Önkormányzati belépés | |
|
2020. November 30., Hétfő, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: veszélyhelyzetben a képviselő-testület feladat- és hatáskörének gyakorlása
2. napirendi pont:
Az önkormányzat 2020. évi költségvetéséről szóló 1/2020. (II. 14.) önkormányzati rendelet módosítása.
INDOKOLÁS
Kőszeg Város Önkormányzatának 2020.III. negyedévi módosításához
A költségvetési rendelet módosítására az 1. információs táblában kimutatott javaslatok alapján került sor az alábbiak szerint:
Indokolás
Módosító tételek:
I. Központi előirányzatok változásai:
A központi előirányzatok változásai az önkormányzat bevételi és kiadási főösszegét 128 700 744 Ft-tal növelik, ebből a működési célú támogatások 38 700 744 Ft-tal, a felhalmozási célú támogatások 90 000 000 Ft-tal növekedtek.
A működési célú központi bevételek között a szociális ágazati pótlék biztosításához 8 124 937 Ft, a bérpolitikai intézkedések támogatása, a bérkompenzáció biztosításához 2020. évre 424 310 Ft, kulturális pótlék biztosításához 1 721 944 Ft, az idegenforgalmi adó kiegészítő támogatására 1 612 800 Ft, a rendkívüli támogatásra 8 501 306 Ft és a kötelező feladatokra 18 315 447 Ft összegű támogatásban részesült az önkormányzat.
A felhalmozási célú központi támogatások közül a Dózsa utca felújítására 50 000 000 Ft, a Szent Lénárd utca Petőfi tér felújítására 40 000 000 Ft támogatás érkezett.
A központi előirányzatok változásának jogcímek szerinti összegeit a 2. melléklet tartalmazza.
II. Intézményi előirányzatok változása:
A Chernel Kálmán Városi Könyvtár kiadási és bevételi előirányzatai a bérkompenzáció, a kulturális pótlék támogatása, az TOP-ERFA pályázatok és a pénzmaradvány miatt 24 542 462 Ft-tal nőttek.
A Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínház kiadási és bevételi előirányzatai a bérkompenzáció, a kulturális pótlék támogatása, az NKA támogatások és a pénzmaradvány miatt 65 030 271 Ft-tal nőttek.
A Kőszegi Városi Múzeum kiadási és bevételi előirányzatai a bérkompenzáció, a kulturális pótlék és a pénzmaradvány miatt 10 336 462 Ft-tal nőttek.
A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatalnál szintén a bérkompenzáció és a pénzmaradvány miatt 21 743 919 Ft-tal nőttek.
A Kőszegi Szociális Gondozási Központ költségvetése a bérkompenzáció és a szociális ágazati pótlék és a pénzmaradvány miatt 27 946 120 Ft-tal emelkedett.
A Központi Óvoda és Bölcsőde 2020. szeptember 01-től Kőszeg Meseváros Óvoda és Bölcsőde néven működik tovább. Intézményébe beolvadt az Újvárosi óvoda és tagintézményei. A költségvetése a bérkompenzáció, a bölcsődei pótlék és a pénzmaradvány miatt 19 075 064 Ft-tal nőttek. A beolvadó Újvárosi Óvoda és tagintézményei költségvetési előirányzat maradványa 2020.09.01-jei dátummal beépítésre került.
Az Újvárosi Óvoda és tagintézményei 2020. augusztus 31-vel megszűnt beolvadt a Kőszeg Meseváros Óvoda és Bölcsődébe. 2020. július 01-től 2020. augusztus 31-ig költségvetése a bérkompenzáció és a pénzmaradvány miatt nőtt, de a megszűnés miatt az előirányzat maradványait ki kellett vezetni és azt a Kőszeg Meseváros Óvodába beépíteni, így összességében 35 878 817 Ft-tal csökkentek.
III. Kőszeg Város Önkormányzata előirányzat változásai az alábbiak:
A központi támogatások változásának nagy része, 15 486 311 Ft az önkormányzat által fenntartott intézményeknél került felhasználásra.
A közhatalmi bevételek előirányzata a koronavírus hatásának enyhítésére tett elvonási intézkedések miatt tovább már nem csökkentek.
A működési bevételek előirányzata 13 836 970 Ft-tal nőtt.
A tartalék összege 37 294 254 Ft-tal nőtt.
A Zártkerti mintaprogram 2020.évre tervezett támogatási összege 7 500 000 Ft-tal csökkent, mivel azt már 2019. év végén megérkezett az Önkormányzat számlájára.
A zárszámadáskor a pénzmaradvány felosztásánál átkerült a pénzmaradványok közé.
A Dózsa György utca felújítására 100 000 000 Ft támogatásról kaptunk támogatói okiratot.
A Szent Lénárd utca Petőfi tér felújítására 40 000 000 Ft támogatásról kaptunk támogatói okiratot.
A VELOREGIO támogatásához 1 732 384 Ft érkezett, az ALPANNONIA támogatásához 1 113 223 Ft érkezett. A fenti összegek a felhalmozási célú támogatások államháztartáson belüli összegét emelik.
Felhalmozási célú támogatások államháztartáson kívüli tételek között a VASIVÍZ VÁRA projekt keretében elnyert támogatás összege, 14 875 118 Ft jelenik meg.
Ez az összeg a VASIVÍZ által kezelt Kőszeg nevére elkülönített számlán található.
A felhalmozási bevételek tervezett előirányzatai ebben az időszakban nem változtak.
Az önkormányzat előirányzat változásai az előző módosításokat figyelembe véve 235 008 696 Ft-tal növelik a bevételi és a kiadási főösszeget.
Összességében az előirányzat változások (I-III. pontok) irányító szervi támogatások nettósítása után 402 432 981 Ft-tal növelik a bevételek és a kiadások összegét, a költségvetési hiány 1 335 882 089 Ft – amelynek fedezete a maradványból biztosított.
Fenti módosító tételek értelmében az önkormányzat költségvetésének fő számai (Ft-ban):
2 972 917 279 Ft költségvetési bevétel
4 308 799 368 Ft költségvetési kiadás
1 335 882 089 Ft hiány
34 526 720 Ft finanszírozási kiadás
1 370 408 809 Ft belső finanszírozási
bevétel
0 Ft külső finanszírozási
bevétel
A 3. melléklet a fenti módosításokat intézményenkénti bontásban, kiemelt előirányzatonkénti részletezettséggel tartalmazza.
A 4. melléklet Kőszeg Város Önkormányzata fejlesztési bevételeinek, az 5. melléklet fejlesztési kiadásainak előirányzatait mutatja be.
Kőszeg, 2020. november 18.
Básthy Béla s.k.
polgármester
Előzetes hatásvizsgálat
Kőszeg Város Önkormányzat Képviselő-testületének a 2020. évi költségvetésről szóló 1/2020. (II.14.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló …./2020.(………….) önkormányzati rendelethez.
A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17.§-a szerint a jogszabályok előkészítése során előzetes hatásvizsgálat elvégzésével kell felmérni a tervezett jogszabály valamennyi jelentősnek ítélt hatását, a szabályozás várható következményeit. Az előzetes hatásvizsgálat megállapításai a rendelettervezet esetében az alábbiak:
1. Társadalmi hatások
A költségvetési rendelet alapján végrehajtott gazdálkodás az állampolgárok számára nyomon követhető, átfogó képet ad az önkormányzat pénzügyi helyzetéről, a végrehajtandó feladatokról, a tervezett fejlesztésekről, lehetőséget teremt az önkormányzati gazdálkodás ellenőrzésére. A rendeletben foglaltak végrehajtása hatással van a társadalomra.
2. Gazdasági hatás
A rendelettervezet gazdasági hatással bír, mivel a 2020. évi költségvetés eredeti előirányzatainak változásait tartalmazza, mely további célok, esetleges problémák, vagy megoldásra váró feladatok forrás változásait eredményezte.
3. Költségvetési hatás
A rendelettervezet az önkormányzat és a fenntartása alá tartozó költségvetési szervek költségvetésének a rendeletmódosítást követően hozott központi és önkormányzati döntések, valamint saját hatáskörű módosítások miatti korrekcióját tartalmazza.
4. Környezeti, egészségi következményei
A rendeletnek környezeti és egészségügyi következményei nincsenek.
5. Adminisztratív terheket befolyásoló hatások
A rendelet megalkotásának adminisztratív terhet befolyásoló hatása nincs, a költségvetés módosításához szükséges adminisztratív állomány önkormányzatra összesítve rendelkezésre áll.
6. A jogszabály megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható következményei. Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 34. § (4) bekezdése értelmében a Képviselő-testület az első negyedév kivételével negyedévente, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítés határidejéig – 2020. december 31-ei hatállyal – módosítja a költségvetési rendeletét. A rendelet megalkotásának elmaradása a Kormányhivatal törvényességi intézkedését vonja maga után.
7. A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi feltételek rendelkezésre állnak.
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…/2020. (XI…..) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2020. évi költségvetéséről szóló
1/2020. (II. 14.) önkormányzati rendelet módosításáról
Kőszeg Város Önkormányzatának képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, valamint az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és f) pontjaiban meghatározott feladatkörében eljárva a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. §. (4) bekezdés alapján, a képviselő-testület feladat- és hatáskörében eljárva Kőszeg Város Önkormányzata Polgármestere a következőket rendeli el:
1. §
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének az önkormányzat 2020. évi költségvetéséről szóló 1/2020. (II. 14.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: Rendelet) 2. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„2.§
A képviselő-testület az önkormányzat és az irányított intézmények együttes 2020. évi költségvetését
2 972 917 279 Ft költségvetési bevétellel
4 308 799 368 Ft költségvetési kiadással
1 335 882 089 Ft hiánnyal
34 526 720 Ft finanszírozási kiadással
1 370 408 809 Ft belső finanszírozási bevétellel
0 Ft külső finanszírozási bevétellel
állapítja meg.”
2 . §
A Rendelet 3. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„3. §
Működési célú költségvetési bevételek:
működési célú támogatások áht-n belülről 1 450 815 761 Ft
közhatalmi bevételek 408 218 155 Ft
működési bevételek 241 379 595 Ft
működési célú átvett pénzeszköz 4 225 600 Ft
Működési célú költségvetési bevételek összesen: 2 104 639 111 Ft
Felhalmozási célú költségvetési bevételek:
Felhalmozási célú támogatások áht-n belülről 748 153 401 Ft
Felhalmozási bevételek 92 529 500 Ft
Felhalmozási célú átvett pénzeszközök 12 720 149 Ft
Felhalmozási célú költségvetési bevételek összesen: 868 278 168 Ft
Költségvetési bevételek összesen: 2 972 917 279 Ft
Működési célú költségvetési kiadások:
a személyi jellegű kiadások 819 613 017 Ft
a munkaadókat terhelő járulékok 155 720 138 Ft
a dologi jellegű kiadások 1 316 722 913 Ft
ellátottak pénzbeli juttatásai 32 000 000 Ft
egyéb működési célú kiadások 208 058 681 Ft
Működési költségvetési kiadások összesen: 2 532 114 749 Ft
Felhalmozási célú kiadások:
beruházások 1 498 454 521 Ft
felújítások 253 986 337 Ft
egyéb felhalmozási célú kiadások 24 243 761 Ft
Felhalmozási kiadások összesen: 1 776 684 619 Ft
Költségvetési kiadások összesen: 4 308 799 368 Ft
Költségvetési egyenleg (bevételek és kiadások különbözete)
működési bevételek és kiadások egyenlege - 427 475 638 Ft
felhalmozási bevételek és kiadások egyenlege - 908 406 451 Ft
Költségvetési egyenleg: - 1 335 882 089 Ft
Belső finanszírozás bevételei
működési célú 2019. évi maradvány 479 130 321 Ft
fejlesztési célú 2019. évi maradvány 891 278 488 Ft
Külső finanszírozás bevételei
működési célú hitelfelvétel 0 Ft
fejlesztési célú hitelfelvétel 0 Ft
Finanszírozási bevételek összesen: 1 370 408 809 Ft
Külső finanszírozás kiadásai
Államháztartáson belüli megelőlegezések elszámolása 34 526 720 Ft
Finanszírozási kiadások összesen: - 34 526 720 Ft
Finanszírozási célú műveletek egyenlege
(bevételek és kiadások különbözete): 1 335 882 089 Ft
Az 1. melléklet az önkormányzat bevételeit és kiadásait tartalmazza kiemelt előirányzatonkénti bontásban.
A 3. §-ban megállapított bevételek jogcímenkénti és intézményenkénti, valamint a kiadások intézményenkénti részletezését a 2. és a 3. melléklet, a felhalmozási bevételek célonkénti részletezését a 4. melléklet, a felhalmozási kiadások célonkénti részletezését az 5. melléklet tartalmazza.
A 6. melléklet az önkormányzat - a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény 8.§ (2) bekezdése szerinti - adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit, illetve a 45.§ (1) bekezdés a) pontja felhatalmazása alapján kiadott jogszabályban meghatározottak szerinti saját bevételeit, a 7. melléklet az európai uniós forrásból finanszírozott projektek bevételeit és kiadásait, valamint az önkormányzat ilyen projektekhez történő hozzájárulásait tartalmazza. A 8. melléklet az Önkormányzat engedélyezett létszámkeretét tartalmazza.”
3. §
(1) A Rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
(2) A Rendelet 2. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.
(3) A Rendelet 3. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.
(4) A Rendelet 4. melléklete helyébe a 4. melléklet lép.
(5) A Rendelet 5. melléklete helyébe az 5. melléklet lép.
4. §
Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és az azt követő napon hatályát veszti.
Básthy Béla s. k. Dr. Zalán Gábor s. k.
polgármester jegyző
(Valamennyi mellékletet lsd. a letölthető formátumban.)
Az önkormányzat 2020. évi költségvetéséről szóló 1/2020. (II. 14.) önkormányzati rendelet módosítása.
INDOKOLÁS
Kőszeg Város Önkormányzatának 2020.III. negyedévi módosításához
A költségvetési rendelet módosítására az 1. információs táblában kimutatott javaslatok alapján került sor az alábbiak szerint:
Indokolás
Módosító tételek:
I. Központi előirányzatok változásai:
A központi előirányzatok változásai az önkormányzat bevételi és kiadási főösszegét 128 700 744 Ft-tal növelik, ebből a működési célú támogatások 38 700 744 Ft-tal, a felhalmozási célú támogatások 90 000 000 Ft-tal növekedtek.
A működési célú központi bevételek között a szociális ágazati pótlék biztosításához 8 124 937 Ft, a bérpolitikai intézkedések támogatása, a bérkompenzáció biztosításához 2020. évre 424 310 Ft, kulturális pótlék biztosításához 1 721 944 Ft, az idegenforgalmi adó kiegészítő támogatására 1 612 800 Ft, a rendkívüli támogatásra 8 501 306 Ft és a kötelező feladatokra 18 315 447 Ft összegű támogatásban részesült az önkormányzat.
A felhalmozási célú központi támogatások közül a Dózsa utca felújítására 50 000 000 Ft, a Szent Lénárd utca Petőfi tér felújítására 40 000 000 Ft támogatás érkezett.
A központi előirányzatok változásának jogcímek szerinti összegeit a 2. melléklet tartalmazza.
II. Intézményi előirányzatok változása:
A Chernel Kálmán Városi Könyvtár kiadási és bevételi előirányzatai a bérkompenzáció, a kulturális pótlék támogatása, az TOP-ERFA pályázatok és a pénzmaradvány miatt 24 542 462 Ft-tal nőttek.
A Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínház kiadási és bevételi előirányzatai a bérkompenzáció, a kulturális pótlék támogatása, az NKA támogatások és a pénzmaradvány miatt 65 030 271 Ft-tal nőttek.
A Kőszegi Városi Múzeum kiadási és bevételi előirányzatai a bérkompenzáció, a kulturális pótlék és a pénzmaradvány miatt 10 336 462 Ft-tal nőttek.
A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatalnál szintén a bérkompenzáció és a pénzmaradvány miatt 21 743 919 Ft-tal nőttek.
A Kőszegi Szociális Gondozási Központ költségvetése a bérkompenzáció és a szociális ágazati pótlék és a pénzmaradvány miatt 27 946 120 Ft-tal emelkedett.
A Központi Óvoda és Bölcsőde 2020. szeptember 01-től Kőszeg Meseváros Óvoda és Bölcsőde néven működik tovább. Intézményébe beolvadt az Újvárosi óvoda és tagintézményei. A költségvetése a bérkompenzáció, a bölcsődei pótlék és a pénzmaradvány miatt 19 075 064 Ft-tal nőttek. A beolvadó Újvárosi Óvoda és tagintézményei költségvetési előirányzat maradványa 2020.09.01-jei dátummal beépítésre került.
Az Újvárosi Óvoda és tagintézményei 2020. augusztus 31-vel megszűnt beolvadt a Kőszeg Meseváros Óvoda és Bölcsődébe. 2020. július 01-től 2020. augusztus 31-ig költségvetése a bérkompenzáció és a pénzmaradvány miatt nőtt, de a megszűnés miatt az előirányzat maradványait ki kellett vezetni és azt a Kőszeg Meseváros Óvodába beépíteni, így összességében 35 878 817 Ft-tal csökkentek.
III. Kőszeg Város Önkormányzata előirányzat változásai az alábbiak:
A központi támogatások változásának nagy része, 15 486 311 Ft az önkormányzat által fenntartott intézményeknél került felhasználásra.
A közhatalmi bevételek előirányzata a koronavírus hatásának enyhítésére tett elvonási intézkedések miatt tovább már nem csökkentek.
A működési bevételek előirányzata 13 836 970 Ft-tal nőtt.
A tartalék összege 37 294 254 Ft-tal nőtt.
A Zártkerti mintaprogram 2020.évre tervezett támogatási összege 7 500 000 Ft-tal csökkent, mivel azt már 2019. év végén megérkezett az Önkormányzat számlájára.
A zárszámadáskor a pénzmaradvány felosztásánál átkerült a pénzmaradványok közé.
A Dózsa György utca felújítására 100 000 000 Ft támogatásról kaptunk támogatói okiratot.
A Szent Lénárd utca Petőfi tér felújítására 40 000 000 Ft támogatásról kaptunk támogatói okiratot.
A VELOREGIO támogatásához 1 732 384 Ft érkezett, az ALPANNONIA támogatásához 1 113 223 Ft érkezett. A fenti összegek a felhalmozási célú támogatások államháztartáson belüli összegét emelik.
Felhalmozási célú támogatások államháztartáson kívüli tételek között a VASIVÍZ VÁRA projekt keretében elnyert támogatás összege, 14 875 118 Ft jelenik meg.
Ez az összeg a VASIVÍZ által kezelt Kőszeg nevére elkülönített számlán található.
A felhalmozási bevételek tervezett előirányzatai ebben az időszakban nem változtak.
Az önkormányzat előirányzat változásai az előző módosításokat figyelembe véve 235 008 696 Ft-tal növelik a bevételi és a kiadási főösszeget.
Összességében az előirányzat változások (I-III. pontok) irányító szervi támogatások nettósítása után 402 432 981 Ft-tal növelik a bevételek és a kiadások összegét, a költségvetési hiány 1 335 882 089 Ft – amelynek fedezete a maradványból biztosított.
Fenti módosító tételek értelmében az önkormányzat költségvetésének fő számai (Ft-ban):
2 972 917 279 Ft költségvetési bevétel
4 308 799 368 Ft költségvetési kiadás
1 335 882 089 Ft hiány
34 526 720 Ft finanszírozási kiadás
1 370 408 809 Ft belső finanszírozási
bevétel
0 Ft külső finanszírozási
bevétel
A 3. melléklet a fenti módosításokat intézményenkénti bontásban, kiemelt előirányzatonkénti részletezettséggel tartalmazza.
A 4. melléklet Kőszeg Város Önkormányzata fejlesztési bevételeinek, az 5. melléklet fejlesztési kiadásainak előirányzatait mutatja be.
Kőszeg, 2020. november 18.
Básthy Béla s.k.
polgármester
Előzetes hatásvizsgálat
Kőszeg Város Önkormányzat Képviselő-testületének a 2020. évi költségvetésről szóló 1/2020. (II.14.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló …./2020.(………….) önkormányzati rendelethez.
A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17.§-a szerint a jogszabályok előkészítése során előzetes hatásvizsgálat elvégzésével kell felmérni a tervezett jogszabály valamennyi jelentősnek ítélt hatását, a szabályozás várható következményeit. Az előzetes hatásvizsgálat megállapításai a rendelettervezet esetében az alábbiak:
1. Társadalmi hatások
A költségvetési rendelet alapján végrehajtott gazdálkodás az állampolgárok számára nyomon követhető, átfogó képet ad az önkormányzat pénzügyi helyzetéről, a végrehajtandó feladatokról, a tervezett fejlesztésekről, lehetőséget teremt az önkormányzati gazdálkodás ellenőrzésére. A rendeletben foglaltak végrehajtása hatással van a társadalomra.
2. Gazdasági hatás
A rendelettervezet gazdasági hatással bír, mivel a 2020. évi költségvetés eredeti előirányzatainak változásait tartalmazza, mely további célok, esetleges problémák, vagy megoldásra váró feladatok forrás változásait eredményezte.
3. Költségvetési hatás
A rendelettervezet az önkormányzat és a fenntartása alá tartozó költségvetési szervek költségvetésének a rendeletmódosítást követően hozott központi és önkormányzati döntések, valamint saját hatáskörű módosítások miatti korrekcióját tartalmazza.
4. Környezeti, egészségi következményei
A rendeletnek környezeti és egészségügyi következményei nincsenek.
5. Adminisztratív terheket befolyásoló hatások
A rendelet megalkotásának adminisztratív terhet befolyásoló hatása nincs, a költségvetés módosításához szükséges adminisztratív állomány önkormányzatra összesítve rendelkezésre áll.
6. A jogszabály megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható következményei. Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 34. § (4) bekezdése értelmében a Képviselő-testület az első negyedév kivételével negyedévente, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítés határidejéig – 2020. december 31-ei hatállyal – módosítja a költségvetési rendeletét. A rendelet megalkotásának elmaradása a Kormányhivatal törvényességi intézkedését vonja maga után.
7. A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi feltételek rendelkezésre állnak.
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…/2020. (XI…..) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2020. évi költségvetéséről szóló
1/2020. (II. 14.) önkormányzati rendelet módosításáról
Kőszeg Város Önkormányzatának képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, valamint az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és f) pontjaiban meghatározott feladatkörében eljárva a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. §. (4) bekezdés alapján, a képviselő-testület feladat- és hatáskörében eljárva Kőszeg Város Önkormányzata Polgármestere a következőket rendeli el:
1. §
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének az önkormányzat 2020. évi költségvetéséről szóló 1/2020. (II. 14.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: Rendelet) 2. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„2.§
A képviselő-testület az önkormányzat és az irányított intézmények együttes 2020. évi költségvetését
2 972 917 279 Ft költségvetési bevétellel
4 308 799 368 Ft költségvetési kiadással
1 335 882 089 Ft hiánnyal
34 526 720 Ft finanszírozási kiadással
1 370 408 809 Ft belső finanszírozási bevétellel
0 Ft külső finanszírozási bevétellel
állapítja meg.”
2 . §
A Rendelet 3. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„3. §
Működési célú költségvetési bevételek:
működési célú támogatások áht-n belülről 1 450 815 761 Ft
közhatalmi bevételek 408 218 155 Ft
működési bevételek 241 379 595 Ft
működési célú átvett pénzeszköz 4 225 600 Ft
Működési célú költségvetési bevételek összesen: 2 104 639 111 Ft
Felhalmozási célú költségvetési bevételek:
Felhalmozási célú támogatások áht-n belülről 748 153 401 Ft
Felhalmozási bevételek 92 529 500 Ft
Felhalmozási célú átvett pénzeszközök 12 720 149 Ft
Felhalmozási célú költségvetési bevételek összesen: 868 278 168 Ft
Költségvetési bevételek összesen: 2 972 917 279 Ft
Működési célú költségvetési kiadások:
a személyi jellegű kiadások 819 613 017 Ft
a munkaadókat terhelő járulékok 155 720 138 Ft
a dologi jellegű kiadások 1 316 722 913 Ft
ellátottak pénzbeli juttatásai 32 000 000 Ft
egyéb működési célú kiadások 208 058 681 Ft
Működési költségvetési kiadások összesen: 2 532 114 749 Ft
Felhalmozási célú kiadások:
beruházások 1 498 454 521 Ft
felújítások 253 986 337 Ft
egyéb felhalmozási célú kiadások 24 243 761 Ft
Felhalmozási kiadások összesen: 1 776 684 619 Ft
Költségvetési kiadások összesen: 4 308 799 368 Ft
Költségvetési egyenleg (bevételek és kiadások különbözete)
működési bevételek és kiadások egyenlege - 427 475 638 Ft
felhalmozási bevételek és kiadások egyenlege - 908 406 451 Ft
Költségvetési egyenleg: - 1 335 882 089 Ft
Belső finanszírozás bevételei
működési célú 2019. évi maradvány 479 130 321 Ft
fejlesztési célú 2019. évi maradvány 891 278 488 Ft
Külső finanszírozás bevételei
működési célú hitelfelvétel 0 Ft
fejlesztési célú hitelfelvétel 0 Ft
Finanszírozási bevételek összesen: 1 370 408 809 Ft
Külső finanszírozás kiadásai
Államháztartáson belüli megelőlegezések elszámolása 34 526 720 Ft
Finanszírozási kiadások összesen: - 34 526 720 Ft
Finanszírozási célú műveletek egyenlege
(bevételek és kiadások különbözete): 1 335 882 089 Ft
Az 1. melléklet az önkormányzat bevételeit és kiadásait tartalmazza kiemelt előirányzatonkénti bontásban.
A 3. §-ban megállapított bevételek jogcímenkénti és intézményenkénti, valamint a kiadások intézményenkénti részletezését a 2. és a 3. melléklet, a felhalmozási bevételek célonkénti részletezését a 4. melléklet, a felhalmozási kiadások célonkénti részletezését az 5. melléklet tartalmazza.
A 6. melléklet az önkormányzat - a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény 8.§ (2) bekezdése szerinti - adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit, illetve a 45.§ (1) bekezdés a) pontja felhatalmazása alapján kiadott jogszabályban meghatározottak szerinti saját bevételeit, a 7. melléklet az európai uniós forrásból finanszírozott projektek bevételeit és kiadásait, valamint az önkormányzat ilyen projektekhez történő hozzájárulásait tartalmazza. A 8. melléklet az Önkormányzat engedélyezett létszámkeretét tartalmazza.”
3. §
(1) A Rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
(2) A Rendelet 2. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.
(3) A Rendelet 3. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.
(4) A Rendelet 4. melléklete helyébe a 4. melléklet lép.
(5) A Rendelet 5. melléklete helyébe az 5. melléklet lép.
4. §
Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és az azt követő napon hatályát veszti.
Básthy Béla s. k. Dr. Zalán Gábor s. k.
polgármester jegyző
(Valamennyi mellékletet lsd. a letölthető formátumban.)