Önkormányzati belépés | |
|
2022. Június 30., Csütörtök, 13:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés
1. napirendi pont:
A gyermekjóléti ellátási formák szabályairól és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosítása.
Tisztelt Képviselő-testület!
Kőszeg városában a bölcsődében, egyes nevelési-oktatási intézményekben, valamint a Szociális Gondozási Központban az étkeztetés ellátását a JustFood Kft. biztosítja.
Indokolás
I.
Kőszeg Város Önkormányzata a horvátzsidányi bölcsődét feladatellátási szerződés alapján 2022. szeptember 1-től a Kőszeg Meseváros Óvoda és Bölcsőde telephelyeként működteti. Ezt követően a Kőszeg Meseváros Óvoda és Bölcsőde Kincses sziget Bölcsődéje működési területe Kőszeg város közigazgatási területe, a Kőszeg Meseváros Óvoda és Bölcsőde Horvátzsidányi Tücsök Bölcsődéje működési területe Horvátzsidány és Peresznye községek közigazgatási területe. Ennek megfelelően szükséges a gyermekjóléti ellátási formákról és gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet (Gyr.) hatályát kiterjeszteni a gyermekek napközbeni ellátása tekintetében, továbbá a bölcsődék működési területét pontosítani.
II.
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2021. október 28-i képviselő-testületi ülésén, a 73/2021. (X. 28.) képviselő-testületi határozatával döntött arról, hogy a JustFood Kft. által javasolt, 2022. január 1. napjától alkalmazandó – átlagosan 8,5 %-kal emelt – nyersanyagnormákat elfogadja és elrendelte a Gyr. módosítását.
A veszélyhelyzettel összefüggő átmeneti szabályokról szóló 2021. évi XCIX. törvény ( a továbbiakban: Tv.) 147. § (1) bekezdésének e) pontja alapján 2022. június 30. napjáig közszolgáltatás ellátására szerződéssel rendelkező gazdálkodó szervezet által nyújtott szolgáltatásért megállapított díj mértéke nem lehet magasabb, mint a koronavírus-világjárvány nemzetgazdaságot érintő hatásának enyhítése érdekében szükséges gazdasági intézkedésről szóló 603/2020. (XII.18.) Korm. rendelet hatályba lépését megelőző napon – azaz 2020. december 18-án – hatályos és alkalmazandó mértéke.
Ezért a 2022. január 1. napjától módosításra került a Gyr., melynek értelmében a hatályos rendeletbe beépítésre kerültek az októberi ülésen elfogadott emelt összegű nyersanyagnormák, azonban az intézményi térítési díjak 2022. január 1. napjától a fent hivatkozott jogszabályok alapján nem emelkedtek, hanem a 2021. évre megállapított térítési díjak maradtak érvényben.
Fentiek alapján a jogszabályok lehetővé teszik, hogy 2022. július 1-től emelésre kerüljenek az intézményi térítési díjak.
A rendelet-tervezet alapján a 2022/23-as tanévtől, azaz 2022. szeptember 1-től az intézményi térítési díjak a nyersanyagnormának megfelelően emelésre kerülnek, tekintettel arra, hogy az intézményi térítési díj alapja a nyersanyagnorma. Amennyiben a nyersanyagnorma és az intézményi térítési díj összege megegyezik, úgy a nyersanyagnormát már nem szükséges szerepeltetni a rendeletben, így az a rendelkezés hatályon kívül helyezésre kerül.
Az előterjesztést a Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság megtárgyalta és egyhangúlag elfogadásra ajánlja.
Fentiek alapján kérem a T. Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést megtárgyalni, a rendelet-tervezetet elfogadni szíveskedjen.
Kőszeg, 2022. június 23.
A polgármester nevében:
Kovács-Mezei Virág s.k.
igazgatási osztályvezető
ELŐZETES HATÁSVIZSGÁLATI LAP
a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló
8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló
rendelet-tervezethez
(a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. §-a alapján)
A tervezett jogszabály várható következményei, különösen
I. társadalmi hatásai:
A rendelet-tervezet alapján átlagosan 8,5%-kal emelkedik a gyermekétkeztetés intézményi térítési díja.
II-III. gazdasági, költségvetési hatásai:
Az intézményi térítési díj az önkormányzat bevétele.
IV. környezeti következményei:
A tervezetnek környezeti következményei nincsenek.
V. egészségi következményei:
A tervezetnek egészségi következményei nincs.
VI. adminisztratív terheket befolyásoló hatásai:
Adminisztratív terhet nem jelent.
VII. megalkotásának szükségessége:
A nyersanyagnorma képezi az intézményi térítési díj alapját. A nyersanyagnorma már 2022. január 1-től magasabb összegben van meghatározva, azonban a 2021. évi XCIX. törvény 147. § (1) bekezdésének e) pontja miatt az intézményi térítési díjat nem lehetett január 1-től megemelni.
VIII. a jogalkotás elmaradásának várható következményei:
Az állami normatíva felhasználásának ellenőrzésekor problémát jelenthet, ha a rendeletben nincs feltüntetve az emelt nyersanyagköltség.
IX. alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
Nem igényel többlet feltételt az eddigiekhez képest.
VII. megalkotásának szükségessége:
A szolgáltató javaslatot tett a nyersanyagnorma emelésére.
VIII. a jogalkotás elmaradásának várható következményei:
Amennyiben a nyersanyagnorma nem kerül emelésre, úgy a szolgáltatásban minőségromlás következhet be.
IX. alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
Nem igényel többlet feltételt az eddigiekhez képest.
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…./2022. (VII. …..) önkormányzati rendelete
a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló
8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 29. § (1)-(2) bekezdésében, 148. § (5) bekezdésében, 151. § (2f) bekezdésében és 151. § (4a) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. §
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendeletének (a továbbiakban: Ör.) 1. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép, és a § a következő (1a) bekezdéssel egészül ki:
„(1) A rendelet hatálya a 2. alcím tekintetében Horvátzsidány, Peresznye és Kőszeg települések közigazgatási területére terjed ki.
(1a) A rendelet hatálya a 4. alcím tekintetében Kőszeg város közigazgatási területére terjed ki.”
2. §
Az Ör. 3. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A gyermekek napközbeni ellátását az önkormányzat bölcsődében biztosítja. Kőszeg Meseváros Óvoda és Bölcsőde Kincses sziget Bölcsődéje működési területe Kőszeg város közigazgatási területe, a Kőszeg Meseváros Óvoda és Bölcsőde Horvátzsidányi Tücsök Bölcsődéje működési területe Horvátzsidány és Peresznye községek közigazgatási területe.”
3. §
Az Ör. 7. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A gyermekétkeztetés intézményi térítési díja:
a) bölcsődében:
aa) reggeli 94,- Ft
tízórai 49,- Ft
ebéd 345,- Ft
uzsonna 98,- Ft
napi 586,- Ft
ab) diétás reggeli 110,- Ft
diétás tízórai 57,- Ft
diétás ebéd 391,- Ft
diétás uzsonna 113,- Ft
napi 671,- Ft
b) óvodában:
ba) tízórai 105,- Ft
ebéd 356,- Ft
uzsonna 105,- Ft
napi 566,- Ft
bb) diétás tízórai 135,- Ft
diétás ebéd 398,- Ft
diétás uzsonna 128,- Ft
napi 661,- Ft
c) általános iskolában:
ca) tízórai 150,- Ft
ebéd 417,- Ft
uzsonna 106,- Ft
napi 673,- Ft
cb) diétás tízórai 189,- Ft
diétás ebéd 459,- Ft
diétás uzsonna 162,- Ft
napi 810,- Ft
d) középfokú iskolában és kollégiumban:
da) reggeli 153,- Ft
tízórai 108,- Ft
ebéd 430,- Ft
uzsonna 108,- Ft
vacsora 237,- Ft
napi 1036,- Ft
db) diétás reggeli 189,- Ft
diétás tízórai 108,- Ft
diétás ebéd 473,- Ft
diétás uzsonna 108,- Ft
diétás vacsora 269,- Ft
napi 1147,- Ft”
4. §
Hatályát veszti az Ör. 7. § (1a) bekezdése.
5. §
Ez a rendelet 2022. szeptember 1-jén lép hatályba.
Dr. Zalán Gábor s. k Básthy Béla s. k.
jegyző polgármester
(A mellékleteket lsd. a letölthető formátumban.)
A gyermekjóléti ellátási formák szabályairól és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosítása.
Tisztelt Képviselő-testület!
Kőszeg városában a bölcsődében, egyes nevelési-oktatási intézményekben, valamint a Szociális Gondozási Központban az étkeztetés ellátását a JustFood Kft. biztosítja.
Indokolás
I.
Kőszeg Város Önkormányzata a horvátzsidányi bölcsődét feladatellátási szerződés alapján 2022. szeptember 1-től a Kőszeg Meseváros Óvoda és Bölcsőde telephelyeként működteti. Ezt követően a Kőszeg Meseváros Óvoda és Bölcsőde Kincses sziget Bölcsődéje működési területe Kőszeg város közigazgatási területe, a Kőszeg Meseváros Óvoda és Bölcsőde Horvátzsidányi Tücsök Bölcsődéje működési területe Horvátzsidány és Peresznye községek közigazgatási területe. Ennek megfelelően szükséges a gyermekjóléti ellátási formákról és gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet (Gyr.) hatályát kiterjeszteni a gyermekek napközbeni ellátása tekintetében, továbbá a bölcsődék működési területét pontosítani.
II.
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2021. október 28-i képviselő-testületi ülésén, a 73/2021. (X. 28.) képviselő-testületi határozatával döntött arról, hogy a JustFood Kft. által javasolt, 2022. január 1. napjától alkalmazandó – átlagosan 8,5 %-kal emelt – nyersanyagnormákat elfogadja és elrendelte a Gyr. módosítását.
A veszélyhelyzettel összefüggő átmeneti szabályokról szóló 2021. évi XCIX. törvény ( a továbbiakban: Tv.) 147. § (1) bekezdésének e) pontja alapján 2022. június 30. napjáig közszolgáltatás ellátására szerződéssel rendelkező gazdálkodó szervezet által nyújtott szolgáltatásért megállapított díj mértéke nem lehet magasabb, mint a koronavírus-világjárvány nemzetgazdaságot érintő hatásának enyhítése érdekében szükséges gazdasági intézkedésről szóló 603/2020. (XII.18.) Korm. rendelet hatályba lépését megelőző napon – azaz 2020. december 18-án – hatályos és alkalmazandó mértéke.
Ezért a 2022. január 1. napjától módosításra került a Gyr., melynek értelmében a hatályos rendeletbe beépítésre kerültek az októberi ülésen elfogadott emelt összegű nyersanyagnormák, azonban az intézményi térítési díjak 2022. január 1. napjától a fent hivatkozott jogszabályok alapján nem emelkedtek, hanem a 2021. évre megállapított térítési díjak maradtak érvényben.
Fentiek alapján a jogszabályok lehetővé teszik, hogy 2022. július 1-től emelésre kerüljenek az intézményi térítési díjak.
A rendelet-tervezet alapján a 2022/23-as tanévtől, azaz 2022. szeptember 1-től az intézményi térítési díjak a nyersanyagnormának megfelelően emelésre kerülnek, tekintettel arra, hogy az intézményi térítési díj alapja a nyersanyagnorma. Amennyiben a nyersanyagnorma és az intézményi térítési díj összege megegyezik, úgy a nyersanyagnormát már nem szükséges szerepeltetni a rendeletben, így az a rendelkezés hatályon kívül helyezésre kerül.
Az előterjesztést a Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság megtárgyalta és egyhangúlag elfogadásra ajánlja.
Fentiek alapján kérem a T. Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést megtárgyalni, a rendelet-tervezetet elfogadni szíveskedjen.
Kőszeg, 2022. június 23.
A polgármester nevében:
Kovács-Mezei Virág s.k.
igazgatási osztályvezető
ELŐZETES HATÁSVIZSGÁLATI LAP
a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló
8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló
rendelet-tervezethez
(a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. §-a alapján)
A tervezett jogszabály várható következményei, különösen
I. társadalmi hatásai:
A rendelet-tervezet alapján átlagosan 8,5%-kal emelkedik a gyermekétkeztetés intézményi térítési díja.
II-III. gazdasági, költségvetési hatásai:
Az intézményi térítési díj az önkormányzat bevétele.
IV. környezeti következményei:
A tervezetnek környezeti következményei nincsenek.
V. egészségi következményei:
A tervezetnek egészségi következményei nincs.
VI. adminisztratív terheket befolyásoló hatásai:
Adminisztratív terhet nem jelent.
VII. megalkotásának szükségessége:
A nyersanyagnorma képezi az intézményi térítési díj alapját. A nyersanyagnorma már 2022. január 1-től magasabb összegben van meghatározva, azonban a 2021. évi XCIX. törvény 147. § (1) bekezdésének e) pontja miatt az intézményi térítési díjat nem lehetett január 1-től megemelni.
VIII. a jogalkotás elmaradásának várható következményei:
Az állami normatíva felhasználásának ellenőrzésekor problémát jelenthet, ha a rendeletben nincs feltüntetve az emelt nyersanyagköltség.
IX. alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
Nem igényel többlet feltételt az eddigiekhez képest.
VII. megalkotásának szükségessége:
A szolgáltató javaslatot tett a nyersanyagnorma emelésére.
VIII. a jogalkotás elmaradásának várható következményei:
Amennyiben a nyersanyagnorma nem kerül emelésre, úgy a szolgáltatásban minőségromlás következhet be.
IX. alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
Nem igényel többlet feltételt az eddigiekhez képest.
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…./2022. (VII. …..) önkormányzati rendelete
a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló
8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 29. § (1)-(2) bekezdésében, 148. § (5) bekezdésében, 151. § (2f) bekezdésében és 151. § (4a) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. §
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendeletének (a továbbiakban: Ör.) 1. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép, és a § a következő (1a) bekezdéssel egészül ki:
„(1) A rendelet hatálya a 2. alcím tekintetében Horvátzsidány, Peresznye és Kőszeg települések közigazgatási területére terjed ki.
(1a) A rendelet hatálya a 4. alcím tekintetében Kőszeg város közigazgatási területére terjed ki.”
2. §
Az Ör. 3. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A gyermekek napközbeni ellátását az önkormányzat bölcsődében biztosítja. Kőszeg Meseváros Óvoda és Bölcsőde Kincses sziget Bölcsődéje működési területe Kőszeg város közigazgatási területe, a Kőszeg Meseváros Óvoda és Bölcsőde Horvátzsidányi Tücsök Bölcsődéje működési területe Horvátzsidány és Peresznye községek közigazgatási területe.”
3. §
Az Ör. 7. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A gyermekétkeztetés intézményi térítési díja:
a) bölcsődében:
aa) reggeli 94,- Ft
tízórai 49,- Ft
ebéd 345,- Ft
uzsonna 98,- Ft
napi 586,- Ft
ab) diétás reggeli 110,- Ft
diétás tízórai 57,- Ft
diétás ebéd 391,- Ft
diétás uzsonna 113,- Ft
napi 671,- Ft
b) óvodában:
ba) tízórai 105,- Ft
ebéd 356,- Ft
uzsonna 105,- Ft
napi 566,- Ft
bb) diétás tízórai 135,- Ft
diétás ebéd 398,- Ft
diétás uzsonna 128,- Ft
napi 661,- Ft
c) általános iskolában:
ca) tízórai 150,- Ft
ebéd 417,- Ft
uzsonna 106,- Ft
napi 673,- Ft
cb) diétás tízórai 189,- Ft
diétás ebéd 459,- Ft
diétás uzsonna 162,- Ft
napi 810,- Ft
d) középfokú iskolában és kollégiumban:
da) reggeli 153,- Ft
tízórai 108,- Ft
ebéd 430,- Ft
uzsonna 108,- Ft
vacsora 237,- Ft
napi 1036,- Ft
db) diétás reggeli 189,- Ft
diétás tízórai 108,- Ft
diétás ebéd 473,- Ft
diétás uzsonna 108,- Ft
diétás vacsora 269,- Ft
napi 1147,- Ft”
4. §
Hatályát veszti az Ör. 7. § (1a) bekezdése.
5. §
Ez a rendelet 2022. szeptember 1-jén lép hatályba.
Dr. Zalán Gábor s. k Básthy Béla s. k.
jegyző polgármester
(A mellékleteket lsd. a letölthető formátumban.)