Önkormányzati belépés | |
|
Képviselő-testületi ülések
2024. November 28., Csütörtök, 09:00
2022. November 23., Szerda, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés
10. napirendi pont:
A 2023. évi belső ellenőrzési terv jóváhagyása.
Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal 2023. évi
BELSŐ ELLENŐRZÉSI TERVE
Tisztelt Képviselő-testület!
A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 119. § (3)-(5) bekezdése értelmében: „(3) A jegyző köteles - a jogszabályok alapján meghatározott - belső kontrollrendszert működtetni, amely biztosítja a helyi önkormányzat rendelkezésére álló források szabályszerű, gazdaságos, hatékony és eredményes felhasználását.
(4) A jegyző köteles gondoskodni - a belső kontrollrendszeren belül - a belső ellenőrzés működtetéséről az államháztartásért felelős miniszter által közzétett módszertani útmutatók és a nemzetközi belső ellenőrzési standardok figyelembevételével. A helyi önkormányzat belső ellenőrzése keretében gondoskodni kell a felügyelt költségvetési szervek ellenőrzéséről is.
(5) A helyi önkormányzatra vonatkozó éves ellenőrzési tervet a képviselő-testület az előző év december 31-éig hagyja jóvá.”
A költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről és belső ellenőrzéséről szóló 370/2011 (XII. 31.) Kormányrendelet 31. § előírta a tárgyévet követő évre vonatkozó éves ellenőrzési tervkészítési kötelezettséget, továbbá meghatározta az éves ellenőrzési terv tartalmát.
Az éves ellenőrzési terv kockázatelemzés alapján felállított prioritások és a belső ellenőrzés rendelkezésére álló erőforrások figyelembevételével került összeállításra.
Az éves ellenőrzési terv soron kívüli ellenőrzési feladatokra 4 nap, tanácsadási feladatokra 6 nap tartalékidőt tartalmaz.
Az ellenőrzési tervet megalapozó elemzések és a kockázatelemzés eredményének összefoglaló bemutatása, kockázati tényezők feltárása és értékelése
Meghatározásra kerültek azok a kockázatok, amelyek veszélyt jelentenek Kőszeg Város Önkormányzata, Bozsok községi Önkormányzat, Velem községi Önkormányzat és a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal működésére.
A veszélyt jelentő kockázatok a következők:
- jogszabályi változások,
- szabályzatok aktualizálásának folyamata nehézkes,
- infláció hatása, energia árak jelentős emelkedése,
- határidő tartása nem megfelelő, elsősorban a monopolhelyzetben lévő szolgáltatók részéről,
- humánerőforrás (jelentős mértékű fluktuáció),
- szakmai naprakészség csökkenése,
- munkaerő-piaci helyzet alakulása (nem megfelelő a kínálat, minőségben, szakmai felkészültségben),
- kontrollok működése, (pontatlan elszámolást, dokumentálás hiányosságait nem észlelik megfelelő időben),
- információáramlás (munkaterületek közti - nem megfelelő - kommunikáció),
- túlzott adminisztráció, sürgősségi adatszolgáltatások
- informatikai rendszerek:
- eszközök fejlesztésének üteme lassú,
- programokhoz való hozzáférések szabályozása, jogosultságok, védelem.
A stratégiai célok megvalósítását segítő ellenőrzések:
• A működés és gazdálkodás során a tevékenységeket szabályszerűen, gazdaságosan, hatékonyan, eredményesen hajtsák végre;
• Kiemelt szerepet kap a bevételek beszedése;
• Megvédeni az erőforrásokat a veszteségektől, károktól és a nem rendeltetésszerű használattól;
• Meg kell vizsgálni, hogy a végrehajtott ellenőrzésekről összeállított ellenőrzési jelentések megállapításaira és javaslataira készített intézkedési terveket végrehajtották-e;
• Kiemelt szerepet kap a gazdasági események dokumentálási rendjének fontossága.
A 2023. évi Belső ellenőrzési tervet megalapozó kockázatelemzés a rendelkezésre álló útmutatók alapján kialakított kockázatelemzési modell alkalmazásával készült.
A 2023. évi belső ellenőrzés feladatainak tervezését a következő prioritások határozták meg:
- jogszabályi változások nyomon követése,
- szabályozottság biztosítása,
- a rendszer komplexitása,
- a gazdálkodás színvonalának emelése,
- a vagyonvédelem fontossága,
- szabályok szerinti feladatellátás,
- belső kontrollok működése,
- a legutóbbi ellenőrzés óta eltelt idő,
- az irányított/felügyelt szervek ellenőrzése,
- korábbi belső ellenőrzések során tapasztalt hibák, hiányosságok megszüntetése,
- kommunikáció javítása.
A kockázatok minősítése:
- alacsony
- közepes
- magas
A kiválasztott folyamatok közül a következők közepes kockázati pontot értek el:
- Jogszabályi változások nyomon követése
- Vagyonvédelem,
- Bevételek hatékony beszedése,
- A szabályok szerinti feladatellátás.
A kockázatelemzés során a mérés magas minősítésű kockázatot nem mutatott.
Az előzőek ismeretében kerültek kiválasztásra az ellenőrzésre tervezett tevékenységek:
1.) Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínház működési szabályozottságának és gazdálkodásának vizsgálata - utóellenőrzés
A 2020. évi vizsgálatról készített ellenőrzési jelentésbe foglalt megállapításokra és javaslatokra készített intézkedési tervet végrehajtották-e?
2.) Kőszeg Város Önkormányzata helyi iparűzési adóval kapcsolatos tevékenységének ellenőrzése
3.) a) Bozsok községi Önkormányzat
b) Velem községi Önkormányzat
2022. évi költségvetési beszámoló mérlegsorainak leltárral való alátámasztottságának vizsgálata;
2022. évi MUNKAIDŐ MÉRLEG
0,5 főre számítva
1. Létszám
0,5 fő belső ellenőr
2. Elméleti kapacitás 365 nap
3. Csökkentő tényezők:
hétvége 105 nap
fizetett ünnepek: 8 nap
képzés, továbbképzés: 6 nap
4. Kapacitás ellenőri napban (elméleti kapacitás-csökkentő tényezők): 246 nap
Kapacitás 0,5 főre számítva 123 nap
5. Tartalék 10 nap
tanácsadási feladatokra 6 nap
soron kívüli ellenőrzésre 4 nap
6. Tervezett munkatervi feladatokra rendelkezésre áll 113 nap
7. Kapacitást növelő tényezők külső szakértő bevonása külön vezetői döntés alapján: -
A 2023. évi ellenőrzési munkatervben szereplő 3 db ellenőrzés, és az egyéb belső ellenőrzési feladatok lefedik a 113 ellenőri munkanapot.
Az ellenőrzési munkatervet összeállította:
Teveliné Bándi Mária belső ellenőr
Az előterjesztést a Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság megtárgyalta és egyhangúlag elfogadásra ajánlja.
Kőszeg, 2022. november 18.
Dr. Zalán Gábor s.k.
jegyző
HATÁROZATI JAVASLAT
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2023. évi ellenőrzési tervet a melléklet szerinti tartalommal jóváhagyja.
Felelős: Dr. Zalán Gábor jegyző
Határidő: folyamatos
Melléklet:
KŐSZEGI KÖZÖS ÖNKORMÁNYZATI HIVATAL 2023. ÉVI BELSŐ ELLENŐRZÉSI TERVE:
1. számú ellenőrzés
Az ellenőrzött szervezeti egység Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal
Pénzügyi és gazdálkodási Osztály
Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínház
Az ellenőrzés tárgya: Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínház működési szabályozottságának és gazdálkodásának vizsgálata - utóellenőrzés
Az ellenőrzés célja: Annak megállapítása, hogy
- a 2020. évi vizsgálatról készített ellenőrzési jelentésbe foglalt megállapításokra és javaslatokra készített intézkedési tervet végrehajtották-e?
Az ellenőrizendő időszak: 2022 - 2023. év
Az ellenőrzés típusa: utóellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei: Szabályzatok tételes, dokumentumok és nyilvántartások mintavételes ellenőrzése.
Az ellenőrzés tervezett ütemezése: 2023. március - május hó
Szükséges ellenőrzési kapacitás: 1 fő belső ellenőr
Az ellenőrzésre tervezett napok száma: 25 ellenőri nap
Azonosított kockázati tényezők: Korábbi belső ellenőrzés során tapasztalt hibák, hiányosságok megszüntetése.
2. számú ellenőrzés
Az ellenőrzött szervezeti egység Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal
Igazgatási Osztály
Pénzügyi és Gazdálkodási Osztály
Az ellenőrzés tárgya: Kőszeg Város Önkormányzata helyi iparűzési adóval kapcsolatos tevékenységének ellenőrzése
Az ellenőrzés célja: Annak megállapítása, hogy
- rendelkeznek-e a Képviselő-testület által jóváhagyott helyi adó rendelettel és az összhangban van-e a törvényi előírásokkal;
- az iparűzési adó nyilvántartása, adóelőleg fizetés, adó beszedése az előírásoknak megfelelően történik-e;
- a munkafolyamatokra vonatkozó ellenőrzési nyomvonalat elkészítették-e?
Az ellenőrizendő időszak: 2022-2023. év
Az ellenőrzés típusa: rendszerellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei: szúrópróbaszerű ellenőrzés
Az ellenőrzés tervezett ütemezése: 2023. június - szeptember hó
Szükséges ellenőrzési kapacitás: 1 fő belső ellenőr
Az ellenőrzésre tervezett napok száma: 45 ellenőri nap
Azonosított kockázati tényezők: A bevételek beszedése,
legutóbbi ellenőrzés óta eltelt idő,
kontrollok működése
3. számú ellenőrzés
Az ellenőrzött szervezeti egység Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal
Pénzügyi és Gazdálkodási Osztály
Velemi Kirendeltségi Iroda
Bozsok Község Önkormányzat
Velem Község Önkormányzat
Az ellenőrzés tárgya Bozsok Község és Velem Község Önkormányzata 2022. évi költségvetési beszámoló mérlegsorainak leltárral való alátámasztottságának vizsgálata
Az ellenőrzés célja Annak megállapítása, hogy
- a Hivatal leltározási szabályzata tartalmazza-e hogyan kell elvégezni az Önkormányzatok eszközeinek és forrásainak számbavételét,
- a leltározást a vonatkozó szabályozásnak megfelelően végzik-e,
- biztosított-e a 2022. évi beszámoló leltárral való alátámasztottsága?
Az ellenőrizendő időszak 2022. év
Az ellenőrzés típusa pénzügyi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei Dokumentumok, nyilvántartások mintavételes ellenőrzése
(helyszíni ellenőrzés, adatbekérés)
Az ellenőrzés tervezett ütemezése 2022. október - november hó
Szükséges ellenőrzési kapacitás 1 fő belső ellenőr
Az ellenőrzésre tervezett napok száma 20 ellenőri nap
Azonosított kockázati tényezők A vagyonvédelem fontossága.
A legutóbbi ellenőrzés óta eltelt idő.
A 2023. évi belső ellenőri terv nem tartalmaz 2022. évről áthúzódó belső ellenőrzést.
Képzések, továbbképzések:
A belső ellenőrök 2023. évi kötelező és egyéb szakmai továbbképzésére tervezett napok száma 6 nap.
Képzési terv:
Mérlegképes könyvelők regisztrációjához szükséges képzés 2 nap
Adó és egyéb szakmai jogszabályok változásáról szóló konferencia 4 nap
Összesen 6 nap
Tartalékidő:
A 2023. évi belső ellenőri munkaidő mérleg 10 nap tartalékidővel (6 napot tanácsadási feladatokra, 4 napot soron kívüli ellenőrzésre) számol.
A belső ellenőrzés jogszabályban előírt feladatainak időszükséglete:
Sorszám A belső ellenőrzési vezető főbb feladatai Időszükséglet
nap
1. Kockázatelemzéssel alátámasztott stratégiai és éves ellenőrzési tervek összeállítása. 8
2. Munkaterv alapján végzett ellenőrzések 90
3. Az ellenőrzésekről nyilvántartások vezetése:
- Nyilvántartás vezetése a végrehajtott ellenőrzésekről.
- Nyilvántartás vezetése a belső ellenőrzési jelentésben tett megállapítások és javaslatok alapján készült intézkedési tervben foglalt feladatok végrehajtásáról. 7
4. A Jegyző tájékoztatása az éves ellenőrzési terv megvalósításáról, és az attól való eltérésről. Az éves ellenőrzési jelentés, illetve az összefoglaló ellenőrzési jelentés összeállítása. 8
5. Összesen: 113
(A mellékleteket lsd. a letölthető formátumban.)
A 2023. évi belső ellenőrzési terv jóváhagyása.
Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal 2023. évi
BELSŐ ELLENŐRZÉSI TERVE
Tisztelt Képviselő-testület!
A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 119. § (3)-(5) bekezdése értelmében: „(3) A jegyző köteles - a jogszabályok alapján meghatározott - belső kontrollrendszert működtetni, amely biztosítja a helyi önkormányzat rendelkezésére álló források szabályszerű, gazdaságos, hatékony és eredményes felhasználását.
(4) A jegyző köteles gondoskodni - a belső kontrollrendszeren belül - a belső ellenőrzés működtetéséről az államháztartásért felelős miniszter által közzétett módszertani útmutatók és a nemzetközi belső ellenőrzési standardok figyelembevételével. A helyi önkormányzat belső ellenőrzése keretében gondoskodni kell a felügyelt költségvetési szervek ellenőrzéséről is.
(5) A helyi önkormányzatra vonatkozó éves ellenőrzési tervet a képviselő-testület az előző év december 31-éig hagyja jóvá.”
A költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről és belső ellenőrzéséről szóló 370/2011 (XII. 31.) Kormányrendelet 31. § előírta a tárgyévet követő évre vonatkozó éves ellenőrzési tervkészítési kötelezettséget, továbbá meghatározta az éves ellenőrzési terv tartalmát.
Az éves ellenőrzési terv kockázatelemzés alapján felállított prioritások és a belső ellenőrzés rendelkezésére álló erőforrások figyelembevételével került összeállításra.
Az éves ellenőrzési terv soron kívüli ellenőrzési feladatokra 4 nap, tanácsadási feladatokra 6 nap tartalékidőt tartalmaz.
Az ellenőrzési tervet megalapozó elemzések és a kockázatelemzés eredményének összefoglaló bemutatása, kockázati tényezők feltárása és értékelése
Meghatározásra kerültek azok a kockázatok, amelyek veszélyt jelentenek Kőszeg Város Önkormányzata, Bozsok községi Önkormányzat, Velem községi Önkormányzat és a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal működésére.
A veszélyt jelentő kockázatok a következők:
- jogszabályi változások,
- szabályzatok aktualizálásának folyamata nehézkes,
- infláció hatása, energia árak jelentős emelkedése,
- határidő tartása nem megfelelő, elsősorban a monopolhelyzetben lévő szolgáltatók részéről,
- humánerőforrás (jelentős mértékű fluktuáció),
- szakmai naprakészség csökkenése,
- munkaerő-piaci helyzet alakulása (nem megfelelő a kínálat, minőségben, szakmai felkészültségben),
- kontrollok működése, (pontatlan elszámolást, dokumentálás hiányosságait nem észlelik megfelelő időben),
- információáramlás (munkaterületek közti - nem megfelelő - kommunikáció),
- túlzott adminisztráció, sürgősségi adatszolgáltatások
- informatikai rendszerek:
- eszközök fejlesztésének üteme lassú,
- programokhoz való hozzáférések szabályozása, jogosultságok, védelem.
A stratégiai célok megvalósítását segítő ellenőrzések:
• A működés és gazdálkodás során a tevékenységeket szabályszerűen, gazdaságosan, hatékonyan, eredményesen hajtsák végre;
• Kiemelt szerepet kap a bevételek beszedése;
• Megvédeni az erőforrásokat a veszteségektől, károktól és a nem rendeltetésszerű használattól;
• Meg kell vizsgálni, hogy a végrehajtott ellenőrzésekről összeállított ellenőrzési jelentések megállapításaira és javaslataira készített intézkedési terveket végrehajtották-e;
• Kiemelt szerepet kap a gazdasági események dokumentálási rendjének fontossága.
A 2023. évi Belső ellenőrzési tervet megalapozó kockázatelemzés a rendelkezésre álló útmutatók alapján kialakított kockázatelemzési modell alkalmazásával készült.
A 2023. évi belső ellenőrzés feladatainak tervezését a következő prioritások határozták meg:
- jogszabályi változások nyomon követése,
- szabályozottság biztosítása,
- a rendszer komplexitása,
- a gazdálkodás színvonalának emelése,
- a vagyonvédelem fontossága,
- szabályok szerinti feladatellátás,
- belső kontrollok működése,
- a legutóbbi ellenőrzés óta eltelt idő,
- az irányított/felügyelt szervek ellenőrzése,
- korábbi belső ellenőrzések során tapasztalt hibák, hiányosságok megszüntetése,
- kommunikáció javítása.
A kockázatok minősítése:
- alacsony
- közepes
- magas
A kiválasztott folyamatok közül a következők közepes kockázati pontot értek el:
- Jogszabályi változások nyomon követése
- Vagyonvédelem,
- Bevételek hatékony beszedése,
- A szabályok szerinti feladatellátás.
A kockázatelemzés során a mérés magas minősítésű kockázatot nem mutatott.
Az előzőek ismeretében kerültek kiválasztásra az ellenőrzésre tervezett tevékenységek:
1.) Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínház működési szabályozottságának és gazdálkodásának vizsgálata - utóellenőrzés
A 2020. évi vizsgálatról készített ellenőrzési jelentésbe foglalt megállapításokra és javaslatokra készített intézkedési tervet végrehajtották-e?
2.) Kőszeg Város Önkormányzata helyi iparűzési adóval kapcsolatos tevékenységének ellenőrzése
3.) a) Bozsok községi Önkormányzat
b) Velem községi Önkormányzat
2022. évi költségvetési beszámoló mérlegsorainak leltárral való alátámasztottságának vizsgálata;
2022. évi MUNKAIDŐ MÉRLEG
0,5 főre számítva
1. Létszám
0,5 fő belső ellenőr
2. Elméleti kapacitás 365 nap
3. Csökkentő tényezők:
hétvége 105 nap
fizetett ünnepek: 8 nap
képzés, továbbképzés: 6 nap
4. Kapacitás ellenőri napban (elméleti kapacitás-csökkentő tényezők): 246 nap
Kapacitás 0,5 főre számítva 123 nap
5. Tartalék 10 nap
tanácsadási feladatokra 6 nap
soron kívüli ellenőrzésre 4 nap
6. Tervezett munkatervi feladatokra rendelkezésre áll 113 nap
7. Kapacitást növelő tényezők külső szakértő bevonása külön vezetői döntés alapján: -
A 2023. évi ellenőrzési munkatervben szereplő 3 db ellenőrzés, és az egyéb belső ellenőrzési feladatok lefedik a 113 ellenőri munkanapot.
Az ellenőrzési munkatervet összeállította:
Teveliné Bándi Mária belső ellenőr
Az előterjesztést a Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság megtárgyalta és egyhangúlag elfogadásra ajánlja.
Kőszeg, 2022. november 18.
Dr. Zalán Gábor s.k.
jegyző
HATÁROZATI JAVASLAT
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2023. évi ellenőrzési tervet a melléklet szerinti tartalommal jóváhagyja.
Felelős: Dr. Zalán Gábor jegyző
Határidő: folyamatos
Melléklet:
KŐSZEGI KÖZÖS ÖNKORMÁNYZATI HIVATAL 2023. ÉVI BELSŐ ELLENŐRZÉSI TERVE:
1. számú ellenőrzés
Az ellenőrzött szervezeti egység Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal
Pénzügyi és gazdálkodási Osztály
Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínház
Az ellenőrzés tárgya: Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínház működési szabályozottságának és gazdálkodásának vizsgálata - utóellenőrzés
Az ellenőrzés célja: Annak megállapítása, hogy
- a 2020. évi vizsgálatról készített ellenőrzési jelentésbe foglalt megállapításokra és javaslatokra készített intézkedési tervet végrehajtották-e?
Az ellenőrizendő időszak: 2022 - 2023. év
Az ellenőrzés típusa: utóellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei: Szabályzatok tételes, dokumentumok és nyilvántartások mintavételes ellenőrzése.
Az ellenőrzés tervezett ütemezése: 2023. március - május hó
Szükséges ellenőrzési kapacitás: 1 fő belső ellenőr
Az ellenőrzésre tervezett napok száma: 25 ellenőri nap
Azonosított kockázati tényezők: Korábbi belső ellenőrzés során tapasztalt hibák, hiányosságok megszüntetése.
2. számú ellenőrzés
Az ellenőrzött szervezeti egység Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal
Igazgatási Osztály
Pénzügyi és Gazdálkodási Osztály
Az ellenőrzés tárgya: Kőszeg Város Önkormányzata helyi iparűzési adóval kapcsolatos tevékenységének ellenőrzése
Az ellenőrzés célja: Annak megállapítása, hogy
- rendelkeznek-e a Képviselő-testület által jóváhagyott helyi adó rendelettel és az összhangban van-e a törvényi előírásokkal;
- az iparűzési adó nyilvántartása, adóelőleg fizetés, adó beszedése az előírásoknak megfelelően történik-e;
- a munkafolyamatokra vonatkozó ellenőrzési nyomvonalat elkészítették-e?
Az ellenőrizendő időszak: 2022-2023. év
Az ellenőrzés típusa: rendszerellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei: szúrópróbaszerű ellenőrzés
Az ellenőrzés tervezett ütemezése: 2023. június - szeptember hó
Szükséges ellenőrzési kapacitás: 1 fő belső ellenőr
Az ellenőrzésre tervezett napok száma: 45 ellenőri nap
Azonosított kockázati tényezők: A bevételek beszedése,
legutóbbi ellenőrzés óta eltelt idő,
kontrollok működése
3. számú ellenőrzés
Az ellenőrzött szervezeti egység Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal
Pénzügyi és Gazdálkodási Osztály
Velemi Kirendeltségi Iroda
Bozsok Község Önkormányzat
Velem Község Önkormányzat
Az ellenőrzés tárgya Bozsok Község és Velem Község Önkormányzata 2022. évi költségvetési beszámoló mérlegsorainak leltárral való alátámasztottságának vizsgálata
Az ellenőrzés célja Annak megállapítása, hogy
- a Hivatal leltározási szabályzata tartalmazza-e hogyan kell elvégezni az Önkormányzatok eszközeinek és forrásainak számbavételét,
- a leltározást a vonatkozó szabályozásnak megfelelően végzik-e,
- biztosított-e a 2022. évi beszámoló leltárral való alátámasztottsága?
Az ellenőrizendő időszak 2022. év
Az ellenőrzés típusa pénzügyi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei Dokumentumok, nyilvántartások mintavételes ellenőrzése
(helyszíni ellenőrzés, adatbekérés)
Az ellenőrzés tervezett ütemezése 2022. október - november hó
Szükséges ellenőrzési kapacitás 1 fő belső ellenőr
Az ellenőrzésre tervezett napok száma 20 ellenőri nap
Azonosított kockázati tényezők A vagyonvédelem fontossága.
A legutóbbi ellenőrzés óta eltelt idő.
A 2023. évi belső ellenőri terv nem tartalmaz 2022. évről áthúzódó belső ellenőrzést.
Képzések, továbbképzések:
A belső ellenőrök 2023. évi kötelező és egyéb szakmai továbbképzésére tervezett napok száma 6 nap.
Képzési terv:
Mérlegképes könyvelők regisztrációjához szükséges képzés 2 nap
Adó és egyéb szakmai jogszabályok változásáról szóló konferencia 4 nap
Összesen 6 nap
Tartalékidő:
A 2023. évi belső ellenőri munkaidő mérleg 10 nap tartalékidővel (6 napot tanácsadási feladatokra, 4 napot soron kívüli ellenőrzésre) számol.
A belső ellenőrzés jogszabályban előírt feladatainak időszükséglete:
Sorszám A belső ellenőrzési vezető főbb feladatai Időszükséglet
nap
1. Kockázatelemzéssel alátámasztott stratégiai és éves ellenőrzési tervek összeállítása. 8
2. Munkaterv alapján végzett ellenőrzések 90
3. Az ellenőrzésekről nyilvántartások vezetése:
- Nyilvántartás vezetése a végrehajtott ellenőrzésekről.
- Nyilvántartás vezetése a belső ellenőrzési jelentésben tett megállapítások és javaslatok alapján készült intézkedési tervben foglalt feladatok végrehajtásáról. 7
4. A Jegyző tájékoztatása az éves ellenőrzési terv megvalósításáról, és az attól való eltérésről. Az éves ellenőrzési jelentés, illetve az összefoglaló ellenőrzési jelentés összeállítása. 8
5. Összesen: 113
(A mellékleteket lsd. a letölthető formátumban.)