Önkormányzati belépés | |
|
2017. Augusztus 31., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés
3. napirendi pont:
A gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkezetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosítása.
Tisztelt Képviselő-testület!
A gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (a továbbiakban: Gyvt.) 94. § (2a) bekezdése értelmében a közös önkormányzati hivatal székhelye szerinti települési önkormányzat köteles gyermekjóléti szolgálatot működtetni. A közös önkormányzati hivatal székhelye szerinti települési önkormányzat által működtetett gyermekjóléti szolgálat ellátási területe a közös önkormányzati hivatalhoz tartozó települések lakosságára terjed ki. A Gyvt. 94. § (4) szerint a járásszékhely település lakosságszámtól függetlenül köteles gyermekjóléti központot működtetni. A járásszékhely településen működő gyermekjóléti központ ellátási területe a járás lakosságára terjed ki.
A Központi Művészeti Óvoda és Bölcsőde bölcsődéjének ellátási területe – az elfogadott alapító okiratnak megfelelően – 2017. szeptember 1-jétől Kőszeg város közigazgatási területe lesz.
Kőszeg Város és Térsége Társulása Társulási Tanácsa és Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete által hozott korábbi döntéseknek megfelelően 2017. január 1. napjától a gyermekjóléti szolgálat működtetése visszakerült a közös önkormányzati hivatal székhelye szerinti települési önkormányzatok (Kőszeg, Horvátzsidány, Lukácsháza) feladatkörébe. Ezt a feladatot Lukácsháza Község Önkormányzata 2017. június 30. napjáig a Kőszegi Szociális Gondozási Központ útján látta el.
A Központi Művészeti Óvoda és Bölcsőde 2017. szeptember 1. napjától Kőszeg Város Önkormányzatának fenntartásába kerül, az óvodai ellátás megoldása visszakerül az önkormányzatok feladatkörébe.
Fentieknek megfelelően kerülne módosításra Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendeletének 1. §-a, mely a rendelet hatályát szabályozza.
Az előterjesztést a Humánerőforrás Bizottság és a Pénzügyi Bizottság megtárgyalta és egyhangúlag elfogadásra ajánlja.
Fentiek alapján kérem a T. Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést megtárgyalni és a rendelet-tervezetet elfogadni szíveskedjen.
Kőszeg, 2017. augusztus 24.
A jegyző nevében:
Mezei Virág s.k.
az igazgatási és építéshatósági osztály vezetője
ELŐZETES HATÁSVIZSGÁLATI LAP
A gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló rendelet-tervezethez
(a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. §-a alapján)
A tervezett jogszabály várható következményei, különösen
I. társadalmi hatásai:
A rendelet-tervezet Kőszeg Város és Térsége Társulása Társulási Tanácsa és Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete által hozott korábbi döntéseknek megfelelően, illetve a Gyvt. előírásainak megfelelően készült, melyekhez képest további módosítást nem eredményezett.
II. gazdasági hatásai:
A tervezetnek gazdasági hatása nincs.
III. költségvetési hatásai:
A rendelet-tervezetnek nincs költségvetési hatása, mert az intézményi térítési díjak nem módosultak.
IV. környezeti következményei:
A tervezetnek környezeti következményei nincsenek.
V. egészségi következményei:
A tervezetnek egészségi következményei nincs.
VI. adminisztratív terheket befolyásoló hatásai:
Adminisztratív terhet nem jelent.
VII. megalkotásának szükségessége:
Kőszeg Város és Térsége Társulása Társulási Tanácsa és Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete által hozott döntések végrehajtása miatt szükséges.
VIII. a jogalkotás elmaradásának várható következményei:
Amennyiben a rendelet-tervezet nem kerül elfogadásra, úgy a hatályos rendelet nem lesz összhangban Kőszeg Város és Térsége Társulása Társulási Tanácsa és Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete által hozott döntésekkel.
IX. alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
Nem igényel többlet feltételt az eddigiekhez képest.
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…./2017. ( ) önkormányzati rendelete
a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló
8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 29. §-ában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13.§ (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. §
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelete 1. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„1. § (1) A rendelet hatálya a 2. és 4. alcím tekintetében Kőszeg város közigazgatási területére terjed ki.
(2) A rendelet hatálya a gyermekjóléti szolgálat tekintetében Bozsok, Kőszeg és Velem települések közigazgatási területére terjed ki.
(3) A rendelet hatálya a gyermekjóléti központ tekintetében Bozsok, Bük, Cák, Csepreg, Gyöngyösfalu, Horvátzsidány, Iklanberény, Kiszsidány, Kőszeg, Kőszegdoroszló, Kőszegpaty, Kőszegszerdahely, Lócs, Lukácsháza, Nemescsó, Ólmod, Peresznye, Pusztacsó, Tormásliget, Tömörd és Velem települések közigazgatási területére terjed ki.”
2. §
Ez a rendelet 2017. szeptember 1-jén lép hatályba és az azt követő napon hatályát veszti.
Huber László s. k. Dr. Zalán Gábor s. k.
polgármester jegyző
(A mellékletet lsd. a letölthető formátumban.)
A gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkezetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosítása.
Tisztelt Képviselő-testület!
A gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (a továbbiakban: Gyvt.) 94. § (2a) bekezdése értelmében a közös önkormányzati hivatal székhelye szerinti települési önkormányzat köteles gyermekjóléti szolgálatot működtetni. A közös önkormányzati hivatal székhelye szerinti települési önkormányzat által működtetett gyermekjóléti szolgálat ellátási területe a közös önkormányzati hivatalhoz tartozó települések lakosságára terjed ki. A Gyvt. 94. § (4) szerint a járásszékhely település lakosságszámtól függetlenül köteles gyermekjóléti központot működtetni. A járásszékhely településen működő gyermekjóléti központ ellátási területe a járás lakosságára terjed ki.
A Központi Művészeti Óvoda és Bölcsőde bölcsődéjének ellátási területe – az elfogadott alapító okiratnak megfelelően – 2017. szeptember 1-jétől Kőszeg város közigazgatási területe lesz.
Kőszeg Város és Térsége Társulása Társulási Tanácsa és Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete által hozott korábbi döntéseknek megfelelően 2017. január 1. napjától a gyermekjóléti szolgálat működtetése visszakerült a közös önkormányzati hivatal székhelye szerinti települési önkormányzatok (Kőszeg, Horvátzsidány, Lukácsháza) feladatkörébe. Ezt a feladatot Lukácsháza Község Önkormányzata 2017. június 30. napjáig a Kőszegi Szociális Gondozási Központ útján látta el.
A Központi Művészeti Óvoda és Bölcsőde 2017. szeptember 1. napjától Kőszeg Város Önkormányzatának fenntartásába kerül, az óvodai ellátás megoldása visszakerül az önkormányzatok feladatkörébe.
Fentieknek megfelelően kerülne módosításra Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendeletének 1. §-a, mely a rendelet hatályát szabályozza.
Az előterjesztést a Humánerőforrás Bizottság és a Pénzügyi Bizottság megtárgyalta és egyhangúlag elfogadásra ajánlja.
Fentiek alapján kérem a T. Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést megtárgyalni és a rendelet-tervezetet elfogadni szíveskedjen.
Kőszeg, 2017. augusztus 24.
A jegyző nevében:
Mezei Virág s.k.
az igazgatási és építéshatósági osztály vezetője
ELŐZETES HATÁSVIZSGÁLATI LAP
A gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló rendelet-tervezethez
(a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. §-a alapján)
A tervezett jogszabály várható következményei, különösen
I. társadalmi hatásai:
A rendelet-tervezet Kőszeg Város és Térsége Társulása Társulási Tanácsa és Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete által hozott korábbi döntéseknek megfelelően, illetve a Gyvt. előírásainak megfelelően készült, melyekhez képest további módosítást nem eredményezett.
II. gazdasági hatásai:
A tervezetnek gazdasági hatása nincs.
III. költségvetési hatásai:
A rendelet-tervezetnek nincs költségvetési hatása, mert az intézményi térítési díjak nem módosultak.
IV. környezeti következményei:
A tervezetnek környezeti következményei nincsenek.
V. egészségi következményei:
A tervezetnek egészségi következményei nincs.
VI. adminisztratív terheket befolyásoló hatásai:
Adminisztratív terhet nem jelent.
VII. megalkotásának szükségessége:
Kőszeg Város és Térsége Társulása Társulási Tanácsa és Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete által hozott döntések végrehajtása miatt szükséges.
VIII. a jogalkotás elmaradásának várható következményei:
Amennyiben a rendelet-tervezet nem kerül elfogadásra, úgy a hatályos rendelet nem lesz összhangban Kőszeg Város és Térsége Társulása Társulási Tanácsa és Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete által hozott döntésekkel.
IX. alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
Nem igényel többlet feltételt az eddigiekhez képest.
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…./2017. ( ) önkormányzati rendelete
a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló
8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 29. §-ában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13.§ (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. §
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelete 1. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„1. § (1) A rendelet hatálya a 2. és 4. alcím tekintetében Kőszeg város közigazgatási területére terjed ki.
(2) A rendelet hatálya a gyermekjóléti szolgálat tekintetében Bozsok, Kőszeg és Velem települések közigazgatási területére terjed ki.
(3) A rendelet hatálya a gyermekjóléti központ tekintetében Bozsok, Bük, Cák, Csepreg, Gyöngyösfalu, Horvátzsidány, Iklanberény, Kiszsidány, Kőszeg, Kőszegdoroszló, Kőszegpaty, Kőszegszerdahely, Lócs, Lukácsháza, Nemescsó, Ólmod, Peresznye, Pusztacsó, Tormásliget, Tömörd és Velem települések közigazgatási területére terjed ki.”
2. §
Ez a rendelet 2017. szeptember 1-jén lép hatályba és az azt követő napon hatályát veszti.
Huber László s. k. Dr. Zalán Gábor s. k.
polgármester jegyző
(A mellékletet lsd. a letölthető formátumban.)