2014. November 27., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Előterjesztés letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Előterjesztés nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Mi történt az ülésen:
Jegyzőkönyv olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1. - Tájékoztató Kőszeg és a térség foglalkoztatási helyzetéről.
2.a - A 2014. évi költségvetésről szóló 5/2014. (II. 7.) rendelet módosítása.
2.b - Beszámoló a 2014. évi költségvetés III. negyedévi teljesítéséről.
3. - A 2015. évi lakbérek mértékének a meghatározása: az önkormányzati tulajdonú lakások bérleti díjáról szóló 13/2006. (IV. 20.) önkormányzati rendelet módosítása.
4. - A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal köztisztviselői 2015. évi illetménykiegé-szítésének megállapításáról szóló rendelet megalkotása.
5.a - Belső ellenőrzési stratégiai terv a 2015-2019. évekre.
5.b - A 2015. évi belső ellenőrzési terv jóváhagyása.
6. - Jelentés a város környezeti állapotáról.
7. - A nemzetiségi önkormányzatokkal új együttműködési megállapodások megkötése, támogatási szerződés-tervezet jóváhagyása.
8. - A Sgrafittós ház hasznosításáról szóló 140/2014. (VIII. 28.) képviselő-testületi határozat módosítása.
9. - Tájékoztatás a vagyonhasznosítás időarányos teljesítéséről.
10. - Belterületbe vonási kérelem a 0186/174 hrsz-ú ingatlanra.
11. - Belterületbe vonási kérelem a 0186/201 hrsz-ú ingatlanra.
12. - Tájékoztató a 2015. évi hulladékszállítási díjak megállapításáról.
13. - A kőszegfalvi városrészen kiépítendő tájékoztató- és hirdetőtábla elhelyezése.
14. - Sportrendezvényre utazási támogatásról szóló kérelem elbírálása.
15. - A Kőszegi Városüzemeltető Kft. ügyvezető igazgatójának kinevezése.
16. - A bizottságok külső tagjainak megválasztása.
17. - A Markusovszky kórház kőszegi rendelőintézetre vonatkozó, 2014. I. félévi elszámolása (rendkívüli előterjesztés).
18.a - Vagyonügyek: Az Abért-tó önkormányzati tulajdonba vétele.
18.b - Vagyonügyek: A Kossuth L. u. 15. alatti helyiség ingyenes használatba adása.
18.c - Vagyonügyek: A 2683 hrsz-ú ingatlan tulajdoni hányadának ingyenes felajánlása.
19. - Jelentések lejárt határidejű határozatokra, beszámoló az átruházott jogkörben hozott döntésekről.
20. - Egy mappában a 2014. november 27-i képviselő-testületi ülés anyagai.
21. - Rendkívüli előterjesztés: A Vasi Volán Zrt.-vel kötött vállalkozási szerződés módosítása.
15. napirendi pont:
A Kőszegi Városüzemeltető Kft. ügyvezető igazgatójának kinevezése.

Tisztelt Képviselő-testület!

Az önkormányzat egyetlen 100%-os tulajdonú gazdasági társasága a Kőszegi Városüzemeltető Nonprofit Kft.
A jelenlegi cég az 1993. április 1-én alapított, majd 2005. január 25-ig működött Kőszegi Városgondokság utódjaként jött létre, Kőszegi Városüzemeltetési és Kommunális Szolgáltató Kht. néven. 2009. július 1. hatállyal a törvényi előírásoknak megfelelően a képviselő-testület megszüntette a közhasznú társaságot és elrendelte a Kőszegi Városüzemeltető Kht. létesítő okiratának módosítását oly módon, hogy a társaság cégformája nonprofit kft., megnevezése pedig Kőszegi Városüzemeltető Nonprofit Kft. legyen. A kft. jelenlegi is közhasznú jogállású.
A képviselő-testület 1993-ban pályázati eljárás lefolyatása után nevezte ki az akkor megalapított Kőszegi Városgondokság vezetőjének 1993. március 1-től határozatlan időre Kovács István városgondokot. A gazdasági társasággá történő átalakítás folyamatában (alapító okirat jóváhagyása, felügyelő bizottság létrehozása stb.) a képviselő-testület a 180/2004. (XI. 18.) határozatával – pályázati eljárás lefolytatása nélkül – megválasztotta a társaság első ügyvezetőjének Kovács Istvánt, a 2005. január 1. napjától 2009. december 31-ig terjedő időszakra. Az igazgató úr ezen megbízatása – a 2009-es átalakulás értelmében – 2014. június 2-án járt le, amit a képviselő-testület ez évben a 2014. április 29-i ülésén, a 81/2014. (IV. 29.) határozatával 2014. december 31-ig „meghosszabbított”, pontosabban: erre a fél évre ismét kinevezte ügyvezetőnek.
A kft. hatályos alapító okirata értelmében az ügyvezető a társaság törvényes képviselője. A társaság képviselete mellett ellátja a társasághoz tartozó munkaszervezet vezetését, gyakorolja a munkáltatói jogokat, irányítja a társaság tényleges gazdasági tevékenységét, gondoskodik a társaság munkaügyi és könyvviteli feladatainak ellátásáról. Az ügyvezetői poszt betöltéséről a képviselő-testület kinevezés útján dönt. Kinevezésre a polgármester tesz javaslatot, melyet a képviselő-testület jóváhagyhat vagy elutasíthat. Utóbbi esetben a polgármester ismételt javaslatot tesz. Az ügyvezető elfogadásához a képviselő-testület minősített többségi szavazata szükséges.
Az igazgató díjazásáról is az alapító okirat rendelkezik, mely szerint „az ügyvezető díjazását a polgármester javaslatára minden év január 15-ével a képviselő-testület állapítja meg.” Az igazgató úr díjazása legutóbb a 43/2008. (I. 29.) határozattal lett megállapítva, az akkori intézményvezetők juttatását is figyelembe véve, összegszerűen 440 000 Ft-ban. Az áprilisi határozatban a képviselő-testület ezt az összeget a 2014-es évre vonatkozóan változatlanul hagyta.
Az alábbiakban tájékoztatom a Tisztelt Képviselő-testületet a jogszabályi háttérről:
Az új Ptk hatályba lépése előtt a gazdasági társaságokról szóló 1997. évi CXLIV. törvény (Gt.) 24. § (1) bekezdése az alábbi szabályozást tartalmazta:
„(1) Ha a társasági szerződés másként nem rendelkezik, a vezető tisztségviselőket határozott időre, de legfeljebb öt évre kell megválasztani, illetve a társasági szerződésben kijelölni. Ha a társasági szerződésben a vezető tisztségviselői megbízás időtartamáról a tagok (részvényesek) nem rendelkeznek, a vezető tisztségviselőt öt évre megválasztottnak kell tekinteni, kivéve, ha a gazdasági társaság ennél rövidebb időtartamra jött létre.”

Az új Ptk ( 2013. évi V.tv.) az alábbi szabályozást tartalmazza:
„3:114. § [A vezető tisztségviselői megbízatás időtartama]
A vezető tisztségviselői megbízatás öt évre - ha a társaság ennél rövidebb időtartamra jött létre, erre az időtartamra - szól.”
Ezek alapján határozott idejű megbízatás esetén a vezető tisztségviselőt legfeljebb 5 évre lehet megválasztani, de ezen időtartamon belül a kinevezési jogkör gyakorlója – a képviselő-testület – dönti el, hogy mennyi időre bízza meg.

Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy e fontos témakörben hozza meg a döntését.

Kőszeg, 2014. november 21.
Huber László s. k.
polgármester

(A mellékletet lsd. a lettölthető formátumban.)