Önkormányzati belépés | |
|
2014. November 27., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés
7. napirendi pont:
A nemzetiségi önkormányzatokkal új együttműködési megállapodások megkötése, támogatási szerződés-tervezet jóváhagyása.
Tisztelt Képviselő-testület !
A nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény 80. §-ában foglalt rendelkezések alapján Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete és a városban működő három nemzetiségi önkormányzat 2012. május 31-én együttműködési megállapodást kötött a nemzetiségi önkormányzatok működése személyi és tárgyi feltételeinek biztosításához nyújtandó kötelező és önként vállalt segítségről. A 80. § (2) bekezdése előírja, hogy az együttműködési megállapodásokat minden év január 31. napjáig, általános választás esetén pedig a nemzetiségi önkormányzat képviselő-testületének alakuló ülését követő 30 napon belül felül kell vizsgálni.
A felülvizsgálat során megállapítottuk, hogy az időközben bekövetkezett jogszabályi változások, illetve a gyakorlati tapasztalatok alapján indokolt a jelenleg hatályos megállapodások megszüntetése és helyettük újak megkötése. Érdemi változtatást ténylegesen csak az I/4. pontban hajtanánk végre, amely az önkormányzati költségvetési támogatások kezeléséről szól és ez ideig ilyen részletességgel nem került szabályozásra. A változtatásokat az 1. számú mellékletet képező megállapodás tervezetben kivastagítással jeleztük. Az előterjesztés megtárgyalását követően a T. Képviselő-testületet kérem, hogy hagyja jóvá a szerződések tervezeteit , amelyeket a gyakorlatban majd minden nemzetiségi önkormányzatra külön-külön kell adaptálni. Természetesen a nemzetiségi önkormányzatok képviselő-testületei is megtárgyalták úgy az együttműködési megállapodás érdemi módosítását, mint a támogatási szerződés ( 2. számú melléklet ) tervezetét és a megállapodás aláírására felhatalmazást adtak elnökeiknek. Az előterjesztést a Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság elfogadásra javasolta.
Kőszeg, 2014. november 27.
Huber László polgármester nevében:
Dr. Tóth László s.k.
szervezési és humánpolitikai osztályvezető
HATÁROZATI JAVASLAT
1. Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete jóváhagyja a közte és a kőszegi nemzetiségi önkormányzatok képviselő-testületei között 2012. május 31-én megkötött együttműködési megállapodások kétoldalú szerződéssel történő megszüntetését és az 1. számú melléklet szerinti új megállapodás megkötését, egyúttal felhatalmazza Huber László polgármestert azok aláírására.
2. A Képviselő-testület jóváhagyja a kőszegi nemzetiségi önkormányzatokkal évente kötendő támogatási szerződések 2. számú melléklet szerinti tervezetét és felhatalmazza Huber László polgármestert azok aláírására.
Határidő: 1. pontnál azonnal, 2. pontnál folyamatosan
Felelős: Huber László polgármester
1. számú melléklet
EGYÜTTMŰKÖDÉSI MEGÁLLAPODÁS
amely létrejött egyrészről
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete (székhelye: 9730 Kőszeg, Jurisics tér 8. adószáma: 15733627-2-18 törzskönyvi nyilvántartási száma: 733623, képviseli Huber László polgármester) a továbbiakban helyi önkormányzat
másrészről a
Kőszegi…………….Nemzetiségi Önkormányzat Képviselő-testülete (székhelye:
9730 Kőszeg, Jurisics tér 8. adószáma: ……….., törzskönyvi nyilvántartási száma:……… képviseli …………….., elnök) a továbbiakban: nemzetiségi önkormányzat – felek együttesen Szerződő felek – között, a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény (a továbbiakban: Njt.) 80.§ (2) bekezdése, valamint az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (továbbiakban: Áht.) 27.§ (2) bekezdése alapján, az alulírt helyen és időben az alábbi tartalommal:
Szerződő felek jelen megállapodásban rögzítik a nemzetiségi önkormányzat helyiséghasználatával, a Njt. 80.§ (1) bekezdésében meghatározott önkormányzati működési feltételek biztosításával kapcsolatos feladatok ellátásának, a költségvetés elkészítésének, jóváhagyásának eljárási rendjével és a költségvetési gazdálkodással, az információs és adatszolgáltatási, a beszámolási kötelezettség teljesítésével, valamint a nyilvántartási tevékenységgel, illetve a vagyonkezeléssel összefüggő szabályokat.
A megállapodás szabályainak kialakítása az alábbi jogszabályok figyelembevételével történt:
- a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény (Njt.);
- 1 a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény;
- az államháztartásról szóló 2011. CXCV. törvény (Áht.);
- az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011.(XII.31.) Korm. rendelet (Ávr.);
- az államháztartás számviteléről szóló 4/2013. (I.11.) Kormányrendelet;
- a 370/2011. (XII.31.) Korm. rendelet a költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről és belső ellenőrzéséről.
I. A nemzetiségi önkormányzati működés személyi és tárgyi feltételeinek biztosítása
1. A helyi önkormányzat a Kőszegi …… Nemzetiségi Önkormányzat részére biztosítja – annak székhelyén – az önkormányzati működés személyi és tárgyi feltételeit, gondoskodik a működéssel kapcsolatos végrehajtási feladatok ellátásáról az alábbi módon:
a) A helyi önkormányzat a nemzetiségi önkormányzat részére előzetes egyeztetés alapján havi 16 órában, heti 4 órás bontásban biztosítja a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal épülete (Kőszeg, Jurisics tér 8., 1858 hrsz.) I. emelet 115. számú (Titkárság) 35 négyzetméter alapterületű irodájának használatát az ott található számítástechnikai és sokszorosító berendezésekkel együtt, az ott helyet foglaló szervezési ügyintéző jelenlétében és közreműködésével az ügyintéző munkaidejében, továbbá az előbbi időkereten belül, legkésőbb 5 munkanappal előbb történő bejelentést követően a képviselő-testületi ülések megtartására az I. emelet 137. számú, 40 négyzetméter alapterületű tanácskozó termét munkaidőben, vagy azon kívül 16-18 óra között.
b) Az a) pontban megjelölt irodahelyiségben a helyi önkormányzat rendelkezésre bocsátja a nemzetiségi önkormányzat testületi, tisztségviselői, képviselői feladatai ellátásához szükséges tárgyi és személyi feltételeket minden hét ………… napján ………... óra között.
c) A helyi önkormányzat gondoskodik a nemzetiségi önkormányzat képviselő-testületi üléseinek előkészítéséről, különösen a meghívók, az előterjesztések, a testületi ülések jegyzőkönyveinek elkészítésével és valamennyi hivatalos levelezése előkészítéséről, postázásáról.
d) Előkészíti a testület és a tisztségviselők döntéseit, ellátja a döntéshozatalhoz kapcsolódó nyilvántartási, sokszorosítási, postázási feladatokat.
e) Ellátja a nemzetiségi önkormányzat működésével, gazdálkodásával kapcsolatban a Megállapodás III-VIII. fejezeteiben részletezett feladatokat.
f) A nemzetiségi képviselő-testületi ülés megtartását megelőzően legalább 8 nappal bejelentett igény esetén biztosítja a jelnyelv és a speciális kommunikációs rendszer használatát.
g) Az a)-f) pontokban meghatározott feladatellátáshoz szükséges valamennyi kiadást – beleértve a helyiséghasználattal kapcsolatos rezsiköltségeket is, de nem beleértve a nemzetiségi önkormányzati tisztségviselők telefonhasználatának díját – a helyi önkormányzat viseli.
h) Az a), c), d), f) pontokkal járó feladatokat a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal Szervezési és Humánpolitikai Osztályába besorolt szervezési ügyintéző, az e) és a g) pontokban foglaltakat pedig a Pénzügyi és Gazdálkodási Osztály végzi.
2. A nemzetiségi önkormányzat ülésére a képviselőkön és az elnök által megjelölt személyeken kívül a szervezési ügyintéző megküldi a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal jegyzőjének is a meghívót és az előterjesztéseket. A jegyző személyesen, vagy – az előterjesztések főbb témaköreinek ismeretében – a jegyzőre vonatkozó képesítési előírásoknak megfelelő, általa kijelölt munkatársa köteles részt venni az ülésen és jelezni, amennyiben törvénysértést észlel.
3. Kőszeg Város Önkormányzata közösségi célokra biztosítja a Kőszegi………. Nemzetiségi Önkormányzat részére ingyenes használat formájában, külön megállapodás alapján a Kőszeg, ………. szám alatti helyiség csoportot. A helyiségek fenntartásának, karbantartásának költségei a nemzetiségi önkormányzatot terhelik.
4. Kőszeg Város Önkormányzata évente – a helyi önkormányzat teherviselő képességének megfelelő mértékben - éves költségvetésébe építve pénzbeli támogatást nyújthat a nemzetiségi önkormányzat működéséhez. A költségvetési támogatás iránt a nemzetiségi önkormányzat képviselő-testülete nyújthat be kérelmet az igényelt összeg mértékének és felhasználása céljának megjelölésével. A helyi önkormányzat képviselő-testülete által az éves költségvetési rendeletében megállapított támogatás folyósításának, felhasználásának és a felhasználás ellenőrzésének feltételeiről a felek évente támogatási szerződést kötnek.
II. A nemzetiségi önkormányzat költségvetési határozata elkészítésének, megalkotásának és módosításának rendje
1. A nemzetiségi önkormányzat elnöke a költségvetési határozat-tervezet előkészítéséhez szükséges adatokat, illetve az I. fejezet 4. pontjában foglalt kérelmet minden év január hó 15. napjáig bocsátja a jegyző rendelkezésére.
2. A nemzetiségi önkormányzat költségvetési határozatát a jegyző, vagy az általa megbízott személy készíti elő, majd a határozat-tervezetet a költségvetési törvényből adódó részletes információk rendelkezésre állását követően küldi meg a jogszabály által előírt határidőt megelőző 10. napig a nemzetiségi önkormányzat elnökének.
3. A nemzetiségi önkormányzat elemi költségvetési határozatának szerkezetére az Áht. 23. §-ában és az Ávr. 27-28. §-aiban foglalt szabályokat kell megfelelően alkalmazni.
4. Amennyiben a nemzetiségi önkormányzat az eredeti költségvetési előirányzatához képest többlet bevételt ér el, bevétel kiesése keletkezik, vagy az előirányzatai között átcsoportosítást hajt végre, a képviselő-testület az elnök előterjesztésére módosítja az éves költségvetésről megalkotott határozatát és az erről szóló jegyzőkönyv, valamint a határozat kivonat megküldésével értesíti a helyi önkormányzat jegyzőjét.
III. Az egyéb, kötelező adatszolgáltatások elkészítésének rendje
Az újonnan megalakult nemzetiségi önkormányzat az alakuló ülését, a folyamatosan működő nemzetiségi önkormányzat pedig az időközbeni változást követő nyolc napon belül köteles önálló fizetési számlát nyitni, törzskönyvi nyilvántartásba vételét és adószámot igényelni, illetve a változást bejelenteni. Ezen kötelezettségeket a nemzetiségi önkormányzat elnöke a helyi önkormányzat jegyzőjén, vagy az általa megbízott személyen ( a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal Pénzügyi és Gazdálkodási Osztályának kijelölt ügyintézőjén), mint továbbításért felelősön keresztül teljesíti.
IV. Költségvetési információ szolgáltatás rendje
A helyi önkormányzat hivatala az Áht. 27.§. (2) bekezdése szerint ellátja a helyi nemzetiségi önkormányzat bevételeivel és kiadásaival kapcsolatban a tervezési, gazdálkodási, ellenőrzési, finanszírozási, adatszolgáltatási és beszámolási feladatokat. A feladat ellátásával kapcsolatos jogosultságokat és kötelezettségeket a gazdálkodás rendjét szabályozó belső szabályzataiban a helyi nemzetiségi önkormányzatra vonatkozóan elkülönülten szabályozza.
V. A költségvetési gazdálkodás rendje
A nemzetiségi önkormányzat gazdálkodásának végrehajtásával kapcsolatos feladatokat a helyi önkormányzat hivatalának Pénzügyi és Gazdálkodási Osztálya látja el. A helyi önkormányzat hivatala végzi el a belső ellenőrzési feladatokat is.
A kötelezettségvállalás
A helyi nemzetiségi önkormányzat nevében a helyi nemzetiségi önkormányzat feladatainak ellátása során fizetési vagy más teljesítési kötelezettséget vállalni (továbbiakban: kötelezettségvállalás) kizárólag az elnök vagy az általa felhatalmazott nemzetiségi önkormányzati képviselő jogosult.
A kötelezettségvállalás előtt a kötelezettséget vállalónak meg kell győződnie arról, hogy a rendelkezésre álló, fel nem használt előirányzat biztosítja-e a kiadás teljesítésére a fedezetet. Az Áht. 2. § (1) bekezdés o) pontjában leírtak alapján kötelezettségvállalásnak minősül: a kiadási előirányzatok és az EU forrásból származó pénzeszközként nyilvántartott pénzeszközök terhére fizetési kötelezettség - így különösen a foglalkoztatásra irányuló jogviszony létesítésére, szerződés megkötésére, költségvetési támogatás biztosítására irányuló – vállalásáról szóló, szabályszerűen megtett jognyilatkozat. A kötelezettségvállalás csak írásban és az arra jogosult személy pénzügyi ellenjegyzése után történhet.
Előzetes írásbeli kötelezettségvállalás szükséges a gazdasági eseményenként 100.000 Ft-ot el nem érő kifizetések, jogerős és végrehajtható bírósági, hatósági döntéseken, kötelező előíráson alapuló fizetési kötelezettségek, továbbá pénzügyi szolgáltatások igénybevételéhez kapcsolódó kiadások esetében. A kötelezettségvállalások teljesítésére (érvényesítés, utalványozás, teljesítésigazolás) és nyilvántartására vonatkozó szabályokat fenti esetekben is alkalmazni kell.
1. A kötelezettségvállalást követően gondoskodni kell annak nyilvántartásba vételéről.
2. A nyilvántartásnak tartalmazni kell legalább:
- a kötelezettségvállalás azonosító számát,
- a kötelezettségvállalás alapjául szolgáló dokumentum megnevezését, iktatószámát és keltét,
- a kötelezettségvállaló nevét,
- a kötelezettségvállalás tárgyát,
- a kötelezettségvállalás összegét,
- a kötelezettségvállalás évek és előirányzatok szerinti megoszlását,
- a kifizetési határidőket és azok jogosultjait, továbbá
- a teljesítési adatokat.
3. A kötelezettségvállalások nyilvántartását folyamatosan, naprakészen kell vezetni. A nyilvántartást a Pénzügyi és Gazdálkodási Osztály költségvetési ügyintézője vezeti. A kötelezettségvállalás nyilvántartó – nyilvántartás adatai alapján – haladéktalanul köteles jelezni a jegyző felé, ha valamelyik kiemelt előirányzat a kötelezettségvállalások következtében teljes egészében lekötésre került.
Az ellenjegyzés
1.A kötelezettségvállalás ellenjegyzésére a helyi önkormányzat hivatalának pénzügyi és gazdálkodási osztályvezetője, ennek hiányában a jegyző által írásban kijelölt, a helyi önkormányzat hivatala állományába tartozó köztisztviselő írásban jogosult. A kötelezettségvállalás pénzügyi ellenjegyzésére feljogosított személynek a felsőoktatásban szerzett pénzügyi-számviteli végzettséggel, vagy legalább középfokú iskolai végzettséggel és emellett pénzügyi-számviteli képesítéssel kell rendelkeznie.
2. A pénzügyi ellenjegyzést a kötelezettségvállalás dokumentumán a dátum és az ellenjegyzés tényére történő utalás megjelölésével, valamint az arra jogosult személy aláírásával kell elvégezni.
3.A kötelezettségvállalás ellenjegyzési feladataival megbízott személynek az ellenjegyzést megelőzően meg kell győződnie arról, hogy
- a szükséges szabad előirányzat rendelkezésre áll, illetve a befolyt vagy a megtervezett és várhatóan befolyó bevétel biztosítja a fedezetet,
- a kifizetés időpontjában a fedezet rendelkezésre áll,
- a kötelezettségvállalás nem sérti a gazdálkodásra vonatkozó szabályokat.
4. Amennyiben a kötelezettségvállalás nem felel meg a fentiekben leírtaknak, az ellenjegyzésre jogosultnak erről írásban tájékoztatni kell a kötelezettségvállalót.
5. Ha a kötelezettséget vállaló a tájékoztatás ellenére írásban utasítást ad az ellenjegyzésre, az ellenjegyző köteles az utasításnak eleget tenni és az Ávr. 54. § (4) bekezdésében foglaltak szerint eljárni.
Az érvényesítés
1. Az érvényesítést a jegyző által megbízott pénzügyi-számviteli szakképesítésű köztisztviselője végzi.
2. A teljesítés igazolás alapján az érvényesítőnek ellenőrizni kell
- az összegszerűséget,
- a fedezet meglétét és azt, hogy
- a megelőző ügymenetben az Áht; a Korm. rendelet és az államháztartási számviteli Korm. rendelet, továbbá e Szabályzat előírásait betartották-e.
3. Amennyiben az érvényesítő az érvényesítés során a jogszabályok, illetve a belső szabályzatok megsértését tapasztalja, köteles azt jelezni az utalványozónak. Az érvényesítés nem tagható meg, ha ezt követően az utalványozó erre írásban utasítja. A további eljárási szabályokra az Ávr. 54. § (4) bekezdésében foglalt szabályokat kell megfelelően alkalmazni.
4. Az érvényesítésnek – az „érvényesítve” megjelölésen kívül – tartalmaznia kell
- a megállapított összeget,
- az érvényesítés dátumát és
- az érvényesítő aláírását.
5. Az érvényesítés az utalványon kerül rávezetésre.
A teljesítés igazolása
1. A teljesítés igazolásával kapcsolatos feladatok elvégzésére jogosult kötelezettségvállaló továbbá az általa írásban kijelölt személy.
2. A teljesítés igazolása a kiadás utalványozása előtt történik.
3. A teljesítés igazolás során ellenőrizhető okmányok alapján ellenőrizni, igazolni kell
- a kiadások teljesítésének jogosságát,
- a kiadások összegszerűségét,
- ellenszolgáltatást is magában foglaló kötelezettségvállalás estében annak teljesítését.
4. A teljesítésigazolás
- a számlán „A teljesítést összegszerűségében is igazolom” szöveg rávezetésével,
- a teljesítés igazolásának dátumával, és
- a teljesítésigazolásra jogosult személy aláírásával történik.
Az utalványozás
1. A helyi nemzetiségi önkormányzatnál a kiadás teljesítésének, a bevétel beszedésének vagy elszámolásának elrendelésére (továbbiakban: utalványozásra) kizárólag az elnök vagy az általa felhatalmazott nemzetiségi önkormányzati képviselő jogosult. Utalványozni csak az érvényesítés után lehet. Pénzügyi teljesítésre az utalványozás után kerülhet sor. Készpénz a házipénztárból akkor fizethető ki, ha a helyi nemzetiségi önkormányzat elnöke a kifizetés teljesítéséhez szükséges dokumentumokat (szerződés, számla) bemutatja, és szándékát a pénzfelvételt legalább két nappal megelőzően a helyi önkormányzat hivatala pénztári feladatokkal megbízott köztisztviselőjének jelzi.
2. Utalványozni készpénzes fizetési mód esetén az érvényesített pénztárbizonylatra rávezetett, más esetben az utalványrendeletre rávezetett írásbeli rendelkezéssel lehet.
3. A készpénzes fizetési mód kivételével az utalványon fel kell tüntetni:
- az „utalvány” szót,
- a költségvetési évet,
- a befizető és a kedvezményezett megnevezését, címét, bankszámlájának a számát,
- a fizetés időpontját, módját, összegét, devizanemét,
- a megterhelendő, jóváírandó pénzforgalmi számlaszámát és megnevezését,
- a kötelezettségvállalás nyilvántartási számát,
- a keltezést, valamint az utalványozó aláírását,
- az érvényesítést.
- A rövidített utalványon – készpénzfizetési mód bizonylaton – az előzőekben felsoroltak közül a számla okmányon már feltüntetett adatokat nem kell megismételni.
Nem kell külön utalványozni:
- a termékértékesítésből, szolgáltatásból - számla, egyszerűsített számla, számlát helyettesítő okirat, készpénzátutalás alapján – befolyó, valamint
- a közigazgatási hatósági határozaton alapuló bevétel beszedését,
- továbbá a fizetési számla vezetésével kapcsolatos pénzügyi szolgáltatások kiadásait,
- az EU forrásokból nyújtott támogatások lebonyolítási számláról történő kifizetését,
- a fedezetkezelői számláról, illetve a fedezetkezelői számlára történő utalás esetén az építtetői fedezetbiztosítási számláról történő kifizetéseket.
4. A kötelezettségvállaló és a pénzügyi ellenjegyző ugyanazon gazdasági esemény tekintetében azonos személy nem lehet.
5. Az érvényesítő ugyanazon gazdasági esemény tekintetében nem lehet azonos a kötelezettségvállalásra, utalványozásra jogosult és a teljesítést igazoló személlyel.
6. Kötelezettségvállalási, pénzügyi ellenjegyzési, érvényesítési, utalványozási és teljesítés igazolására irányuló feladatot nem végezheti az a személy, aki ezt a tevékenységét a Ptk. szerinti közeli hozzátartozója vagy maga javára látná el.
7. A kötelezettségvállalásra, az utalványozásra, a pénzügyi ellenjegyzésre, az érvényesítésre és a teljesítés igazolásra jogosult személyek nevéről és aláírás mintájáról a helyi önkormányzat hivatala nyilvántartást vezet. A nyilvántartás vezetéséért költségvetési ügyintéző a felelős.
VI. A nemzetiségi önkormányzat számlavezetése
1. A helyi nemzetiségi önkormányzat önálló pénzforgalmi számlát vezet. A nemzetiségi
önkormányzat fizetési számláját a helyi önkormányzat által választott számlavezetőnél vezeti.
2. A helyi nemzetiségi önkormányzat működésének általános támogatását a nemzetiségi
önkormányzat a helyi önkormányzaton keresztül a költségvetési törvényben meghatározottak
szerint veszi igénybe.
VII. Vagyoni és számviteli nyilvántartás, adatszolgáltatás rendje
1. A helyi önkormányzat hivatala a helyi nemzetiségi önkormányzat vagyoni, számviteli nyilvántartásait a helyi önkormányzat nyilvántartásain belül elkülönítetten vezeti.
2. Az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011.(XII.31.) Korm. rendeletben meghatározott adatszolgáltatás során szolgáltatott adatok valódiságáért, a számviteli szabályokkal és a statisztikai rendszerrel való tartalmi egyezőségéért a helyi nemzetiségi önkormányzat tekintetében a helyi nemzetiségi önkormányzat képviselő-testületének elnöke a felel.
VIII. Záró rendelkezések
1. Szerződő felek kijelentik, hogy a jövőben az éves költségvetési beszámoló és az éves költségvetési terv elkészítése során jelen megállapodásban rögzített eljárási rend szerint járnak el, és az elfogadott költségvetés végrehajtása során az együttműködés szabályait kölcsönösen betartják.
2. Szerződő felek jelen megállapodást évente január hó 31. napjáig felülvizsgálják és szükség szerint módosítják. A jegyző a megállapodásra vonatkozó jogszabályok változása miatti módosítások szükségességét a települési és a nemzetiségi önkormányzatnak jelzi. A települési és a nemzetiségi önkormányzat képviselő-testülete a megállapodást szükség esetén határozatával módosíthatja.
3. A szerződő felek a jelen megállapodás aláírásával egyidejűleg kölcsönös akaratnyilvánítással megszüntetik a közöttük 2012. május 31-én megkötött együttműködési megállapodást.
Az együttműködési megállapodást Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a …/2014. (XI. 27.) számú határozatával, Kőszegi ……. Nemzetiségi Önkormányzat Képviselő-testülete a …………. számú határozatával jóváhagyta. Rendelkezéseit kihirdetésének napjától kell alkalmazni.
Kőszeg, 2014. november hó ….. napján
Huber László …………………………………………
Kőszeg Város Önkormányzatának Kőszegi …….. Nemzetiségi Önkormányzat
polgármestere elnöke
A nemzetiségi önkormányzatokkal új együttműködési megállapodások megkötése, támogatási szerződés-tervezet jóváhagyása.
Tisztelt Képviselő-testület !
A nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény 80. §-ában foglalt rendelkezések alapján Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete és a városban működő három nemzetiségi önkormányzat 2012. május 31-én együttműködési megállapodást kötött a nemzetiségi önkormányzatok működése személyi és tárgyi feltételeinek biztosításához nyújtandó kötelező és önként vállalt segítségről. A 80. § (2) bekezdése előírja, hogy az együttműködési megállapodásokat minden év január 31. napjáig, általános választás esetén pedig a nemzetiségi önkormányzat képviselő-testületének alakuló ülését követő 30 napon belül felül kell vizsgálni.
A felülvizsgálat során megállapítottuk, hogy az időközben bekövetkezett jogszabályi változások, illetve a gyakorlati tapasztalatok alapján indokolt a jelenleg hatályos megállapodások megszüntetése és helyettük újak megkötése. Érdemi változtatást ténylegesen csak az I/4. pontban hajtanánk végre, amely az önkormányzati költségvetési támogatások kezeléséről szól és ez ideig ilyen részletességgel nem került szabályozásra. A változtatásokat az 1. számú mellékletet képező megállapodás tervezetben kivastagítással jeleztük. Az előterjesztés megtárgyalását követően a T. Képviselő-testületet kérem, hogy hagyja jóvá a szerződések tervezeteit , amelyeket a gyakorlatban majd minden nemzetiségi önkormányzatra külön-külön kell adaptálni. Természetesen a nemzetiségi önkormányzatok képviselő-testületei is megtárgyalták úgy az együttműködési megállapodás érdemi módosítását, mint a támogatási szerződés ( 2. számú melléklet ) tervezetét és a megállapodás aláírására felhatalmazást adtak elnökeiknek. Az előterjesztést a Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság elfogadásra javasolta.
Kőszeg, 2014. november 27.
Huber László polgármester nevében:
Dr. Tóth László s.k.
szervezési és humánpolitikai osztályvezető
HATÁROZATI JAVASLAT
1. Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete jóváhagyja a közte és a kőszegi nemzetiségi önkormányzatok képviselő-testületei között 2012. május 31-én megkötött együttműködési megállapodások kétoldalú szerződéssel történő megszüntetését és az 1. számú melléklet szerinti új megállapodás megkötését, egyúttal felhatalmazza Huber László polgármestert azok aláírására.
2. A Képviselő-testület jóváhagyja a kőszegi nemzetiségi önkormányzatokkal évente kötendő támogatási szerződések 2. számú melléklet szerinti tervezetét és felhatalmazza Huber László polgármestert azok aláírására.
Határidő: 1. pontnál azonnal, 2. pontnál folyamatosan
Felelős: Huber László polgármester
1. számú melléklet
EGYÜTTMŰKÖDÉSI MEGÁLLAPODÁS
amely létrejött egyrészről
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete (székhelye: 9730 Kőszeg, Jurisics tér 8. adószáma: 15733627-2-18 törzskönyvi nyilvántartási száma: 733623, képviseli Huber László polgármester) a továbbiakban helyi önkormányzat
másrészről a
Kőszegi…………….Nemzetiségi Önkormányzat Képviselő-testülete (székhelye:
9730 Kőszeg, Jurisics tér 8. adószáma: ……….., törzskönyvi nyilvántartási száma:……… képviseli …………….., elnök) a továbbiakban: nemzetiségi önkormányzat – felek együttesen Szerződő felek – között, a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény (a továbbiakban: Njt.) 80.§ (2) bekezdése, valamint az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (továbbiakban: Áht.) 27.§ (2) bekezdése alapján, az alulírt helyen és időben az alábbi tartalommal:
Szerződő felek jelen megállapodásban rögzítik a nemzetiségi önkormányzat helyiséghasználatával, a Njt. 80.§ (1) bekezdésében meghatározott önkormányzati működési feltételek biztosításával kapcsolatos feladatok ellátásának, a költségvetés elkészítésének, jóváhagyásának eljárási rendjével és a költségvetési gazdálkodással, az információs és adatszolgáltatási, a beszámolási kötelezettség teljesítésével, valamint a nyilvántartási tevékenységgel, illetve a vagyonkezeléssel összefüggő szabályokat.
A megállapodás szabályainak kialakítása az alábbi jogszabályok figyelembevételével történt:
- a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény (Njt.);
- 1 a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény;
- az államháztartásról szóló 2011. CXCV. törvény (Áht.);
- az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011.(XII.31.) Korm. rendelet (Ávr.);
- az államháztartás számviteléről szóló 4/2013. (I.11.) Kormányrendelet;
- a 370/2011. (XII.31.) Korm. rendelet a költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről és belső ellenőrzéséről.
I. A nemzetiségi önkormányzati működés személyi és tárgyi feltételeinek biztosítása
1. A helyi önkormányzat a Kőszegi …… Nemzetiségi Önkormányzat részére biztosítja – annak székhelyén – az önkormányzati működés személyi és tárgyi feltételeit, gondoskodik a működéssel kapcsolatos végrehajtási feladatok ellátásáról az alábbi módon:
a) A helyi önkormányzat a nemzetiségi önkormányzat részére előzetes egyeztetés alapján havi 16 órában, heti 4 órás bontásban biztosítja a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal épülete (Kőszeg, Jurisics tér 8., 1858 hrsz.) I. emelet 115. számú (Titkárság) 35 négyzetméter alapterületű irodájának használatát az ott található számítástechnikai és sokszorosító berendezésekkel együtt, az ott helyet foglaló szervezési ügyintéző jelenlétében és közreműködésével az ügyintéző munkaidejében, továbbá az előbbi időkereten belül, legkésőbb 5 munkanappal előbb történő bejelentést követően a képviselő-testületi ülések megtartására az I. emelet 137. számú, 40 négyzetméter alapterületű tanácskozó termét munkaidőben, vagy azon kívül 16-18 óra között.
b) Az a) pontban megjelölt irodahelyiségben a helyi önkormányzat rendelkezésre bocsátja a nemzetiségi önkormányzat testületi, tisztségviselői, képviselői feladatai ellátásához szükséges tárgyi és személyi feltételeket minden hét ………… napján ………... óra között.
c) A helyi önkormányzat gondoskodik a nemzetiségi önkormányzat képviselő-testületi üléseinek előkészítéséről, különösen a meghívók, az előterjesztések, a testületi ülések jegyzőkönyveinek elkészítésével és valamennyi hivatalos levelezése előkészítéséről, postázásáról.
d) Előkészíti a testület és a tisztségviselők döntéseit, ellátja a döntéshozatalhoz kapcsolódó nyilvántartási, sokszorosítási, postázási feladatokat.
e) Ellátja a nemzetiségi önkormányzat működésével, gazdálkodásával kapcsolatban a Megállapodás III-VIII. fejezeteiben részletezett feladatokat.
f) A nemzetiségi képviselő-testületi ülés megtartását megelőzően legalább 8 nappal bejelentett igény esetén biztosítja a jelnyelv és a speciális kommunikációs rendszer használatát.
g) Az a)-f) pontokban meghatározott feladatellátáshoz szükséges valamennyi kiadást – beleértve a helyiséghasználattal kapcsolatos rezsiköltségeket is, de nem beleértve a nemzetiségi önkormányzati tisztségviselők telefonhasználatának díját – a helyi önkormányzat viseli.
h) Az a), c), d), f) pontokkal járó feladatokat a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal Szervezési és Humánpolitikai Osztályába besorolt szervezési ügyintéző, az e) és a g) pontokban foglaltakat pedig a Pénzügyi és Gazdálkodási Osztály végzi.
2. A nemzetiségi önkormányzat ülésére a képviselőkön és az elnök által megjelölt személyeken kívül a szervezési ügyintéző megküldi a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal jegyzőjének is a meghívót és az előterjesztéseket. A jegyző személyesen, vagy – az előterjesztések főbb témaköreinek ismeretében – a jegyzőre vonatkozó képesítési előírásoknak megfelelő, általa kijelölt munkatársa köteles részt venni az ülésen és jelezni, amennyiben törvénysértést észlel.
3. Kőszeg Város Önkormányzata közösségi célokra biztosítja a Kőszegi………. Nemzetiségi Önkormányzat részére ingyenes használat formájában, külön megállapodás alapján a Kőszeg, ………. szám alatti helyiség csoportot. A helyiségek fenntartásának, karbantartásának költségei a nemzetiségi önkormányzatot terhelik.
4. Kőszeg Város Önkormányzata évente – a helyi önkormányzat teherviselő képességének megfelelő mértékben - éves költségvetésébe építve pénzbeli támogatást nyújthat a nemzetiségi önkormányzat működéséhez. A költségvetési támogatás iránt a nemzetiségi önkormányzat képviselő-testülete nyújthat be kérelmet az igényelt összeg mértékének és felhasználása céljának megjelölésével. A helyi önkormányzat képviselő-testülete által az éves költségvetési rendeletében megállapított támogatás folyósításának, felhasználásának és a felhasználás ellenőrzésének feltételeiről a felek évente támogatási szerződést kötnek.
II. A nemzetiségi önkormányzat költségvetési határozata elkészítésének, megalkotásának és módosításának rendje
1. A nemzetiségi önkormányzat elnöke a költségvetési határozat-tervezet előkészítéséhez szükséges adatokat, illetve az I. fejezet 4. pontjában foglalt kérelmet minden év január hó 15. napjáig bocsátja a jegyző rendelkezésére.
2. A nemzetiségi önkormányzat költségvetési határozatát a jegyző, vagy az általa megbízott személy készíti elő, majd a határozat-tervezetet a költségvetési törvényből adódó részletes információk rendelkezésre állását követően küldi meg a jogszabály által előírt határidőt megelőző 10. napig a nemzetiségi önkormányzat elnökének.
3. A nemzetiségi önkormányzat elemi költségvetési határozatának szerkezetére az Áht. 23. §-ában és az Ávr. 27-28. §-aiban foglalt szabályokat kell megfelelően alkalmazni.
4. Amennyiben a nemzetiségi önkormányzat az eredeti költségvetési előirányzatához képest többlet bevételt ér el, bevétel kiesése keletkezik, vagy az előirányzatai között átcsoportosítást hajt végre, a képviselő-testület az elnök előterjesztésére módosítja az éves költségvetésről megalkotott határozatát és az erről szóló jegyzőkönyv, valamint a határozat kivonat megküldésével értesíti a helyi önkormányzat jegyzőjét.
III. Az egyéb, kötelező adatszolgáltatások elkészítésének rendje
Az újonnan megalakult nemzetiségi önkormányzat az alakuló ülését, a folyamatosan működő nemzetiségi önkormányzat pedig az időközbeni változást követő nyolc napon belül köteles önálló fizetési számlát nyitni, törzskönyvi nyilvántartásba vételét és adószámot igényelni, illetve a változást bejelenteni. Ezen kötelezettségeket a nemzetiségi önkormányzat elnöke a helyi önkormányzat jegyzőjén, vagy az általa megbízott személyen ( a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal Pénzügyi és Gazdálkodási Osztályának kijelölt ügyintézőjén), mint továbbításért felelősön keresztül teljesíti.
IV. Költségvetési információ szolgáltatás rendje
A helyi önkormányzat hivatala az Áht. 27.§. (2) bekezdése szerint ellátja a helyi nemzetiségi önkormányzat bevételeivel és kiadásaival kapcsolatban a tervezési, gazdálkodási, ellenőrzési, finanszírozási, adatszolgáltatási és beszámolási feladatokat. A feladat ellátásával kapcsolatos jogosultságokat és kötelezettségeket a gazdálkodás rendjét szabályozó belső szabályzataiban a helyi nemzetiségi önkormányzatra vonatkozóan elkülönülten szabályozza.
V. A költségvetési gazdálkodás rendje
A nemzetiségi önkormányzat gazdálkodásának végrehajtásával kapcsolatos feladatokat a helyi önkormányzat hivatalának Pénzügyi és Gazdálkodási Osztálya látja el. A helyi önkormányzat hivatala végzi el a belső ellenőrzési feladatokat is.
A kötelezettségvállalás
A helyi nemzetiségi önkormányzat nevében a helyi nemzetiségi önkormányzat feladatainak ellátása során fizetési vagy más teljesítési kötelezettséget vállalni (továbbiakban: kötelezettségvállalás) kizárólag az elnök vagy az általa felhatalmazott nemzetiségi önkormányzati képviselő jogosult.
A kötelezettségvállalás előtt a kötelezettséget vállalónak meg kell győződnie arról, hogy a rendelkezésre álló, fel nem használt előirányzat biztosítja-e a kiadás teljesítésére a fedezetet. Az Áht. 2. § (1) bekezdés o) pontjában leírtak alapján kötelezettségvállalásnak minősül: a kiadási előirányzatok és az EU forrásból származó pénzeszközként nyilvántartott pénzeszközök terhére fizetési kötelezettség - így különösen a foglalkoztatásra irányuló jogviszony létesítésére, szerződés megkötésére, költségvetési támogatás biztosítására irányuló – vállalásáról szóló, szabályszerűen megtett jognyilatkozat. A kötelezettségvállalás csak írásban és az arra jogosult személy pénzügyi ellenjegyzése után történhet.
Előzetes írásbeli kötelezettségvállalás szükséges a gazdasági eseményenként 100.000 Ft-ot el nem érő kifizetések, jogerős és végrehajtható bírósági, hatósági döntéseken, kötelező előíráson alapuló fizetési kötelezettségek, továbbá pénzügyi szolgáltatások igénybevételéhez kapcsolódó kiadások esetében. A kötelezettségvállalások teljesítésére (érvényesítés, utalványozás, teljesítésigazolás) és nyilvántartására vonatkozó szabályokat fenti esetekben is alkalmazni kell.
1. A kötelezettségvállalást követően gondoskodni kell annak nyilvántartásba vételéről.
2. A nyilvántartásnak tartalmazni kell legalább:
- a kötelezettségvállalás azonosító számát,
- a kötelezettségvállalás alapjául szolgáló dokumentum megnevezését, iktatószámát és keltét,
- a kötelezettségvállaló nevét,
- a kötelezettségvállalás tárgyát,
- a kötelezettségvállalás összegét,
- a kötelezettségvállalás évek és előirányzatok szerinti megoszlását,
- a kifizetési határidőket és azok jogosultjait, továbbá
- a teljesítési adatokat.
3. A kötelezettségvállalások nyilvántartását folyamatosan, naprakészen kell vezetni. A nyilvántartást a Pénzügyi és Gazdálkodási Osztály költségvetési ügyintézője vezeti. A kötelezettségvállalás nyilvántartó – nyilvántartás adatai alapján – haladéktalanul köteles jelezni a jegyző felé, ha valamelyik kiemelt előirányzat a kötelezettségvállalások következtében teljes egészében lekötésre került.
Az ellenjegyzés
1.A kötelezettségvállalás ellenjegyzésére a helyi önkormányzat hivatalának pénzügyi és gazdálkodási osztályvezetője, ennek hiányában a jegyző által írásban kijelölt, a helyi önkormányzat hivatala állományába tartozó köztisztviselő írásban jogosult. A kötelezettségvállalás pénzügyi ellenjegyzésére feljogosított személynek a felsőoktatásban szerzett pénzügyi-számviteli végzettséggel, vagy legalább középfokú iskolai végzettséggel és emellett pénzügyi-számviteli képesítéssel kell rendelkeznie.
2. A pénzügyi ellenjegyzést a kötelezettségvállalás dokumentumán a dátum és az ellenjegyzés tényére történő utalás megjelölésével, valamint az arra jogosult személy aláírásával kell elvégezni.
3.A kötelezettségvállalás ellenjegyzési feladataival megbízott személynek az ellenjegyzést megelőzően meg kell győződnie arról, hogy
- a szükséges szabad előirányzat rendelkezésre áll, illetve a befolyt vagy a megtervezett és várhatóan befolyó bevétel biztosítja a fedezetet,
- a kifizetés időpontjában a fedezet rendelkezésre áll,
- a kötelezettségvállalás nem sérti a gazdálkodásra vonatkozó szabályokat.
4. Amennyiben a kötelezettségvállalás nem felel meg a fentiekben leírtaknak, az ellenjegyzésre jogosultnak erről írásban tájékoztatni kell a kötelezettségvállalót.
5. Ha a kötelezettséget vállaló a tájékoztatás ellenére írásban utasítást ad az ellenjegyzésre, az ellenjegyző köteles az utasításnak eleget tenni és az Ávr. 54. § (4) bekezdésében foglaltak szerint eljárni.
Az érvényesítés
1. Az érvényesítést a jegyző által megbízott pénzügyi-számviteli szakképesítésű köztisztviselője végzi.
2. A teljesítés igazolás alapján az érvényesítőnek ellenőrizni kell
- az összegszerűséget,
- a fedezet meglétét és azt, hogy
- a megelőző ügymenetben az Áht; a Korm. rendelet és az államháztartási számviteli Korm. rendelet, továbbá e Szabályzat előírásait betartották-e.
3. Amennyiben az érvényesítő az érvényesítés során a jogszabályok, illetve a belső szabályzatok megsértését tapasztalja, köteles azt jelezni az utalványozónak. Az érvényesítés nem tagható meg, ha ezt követően az utalványozó erre írásban utasítja. A további eljárási szabályokra az Ávr. 54. § (4) bekezdésében foglalt szabályokat kell megfelelően alkalmazni.
4. Az érvényesítésnek – az „érvényesítve” megjelölésen kívül – tartalmaznia kell
- a megállapított összeget,
- az érvényesítés dátumát és
- az érvényesítő aláírását.
5. Az érvényesítés az utalványon kerül rávezetésre.
A teljesítés igazolása
1. A teljesítés igazolásával kapcsolatos feladatok elvégzésére jogosult kötelezettségvállaló továbbá az általa írásban kijelölt személy.
2. A teljesítés igazolása a kiadás utalványozása előtt történik.
3. A teljesítés igazolás során ellenőrizhető okmányok alapján ellenőrizni, igazolni kell
- a kiadások teljesítésének jogosságát,
- a kiadások összegszerűségét,
- ellenszolgáltatást is magában foglaló kötelezettségvállalás estében annak teljesítését.
4. A teljesítésigazolás
- a számlán „A teljesítést összegszerűségében is igazolom” szöveg rávezetésével,
- a teljesítés igazolásának dátumával, és
- a teljesítésigazolásra jogosult személy aláírásával történik.
Az utalványozás
1. A helyi nemzetiségi önkormányzatnál a kiadás teljesítésének, a bevétel beszedésének vagy elszámolásának elrendelésére (továbbiakban: utalványozásra) kizárólag az elnök vagy az általa felhatalmazott nemzetiségi önkormányzati képviselő jogosult. Utalványozni csak az érvényesítés után lehet. Pénzügyi teljesítésre az utalványozás után kerülhet sor. Készpénz a házipénztárból akkor fizethető ki, ha a helyi nemzetiségi önkormányzat elnöke a kifizetés teljesítéséhez szükséges dokumentumokat (szerződés, számla) bemutatja, és szándékát a pénzfelvételt legalább két nappal megelőzően a helyi önkormányzat hivatala pénztári feladatokkal megbízott köztisztviselőjének jelzi.
2. Utalványozni készpénzes fizetési mód esetén az érvényesített pénztárbizonylatra rávezetett, más esetben az utalványrendeletre rávezetett írásbeli rendelkezéssel lehet.
3. A készpénzes fizetési mód kivételével az utalványon fel kell tüntetni:
- az „utalvány” szót,
- a költségvetési évet,
- a befizető és a kedvezményezett megnevezését, címét, bankszámlájának a számát,
- a fizetés időpontját, módját, összegét, devizanemét,
- a megterhelendő, jóváírandó pénzforgalmi számlaszámát és megnevezését,
- a kötelezettségvállalás nyilvántartási számát,
- a keltezést, valamint az utalványozó aláírását,
- az érvényesítést.
- A rövidített utalványon – készpénzfizetési mód bizonylaton – az előzőekben felsoroltak közül a számla okmányon már feltüntetett adatokat nem kell megismételni.
Nem kell külön utalványozni:
- a termékértékesítésből, szolgáltatásból - számla, egyszerűsített számla, számlát helyettesítő okirat, készpénzátutalás alapján – befolyó, valamint
- a közigazgatási hatósági határozaton alapuló bevétel beszedését,
- továbbá a fizetési számla vezetésével kapcsolatos pénzügyi szolgáltatások kiadásait,
- az EU forrásokból nyújtott támogatások lebonyolítási számláról történő kifizetését,
- a fedezetkezelői számláról, illetve a fedezetkezelői számlára történő utalás esetén az építtetői fedezetbiztosítási számláról történő kifizetéseket.
4. A kötelezettségvállaló és a pénzügyi ellenjegyző ugyanazon gazdasági esemény tekintetében azonos személy nem lehet.
5. Az érvényesítő ugyanazon gazdasági esemény tekintetében nem lehet azonos a kötelezettségvállalásra, utalványozásra jogosult és a teljesítést igazoló személlyel.
6. Kötelezettségvállalási, pénzügyi ellenjegyzési, érvényesítési, utalványozási és teljesítés igazolására irányuló feladatot nem végezheti az a személy, aki ezt a tevékenységét a Ptk. szerinti közeli hozzátartozója vagy maga javára látná el.
7. A kötelezettségvállalásra, az utalványozásra, a pénzügyi ellenjegyzésre, az érvényesítésre és a teljesítés igazolásra jogosult személyek nevéről és aláírás mintájáról a helyi önkormányzat hivatala nyilvántartást vezet. A nyilvántartás vezetéséért költségvetési ügyintéző a felelős.
VI. A nemzetiségi önkormányzat számlavezetése
1. A helyi nemzetiségi önkormányzat önálló pénzforgalmi számlát vezet. A nemzetiségi
önkormányzat fizetési számláját a helyi önkormányzat által választott számlavezetőnél vezeti.
2. A helyi nemzetiségi önkormányzat működésének általános támogatását a nemzetiségi
önkormányzat a helyi önkormányzaton keresztül a költségvetési törvényben meghatározottak
szerint veszi igénybe.
VII. Vagyoni és számviteli nyilvántartás, adatszolgáltatás rendje
1. A helyi önkormányzat hivatala a helyi nemzetiségi önkormányzat vagyoni, számviteli nyilvántartásait a helyi önkormányzat nyilvántartásain belül elkülönítetten vezeti.
2. Az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011.(XII.31.) Korm. rendeletben meghatározott adatszolgáltatás során szolgáltatott adatok valódiságáért, a számviteli szabályokkal és a statisztikai rendszerrel való tartalmi egyezőségéért a helyi nemzetiségi önkormányzat tekintetében a helyi nemzetiségi önkormányzat képviselő-testületének elnöke a felel.
VIII. Záró rendelkezések
1. Szerződő felek kijelentik, hogy a jövőben az éves költségvetési beszámoló és az éves költségvetési terv elkészítése során jelen megállapodásban rögzített eljárási rend szerint járnak el, és az elfogadott költségvetés végrehajtása során az együttműködés szabályait kölcsönösen betartják.
2. Szerződő felek jelen megállapodást évente január hó 31. napjáig felülvizsgálják és szükség szerint módosítják. A jegyző a megállapodásra vonatkozó jogszabályok változása miatti módosítások szükségességét a települési és a nemzetiségi önkormányzatnak jelzi. A települési és a nemzetiségi önkormányzat képviselő-testülete a megállapodást szükség esetén határozatával módosíthatja.
3. A szerződő felek a jelen megállapodás aláírásával egyidejűleg kölcsönös akaratnyilvánítással megszüntetik a közöttük 2012. május 31-én megkötött együttműködési megállapodást.
Az együttműködési megállapodást Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a …/2014. (XI. 27.) számú határozatával, Kőszegi ……. Nemzetiségi Önkormányzat Képviselő-testülete a …………. számú határozatával jóváhagyta. Rendelkezéseit kihirdetésének napjától kell alkalmazni.
Kőszeg, 2014. november hó ….. napján
Huber László …………………………………………
Kőszeg Város Önkormányzatának Kőszegi …….. Nemzetiségi Önkormányzat
polgármestere elnöke