Önkormányzati belépés | |
|
2015. Április 28., Kedd, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés
4. napirendi pont:
A közterület-használatról és a városkép védelméről szóló 1/2000. (II. 1.) önkormányzati rendelet módosítása.
Tisztelt Képviselő-testület!
A közterület-használatról és a városkép védelméről szóló 1/2000. (II. 1.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) alkalmazása során indokolttá vált a vendéglátóipari előkertekre vonatkozó szabályozás pontosítása.
A tervezet értelmében vendéglátóipari előkertet kizárólag vendéglátó üzletek üzemeltetői helyezhetnek el, a vendéglátó üzlet előtti közterületen. Szomszédos ingatlan előtti közterületre átnyúlóan csak abban az esetben helyezhető el előkert, ha szomszédos ingatlantulajdonosok nem kívánják a közterületet üzleti célra használni.
Pontosításra kerültek továbbá a közterület-használati díj alóli mentesség biztosításának feltételei. A nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. tv. 11.§ (13) bekezdése értelmében nemzeti vagyon (amely az önkormányzat tulajdonában lévő dolgokat, így a közterületeket is magában foglalja) ingyenesen kizárólag közfeladat ellátása, a lakosság közszolgáltatásokkal való ellátása, valamint e feladatok ellátásához szükséges infrastruktúra biztosítása céljából az ahhoz szükséges mértékben hasznosítható.
A tervezet szerint az eddigi 12 helyett 2 részletben lehet a közterület-használati díjat megfizetni állandó jellegű árusító pavilon, vendéglátóipari előkert és üzlet előtti árubemutató vagy vásár céljára kért közterület-használat esetében.
Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést megtárgyalni, és a rendelet-tervezetet jóváhagyni szíveskedjen!
Kőszeg, 2015. április 14.
A polgármester nevében:
Rimányi Krisztina s.k.
városfejlesztési és üzemeltetési osztályvezető
TERVEZET
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
.../2015. (…....) önkormányzati rendelete
a közterület-használatról és a városkép védelméről szóló 1/2000. (II. 1.) önkormányzati rendelet módosításáról
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1.§
(1) Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének a közterület-használatról és a városkép védelméről szóló 1/2000. (II. 1.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: Rendelet) 9.§ (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A díj összegét a polgármester által kiadott engedély kézhezvételét követő három napon belül kell megfizetni. Állandó jellegű árusító pavilon, vendéglátóipari előkert és üzlet előtti árubemutató vagy vásár céljára kért közterület-használat esetében az engedélyezett időtartamra a díj megfizetése, erre irányuló kérelem esetén legfeljebb 2 részletben történhet. Az első részletet az engedély kézhezvételét követő három napon belül, a második részletet az engedélyezett időtartam második felének első napján kell megfizetni.”
(2) A Rendelet 9.§ (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(6) Az engedélyező a közterület használati díj mértékét mérsékelheti, ha a közterületet jótékonysági, sport, kulturális célú rendezvényekre, vagy városi közérdeket szolgáló célra veszik igénybe.”
2.§
A Rendelet 9.§-a a következő (7) bekezdéssel egészül ki:
„(7) Az engedélyező a közterület használati díj megfizetése aló mentességet adhat, ha a közterületet közfeladat ellátása, a lakosság közszolgáltatásokkal való ellátása, valamint e feladatok ellátásához szükséges infrastruktúra biztosítása céljából veszik igénybe.”
3.§
A Rendelet a következő 20.§-sal, valamint az azt megelőző alcímmel egészül ki:
„A vendéglátóipari előkertekre vonatkozó külön rendelkezések
20.§
(1) Vendéglátó üzletek üzemeltetői az üzletük előtti közterületre a gyalogos közlekedést nem akadályozva a városképi követelményeknek megfelelő asztalokat, székeket, földhöz nem rögzített emelt fapadozatot, napellenzőt, árnyékolót, a vendéglátáshoz szorosan kapcsolódó berendezéseket, fagylaltos pultot (a továbbiakban: vendéglátóipari előkertet) helyezhetnek el.
(2) Ha a vendéglátóipari előkert a vendéglátó üzlettel szomszédos ingatlan előtti közterületbe is benyúlik, a közterület-használati engedélyezési eljárás során fel kell hívni a szomszédos ingatlan tulajdonosait, hogy 5 napon belül nyilatkozzanak, hogy kívánják-e a kérelmezett időtartamra a közterületet rendeltetésétől eltérő célra használni. Ha az ingatlantulajdonosok a rendelkezésükre álló határidő elteltéig nem nyilatkoznak, vagy nem kívánják a közterületet rendeltetésétől eltérő célra használni, a vendéglátóipari előkertre vonatkozó közterület-használati engedély kiadható.”
4.§
Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és az azt követő napon hatályát veszti.
Kőszeg, 2015. április 30.
Huber László s. k. Dr. Zalán Gábor s. k.
polgármester jegyző
ELŐZETES HATÁSVIZSGÁLATI LAP
a közterület-használatról és a városkép védelméről szóló 1/2000. (II. 1.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló rendelettervezethez
(a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. §-a alapján)
A tervezett jogszabály várható következményei, különösen
I. társadalmi hatásai:
Egyértelműbb jogi szabályozás biztosítása, a jogkövető magatartás elősegítése, a szabályszegők hatékonyabb szankcionálása.
II. gazdasági hatásai:
A változásnak gazdasági hatásai nincsenek.
III. költségvetési hatásai:
A változásnak költségvetési hatásai nincsenek.
IV. környezeti következményei:
A tervezetnek környezeti következményei nincsenek.
V. egészségi következményei:
A tervezetnek egészségi következményei nincsenek.
VI. adminisztratív terheket befolyásoló hatásai:
Az adminisztrációs terhek várhatóan csekély mértékben növekedni fognak.
VII. megalkotásának szükségessége:
A rendelet gyakorlati alkalmazása során felmerült problémák korrekciója, a magasabb szintű jogszabályok módosításából fakadó változások átvezetése.
VIII. a jogalkotás elmaradásának várható következményei:
A magasabb szintű jogszabályoknak való ellentmondás törvénysértést eredményezne.
IX. alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
E rendelet alkalmazása nem igényel többletfeltételt az eddigiekhez képest.
(A mellékletet lsd. a letölthető formátumban.)
A közterület-használatról és a városkép védelméről szóló 1/2000. (II. 1.) önkormányzati rendelet módosítása.
Tisztelt Képviselő-testület!
A közterület-használatról és a városkép védelméről szóló 1/2000. (II. 1.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) alkalmazása során indokolttá vált a vendéglátóipari előkertekre vonatkozó szabályozás pontosítása.
A tervezet értelmében vendéglátóipari előkertet kizárólag vendéglátó üzletek üzemeltetői helyezhetnek el, a vendéglátó üzlet előtti közterületen. Szomszédos ingatlan előtti közterületre átnyúlóan csak abban az esetben helyezhető el előkert, ha szomszédos ingatlantulajdonosok nem kívánják a közterületet üzleti célra használni.
Pontosításra kerültek továbbá a közterület-használati díj alóli mentesség biztosításának feltételei. A nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. tv. 11.§ (13) bekezdése értelmében nemzeti vagyon (amely az önkormányzat tulajdonában lévő dolgokat, így a közterületeket is magában foglalja) ingyenesen kizárólag közfeladat ellátása, a lakosság közszolgáltatásokkal való ellátása, valamint e feladatok ellátásához szükséges infrastruktúra biztosítása céljából az ahhoz szükséges mértékben hasznosítható.
A tervezet szerint az eddigi 12 helyett 2 részletben lehet a közterület-használati díjat megfizetni állandó jellegű árusító pavilon, vendéglátóipari előkert és üzlet előtti árubemutató vagy vásár céljára kért közterület-használat esetében.
Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést megtárgyalni, és a rendelet-tervezetet jóváhagyni szíveskedjen!
Kőszeg, 2015. április 14.
A polgármester nevében:
Rimányi Krisztina s.k.
városfejlesztési és üzemeltetési osztályvezető
TERVEZET
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
.../2015. (…....) önkormányzati rendelete
a közterület-használatról és a városkép védelméről szóló 1/2000. (II. 1.) önkormányzati rendelet módosításáról
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1.§
(1) Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének a közterület-használatról és a városkép védelméről szóló 1/2000. (II. 1.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: Rendelet) 9.§ (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A díj összegét a polgármester által kiadott engedély kézhezvételét követő három napon belül kell megfizetni. Állandó jellegű árusító pavilon, vendéglátóipari előkert és üzlet előtti árubemutató vagy vásár céljára kért közterület-használat esetében az engedélyezett időtartamra a díj megfizetése, erre irányuló kérelem esetén legfeljebb 2 részletben történhet. Az első részletet az engedély kézhezvételét követő három napon belül, a második részletet az engedélyezett időtartam második felének első napján kell megfizetni.”
(2) A Rendelet 9.§ (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(6) Az engedélyező a közterület használati díj mértékét mérsékelheti, ha a közterületet jótékonysági, sport, kulturális célú rendezvényekre, vagy városi közérdeket szolgáló célra veszik igénybe.”
2.§
A Rendelet 9.§-a a következő (7) bekezdéssel egészül ki:
„(7) Az engedélyező a közterület használati díj megfizetése aló mentességet adhat, ha a közterületet közfeladat ellátása, a lakosság közszolgáltatásokkal való ellátása, valamint e feladatok ellátásához szükséges infrastruktúra biztosítása céljából veszik igénybe.”
3.§
A Rendelet a következő 20.§-sal, valamint az azt megelőző alcímmel egészül ki:
„A vendéglátóipari előkertekre vonatkozó külön rendelkezések
20.§
(1) Vendéglátó üzletek üzemeltetői az üzletük előtti közterületre a gyalogos közlekedést nem akadályozva a városképi követelményeknek megfelelő asztalokat, székeket, földhöz nem rögzített emelt fapadozatot, napellenzőt, árnyékolót, a vendéglátáshoz szorosan kapcsolódó berendezéseket, fagylaltos pultot (a továbbiakban: vendéglátóipari előkertet) helyezhetnek el.
(2) Ha a vendéglátóipari előkert a vendéglátó üzlettel szomszédos ingatlan előtti közterületbe is benyúlik, a közterület-használati engedélyezési eljárás során fel kell hívni a szomszédos ingatlan tulajdonosait, hogy 5 napon belül nyilatkozzanak, hogy kívánják-e a kérelmezett időtartamra a közterületet rendeltetésétől eltérő célra használni. Ha az ingatlantulajdonosok a rendelkezésükre álló határidő elteltéig nem nyilatkoznak, vagy nem kívánják a közterületet rendeltetésétől eltérő célra használni, a vendéglátóipari előkertre vonatkozó közterület-használati engedély kiadható.”
4.§
Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és az azt követő napon hatályát veszti.
Kőszeg, 2015. április 30.
Huber László s. k. Dr. Zalán Gábor s. k.
polgármester jegyző
ELŐZETES HATÁSVIZSGÁLATI LAP
a közterület-használatról és a városkép védelméről szóló 1/2000. (II. 1.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló rendelettervezethez
(a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. §-a alapján)
A tervezett jogszabály várható következményei, különösen
I. társadalmi hatásai:
Egyértelműbb jogi szabályozás biztosítása, a jogkövető magatartás elősegítése, a szabályszegők hatékonyabb szankcionálása.
II. gazdasági hatásai:
A változásnak gazdasági hatásai nincsenek.
III. költségvetési hatásai:
A változásnak költségvetési hatásai nincsenek.
IV. környezeti következményei:
A tervezetnek környezeti következményei nincsenek.
V. egészségi következményei:
A tervezetnek egészségi következményei nincsenek.
VI. adminisztratív terheket befolyásoló hatásai:
Az adminisztrációs terhek várhatóan csekély mértékben növekedni fognak.
VII. megalkotásának szükségessége:
A rendelet gyakorlati alkalmazása során felmerült problémák korrekciója, a magasabb szintű jogszabályok módosításából fakadó változások átvezetése.
VIII. a jogalkotás elmaradásának várható következményei:
A magasabb szintű jogszabályoknak való ellentmondás törvénysértést eredményezne.
IX. alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
E rendelet alkalmazása nem igényel többletfeltételt az eddigiekhez képest.
(A mellékletet lsd. a letölthető formátumban.)