Önkormányzati belépés | |
|
2023. Április 27., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés
5. napirendi pont:
Az önkormányzati tulajdonban lévő lakások és helyiségek bérletéről szóló 26/2004. (X. 1.) önkormányzati rendelet módosítása (rendkívüli előterjesztés).
Tisztelt Képviselő-testület!
Felülvizsgálatra kerültek az önkormányzati tulajdonban lévő lakások bérbeadásának feltételei.
Indokolás
Az önkormányzati tulajdonban lévő lakások bérbeadása, pályázati kiírása, illetve a bérleti szerződések felülvizsgálata az önkormányzati tulajdonban lévő lakások és helyiségek bérletéről szóló 26/2004. (X. 1.) önkormányzati rendelet alapján történik.
A lakások bérbevételére kiírt pályázatoknál alkalmazott jelenleg is hatályban lévő jövedelemhatárok 2019. évben kerültek megállapításra.
A 2023. évben azonban jelentősen megemelkedett a minimálbér, illetve a garantált bérminimum összege, ezért a jelenlegi jövedelemhatárok alkalmazása már nem életszerű.
Pályázati kiírás esetén a jelenlegi jövedelemhatárok jelentősen leszűkíthetnék azok körét, akik jogosultak lennének a pályázatok benyújtására.
Jelenleg több üres lakásunk van, melyek pályázat útján bérbeadhatók lennének.
Mielőtt kiírásra kerülnek a pályázatok, célszerű lenne a jelenlegi minimálbér figyelembevételével, ahhoz igazodva meghatározni a jövedelemhatárokat.
A szociális alapon, a költségelven és a piaci alapon történő bérbeadás jövedelemhatárai a fentieknek megfelelően kerülnének emelésre.
Fentiekre tekintettel kérem a T. Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést megtárgyalni és a rendelet-tervezet elfogadni szíveskedjenek.
Kőszeg, 2023. április 20.
A polgármester nevében:
Dr. Dömötör Ramóna s.k.
mb. igazgatási osztályvezető
ELŐZETES HATÁSVIZSGÁLATI LAP
az önkormányzati tulajdonban lévő lakások és helyiségek bérletéről szóló 26/2004. (X. 1.)
önkormányzati rendelet módosításáról szóló rendelet-tervezethez
(a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. §-a alapján)
A tervezett jogszabály várható következményei, különösen
I. társadalmi hatásai:
A rendeletben meghatározott jövedelemhatárok emelésével azok, akik eddig önkormányzati lakásra pályáztak a minimálbér emelkedése ellenére továbbra is jogosultak lesznek a kiírt pályázatok benyújtására.
II. gazdasági hatásai:
A tervezetnek gazdasági hatásai nincsenek.
III. költségvetési hatásai:
A tervezetnek költségvetési hatásai nincsenek.
IV. környezeti következményei:
A tervezetnek környezeti következményei nincsenek.
V. egészségi következményei:
A tervezetnek egészségi következményei nincsenek.
VI. adminisztratív terheket befolyásoló hatásai:
A tervezet további adminisztratív terhet nem jelent.
VII. megalkotásának szükségessége:
A jövedelmi határok emelése kibővíti a lehetséges pályázók körét.
VIII. a jogalkotás elmaradásának várható következményei:
A helyi szabályozás elmaradása törvénysértést nem eredményez.
IX. alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi feltételek nem változnak.
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…./2023. (IV. …..) önkormányzati rendelete
az önkormányzati tulajdonban lévő lakások és helyiségek bérletéről szóló 26/2004. (X. 1.) önkormányzati rendelet módosításáról
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény 3. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1.§
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének az önkormányzati tulajdonban lévő lakások és helyiségek bérletéről szóló 26/2004. (X. 1.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: Rendelet.) 4. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Szociális helyzet alapján egy év időtartamra adható bérbe az önkormányzati lakás annak,
a) akinek a családjában – a vele együtt költöző családtagokat számítva – az egy főre jutó nettó jövedelme
aa) egy személy esetén a szociális vetítési alap 600%-át,
ab) két-három személy esetén a szociális vetítési alap 450%-át,
ac) négy vagy annál több személy esetén a szociális vetítési alap 320%-át
nem haladja meg,
b) akinek a vagyoni helyzete vizsgálata során a vagyon értéke nem haladja meg külön-külön vagy együttesen a (2) bekezdésben meghatározott értéket, és
c) aki Kőszeg város közigazgatási területén nem rendelkezik beköltözhető lakás tulajdonjogával.”
2.§
A Rendelet 4/A. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Költségelven három év időtartamra adható bérbe az önkormányzati lakás annak,
a) akinek a családjában – a vele együtt költöző családtagokat számítva – az egy főre jutó nettó jövedelme
aa) egy személy esetén a szociális vetítési alap 480-620 %-a,
ab) két-három személy esetén a szociális vetítési alap 320-480 %-a,
ac) négy vagy annál több személy esetén a szociális vetítési alap 270-430 %-a
között van,
b) akinek a vagyoni helyzete vizsgálata során a vagyon értéke nem haladja meg külön-külön vagy együttesen a (2) bekezdésben meghatározott értéket,
c) aki Kőszeg város közigazgatási területén nem rendelkezik beköltözhető lakás tulajdonjogával, és
d) akinek a pályázat benyújtásakor a bérbeadó felé nincs lakbérhátraléka vagy közüzemi díjtartozása.”
3.§
A Rendelet 4/B. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Piaci alapon három év időtartamra adható bérbe az önkormányzati lakás annak,
a) akinek a családjában – a vele együtt költöző családtagokat számítva – az egy főre jutó nettó jövedelme
aa) egy személy esetén a szociális vetítési alap 600%-át,
ab) két-három személy esetén a szociális vetítési alap 450%-át,
ac) négy vagy annál több személy esetén a szociális vetítési alap 320%-át
meghaladja,
b) aki Kőszeg város közigazgatási területén nem rendelkezik beköltözhető lakás tulajdonjogával, és
c) akinek a pályázat benyújtásakor a bérbeadó felé nincs lakbérhátraléka vagy közüzemi díjtartozása.”
4.§
A Rendelet 3.§ (5) bekezdésében a „az öregségi nyugdíjminimumhoz” szövegrész helyébe az „a szociális vetítési alaphoz” szöveg lép.
5.§
A Rendelet 4.§ (2) bekezdés a) és b) pontjában, a 4/A § (2) bekezdés c) és d) pontjában a „az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének” szövegrész helyébe az „a szociális vetítési alap” szöveg lép.
6.§
Ez a rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba.
Dr. Zalán Gábor s.k. Básthy Béla s.k.
jegyző polgármester
(A mellékletet lsd. a letölthető formátumban.)
Az önkormányzati tulajdonban lévő lakások és helyiségek bérletéről szóló 26/2004. (X. 1.) önkormányzati rendelet módosítása (rendkívüli előterjesztés).
Tisztelt Képviselő-testület!
Felülvizsgálatra kerültek az önkormányzati tulajdonban lévő lakások bérbeadásának feltételei.
Indokolás
Az önkormányzati tulajdonban lévő lakások bérbeadása, pályázati kiírása, illetve a bérleti szerződések felülvizsgálata az önkormányzati tulajdonban lévő lakások és helyiségek bérletéről szóló 26/2004. (X. 1.) önkormányzati rendelet alapján történik.
A lakások bérbevételére kiírt pályázatoknál alkalmazott jelenleg is hatályban lévő jövedelemhatárok 2019. évben kerültek megállapításra.
A 2023. évben azonban jelentősen megemelkedett a minimálbér, illetve a garantált bérminimum összege, ezért a jelenlegi jövedelemhatárok alkalmazása már nem életszerű.
Pályázati kiírás esetén a jelenlegi jövedelemhatárok jelentősen leszűkíthetnék azok körét, akik jogosultak lennének a pályázatok benyújtására.
Jelenleg több üres lakásunk van, melyek pályázat útján bérbeadhatók lennének.
Mielőtt kiírásra kerülnek a pályázatok, célszerű lenne a jelenlegi minimálbér figyelembevételével, ahhoz igazodva meghatározni a jövedelemhatárokat.
A szociális alapon, a költségelven és a piaci alapon történő bérbeadás jövedelemhatárai a fentieknek megfelelően kerülnének emelésre.
Fentiekre tekintettel kérem a T. Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést megtárgyalni és a rendelet-tervezet elfogadni szíveskedjenek.
Kőszeg, 2023. április 20.
A polgármester nevében:
Dr. Dömötör Ramóna s.k.
mb. igazgatási osztályvezető
ELŐZETES HATÁSVIZSGÁLATI LAP
az önkormányzati tulajdonban lévő lakások és helyiségek bérletéről szóló 26/2004. (X. 1.)
önkormányzati rendelet módosításáról szóló rendelet-tervezethez
(a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. §-a alapján)
A tervezett jogszabály várható következményei, különösen
I. társadalmi hatásai:
A rendeletben meghatározott jövedelemhatárok emelésével azok, akik eddig önkormányzati lakásra pályáztak a minimálbér emelkedése ellenére továbbra is jogosultak lesznek a kiírt pályázatok benyújtására.
II. gazdasági hatásai:
A tervezetnek gazdasági hatásai nincsenek.
III. költségvetési hatásai:
A tervezetnek költségvetési hatásai nincsenek.
IV. környezeti következményei:
A tervezetnek környezeti következményei nincsenek.
V. egészségi következményei:
A tervezetnek egészségi következményei nincsenek.
VI. adminisztratív terheket befolyásoló hatásai:
A tervezet további adminisztratív terhet nem jelent.
VII. megalkotásának szükségessége:
A jövedelmi határok emelése kibővíti a lehetséges pályázók körét.
VIII. a jogalkotás elmaradásának várható következményei:
A helyi szabályozás elmaradása törvénysértést nem eredményez.
IX. alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi feltételek nem változnak.
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…./2023. (IV. …..) önkormányzati rendelete
az önkormányzati tulajdonban lévő lakások és helyiségek bérletéről szóló 26/2004. (X. 1.) önkormányzati rendelet módosításáról
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény 3. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1.§
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének az önkormányzati tulajdonban lévő lakások és helyiségek bérletéről szóló 26/2004. (X. 1.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: Rendelet.) 4. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Szociális helyzet alapján egy év időtartamra adható bérbe az önkormányzati lakás annak,
a) akinek a családjában – a vele együtt költöző családtagokat számítva – az egy főre jutó nettó jövedelme
aa) egy személy esetén a szociális vetítési alap 600%-át,
ab) két-három személy esetén a szociális vetítési alap 450%-át,
ac) négy vagy annál több személy esetén a szociális vetítési alap 320%-át
nem haladja meg,
b) akinek a vagyoni helyzete vizsgálata során a vagyon értéke nem haladja meg külön-külön vagy együttesen a (2) bekezdésben meghatározott értéket, és
c) aki Kőszeg város közigazgatási területén nem rendelkezik beköltözhető lakás tulajdonjogával.”
2.§
A Rendelet 4/A. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Költségelven három év időtartamra adható bérbe az önkormányzati lakás annak,
a) akinek a családjában – a vele együtt költöző családtagokat számítva – az egy főre jutó nettó jövedelme
aa) egy személy esetén a szociális vetítési alap 480-620 %-a,
ab) két-három személy esetén a szociális vetítési alap 320-480 %-a,
ac) négy vagy annál több személy esetén a szociális vetítési alap 270-430 %-a
között van,
b) akinek a vagyoni helyzete vizsgálata során a vagyon értéke nem haladja meg külön-külön vagy együttesen a (2) bekezdésben meghatározott értéket,
c) aki Kőszeg város közigazgatási területén nem rendelkezik beköltözhető lakás tulajdonjogával, és
d) akinek a pályázat benyújtásakor a bérbeadó felé nincs lakbérhátraléka vagy közüzemi díjtartozása.”
3.§
A Rendelet 4/B. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Piaci alapon három év időtartamra adható bérbe az önkormányzati lakás annak,
a) akinek a családjában – a vele együtt költöző családtagokat számítva – az egy főre jutó nettó jövedelme
aa) egy személy esetén a szociális vetítési alap 600%-át,
ab) két-három személy esetén a szociális vetítési alap 450%-át,
ac) négy vagy annál több személy esetén a szociális vetítési alap 320%-át
meghaladja,
b) aki Kőszeg város közigazgatási területén nem rendelkezik beköltözhető lakás tulajdonjogával, és
c) akinek a pályázat benyújtásakor a bérbeadó felé nincs lakbérhátraléka vagy közüzemi díjtartozása.”
4.§
A Rendelet 3.§ (5) bekezdésében a „az öregségi nyugdíjminimumhoz” szövegrész helyébe az „a szociális vetítési alaphoz” szöveg lép.
5.§
A Rendelet 4.§ (2) bekezdés a) és b) pontjában, a 4/A § (2) bekezdés c) és d) pontjában a „az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének” szövegrész helyébe az „a szociális vetítési alap” szöveg lép.
6.§
Ez a rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba.
Dr. Zalán Gábor s.k. Básthy Béla s.k.
jegyző polgármester
(A mellékletet lsd. a letölthető formátumban.)