2012. Május 31., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Előterjesztés letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Előterjesztés nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1. - Az önkormányzat 2012. évi költségvetésről szóló 4/2012. (III. 5.) rendelet módosítása.
2.a - A nemzetiségi önkormányzatokkal kötendő, új megállapodás jóváhagyása.
2.b - Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2007. (IV. 1.) önkormányzati rendelet módosítása.
3. - Törvényességi felhívás megtárgyalása és a helyi adókról szóló 19/1993. (XII. 1.) önkormányzati rendelet módosítása.
4. - A történelmi belváros új közlekedési rendjével összefüggő, a parkolási rendről szóló 5/2001. (IV. 1.) és a történelmi belváros gépjármű-közlekedésének szabályairól szóló 35/2005. (XI. 1.) önkormányzati rendeletek módosítása.
5. - A települési szilárd hulladékkel kapcsolatos köztisztasági közszolgáltatás kötelező igénybevételéről szóló 21/2001. (XI. 1.) önkormányzati rendelet módosítása.
6. - Kőszeg Város műemlékvédelmi helyzete.
7. - Önkormányzati szabályzat alkotása Kőszeg Város Önkormányzata tulajdonát képező muzeális értékű vagyontárgyak őrzéséről és használatáról.
8. - Bozsok és Velem községek önkormányzataival Közös Önkormányzati Hivatal létrehozása.
9. - A településrendezés eszközeit meghatározó tervdokumentáció módosítása.
10. - A Kőszegi Városüzemeltető Kft. 2011. évi beszámolója.
11. - A Kőszegi Városüzemeltető Kft. Felügyelő Bizottságának 2011. évi beszámolója.
12. - Beszámoló az önkormányzat kintlévőségeiről.
13. - A Bersek József KIKI Általános Iskola alapító okiratának módosítása.
14. - A többcélú kistérségi társulás megállapodásának módosítása.
15. - Az Írottkő Natúrparkért Egyesülettel kötött megbízási szerződés módosítása.
16. - A 6648/8 hrsz-ún ingatlan belterületbe vonása.
17. - A Felső körút forgalmi rendjének felülvizsgálata.
18. - Kőszeg Város rövid, közép és hosszútávú energetikai cselekvési keretterve.
19. - A Vasivíz Zrt.-be apportált vagyon működtetésére és a szolgáltatásra vonatkozó üzemeltetési szerződés.
20. - Az Alpannónia projekt előfinanszírozásához hitel felvétele.
21. - Az Alpannónia projekt módosítása.
22. - Támogatás igénylése a helyi közösségi közlekedés normatív támogatásához.
23. - Temető u. 1-3. előtti közlekedési táblákkal kapcsolatos felülvizsgálat.
24. - A mezőőri motorkerékpár ingyenes átadása.
25. - Az önkormányzat tulajdonában, a kht. használatában lévő kistraktor értékesítése.
26.a - Vagyonügyek: Sikertelenül pályáztatott ingatlanok.
26.b - Vagyönügyek: A 0186/31 hrsz-ú ingatlan értékesítése.
26.c - Vagyonügyek: Megüresedett bérlakásokról való döntés.
28. - Egy mappában a 2012. május 31-i képviselő-testületi ülés anyagai I. rész
30. - Jelentések lejárt határidejű határozatokra, beszámoló átruházott jogkörben hozott döntésekről
31. - Sürgősségi előterjesztés: a bankszámlavezetésre vonatkozó közbeszerzési eljárás eredményhirdetése
10. napirendi pont:
A Kőszegi Városüzemeltető Kft. 2011. évi beszámolója.

Tisztelt Képviselő-testület!

Törvényi kötelezettségünknek eleget téve, munkaprogramjuknak megfelelően tájékoztatom Önöket a társaság 2011 évi munkájáról, eredményeiről.
A tájékoztatóhoz mellékelem a 2011 évi beszámolót és a hozzá tartozó szöveges kiegészítést, elemzést, amely minden, a törvény által előírt adatot tartalmaz.

I. Általános ismertetés
A Kft. Kőszeg Város Önkormányzata 100 %-os tulajdonú társasága. Többnyire az Önkormányzattal kötött közszolgáltatási szerződés alapján, az Alapító Okiratban foglalt tevékenységi körökben, az Önkormányzat Képviselő-testülete által elfogadott felújítási, karbantartási tervek és szolgáltatási díjak szerint végezzük feladatainkat, együttműködve a Városfejlesztési és Üzemeltetési Osztállyal.
A hulladékgazdálkodással kapcsolatos kötelező közszolgáltatást Kőszegen és a kőszegi kistérségben vállalkozási keretek között végezzük, ugyanúgy a fizető parkoló és a piac működtetését is. Ehhez önkormányzati támogatást nem kapunk. Ugyancsak saját bevételéből gazdálkodik a társaság ingatlankezelő részlege, amely bevételeiből fedezetet biztosít az önkormányzati intézmények műszaki fenntartásához is.
A településtisztasági, parkfenntartási, út- és csapadékelvezető rendszer karbantartási feladatokat, a köztéri berendezések karbantartását az Önkormányzat finanszírozza előre elfogadott költségvetés szerint a Városfejlesztési és Üzemeltetési Osztály megrendelése alapján és ellenőrzése mellett.
Meg kell jegyeznem, hogy a hulladékszállítási díjak 2010 óta, a lakbérek 3 éve, a városfenntartási szolgáltatási díjak harmadik éve nem változtak, miközben a társaság költségeinek jelentős részét kitevő üzemanyag és energia költség összege másfélszeresére nőtt.
Fejlesztési lehetőségeink korlátozottak. Tevékenységünket részben a 2005 évi megalakításkor apportként bevitt, részben önkormányzati tulajdonú, használatba adott gépekkel, eszközökkel, ingatlanokkal végezzük, melyek egy része könyv szerint nullára íródott. Az Önkormányzat a fejlesztéshez saját erőt biztosítani nem tud, pályázati lehetőségek ilyen célokra már nincsenek.



A nehézségek ellenére működőképességünket megőriztük, szerződéses kötelezettségeinknek eleget tettünk. Gazdálkodásunk során hitel felvételére nem került sor. Gazdálkodásunk pénzügyi mutatóit a részletes pénzügyi beszámoló és a hozzátartozó kiegészítés tartalmazza.

A beszámoló részletessége ellenére kiemelek néhány adatot, mely a társaság gazdálkodását különösen jellemzi, meghatározza.


1. Bevételek-kiadások alakulása
Bevételeink az előző évihez képest 1,65 %-kal (5.601 e Ft) csökkentek. Ennek oka főként az ingatlanértékesítés miatt kieső bérleti díj bevétel, valamint a kintlévőségek növekedése. Egyéb bevételeink – melynek nagy részét önkormányzati támogatás, foglalkoztatást segítő támogatás teszi ki – az előző évihez 13.000 e Ft-tal csökkentek. Ezt a hulladékkezelés területén mutatkozó többlet árbevétel nem tudta teljes mértékben kompenzálni.
2. Költségek alakulása
A bevezetett takarékossági intézkedéseknek, biztonsági felszereléseknek köszönhetően az anyagi jellegű ráfordításaink 29.503 e Ft-tal (17%) csökkentek az előző évihez képest, a társaságot sújtó üzemanyagár növekedés és építőanyagokat érintő infláció mellett.
Bérköltségeink, illetve személyi jellegű ráfordításaink 10.867 e Ft-tal csökkentek az előző évihez képest (7,3%). Ez a további létszámcsökkentésnek köszönhető, valamint a jelentősen csökkent közcélú foglalkoztatásnak és az utána járó támogatásnak.
Jelentősen nőtt az egyéb ráfordítások összege. Ez főként a behajthatatlan követelések leírásából, valamint a kintlévőségek értékvesztésének leírásából származik. Értéke 18.733 e Ft. Ennek leírása nélkül a társaság eredménye ennyivel magasabb lenne, de az nem mutatna reális képet a társaság vagyoni helyzetéről, eredményéről. A könyvvizsgáló és a táraság főkönyvelője egybehangzó véleménye szerint szükséges volt a megfelelő korrekció végrehajtása.
3. Eredmény
A társaság eredménye az előző évihez képest – elsősorban a kintlévőségek értékesítésének, valamint a behajthatatlan követelések leírásának következtében – 484 e Ft-tal csökkent (4,8%) 2011 évben: 9.675 e Ft.
4. Eszközállomány alakulása
Az eszközállomány értéke összességében 11.554 e Ft-tal nőtt. Sajnos azonban a növekedést a forgóeszközök értékének növekedése (követelések) jelenti, melynek a behajthatósága bizonytalan, mellette a befektetett eszközök értéke – a korlátozott fejlesztési lehetőségek miatt – 4.720 e Ft-tal csökkent.
5. Amortizáció, fejlesztés
Az előző évben nettó 8.622 e Ft értékben hajtottunk végre fejlesztést, melynek keretében vásároltunk 1 db összkerékhajtásos univerzális kommunális traktort, 1 db sószóró adaptert, 1 db aszfaltmaró adaptert már meglévő alapgépre. Ezenkívül 247 e Ft értékben vásároltunk 3 db kisebb értékű tárgyi eszközt.

6. Kintlévőségek
Követeléseink összege az évi több száz intézkedés ellenére nőtt 101.898 e Ft-ról 121.313 e Ft-ra. Ez részben a számlázási gyakorlat megváltozásával is magyarázható, mely szerint az utolsó negyedévi hulladékszállítási díjat még december 31. előtt számlázzuk, a fizetési határidő szintén december 31, de a befizetések következő év januárjára csúsznak. Sajnos a fizetési fegyelem és képesség annak ellenére romlik, hogy szolgáltatási és bérleti díjainkat 3 éve nem növeltük.
7. Hatósági vizsgálatok, megállapítások, önkormányzati vizsgálatok, belső vizsgálatok
Az elmúlt év folyamán a társaság tevékenységével kapcsolatban három hatóság folytatott teljes körű vizsgálatot.
7.1. A Nyugat-dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség folytatott teljes körű felülvizsgálatot 2011.06.21-én a hulladéklerakó és létesítményei, valamint az Egységes Környezethasználati Engedélyben foglaltak szerinti működés vonatkozásában.
Az ellenőrzés során kifogásolták, hogy az általuk utólagosan előírt gázkutak építése a működő lerakón nem történt meg. Erről a 2011 évi beszámolóban már említést tettem Önöknek, kifogásolták továbbá, hogy az Egységes Környezethasználati Engedélyben meghatározott egyes hulladékfajtákból (PET hulladék, gumi hulladék) többet gyűjtöttünk be, annak ellenére, hogy azokat egyébként a törvényi előírásoknak megfelelően kezeltük.
Hiányosságként állapították meg, hogy a közületek, illetve a lakosság által beszállított kevert építkezési és bontási hulladékhoz nem kértünk alapjellemzést. ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy minden beszállított mennyiségből vett mintát laboratóriumban be kellene vizsgáltatni.
A hatóság mindezen „hiányosságok” miatt 300 e Ft bírság megfizetésére kötelezte a társaságot, és intézkedési terv benyújtását kérte. A bírságot befizettük, az intézkedési tervet benyújtottuk, melyet a hatóság elfogadott. A gázkutak tervezését megrendeltük, a munka folyamatban van. A kivitelezés továbbra is bizonytalan, hiszen a beruházás valószínűsíthetően több tízmillió Ft-os nagyságrendű, melyhez sem a társaság, sem az önkormányzat nem tud jelenleg forrást biztosítani.
7.2. A Vas Megyei Kormányhivatal Népegészségügyi Szakigazgatási Szerve Szombathelyi, Csepregi, Kőszegi Kistérségi Népegészségügyi Intézete folytatott vizsgálatot 2011.09.19-én az alábbi területeken:
- hulladéklerakó
- komposztáló telep
- hulladéklerakó-állati hulla tárolás
- hulladékudvar
- inert hulladék lerakó
- köztisztasági öltöző
- nyilvános WC-k
- Alsó krt-i telephely szociális létesítmények
Az ellenőrzés során bírságolásra okot adó rendellenességet egyetlen területen sem állapítottak meg. Az apróbb hiányosságokat azonnal javítottuk.

7.3. 2011.11.02-án kezdett a Nemzeti Adó- és Vámhivatal Vas megyei Igazgatósága 2009-2010 évekre visszamenőleg általános forgalmi adó bevallására irányuló ellenőrzést. A vizsgálat 2012 évben fejeződött be.
Terhünkre összesen 1.733 e Ft adóhiányt, javunkra 7.744 e Ft adótöbbletet állapított meg. Az eltérések kizárólag az arányosított ÁFA számításának eltérő megítéléséből származnak. 2 évre visszamenőleg más hiányosságot nem tártak fel. A végső határozatot még nem kaptuk meg.


II. Szakmai értékelés

A továbbiakban szeretném bemutatni főbb tevékenységeinket, a feladatok volumenét, a rendelkezésre álló műszaki adatok, személyi, tárgyi feltételeket, gondokat, eredményeket, jövőbeli elképzeléseket.
Az egyes feladatok pénzügyi eredményeit az egyszerűsített pénzügyi beszámoló tartalmazza.

Kertészet, parkfenntartás

Mivel a parkfenntartási munkákról minden évben részletes, munkafázisokra és havi ütemezésre lebontott költségvetési tervet nyújtunk be a mennyiségek pontos megjelölésével, ezért csak néhány, a feladat volumenét értékeltető mutatót szeretnék figyelmükbe ajánlani.

- nyírt füves terület 390000 m2
- utcai sorfák gondozása 1400 db
- közterületi lombos fa 3198 db
- elültetett virág 10-12.000 db
- külterületek gondozása 340.000 m2
- sövények nyírása 3.060 fm
- játszóterek gondozása 9 db
- parki sétányok karbantartása
- (permetezés, zúzalékolás) 14.000 m2
- Fő tér talajtakarók, örökzöldek gondozása ≈ 2000 db
- fakivágások, -ültetések (2010-ben a Gurisatti Kertészettől ajándékba kapott 90 db facsemetét ültettünk el.)
Létszám:
- 1 fő kertészmérnök csoportvezető (a köztisztasági feladatok irányítását és a közhasznú munkások foglalkoztatását is ellátja)
- 5 fő állandó fizikai dolgozó, és lehetőség szerint közcélú, közhasznú munkások, illetve közérdekű munkára ítéltek.
- Géppark: 1 db Multicar kistgk., 18 éves
1 db VW kistgk., 10 éves
1 db Pronár traktor adapterrel, 9 éves
1 db fűnyíró traktor (Kubota), 8 éves
1 db fűnyíró traktor (ETÉSIA), 2 éves
1 db önjáró szárzúzó, 12 éves
kézi kisgépek (sövényvágó, tuskómaró, láncfűrészek, ágazó fűrész, rotációs kapa)
1 db KIOTI univerzális összkerékhajtású traktor sószóró adapterrel, 2011 évi fejlesztés

Mint a beszámoló általános részéből is kiderül, folyamatos gondot jelent az egyre inkább elöregedő eszközpark pótlása, frissítése. Mivel költségcsökkentés miatt a dolgozók létszámát a minimálisan elegendőre csökkentettük, a működőképességet csak megfelelő színvonalú műszaki eszközök
rendelkezésre állása mellett tudjuk fenntartani. Folyamatos gondot jelent a közterületek bontás utáni helyreállítása, illetve ennek hiánya.

Településtisztasági feladatok:

A munkát a közszolgáltatási szerződésnek megfelelően 4 fő állandó alkalmazottal és heti három alkalommal gépi sepréssel végezzük. A feladat magasabb színvonalú elvégzéséhez hozzájárul az önkormányzattal kialakult közhasznú foglalkoztatást elősegítő jó kapcsolat, melynek eredményeként a társaságnál változó létszámú közcélú munkást foglalkoztatunk.
A 4 órás közcélú foglalkoztatás senkinek nem jó.
A dolgozók az eligazítással, reggelivel, a munkahelyre való kimenetellel minimum 1 órát eltöltenek. Ezen felül biztosítani kellene számukra munkaidő végén karbantartási lehetőséget.
Szombat, vasárnap és ünnepnapokon 2 fő * 4 órás ügyeletet, takarítást tartunk. A városi rendezvények után a közszolgáltatási szerződésnek megfelelően térítésmentesen végezzük a takarítást és a szükség szerinti ügyeletet, illetve hulladékszállítást.

Problémát jelent az utcai hulladékgyűjtők állapota, melyeknek cseréjére már tettem javaslatot, melyet a Képviselő-testület el is fogadott, de költségvetési okok miatt nem valósult meg.
A víznyelőket tavasszal és ősszel tisztítjuk, a folyókákat folyamatosan takarítjuk. A szökőkutak karbantartását és takarítását szükség szerint folyamatosan végezzük.
A nyilvános WC-k takarítása szintén a Városüzemeltető feladata.
A Piac karbantartását és takarítását is a Városüzemeltető látja el. Mindezen feladatokat térítésmentesen, saját költségvetésünk terhére végezzük.

Hulladékgyűjtés, -kezelés

Szolgáltatási területünk nem változott. Két település kivételével (Gyöngyösfalu, Lukácsháza) a teljes Kőszegi Kistérséget ellátjuk. A PARKOM Kft. szolgáltatási területéről (Bük) is befogadjuk a települési hulladékot.

Ellátott lakosság szám kb.: 16000 fő
Kommunális csoport létszáma: 17 fő
1 fő csoportvezető
1 fő ügyfélszolgálati előadó, adminisztratív dolgozó
6 fő tehergépkocsi-vezető
6 fő rakodómunkás (hulladékgyűjtő gépkocsin, ill. hulladékudvarban)
2 fő portás hulladéklerakón
1 fő gépkezelő
(+ 1 fő autószerelő és gépszerelő a teljes Városüzemeltető Kft-re)

1. Hulladékkezelő létesítmények állapot leírása
1.1. Kommunális hulladéklerakó
1.1.1. A hulladéklerakó állapotjellemzése
Alkalmazott technológia: gödörfeltöltéses, majd dombépítéses.
Támfalépítés folyamatosan történik a lerakó É-i, K-i és Ny-i oldalán a hulladék szigetelésen kívülre kerülésének megakadályozása érdekében.
1.1.2. Műszaki védelem:
Szigetelés: a 22/2001. (X.10.) KöM rendeletnek megfelelően
Monitoring: 5 db talajvízfigyelő kút
Geoelektromos mérőrendszer
A talajvízfigyelő kutakból és a csurgalékvíz medencéből az Egységes Környezethasználati Engedélyben, illetve a vízjogi engedélyben meghatározott gyakorisággal történik a vízminőség vizsgálat. A minták bevizsgálása akkreditált laboratóriumban történt az engedélyben meghatározott komponensekre.
A vízminta vizsgálatok és a szigetelést ellenőrző mérőrendszer rendellenességet nem jeleztek.

1.1.3. A hulladéklerakóban 2011. december 31-én rendelkezésre álló szabad kapacitás:

A 2011 évben lerakott hulladék szintje kb. 0,41 m, így kb. a szabad kapacitás 2011. december 31-én: 64 002 m3.
1.1.4. A lerakott hulladék biológiai hulladék tartalma:
a) 2011 évi állapot a mérések átlagából (február, május, szeptember, november hónapok)
10,9 % + 12,2 % +27,61%+ 22,2% = 18,23 %
4
A mérés különböző helyekről és négy időpontban vett mintából történt.

b) Részletes összetétel vizsgálat 2011 októberében történt, a vizsgálatot akkreditált laboratórium végezte.

1.1.5. A hulladéklerakó depóniagáz összetételének mérése megtörtént 2009-ben, mely beküldésre került a környezetvédelmi Hatóság felé. Gázkezelő rendszer kialakítása nem történt meg.
Jelenleg folyamatban van a gázkezelő-rendszer tervezése.


1.1.6. A hulladéklerakóban 2011 évben lerakott hulladék mennyisége és fajtái:

A hulladéklerakóba lerakott hulladék mennyisége és fajtái:
EWC kódszám Megnevezés Mennyiség (t)
20 03 07 Lom hulladék 364,899
20 03 01 Egyéb települési hulladék, ideértve a kevert települési hulladékot is 7290,254
20 03 03 Úttisztításból származó hulladék 37,36
17 09 04 Kevert építkezési és bontási hulladékok 81,45
20 02 02 Talaj és kövek 7249,53


1.1.7. A lerakott hulladék szintje:
Összes lerakott hulladék: 17 972 m3előtömörített hulladék. A meglévő hulladékrétegre kb. 0,82 m előtömörített hulladék került, kompaktoros tömörítés után (1:2 tömörítési arány mellett) az egy év alatti szintemelkedés kb. 0,41m.

1.2. Hulladékudvar
1.2.1. A létesítmény műszaki jellemzői, állapotleírása
A hulladékudvar egy 300 m2-es fém könnyűszerkezetes, fűtetlen csarnokban működik, a csarnokon belül egy 18,45 m2-es veszélyes hulladék tárolóval. Déli oldalán 93,61 m2-es fedett szín került kialakításra, ahol a már előkezelt (válogatott, bálázott) hulladékot tároljuk.

1.2.2. A hulladékudvar műszaki berendezései
1 db 2 kamrás AVERMANN típusú bálázógép
1 db Shredder 8080 D/500 Duplo DEGA típusú univerzális daráló
1 db válogató szalag és 1 db kézi targonca

1.2.3. A hulladékudvarban 2011 évben begyűjtött, előkezelt és hulladékkezelőnek átadott nem veszélyes hulladékok:
EWC kódszám Megnevezés Mennyiség (t)
15 01 02 Műanyag csomagolási hulladékok 43,01
15 01 01 Papír és karton 58,8
15 01 07 Üveg 30,38
16 01 03 Termékként tovább nem használható gumiabroncsok 176,4
02 02 02 Hulladékká vált állati szövetek 1,26


1.2.4. A hulladékudvarban 2011 évben begyűjtött és átmenetileg tárolt veszélyes hulladékok:
EWC kódszám Megnevezés Mennyiség (kg)
20 01 35 Veszélyes ag-ot tartalmazó, kiselejtezett elektromos és elektronikus ber. 200
20 01 27 Vesz. ag-ot tartalmazó festékek, tinták, ragasztók 920
20 01 33 Elemek és akkumulátorok 390
20 01 26 Olaj és zsír, amely kül. 20 01 25-től 90
A veszélyes hulladékot a Megoldás Kft. szállítja el évente egy alkalommal.
A veszélyes hulladékokkal kapcsolatos adatszolgáltatások az előírt határidőben beküldésre kerültek a felügyelőség felé.

1.3. Komposztáló telep
1.3.1. Komposztáló telep műszaki állapota, paraméterek:
Műszaki paraméterek:
Kapacitás: 1700 t/év
Prizma térfogata: 250 m3
Prizmák száma: 1 db
Teljes terület: 4000 m2
Létesítményei: előkészítőtér, komposztáló, utóérlelő, csurgalékvíz elvezető rendszer, csurgalékvíz-medence, burkolt út, kerítés kapu, növényzet.
Alkalmazott technológia:
GORE-TEX szemipermeábilis membránnal takart, zárt levegőztetett komposztáló.

1.3.2. Beszállított és komposztált hulladék mennyisége 2011 évben:
EWC kódszám Megnevezés Mennyiség (t)
20 02 01 Biológiailag lebomló hulladékok 74,22
02 01 03 Hulladékká vált növényi szövetek 106,2
02 03 99 Közelebbről nem meghatározott hulladékok (borseprő) 3,6
A komposzt a városi parkfenntartásban kerül felhasználásra.

1.4. Inert hulladék feldolgozó
1.4.1. Létesítmény: 1 db 8 000 m2 felületű szilárd burkolattal ellátott övárokkal körülvett fogadótér.
1.4.2. Feladata:
- feldolgozatlan inert hulladék tárolása
- feldolgozatlan inert hulladék előkészítése feldolgozásra
o idegen hulladék, szemét eltávolítása
o túl méretes darabok törése maximum 50 x 50 cm-re
o vasbeton hulladék vasalásának darabolása 50 cm hosszra
- inert hulladék feldolgozása
- feldolgozott hulladék tárolása elszállításig
1.4.3. Műszaki berendezések:
- 1 db RM 60 típusú félmobil inert hulladék feldolgozó berendezés, földelválasztó előrostával, fémkiválasztó mágnessel és kihordószalaggal.
- 2 db RENAULT Midlum típusú 4 x 4 hajtású önjáró alvázra szerelt 3 oldalra billenő acélplatóval ellátott szállítójármű
- Renault Midlum 220.14D (4 x 2) típusú járóképes alvázra szerelt MUT-SBP7-3D típusú billenőplatós felépítmény, és a fülke mögé szerelt Palfinger PK 1000R 2 típusú daru
- 1 db Komatsu WB 97S-2 típusú árokásó homlokrakodógép
- 1 db csúszókerekes SK714-5 típusú kompakt rakodógép

2011 évben az alábbi inert hulladékok kerültek begyűjtésre:
EWC kódszám Megnevezés Mennyiség (t)
17 01 01 Beton 315,99
17 01 02 Téglák 453,31
17 01 03 Cserép és kerámiák 38,36
17 03 02 Bitumen keverékek 70,95
17 05 04 Föld és kövek 323,2

Fenti hulladékokat a Kőszegi Városüzemeltető Nonprofit Kft. saját célra hasznosította.
Az átvett hulladékok előkezelése, aprítása után keletkező törmelék alkalmas nehezen járható, kátyús földutak javítására, valamint alkalmazható talajjavító rétegekként, talajkiegyenlítésekhez legalsó rétegként.
A feldolgozott törmelék bevizsgálásra került az Építésügyi Minőségellenőrző Innovációs Nonprofit Kft. által, az Alkalmazástechnikai Bizonyítvány száma: ATB-4/2010.

Ingatlankezelés

Lakások száma: 337 db
Nemlakás bérlemények: 43 db
Garázs+ terület: 62 db
Földterület (bérbe adva): 44 db

Bevételek: 2010. év 2011. év
Az ingatlankezelés árbevétele lakbérből: 49.825.766,- 50.598.029,-
Közüzemi díjakból: 23.320.784,- 23.282.774,-
Behajthatatlan követelés: -161810,- -1.688.946,-
Összesen: 73.146.550,- 72.191.857,-
Nemlakáscélú bérlemények árbevétele: 34.168.910,- 29.257.390,-
Garázs + terület: 2.157.360,- 2.255.127,-
Haszonbérleti díj: 580.913,- 553.023,-
Összesen: 36.907.183,- 32.065.540,-
Mindösszesen: 110.053.733,- 104.257.397,-




Kiadások 2010. évi Kiadások 2011. évi
Közüzemi díjak:
23.465.668,- Közüzemi díjak:
23.922.958,-
Üzemelési ktg: (dugulás elhárítás, rágcsáló irtás stb.) 482.139,- Üzemelési ktg: (dugulás elhárítás, rágcsáló irtás stb.) 384.260,-
Iroda működési ktg.+ bér. + közterhek 7.132.561,- Iroda működési ktg.+ bér. + közterhek 7.515.259,-
Intézmény karbantartás ktg: 5.715.000,- Intézmény karbantartás ktg: 4.375.000,-
Ügyvédi ktg. Szakértői díjak, végrehajt. Ktg. 3.418.720,- Ügyvédi ktg. Szakértői díjak, végrehajt. Ktg. 2.793.022,-
Homlokzat felújítás, Gyöngyös u. 27.,
Szellőző berendezés kiépítése Bezerédy u. 3. 2.596.000,-


5.106.250,-
Társasházi kiadások 8.643.715,- Társasházi kiadások 9.075.000,-
Lakás leadás: 240.000,- Lakás leadás: 857.000,-
Üres lakások helyreállítása Árpád tér 13, Árpád tér 25., Rákóczi F. u. 78.,Sigray u.1 Űrhajósok u. 13.Liszt F. u. 26. 2db, Hunyadi u. 11. Temető u. 6. 2 db, Űrhajósok u. 19. 13.656.250,- 11 db üres lakás helyreállítása 12.725.940,-
Karbantartás 29.869.412,- Karbantartás 33.715.250,-
Összesen: 100.325.715,- Összesen: 95.363.689,-


2011. évben a Városüzemeltető Nonprofit Kft. javaslatára lakbéremelés nem történt.

A hátralékok behajtása ügyében a vizsgált évben a következő intézkedések történtek:
A lakbér és közüzemi díj hátralék miatt 112 alkalommal küldtünk ki felszólított, 43 esetben – mivel a felszólítóra nem reagáltak – éltünk a bérleti szerződés felmondásával. Az adósságkezelő program segítségével 19 család hátraléka rendezésére 1948.252,-Ft-ot utalt át a Hivatal. A letiltásokból 1.133.957,-Ft folyt be, ez 9 bérlő jövedelméből történt. Jelenleg bíróság előtt 6 bérlő ügye van. 2011. évben 2 bérlőt kilakoltattunk, jelenleg 11 bérlő kilakoltatása van folyamatban.
A Polgármesteri Hivatal Szociális Osztálya 16 lakást utalt ki, 4 lakáscsere történt és 5 bérlő adta le az önkormányzati lakást.

Sajnos sok bérlőnek nincs jövedelme, illetve rendszeres szociálissegélyt kap, így nem tudjuk a tartozást behajtani, ilyen esetben a szerződést felmondjuk.
Kintlévőségeink a lakbér és közüzemi díj területén a legmagasabbak annak ellenére, hogy az intézkedések száma éves szinten meghaladja a háromszázat.
2011. évben is több esetben előfordult, hogy a lakásokra kijelölt új bérlők már az első hónaptól nem fizették a lakbért vagy befizettek egy hónapot és utána már nem fizettek.
A 13/2006. (IV.20.) önkormányzati rendelet 7.§.-a alapján lakbérkedvezmény adható a bérlőnek. 2011. évben 125 bérlő volt jogosult a kedvezményre. Lakásfenntartási támogatást 107 bérlő esetében utalt át a Polgármesteri Hivatal.
Az önkormányzati lakások privatizációjának következtében kialakult vegyes (magán ill. önk.) tulajdonú társasházakkal kapcsolatosan a feladatunk kettős.
Abban az esetben, amikor a közös képviselő látja el a társasház kezelői feladatait, a vele való kapcsolattartás, a közüzemi díjak, illetve az elvégzett karbantartás önkormányzati tulajdoni hányadára eső költség kifizetése, átutalása, közgyűléseken a tulajdonos önkormányzat képviselete a feladatunk.
A másik esetben a kezelői feladatkör továbbra is irodánkra hárul, ebben az esetben az adminisztrációs munka sokkal több, tekintettel arra, hogy minden tulajdonossal külön kell egyeztetni a szükséges javítási, karbantartási munkák felmerülése esetén.
A megüresedő lakások (kilakoltatás, elhalt bérlő) lakhatóvá tétele a lakások jelenlegi állapota miatt nagy terhet ró a bérbeadó Ingatlankezelőre, a lakások teljes felújítást igényelnek. 2011-ben 11 lakás felújítása történt.
Az előző évekhez hasonlóan az intézményhálózat műszaki fenntartását az Ingatlankezelés saját kivitelezésben elvégezte.


Út-járda, csapadékcsatorna, zúzalékos utak, közterületek, közúti jelzőtáblák, térelzárók stb. cseréje, karbantartása, telepítése

A feladatot a Képviselő-testület által előző évben jóváhagyott útkarbantartási terv szerint a Városfejlesztési és Üzemeltetési osztály megrendelése és ellenőrzése mellett végezzük. A rendelkezésre álló pénzügyi keret 2010 év óta nem változott.

Köztéri berendezések karbantartása

Ide tartoznak a városi padok, asztalok, információs táblák, hulladékgyűjtők, térelzárók, korlátok, oszlopok telepítése, karbantartása, a városi szökőkutak üzemeltetése, karácsonyi díszvilágítás szerelése, napernyők kihelyezése, karbantartása, stb.
A rendelkezésre álló pénzügyi keret a testület által éves szinten meghatározott fix városüzemeltetési költségen belül a Városfejlesztési és üzemeltetési Osztály megrendelése alapján rugalmasan változhat.

Piacüzemeltetés

A piac üzemeltetését az önkormányzati rendelet szerint a vonatkozó háttérjogszabályok szerint üzemeltetjük. Állapota korszerűtlen, műszakilag leromlott, elavult.
Felújítására jelentősebb összeget fordítani nem tudunk, mivel a bevételek csak szűkösen fedezik az üzemeltetési költségeket is. (piacfelügyelő bére, takarítás, nyilvános WC)
A működéshez szükséges alapvető feltételeket biztosítjuk.
Hatósági kifogást, panaszbejelentést a beszámoló időszakában nem kaptunk.
A piac állapota miatt a helypénzek díjait 2005 év óta nem emeltük. A problémák ellenére a piac közkedvelt helye a lakosságnak, a virágpiac pedig üde színfoltja a városnak.
Várospolitikai szempontból fontos lenne az egész Város-major területének végleges hasznosítására vonatkozó koncepció kialakítása.





Fizető parkoló

Az előző évihez képest a szolgáltatási díjak nem változtak. Bevételeink az előző évihez képest tovább csökkentek (ezt a pénzügyi beszámoló tartalmazza). Emiatt 2 évre visszamenőleg teljes körű belső vizsgálatot rendeltem el. Elsődlegesen megállapítható, hogy az ügyfélszolgálat vezetője munkáját hanyag módon végezte, melyet jogtanácsos jelenlétében felvett jegyzőkönyvben elismert. Tevékenységével anyagi kárt okozott a társaságnak. Ezért munkaviszonyát megszüntettük, vele szemben kártérítési igényt jelentettünk be, melyet szükség esetén polgári peres eljárás keretében kívánunk érvényesíteni. Az elbocsátott dolgozó 2012 évben 2 millió Ft kártérítést megfizetett a társaságnak. A továbbiakról várhatóan 3 hónapon belül tudom értesíteni a Felügyelő bizottságot.


Gyepmesteri tevékenység

Az állati hullák gyűjtése, átmeneti tárolása a Regionális Hulladéklerakón történik a helyi hulladékgazdálkodásról szóló önkormányzati rendelet és a vonatkozó háttérjogszabályok alapján. Szállítás szükség szerint, de minimálisan heti 1 alkalommal az ATEV-vel kötött szerződés alapján.
A város közterületein elhullott állatokat a Városüzemeltető Kft. gyűjti össze és szállítja a telephelyre.
A kóbor ebek befogását a Gencsapáti székhelyű Star Lagúna Bt. végzi megbízási szerződés alapján. Munkájukkal kapcsolatban kifogás nem érkezett.


Műszaki csoport

Tevékenység: önkormányzati tulajdonú bérlakások, ingatlanok, intézmények műszaki fenntartása, köztéri berendezések karbantartása, javítása, játszóterek felügyelete és javítása, út-, járda-, hídkarbantartás.
Feladatukat a közszolgáltatási szerződés szerint, a Városfejlesztési és Üzemeltetési Osztály megrendelése alapján végzik. Éves bevételük a pénzügyi beszámoló szerint 14.235 e Ft.
Ezen kívül a csoport az ingatlankezelési, piac fenntartási, fizető parkoló, telephely üzemeltetési, hulladékgazdálkodási, kertészeti, úttisztítási feladatok elvégzésére 13.078 munkaórát fordított, melynek értéke az Önkormányzat felé is alkalmazott, csökkentett rezsi órabérrel 23.450 e Ft.
Így a csoport tényleges teljesítménye 37.775 e Ft, a tavalyi 34.703 e Ft-tal szemben.
Az egyes feladatokra fordított óraszámokat az alábbi táblázat tartalmazza. Értelemszerűen a belső szolgáltatást igénybevevő csoportok költségei a ráfordított összeggel nőnek.

Óraszámok 2011 Lakás Piac Parkoló Telephely Hulladék Kertészet Úttisztítás
január 987 6 105 109 102 19
február 912 10 102 105 97 29
március 897 86 97 98 80 36
április 793 70 58 68 57 57 150
május 846 13 27 115 47 40 212
június 708 24 62 17 61 32 208
július 479 149 78 18 126 19
augusztus 653 51 79 43 84 20
szeptember 720 247 72 15 56 47
október 780 24 49 45 60 32
november 810 26 28 104 87 18
december 604 5 14 79 44 21
Összesen: 9189 511 771 816 901 370 570


Központi irányítás

Központi irányítás alatt az irodai dolgozókat értjük.
Összesen 4 fő látja el a feladatot a valamikori 18 fő helyett.
- 1 fő számviteli vezető:
könyvelési, számviteli feladatok ellátása, iktatás, pénztár, szükség esetén vezető helyettesítése
- 1 fő ingatlankezelési előadó:
ügyfélszolgálat, az összes önkormányzati ingatlannal kapcsolatos ügyintézés, levelezés, számlázás, könyvelés, kintlévőségek behajtása, bírósági ügyek
- 1 fő hulladékgazdálkodási előadó
ügyfélszolgálat, több mint 3000 szerződéses partner, számlázás, könyvelés, logisztika, értékesítés, hatósági jelentések
- 1 fő munkaügyi előadó, fizető parkolási előadó kapcsolt munkakörben
munkaüggyel kapcsolatos feladatok, fizető parkolóval kapcsolatos ügyfélszolgálat és hozzá tartozó adminisztráció, pénzkezelés
A központi irányítás létszáma a működőképesség határán mozog. Már egyetlen kolléga kiesése is jelentős terhet ró a többiekre, mivel szolgáltatásaink jellegénél fogva folyamatos működést kell biztosítanunk. Költségtakarékossági okokból nem tervezzük a jelenlegi létszám növelését.


Összegzés
A 2011-es évről összességében elmondható, hogy az előző évihez hasonlóan nehéz volt. Nagyrészt minden mutatóban az előző évihez hasonló eredmény értünk el a folyamatosan romló gazdasági körülmények között. A 2011-es gazdasági év legnagyobb eredményének azt tartom, hogy a város és intézményei műszaki működőképességét biztosítani tudtuk. A város összképe nem romlott, talán javult is, köszönhetően természetesen az elvégzett beruházásoknak.
A társaság működését, likviditását hitel felvétele nélkül biztosítani tudtuk és egy szerény, de az előző évihez hasonló pozitív eredménnyel zártuk a gazdasági évet.
Lehetőségeinkhez mérten új fejlesztéseket is végrehajtottunk saját erőből, melyek végül is az önkormányzati vagyont gyarapítják.
Kérem a tisztelt Képviselő-testületet, munkánkat továbbra is támogatni szíveskedjenek.

A pénzügyi és a városfejlesztési bizottság a beszámolót megtárgyalta és a képviselő-testület felé elfogadásra ajánlja.

Kérem a beszámoló elfogadását.


Kőszeg, 2012. május 4.

Tisztelettel:
Kovács István s. k.
igazgató


HATÁROZATI JAVASLAT

Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Kőszegi Városüzemeltető Nonprofit Kft. 2011. évi beszámolóját elfogadja.

Felelős: Kovács István igazgató
Határidő: azonnal

(A mellékleteket lsd. a letölthető formátumban.)