Önkormányzati belépés | |
|
Képviselő-testületi ülések
2024. November 28., Csütörtök, 09:00
2016. Április 28., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés
1. napirendi pont:
Az önkormányzat 2015. évi költségvetéséről szóló 3/2015. (II. 13.) önkormányzati rendelet módosítása.
Tisztelt Képviselő-testület!
A költségvetési rendelet módosítására az 1. információs táblában kimutatott javaslatok alapján került sor az alábbiak szerint:
Módosító tételek:
I. Központi előirányzatok változásai:
A központi előirányzatok változásai az önkormányzat bevételeit 43 460 E Ft-tal növelik, ehhez kapcsolódóan az önkormányzat saját bevételei 9772 E Ft-tal, a felhalmozási átvett pénzeszközei 570 E Ft-tal csökkennek, valamint a kiadások 33 118 E Ft-tal növekednek, így a működési hiány nem változik. A központi előirányzatok és a hozzá kapcsolódó bevételi és kiadási előirányzatok változását a 2. információs tábla tartalmazza.
A központi bevételek között szerepel a negyedév során utalt bérkompenzáció és a szociális területen az ágazati pótlék biztosításának támogatása (együttesen 3 913 E Ft). A működési célra kapott támogatások közül a legjelentősebb az október 1-jei állami támogatások összege, ez tartalmazza a gyermekétkeztetés kiegészítő támogatását is, mely kompenzálja az óvodára, bölcsődére és a nevelésbe vett gyermekekre kiterjesztett ingyenes étkeztetés miatti bevétel kiesést.
Az oktatási intézmények működtetéséhez eredetileg 8 960 E Ft támogatással számoltunk az eredeti költségvetésben, ezzel szemben 11 420 E Ft támogatásban részesült az önkormányzat, így 2 460 E Ft bevételi többlet a tartalékot növelte.
Felhalmozási célú központi bevételek között a vár közművelődési érdekeltségnövelő támogatása 280 E Ft-tal, a család és gyermekjóléti központ kialakításához kapott egyszeri támogatás 2 000 E Ft-tal, valamint a vis maior helyzetre kapott támogatás 570 E Ft-tal szerepel.
II. Intézményi előirányzatok változása felügyeleti hatáskörben:
Az intézmények előirányzatainak változtatására felügyeleti hatáskörben minden esetben, az előző pontban leírt állami támogatások átadása miatt került sor. A Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínház 2 500 E Ft összegű pótelőirányzatban részesült a képviselő-testület határozata alapján.
III. Intézményi előirányzatok változása saját hatáskörben:
A Chernel Kálmán Városi Könyvtár kiadási és bevételi főösszege a közfoglalkoztatásnak köszönhetően 454 E Ft-tal növekedett. A Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínháznál a negyedév során közfoglalkoztatás támogatása miatt 274 E Ft összegű előirányzat növekedés történt. Ezen felül a várszínház illetve a városi rendezvények támogatását figyelembe véve 10 291 E Ft összeggel emelkedett az intézmény kiadási és bevételi előirányzata.
A múzeum esetében saját bevételek emelésével, illetve kiadási előirányzatok átcsoportosításával 201 E Ft-tal emelkedett az intézmény költségvetése.
IV. Kőszeg Város Önkormányzata előirányzat változásai az alábbiak:
A negyedév során érkező központi támogatás közül a bérkompenzáció, illetve az ágazati pótlék összege az előző negyedév során tartalékba helyezett összegekkel együtt kerültek az önkormányzat irányítása alá tartozó intézményeknek, illetve a társulás által fenntartott intézményeknek átadásra. Az október 1-jei állami támogatások módosítása főként a társulás-ban fenntartott intézményeket, illetve a gyermekétkeztetést érintette, így az önkormányzatnál az ingyenes gyermekétkeztetés miatti bevételkiesés került kompenzálásra, a támogatás további része a tárulásban fenntartott intézmé-nyeknek került átadásra.
A képviselő-testület 213/2015.(X.29.) határozata alapján tartalékból került átcsoportosításra az ostromnapok rendezvénysorozat résztvevőinek nyújtott támogatás fedezete. Szintén a tartalékból került átcsoportosításra a 207/2015.(X.29.) határozata alapján a Bezerédy u. 3. szám alatti lakások belső helyreállítási munkálataira a Városüzemeltető Kft. részére átadott 6 338 E Ft fedezete.
Áfa visszatérülés miatt került sor a kiadási és bevételi főösszeg 5 000 E Ft-tal történő emelésére.
A Béri Balog Ádám Általános Iskola lábazati felújítására, illetve a Jurisics vár pótelőirányzatára szintén testületi határozat alapján történt átcsoportosítás.
Az ingyenes buszjárathoz kapcsolódóan a TESCO áruház hozzájárulása miatt történt saját bevétel emelés és ezzel párhuzamosan a szolgáltatások előirányzatának emelése is megtörtént 3 747 E Ft összegben.
A vis maior esemény helyreállítási munkálatai 2015. évben nem valósultak meg, illetve az ehhez tervezett felalmozási célú állami támogatás nagy része nem érkezett meg, emiatt 14 214 E Ft-tal csökkent a kiadási, és a bevételi főösszeg is.
Az előirányzat átcsoportosítások a vagyon-hasznosítási bevétel elmaradásának rendezéséhez, a turisztikai tartalék, a vagyonhasznosítási tartalék átcsoportosításához, illetve a pályázatok esetén a tényleges kifizetések és bevételek korrekciójához kapcsolódnak.
Az önkormányzat előirányzat változásai 26 842 E Ft-tal növelik a bevételi és a ki-adási főösszeget.
Összességében az előirányzat változások (I-IV. pontok) 39 385 E Ft-tal növelik a bevételek és a kiadások összegét, a költségvetési hiány 295 348 E Ft összege változatlan maradt, ennek fedezete a maradványból biztosított.
Fenti módosító tételek értelmében az önkor-mányzat költségvetésének fő számai (E Ft-ban):
Költségvetési bevétel: 1 827 997
Költségvetési kiadás: 2 123 345
Hiány: 295 348
Finanszírozási kiadás: 25 139
Belső fin. bevétel: 320 487
Külső fin. bevétel: 0
A 3. melléklet a fenti módosításokat in-tézményenkénti bontásban, kiemelt előirányzatonkénti részletezettséggel tartalmazza.
A 4. melléklet Kőszeg Város Önkormányzata fejlesztési bevételeinek, az 5. melléklet fejlesztési kiadásainak előirányzatait mutatja be.
Az előterjesztést a Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság megtárgyalta, és a rendelet tervezetet a képviselő-testületnek elfogadásra ajánlotta.
Kőszeg, 2016. április 21.
A polgármester nevében:
Bognár-Varga Szilvia s.k.
pénzügyi és gazdálkodási osztályvezető
Előzetes hatásvizsgálat
Kőszeg Város Önkormányzat Képviselő-testületének a 2015. évi költségvetésről szóló 3/2015. (II.13.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló …./2016.(IV…..) önkormányzati rendelethez.
A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17.§-a szerint a jogszabályok előkészítése során előzetes hatásvizsgálat elvégzésével kell felmérni a tervezett jogszabály valamennyi jelentősnek ítélt hatását, a szabályozás várható következményeit. Az előzetes hatásvizsgálat megállapításai a rendelettervezet esetében az alábbiak:
1. Társadalmi hatások
A költségvetési rendelet alapján végrehajtott gazdálkodás az állampolgárok számára nyomon követhető, átfogó képet ad az önkormányzat pénzügyi helyzetéről, a végrehajtandó feladatokról, a tervezett fejlesztésekről, lehetőséget teremt az önkormányzati gazdálkodás ellenőrzésére. A rendeletben foglaltak végrehajtása hatással van a társadalomra.
2. Gazdasági hatás
A rendelettervezetnek gazdasági hatással bír, mivel a 2015. évi költségvetés eredeti előirányzatainak növekedését tartalmazza, mely további célok, esetleges problémák, vagy megoldásra váró feladatok forrását biztosítja.
3. Költségvetési hatás
A rendelet-tervezet az önkormányzat és a fenntartása alá tartozó költségvetési szervek költségvetésének a rendeletmódosítást követően hozott központi és önkormányzati döntések, valamint saját hatáskörű módosítások miatti korrekcióját tartalmazza.
4. Környezeti, egészségi következményei
A rendeletnek környezeti és egészségügyi következményei nincsenek.
5. Adminisztratív terheket befolyásoló hatások
A rendelet megalkotásának adminisztratív terhet befolyásoló hatása nincs, a költségvetés módosításához szükséges adminisztratív állomány önkormányzatra összesítve rendelkezésre áll.
6. A jogszabály megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható következményei. Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 34. § (4) bekezdése értelmében a Képviselő-testület negyedévente, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítés határidejéig - 2015. december 31-ei hatállyal – módosítja a költségvetési rendeletét. A rendelet megalkotásának elmaradása a Kormányhivatal törvényességi intézkedését vonja maga után.
7. A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi feltételek rendelkezésre állnak.
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…/2016.(IV…. )önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2015. évi költségvetéséről szóló
3/2015. (II. 13.) önkormányzati rendelet módosításáról
Kőszeg Város Önkormányzatának képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, valamint az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és f) pontjaiban meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. §
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének az önkormányzat 2015. évi költségvetéséről szóló 3/2015. (II. 13.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: Rendelet) 2. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„2. § A képviselő-testület az önkormányzat és az irányított intézmények együttes 2015. évi költségvetését
1 827 997 E Ft költségvetési bevétellel
2 123 345 E Ft költségvetési kiadással
295 348 E Ft hiánnyal
25 139 E Ft finanszírozási kiadással
320 487 E Ft belső finanszírozási bevétellel
0 E Ft külső finanszírozási bevétellel
állapítja meg.
A működési kiadások teljes körű finanszírozásának biztosítására kiegészítő támogatás igénylését rendeli el.”
2 . §
A Rendelet 3. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„3. § Működési célú költségvetési bevételek:
működési célú támogatások államháztartáson belülről 1 030 138 E Ft
közhatalmi bevételek 418 441 E Ft
működési bevételek 166 823 E Ft
működési célú átvett pénzeszköz 22 550 E Ft
Működési célú költségvetési bevételek összesen: 1 637 952 E Ft
Felhalmozási célú költségvetési bevételek:
Felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről 146 180 E Ft
Felhalmozási bevételek 26 515 E Ft
Felhalmozási célú átvett pénzeszközök 17 350 E Ft
Felhalmozási célú költségvetési bevételek összesen: 190 045 E Ft
Költségvetési bevételek összesen: 1 827 997 E Ft
Működési célú költségvetési kiadások:
a személyi jellegű kiadások 302 543 E Ft
a munkaadókat terhelő járulékok 86 761 E Ft
a dologi jellegű kiadások 626 444 E Ft
ellátottak pénzbeli juttatásai 38 547 E Ft
egyéb működési célú kiadások 662 844 E Ft
Működési költségvetési kiadások összesen: 1 717 139 E Ft
Felhalmozási célú kiadások:
beruházások 185 204 E Ft
felújítások 204 118 E Ft
egyéb működési célú kiadások 16 884 E Ft
Felhalmozási kiadások összesen: 406 206 E Ft
Költségvetési kiadások összesen: 2 123 345 E Ft
Költségvetési egyenleg (bevételek és kiadások különbözete)
működési bevételek és kiadások egyenlege - 79 187 E Ft
felhalmozási bevételek és kiadások egyenlege - 216 161 E Ft
Költségvetési egyenleg: - 295 348 E Ft
Belső finanszírozás bevételei
működési célú 2014. évi pénzmaradvány 168 103 E Ft
fejlesztési célú 2014. évi pénzmaradvány 152 384 E Ft
Külső finanszírozás bevételei
működési célú hitelfelvétel 0 E Ft
fejlesztési célú hitelfelvétel 0 E Ft
Külső finanszírozás kiadásai
Államháztartáson belüli megelőlegezések elszámolása 25 139 E Ft
Külső finanszírozás egyenlege(bevétel-kiadás): - 25 139 E Ft
Finanszírozási célú műveletek egyenlege: 295 348 E Ft
Az 1. melléklet az önkormányzat bevételeit és kiadásait tartalmazza kiemelt előirányzatonkénti bontásban.
A 3. §-ban megállapított bevételek jogcímenkénti és intézményenkénti, valamint a kiadások intézményenkénti részletezését a 2. és a 3. melléklet, a felhalmozási bevételek célonkénti részletezését a 4. melléklet, a felhalmozási kiadások célonkénti részletezését az 5. melléklet tartalmazza.
A 6. melléklet az önkormányzat - a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény 3.§ (1) bekezdése szerinti - adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit, illetve a 45.§ (1) bekezdés a) pontja felhatalmazása alapján kiadott jogszabályban meghatározottak szerinti saját bevételeit, a 7. melléklet az európai uniós forrásból finanszírozott projektek bevételeit és kiadásait, valamint az önkormányzat ilyen projektekhez történő hozzájárulásait tartalmazza.”
3. §
(1) A Rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
(2) A Rendelet 2. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.
(3) A Rendelet 3. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.
(4) A Rendelet 4. melléklete helyébe a 4. melléklet lép.
(5) A Rendelet 5. melléklete helyébe az 5. melléklet lép.
(6) A Rendelet 7. melléklete helyébe a 6. melléklet lép.
4. §
(1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba és az azt követő napon hatályát veszti.
(2) A rendelet rendelkezéseit 2015. december 31. napjától kell alkalmazni.
Kőszeg, 2016. április 13.
Huber László s. k. Dr. Zalán Gábor s. k.
polgármester jegyző
(A mellékleteket és információs táblákat lsd. a letölthető formátumban.)
Az önkormányzat 2015. évi költségvetéséről szóló 3/2015. (II. 13.) önkormányzati rendelet módosítása.
Tisztelt Képviselő-testület!
A költségvetési rendelet módosítására az 1. információs táblában kimutatott javaslatok alapján került sor az alábbiak szerint:
Módosító tételek:
I. Központi előirányzatok változásai:
A központi előirányzatok változásai az önkormányzat bevételeit 43 460 E Ft-tal növelik, ehhez kapcsolódóan az önkormányzat saját bevételei 9772 E Ft-tal, a felhalmozási átvett pénzeszközei 570 E Ft-tal csökkennek, valamint a kiadások 33 118 E Ft-tal növekednek, így a működési hiány nem változik. A központi előirányzatok és a hozzá kapcsolódó bevételi és kiadási előirányzatok változását a 2. információs tábla tartalmazza.
A központi bevételek között szerepel a negyedév során utalt bérkompenzáció és a szociális területen az ágazati pótlék biztosításának támogatása (együttesen 3 913 E Ft). A működési célra kapott támogatások közül a legjelentősebb az október 1-jei állami támogatások összege, ez tartalmazza a gyermekétkeztetés kiegészítő támogatását is, mely kompenzálja az óvodára, bölcsődére és a nevelésbe vett gyermekekre kiterjesztett ingyenes étkeztetés miatti bevétel kiesést.
Az oktatási intézmények működtetéséhez eredetileg 8 960 E Ft támogatással számoltunk az eredeti költségvetésben, ezzel szemben 11 420 E Ft támogatásban részesült az önkormányzat, így 2 460 E Ft bevételi többlet a tartalékot növelte.
Felhalmozási célú központi bevételek között a vár közművelődési érdekeltségnövelő támogatása 280 E Ft-tal, a család és gyermekjóléti központ kialakításához kapott egyszeri támogatás 2 000 E Ft-tal, valamint a vis maior helyzetre kapott támogatás 570 E Ft-tal szerepel.
II. Intézményi előirányzatok változása felügyeleti hatáskörben:
Az intézmények előirányzatainak változtatására felügyeleti hatáskörben minden esetben, az előző pontban leírt állami támogatások átadása miatt került sor. A Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínház 2 500 E Ft összegű pótelőirányzatban részesült a képviselő-testület határozata alapján.
III. Intézményi előirányzatok változása saját hatáskörben:
A Chernel Kálmán Városi Könyvtár kiadási és bevételi főösszege a közfoglalkoztatásnak köszönhetően 454 E Ft-tal növekedett. A Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínháznál a negyedév során közfoglalkoztatás támogatása miatt 274 E Ft összegű előirányzat növekedés történt. Ezen felül a várszínház illetve a városi rendezvények támogatását figyelembe véve 10 291 E Ft összeggel emelkedett az intézmény kiadási és bevételi előirányzata.
A múzeum esetében saját bevételek emelésével, illetve kiadási előirányzatok átcsoportosításával 201 E Ft-tal emelkedett az intézmény költségvetése.
IV. Kőszeg Város Önkormányzata előirányzat változásai az alábbiak:
A negyedév során érkező központi támogatás közül a bérkompenzáció, illetve az ágazati pótlék összege az előző negyedév során tartalékba helyezett összegekkel együtt kerültek az önkormányzat irányítása alá tartozó intézményeknek, illetve a társulás által fenntartott intézményeknek átadásra. Az október 1-jei állami támogatások módosítása főként a társulás-ban fenntartott intézményeket, illetve a gyermekétkeztetést érintette, így az önkormányzatnál az ingyenes gyermekétkeztetés miatti bevételkiesés került kompenzálásra, a támogatás további része a tárulásban fenntartott intézmé-nyeknek került átadásra.
A képviselő-testület 213/2015.(X.29.) határozata alapján tartalékból került átcsoportosításra az ostromnapok rendezvénysorozat résztvevőinek nyújtott támogatás fedezete. Szintén a tartalékból került átcsoportosításra a 207/2015.(X.29.) határozata alapján a Bezerédy u. 3. szám alatti lakások belső helyreállítási munkálataira a Városüzemeltető Kft. részére átadott 6 338 E Ft fedezete.
Áfa visszatérülés miatt került sor a kiadási és bevételi főösszeg 5 000 E Ft-tal történő emelésére.
A Béri Balog Ádám Általános Iskola lábazati felújítására, illetve a Jurisics vár pótelőirányzatára szintén testületi határozat alapján történt átcsoportosítás.
Az ingyenes buszjárathoz kapcsolódóan a TESCO áruház hozzájárulása miatt történt saját bevétel emelés és ezzel párhuzamosan a szolgáltatások előirányzatának emelése is megtörtént 3 747 E Ft összegben.
A vis maior esemény helyreállítási munkálatai 2015. évben nem valósultak meg, illetve az ehhez tervezett felalmozási célú állami támogatás nagy része nem érkezett meg, emiatt 14 214 E Ft-tal csökkent a kiadási, és a bevételi főösszeg is.
Az előirányzat átcsoportosítások a vagyon-hasznosítási bevétel elmaradásának rendezéséhez, a turisztikai tartalék, a vagyonhasznosítási tartalék átcsoportosításához, illetve a pályázatok esetén a tényleges kifizetések és bevételek korrekciójához kapcsolódnak.
Az önkormányzat előirányzat változásai 26 842 E Ft-tal növelik a bevételi és a ki-adási főösszeget.
Összességében az előirányzat változások (I-IV. pontok) 39 385 E Ft-tal növelik a bevételek és a kiadások összegét, a költségvetési hiány 295 348 E Ft összege változatlan maradt, ennek fedezete a maradványból biztosított.
Fenti módosító tételek értelmében az önkor-mányzat költségvetésének fő számai (E Ft-ban):
Költségvetési bevétel: 1 827 997
Költségvetési kiadás: 2 123 345
Hiány: 295 348
Finanszírozási kiadás: 25 139
Belső fin. bevétel: 320 487
Külső fin. bevétel: 0
A 3. melléklet a fenti módosításokat in-tézményenkénti bontásban, kiemelt előirányzatonkénti részletezettséggel tartalmazza.
A 4. melléklet Kőszeg Város Önkormányzata fejlesztési bevételeinek, az 5. melléklet fejlesztési kiadásainak előirányzatait mutatja be.
Az előterjesztést a Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság megtárgyalta, és a rendelet tervezetet a képviselő-testületnek elfogadásra ajánlotta.
Kőszeg, 2016. április 21.
A polgármester nevében:
Bognár-Varga Szilvia s.k.
pénzügyi és gazdálkodási osztályvezető
Előzetes hatásvizsgálat
Kőszeg Város Önkormányzat Képviselő-testületének a 2015. évi költségvetésről szóló 3/2015. (II.13.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló …./2016.(IV…..) önkormányzati rendelethez.
A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17.§-a szerint a jogszabályok előkészítése során előzetes hatásvizsgálat elvégzésével kell felmérni a tervezett jogszabály valamennyi jelentősnek ítélt hatását, a szabályozás várható következményeit. Az előzetes hatásvizsgálat megállapításai a rendelettervezet esetében az alábbiak:
1. Társadalmi hatások
A költségvetési rendelet alapján végrehajtott gazdálkodás az állampolgárok számára nyomon követhető, átfogó képet ad az önkormányzat pénzügyi helyzetéről, a végrehajtandó feladatokról, a tervezett fejlesztésekről, lehetőséget teremt az önkormányzati gazdálkodás ellenőrzésére. A rendeletben foglaltak végrehajtása hatással van a társadalomra.
2. Gazdasági hatás
A rendelettervezetnek gazdasági hatással bír, mivel a 2015. évi költségvetés eredeti előirányzatainak növekedését tartalmazza, mely további célok, esetleges problémák, vagy megoldásra váró feladatok forrását biztosítja.
3. Költségvetési hatás
A rendelet-tervezet az önkormányzat és a fenntartása alá tartozó költségvetési szervek költségvetésének a rendeletmódosítást követően hozott központi és önkormányzati döntések, valamint saját hatáskörű módosítások miatti korrekcióját tartalmazza.
4. Környezeti, egészségi következményei
A rendeletnek környezeti és egészségügyi következményei nincsenek.
5. Adminisztratív terheket befolyásoló hatások
A rendelet megalkotásának adminisztratív terhet befolyásoló hatása nincs, a költségvetés módosításához szükséges adminisztratív állomány önkormányzatra összesítve rendelkezésre áll.
6. A jogszabály megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható következményei. Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 34. § (4) bekezdése értelmében a Képviselő-testület negyedévente, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítés határidejéig - 2015. december 31-ei hatállyal – módosítja a költségvetési rendeletét. A rendelet megalkotásának elmaradása a Kormányhivatal törvényességi intézkedését vonja maga után.
7. A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi feltételek rendelkezésre állnak.
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…/2016.(IV…. )önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2015. évi költségvetéséről szóló
3/2015. (II. 13.) önkormányzati rendelet módosításáról
Kőszeg Város Önkormányzatának képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, valamint az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és f) pontjaiban meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. §
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének az önkormányzat 2015. évi költségvetéséről szóló 3/2015. (II. 13.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: Rendelet) 2. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„2. § A képviselő-testület az önkormányzat és az irányított intézmények együttes 2015. évi költségvetését
1 827 997 E Ft költségvetési bevétellel
2 123 345 E Ft költségvetési kiadással
295 348 E Ft hiánnyal
25 139 E Ft finanszírozási kiadással
320 487 E Ft belső finanszírozási bevétellel
0 E Ft külső finanszírozási bevétellel
állapítja meg.
A működési kiadások teljes körű finanszírozásának biztosítására kiegészítő támogatás igénylését rendeli el.”
2 . §
A Rendelet 3. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„3. § Működési célú költségvetési bevételek:
működési célú támogatások államháztartáson belülről 1 030 138 E Ft
közhatalmi bevételek 418 441 E Ft
működési bevételek 166 823 E Ft
működési célú átvett pénzeszköz 22 550 E Ft
Működési célú költségvetési bevételek összesen: 1 637 952 E Ft
Felhalmozási célú költségvetési bevételek:
Felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről 146 180 E Ft
Felhalmozási bevételek 26 515 E Ft
Felhalmozási célú átvett pénzeszközök 17 350 E Ft
Felhalmozási célú költségvetési bevételek összesen: 190 045 E Ft
Költségvetési bevételek összesen: 1 827 997 E Ft
Működési célú költségvetési kiadások:
a személyi jellegű kiadások 302 543 E Ft
a munkaadókat terhelő járulékok 86 761 E Ft
a dologi jellegű kiadások 626 444 E Ft
ellátottak pénzbeli juttatásai 38 547 E Ft
egyéb működési célú kiadások 662 844 E Ft
Működési költségvetési kiadások összesen: 1 717 139 E Ft
Felhalmozási célú kiadások:
beruházások 185 204 E Ft
felújítások 204 118 E Ft
egyéb működési célú kiadások 16 884 E Ft
Felhalmozási kiadások összesen: 406 206 E Ft
Költségvetési kiadások összesen: 2 123 345 E Ft
Költségvetési egyenleg (bevételek és kiadások különbözete)
működési bevételek és kiadások egyenlege - 79 187 E Ft
felhalmozási bevételek és kiadások egyenlege - 216 161 E Ft
Költségvetési egyenleg: - 295 348 E Ft
Belső finanszírozás bevételei
működési célú 2014. évi pénzmaradvány 168 103 E Ft
fejlesztési célú 2014. évi pénzmaradvány 152 384 E Ft
Külső finanszírozás bevételei
működési célú hitelfelvétel 0 E Ft
fejlesztési célú hitelfelvétel 0 E Ft
Külső finanszírozás kiadásai
Államháztartáson belüli megelőlegezések elszámolása 25 139 E Ft
Külső finanszírozás egyenlege(bevétel-kiadás): - 25 139 E Ft
Finanszírozási célú műveletek egyenlege: 295 348 E Ft
Az 1. melléklet az önkormányzat bevételeit és kiadásait tartalmazza kiemelt előirányzatonkénti bontásban.
A 3. §-ban megállapított bevételek jogcímenkénti és intézményenkénti, valamint a kiadások intézményenkénti részletezését a 2. és a 3. melléklet, a felhalmozási bevételek célonkénti részletezését a 4. melléklet, a felhalmozási kiadások célonkénti részletezését az 5. melléklet tartalmazza.
A 6. melléklet az önkormányzat - a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény 3.§ (1) bekezdése szerinti - adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit, illetve a 45.§ (1) bekezdés a) pontja felhatalmazása alapján kiadott jogszabályban meghatározottak szerinti saját bevételeit, a 7. melléklet az európai uniós forrásból finanszírozott projektek bevételeit és kiadásait, valamint az önkormányzat ilyen projektekhez történő hozzájárulásait tartalmazza.”
3. §
(1) A Rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
(2) A Rendelet 2. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.
(3) A Rendelet 3. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.
(4) A Rendelet 4. melléklete helyébe a 4. melléklet lép.
(5) A Rendelet 5. melléklete helyébe az 5. melléklet lép.
(6) A Rendelet 7. melléklete helyébe a 6. melléklet lép.
4. §
(1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba és az azt követő napon hatályát veszti.
(2) A rendelet rendelkezéseit 2015. december 31. napjától kell alkalmazni.
Kőszeg, 2016. április 13.
Huber László s. k. Dr. Zalán Gábor s. k.
polgármester jegyző
(A mellékleteket és információs táblákat lsd. a letölthető formátumban.)