2014. November 27., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Előterjesztés letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Előterjesztés nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Mi történt az ülésen:
Jegyzőkönyv olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1. - Tájékoztató Kőszeg és a térség foglalkoztatási helyzetéről.
2.a - A 2014. évi költségvetésről szóló 5/2014. (II. 7.) rendelet módosítása.
2.b - Beszámoló a 2014. évi költségvetés III. negyedévi teljesítéséről.
3. - A 2015. évi lakbérek mértékének a meghatározása: az önkormányzati tulajdonú lakások bérleti díjáról szóló 13/2006. (IV. 20.) önkormányzati rendelet módosítása.
4. - A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal köztisztviselői 2015. évi illetménykiegé-szítésének megállapításáról szóló rendelet megalkotása.
5.a - Belső ellenőrzési stratégiai terv a 2015-2019. évekre.
5.b - A 2015. évi belső ellenőrzési terv jóváhagyása.
6. - Jelentés a város környezeti állapotáról.
7. - A nemzetiségi önkormányzatokkal új együttműködési megállapodások megkötése, támogatási szerződés-tervezet jóváhagyása.
8. - A Sgrafittós ház hasznosításáról szóló 140/2014. (VIII. 28.) képviselő-testületi határozat módosítása.
9. - Tájékoztatás a vagyonhasznosítás időarányos teljesítéséről.
10. - Belterületbe vonási kérelem a 0186/174 hrsz-ú ingatlanra.
11. - Belterületbe vonási kérelem a 0186/201 hrsz-ú ingatlanra.
12. - Tájékoztató a 2015. évi hulladékszállítási díjak megállapításáról.
13. - A kőszegfalvi városrészen kiépítendő tájékoztató- és hirdetőtábla elhelyezése.
14. - Sportrendezvényre utazási támogatásról szóló kérelem elbírálása.
15. - A Kőszegi Városüzemeltető Kft. ügyvezető igazgatójának kinevezése.
16. - A bizottságok külső tagjainak megválasztása.
17. - A Markusovszky kórház kőszegi rendelőintézetre vonatkozó, 2014. I. félévi elszámolása (rendkívüli előterjesztés).
18.a - Vagyonügyek: Az Abért-tó önkormányzati tulajdonba vétele.
18.b - Vagyonügyek: A Kossuth L. u. 15. alatti helyiség ingyenes használatba adása.
18.c - Vagyonügyek: A 2683 hrsz-ú ingatlan tulajdoni hányadának ingyenes felajánlása.
19. - Jelentések lejárt határidejű határozatokra, beszámoló az átruházott jogkörben hozott döntésekről.
20. - Egy mappában a 2014. november 27-i képviselő-testületi ülés anyagai.
21. - Rendkívüli előterjesztés: A Vasi Volán Zrt.-vel kötött vállalkozási szerződés módosítása.
5.b napirendi pont:
A 2015. évi belső ellenőrzési terv jóváhagyása.

Tisztelt Képviselő-testület!

A költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről és belső ellenőrzéséről szóló 370/2011. (XII. 31. számú Korm. rendelet (a továbbiakban: Bkr.) 29. § (1) bekezdésben foglaltaknak megfelelően az ellenőrzési munka megtervezéséhez kockázatelemzés alapján – az államháztartásért felelős miniszter által közzétett módszertani útmutató figyelembevételével – stratégiai ellenőrzési tervet és éves ellenőrzési tervet kell készíteni. Az éves ellenőrzési tervet a Bkr. 32. § (4) bekezdése szerint a Képviselő-testület a tárgyévet megelőző év december 31-ig hagyja jóvá.

Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal belső ellenőrzési feladatait külső szolgáltató (megfelelő iskolai végzettséggel és szakmai gyakorlattal rendelkező, az NGM szakmai nyilvántartásában szereplő belső ellenőr) látja el. A belső ellenőr ellátja a Bkr. 22. § (1) bekezdésben előírt, a belső ellenőrzési vezető feladatkörébe tartozó tevékenységeket is.
Az ellenőrzési tervet megalapozó elemzések és a kockázatelemzés eredményének összefoglaló bemutatása az 1. mellékletben található.

Alapvető kockázati tényezők:
- jogszabályi környezet változása,
- kontrollok megbízhatósága,
- a folyamat, tevékenység korábbi ellenőrzése,
- szervezeti változás,
- emberi erőforrás kockázat.

A Bkr. 30. § (1) előírásainak megfelelően a belső ellenőrzési vezető stratégiai ellenőrzési tervet készít, melyet a – a gazdasági programhoz hasonló módon – egy önkormányzati választási ciklusra célszerű elkészíteni. 2014. évben került sor a helyi önkormányzati választásokra, így a 2015-2019. évekre szóló stratégiai ellenőrzési tervet a 2014 évi helyi önkormányzati választásokon megválasztásra került képviselő-testület tárgyalja meg és fogadja el.

A 2015. évi ellenőrzési tervet az előző időszakban lefolytatott ellenőrzések tapasztalataira, a kockázatelemzés alapján felállított prioritásokra, valamint a belső ellenőrzés rendelkezésére álló erőforrásokra alapozva készítettem el, a következők szerint:


1. A rendelkezésre álló erőforrások.

A 2015. évi belső ellenőrzési napok száma 75. Egy ellenőrzési nap költsége 20.000 Ft, melynek éves összege 1.500 e Ft, a 2014. évivel azonos mértékű.

2. A kockázatelemzés alapján felállított prioritások.

A előzetes felmérés, illetve az előző évek ellenőrzési tapasztalatai alapján a 2015. évi ellenőrzési feladatok a következők szerint foglalhatók össze:

a. a költségvetési tervezés megalapozottságának értékelése (gazdasági program, költségvetési koncepció, költségvetési előirányzatok megalapozottsága;

b. az Önkormányzat vagyongazdálkodási elveinek és gyakorlatának változása a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvényben foglaltaknak megfelelően (ezen beül a nyilvántartási, leltározási feladatok, társadalmi- és civil szervezetek önkormányzati támogatása); A Nemzeti Vagyon kezelő ZRT kérése alapján a vagyonkezelési szerződésből fakadó kötelezettségek teljesítésének ellenőrzése

c. térítési díjak beszedése, étkezés nyilvántartása
d. Pénzgazdálkodási jogkörök rendje
e. bérbeadási tevékenység, helyiségekkel való gazdálkodás
f. Pályázatok pénzügyi elszámolása
g. Közbeszerzési eljárások
h. Önállóan működő és gazdálkodó és az önállóan működő intézmények közti munkamegosztás

A részletes 2015. évi belső ellenőrzési feladatokat a 2. melléklet tartalmazza.


3. Tanácsadó tevékenységre tervezett kapacitás: 10 ellenőrzési nap. A feladat ellátására a külső szolgáltató eseti felkérése alapján kerülhet sor.

4. Soron kívüli ellenőrzésekre tervezett kapacitás: 5 nap. A feladat ellátására a külső szolgáltató eseti felkérése alapján kerülhet sor.

5. A képzésre, továbbképzésre tervezett kapacitás: A Vállalkozó az Államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (1) bekezdés 17) pontja, a Bkr. 24. § (7) bekezdése, illetve a költségvetési szervnél belső ellenőrzési tevékenységet végzők nyilvántartásáról és kötelező szakmai továbbképzéséről, valamint a költségvetési szervek vezetőinek és gazdasági vezetőinek belső kontrollrendszer témájú továbbképzéséről szóló 28/2011. (VIII. 3.) NGM rendelet előírásai alapján a 2014. októberében teljesítette az ABPE - továbbképzés II. - Belső ellenőrök részére – rendszerellenőrzés hatsági jellegű képzés követelményeit.

Az előterjesztést megtárgyalta a Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság és a képviselő-testületnek elfogadásra ajánlja.


Kőszeg, 2014. november 10.

A jegyző nevében:

Kőszegfalviné Pajor Klára s.k.
belső ellenőr







HATÁROZATI JAVASLAT

Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2015. évi ellenőrzési tervet a melléklet szerinti tartalommal elfogadja.

Felelős: Dr. Zalán Gábor jegyző
Határidő: folyamatos

(A mellékleteket lsd. a letölthető formátumban.)