2019. Május 30., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Előterjesztés letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Előterjesztés nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Mi történt az ülésen:
Jegyzőkönyv olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1. - Kőszeg Város Önkormányzata 2018. évi költségvetéséről szóló 2/2018. (II. 16.) önkormányzati rendelet módosítása (IV. negyedév).
2. - Kőszeg Város Önkormányzata 2018. évi költségvetésének teljesítéséről szóló önkormányzati rendelet (zárszámadás) megalkotása.
3. - Kőszeg Város településrendezési eszközeinek 7. sz. módosítása – végső elfogadás.
4. - Kőszeg Város településrendezési eszközeinek 8. sz. módosításával kapcsolatos javaslatok, vélemények elfogadásáról szóló döntés meghozatala.
5. - A Kőszegi Városüzemeltető Nonprofit Kft. éves beszámolója, mérlegbeszámoló.
6. - A Kőszegi Városüzemeltető Nonprofit Kft. felügyelő bizottságába tag választása.
7. - A Szociális Gondozási Központ 2018. évi szakmai munkájáról szóló beszámoló.
8. - Velem községi Önkormányzattal kötött feladatellátási szerződések megszüntetése és a Kőszegi Szociális Gondozási Központ alapító okiratának módosítása.
9. - Beszámoló a 2018. évi gyermekvédelmi munkáról.
10. - Kőszeg Város Önkormányzata fenntartásában működő óvodák létszámának a meghatározása.
11. - Dr. Hang Dóra feladatellátási szerződésének módosítása.
12. - A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal létszámával kapcsolatos döntés meghozatala és a közös hivatal létrehozásáról szóló megállapodás módosítása.
13. - Útfelújítási pályázat benyújtása.
14. - A Szőlőtermelők és Borértékesítők Szövetkezetével kötendő haszonbérleti szerződés kötése a 7794 hrsz-ú ingatlanra vonatkozóan.
15. - A Kőszeg, Jurisics tér 8. sz. ingatlan állami tulajdonban lévő részének önkormányzati tulajdonba kerülésével kapcsolatos döntés meghozatala.
16. - A Nyugat-Dunántúli Regionális Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás kérelme.
17. - Jelentések lejárt határidejű határozatokra, beszámoló az átruházott hatáskörben hozott döntésekről.
18. - Egy mappában a 2019. május 30-i képviselő-testületi ülés anyagai.
2. napirendi pont:
Kőszeg Város Önkormányzata 2018. évi költségvetésének teljesítéséről szóló önkormányzati rendelet (zárszámadás) megalkotása.

BESZÁMOLÓ
Kőszeg Város Önkormányzata 2018. évi gazdálkodásának teljesítéséről


Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete 2/2018. (II. 16.) számú önkormányzati rendeletében fogadta el az önkormányzat 2018. évi költségvetését. A hiány mértékét 1 341 361 440 Ft-ban határozta meg, amelyre a maradvány nyújtott fedezetet. A maradvány főként a 2017. év végén kapott állami támogatás előlegéből, valamint a pályázatokra folyósított támogatások 2017-ben fel nem használt részéből származott.


A működés területén a feladatellátást az önkormányzaton kívül egy gazdasági szervezettel rendelkező intézmény (Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal), valamint hat gazdasági szervezettel nem rendelkező intézmény (Chernel Kálmán Városi Könyvtár, Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínház, Kőszegi Városi Múzeum, Kőszegi Szociális Gondozási Központ, a Központi Óvoda és Bölcsőde Többcélú KIKI, Újvárosi Óvoda) biztosította.


Bevételek alakulása:

A bevételek önkormányzati szinten 101,74%-ban teljesültek. Az intézményi működési bevételek nagy része az alaptevékenységhez, illetve az azzal összefüggő szolgáltatásokhoz kapcsolódnak.
A kötelező önkormányzati feladatokhoz kapott állami támogatásokon (884 925 144 Ft) túl az önkormányzat bevételeinek jelentős része származik a közhatalmi bevételekből (helyi adó és adójellegű bevételek), teljesítésük 2018-ban 491 926 428 Ft. Az adóbevételek között legnagyobb volumenű az iparűzési adó, amely az előző évhez képest alacsonyabb szinten teljesült (2017-ben 342 755 872 Ft, 2018. évben 317 408 803 Ft).
A bevételen belül lakásértékesítésből 47 970 000 Ft, egyéb ingatlanértékesítésből 83 798 023 Ft bevétel folyt be 2018-ban, a napelempark értékesítéséből 56 700 824 Ft folyt be.

A fejlesztési célú támogatások között az alábbi projektek elnyert támogatásai szerepelnek:
- Kőszeg városkörnyéki közösségi közlekedés fejlesztése támogatás projekt támogatása 19 500 000 .- Ft
- 1135/2018.(III.22.) Korm. határozattal kapott támogatás (Tűzoltóság) 85 750 000.- Ft
- VELOREGIO 44 100 751.- Ft.
- Központi Óvoda Kraft megelőlegezés 10 595 313.- Ft.

Egyéb pályázatokon elnyert támogatásai az Önkormányzatnak:

- Alpannónia pályázat támogatása 66 297 669 .- Ft
- Könyvtár EFOP pályázati támogatásra 32 478 274.- Ft
- VIS MAIOR támogatásra 2018-ban érkezett meg a 10 551 000.- Ft.
- Eszterházy oltár felújításának kiegészítő NKA támogatására 3 000 000.- Ft
- Önkormányzati feladatellátást szolgáló fejlesztésekre megítélt támogatás 30 000 000.- Ft
- Zártkerti mintaprogram pályázat 10 000 000 Ft, amelyből 7 500 000 Ft érkezett meg 2018-ban.
- Kubinyi Ágoston Program (Múzeum) támogatására 2.500.000.- Ft
- Hősök tornya pályázat pályázat támogatására 400 000.- Ft

Felhalmozási célú átvett pénzeszközök között a különböző kölcsönök és részletfizetések szerepelnek, itt a teljesítés 133,41 %-os. Kölcsöntörlesztések mindegyik jogcímen elérik vagy meghaladják az előirányzatként tervezett összeget.

Az önkormányzat működési célú átvett pénzeszközeinek, és támogatásértékű bevételeinek teljesülése szintén kedvezően alakult. Az intézmények a pályázati lehetőségek maximális kihasználására törekedtek. A Chernel K. Városi Könyvtár 35 835 014.- Ft, a Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínház 56 877 887.- Ft, a Kőszegi Városi Múzeum 618 415.-, a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal 8 935 435.- Ft, a Kőszegi Szociális Gondozási Központ OEP finanszírozása 38 206 800.- Ft, a Központi Óvoda és Bölcsőde Többcélú KIKI 1 910 103.- Ft, az Újvárosi Óvoda 1 396 498.- FT pályázati és egyéb támogatásban részesült, amelyek a városi rendezvények, kiállítások, intézményi programok és várszínházi programok színvonalas megvalósítását szolgálták, valamint tartalmazzák a közfoglalkoztatásra kapott támogatások összegeit is.
Az önkormányzat esetén a működési államháztartáson belülről (39 374 940 Ft) átvett pénzeszközök szerepelnek a fenntartón keresztül kapott intézményi hozzájárulások az Intézmények működéséhez. Az ilyen jogcímen befolyt összegeket irányítószervi támogatásként továbbutaltuk az Intézmények részére.
Itt jelenik meg az Autómentes Naphoz 315.488.- Ft támogatásban részesült az önkormányzat.
A fentiekben részletezettek alapján önkormányzati szinten a költségvetési bevételek 101,56 %-ban teljesültek.



Kiadások alakulása:
Önkormányzati szinten a kiadások teljesítése 67,04 %-os.
Működési kiadásaink legnagyobb részét az önkormányzat és intézményeink működtetésére fordítottuk (személyi juttatások, munkaadót terhelő járulékok és dologi kiadások).
Ellátottak pénzbeli juttatásai között a települési támogatásként nyújtott összegek, a Bursa Hungarica ösztöndíj, köztemetésre fordított kiadások szerepelnek összesen 24 750 525 Ft összegben. A működési kiadások közül jelentős összegű tétel az intézmények működtetésére utalt állami támogatáson felül 348 043 417.- Ft.
A civil szervezetek támogatása (beleértve a polgármesteri keretből nyújtott támogatásokat is), a turisztikai feladatok támogatása, valamint a vérszállításra átadott összeg összesen 42.360.900.- Ft kiadást jelentett az önkormányzatnak.
Az egészségház járóbeteg szakellátás veszteségére 11 892 113 Ft-ot utaltunk 2018-ban.

A 2018. évben megvalósított felújítások, beruházások, és támogatás értékű kiadások, pénzeszköz átadások közül a legjelentősebbek:
A fejlesztési kiadások (5. melléklet) között elsősorban a már megítélt, illetve folyósított támogatásokból megvalósítandó kiadások szerepelnek.
Az év folyamán folytatódtak a TOP-os pályázatok, megvalósításuk folyamatosan zajlik.
A intézményeknél főként a 2017. évi maradvány elszámolásából engedélyezett beszerzések, illetve pályázatokból beszerzendő eszközök és a működéshez szükséges kis értékű tárgyi eszközök beszerzése látható (számítógépek, bútorok).
A felújítások között jelentősebb összeget képvisel még a Vasi Víz Zrt. által a vízi közmű hálózaton végzett felújítások, melyek kompenzálásra kerültek a rendszerhasználati díjak bevételével szemben.
Kölcsönnyújtásra az év végéig nem került sor. A fenntartott intézmények felhalmozási célú hozzájárulásai teljes összegben átadásra kerültek az intézmények részére. A hulladékgazdálkodási társulás részére történő felhalmozási célú hozzájárulás átadása 2018-ban nem történt meg 5.802.000.- Ft.
Államháztartáson kívülre juttatott egyéb felhalmozási célú támogatások között a képviselő-testületi határozatok alapján a KFC részére nyújtott 1 466 850 Ft, a Kőszegfalvi SE részére nyújtott 4 000 000 Ft, illetve a Városüzemeltető Kft. részére játszótér felújításra (6 442 654 Ft) pénzeszközök átadásra.

Összességében a felhalmozási költségvetési kiadások a fentiekben részletezett okokból időarányos alatti (38,06 %) teljesítést mutatnak.
A tartós részesedések állománya (209.420.200.- Ft) az év folyamán nem változott . A kötvénykibocsátásból és a hitelfelvételből származó kötelezettségek állománya a 2014. február 28-i adósságkonszolidáció következtében 0 E Ft-ra csökkent, azaz jelenleg ilyen kötelezettsége az önkormányzatnak nincsen.



A vagyon alakulása:

A mérleg főösszege, ezzel összességében az önkormányzat vagyona 10.271.355.916.- Ft-ról 10.724.632.531.- Ft-ra emelkedett .
A nemzeti vagyonba tartozó befektetett eszközöknél 384 666 478.- Ft növekedés következett be. Ennek elsődleges indoka, hogy az év folyamán elkezdődött a vagyonkataszter ellenőrzése, karbantartása, melynek folyamán több ingatlan került felvezetésre a mai piaci értéken a könyvekben. Ugyancsak jelentős összegű a társulás által korábbi pályázatokból az önkormányzat tulajdonában lévő ingatlanokon végzett beruházások értéke, melyeket a pályázatok kötelező fenntartási időszakának letelte után térítésmentesen vett át az önkormányzat az intézményektől. A nyilvántartott befejezetlen beruházások értéke ugyancsak növekedést mutatott .

A befektetett pénzügyi eszközök értékének állománya nem változott (209.420.200.- Ft).

A pénzeszközök állománya 147 852 520.- Ft-tal csökkent. A 2018. év végi záró pénzkészlet (1.308.007.241.- Ft) a 2019. évi állami támogatás megelőlegezéseként megkapott 29 943 218.- Ft-ot.

A követelések állománya jelentősen emelkedett (155 619 843.- Ft), ennek fő oka az IPA adófeltöltési kötelezettség miatt keletkezett.
A követelés jellegű sajátos elszámolások között az adott előlegek és a forgótőke elszámolása szerepel.
Az egyéb sajátos eszközoldali elszámolások összege 62 386 496.- Ft, mely az általános forgalmi adó elszámolásokat tartalmazza.

A kötelezettségek állománya (62.793.416.- Ft) 152.877.- Ft-tal nőtt. A költségvetési évben esedékes illetve az évet követően esedékes kötelezettségek állománya a 2018. év végén fennálló, de 2019-re áthúzódó számlákból adódik, valamint tartalmazza a 2019. évi állami támogatás előlegének visszafizetését is. A kötelezettség jellegű sajátos elszámolások főként a kapott előlegeket tartalmazzák, ebből legnagyobb tételt a helyi adó túlfizetések teszik ki.

A passzív időbeli elhatárolások összege 956.596.335.- Ft az év végén, ez a felhalmozási célú TOP és egyéb projektek elhatárolását tartalmazza.

Fentiekből adódóan a mérleg szerinti eredmény önkormányzati szinten 363.992.240.- Ft, így a saját tőke állománya összességében ugyanennyivel emelkedett.



Maradvány változása, alakulása:

Önkormányzati szinten a tárgyévi képződött maradvány 1 218 315 989 Ft, a maradvány tartalmazza a 2019. évi állami támogatás megelőlegezéseként megkapott 29 943 218 Ft-ot, pályázathoz kapcsolódóan az alábbi pénzmaradványok keletkeztek:


TOP előkészítő keret 2018.évi maradványa
6 025 313.- Ft
Meskó utca-Balcsy-Zs.E. utca felújítására kapott
támogatás és önerő 40 011 704.- Ft
VELOREGIO projektre kapott támogatás
maradványa 44 077 146.- Ft
TOP-2.1.2-15 Városmajor 268 527 085.- Ft
TOP-2.1.3-15 Csapadékvíz 91 835 856.- Ft
TOP-3.1.1-15 Déli Városrész 303 700 199.- Ft
TOP-3.2.1-16 Önkormányzati épület energetikai
projekt 2 475 748.- Ft
TOP-3.1.1-15 Kőszegfalvi Kerékpárút 91 775 543.- Ft
TOP-1.4.1-15 Újvárosi Óvoda 37 266 272.- Ft
TOP-1.4.1-15 Központi Óvoda 388 541.- Ft
TOP-1.2.1-16 Turisztika 5 489 915.- Ft
TOP-5.3.1-16 Helyi identitás 1 470 000.- Ft
Városkörnyéki közösségi közlekedés (SUMP) kapott
támogatás maradványa 1 021 509.- Ft
Alpannonia projekt kapott támogatás maradványa
44 657 535.- Ft
TOP-5.2.1 Helyi foglalkoztatási Paktum maradványa
35 672 424.- Ft

A maradvány intézményenkénti alakulását a
6. melléklet, a maradványt terhelő kötelezettségeket
és a felhasználást a 7. melléklet részletezi.





A Chernel Kálmán Városi Könyvtár 2018.évi maradványa 28 490 435 elsősorban a pályázatra elnyert támogatás fel nem használása és a dologi kiadások megtakarításából keletkezett. A maradvány összegéből 25 315 576 Ft elkötelezett maradvány, és a szállítói tartozásokhoz kapcsolódik. A szabad maradvány összege 3 174 859 Ft, amelyet az intézmény a kérelme alapján a TOP projektek előre nem látható kiadásaira 3 157 305 Ft-ot szeretne felhasználni. A fennmaradó 17 554 Ft az Intzéménytől elvonásra kerülne.
A Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínház 2018. évi maradványa 13 312 790 Ft. elsősorban a pályázatra elnyert támogatás fel nem használása és a dologi kiadások megtakarításából keletkezett A szabad maradvány összege 181 676 Ft, amelyből az intézmény a kérelme alapján karbantartási kiadásaira 179 615 Ft-ot szeretne felhasználni. A fennmaradó 2 061 Ft az Intézménytől elvonásra kerülne.

A Kőszegi Városi Múzeum 2018. évi képződött maradványa 8 190 721 Ft, amely egyrészt az időszakosan be nem töltött álláshelyek miatt megtakarított bérből, illetve több 2018. év folyamán elnyert és megkapott pályázat fel nem használt maradványából adódik. A fentiek miatt az intézmény elkötelezett maradványa a Kubinyi Ágoston program pályázatához kapcsolódóan 2 500 000 Ft. Az intézmény a szabad maradványból 5 690 721 Ft-ot a csatolt kérelme alapján 5 685 138 Ft-ot szeretne felhasználni. A fennmaradó 5 583 Ft az Intzéménytől elvonásra kerülne.
A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal képződött maradványa 4 018 172 Ft, amely főként tartósan betöltetlen álláshelyekből, több kolléga huzamosabb idejű táppénze, illetve a hivatalban jelentkező fluktuáció miatt keletkezett. A maradványt kötelezettség terheli 178 958 Ft összegben. A fennmaradó 3 839 214 .- Ft-ot az Intézmény az új OTP elektra rendszer bevezetéséhez mobil telefonok vásárlására, karbantartási kiadásokra, Házasságkötő terem klíma cseréjére, számítógép vásárlásra és kártyaolvasók beszerzésére szeretné felhasználni. A fennmaradó 84 786 Ft az Intzéménytől elvonásra kerülne.
A Kőszegi Szociális Gondozási Központ képződött maradványa 20 452 370 Ft, amely főként tartósan betöltetlen álláshelyekből, több kolléga huzamosabb idejű táppénze miatt keletkezett, valamint a hajléktalan szállóra elnyert támogatásból keletkezett. A maradványból kötelezettség terheli 14 946 130 .- Ft, a szabad maradványból 1 084 037 Ft a Horvátzsidány Önkormányzatának az idősek klubja finanszírozására befizetett többletből keletkezett. A fennmaradó 13 862 093 .- Ft az Intézménytől elvonásra kerülne.
A Központi Óvoda és Bölcsőde és tagintézményei képződött maradványa 11 478 149 Ft, amely 7.számú melléklet alapján tagintézményenként részletezett. A maradványból kötelezettség terheli 89 879 .- Ft közfoglalkoztatási előleg miatti tartozásra, a szabad maradványból 11 388 270 Ft-ból a Horvátzsidányi tagóvoda (167 226 Ft) és a Peresznyei tagóvoda (691 349 Ft) maradvány nem vonható el, azokról a fenntartó Önkormányzatokkal egyeztetve az Intézménynél maradhatnak, vagy a feladatellátási szerződés alapján visszautalásra kerülnek. Kőszeg álltal fenntartott óvodáktól az Intézmények kérését is figyelembe véve 9 029 695 Ft elvonásra kerülne.
Az Újvárosi Óvoda és tagintézményei képződött maradványa 6 257 899 Ft, amely 7.számú melléklet alapján tagintézményenként részletezett. A maradványból kötelezettség terheli 665 170 .- Ft szállítói tartozásra, a szabad maradványból 5 592 729 Ft-ból a Velemi tagóvoda (240 064 Ft) maradvány nem vonható el, a fenntartó Önkormányzatoknak a feladatellátási szerződés alapján a fenntartó Önkormányzatokkal egyeztetve az Intézménynél maradhatnak. Kőszeg álltal fenntartott óvodáktól az Intézmények kérését is figyelembe véve 2 521 759 Ft elvonásra kerülne.
Az önkormányzat keletkezett maradványa 1 218 315 989 Ft volt. A 2019. évi költségvetésbe a maradvány egy jelentős része már beépült (1 197 863 412 Ft) működési és fejlesztési feladatokra. A kötelezettségvállalással terhelt maradvány összege 951 369 610 Ft, amelyet már tartalmaz a 2019. évi költségvetés. A szabad pénzmaradvány 266 946 079 Ft, melyből 246 493 502 Ft a 2019. évi kiadások fedezeteként beépítésre került a költségvetésbe. 20 452 577 Ft szabad maradványból a Városüzemeltető Kft. működési kiadásainak növelésére 10 000 000 Ft, az energetikai tanusítvány kérésének kötelezettsége miatt 571 500 Ft , a rendezési terv módosításának költségeire 3 000 000 Ft, a szociális dologi kiadásokra 6 612 000 Ft és az egyéb rendezvényekre 269 077 Ft kerülne felhasználásra. Az intézményektől visszavonásra kerülő 25 523 531 Ft a 2019. évi költségvetésből kimaradt, de már 2018-ban döntött Chernel 12. és Rákóczi utca 3. tetőjének felújítására 4 600 000 Ft, a Kőszegi Szociális Gondozási Központtal ellátott szociális feladatok feldataellátási szerződés Velem részéről történő felmondása miatt 1 534 171 Ft összeg bevétel kiesésének fedezetére, a vagyonhasznosítási tartalék megemelésére (biztosító és illemhely üzemeltetés többletkiadás miatt) 360 000 Ft és 240 000 Ft, a várnak többletelvonás miatti kötelezettségre 2 002 398 Ft, a Malomárok híd felújítására 1 524 000 Ft, az egyéb rendezvények keretének megemelésére 683 531 Ft, a könyvtár távhőszakaszolásának megoldására 380 000 Ft és 14 199 431 Ft a pályázatok önerejének biztosítására kerülne felhasználásra.

Az előterjesztést a Városfejlesztési, Idegenforgalmi, Környezetvédelmi és Vagyonügyi Bizottság megtárgyalta és a képviselő-testületnek elfogadásra ajánlotta, a Kulturális, Oktatási, Szociális, Egészségügyi és Sport Bizottság megtárgyalta és elfogadásra ajánlotta, Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság megtárgyalta és a képviselő-testületnek elfogadásra ajánlotta.


Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet a rendelettervezet megtárgyalására, és elfogadására.



Kőszeg, 2019. május 24.

Huber László s.k. polgármester

(Valamennyi mellékletet és csatolmányt lsd. a letölthető formátumban.)



Előzetes hatásvizsgálat

Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének a 2018. évi költségvetés teljesítéséről szóló
../2019.(V.31.) önkormányzati rendeletéhez


A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17.§ (1) bekezdése alapján az előzetes hatásvizsgálattal a jogszabály előkészítője felméri a jogszabály változás előzetes következményeit.
A törvény 17. § (2) bekezdése alapján az előzetes hatásvizsgálat keretében az alábbi tényezők vizsgálata szükséges:

Társadalmi-gazdasági hatása:
A jelen költségvetési rendelet-tervezet összeállításakor értékelésre kerültek mindazon feladatok, amelyek az önkormányzat 2018. évi költségvetésének végrehajtását befolyásolták, teljesítését megalapozták.
A zárszámadási adatok alapján megállapítható, hogy a 2018. évi költségvetésben kitűzött célok, feladatok teljesültek. Az önkormányzat 2018. évben is hitel felvétele nélkül gazdálkodhatott.

Környezeti, egészségi körülmények:
A rendeletben foglaltak végrehajtásának közvetlen egészségügyi, környezetre gyakorolt hatásai nincsenek, a jogszabályok által az önkormányzatok kötelezettségeként meghatározott ágazati feladatokat nem veszélyeztette.

Adminisztratív terheket befolyásoló hatása:
A zárszámadási rendelet-tervezet annak mellékletei és szöveges indoklása átfogóan határozták meg a 2018. évi feladatellátásokat, a feladatellátások során felmerülő adminisztratív terheket. Az adminisztráció erősítése abból a szempontból is indokolt, hogy a közpénzek felhasználása még fokozottabban átláthatóbb legyen, illetve, hogy a törvényességi előírásoknak eleget tegyen az önkormányzat.

Egyéb hatása: Nincs.

A jogszabály megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható következményei: Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 91. § (1) bekezdése értelmében a helyi önkormányzat költségvetésének végrehajtására vonatkozó zárszámadási rendelet tervezetét a jegyző készíti elő és a polgármester terjeszti a képviselő-testület elé úgy, hogy az a képviselő-testület elé terjesztését követő harminc napon belül, de legkésőbb a költségvetési évet követő ötödik hónap utolsó napjáig hatályba lépjen. A rendelet megalkotásának elmaradása a Kormányhivatal törvényességi intézkedését vonja maga után.

A rendelet alkalmazásához szükséges feltételek:
A rendelet-tervezet összeállításának tárgyi, személyi, szervezeti feltételei a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatalánál rendelkezésre álltak.

Kőszeg, 2019. május 24.


Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
../2019.(V.31.) önkormányzati rendelete a 2018. évi költségvetés teljesítéséről


Kőszeg Város Önkormányzatának képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében eljárva, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és f) pontjaiban meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


1. A 2018. ÉVI KÖLTSÉGVETÉS BEVÉTELEINEK TELJESÍTÉSE
1. §

Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2018. évi költségvetési bevételeit az alábbiak szerint határozza meg:
Eredeti előirányzat 1 928 293 772 Ft
Módosított előirányzat 2 308 632 922 Ft
Teljesítés 2 344 564 013 Ft


2. A 2018. ÉVI FINANSZÍROZÁSI BEVÉTELEK TELJESÍTÉSE
2. §

Finanszírozás bevételei

Eredeti előirányzat 1 369 911 367 Ft
Módosított előirányzat 1 467 173 842 Ft
Teljesítés 1 467 173 842 Ft



A bevételek jogcímenkénti részletezését az 1. melléklet, intézményenkénti és kiemelt előirányzatonkénti részletezését a 2. melléklet, a fejlesztési bevételek feladatonkénti részletezését a 4. melléklet tartalmazza.


3. A 2018. ÉVI KÖLTSÉGVETÉS KIADÁSAINAK TELJESÍTÉSE
3. §

Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2018. évi költségvetési kiadásait az alábbiak szerint határozza meg:
Eredeti előirányzat 3 269 655 212 Ft
Módosított előirányzat 3 747 256 837 Ft
Teljesítés 2 502 614 621 Ft




4. A 2018. ÉVI FINANSZÍROZÁSI KIADÁSOK TELJESÍTÉSE
4. §

Eredeti előirányzat 28 549 927 Ft
Módosított előirányzat 28 549 927 Ft
Teljesítés 28 549 927 Ft


A kiadások intézményenkénti és kiemelt előirányzatonkénti részletezését a 3. melléklet, a fejlesztési kiadások feladatonkénti részletezését az 5. melléklet tartalmazza.


5. A 2018. ÉVI KÖLTSÉGVETÉS BEVÉTELEINEK ÉS KIADÁSAINAK TELJESÍTÉSE
5. §

A képviselő-testület a 2018. évi bevételi és kiadási előirányzatok teljesítését a következők szerint hagyja jóvá:
Működési célú bevételek:
 működési célú önkormányzati támogatások 884 925 144 Ft
 működési célú támogatások áht-n belül 150 676 818 Ft
 működési célú saját bevételek 273 819 258 Ft
 közhatalmi bevételek 491 926 428 Ft
 működési célú átvett pénzeszköz 16 115 507 Ft
Működési bevételek összesen: 1 817 463 155 Ft

Felhalmozási célú bevételek:
 felhalmozási bevételek 188 468 847 Ft
 felhalmozási célú önkormányzati támogatások 128 801 000 Ft
 felhalmozási célú támogatások áht-n belül 183 992 082 Ft
 felhalmozási célú egyéb átvett pénzeszközök 7 555 391 Ft
 felhalmozási kölcsön visszatérülés 18 283 538 Ft

Felhalmozási bevételek összesen: 527 100 858 Ft

Költségvetési bevételek összesen: 2 344 564 013 Ft
Működési célú kiadások:
 a személyi jellegű kiadások 764 474 254 Ft
 a munkaadókat terhelő járulékok 161 222 646 Ft
 a dologi jellegű kiadások 876 524 539 Ft
 műk c. egyéb tám áht-n belülre, kívülre,
elvonások, befizetések 80 518 710 Ft
 ellátottak pénzbeli juttatásai 24 750 525 Ft
Működési kiadások összesen: 1 907 490 674 Ft
Felhalmozási célú kiadások:
 beruházások 454 757 739 Ft
 felújítások 128 456 704 Ft
 felhalmozási c tám áht-n belülre, kívülre 11 909 504 Ft
 kölcsönnyújtás, értékpapír vásárlás 0 Ft
Felhalmozási kiadások összesen: 595 123 947 Ft
Költségvetési kiadások összesen: 2 502 614 621 Ft

A 8. melléklet az önkormányzat vagyonmérlegét, a 9. melléklet az európai uniós támogatással megvalósuló projektek bevételeit és kiadásait tartalmazza.



6. A 2018. ÉVI MARADVÁNY MEGÁLLAPÍTÁSA
6. §

(1) A képviselő-testület a 2018. évben képződött maradványt költségvetési szervenként a következők szerint hagyja jóvá:

Chernel K. Városi Könyvtár 28 490 435 Ft
Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínház 13 312 790 Ft
Kőszegi Városi Múzeum 8 190 721 Ft
Kőszegi Szociális Gondozási Központ 20 452 370 Ft
Központi Óvoda és Bölcsőde Többcélú KIKI 11 478 149 Ft
Újvárosi Óvoda 6 257 899 Ft
Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal 4 018 172 Ft
Kőszeg Város Önkormányzata 1 218 315 989 Ft
2018. évi maradvány összesen: 1 310 516 525 Ft


A pénzmaradvány elszámolását, levezetését és felhasználását a 6. és a 7. mellékletek tartalmazzák.

(2) A képviselő-testület az intézmények 2018. évi maradványa tekintetében a következőket rendeli el:
A Chernel Kálmán Városi Könyvtár képződött 28 490 435 Ft maradványából 25 315 576 Ft a 2019. évi Intézményi költségvetésben feltüntetésre került, a fennmaradó 3 174 859 Ft maradványnak felhasználását fennálló kötelezettségekre, és a szabad maradvány felhasználási terve alapján a 7. melléklet szerint engedélyezi.
A Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínház képződött 13 312 790 Ft maradványából 13 131 114 Ft a 2019. évi Intézményi költségvetésben feltüntetésre került, a fennmaradó 181 676 Ft maradványnak maradványának felhasználását fennálló kötelezettségekre, és a szabad maradvány felhasználási terve alapján a 7. melléklet szerint engedélyezi.
A Kőszegi Városi Múzeum képződött 8 190 721 Ft maradványából 2 500 000 Ft a 2019. évi Intézményi költségvetésben feltüntetésre került, a fennmaradó 5 690 721 Ft maradványnak maradványának felhasználását a fennálló kötelezettségekre, és a szabad maradvány felhasználási terve alapján a 7. melléklet szerint engedélyezi.
A Kőszegi Szociális Gondozási Központ képződött 20 452 370 Ft maradványából 2 280 000 Ft a 2019. évi Intézményi költségvetésben feltüntetésre került, a fennmaradó 18 172 370 Ft maradványnak maradványának felhasználását a fennálló kötelezettségekre, és a szabad maradvány felhasználási terve alapján a 7. melléklet szerint engedélyezi.
A Központi Óvoda és Bölcsőde Többcélú KIKI képződött 11 478 149 Ft maradványának felhasználását a fennálló kötelezettségekre, és a szabad maradvány felhasználási terve alapján a 7. melléklet szerint engedélyezi.
Az Újvárosi Óvoda képződött 6 257 899 Ft maradványának felhasználását a fennálló kötelezettségekre, és a szabad maradvány felhasználási terve alapján a 7. melléklet szerint engedélyezi.
A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal képződött 4 018 172 Ft pénzmaradványának felhasználását a fennálló kötelezettségekre, és a szabad maradvány felhasználási terve alapján a 7. melléklet szerint engedélyezi.
Kőszeg Város Önkormányzatának 1 218 315 989 Ft maradványából 1 197 863 412 Ft az önkormányzat 2019. évi költségvetéséről szóló 2/2019. (II.15.) számú rendeletében szerepel, a rendelet szerinti működési és fejlesztési célokra. A fennmaradó 20 452 577 Ft felhasználását a szabad maradvány felhasználási terv alapján a 7. melléklet szerint engedélyezi.
Az Intézményektől visszavonásra kerülő 25 523 531 Ft felhasználását a 7. mellékletben szereplő részletezésszerint engedélyezi.
(3) Az önkormányzatnak a tulajdonában álló gazdálkodó szervezetek működéséből származó kötelezettsége nincsen.

7. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

7. §

Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.


Kőszeg, 2019. május 30.



Huber László s. k. Dr. Zalán Gábor s. k.
polgármester jegyző