Önkormányzati belépés | |
|
2011. Május 26., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés
6. napirendi pont:
Beszámoló a hulladékszállítás kötelező igénybevételével kapcsolatos képviselő-testületi határozatra tett intézkedésekről.
Tisztelt Képviselő-testület!
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének 35/2011. (III.31.) számú határozatának megfelelően az alábbi tájékoztatást adom a települési szilárd hulladékszállítás, mint kötelező közszolgáltatás teljes körű igénybevétele érdekében megtett intézkedésekről.
1. A szerződéskötésre való felszólításokban határidőként 2011. május 13. szerepel, azonban az előterjesztés bizottsági ülésekre történő leadási határideje 2011. május 10., így ezen a napon történt egy összesítés, mely az alábbiak szerint alakult:
Lakosság:
Az adatbázis további pontosítása után 448 db felszólítást küldtünk ki.
A 448 felszólításból
• 21 db visszajött a postáról „elköltözött”, „meghalt” jelzőkkel.
• 45 db felszólításra reagálva tisztázódott, hogy a kérdéses címen van szerződés, de más néven, vagy a házszám nem egyezett.
• 100 ingatlantulajdonos nyilatkozott, hogy ingatlana lakatlan, így szerződéskötésre nem került sor.
• 11-en jelezték, hogy a felszólítóban szereplő ingatlant eladták, abból elköltöztek.
• 78 db szerződést kötöttünk.
• 5 db felszólításra reagáltak úgy, hogy nem szeretnének szerződést kötni, arra hivatkozva, hogy nincs szemetük. (Az öt főből hárman idősek, egyedülállók, étkeztetésük általában szociális otthonban történik.)
• 188 db felszólításra 2011. május 10-ig nem történt reagálás.
Vállalkozások:
Kiküldött felszólítás: 98 db.
• 9 db felszólítás visszajött a postáról „elköltözött” jelzővel.
• 3 cég megszűnt
• 2 vállalkozó jelezte, hogy saját házánál működő vállalkozásának azért nincs szerződése, mert rendelkezik lakossági szerződéssel, és egy gyűjtőedényben gyűjti vállalkozása és háztartása hulladékát.
• 8 vállalkozó, cég esetében tisztázódott, hogy a tulajdonos (főbérlő) rendelkezik szerződéssel, aki továbbszámlázza a bérleti díjjal, egyéb költségekkel együtt a hulladékszállítási díjat is az albérlő vállalkozó felé.
• 1 esetben tisztázódott, hogy a felszólított üzlettulajdonosnak azért nincs szerződése, mert a bérlője rendelkezik szerződéssel.
• 2 vállalkozó, cég nyilatkozta, hogy a társasház felé – melyben működik az üzlete – fizeti a hulladékszállítási díjat.
• 2 vállalkozás nyilatkozott, hogy a két üzletében lévő hulladékot egyik üzleténél gyűjtik, így egy szerződéssel rendelkeznek.
• 3 vállalkozás reagált úgy, hogy nem képződik szemete, vagy ha nagyon kevés is képződik, azt otthoni kukájukba rakják, illetve ezen üzletekben papírhulladék keletkezik, amit a szelektív hulladékgyűjtőbe raknak. De az is előfordulhat, hogy magánszemélyként a hulladéklerakóra viszik ki, mert a jelenlegi rendelet szerint ezt térítésmentesen megtehetik. Ezek a vállalkozók nem kötöttek szerződést.
• 12 vállalkozó, cég kötött szerződést.
• 56 vállalkozó, cég nem jelentkezett 2010. május 10-ig.
A tartozással rendelkező ügyfelek felé küldendő fizetési felszólítók előkészítése jelenleg folyamatban van.
2. A határozatban előírt „matricás” rendszert visszaállítjuk, 2011. II. félévétől új – évszámmal ellátott – matricák kerülnek kiküldésre, a továbbiakban évente kapnak a szerződéssel rendelkező ügyfelek új évszámos matricát.
A hulladékgyűjtőre ragasztandó címkék a 2011. II. negyedéves számlákkal együtt kerülnek kiküldésre, egyben tájékoztatjuk az ügyfeleket, hogy csak az új címkével ellátott szabványos hulladékgyűjtőkben gyűjtött hulladék kerül elszállításra.
3. A 21/2001. (XI.1.) önkormányzati rendelet lerakási díjakra vonatkozó pontjának módosítását célszerű lenne megvitatni, és az inert hulladék napi 1m3-ig történő, illetve a háztartási hulladék napi 240 l-ig történő térítésmentes lerakását megszüntetni.
Ha minden lakos rendelkezik hulladékszállítási szerződéssel, és az ingatlanáról el van szállítva a hulladéka, nincs szükség a további 240 l-nyi hulladék térítésmentes lerakásának
engedélyezésére. (Az inert hulladék napi 1m3-ig történő térítésmentes lerakásával pedig akár egy egész ház bontásából keletkező törmelék lerakható.)
Természetesen a szelektíven gyűjtött hulladékok (papír, PET palack, üveg, zöld hulladék, veszélyes hulladék, állati hulla 50 kg-ig) befogadása lakosság részéről maradjon térítésmentes.
Kérem a beszámolót elfogadni szíveskedjenek, illetve a 21/2001. (XI.1.) önkormányzati rendelet módosítására vonatkozó 3. pontot megvitatni szíveskedjenek.
A pénzügyi bizottság a beszámolót elfogadta, de kérte, hogy a 2011. júniusi ülésre kerüljön előterjesztésre a 21/2001. (XI. 1.) önkormányzati rendelet felülvizsgálata.
Kőszeg, 2011. május 20.
Tisztelettel:
Kovács István s. k.
igazgató
HATÁROZATI JAVASLAT
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testülete a beszámolót elfogadja.
Felelős: Kovács István igazgató
Határidő: 2011. július 01.
Beszámoló a hulladékszállítás kötelező igénybevételével kapcsolatos képviselő-testületi határozatra tett intézkedésekről.
Tisztelt Képviselő-testület!
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének 35/2011. (III.31.) számú határozatának megfelelően az alábbi tájékoztatást adom a települési szilárd hulladékszállítás, mint kötelező közszolgáltatás teljes körű igénybevétele érdekében megtett intézkedésekről.
1. A szerződéskötésre való felszólításokban határidőként 2011. május 13. szerepel, azonban az előterjesztés bizottsági ülésekre történő leadási határideje 2011. május 10., így ezen a napon történt egy összesítés, mely az alábbiak szerint alakult:
Lakosság:
Az adatbázis további pontosítása után 448 db felszólítást küldtünk ki.
A 448 felszólításból
• 21 db visszajött a postáról „elköltözött”, „meghalt” jelzőkkel.
• 45 db felszólításra reagálva tisztázódott, hogy a kérdéses címen van szerződés, de más néven, vagy a házszám nem egyezett.
• 100 ingatlantulajdonos nyilatkozott, hogy ingatlana lakatlan, így szerződéskötésre nem került sor.
• 11-en jelezték, hogy a felszólítóban szereplő ingatlant eladták, abból elköltöztek.
• 78 db szerződést kötöttünk.
• 5 db felszólításra reagáltak úgy, hogy nem szeretnének szerződést kötni, arra hivatkozva, hogy nincs szemetük. (Az öt főből hárman idősek, egyedülállók, étkeztetésük általában szociális otthonban történik.)
• 188 db felszólításra 2011. május 10-ig nem történt reagálás.
Vállalkozások:
Kiküldött felszólítás: 98 db.
• 9 db felszólítás visszajött a postáról „elköltözött” jelzővel.
• 3 cég megszűnt
• 2 vállalkozó jelezte, hogy saját házánál működő vállalkozásának azért nincs szerződése, mert rendelkezik lakossági szerződéssel, és egy gyűjtőedényben gyűjti vállalkozása és háztartása hulladékát.
• 8 vállalkozó, cég esetében tisztázódott, hogy a tulajdonos (főbérlő) rendelkezik szerződéssel, aki továbbszámlázza a bérleti díjjal, egyéb költségekkel együtt a hulladékszállítási díjat is az albérlő vállalkozó felé.
• 1 esetben tisztázódott, hogy a felszólított üzlettulajdonosnak azért nincs szerződése, mert a bérlője rendelkezik szerződéssel.
• 2 vállalkozó, cég nyilatkozta, hogy a társasház felé – melyben működik az üzlete – fizeti a hulladékszállítási díjat.
• 2 vállalkozás nyilatkozott, hogy a két üzletében lévő hulladékot egyik üzleténél gyűjtik, így egy szerződéssel rendelkeznek.
• 3 vállalkozás reagált úgy, hogy nem képződik szemete, vagy ha nagyon kevés is képződik, azt otthoni kukájukba rakják, illetve ezen üzletekben papírhulladék keletkezik, amit a szelektív hulladékgyűjtőbe raknak. De az is előfordulhat, hogy magánszemélyként a hulladéklerakóra viszik ki, mert a jelenlegi rendelet szerint ezt térítésmentesen megtehetik. Ezek a vállalkozók nem kötöttek szerződést.
• 12 vállalkozó, cég kötött szerződést.
• 56 vállalkozó, cég nem jelentkezett 2010. május 10-ig.
A tartozással rendelkező ügyfelek felé küldendő fizetési felszólítók előkészítése jelenleg folyamatban van.
2. A határozatban előírt „matricás” rendszert visszaállítjuk, 2011. II. félévétől új – évszámmal ellátott – matricák kerülnek kiküldésre, a továbbiakban évente kapnak a szerződéssel rendelkező ügyfelek új évszámos matricát.
A hulladékgyűjtőre ragasztandó címkék a 2011. II. negyedéves számlákkal együtt kerülnek kiküldésre, egyben tájékoztatjuk az ügyfeleket, hogy csak az új címkével ellátott szabványos hulladékgyűjtőkben gyűjtött hulladék kerül elszállításra.
3. A 21/2001. (XI.1.) önkormányzati rendelet lerakási díjakra vonatkozó pontjának módosítását célszerű lenne megvitatni, és az inert hulladék napi 1m3-ig történő, illetve a háztartási hulladék napi 240 l-ig történő térítésmentes lerakását megszüntetni.
Ha minden lakos rendelkezik hulladékszállítási szerződéssel, és az ingatlanáról el van szállítva a hulladéka, nincs szükség a további 240 l-nyi hulladék térítésmentes lerakásának
engedélyezésére. (Az inert hulladék napi 1m3-ig történő térítésmentes lerakásával pedig akár egy egész ház bontásából keletkező törmelék lerakható.)
Természetesen a szelektíven gyűjtött hulladékok (papír, PET palack, üveg, zöld hulladék, veszélyes hulladék, állati hulla 50 kg-ig) befogadása lakosság részéről maradjon térítésmentes.
Kérem a beszámolót elfogadni szíveskedjenek, illetve a 21/2001. (XI.1.) önkormányzati rendelet módosítására vonatkozó 3. pontot megvitatni szíveskedjenek.
A pénzügyi bizottság a beszámolót elfogadta, de kérte, hogy a 2011. júniusi ülésre kerüljön előterjesztésre a 21/2001. (XI. 1.) önkormányzati rendelet felülvizsgálata.
Kőszeg, 2011. május 20.
Tisztelettel:
Kovács István s. k.
igazgató
HATÁROZATI JAVASLAT
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testülete a beszámolót elfogadja.
Felelős: Kovács István igazgató
Határidő: 2011. július 01.