Önkormányzati belépés | |
|
2017. November 30., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés
3. napirendi pont:
A gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosítása.
Tisztelt Képviselő-testület!
Kőszeg városában a bölcsődében, egyes nevelési-oktatási intézményekben, valamint a Szociális Gondozási Központban az étkeztetés ellátását a JustFood Kft. biztosítja.
A JustFood Kft. javaslatot tett a nyersanyagnorma 5%-os emelésére az alábbi indokok alapján:
„-A kötelező minimálbér emelés érinti a kőszegi kollégáinkat. A megnövekedett bérek és járulékok kifizetése fedezetet igényel, ezt nem szeretnénk az étkezések minőségének csökkentésével biztosítani.
- A kőszegi alkalmazottaink száma januárban, a szolgáltatásunk indulásakor 28 fő volt. Azóta sikeresen bővítettük a szolgáltatásainkat, így szeptembertől már 40 munkahelyet biztosítunk Kőszegen.
- Teljes egészében saját beruházásból komoly mértékben fejlesztettük a konyhai eszközparkot (új sütők, új főzőüstök, új hűtőkamra), illetve novembertől az intézményekbe történő kiszállítást végző gépkocsikat is korszerűbbre cseréljük.”
A JustFood Kft.-vel 2016. november 15. napján kötött szerződés IV.2. pontja értelmében a nyersanyagköltséget az önkormányzat jogosult megállapítani, melyet a szolgáltató köteles elfogadni.
A nyersanyagnorma képezi az intézményi térítési díj alapját. A gyermekétkeztetés intézményi térítési díjait a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény rendelkezései szerint az önkormányzat rendeletében kell meghatározni. A rendelet-tervezet az emelés miatti, a 2018. január 1-jétől alkalmazandó intézményi térítési díjakat tartalmazza.
Az előterjesztést a Pénzügyi Bizottság és a Humánerőforrás Bizottság megtárgyalta, s mindkét bizottság egyhangúlag elfogadásra ajánlja.
Fentiek alapján kérem a T. Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést megtárgyalni és a rendelet-tervezetet elfogadni szíveskedjen.
Kőszeg, 2017. november 23.
A polgármester nevében:
Mezei Virág s.k.
az igazgatási és építéshatósági osztály vezetője
ELŐZETES HATÁSVIZSGÁLATI LAP
A gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló rendelet-tervezethez
(a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. §-a alapján)
A tervezett jogszabály várható következményei, különösen
I. társadalmi hatásai:
A rendelet-tervezet alapján 5%-kal emelkedik a gyermekétkeztetés intézményi térítési díja.
II-III. gazdasági, költségvetési hatásai:
A tervezet az önkormányzat számára is többletterhet jelent, mivel a nyersanyagnorma 72%-ában van meghatározva a rezsikulcs, így a nyersanyagorma emelkedése az önkormányzat által fizetendő összeget is növeli.
IV. környezeti következményei:
A tervezetnek környezeti következményei nincsenek.
V. egészségi következményei:
A tervezetnek egészségi következményei nincs.
VI. adminisztratív terheket befolyásoló hatásai:
Adminisztratív terhet nem jelent.
VII. megalkotásának szükségessége:
A szolgáltató javaslatot tett a nyersanyagnorma emelésére.
VIII. a jogalkotás elmaradásának várható következményei:
Amennyiben a nyersanyagnorma nem kerül emelésre, úgy a szolgáltatásban minőségromlás következhet be.
IX. alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
Nem igényel többlet feltételt az eddigiekhez képest.
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…./2017. ( ) önkormányzati rendelete
a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló
8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 29. §-ában és 151. § (2f) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13.§ (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. §
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelete 7. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A gyermekétkeztetés intézményi térítési díja:
a) bölcsődében:
aa) reggeli 74,- Ft
tízórai 38,- Ft
ebéd 269,- Ft
uzsonna 77,- Ft
napi 458,- Ft
ab) diétás reggeli 86,- Ft
diétás tízórai 44,- Ft
diétás ebéd 291,- Ft
diétás uzsonna 88,- Ft
napi 509,- Ft
b) óvodában:
ba) tízórai 82,- Ft
ebéd 267,- Ft
uzsonna 82,- Ft
napi 431,- Ft
bb) diétás tízórai 105,- Ft
diétás ebéd 278,- Ft
diétás uzsonna 100,- Ft
napi 483,- Ft
c) általános iskolában:
ca) tízórai 117,- Ft
ebéd 305,- Ft
uzsonna 83,- Ft
napi 505,- Ft
cb) diétás tízórai 147,- Ft
diétás ebéd 326,- Ft
diétás uzsonna 126,- Ft
napi 599,- Ft
d) középfokú iskolában és kollégiumban:
da) reggeli 120,- Ft
tízórai 84,- Ft
ebéd 315,- Ft
uzsonna 84,- Ft
vacsora 185,- Ft
napi 788,- Ft
db) diétás reggeli 147,- Ft
diétás tízórai 84,- Ft
diétás ebéd 336,- Ft
diétás uzsonna 84,- Ft
diétás vacsora 210,- Ft
napi 861,- Ft”
2. §
Ez a rendelet 2018. január 1-jén lép hatályba és az azt követő napon hatályát veszti.
Huber László s. k. Dr. Zalán Gábor s. k.
polgármester jegyző
(A szolgáltató levelét és a melléketet lsd. a letölthető formátumban.)
A gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosítása.
Tisztelt Képviselő-testület!
Kőszeg városában a bölcsődében, egyes nevelési-oktatási intézményekben, valamint a Szociális Gondozási Központban az étkeztetés ellátását a JustFood Kft. biztosítja.
A JustFood Kft. javaslatot tett a nyersanyagnorma 5%-os emelésére az alábbi indokok alapján:
„-A kötelező minimálbér emelés érinti a kőszegi kollégáinkat. A megnövekedett bérek és járulékok kifizetése fedezetet igényel, ezt nem szeretnénk az étkezések minőségének csökkentésével biztosítani.
- A kőszegi alkalmazottaink száma januárban, a szolgáltatásunk indulásakor 28 fő volt. Azóta sikeresen bővítettük a szolgáltatásainkat, így szeptembertől már 40 munkahelyet biztosítunk Kőszegen.
- Teljes egészében saját beruházásból komoly mértékben fejlesztettük a konyhai eszközparkot (új sütők, új főzőüstök, új hűtőkamra), illetve novembertől az intézményekbe történő kiszállítást végző gépkocsikat is korszerűbbre cseréljük.”
A JustFood Kft.-vel 2016. november 15. napján kötött szerződés IV.2. pontja értelmében a nyersanyagköltséget az önkormányzat jogosult megállapítani, melyet a szolgáltató köteles elfogadni.
A nyersanyagnorma képezi az intézményi térítési díj alapját. A gyermekétkeztetés intézményi térítési díjait a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény rendelkezései szerint az önkormányzat rendeletében kell meghatározni. A rendelet-tervezet az emelés miatti, a 2018. január 1-jétől alkalmazandó intézményi térítési díjakat tartalmazza.
Az előterjesztést a Pénzügyi Bizottság és a Humánerőforrás Bizottság megtárgyalta, s mindkét bizottság egyhangúlag elfogadásra ajánlja.
Fentiek alapján kérem a T. Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést megtárgyalni és a rendelet-tervezetet elfogadni szíveskedjen.
Kőszeg, 2017. november 23.
A polgármester nevében:
Mezei Virág s.k.
az igazgatási és építéshatósági osztály vezetője
ELŐZETES HATÁSVIZSGÁLATI LAP
A gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló rendelet-tervezethez
(a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. §-a alapján)
A tervezett jogszabály várható következményei, különösen
I. társadalmi hatásai:
A rendelet-tervezet alapján 5%-kal emelkedik a gyermekétkeztetés intézményi térítési díja.
II-III. gazdasági, költségvetési hatásai:
A tervezet az önkormányzat számára is többletterhet jelent, mivel a nyersanyagnorma 72%-ában van meghatározva a rezsikulcs, így a nyersanyagorma emelkedése az önkormányzat által fizetendő összeget is növeli.
IV. környezeti következményei:
A tervezetnek környezeti következményei nincsenek.
V. egészségi következményei:
A tervezetnek egészségi következményei nincs.
VI. adminisztratív terheket befolyásoló hatásai:
Adminisztratív terhet nem jelent.
VII. megalkotásának szükségessége:
A szolgáltató javaslatot tett a nyersanyagnorma emelésére.
VIII. a jogalkotás elmaradásának várható következményei:
Amennyiben a nyersanyagnorma nem kerül emelésre, úgy a szolgáltatásban minőségromlás következhet be.
IX. alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
Nem igényel többlet feltételt az eddigiekhez képest.
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…./2017. ( ) önkormányzati rendelete
a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló
8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 29. §-ában és 151. § (2f) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13.§ (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. §
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelete 7. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A gyermekétkeztetés intézményi térítési díja:
a) bölcsődében:
aa) reggeli 74,- Ft
tízórai 38,- Ft
ebéd 269,- Ft
uzsonna 77,- Ft
napi 458,- Ft
ab) diétás reggeli 86,- Ft
diétás tízórai 44,- Ft
diétás ebéd 291,- Ft
diétás uzsonna 88,- Ft
napi 509,- Ft
b) óvodában:
ba) tízórai 82,- Ft
ebéd 267,- Ft
uzsonna 82,- Ft
napi 431,- Ft
bb) diétás tízórai 105,- Ft
diétás ebéd 278,- Ft
diétás uzsonna 100,- Ft
napi 483,- Ft
c) általános iskolában:
ca) tízórai 117,- Ft
ebéd 305,- Ft
uzsonna 83,- Ft
napi 505,- Ft
cb) diétás tízórai 147,- Ft
diétás ebéd 326,- Ft
diétás uzsonna 126,- Ft
napi 599,- Ft
d) középfokú iskolában és kollégiumban:
da) reggeli 120,- Ft
tízórai 84,- Ft
ebéd 315,- Ft
uzsonna 84,- Ft
vacsora 185,- Ft
napi 788,- Ft
db) diétás reggeli 147,- Ft
diétás tízórai 84,- Ft
diétás ebéd 336,- Ft
diétás uzsonna 84,- Ft
diétás vacsora 210,- Ft
napi 861,- Ft”
2. §
Ez a rendelet 2018. január 1-jén lép hatályba és az azt követő napon hatályát veszti.
Huber László s. k. Dr. Zalán Gábor s. k.
polgármester jegyző
(A szolgáltató levelét és a melléketet lsd. a letölthető formátumban.)