfelelő szakorvosi háttér egyidejű biztosítása mellett;
•ellátás-szervezési feladatok ellátása, koordináló szerep betöltése a térség lakosainak betegút szervezésében és a térség szolgáltatóinak körében. Széles partneri kapcsolat kiépítésével szorosan együttműködik az alapellátással, a szociális ellátórendszerrel (pl. szociális munkás, közösségi gondozó, falugondnok), civil szervezetekkel, egészségügyi és szociális szolgáltatókkal, oktatási intézményekkel;
• egységes info-kommunikációs szolgáltató egység működtetése.
- ha a projekt megvalósítása során ingatlankiváltásra kerül sor, akkor vizsgálni szükséges a kiváltással érintett épületek jövőbeni sorsát. A kiváltásra kerülő ingatlanokban a pályázó egyéb kötelezően vagy önként vállalt önkormányzati tevékenységet folytathat."

Szeretném még kiemelni a megvalósíthatósági tanulmány SWOT analízisét is, mely a következőket tartalmazza:

"Gyengeségek (W)

Korlátozott pénzügyi erőforrások.
Budapestre, illetve külföldre távozó szakemberek.
Hiányszakmák bizonyos területeken (reumatológus, traumatológia szakorvos, pszichiáter).
Intézmények bezárása, átszervezése, összevonása és az ezekből eredő bizonytalanság a humánerőforrás-bázis kialakítására nagy befolyással van.
Magasak az élőmunkát terhelő adók, járulékok.
Pénzügyi tervezhetőség a finanszírozási politika kiszámíthatatlansága miatt korlátozott.

Veszélyek (T)

Szűkülő finanszírozási források, a gazdasági környezet kiszámíthatatlan változásai.
A betegforgalmi kereslet túlbecsülése.
A köz- és a felsőoktatás folyamatos módosítása, átalakítása ronthatja a jövőbeli munkavállalók esélyeit.
A fiatal szakorvosok elhagyják a megyét, területi szakemberhiány fellépése, elégtelen utánpótlás.
Finanszírozási anomáliák miatt az egészségügyi statisztikai adatokban jelentős torzulások jelentkeztek, az adatok nem feltétlenül csak a valós kezeléseket és egészségügyi állapotot tükrözik. (A modellezéshez torzak lehetnek az input adatok.)
Kedvezőtlen demográfiai változások, a lakosság rossz egészségi állapota, magas halálozási arány.
Humán infrastruktúra horizontális ágai közti együttműködés hiánya."

Fentiekre tekintettel elmondható, hogy jelen pályázati kiírás nem felel meg az önkormányzat elvárásainak, céljainak és:

- aránytalanul nagy terhet róna az önkormányzatra úgy, hogy a szakellátás biztosítása nem is kötelezően ellátandó feladat. Becsléseink szerint évi min.: 30 millió forintos veszteséggel lehetne számolni , hisz a jelenlegi gazdasági és politikai helyzetben az egészségügyi szektor finanszírozása nem áll stabil alapokon. Belőle nem lenne biztosítható a Kőszegi Kistérségi Egészségügyi Központ hosszú távú fenntarthatósága,
- olyan feladatokat is fel kellene vállalni, amiket nem céloztunk meg és jelenleg nincs is szüksége a városnak (pl.: nappali kórház ),
- elképzelni sem tudjuk, honnan tudnánk annyi orvost, asszisztenst, dietetikust, gyógytornászt elcsábítani, amennyi minimálisan szükséges lenne a feladat ellátásához (32 fő),
- a szükséges orvosi eszközök meghibásodása esetén azok javíttatása, cseréje milliós tételeket jelenthetnek,
- az elnyerhető maximális támogatás 400 millió forint, melyre biztosan teljes egészében szükség lenne egy ekkora beruházásnál, így az önerő nagysága legalább 40 millió forint,
- az új építés miatt felszabaduló korábbi ingatlanok nem idegeníthetők el, azokban önkormányzati tevékenységet kell folytatni, stb.

Tisztelt Képviselő-testület!

Véleményünk szerint – melyet a megvalósíthatósági tanulmány, és szakemberek véleménye is alátámaszt - ezen pályázat, illetve beruházás az önkormányzat számára túlságosan kockázatos és veszélyes, akár csődbe is viheti azt!
A feladat szinte teljesíthetetlen, rendkívül sok bizonytalansági tényezővel.
Jó lelkiismeretettel csak azt tudjuk javasolni, hogy ez a pályázat ne kerüljön benyújtásra!


Még egy lényeges kérdés, hogy mennyibe került az önkormányzatnak a Nyugat-Pannon Regionális Fejlesztési Zrt.által eddig elvégzett munka.

A velük kötött megbízási szerződés 6.3. pontja értelmében:
"Amennyiben a Megbízott részéről elkészített pályázati anyagot a Megbízó a pályázati kiírásban foglalt kedvezőtlen feltételrendszer előírásai miatt nem kívánja benyújtani- különösen zöld mezős beruházási pályázat kizárása, vagy az Önkormányzat elvárásainak, céljainak nem megfelelő feltétel rendszerrel történő kiírása, illetve az Önkormányzat anyagi lehetőségét meghaladó önrész elvárása stb.-, úgy a Megbízó a Megbízott részére 3 000 000 Ft + ÁFA összegű megbízási díjat fizet. A kifizetési határidő a Megbízott igazolt teljesítését és a számla benyújtását követő 30. nap.

Az előterjesztést a Szociális és Egészségügyi Bizottság mindkét határozati javaslatot egyhangúlag, a Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság az 1.számú határozati javaslatot 4 igen, 1 nem és 1 tartózkodás mellett, a 2. számú határozati javaslatot 4 igen és 2 nem tartózkodással fogadta el:
Tisztelettel kérem a Képviselő-testületet az előterjesztés megtárgyalására és a határozati javaslatok elfogadására!


Kőszeg, 2009. december 1.


A polgármester nevében:

Dr. Tóthné Dolgos Zsanett
gyámügyi és szociális osztályvezető







1. HATÁROZATI JAVASLAT

Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testülete nem nyújt be pályázatot a NYDOP 5.2.1 keretében az "Egészségügyi szolgáltatások fejlesztése / Kistérségi járóbeteg szakellátó központok fejlesztése, alap-, járóbeteg szakellátás korszerűsítése" című pályázatra.


2. HATÁROZATI JAVASLAT

Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testülete jóváhagyja a közte és a Nyugat-Pannon Regionális Fejlesztési Zrt. között 2009. január 16-án kelt megbízási szerződés 6.3. pontja értelmében a 3.000.000 Ft.+ÁFA összeg kifizetését.


Felelős: Huber László polgármester
Hivatali felelős: Sőbér Aurélia pénzügyi osztályvezető
Határidő: szerződés szerint