2018. November 29., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Előterjesztés letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Előterjesztés nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1.a - A 2018. évi költségvetésről szóló 2/2018. (II. 16.) önkormányzati rendelet módosítása.
1.b - Beszámoló a 2018. évi költségvetés III. negyedévi teljesítéséről.
2. - A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal köztisztviselői 2019. évi illetményalapjának és illetménykiegészítésének megállapításáról szóló önkormányzati rendelet megalkotása.
3. - A helyi adóról szóló 35/2012. (XII. 1.) önkormányzati rendelet módosítása.
4. - A gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosítása.
5. - A közterületek elnevezésének rendjéről és a házszám-megállapítás szabályairól szóló 5/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelet módosítása.
6. - Tájékoztató Kőszeg és térsége foglalkoztatási helyzetéről.
7. - Bölcsődei fejlesztési program pályázat benyújtása.
8. - A Központi Óvoda és Bölcsőde Többcélú KIKI létszámbővítési kérelme.
9. - A Szombathelyi Tankerületi Központtal történő megállapodás.
10. - Az „Általános Adatvédelmi rendeletnek - GDPR – való megfeleltetés érdekében szükséges feladatok ellátása az intézmények, valamint a Kőszegi Városüzemeltető Kft. részére megbízási szerződés keretében" tárgyú beszerzési eljárásban eredményhirdetés.
11. - A Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínház költségvetési átcsoportosítási kérelme.
12. - Vagyonügy: Döntés sikertelenül értékesített lakásról – Kőszeg, Árpád tér 13. fsz. 3.
13. - Jelentések lejárt határidejű határozatokra, beszámoló az átruházott hatáskörben hozott döntésekről.
15. - Rendkívüli előterjesztés: a fogorvosi feladatok egészségügyi vállalkozás formájában történő ellátásáról szóló megállapodások módosítása.
10. napirendi pont:
Az „Általános Adatvédelmi rendeletnek - GDPR – való megfeleltetés érdekében szükséges feladatok ellátása az intézmények, valamint a Kőszegi Városüzemeltető Kft. részére megbízási szerződés keretében" tárgyú beszerzési eljárásban eredményhirdetés.

Tisztelt Képviselő-testület!

A 2018. május 25-étől kötelezően alkalmazandó az Általános Adatvédelmi Rendelet - GDPR (az Európai Parlament és a Tanács 2016/679 Rendelete, a továbbiakban: GDPR), melynek előírásait valamennyi tagállami, személyes adatokat kezelő természetes vagy jogi személynek, közhatalmi szervnek, ügynökségnek vagy bármely egyéb szervnek, amely a személyes adatok kezelésének céljait és eszközeit önállóan vagy másokkal együtt meghatározza (a továbbiakban: adatkezelő) be kell tartania.

A fentiek értelmében a GDPR által megfogalmazott új adatvédelmi előírásokat a személyes adatkezeléssel kapcsolatban Kőszeg Város Önkormányzata intézményeinek és a Kőszegi Városüzemeltető és Kommunális Szolgáltató Nonprofit Kft. -nek (a továbbiakban: Városüzemeltető Kft.) is teljesítenie kell.

Az adatvédelem korábbi szabályaihoz képest a GDPR számos új feladatot és változást hoz, többek között: adatvédelmi tisztviselőt megbízni vagy kijelölni; az adatvédelmi tisztviselő adatait a hatóságnak (NAIH: Nemzet Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság) bejelenteni, honlapon is közzétenni; adatkezelési nyilvántartást készíteni és vezetni; biztosítani kell a hozzájáruláson alapuló adatkezeléseknél a GDPR-ben előírt személyes adatok kezeléséhez fűződő jogokat, amelynek keretében adatkezelési tájékoztatókat kell készíteni és hozzáférhetővé tenni az érintettek számára, illetve az adatok végleges és teljes körű törlése kapcsán jelenthet kihívást, annak műszaki, technológiai megvalósításában; bármilyen, a személyes adatokat érintő incidenst (adatvédelmi incidens) a Hatóság felé azonnal bejelenteni; adatbiztonsági intézkedéseket alkalmazni; mind a szabályzatokat, mind pedig az alkalmazott védelmi intézkedéseket rendszeresen felülvizsgálni; gondoskodni kell az adatkezelést végzők megfelelő adatvédelmi oktatásáról, képzéséről; új adatkezelés megkezdése előtt adatvédelmi hatásvizsgálatot lefolytatni, s indokolt esetben a Hatóságnak beküldeni; Belső Adatvédelmi és Adatbiztonsági Szabályzatot készíteni, kiadni vagy a meglévőt felülvizsgálni stb.

A GDPR értelmében az Önkormányzat intézményeinek és a Városüzemeltető Kft-nek szükséges az eddigi adatkezeléssel érintett folyamatainak felmérése, és meg nem felelősség esetén azok javítása, oly módon, hogy azok megfeleljenek a rendelet előírásainak. A jelenlegi ismeretek tükrében mind az intézmények, mind pedig a Városüzemeltető Kft. tekintetében a GDPR-nak való megfelelés érdekében külső szakértő bevonása szükséges. (A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal tekintetében is külső szakértő bevonásával oldjuk meg a GDPR-val kapcsolatos feladatokat 2018. május végétől).

Tekintettel arra, hogy valamennyi intézményünknek (Központi Óvoda és Bölcsőde Többcélú KIKI, valamint tagintézményei: Felsővárosi Tagóvoda, Peresznyei Tagóvoda, Horvátzsidányi Tagóvoda; Újvárosi Óvoda és tagintézményei: Kőszegfalvi Tagóvoda, Velemi Tagóvoda; Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínház; Kőszegi Városi Múzeum; Kőszegi Szociális Gondozási Központ; Chernel Kálmán Városi Könyvtár) és a Városüzemeltető Kft-nek is meg kell oldani a GDPR-ral kapcsolatos feladatokat, ezért célszerűnek láttuk, hogy összefogjuk ezt a feladatot, így Kőszeg Város Önkormányzata nevében írtunk ki pályázatot. Ennek megfelelően az Önkormányzat lesz a szerződéskötő fél és az ő költségvetésében kell e feladat ellátására a fedezetet biztosítani.

Mivel a jelenlegi gyakorlatban még nem alakult ki a GDPR megfelelés szabályozottsága, ezért a pályázat során kiválasztott külső szakértő feladata az intézmények és a Városüzemeltető Kft. egészére vonatkozóan feltérképezni a komplex megvalósítás lehetőségét.

A fentiekre tekintettel az alábbi feladatok elvégzésére szükséges a megállapodás megkötése:
- A megnevezett működési terület tevékenységében fellelhető, személyes adatkezelésben érintett működési folyamatok személyes adatkezelési folyamatának felmérése.
- A felmért, személyes adatkezelésben érintett adatkezelési folyamatokra vonatkozó adattérkép elkészítése.
- A személyes adatkezelésekre fókuszáló informatikai vizsgálat elvégzése az iroda által használt, a személyes adatokat kezelő alkalmazások, rendszerek vonatkozásában, a hiányosságok feltárása érdekében.
- A szükséges adatkezelési tájékoztatók, formanyomtatványok, nyilatkozatok a GDPR-nak való megfelelőségének vizsgálata és mintanyomtatványok elkészítése a felmérés alapján.
- Cselekvési terv elkészítése az egyes működési területeket érintő GDPR szerinti hiányosságok módosítása érdekében.
- Adatvédelmi oktatás tananyagának összeállítása.
- A GDPR-hez szükséges szabályzatok elkészítése.
- A feladatok elvégzését követő nyomonkövetés
Fontos kiemelni, hogy a GDPR egy folyamat, azt, hogy megfelelünk-e GDPR-nak, kontoll alatt kell tartani, tehát szükség van a folyamatos felülvizsgálatokra. A felülvizsgálatok azért is szükségesek, mert ha a jogszabályok változnak, vagy a meglévő jogszabályok kapcsán elindulnak a jogértelmezések, jogalkalmazási javaslatok, akkor a szükséges módosításokat el kell végeznünk. Ezért a megvalósítás érdekében indokoltnak tartottuk az 1+1, azaz két éves szerződés megkötését. Ezért az ajánlattételi felhívásban a szerződés időtartamát 2019. január 1 -től 2020. december 31-ig határoztuk meg.

A pályázati kiírás alapján a fenti feladatok tükrében az alábbi szakmai munkafolyamat megnevezésekre kellett a pályázatban kitérnie az ajánlattevőnek:

1. Audit
2. HR terület adatkezelése
3. IT terület megfelelőssége
4. Külső partneri szerződések GDPR megfelelőssége
5. Kamerarendszer üzemetetés áttekintése
6. Szabályzatok elkészítése
7. Oktatás, képzés

Kőszeg Város Önkormányzatának a 98/2016. (V. 26.) képviselő-testületi határozattal elfogadott beszerzési szabályzata alapján az ajánlattételi felhívást három ajánlattevőnek megküldtük.
Az ajánlattevők az ajánlattételi felhívást átvették. A megadott ajánlattételi határidőig három ajánlat érkezett be. Az ajánlatokat átvizsgálva megállapítható, hogy azok közül az alábbi kettő tartalmi és formai szempontból megfelelő.

1. számú ajánlattevő:
Ajánlattevő neve: K&J 2007 Consulting Kft.
Ajánlattevő székhelye/címe: 9700 Szombathely, Varasd u. 10.
Ellenszolgáltatás összege (nettó + ÁFA, Ft-ban): 1.661.417,- Ft + 27% ÁFA 2 évre (69.226,- Ft/hó + ÁFA)

2. számú ajánlattevő:
Ajánlattevő neve: dr. Sikos Áron Miklós
Ajánlattevő székhelye/címe: 9700 Szombathely, Berzsenyi tér 2/b.
Ellenszolgáltatás összege (nettó + ÁFA, Ft-ban): 2.799.936,- Ft + 27% ÁFA 2 évre (116.664,- Ft/hó + ÁFA)

Az alábbi ajánlattevő ajánlatát javasoljuk érvénytelennek nyilvánítani, mivel az ajánlattételi felhívásban szereplő 2 év helyett az ajánlattevő 5 évre nyújtotta be ajánlatát, valamint a pénzügyi ajánlatot szervezetenként nem bontotta meg.

3. számú ajánlattevő:
Ajánlattevő neve: Dap Sec Tanácsadó és Szolgáltató Kft.
Ajánlattevő székhelye/címe: 9700 Szombathely, Semmelweis I. u. 2.
Ellenszolgáltatás összege (nettó + ÁFA, Ft-ban): 19.200.000,- + 27% ÁFA 5 évre (320.000,- Ft/hó + ÁFA 5 évre)
A beszerzési szabályzat alapján ugyan az Önkormányzat, mint Ajánlatkérő nevében eljáró és döntő személy a polgármester, azonban mivel új feladat ellátásáról van szó, valamint a szerződés teljesítését biztosító fedezet biztosítása szükséges, ezért célszerű hogy ez esetben a képviselő-testület döntsön.

A leírtak alapján javasoljuk a beszerzési eljárás nyertesének a K&J 2007 Consulting Kft. -t kihirdetni, egyben a szerződés teljesítését biztosító fedezetnek a 2019. és 2020. évi költségvetésbe történő beépítését elrendeli szíveskedjenek.

Az előterjesztést a Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság megtárgyalta és egyhangúlag elfogadásra ajánlja.

Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést megtárgyalni és a határozati javaslatot elfogadni szíveskedjen.

Kőszeg, 2018. november 22.

A polgármester nevében:

Dr. Nagy Edina s.k.
aljegyző





HATÁROZATI JAVASLAT

1. Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a „Általános Adatvédelmi rendeletnek - GDPR – való megfeleltetés érdekében szükséges feladatok ellátása Kőszeg Város Önkormányzatának intézményei, valamint a Kőszegi Városüzemeltető és Kommunális Szolgáltató Nonprofit Kft. részére megbízási szerződés keretében” tárgyában kiírt beszerzési eljárás keretében az alábbi ajánlatot érvénytelennek nyilvánítja:

Ajánlattevő neve: Dap Sec Tanácsadó és Szolgáltató Kft.
Ajánlattevő székhelye/címe: 9700 Szombathely, Semmelweis I. u. 2.
Ellenszolgáltatás összege (nettó + ÁFA): 19.200.000,- + 27% ÁFA 5 évre (320.000,- Ft/hó + ÁFA 5 évre)

INDOK: az ajánlattételi felhívásban szereplő 2 év helyett az ajánlattevő 5 évre nyújtotta be ajánlatát, valamint a pénzügyi ajánlatot szervezetenként nem bontotta meg.

2. Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a „Általános Adatvédelmi rendeletnek - GDPR – való megfeleltetés érdekében szükséges feladatok ellátása Kőszeg Város Önkormányzatának intézményei, valamint a Kőszegi Városüzemeltető és Kommunális Szolgáltató Nonprofit Kft. részére megbízási szerződés keretében” tárgyában kiírt beszerzési eljárás nyertesének az alábbi ajánlattevőt hirdeti ki:

Ajánlattevő neve: K&J 2007 Consulting Kft.
Ajánlattevő székhelye/címe: 9700 Szombathely, Varasd u. 10.
Ellenszolgáltatás összege (nettó + ÁFA): 1.661.417,- Ft + 27% ÁFA 2 évre (69.226,- Ft/hó + ÁFA)

INDOK: Az ajánlattevő a legalacsonyabb összegű ellenszolgáltatást tette.

3. Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felhatalmazza a polgármestert a 2019. január 1-től 2020. december 31-ig terjedő időtartamra kötendő, Kőszeg Város Önkormányzatának intézményei, valamint a Kőszegi Városüzemeltető és Kommunális Szolgáltató Nonprofit Kft. részére az Általános Adatvédelmi rendeletnek - GDPR – való megfeleltetés érdekében szükséges feladatok ellátásáról szóló megbízási szerződés aláírására, egyidejűleg elrendeli a szerződés teljesítését biztosító fedezet, azaz 1.055.000,- Ft-nak a 2019. évi és 1.055.000,- Ft-nak a 2020. évi költségvetésbe történő beépítését.


Felelős: Huber László polgármester
Határidő: 1. pont vonatkozásában: azonnal,
2. pont vonatkozásában: 2018. december 31.
3. pont vonatkozásában: értelemszerűen