2011. Május 26., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Előterjesztés letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Előterjesztés nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Mi történt az ülésen:
Jegyzőkönyv olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1. - Kőszeg Város Önkormányzata 2011. évi költségvetéséről szóló 5/2011. (III. 4.) önkormányzati rendelet módosítása.
2. - Tájékoztató az SOS Gyermekfalu elmúlt 5 évi munkájáról.
3. - Beszámoló a Kőszeg városban végzett 2010. évi gyermekvédelmi munkáról.
4. - Beszámoló a Kőszegi Városüzemeltető Nonprofit Kft. 2010. évi munkájáról.
5. - Beszámoló a Kőszegi Városüzemeltető Nonprofit Kft. felügyelő bizottságának munkájáról.
6. - Beszámoló a hulladékszállítás kötelező igénybevételével kapcsolatos képviselő-testületi határozatra tett intézkedésekről.
7. - A Kőszegi Városüzemeltető Nonprofit Kft. könyvvizsgálói szerződésének jóváhagyása.
8. - Tájékoztató az uszoda helyzetéről.
9. - Az egészségház szerződésének felbontása.
10. - Az Újvárosi Óvoda alapító okiratának módosítása.
11. - Szombathely Megyei Jogú Város szennyvízelvezetési és tisztítási rendszer fejleszté-sével („ISPA projekt”) kapcsolatos döntések.
12. - A gimnázium kollégiuma tetőfelújítására vonatkozó ajánlattételi felhívás jóváhagyása.
13. - A foglalkoztatási paktum pályázat konzorciumi tagjainak feladatellátási megállapodása.
14. - A Magyar Íjász Szövetséggel kötendő együttműködési megállapodás.
15.a - Vagyonügyek: A Tüskevár utcai úszótelkek értékesítése.
15.b - Vagyonügyek: A Velemi u. 34/B. fsz. 2. alatti lakás értékesítése
15.c - Vagyonügyek: Üres ingatlanok értékesítése.
15.d - Vagyonügyek: A Liszt Ferenc utca 3. alatti üzlethelyiség értékesítése.
18. - Jelentések lejárt határozatokra, beszámoló az átruházott jogkörben hozott döntésekről.
20. - Sürgősségi előterjesztés: helyi közösségi közlekedés támogatása
6. napirendi pont:
Beszámoló a hulladékszállítás kötelező igénybevételével kapcsolatos képviselő-testületi határozatra tett intézkedésekről.

Tisztelt Képviselő-testület!



Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének 35/2011. (III.31.) számú határozatának megfelelően az alábbi tájékoztatást adom a települési szilárd hulladékszállítás, mint kötelező közszolgáltatás teljes körű igénybevétele érdekében megtett intézkedésekről.

1. A szerződéskötésre való felszólításokban határidőként 2011. május 13. szerepel, azonban az előterjesztés bizottsági ülésekre történő leadási határideje 2011. május 10., így ezen a napon történt egy összesítés, mely az alábbiak szerint alakult:

Lakosság:
Az adatbázis további pontosítása után 448 db felszólítást küldtünk ki.
A 448 felszólításból
• 21 db visszajött a postáról „elköltözött”, „meghalt” jelzőkkel.
• 45 db felszólításra reagálva tisztázódott, hogy a kérdéses címen van szerződés, de más néven, vagy a házszám nem egyezett.
• 100 ingatlantulajdonos nyilatkozott, hogy ingatlana lakatlan, így szerződéskötésre nem került sor.
• 11-en jelezték, hogy a felszólítóban szereplő ingatlant eladták, abból elköltöztek.
• 78 db szerződést kötöttünk.
• 5 db felszólításra reagáltak úgy, hogy nem szeretnének szerződést kötni, arra hivatkozva, hogy nincs szemetük. (Az öt főből hárman idősek, egyedülállók, étkeztetésük általában szociális otthonban történik.)
• 188 db felszólításra 2011. május 10-ig nem történt reagálás.


Vállalkozások:
Kiküldött felszólítás: 98 db.
• 9 db felszólítás visszajött a postáról „elköltözött” jelzővel.
• 3 cég megszűnt



• 2 vállalkozó jelezte, hogy saját házánál működő vállalkozásának azért nincs szerződése, mert rendelkezik lakossági szerződéssel, és egy gyűjtőedényben gyűjti vállalkozása és háztartása hulladékát.
• 8 vállalkozó, cég esetében tisztázódott, hogy a tulajdonos (főbérlő) rendelkezik szerződéssel, aki továbbszámlázza a bérleti díjjal, egyéb költségekkel együtt a hulladékszállítási díjat is az albérlő vállalkozó felé.
• 1 esetben tisztázódott, hogy a felszólított üzlettulajdonosnak azért nincs szerződése, mert a bérlője rendelkezik szerződéssel.
• 2 vállalkozó, cég nyilatkozta, hogy a társasház felé – melyben működik az üzlete – fizeti a hulladékszállítási díjat.
• 2 vállalkozás nyilatkozott, hogy a két üzletében lévő hulladékot egyik üzleténél gyűjtik, így egy szerződéssel rendelkeznek.
• 3 vállalkozás reagált úgy, hogy nem képződik szemete, vagy ha nagyon kevés is képződik, azt otthoni kukájukba rakják, illetve ezen üzletekben papírhulladék keletkezik, amit a szelektív hulladékgyűjtőbe raknak. De az is előfordulhat, hogy magánszemélyként a hulladéklerakóra viszik ki, mert a jelenlegi rendelet szerint ezt térítésmentesen megtehetik. Ezek a vállalkozók nem kötöttek szerződést.
• 12 vállalkozó, cég kötött szerződést.
• 56 vállalkozó, cég nem jelentkezett 2010. május 10-ig.

A tartozással rendelkező ügyfelek felé küldendő fizetési felszólítók előkészítése jelenleg folyamatban van.

2. A határozatban előírt „matricás” rendszert visszaállítjuk, 2011. II. félévétől új – évszámmal ellátott – matricák kerülnek kiküldésre, a továbbiakban évente kapnak a szerződéssel rendelkező ügyfelek új évszámos matricát.
A hulladékgyűjtőre ragasztandó címkék a 2011. II. negyedéves számlákkal együtt kerülnek kiküldésre, egyben tájékoztatjuk az ügyfeleket, hogy csak az új címkével ellátott szabványos hulladékgyűjtőkben gyűjtött hulladék kerül elszállításra.

3. A 21/2001. (XI.1.) önkormányzati rendelet lerakási díjakra vonatkozó pontjának módosítását célszerű lenne megvitatni, és az inert hulladék napi 1m3-ig történő, illetve a háztartási hulladék napi 240 l-ig történő térítésmentes lerakását megszüntetni.
Ha minden lakos rendelkezik hulladékszállítási szerződéssel, és az ingatlanáról el van szállítva a hulladéka, nincs szükség a további 240 l-nyi hulladék térítésmentes lerakásának
engedélyezésére. (Az inert hulladék napi 1m3-ig történő térítésmentes lerakásával pedig akár egy egész ház bontásából keletkező törmelék lerakható.)
Természetesen a szelektíven gyűjtött hulladékok (papír, PET palack, üveg, zöld hulladék, veszélyes hulladék, állati hulla 50 kg-ig) befogadása lakosság részéről maradjon térítésmentes.

Kérem a beszámolót elfogadni szíveskedjenek, illetve a 21/2001. (XI.1.) önkormányzati rendelet módosítására vonatkozó 3. pontot megvitatni szíveskedjenek.

A pénzügyi bizottság a beszámolót elfogadta, de kérte, hogy a 2011. júniusi ülésre kerüljön előterjesztésre a 21/2001. (XI. 1.) önkormányzati rendelet felülvizsgálata.

Kőszeg, 2011. május 20.

Tisztelettel:

Kovács István s. k.
igazgató



HATÁROZATI JAVASLAT

Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testülete a beszámolót elfogadja.

Felelős: Kovács István igazgató
Határidő: 2011. július 01.