Önkormányzati belépés | |
|
Képviselő-testületi ülések
2024. December 9., Hétfő, 17:00
2018. November 29., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés
4. napirendi pont:
A gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosítása.
Tisztelt Képviselő-testület!
Kőszeg városában a bölcsődében, egyes nevelési-oktatási intézményekben, valamint a Szociális Gondozási Központban az étkeztetés ellátását a JustFood Kft. biztosítja.
A JustFood Kft. javaslatot tett a nyersanyagnorma emelésére az alábbiak szerint:
„Igyekeztünk a lehető legtakarékosabb javaslatot összeállítani, figyelembe véve az egyes alapanyagok beszerzési árának eltérő mértékű változásait, ezért általános norma-emelést nem javasolunk, a legtöbb étkezéstípusnál nincs változás 2018-hoz képest.”
A javasolt nyersanyagnorma változások:
Bölcsőde, diétás ebéd: 291 Ft helyett 305 Ft
Óvoda, ebéd: 267 Ft helyett 277 Ft
Óvoda, diétás ebéd: 278 Ft helyett 310 Ft
Általános iskola, ebéd: 305 Ft helyett 325 Ft
Általános iskola, diétás ebéd: 326 Ft helyett 359 Ft
Gimnázium, kollégium, Nagy László ebéd: 315 helyett 335 Ft
Gimnázium, kollégium, Nagy László diétás ebéd: 336 Ft helyett 369 Ft
A Kft. a nyersanyagnorma emelésre vonatkozó javaslatát az alábbiakkal indokolta:
„- A legtöbb étkezés ára változatlan.
- Az emelés mértéke még a diétás étkezések esetén sem éri el a 10%-ot.
- A Dr. Nagy László épületében működő központi konyhában folyamatosak a minőségjavítást célzó fejlesztések, október végén például a padozat és a pincefödém cseréjét végeztük el önerőből.
- Cégünk a kötelező iparűzési adón kívül is igyekszik a lehető legtöbbet visszaadni Kőszeg városának, ha már itt dolgozunk: az idei évben például a TAO keretünkből 2,7 millió forinttal támogattuk a Kőszegi Futball Klub utánpótlás nevelését.”
A JustFood Kft.-vel 2016. november 15. napján kötött szerződés IV.2. pontja értelmében a nyersanyagköltséget az önkormányzat jogosult megállapítani, melyet a szolgáltató köteles elfogadni.
A nyersanyagnorma képezi az intézményi térítési díj alapját. A gyermekétkeztetés intézményi térítési díjait a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény rendelkezései szerint az önkormányzat rendeletében kell meghatározni. A rendelet-tervezet az emelés miatti, a 2019. január 1-jétől alkalmazandó intézményi térítési díjakat tartalmazza.
Az előterjesztést a Humánerőforrás Bizottság és a Pénzügyi Bizottság megtárgyalta és mindkét bizottság egyhangúlag elfogadásra ajánlja.
a Fentiek alapján kérem a T. Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést megtárgyalni és a rendelet-tervezetet elfogadni szíveskedjen.
Kőszeg, 2018. november 22.
A polgármester nevében:
Mezei Virág s.k.
az igazgatási és építéshatósági osztály vezetője
ELŐZETES HATÁSVIZSGÁLATI LAP
A gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló rendelet-tervezethez
(a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. §-a alapján)
A tervezett jogszabály várható következményei, különösen
I. társadalmi hatásai:
A rendelet-tervezet alapján a legtöbb ebéd tekintetében emelkedik a gyermekétkeztetés intézményi térítési díja.
II-III. gazdasági, költségvetési hatásai:
A tervezet az önkormányzat számára is többletterhet jelent, mivel a nyersanyagnorma 72%-ában van meghatározva a rezsikulcs, így a nyersanyagorma emelkedése az önkormányzat által fizetendő összeget is növeli.
IV. környezeti következményei:
A tervezetnek környezeti következményei nincsenek.
V. egészségi következményei:
A tervezetnek egészségi következményei nincs.
VI. adminisztratív terheket befolyásoló hatásai:
Adminisztratív terhet nem jelent.
VII. megalkotásának szükségessége:
A szolgáltató javaslatot tett a nyersanyagnorma emelésére.
VIII. a jogalkotás elmaradásának várható következményei:
Amennyiben a nyersanyagnorma nem kerül emelésre, úgy a szolgáltatásban minőségromlás következhet be.
IX. alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
Nem igényel többlet feltételt az eddigiekhez képest.
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…./2018. ( ) önkormányzati rendelete
a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló
8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 29. §-ában és 151. § (2f) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13.§ (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. §
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: Rendelet) 7. § (2) bekezdés a) pont ab) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„ab) diétás reggeli 86,- Ft
diétás tízórai 44,- Ft
diétás ebéd 305,- Ft
diétás uzsonna 88,- Ft
napi 523,- Ft”
2. §
A Rendelet 7. § (2) bekezdés b)-d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„b) óvodában:
ba) tízórai 82,- Ft
ebéd 277,- Ft
uzsonna 82,- Ft
napi 441,- Ft
bb) diétás tízórai 105,- Ft
diétás ebéd 310,- Ft
diétás uzsonna 100,- Ft
napi 515,- Ft
c) általános iskolában:
ca) tízórai 117,- Ft
ebéd 325,- Ft
uzsonna 83,- Ft
napi 525,- Ft
cb) diétás tízórai 147,- Ft
diétás ebéd 359,- Ft
diétás uzsonna 126,- Ft
napi 632,- Ft
d) középfokú iskolában és kollégiumban:
da) reggeli 120,- Ft
tízórai 84,- Ft
ebéd 335,- Ft
uzsonna 84,- Ft
vacsora 185,- Ft
napi 808,- Ft
db) diétás reggeli 147,- Ft
diétás tízórai 84,- Ft
diétás ebéd 369,- Ft
diétás uzsonna 84,- Ft
diétás vacsora 210,- Ft
napi 894,- Ft”
3. §
Ez a rendelet 2019. január 1-jén lép hatályba és az azt követő napon hatályát veszti.
Huber László s. k. Dr. Zalán Gábor s. k.
polgármester jegyző
(A mellékletet lsd. a letölthető formátumban.)
A gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosítása.
Tisztelt Képviselő-testület!
Kőszeg városában a bölcsődében, egyes nevelési-oktatási intézményekben, valamint a Szociális Gondozási Központban az étkeztetés ellátását a JustFood Kft. biztosítja.
A JustFood Kft. javaslatot tett a nyersanyagnorma emelésére az alábbiak szerint:
„Igyekeztünk a lehető legtakarékosabb javaslatot összeállítani, figyelembe véve az egyes alapanyagok beszerzési árának eltérő mértékű változásait, ezért általános norma-emelést nem javasolunk, a legtöbb étkezéstípusnál nincs változás 2018-hoz képest.”
A javasolt nyersanyagnorma változások:
Bölcsőde, diétás ebéd: 291 Ft helyett 305 Ft
Óvoda, ebéd: 267 Ft helyett 277 Ft
Óvoda, diétás ebéd: 278 Ft helyett 310 Ft
Általános iskola, ebéd: 305 Ft helyett 325 Ft
Általános iskola, diétás ebéd: 326 Ft helyett 359 Ft
Gimnázium, kollégium, Nagy László ebéd: 315 helyett 335 Ft
Gimnázium, kollégium, Nagy László diétás ebéd: 336 Ft helyett 369 Ft
A Kft. a nyersanyagnorma emelésre vonatkozó javaslatát az alábbiakkal indokolta:
„- A legtöbb étkezés ára változatlan.
- Az emelés mértéke még a diétás étkezések esetén sem éri el a 10%-ot.
- A Dr. Nagy László épületében működő központi konyhában folyamatosak a minőségjavítást célzó fejlesztések, október végén például a padozat és a pincefödém cseréjét végeztük el önerőből.
- Cégünk a kötelező iparűzési adón kívül is igyekszik a lehető legtöbbet visszaadni Kőszeg városának, ha már itt dolgozunk: az idei évben például a TAO keretünkből 2,7 millió forinttal támogattuk a Kőszegi Futball Klub utánpótlás nevelését.”
A JustFood Kft.-vel 2016. november 15. napján kötött szerződés IV.2. pontja értelmében a nyersanyagköltséget az önkormányzat jogosult megállapítani, melyet a szolgáltató köteles elfogadni.
A nyersanyagnorma képezi az intézményi térítési díj alapját. A gyermekétkeztetés intézményi térítési díjait a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény rendelkezései szerint az önkormányzat rendeletében kell meghatározni. A rendelet-tervezet az emelés miatti, a 2019. január 1-jétől alkalmazandó intézményi térítési díjakat tartalmazza.
Az előterjesztést a Humánerőforrás Bizottság és a Pénzügyi Bizottság megtárgyalta és mindkét bizottság egyhangúlag elfogadásra ajánlja.
a Fentiek alapján kérem a T. Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést megtárgyalni és a rendelet-tervezetet elfogadni szíveskedjen.
Kőszeg, 2018. november 22.
A polgármester nevében:
Mezei Virág s.k.
az igazgatási és építéshatósági osztály vezetője
ELŐZETES HATÁSVIZSGÁLATI LAP
A gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló rendelet-tervezethez
(a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. §-a alapján)
A tervezett jogszabály várható következményei, különösen
I. társadalmi hatásai:
A rendelet-tervezet alapján a legtöbb ebéd tekintetében emelkedik a gyermekétkeztetés intézményi térítési díja.
II-III. gazdasági, költségvetési hatásai:
A tervezet az önkormányzat számára is többletterhet jelent, mivel a nyersanyagnorma 72%-ában van meghatározva a rezsikulcs, így a nyersanyagorma emelkedése az önkormányzat által fizetendő összeget is növeli.
IV. környezeti következményei:
A tervezetnek környezeti következményei nincsenek.
V. egészségi következményei:
A tervezetnek egészségi következményei nincs.
VI. adminisztratív terheket befolyásoló hatásai:
Adminisztratív terhet nem jelent.
VII. megalkotásának szükségessége:
A szolgáltató javaslatot tett a nyersanyagnorma emelésére.
VIII. a jogalkotás elmaradásának várható következményei:
Amennyiben a nyersanyagnorma nem kerül emelésre, úgy a szolgáltatásban minőségromlás következhet be.
IX. alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
Nem igényel többlet feltételt az eddigiekhez képest.
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…./2018. ( ) önkormányzati rendelete
a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló
8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 29. §-ában és 151. § (2f) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13.§ (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. §
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: Rendelet) 7. § (2) bekezdés a) pont ab) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„ab) diétás reggeli 86,- Ft
diétás tízórai 44,- Ft
diétás ebéd 305,- Ft
diétás uzsonna 88,- Ft
napi 523,- Ft”
2. §
A Rendelet 7. § (2) bekezdés b)-d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„b) óvodában:
ba) tízórai 82,- Ft
ebéd 277,- Ft
uzsonna 82,- Ft
napi 441,- Ft
bb) diétás tízórai 105,- Ft
diétás ebéd 310,- Ft
diétás uzsonna 100,- Ft
napi 515,- Ft
c) általános iskolában:
ca) tízórai 117,- Ft
ebéd 325,- Ft
uzsonna 83,- Ft
napi 525,- Ft
cb) diétás tízórai 147,- Ft
diétás ebéd 359,- Ft
diétás uzsonna 126,- Ft
napi 632,- Ft
d) középfokú iskolában és kollégiumban:
da) reggeli 120,- Ft
tízórai 84,- Ft
ebéd 335,- Ft
uzsonna 84,- Ft
vacsora 185,- Ft
napi 808,- Ft
db) diétás reggeli 147,- Ft
diétás tízórai 84,- Ft
diétás ebéd 369,- Ft
diétás uzsonna 84,- Ft
diétás vacsora 210,- Ft
napi 894,- Ft”
3. §
Ez a rendelet 2019. január 1-jén lép hatályba és az azt követő napon hatályát veszti.
Huber László s. k. Dr. Zalán Gábor s. k.
polgármester jegyző
(A mellékletet lsd. a letölthető formátumban.)