Önkormányzati belépés | |
|
2017. November 30., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés
12.a napirendi pont:
Javaslat a hulladékgazdálkodási közszolgáltatással kapcsolatos feladatok ellátásáról szóló megállapodás jóváhagyására.
Tisztelt Képviselő-testület!
Az állami hulladékgazdálkodási közfeladat ellátására létrehozott szervezet kijelöléséről, feladatköréről, az adatkezelés módjáról, valamint az adatszolgáltatási kötelezettségek részletes szabályairól szóló 69/2016.(III.31.) Korm. rendelet 8. § (3) bekezdése alapján az NHKV Zrt. a Kőszegi Városüzemeltető és Kommunális Szolgáltató Nonprofit Kft. (a továbbiakban: Városüzemeltető) részére kiállított megfelelőségi véleményét 2017. április 3-án visszavonta. A hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény (a továbbiakban: Htv.) 37. § (1) –(3) bekezdései szerint a megfelelőségi véleménnyel nem rendelkező közszolgáltatóval a fennálló hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződés felmondásáról és a törvényi előírásoknak megfelelő közszolgáltatóval történő szerződéskötésről az ellátásért felelős önkormányzatnak gondoskodnia kell.
Az önkormányzat a város és a Városüzemeltető között 2014. március 01. napjától 2017. február 28. napjáig kötött hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződését 2017. április 30. napi hatállyal felmondta, egyben 2017. május 01. –től 2017. december 31. napjáig hatályos közszolgáltatási szerződést kötött az STKH Sopron és Térsége Nonprofit Kft – vel. (a továbbiakban: Közszolgáltató).
Tekintettel arra, hogy az érvényes közszolgáltatási szerződésünk 2017. december 31. napján lejár, a Htv. 33. § (1) bekezdése alapján Önkormányzatunk, mint ellátásért felelős köteles eljárni a közszolgáltatóval történő szerződéskötés érdekében.
Önkormányzatunk esetében a szilárdhulladék-szállítási közszolgáltatásának éves nettó árbevétele 54.386.616,- Ft.
A Kbt. 4. §-a és 15. § (1) bekezdése, valamint a Magyarország 2017. évi központi költségvetéséről szóló 2016. évi XC. törvény 70. § (2) bekezdése alapján a közszolgáltatásokra megállapított közbeszerzési értékhatár 50 millió Ft.
2018. január 01. napjától 2018. október 31. napjáig terjedő szerződéskötés esetén hulladékszállítási közszolgáltatás nem éri el a nemzeti, közszolgáltatásokra vonatkozó közbeszerzési értékhatárt, ez esetben közbeszerzési eljárás lefolytatása nem szükséges, azonban az Önkormányzat Beszerzési Szabályzatában foglalt beszerzési eljárást le kell folytatni.
A Közszolgáltató feladatát alvállalkozókkal, Kőszeg város közigazgatási területén és környékén a Városüzemeltetővel teljesíti, azonban mint ismeretes folyamatos fizetési problémák állnak fenn és az alvállalkozói szerződés aláírására sem került még sor.
Ezért javasoljuk, hogy az új hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződés megkötését a Képviselő-testület az alábbi feltételek együttes teljesülése esetén támogassa:
amennyiben a Közszolgáltató a Városüzemeltetőt kívánja alvállalkozóként igénybe venni, úgy a szerződések aláírására (a közszolgáltatási és alvállalkozói szerződések) a felek által együttesen és egyidejűleg kerüljön sor
a szerződések időbeli hatálya megegyezzen
a Közszolgáltatóval kötött szerződés bármely okból történő megszűnése esetén egyidejűleg az alvállalkozóval megkötött szerződés is hatályát veszti
Az előterjesztést a Városfejlesztési, Idegenforgalmi, Környezetvédelmi és Vagyonügyi Bizottság, valamint a Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság megtárgyalta. A Városfejlesztési Bizottság 5 igen, 1 nem szavazat mellett javasolja elfogadásra mindkét a határozati javaslatot, míg a Pénzügyi Bizottság egyhangúlag javasolja elfogadni azzal a módosítással, hogy a II. határozati javaslatban 2017. december 20-i határidő kerüljön meghatározásra.
Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést megtárgyalni és a döntését meghozni szíveskedjen!
Kőszeg, 2017. november 24.
A polgármester nevében:
Németh Ildikó s.k.
Városüzemeltetési mb. osztályvezető
I. HATÁROZATI JAVASLAT
1) Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felkéri a polgármestert, hogy a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás ellátására vonatkozó beszerzési eljárást Kőszeg Város Önkormányzatának Beszerzési Szabályzata alapján 2018. január 01. napjától 2018. október 31. napjáig terjedő időszakra folytassa le.
2) Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felhatalmazza a polgármestert a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződés aláírására azzal, hogy a szerződések megkötését az alábbi együttes feltételek teljesülése esetén támogatja:
Kőszeg Város Önkormányzata és a kiválasztott közszolgáltató között megkötésre kerülő hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződésben kerüljön rögzítésre, hogy amennyiben a közszolgáltató a Kőszegi Városüzemeltető és Kommunális Szolgáltató Nonprofit Kft.-vel kíván alvállalkozói szerződést kötni, úgy a közszolgáltatási és alvállalkozói szerződések aláírására a felek által együttesen és egyidejűleg kerüljön sor és e szerződések időbeli hatálya megegyezik. Amennyiben az így létrejött alvállalkozói szerződés bármely okból megszűnik, azzal egyidejűleg az önkormányzat és a kiválasztott közszolgáltató közti szerződés is megszűnik.
Határidő: 2017. december 10.
Felelős: Huber László polgármester
II. HATÁROZATI JAVASLAT
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete kijelenti, hogy amennyiben az STKH Kft. a Kőszegi Városüzemeltető és Kommunális Szolgáltató Nonprofit Kft. felé 2017. december 15-ig nem rendezi a hulladékgazdálkodási kintlévőségét, úgy Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Kőszegi Városüzemeltető Kft-nek 2018. január 1-jétől megtiltja a hulladékszállítási feladatainak elvégzését.
Határidő: Értelemszerű
Felelős: Huber László polgármester
(A mellékletet lsd. a letölthető formátumban.)
Javaslat a hulladékgazdálkodási közszolgáltatással kapcsolatos feladatok ellátásáról szóló megállapodás jóváhagyására.
Tisztelt Képviselő-testület!
Az állami hulladékgazdálkodási közfeladat ellátására létrehozott szervezet kijelöléséről, feladatköréről, az adatkezelés módjáról, valamint az adatszolgáltatási kötelezettségek részletes szabályairól szóló 69/2016.(III.31.) Korm. rendelet 8. § (3) bekezdése alapján az NHKV Zrt. a Kőszegi Városüzemeltető és Kommunális Szolgáltató Nonprofit Kft. (a továbbiakban: Városüzemeltető) részére kiállított megfelelőségi véleményét 2017. április 3-án visszavonta. A hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény (a továbbiakban: Htv.) 37. § (1) –(3) bekezdései szerint a megfelelőségi véleménnyel nem rendelkező közszolgáltatóval a fennálló hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződés felmondásáról és a törvényi előírásoknak megfelelő közszolgáltatóval történő szerződéskötésről az ellátásért felelős önkormányzatnak gondoskodnia kell.
Az önkormányzat a város és a Városüzemeltető között 2014. március 01. napjától 2017. február 28. napjáig kötött hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződését 2017. április 30. napi hatállyal felmondta, egyben 2017. május 01. –től 2017. december 31. napjáig hatályos közszolgáltatási szerződést kötött az STKH Sopron és Térsége Nonprofit Kft – vel. (a továbbiakban: Közszolgáltató).
Tekintettel arra, hogy az érvényes közszolgáltatási szerződésünk 2017. december 31. napján lejár, a Htv. 33. § (1) bekezdése alapján Önkormányzatunk, mint ellátásért felelős köteles eljárni a közszolgáltatóval történő szerződéskötés érdekében.
Önkormányzatunk esetében a szilárdhulladék-szállítási közszolgáltatásának éves nettó árbevétele 54.386.616,- Ft.
A Kbt. 4. §-a és 15. § (1) bekezdése, valamint a Magyarország 2017. évi központi költségvetéséről szóló 2016. évi XC. törvény 70. § (2) bekezdése alapján a közszolgáltatásokra megállapított közbeszerzési értékhatár 50 millió Ft.
2018. január 01. napjától 2018. október 31. napjáig terjedő szerződéskötés esetén hulladékszállítási közszolgáltatás nem éri el a nemzeti, közszolgáltatásokra vonatkozó közbeszerzési értékhatárt, ez esetben közbeszerzési eljárás lefolytatása nem szükséges, azonban az Önkormányzat Beszerzési Szabályzatában foglalt beszerzési eljárást le kell folytatni.
A Közszolgáltató feladatát alvállalkozókkal, Kőszeg város közigazgatási területén és környékén a Városüzemeltetővel teljesíti, azonban mint ismeretes folyamatos fizetési problémák állnak fenn és az alvállalkozói szerződés aláírására sem került még sor.
Ezért javasoljuk, hogy az új hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződés megkötését a Képviselő-testület az alábbi feltételek együttes teljesülése esetén támogassa:
amennyiben a Közszolgáltató a Városüzemeltetőt kívánja alvállalkozóként igénybe venni, úgy a szerződések aláírására (a közszolgáltatási és alvállalkozói szerződések) a felek által együttesen és egyidejűleg kerüljön sor
a szerződések időbeli hatálya megegyezzen
a Közszolgáltatóval kötött szerződés bármely okból történő megszűnése esetén egyidejűleg az alvállalkozóval megkötött szerződés is hatályát veszti
Az előterjesztést a Városfejlesztési, Idegenforgalmi, Környezetvédelmi és Vagyonügyi Bizottság, valamint a Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság megtárgyalta. A Városfejlesztési Bizottság 5 igen, 1 nem szavazat mellett javasolja elfogadásra mindkét a határozati javaslatot, míg a Pénzügyi Bizottság egyhangúlag javasolja elfogadni azzal a módosítással, hogy a II. határozati javaslatban 2017. december 20-i határidő kerüljön meghatározásra.
Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést megtárgyalni és a döntését meghozni szíveskedjen!
Kőszeg, 2017. november 24.
A polgármester nevében:
Németh Ildikó s.k.
Városüzemeltetési mb. osztályvezető
I. HATÁROZATI JAVASLAT
1) Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felkéri a polgármestert, hogy a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás ellátására vonatkozó beszerzési eljárást Kőszeg Város Önkormányzatának Beszerzési Szabályzata alapján 2018. január 01. napjától 2018. október 31. napjáig terjedő időszakra folytassa le.
2) Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felhatalmazza a polgármestert a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződés aláírására azzal, hogy a szerződések megkötését az alábbi együttes feltételek teljesülése esetén támogatja:
Kőszeg Város Önkormányzata és a kiválasztott közszolgáltató között megkötésre kerülő hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződésben kerüljön rögzítésre, hogy amennyiben a közszolgáltató a Kőszegi Városüzemeltető és Kommunális Szolgáltató Nonprofit Kft.-vel kíván alvállalkozói szerződést kötni, úgy a közszolgáltatási és alvállalkozói szerződések aláírására a felek által együttesen és egyidejűleg kerüljön sor és e szerződések időbeli hatálya megegyezik. Amennyiben az így létrejött alvállalkozói szerződés bármely okból megszűnik, azzal egyidejűleg az önkormányzat és a kiválasztott közszolgáltató közti szerződés is megszűnik.
Határidő: 2017. december 10.
Felelős: Huber László polgármester
II. HATÁROZATI JAVASLAT
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete kijelenti, hogy amennyiben az STKH Kft. a Kőszegi Városüzemeltető és Kommunális Szolgáltató Nonprofit Kft. felé 2017. december 15-ig nem rendezi a hulladékgazdálkodási kintlévőségét, úgy Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Kőszegi Városüzemeltető Kft-nek 2018. január 1-jétől megtiltja a hulladékszállítási feladatainak elvégzését.
Határidő: Értelemszerű
Felelős: Huber László polgármester
(A mellékletet lsd. a letölthető formátumban.)