Önkormányzati belépés | |
|
Képviselő-testületi ülések
2024. November 28., Csütörtök, 09:00
2022. November 23., Szerda, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés
6. napirendi pont:
A fizető parkolók működésének és igénybevételének rendjéről szóló 16/2015. (VI. 26.) szóló önkormányzati rendelet módosítása.
Tisztelt Képviselő-testület!
A Magyar Posta Zrt. tájékoztató levelében értesített valamennyi érintett települést arról, hogy az energiaválság következtében egyes posták működését ideiglenesen szüneteltetik. Ennek következtében Kőszegen a lakótelepi, 2-es postán 2022. november 12-től nincs szolgáltatás.
A városban így átmenetileg egyedül a Várkör 65. sz. alatti 1-es posta áll rendelkezésre a lakosság számára, ahol az eddigiekhez képest több pult áll majd az ügyfelek rendelkezésére. Mivel ez a postaépület a városközpont forgalmas részén található, így parkolási nehézségekkel számolunk. Éppen ezért a parkolási rendelet módosítására teszünk javaslatot oly módon, hogy a postával szemben, közvetlenül a templom mellett lévő parkolóhelyeket időkorláttal, 20 perc időtartamra lehessen igénybe venni.
A helyszínen ezt időkorláttal megjelölt várakozóhely tábla kihelyezésével jelezzük. Emellett a KRESZ rendelkezései alapján szükséges a gépjármű szélvédője mögött elhelyezett tárcsán jelölni a várakozás megkezdésének időpontját.
Az előterjesztést a Városfejlesztési, Idegenforgalmi, Környezetvédelmi és Vagyonügyi Bizottság, valamint a Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság megtárgyalta. A rendelet módosítást mindkét bizottság egyhangúlag javasolja elfogadásra a Képviselő-testületnek.
Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést megtárgyalni és a rendeletmódosítást elfogadni szíveskedjen!
Kőszeg, 2022. november 18.
A polgármester nevében:
Németh Ildikó s.k.
Városüzemeltetési osztályvezető
TERVEZET
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
.../2022. (XI. …) önkormányzati rendelete
a fizető parkolók működésének és igénybevételének rendjéről szóló 16/2015. (VI. 26.) önkormányzati rendelet módosításáról
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. tv. 48.§ (5) bekezdésben kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1.§
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének a fizető parkolók működésének és igénybevételének rendjéről szóló 16/2015. (VI. 26.) önkormányzati rendeletében (a továbbiakban: rendelet) 4. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„4. § (1) A díjköteles várakozási területeken hétfőtől péntekig 8.00 – 17.00 óra között, szombaton 8.00 – 13.00 között díjfizetés ellenében lehet várakozni.
(2) A díjköteles várakozási területek időtartam korlátozás nélkül vehetők igénybe, kivéve a Várkör Fő tértől a Győry János utcáig tartó szakaszának templom felőli részét, ahol 20 perc időtartamig lehet várakozni. A várakozás megkezdésének időpontját a jármű szélvédő üvege mögött jól látható helyen elhelyezett tárcsán kell jelezni. A tárcsa jelzését a jármű eltávozása nélkül megváltoztatni tilos.”
2. §
Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
Dr. Zalán Gábor s.k. Básthy Béla s.k.
jegyző polgármester
ELŐZETES HATÁSVIZSGÁLATI LAP
a fizető parkolók működésének és igénybevételének rendjéről szóló 16/2015. (VI. 26.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló rendelet-tervezethez
(a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. §-a alapján)
A tervezett jogszabály várható következményei, különösen
I. társadalmi hatásai:
A 20 perces időkorlát bevezetésével a parkolóhelyek mielőbbi felszabadítását ösztönözzük, a forgás sebességet gyorsítjuk, annak érdekében, hogy az energiaválság következtében a Kőszeg, Várkör 65. 1-es posta megközelítése, postai szolgáltatás igénybevétele a lakosság számára rugalmasabban elérhető legyen.
II.- III. gazdasági, költségvetési hatásai:
Az időkorlát bevezetésével a díjfizetési kötelezettség a korábbiak szerint ugyanúgy fennáll.
IV. környezeti következményei:
A tervezetnek környezeti következményei nincsenek.
V. egészségi következményei:
A tervezetnek egészségi következményei nincsenek.
VI. adminisztratív terheket befolyásoló hatásai:
Az önkormányzati rendelet szabályozása nem jelent plusz adminisztrációs terhet.
VII. megalkotásának szükségessége:
A 2-es posta bezárása miatt az 1-es posta környezetében várható parkolási nehézségek megoldása teszi indokolttá a rendelet módosítást.
VIII. a jogalkotás elmaradásának várható következményei:
Nem jár következményekkel.
IX. alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
Nem igényel többlet feltételt az eddigiekhez képest.
(A mellékletet lsd. a letölthető formátumban.)
A fizető parkolók működésének és igénybevételének rendjéről szóló 16/2015. (VI. 26.) szóló önkormányzati rendelet módosítása.
Tisztelt Képviselő-testület!
A Magyar Posta Zrt. tájékoztató levelében értesített valamennyi érintett települést arról, hogy az energiaválság következtében egyes posták működését ideiglenesen szüneteltetik. Ennek következtében Kőszegen a lakótelepi, 2-es postán 2022. november 12-től nincs szolgáltatás.
A városban így átmenetileg egyedül a Várkör 65. sz. alatti 1-es posta áll rendelkezésre a lakosság számára, ahol az eddigiekhez képest több pult áll majd az ügyfelek rendelkezésére. Mivel ez a postaépület a városközpont forgalmas részén található, így parkolási nehézségekkel számolunk. Éppen ezért a parkolási rendelet módosítására teszünk javaslatot oly módon, hogy a postával szemben, közvetlenül a templom mellett lévő parkolóhelyeket időkorláttal, 20 perc időtartamra lehessen igénybe venni.
A helyszínen ezt időkorláttal megjelölt várakozóhely tábla kihelyezésével jelezzük. Emellett a KRESZ rendelkezései alapján szükséges a gépjármű szélvédője mögött elhelyezett tárcsán jelölni a várakozás megkezdésének időpontját.
Az előterjesztést a Városfejlesztési, Idegenforgalmi, Környezetvédelmi és Vagyonügyi Bizottság, valamint a Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság megtárgyalta. A rendelet módosítást mindkét bizottság egyhangúlag javasolja elfogadásra a Képviselő-testületnek.
Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést megtárgyalni és a rendeletmódosítást elfogadni szíveskedjen!
Kőszeg, 2022. november 18.
A polgármester nevében:
Németh Ildikó s.k.
Városüzemeltetési osztályvezető
TERVEZET
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
.../2022. (XI. …) önkormányzati rendelete
a fizető parkolók működésének és igénybevételének rendjéről szóló 16/2015. (VI. 26.) önkormányzati rendelet módosításáról
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. tv. 48.§ (5) bekezdésben kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1.§
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének a fizető parkolók működésének és igénybevételének rendjéről szóló 16/2015. (VI. 26.) önkormányzati rendeletében (a továbbiakban: rendelet) 4. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„4. § (1) A díjköteles várakozási területeken hétfőtől péntekig 8.00 – 17.00 óra között, szombaton 8.00 – 13.00 között díjfizetés ellenében lehet várakozni.
(2) A díjköteles várakozási területek időtartam korlátozás nélkül vehetők igénybe, kivéve a Várkör Fő tértől a Győry János utcáig tartó szakaszának templom felőli részét, ahol 20 perc időtartamig lehet várakozni. A várakozás megkezdésének időpontját a jármű szélvédő üvege mögött jól látható helyen elhelyezett tárcsán kell jelezni. A tárcsa jelzését a jármű eltávozása nélkül megváltoztatni tilos.”
2. §
Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
Dr. Zalán Gábor s.k. Básthy Béla s.k.
jegyző polgármester
ELŐZETES HATÁSVIZSGÁLATI LAP
a fizető parkolók működésének és igénybevételének rendjéről szóló 16/2015. (VI. 26.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló rendelet-tervezethez
(a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. §-a alapján)
A tervezett jogszabály várható következményei, különösen
I. társadalmi hatásai:
A 20 perces időkorlát bevezetésével a parkolóhelyek mielőbbi felszabadítását ösztönözzük, a forgás sebességet gyorsítjuk, annak érdekében, hogy az energiaválság következtében a Kőszeg, Várkör 65. 1-es posta megközelítése, postai szolgáltatás igénybevétele a lakosság számára rugalmasabban elérhető legyen.
II.- III. gazdasági, költségvetési hatásai:
Az időkorlát bevezetésével a díjfizetési kötelezettség a korábbiak szerint ugyanúgy fennáll.
IV. környezeti következményei:
A tervezetnek környezeti következményei nincsenek.
V. egészségi következményei:
A tervezetnek egészségi következményei nincsenek.
VI. adminisztratív terheket befolyásoló hatásai:
Az önkormányzati rendelet szabályozása nem jelent plusz adminisztrációs terhet.
VII. megalkotásának szükségessége:
A 2-es posta bezárása miatt az 1-es posta környezetében várható parkolási nehézségek megoldása teszi indokolttá a rendelet módosítást.
VIII. a jogalkotás elmaradásának várható következményei:
Nem jár következményekkel.
IX. alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
Nem igényel többlet feltételt az eddigiekhez képest.
(A mellékletet lsd. a letölthető formátumban.)