2010. Január 28., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Előterjesztés letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Előterjesztés nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1.a - Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2007. (IV. 1.) önkormányzati rendelet módosítása és kiegészítése.
1.b - Kőszeg Város Polgármesteri Hivatalának belső szervezeti tagozódásáról, munkarendjéről, ügyfélfogadási rendjéről valamint tevékenységi köréről és gazdálkodási feladatairól szóló, új önkormányzati szabályzat megalkotása.
2.a - A mezei őrszolgálatról szóló 37/2007. (XII. 22.) önkormányzati rendelet valamint a helyi adókról szóló 19/1993. (XII. 1.) önkormányzati rendelet módosítása.
2.b - Beszámoló a mezőőri szolgálat 2009. évi tevékenységéről.
3. - Kőszeg Város 2010. évi közfoglalkoztatási tervének jóváhagyása.
4. - Háziorvosi feladatok egészségügyi vállalkozás formájában történő ellátásáról szóló szerződés módosítása.
5. - Egészségház létesítése.
6. - Pályázati lehetőség megtárgyalása a belterületi utak fejlesztésére és infrastrukturális beruházások támogatására.
7. - Tájékoztató a 2009. évi útfelújításokról.
8. - A Nyugat-Dunántúli Regionális Hulladékgazdálkodási Társulás alapító okiratának, társulási megállapodásának módosítása valamint pályázathoz szükséges nyilatkozat megtétele.
9. - A VASIVÍZ Zrt. alapító okiratának módosítása.
10. - Az ABIC Kft. ingatlanfejlesztése a Csónakázó tónál.
11. - Tájékoztató a pénzügyi-gazdasági tanácsadó eddigi munkájáról és a megbízás folytatásának jóváhagyása.
12. - A képviselő-testület 2010. évi munkaprogramjának a jóváhagyása.
13. - Tájékoztató a Kőszegi Sportegyesület jelenlegi helyzetéről.
16. - Jelentések lejárt határidejű határozatokra valamint beszámoló az átruházott jogkörben hozott döntésekről.
17. - Kistérségi intézményfelújítási pályázat
1.b napirendi pont:
Kőszeg Város Polgármesteri Hivatalának belső szervezeti tagozódásáról, munkarendjéről, ügyfélfogadási rendjéről valamint tevékenységi köréről és gazdálkodási feladatairól szóló, új önkormányzati szabályzat megalkotása.

Tisztelt Képviselő-testület!

A Kőszeg Város Polgármesteri Hivatalának működési rendjéről szóló szabályzatot a 62/2007. (III. 27.) határozatával fogadta el a képviselő-testület, melyet a 20/2009. (II. 26.) határozattal módosított. Az időközben történt jogszabályi változások, a gyakorlati tapasztalatok és az Állami Számvevőszék 2009-ben végzett ellenőrzése nyomán átfogóan felülvizsgáltuk a fenti szabályzatot. Szöveges részébe beépítettük a szükségessé vált kiegészítéseket (kiemelt szövegezéssel) illetve a mellékletekben korrigálásra kerültek az egyes osztályok feladatkörei, rögzítve lettek a gazdálkodást végző pénzügyi osztály legfontosabb és jogszabály által előírt adatai.
Az előterjesztés Dr. Tóth László jegyző javaslata alapján készült, kérem megtárgyalását és szíves elfogadását.
Az előterjesztést a pénzügyi, jogi és rendészeti bizottság megtárgyalta és elfogadásra ajánlotta, javaslataikat a tervezet szövegébe beépítettük.

Kőszeg, 2010. január 28.

Huber László s.k.
polgármester





HATÁROZATI JAVASLAT



Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 35. § (2) bekezdés c) pontjában foglaltak szerint a határozat mellékletét képező szabályzatban meghatározza Kőszeg Város Polgármesteri Hivatalának belső szervezeti tagozódását. munkarendjét, ügyfélfogadási rendjét, valamint tevékenységi körét és gazdálkodási feladatait. Ezzel egyidejűleg hatályon kívül helyezi a 62/2007. (III. 27.) és a 20/2009. (II. 26.) számú határozatait.

Felelősök a végrehajtásért:
Huber László polgármester
Dr. Tóth László jegyző
Határidő: 2010. február 1-től folyamatosan



SZABÁLYZAT
A POLGÁRMESTERI HIVATAL MŰKÖDÉSI RENDJÉRŐL

1. §

(1) Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete egységes hivatalt hoz létre Kőszeg Város Polgármesteri Hivatala elnevezéssel az önkormányzat működésével, valamint az államigazgatási ügyek előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására.
(2) A Polgármesteri Hivatal PIR törzsszáma: 420901-000, alapításának kelte: 1990. szeptember 30., alapító okiratának kelte: 2009. szeptember 7., az alapító okiratot Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a költségvetési szervek jogállásáról és gazdálkodásáról szóló 2008. évi CV. törvény alapján a 154/2009. (VIII. 27.) számú határozatával hagyta jóvá.
(3) A Polgármesteri Hivatal önálló jogi személyiséggel rendelkező, helyi önkormányzati költségvetési szerv. Besorolása a tevékenység jellege alapján: közhatalmi, a feladatellátáshoz gyakorolt funkció alapján önállóan működő és gazdálkodó szerv.
(4) A polgármesteri hivatal székhelye: Kőszeg, Jurisics tér 8.
(5) A Polgármesteri Hivatalhoz rendelt önállóan működő, részben önállóan gazdálkodó költségvetési szervek a következők:
- Chernel Kálmán Városi Könyvtár, 9730 Kőszeg, Várkör 35-37., PIR törzsszáma: 574488;
- Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínház, 9730 Kőszeg, Rajnis u. 9., PIR törzsszáma: 574499;
- Kőszegi Hivatásos Önkormányzati Tűzoltóság, 9730 Kőszeg, Kossuth L. u. 3., PIR törzsszáma: 574510.


2. §

(1) Az egységes polgármesteri hivatal az ellátandó feladatok fajtái és jellege alapján a következő (ügy) osztályokra – mint belső munkaszervezeti egységekre – tagolódik:
- szervezési osztály,
- hatósági osztály,
- okmányiroda,
- gyámügyi és szociális osztály,
- pénzügyi osztály,
- városfejlesztési és üzemeltetési osztály.
(2) Az egyes szervezeti egységek élén osztályvezetők állnak. A szervezési osztály vezetője a jegyző.

(3) A jogtanácsosi, az informatikusi és az egyéb állandó jellegű feladatok, amelyek nem igényelnek szervezeti egységbe való besorolást megbízással is elláttathatóak. A városi főépítészi feladatokat az önkormányzat a Kőszeg Város és Vonzáskörzete Többcélú Kistérségi Társulás (a továbbiakban: Társulás) útján láttatja el.
(4) A Polgármesteri Hivatal a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 38. § (1) bekezdésében meghatározott közfeladatokat látja el. Ellátja továbbá a jelen rendelet 1. § (5) bekezdésében felsorolt költségvetési szervek gazdálkodásának vitelével és számvitelével kapcsolatos feladatokat.

(5) A Polgármesteri Hivatal alaptevékenységének szakágazati besorolása:
841105 helyi önkormányzatok valamint többcélú kistérségi társulások igazgatási tevékenysége.
Az ellátandó alaptevékenységek szakfeladati rend szerint a következők:
813000-1 zöldterület-kezelés,
412000-1 lakó- és nem lakóépület építése,
422100-1 folyadék szállítására szolgáló közmű építése,
421100-1 út, autópálya építése,
522110-1 közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása,
682001-1 lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése,
841124-1 területi általános végrehajtó igazgatási tevékenység,
841125-1 területi kisebbségi önkormányzatok igazgatási tevékenysége,
841126-1 önkormányzatok és többcélú kistérségi társulások igazgatási tevékenysége,
841114-1 országgyűlési képviselő választáshoz kapcsolódó tevékenységek,
841115-1 önkormányzati képviselő választásokhoz kapcsolódó tevékenységek,
842541-1 ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek,
841403-1 város-, községgazdálkodási máshova nem sorolható szolgáltatások,
882203-1 köztemetés,
841402-1 közvilágítás,
841901-1 önkormányzatok, valamint többcélú kistérségi társulások elszámolásai,
841902-1 központi költségvetési befizetések,
862240-1 egyéb, máshova nem sorolt járóbeteg ellátás
882111-1 rendszeres szociális segély,
882115-1 ápolási díj alanyi jogon,
882116-1 ápolási díj méltányossági alapon,
882117-1 rendszeres gyermekvédelmi pénzbeli ellátás,
882118-1 kiegészítő gyermekvédelmi támogatás,
882119-1 óvodáztatási támogatás,
882122-1 átmeneti segély,
882123-1 temetési segély,
882124-1 rendkívüli gyermekvédelmi támogatás,
882125-1 mozgáskorlátozottak közlekedési támogatása,
882129-1 egyéb önkormányzati eseti pénzbeli ellátások
- intézményi térítési díj támogatás,
- utazási támogatás,
- Bursa Hungarica,
882201-1 adósságkezelési szolgáltatás,
889935-1 otthonteremtési támogatás,
889936-1 gyermektartásdíj megelőlegezése,
370000-1 szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése,
381103-1 települési hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása,
842421-1 közterület rendjének fenntartása,
932919-1 máshova nem sorolható egyéb szórakoztatási tevékenység,
931204-1 iskolai, diáksport- tevékenység és támogatása.
(6) A Polgármesteri Hivatal gazdasági szervezetének feladatait a pénzügyi osztály látja el. Felépítését a jelen szabályzat 2. sz. melléklete, tagjainak feladatkörét a 3. sz. melléklet tartalmazza.



3. §

A hivatal működésével kapcsolatos szabályokat a jegyző állapítja meg a közszolgálati szabályzatban. Ez történhet a polgármester által meghatározható szabályokkal egybefoglalt együttes utasítás formájában is. A polgármesteri hivatal egyes szervezeti egységeinek feladatköri jegyzéke a jelen szabályzat mellékletét képezi, amelynek naprakészen tartása a jegyző feladata.

4. §

(1) A polgármester, az alpolgármester, a jegyző és az aljegyző – egymás közötti megállapodás alapján – egymást váltva minden hét szerdáján tartanak ügyfélfogadást. Ennek beosztását előre, legalább negyedéves ütemezésben a polgármesteri hivatal hirdetőtábláján, valamint az önkormányzat hivatalos honlapján közzé kell tenni.
(2) A hivatal osztályvezetői, és beosztott köztisztviselői a következők szerint tartanak ügyfélfogadást:
hétfő 8 – 12 és 13 – 15.30-ig
szerda 8 – 12 és 13 – 15.30-ig
péntek 8 – 12 óráig.
(3) A Társulás által alkalmazott főépítész ügyfélfogadást tart minden pénteken 8-12 óráig.
(4) Az anyakönyvvezető a (2) bekezdésben foglalt ügyfélfogadási időn túl, csak a haláleset anyakönyvezése tekintetében minden munkanapon 8-12 és 13-15.30 óra között tart ügyfélfogadást. Az ügyfélfogadás ideje pénteken 8-12 óráig tart."

5. §

Jelen szabályzat 2010. február 1. napján lép hatályba.



1. sz. melléklet a Polgármesteri Hivatal működési rendjéről szóló szabályzathoz


A polgármesteri hivatal egyes szervezeti egységeinek
feladatköri jegyzéke

1. Szervezési osztály
- képviselő-testületi, bizottsági, kisebbségi önkormányzati ülésekkel összefüggő szervezőmunka;
- képviselő-testületi, bizottsági és kisebbségi önkormányzati ülések jegyzőkönyveinek elkészíttetése, nyilvántartása, kezelése;
- magasabb vezetők munkájának segítése;
- hivatali személyzeti ügyek intézése;
- intézményvezetők személyzeti és munkáltatói ügyeinek nyilvántartása, szabadságolások engedélyezésének előkészítése;
- hivatali informatika;
- hivatali működéssel kapcsolatos gazdálkodási és gondnoksági feladatok;
- ügyiratkezelés (iktatás, irattározás);
- hivatali leírói és postázási feladatok;
- lakossági kapcsolatok szervezése;
- be nem sorolható egyéb törzskari feladatok (pl. címerhasználat engedélyezése);
- testvérvárosi és külkapcsolatok szervezése;
- európai uniós, valamint hazai pályázatok figyelése, elkészítése; projektek koordinálása, pályázatok nyilvántartása;
- civil kapcsolatok bonyolítása;
- alapítványokkal kapcsolatos feladatok ellátása;
- reprezentációs feladatok ellátása;
- választással, népszavazással, népi kezdeményezéssel kapcsolatos szervezési és jogi feladatok;
- a hivatali tűz- és munkavédelmi feladatok ellátása, intézményi szintű koordinálása,
- sajtóval kapcsolatos ügyintézés;
- kitüntetésekkel és elismerő címekkel kapcsolatos ügyintézés;
- hivatalos honlap önkormányzati részének szerkesztése;
- védelmi igazgatási feladatok ellátása;
- belső ellenőrzési feladatok ellátása;
- belső kontrollok működtetése;
- hivatali gépjárművek üzemeltetése;
- kulturális, idegenforgalmi, oktatási és sport bizottság jegyzőkönyvvezetése;
- a helyi kisebbségi önkormányzatok adminisztrációs feladatainak segítése;
- az ISO 9001 minőségirányítási rendszer osztályra vonatkozó ME eljárásainak naprakészen tartása, fejlesztése (jogszabályoknak illetve a feladatrendszernek megfelelően).


2. Hatósági osztály
- anyakönyvi feladatok;
- hagyatéki ügyek;
- szabálysértés;
- birtokvédelmi ügyek;
- temetők, piacok, vásárok törvényességi ellenőrzése;
- kereskedelmi ügyek;
- játéktermek üzemeltetéséhez való hozzájárulás;
- szálláshely szolgáltatással kapcsolatos ügyek;
- állatvédelmi hatósági jegyzői feladatok ellátása;
- helyi adók, gépjárműadó, luxusadó hatósági feladatai;
- tartozások megkeresésen alapuló behajtása;
- a Ket-en alapuló eljárási bírságok behajtása;
- helyi, körzeti és átvett építéshatósági ügyek intézése;
- helyi és körzeti telep-engedélyezés;
- az ISO 9001 minőségirányítási rendszer osztályra vonatkozó ME eljárásainak naprakészen tartása, fejlesztése (jogszabályoknak illetve a feladatrendszernek megfelelően).


3. Gyámügyi és szociális osztály
- gyámhivatali feladatok;
- jegyzői hatáskörbe tartozó gyámhatósági ügyek;
- önkormányzati és jegyzői hatáskörbe tartozó szociális igazgatási feladatok;
- lakásügyek (bérlakások, lakástámogatások);
- egészségügyi alapellátással összefüggő ügyek;
- szociális intézmények törvényességi ellenőrzése;
- Kőszegi Városüzemeltető és Kommunális Szolgáltató Nonprofit Kft. lakásgazdálkodási tevékenységének törvényességi ellenőrzése;
- szociális intézmények működésének engedélyezése (helyi és kizárás miatt átvettek);
- hadigondozási ügyek;
- kárpótlási, jóvátételi ügyek;
- szociális és egészségügyi bizottság jegyzőkönyvvezetése.
- oktatási-nevelési, közművelődési intézmények fenntartói feladatainak előkészítése, végrehajtása;
- oktatási-nevelési, közművelődési intézmények vezetői pályázatainak előkészítése;
- városi sport ügyek bonyolítása;
- jegyzői hatáskörbe tartozó oktatás-igazgatási ügyek intézése;
- ifjúságpolitikai feladatok előkészítése, végrehajtása;
- lakáscélú állami támogatásokkal kapcsolatos jegyzői hatáskörű ügyek;
- az ISO 9001 minőségirányítási rendszer osztályra vonatkozó ME eljárásainak naprakészen tartása, fejlesztése (jogszabályoknak illetve a feladatrendszernek megfelelően).


4. Városfejlesztési és üzemeltetési osztály
- a beruházások előkészítése, lebonyolítása;
- tervkészíttetés;
- önkormányzati vagyongazdálkodás;
- hulladékgazdálkodás;
- utak, hidak, járdák, közművek kezelői feladatai;
- közvilágítási ügyek;
- forgalomszabályozási, közlekedéshatósági feladatok;
- közreműködés a terület- és térségfejlesztési feladatok ellátásában, a kistérségi feladatok végrehajtásában;
- vízgazdálkodás;
- külföldiek ingatlanszerzési ügyei;
- városrehabilitációs kölcsönök ügyintézése;
- helyi autóbusz-közlekedéssel, távhőszolgáltatással, víz- és csatornadíjakkal kapcsolatos árhatósági feladatok ellátása;
- közterület-használati engedélyek kiadása;
- belterületbe vonással kapcsolatos ügyek;
- önkormányzati telekalakítás;
- közbeszerzések bonyolítása;
- önkormányzati vagyonbiztosítási ügyek;
- közterület-felügyelet működtetése;
- a mezőőri szolgálat működtetése;
- városfejlesztési, vagyonügyi és környezetvédelmi bizottság jegyzőkönyvvezetése;
- Kőszegi Városüzemeltetési és Kommunális Szolgáltató Nonprofit Kft-vel való szerződéses és megrendeléses településüzemeltetési feladatok elláttatása;
- közreműködés a beruházásokkal, fejlesztésekkel, felújításokkal kapcsolatos hazai és uniós pályázatok figyelésében, elkészítésében;
- önkormányzati halászati joggal összefüggő ügyintézés;
- temető üzemeltetési feladatok ellátása.
- behajtási- várakozási engedélyek kiadása;
- környezetvédelmi hatósági ügyek;
- zaj- és rezgés védelemmel kapcsolatos körzeti jegyzői feladatok ellátása;
- vadászterületek haszonbérleti feladatai;
- állattartással kapcsolatos önkormányzati hatósági ügyek intézése;
- mezőgazdasági ügyek (külterületi elővásárlási jog érvényesítése, növényi és állati kártevők elleni védekezés, méhészet, gyümölcs ültetvények engedélyezése, vadkárok);
- az ISO 9001 minőségirányítási rendszer osztályra vonatkozó ME eljárásainak naprakészen tartása, fejlesztése (jogszabályoknak illetve a feladatrendszernek megfelelően).


5. Pénzügyi osztály (kiskincstárral)
- önkormányzati pénzügyek;
- számvitel;
- költségvetési ügyek;
- önkormányzati kiskincstári feladatok;
- lakossági elszámolások;
- kisebbségi önkormányzatok számviteli és házi pénztári feladatainak ellátása;
- az önkormányzati vagyon nyilvántartása;
- szerződések nyilvántartása;
- költségvetéshez kapcsolódó pályázatok figyelése, elkészítése;
- előzetes, utólagos és vezetői ellenőrzésben való közreműködés, tanácsadás;
- belső kontrollok működésével kapcsolatos tanácsadás;
- pénzügyi jellegű szabályzatok elkészítése és naprakészen tartása;
- pénzügyi, jogi és rendészeti bizottság jegyzőkönyvvezetése;
- közreműködés a beruházásokkal, fejlesztésekkel, felújításokkal kapcsolatos hazai és uniós pályázatok figyelésében, elkészítésében;
- az önkormányzati vagyonkataszter vezetése;
- az ISO 9001 minőségirányítási rendszer osztályra vonatkozó ME eljárásainak naprakészen tartása, fejlesztése (jogszabályoknak illetve a feladatrendszernek megfelelően).


6. Okmányiroda
- személyazonosító igazolvány kiállítása;
- lakcímigazolvány kiállítása;
- útlevél ügyintézés;
- egyéni vállalkozásokkal kapcsolatos ügyintézés;
- közlekedésigazgatási (járműigazgatás és vezetői engedély) feladatok ellátása;
- ügyfélkapu regisztráció;
- személyi adatszolgáltatások nyújtása;
- hatósági bizonyítványok kiállítása;
- népesség-nyilvántartás;
- választással, népszavazással, népi kezdeményezéssel kapcsolatos nyilvántartási és informatikai feladatok ellátása;
- az ISO 9001 minőségirányítási rendszer osztályra vonatkozó ME eljárásainak naprakészen tartása, fejlesztése (jogszabályoknak illetve a feladatrendszernek megfelelően).


(További mellékleteket lsd. a letölthető formátumban.)