Önkormányzati belépés | |
|
2017. Augusztus 31., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés
1.a napirendi pont:
Az önkormányzat 2017. évi költségvetéséről szóló 1/2017. (II. 15.) önkormányzati rendelet módosítása
Tisztelt Képviselő-testület!
A költségvetési rendelet módosítására az 1. információs táblában kimutatott javaslatok alapján került sor az alábbiak szerint:
Módosító tételek:
I. Központi előirányzatok változásai:
A központi előirányzatok változásai az önkormányzat bevételi és kiadási főösszegét 126 214 E Ft-tal növelik, ebből a működési célú támogatások 33 214 E Ft-tal, a felhalmozási célú támogatások 93 000 E Ft-tal növekedtek.
A központi támogatások miatt a hiány összege nem változik.
A működési célú központi bevételek közül a legjelentősebb a bérpolitikai intézkedések támogatása, a bérkompenzáció biztosításához 4 302 E Ft, a szociális ágazati pótlék biztosításához 10 544 E Ft, kulturális pótlék biztosításához 3 120 E Ft, bölcsődei pótlék biztosításához 579 E Ft összegű támogatásban részesült az önkormányzat. A fentieken túl a pedagógus munkát közvetlenül segítők bértámogatása jogcímen 5 004 E Ft, a minősített pedagógusok béréhez 3 725 E Ft támogatásban részesült az önkormányzat.
A minimálbér emelkedés hatásának kompenzálására (szociális területen) 553 E Ft, a polgármester béremelésének fedezetére 941 E Ft került félévig folyósításra. A települési önkormányzatok könyvtári célú érdekeltségnövelő támogatása jogcímen 1 244 E Ft került folyósításra, melyet teljes egészében a Chernel Kálmán Városi Könyvtár használ fel.
Rendkívüli önkormányzati támogatásként került folyósításra az önkormányzati tűzoltóság támogatására megkapott 3 200 E Ft.
Az 1115/2017. (III. 7.) Korm. hat. alapján a Sgraffitos ház felújítására 93 000 E Ft összegű támogatás utalása az első félév során megtörtént.
A központi előirányzatok változásának jogcímek szerinti összegeit a 2. melléklet tartalmazza.
II. Intézményi előirányzatok változása:
A 2016. évi maradványok az első félév során elszámolásra kerültek minden intézménynél, a 2016. évi költségvetés teljesítéséről szóló 8/2017. (V. 26.) önkormányzati rendelet alapján.
A Chernel Kálmán Városi Könyvtár kiadási és bevételi előirányzatai az érdekeltségnövelő támogatás továbbadása következtében 1 244 E Ft-tal, a bérkompenzáció és kulturális pótlék támogatása miatt 1 195 E Ft-tal növekedtek. A 2016. évi maradvány elszámolása következtében 1 463 E Ft-tal nőtt az intézmény költségvetése. Közfoglalkoztatás kiadásainak fedezetére 860 E Ft támogatásban részesült az intézmény. Összességben 4 762 E Ft-tal nőttek a könyvtár előirányzatai.
A Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínház kiadási és bevételi előirányzatai a bérkompenzáció és kulturális pótlék támogatása miatt 1 324 E Ft-tal, a 2016. évi maradványok elszámolás miatt 7 217 E Ft-tal növekedtek. A Nemzeti Kulturális Alaptól várszínház megrendezésének költségeire 300 E Ft , a Kőszegi Tavasz rendezvényeihez 800 E Ft összegű támogatás került folyósításra a félév végéig. Közfoglalkoztatás kiadásainak fedezetére 559 E Ft támogatásban részesült az intézmény. Káresemény költségeinek megtérítésére 1 252 E Ft kártérítést került utalásra. A fentiek alapján 11 452 E Ft-tal nőtt az intézmény költségvetése.
A Kőszegi Városi Múzeum kiadási és bevételi előirányzatai a bérkompenzáció és kulturális pótlék támogatása miatt 1 111 E Ft-tal növekedtek. A 2016. évi maradvány elszámolásából az intézmény kiadási és bevételi előirányzatai 9 360 E Ft-tal emelkedtek. Közfoglalkoztatás költségeire 352 E Ft támogatásban részesült az intézmény. A települési értéktárral kapcsolatos feladatok végrehajtásához 488 E Ft támogatás folyósításáról döntött a képviselő-testület. Közüzemi díjjak továbbszámlázásával kapcsolatosan 600 E Ft többletbevétele jelentkezett az intézménynek. A múzeum költségvetése így 11 911 E Ft-tal növekedett.
A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatalnál szintén a bérkompenzáció került átvezetésre 989 E Ft összegben, a 2016. évi maradvány elszámolás következtében az intézmény központi irányítószervi támogatása 10 667 E Ft-tal csökkent, ami egyrészt az önkormányzatnál került különböző célokra felhasználásra, illetve a tartalékot növelte.
Ezen felül pedig a képviselő testület 6 501 E Ft felhasználását engedélyezte a 2016. évi zárszámadási rendelet alapján. Közfoglalkoztatás költségeire 491 E Ft támogatásban részesült az intézmény. Összességében a hivatal előirányzatai 7 981 E Ft-tal növekedtek.
A Kőszegi Szociális Gondozási Központ költségvetése a bérkompenzáció és az ágazati pótlék átvezetés miatt 12 294 E Ft-tal emelkedett. A 2016. évi maradvány felhasználását 6 868 E Ft összegben engedélyezte a társulási tanács, melyet még 155 E Ft önkormányzati hozzájárulás is megnövelt. A Semmelweis nap költségeinek fedezetére 548 E Ft támogatásban részesült az intézmény. Összességében a Gondozási Központ előirányzatai 19 685 E Ft-tal növekedtek.
III. Kőszeg Város Önkormányzata előirányzat változásai az alábbiak:
A központi támogatások változásának nagy része 196 790 E Ft az önkormányzat és a társulás által fenntartott intézményeknél került felhasználásra. A tűzoltóság támogatására kapott 3 200 E Ft, a polgármesterek béremelésének kompenzálására kapott 941 E Ft, és a minimálbér emelés kompenzálására kapott 553 E Ft a tartalékot növelte, mivel ezek átadását már az eredeti költségvetés tartalmazta. Ideiglenesen a pedagógus munkát közvetlenül segítők bértámogatására kapott 5 004 E Ft, a minősített pedagógusok béréhez folyósított 3 725 E Ft támogatás is a tartalékot növelte, ezek intézményekkel, önkormányzatokkal történő elszámolása áthúzódik a III. negyedévre.
A 2016. évi maradvány felhasználása az elfogadott zárszámadási rendelet szerint történt, a hivataltól a maradványból visszavont 10 667 E Ft az önkormányzatnál került különböző célokra felhasználásra, illetve a tartalékot növelte. Az önkormányzat esetén a 2016. évi költségvetésben szereplő 105 275 E Ft maradványon felül összesen 12 896 E Ft került még maradványként elszámolásra, ebből 5759 E Ft az általános tartalékot növelte, a többi pedig a 2016. évi zárszámadási rendelet szerinti célokra került felhasználásra.
A társulás által fenntartott intézmények 2016. évi maradványának elszámolása során Kőszeg Város Önkormányzatának 1 364 E Ft fizetési kötelezettsége keletkezett a negatív maradvánnyal zárt intézményekkel kapcsolatban, míg 332 E Ft került az önkormány részére visszautalásra a pozitív maradvánnyal rendelkező intézmények miatt, a különbözet pedig a szakrendelő veszteségére betervezett keretből került átcsoportosításra.
A képviselő-testület határozatai alapján az általános tartalék terhére a következő átcsoportosítások történtek:
1 200 E Ft Kőszegfalvi SE részére felhalmozási célra,
488 E Ft települési értéktárral kapcsolatos költségekre,
4 480 E Ft a Temető u. felújítására elnyert pályázat saját erejére (a saját erőhöz szükséges további 826 E Ft az Eitner zsilip felújításáról került átcsoportosításra)
Szintén a képviselő-testület határozata alapján a TOP pályázatok előkészítési költségei keretből került átcsoportosításra a vár projekt tanulmánytervének elkészítésére 2 850 E Ft.
A benyújtott vis maior pályázathoz szükséges 4 522 E Ft saját erő a Kőszegfalvi lakóparkhoz vezető út kisajátítására elkülönített keretből került biztosításra, ez az összeg a maradvány elszámolás során visszapótlásra került.
Az önkormányzati ASP rendszer országos kiterjesztéséhez kiírt pályázaton 9000 E Ft támogatásban részesült az önkormányzat, melyet eszközök beszerzésére, oktatáson való részvételre, szabályzatok aktualizálására, illetve az adatok rendszerek közötti migrálására lehet fordítani.
Közfoglalkoztatás támogatás miatt 222 E Ft-tal emelkedtek az önkormányzat kiadási és bevételi előirányzatai.
A május végén megrendezésre került Kodály ünnepre 9 000 Ft támogatást nyert az önkormányzat.
Az autómentes nap költségeire összesen 688 E Ft-ot biztosított a képviselő-testület a tavalyi támogatás megérkezett összegéből, illetve az Irottkő Naturpark Egyesület részére az Alpannónia projekttel kapcsolatban betervezett átadandó összegből történő átcsoportosítással.
Az 1115/2017. (III. 7.) Kormány határozat alapján a Sraffitos ház felújítására átutalásra került 93 000 E Ft összegű támogatás.
A félév során az alábbi TOP pályázatokra érkeztek meg az előlegek:
- TOP-2.1.3-15-VS1-2016-00019 Kőszeg város csapadékvíz-elvezetési rendszerének fejlesztése projektre 142 504 E Ft
- TOP-1.4.1-15-VS1-2016-00021 Gyermekellátási szolgáltatások fejlesztésének megvalósítása Kőszegen – Központi és Felsővárosi óvoda projektre 59 138 E Ft;
- TOP-1.4.1-15-VS1-2016-00023 Gyermekellátási szolgáltatások fejlesztésének megvalósítása Kőszegen – Újvárosi és Kőszegfalvi Óvoda projektre 84 309 E Ft
- TOP-2.1.2-15-VS1-2016-00006 Kőszegi Városmajor környezettudatos rehabilitációja projektre 290 000 E Ft.
A rendelet tervezetbe beépítésre került a fentieken túl a Vasi Víz Zrt. részére kiszámlázott használati díjakból kompenzálás útján megvalósított víz és szennyvíz-rekonstrukciók összegei 6 688 E Ft értékben.
Az önkormányzat előirányzat változásai az előző módosításokat figyelembe véve 740 603 E Ft-tal növelik a bevételi és a kiadási főösszeget.
Összességében az előirányzat változások (I-III. pontok) irányító szervi támogatások nettósítása után 788 048 E Ft-tal növelik a bevételek és a kiadások összegét, a költségvetési hiány változatlanul 131 179 E Ft – amelynek fedezete a maradványból biztosított.
Fenti módosító tételek értelmében az önkormányzat költségvetésének fő számai (E Ft-ban):
2 604 700 E Ft költségvetési bevétel
2 735 879 E Ft költségvetési kiadás
131 179 E Ft hiány
29 068 E Ft finanszírozási kiadás
160 247E Ft belső finanszírozái bevétel
0 E Ft külső finanszírozási bevétel
A 3. melléklet a fenti módosításokat intézményenkénti bontásban, kiemelt előirányzatonkénti részletezettséggel tartalmazza.
A 4. melléklet Kőszeg Város Önkormányzata fejlesztési bevételeinek, az 5. melléklet fejlesztési kiadásainak előirányzatait mutatja be.
A rendelet-tervezetet a Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság megtárgyalta, és a képviselő-testületnek elfogadásra ajánlotta.
Kőszeg, 2017. augusztus 24.
A polgármester nevében:
Bognár-Varga Szilvia s.k.
pénzügyi és gazdálkodás osztályvezető
Előzetes hatásvizsgálat
Kőszeg Város Önkormányzat Képviselő-testületének a 2017. évi költségvetésről szóló 1/2017. (II.15.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló …./2017.(VIII. .) önkormányzati rendelethez.
A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17.§-a szerint a jogszabályok előkészítése során előzetes hatásvizsgálat elvégzésével kell felmérni a tervezett jogszabály valamennyi jelentősnek ítélt hatását, a szabályozás várható következményeit. Az előzetes hatásvizsgálat megállapításai a rendelettervezet esetében az alábbiak:
1. Társadalmi hatások
A költségvetési rendelet alapján végrehajtott gazdálkodás az állampolgárok számára nyomon követhető, átfogó képet ad az önkormányzat pénzügyi helyzetéről, a végrehajtandó feladatokról, a tervezett fejlesztésekről, lehetőséget teremt az önkormányzati gazdálkodás ellenőrzésére. A rendeletben foglaltak végrehajtása hatással van a társadalomra.
2. Gazdasági hatás
A rendelettervezet gazdasági hatással bír, mivel a 2017. évi költségvetés eredeti előirányzatainak növekedését tartalmazza, mely további célok, esetleges problémák, vagy megoldásra váró feladatok forrását biztosítja.
3. Költségvetési hatás
A rendelettervezet az önkormányzat és a fenntartása alá tartozó költségvetési szervek költségvetésének a rendeletmódosítást követően hozott központi és önkormányzati döntések, valamint saját hatáskörű módosítások miatti korrekcióját tartalmazza.
4. Környezeti, egészségi következményei
A rendeletnek környezeti és egészségügyi következményei nincsenek.
5. Adminisztratív terheket befolyásoló hatások
A rendelet megalkotásának adminisztratív terhet befolyásoló hatása nincs, a költségvetés módosításához szükséges adminisztratív állomány önkormányzatra összesítve rendelkezésre áll.
6. A jogszabály megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható következményei. Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 34. § (4) bekezdése értelmében a Képviselő-testület az első negyedév kivételével negyedévente, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítés határidejéig – 2017. december 31-ei hatállyal – módosítja a költségvetési rendeletét. A rendelet megalkotásának elmaradása a Kormányhivatal törvényességi intézkedését vonja maga után.
7. A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi feltételek rendelkezésre állnak.
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…/2017. (VIII….) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2017. évi költségvetéséről szóló
1/2017. (II. 15.) önkormányzati rendelet módosításáról
Kőszeg Város Önkormányzatának képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, valamint az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és f) pontjaiban meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. §
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének az önkormányzat 2017. évi költségvetéséről szóló 1/2017. (II. 15.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: Rendelet) 2. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„2.§
A képviselő-testület az önkormányzat és az irányított intézmények együttes 2017. évi költségvetését
2 604 700 E Ft költségvetési bevétellel
2 735 879 E Ft költségvetési kiadással
131 179 E Ft hiánnyal
29 068 E Ft finanszírozási kiadással
160 247 E Ft belső finanszírozási bevétellel
0 E Ft külső finanszírozási bevétellel
állapítja meg.”
2 . §
A Rendelet 3. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„3. §
Működési célú költségvetési bevételek:
működési célú támogatások áht-n belülről 1 034 950 E Ft
közhatalmi bevételek 454 978 E Ft
működési bevételek 221 523 E Ft
működési célú átvett pénzeszköz 0 E Ft
Működési célú költségvetési bevételek összesen: 1 711 451 E Ft
Felhalmozási célú költségvetési bevételek:
Felhalmozási célú támogatások áht-n belülről 792 644 E Ft
Felhalmozási bevételek 87 248 E Ft
Felhalmozási célú átvett pénzeszközök 13 357 E Ft
Felhalmozási célú költségvetési bevételek összesen: 893 249 E Ft
Költségvetési bevételek összesen: 2 604 700 E Ft
Működési célú költségvetési kiadások:
a személyi jellegű kiadások 461 764 E Ft
a munkaadókat terhelő járulékok 108 424 E Ft
a dologi jellegű kiadások 788 454 E Ft
ellátottak pénzbeli juttatásai 26 800 E Ft
egyéb működési célú kiadások 416 972 E Ft
Működési költségvetési kiadások összesen: 1 802 414 E Ft
Felhalmozási célú kiadások:
beruházások 600 034 E Ft
felújítások 312 602 E Ft
egyéb működési célú kiadások 20 829 E Ft
Felhalmozási kiadások összesen: 933 465 E Ft
Költségvetési kiadások összesen: 2 735 879 E Ft
Költségvetési egyenleg (bevételek és kiadások különbözete)
működési bevételek és kiadások egyenlege - 90 963 E Ft
felhalmozási bevételek és kiadások egyenlege - 40 216 E Ft
Költségvetési egyenleg: - 131 179 E Ft
Belső finanszírozás bevételei
működési célú 2016 évi maradvány 139 972 E Ft
fejlesztési célú 2016. évi maradvány 20 275 E Ft
Külső finanszírozás bevételei
működési célú hitelfelvétel 0 E Ft
fejlesztési célú hitelfelvétel 0 E Ft
Finanszírozási bevételek összesen: 160 247 E Ft
Külső finanszírozás kiadásai
Államháztartáson belüli megelőlegezések elszámolása 29 068 E Ft
Finanszírozási kiadások összesen: - 29 068 E Ft
Finanszírozási célú műveletek egyenlege
(bevételek és kiadások különbözete): 131 179 E Ft
Az 1. melléklet az önkormányzat bevételeit és kiadásait tartalmazza kiemelt előirányzatonkénti bontásban.
A 3. §-ban megállapított bevételek jogcímenkénti és intézményenkénti, valamint a kiadások intézményenkénti részletezését a 2. és a 3. melléklet, a felhalmozási bevételek célonkénti részletezését a 4. melléklet, a felhalmozási kiadások célonkénti részletezését az 5. melléklet tartalmazza.
A 6. melléklet az önkormányzat - a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény 3.§ (1) bekezdése szerinti - adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit, illetve a 45.§ (1) bekezdés a) pontja felhatalmazása alapján kiadott jogszabályban meghatározottak szerinti saját bevételeit, a 7. melléklet az európai uniós forrásból finanszírozott projektek bevételeit és kiadásait, valamint az önkormányzat ilyen projektekhez történő hozzájárulásait tartalmazza.”
3. §
(1) A Rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
(2) A Rendelet 2. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.
(3) A Rendelet 3. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.
(4) A Rendelet 4. melléklete helyébe a 4. melléklet lép.
(5) A Rendelet 5. melléklete helyébe az 5. melléklet lép.
(6) A Rendelet 7. melléklete helyébe a 6. melléklet lép.
4. §
Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és az azt követő napon hatályát veszti.
Kőszeg, 2017. augusztus 31.
Huber László s. k. Dr. Zalán Gábor s. k.
polgármester jegyző
(Az információs táblákat és a mellékleteket lsd. a letölthető formátumban.)
Az önkormányzat 2017. évi költségvetéséről szóló 1/2017. (II. 15.) önkormányzati rendelet módosítása
Tisztelt Képviselő-testület!
A költségvetési rendelet módosítására az 1. információs táblában kimutatott javaslatok alapján került sor az alábbiak szerint:
Módosító tételek:
I. Központi előirányzatok változásai:
A központi előirányzatok változásai az önkormányzat bevételi és kiadási főösszegét 126 214 E Ft-tal növelik, ebből a működési célú támogatások 33 214 E Ft-tal, a felhalmozási célú támogatások 93 000 E Ft-tal növekedtek.
A központi támogatások miatt a hiány összege nem változik.
A működési célú központi bevételek közül a legjelentősebb a bérpolitikai intézkedések támogatása, a bérkompenzáció biztosításához 4 302 E Ft, a szociális ágazati pótlék biztosításához 10 544 E Ft, kulturális pótlék biztosításához 3 120 E Ft, bölcsődei pótlék biztosításához 579 E Ft összegű támogatásban részesült az önkormányzat. A fentieken túl a pedagógus munkát közvetlenül segítők bértámogatása jogcímen 5 004 E Ft, a minősített pedagógusok béréhez 3 725 E Ft támogatásban részesült az önkormányzat.
A minimálbér emelkedés hatásának kompenzálására (szociális területen) 553 E Ft, a polgármester béremelésének fedezetére 941 E Ft került félévig folyósításra. A települési önkormányzatok könyvtári célú érdekeltségnövelő támogatása jogcímen 1 244 E Ft került folyósításra, melyet teljes egészében a Chernel Kálmán Városi Könyvtár használ fel.
Rendkívüli önkormányzati támogatásként került folyósításra az önkormányzati tűzoltóság támogatására megkapott 3 200 E Ft.
Az 1115/2017. (III. 7.) Korm. hat. alapján a Sgraffitos ház felújítására 93 000 E Ft összegű támogatás utalása az első félév során megtörtént.
A központi előirányzatok változásának jogcímek szerinti összegeit a 2. melléklet tartalmazza.
II. Intézményi előirányzatok változása:
A 2016. évi maradványok az első félév során elszámolásra kerültek minden intézménynél, a 2016. évi költségvetés teljesítéséről szóló 8/2017. (V. 26.) önkormányzati rendelet alapján.
A Chernel Kálmán Városi Könyvtár kiadási és bevételi előirányzatai az érdekeltségnövelő támogatás továbbadása következtében 1 244 E Ft-tal, a bérkompenzáció és kulturális pótlék támogatása miatt 1 195 E Ft-tal növekedtek. A 2016. évi maradvány elszámolása következtében 1 463 E Ft-tal nőtt az intézmény költségvetése. Közfoglalkoztatás kiadásainak fedezetére 860 E Ft támogatásban részesült az intézmény. Összességben 4 762 E Ft-tal nőttek a könyvtár előirányzatai.
A Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínház kiadási és bevételi előirányzatai a bérkompenzáció és kulturális pótlék támogatása miatt 1 324 E Ft-tal, a 2016. évi maradványok elszámolás miatt 7 217 E Ft-tal növekedtek. A Nemzeti Kulturális Alaptól várszínház megrendezésének költségeire 300 E Ft , a Kőszegi Tavasz rendezvényeihez 800 E Ft összegű támogatás került folyósításra a félév végéig. Közfoglalkoztatás kiadásainak fedezetére 559 E Ft támogatásban részesült az intézmény. Káresemény költségeinek megtérítésére 1 252 E Ft kártérítést került utalásra. A fentiek alapján 11 452 E Ft-tal nőtt az intézmény költségvetése.
A Kőszegi Városi Múzeum kiadási és bevételi előirányzatai a bérkompenzáció és kulturális pótlék támogatása miatt 1 111 E Ft-tal növekedtek. A 2016. évi maradvány elszámolásából az intézmény kiadási és bevételi előirányzatai 9 360 E Ft-tal emelkedtek. Közfoglalkoztatás költségeire 352 E Ft támogatásban részesült az intézmény. A települési értéktárral kapcsolatos feladatok végrehajtásához 488 E Ft támogatás folyósításáról döntött a képviselő-testület. Közüzemi díjjak továbbszámlázásával kapcsolatosan 600 E Ft többletbevétele jelentkezett az intézménynek. A múzeum költségvetése így 11 911 E Ft-tal növekedett.
A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatalnál szintén a bérkompenzáció került átvezetésre 989 E Ft összegben, a 2016. évi maradvány elszámolás következtében az intézmény központi irányítószervi támogatása 10 667 E Ft-tal csökkent, ami egyrészt az önkormányzatnál került különböző célokra felhasználásra, illetve a tartalékot növelte.
Ezen felül pedig a képviselő testület 6 501 E Ft felhasználását engedélyezte a 2016. évi zárszámadási rendelet alapján. Közfoglalkoztatás költségeire 491 E Ft támogatásban részesült az intézmény. Összességében a hivatal előirányzatai 7 981 E Ft-tal növekedtek.
A Kőszegi Szociális Gondozási Központ költségvetése a bérkompenzáció és az ágazati pótlék átvezetés miatt 12 294 E Ft-tal emelkedett. A 2016. évi maradvány felhasználását 6 868 E Ft összegben engedélyezte a társulási tanács, melyet még 155 E Ft önkormányzati hozzájárulás is megnövelt. A Semmelweis nap költségeinek fedezetére 548 E Ft támogatásban részesült az intézmény. Összességében a Gondozási Központ előirányzatai 19 685 E Ft-tal növekedtek.
III. Kőszeg Város Önkormányzata előirányzat változásai az alábbiak:
A központi támogatások változásának nagy része 196 790 E Ft az önkormányzat és a társulás által fenntartott intézményeknél került felhasználásra. A tűzoltóság támogatására kapott 3 200 E Ft, a polgármesterek béremelésének kompenzálására kapott 941 E Ft, és a minimálbér emelés kompenzálására kapott 553 E Ft a tartalékot növelte, mivel ezek átadását már az eredeti költségvetés tartalmazta. Ideiglenesen a pedagógus munkát közvetlenül segítők bértámogatására kapott 5 004 E Ft, a minősített pedagógusok béréhez folyósított 3 725 E Ft támogatás is a tartalékot növelte, ezek intézményekkel, önkormányzatokkal történő elszámolása áthúzódik a III. negyedévre.
A 2016. évi maradvány felhasználása az elfogadott zárszámadási rendelet szerint történt, a hivataltól a maradványból visszavont 10 667 E Ft az önkormányzatnál került különböző célokra felhasználásra, illetve a tartalékot növelte. Az önkormányzat esetén a 2016. évi költségvetésben szereplő 105 275 E Ft maradványon felül összesen 12 896 E Ft került még maradványként elszámolásra, ebből 5759 E Ft az általános tartalékot növelte, a többi pedig a 2016. évi zárszámadási rendelet szerinti célokra került felhasználásra.
A társulás által fenntartott intézmények 2016. évi maradványának elszámolása során Kőszeg Város Önkormányzatának 1 364 E Ft fizetési kötelezettsége keletkezett a negatív maradvánnyal zárt intézményekkel kapcsolatban, míg 332 E Ft került az önkormány részére visszautalásra a pozitív maradvánnyal rendelkező intézmények miatt, a különbözet pedig a szakrendelő veszteségére betervezett keretből került átcsoportosításra.
A képviselő-testület határozatai alapján az általános tartalék terhére a következő átcsoportosítások történtek:
1 200 E Ft Kőszegfalvi SE részére felhalmozási célra,
488 E Ft települési értéktárral kapcsolatos költségekre,
4 480 E Ft a Temető u. felújítására elnyert pályázat saját erejére (a saját erőhöz szükséges további 826 E Ft az Eitner zsilip felújításáról került átcsoportosításra)
Szintén a képviselő-testület határozata alapján a TOP pályázatok előkészítési költségei keretből került átcsoportosításra a vár projekt tanulmánytervének elkészítésére 2 850 E Ft.
A benyújtott vis maior pályázathoz szükséges 4 522 E Ft saját erő a Kőszegfalvi lakóparkhoz vezető út kisajátítására elkülönített keretből került biztosításra, ez az összeg a maradvány elszámolás során visszapótlásra került.
Az önkormányzati ASP rendszer országos kiterjesztéséhez kiírt pályázaton 9000 E Ft támogatásban részesült az önkormányzat, melyet eszközök beszerzésére, oktatáson való részvételre, szabályzatok aktualizálására, illetve az adatok rendszerek közötti migrálására lehet fordítani.
Közfoglalkoztatás támogatás miatt 222 E Ft-tal emelkedtek az önkormányzat kiadási és bevételi előirányzatai.
A május végén megrendezésre került Kodály ünnepre 9 000 Ft támogatást nyert az önkormányzat.
Az autómentes nap költségeire összesen 688 E Ft-ot biztosított a képviselő-testület a tavalyi támogatás megérkezett összegéből, illetve az Irottkő Naturpark Egyesület részére az Alpannónia projekttel kapcsolatban betervezett átadandó összegből történő átcsoportosítással.
Az 1115/2017. (III. 7.) Kormány határozat alapján a Sraffitos ház felújítására átutalásra került 93 000 E Ft összegű támogatás.
A félév során az alábbi TOP pályázatokra érkeztek meg az előlegek:
- TOP-2.1.3-15-VS1-2016-00019 Kőszeg város csapadékvíz-elvezetési rendszerének fejlesztése projektre 142 504 E Ft
- TOP-1.4.1-15-VS1-2016-00021 Gyermekellátási szolgáltatások fejlesztésének megvalósítása Kőszegen – Központi és Felsővárosi óvoda projektre 59 138 E Ft;
- TOP-1.4.1-15-VS1-2016-00023 Gyermekellátási szolgáltatások fejlesztésének megvalósítása Kőszegen – Újvárosi és Kőszegfalvi Óvoda projektre 84 309 E Ft
- TOP-2.1.2-15-VS1-2016-00006 Kőszegi Városmajor környezettudatos rehabilitációja projektre 290 000 E Ft.
A rendelet tervezetbe beépítésre került a fentieken túl a Vasi Víz Zrt. részére kiszámlázott használati díjakból kompenzálás útján megvalósított víz és szennyvíz-rekonstrukciók összegei 6 688 E Ft értékben.
Az önkormányzat előirányzat változásai az előző módosításokat figyelembe véve 740 603 E Ft-tal növelik a bevételi és a kiadási főösszeget.
Összességében az előirányzat változások (I-III. pontok) irányító szervi támogatások nettósítása után 788 048 E Ft-tal növelik a bevételek és a kiadások összegét, a költségvetési hiány változatlanul 131 179 E Ft – amelynek fedezete a maradványból biztosított.
Fenti módosító tételek értelmében az önkormányzat költségvetésének fő számai (E Ft-ban):
2 604 700 E Ft költségvetési bevétel
2 735 879 E Ft költségvetési kiadás
131 179 E Ft hiány
29 068 E Ft finanszírozási kiadás
160 247E Ft belső finanszírozái bevétel
0 E Ft külső finanszírozási bevétel
A 3. melléklet a fenti módosításokat intézményenkénti bontásban, kiemelt előirányzatonkénti részletezettséggel tartalmazza.
A 4. melléklet Kőszeg Város Önkormányzata fejlesztési bevételeinek, az 5. melléklet fejlesztési kiadásainak előirányzatait mutatja be.
A rendelet-tervezetet a Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság megtárgyalta, és a képviselő-testületnek elfogadásra ajánlotta.
Kőszeg, 2017. augusztus 24.
A polgármester nevében:
Bognár-Varga Szilvia s.k.
pénzügyi és gazdálkodás osztályvezető
Előzetes hatásvizsgálat
Kőszeg Város Önkormányzat Képviselő-testületének a 2017. évi költségvetésről szóló 1/2017. (II.15.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló …./2017.(VIII. .) önkormányzati rendelethez.
A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17.§-a szerint a jogszabályok előkészítése során előzetes hatásvizsgálat elvégzésével kell felmérni a tervezett jogszabály valamennyi jelentősnek ítélt hatását, a szabályozás várható következményeit. Az előzetes hatásvizsgálat megállapításai a rendelettervezet esetében az alábbiak:
1. Társadalmi hatások
A költségvetési rendelet alapján végrehajtott gazdálkodás az állampolgárok számára nyomon követhető, átfogó képet ad az önkormányzat pénzügyi helyzetéről, a végrehajtandó feladatokról, a tervezett fejlesztésekről, lehetőséget teremt az önkormányzati gazdálkodás ellenőrzésére. A rendeletben foglaltak végrehajtása hatással van a társadalomra.
2. Gazdasági hatás
A rendelettervezet gazdasági hatással bír, mivel a 2017. évi költségvetés eredeti előirányzatainak növekedését tartalmazza, mely további célok, esetleges problémák, vagy megoldásra váró feladatok forrását biztosítja.
3. Költségvetési hatás
A rendelettervezet az önkormányzat és a fenntartása alá tartozó költségvetési szervek költségvetésének a rendeletmódosítást követően hozott központi és önkormányzati döntések, valamint saját hatáskörű módosítások miatti korrekcióját tartalmazza.
4. Környezeti, egészségi következményei
A rendeletnek környezeti és egészségügyi következményei nincsenek.
5. Adminisztratív terheket befolyásoló hatások
A rendelet megalkotásának adminisztratív terhet befolyásoló hatása nincs, a költségvetés módosításához szükséges adminisztratív állomány önkormányzatra összesítve rendelkezésre áll.
6. A jogszabály megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható következményei. Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 34. § (4) bekezdése értelmében a Képviselő-testület az első negyedév kivételével negyedévente, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítés határidejéig – 2017. december 31-ei hatállyal – módosítja a költségvetési rendeletét. A rendelet megalkotásának elmaradása a Kormányhivatal törvényességi intézkedését vonja maga után.
7. A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi feltételek rendelkezésre állnak.
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…/2017. (VIII….) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2017. évi költségvetéséről szóló
1/2017. (II. 15.) önkormányzati rendelet módosításáról
Kőszeg Város Önkormányzatának képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, valamint az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és f) pontjaiban meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. §
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének az önkormányzat 2017. évi költségvetéséről szóló 1/2017. (II. 15.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: Rendelet) 2. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„2.§
A képviselő-testület az önkormányzat és az irányított intézmények együttes 2017. évi költségvetését
2 604 700 E Ft költségvetési bevétellel
2 735 879 E Ft költségvetési kiadással
131 179 E Ft hiánnyal
29 068 E Ft finanszírozási kiadással
160 247 E Ft belső finanszírozási bevétellel
0 E Ft külső finanszírozási bevétellel
állapítja meg.”
2 . §
A Rendelet 3. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„3. §
Működési célú költségvetési bevételek:
működési célú támogatások áht-n belülről 1 034 950 E Ft
közhatalmi bevételek 454 978 E Ft
működési bevételek 221 523 E Ft
működési célú átvett pénzeszköz 0 E Ft
Működési célú költségvetési bevételek összesen: 1 711 451 E Ft
Felhalmozási célú költségvetési bevételek:
Felhalmozási célú támogatások áht-n belülről 792 644 E Ft
Felhalmozási bevételek 87 248 E Ft
Felhalmozási célú átvett pénzeszközök 13 357 E Ft
Felhalmozási célú költségvetési bevételek összesen: 893 249 E Ft
Költségvetési bevételek összesen: 2 604 700 E Ft
Működési célú költségvetési kiadások:
a személyi jellegű kiadások 461 764 E Ft
a munkaadókat terhelő járulékok 108 424 E Ft
a dologi jellegű kiadások 788 454 E Ft
ellátottak pénzbeli juttatásai 26 800 E Ft
egyéb működési célú kiadások 416 972 E Ft
Működési költségvetési kiadások összesen: 1 802 414 E Ft
Felhalmozási célú kiadások:
beruházások 600 034 E Ft
felújítások 312 602 E Ft
egyéb működési célú kiadások 20 829 E Ft
Felhalmozási kiadások összesen: 933 465 E Ft
Költségvetési kiadások összesen: 2 735 879 E Ft
Költségvetési egyenleg (bevételek és kiadások különbözete)
működési bevételek és kiadások egyenlege - 90 963 E Ft
felhalmozási bevételek és kiadások egyenlege - 40 216 E Ft
Költségvetési egyenleg: - 131 179 E Ft
Belső finanszírozás bevételei
működési célú 2016 évi maradvány 139 972 E Ft
fejlesztési célú 2016. évi maradvány 20 275 E Ft
Külső finanszírozás bevételei
működési célú hitelfelvétel 0 E Ft
fejlesztési célú hitelfelvétel 0 E Ft
Finanszírozási bevételek összesen: 160 247 E Ft
Külső finanszírozás kiadásai
Államháztartáson belüli megelőlegezések elszámolása 29 068 E Ft
Finanszírozási kiadások összesen: - 29 068 E Ft
Finanszírozási célú műveletek egyenlege
(bevételek és kiadások különbözete): 131 179 E Ft
Az 1. melléklet az önkormányzat bevételeit és kiadásait tartalmazza kiemelt előirányzatonkénti bontásban.
A 3. §-ban megállapított bevételek jogcímenkénti és intézményenkénti, valamint a kiadások intézményenkénti részletezését a 2. és a 3. melléklet, a felhalmozási bevételek célonkénti részletezését a 4. melléklet, a felhalmozási kiadások célonkénti részletezését az 5. melléklet tartalmazza.
A 6. melléklet az önkormányzat - a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény 3.§ (1) bekezdése szerinti - adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit, illetve a 45.§ (1) bekezdés a) pontja felhatalmazása alapján kiadott jogszabályban meghatározottak szerinti saját bevételeit, a 7. melléklet az európai uniós forrásból finanszírozott projektek bevételeit és kiadásait, valamint az önkormányzat ilyen projektekhez történő hozzájárulásait tartalmazza.”
3. §
(1) A Rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
(2) A Rendelet 2. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.
(3) A Rendelet 3. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.
(4) A Rendelet 4. melléklete helyébe a 4. melléklet lép.
(5) A Rendelet 5. melléklete helyébe az 5. melléklet lép.
(6) A Rendelet 7. melléklete helyébe a 6. melléklet lép.
4. §
Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és az azt követő napon hatályát veszti.
Kőszeg, 2017. augusztus 31.
Huber László s. k. Dr. Zalán Gábor s. k.
polgármester jegyző
(Az információs táblákat és a mellékleteket lsd. a letölthető formátumban.)