Önkormányzati belépés | |
|
2020. Július 2., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés
5. napirendi pont:
Kőszeg Város Önkormányzata 2019. évi gazdálkodásának teljesítéséről szóló rendelet (zárszámadás) megalkotása.
BESZÁMOLÓ
Kőszeg Város Önkormányzata 2019. évi gazdálkodásának teljesítéséről
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete 2/2019. (II. 15.) számú önkormányzati rendeletében fogadta el az önkormányzat 2019. évi költségvetését. A hiány mértékét 1 335 576 307 Ft-ban határozta meg, amelyre a maradvány nyújtott fedezetet. A maradvány főként a 2018. év végén kapott állami támogatás előlegéből, valamint a pályázatokra folyósított támogatások 2018-ban fel nem használt részéből származott.
Indokolás
A működés területén a feladatellátást az önkormányzaton kívül egy gazdasági szervezettel rendelkező intézmény (Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal), valamint hat gazdasági szervezettel nem rendelkező intézmény (Chernel Kálmán Városi Könyvtár, Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínház, Kőszegi Városi Múzeum, Kőszegi Szociális Gondozási Központ, a Központi Óvoda és Bölcsőde Többcélú KIKI, Újvárosi Óvoda) biztosította.
Bevételek alakulása:
A bevételek önkormányzati szinten 96,15%-ban teljesültek. Az intézményi működési bevételek nagy része az alaptevékenységhez, illetve az azzal összefüggő szolgáltatásokhoz kapcsolódnak.
A kötelező önkormányzati feladatokhoz kapott állami támogatásokon (982 080 957 Ft) túl az önkormányzat bevételeinek jelentős része származik a közhatalmi bevételekből (helyi adó és adójellegű bevételek), teljesítésük 2019-ben 516 735 196 Ft. Az adóbevételek között legnagyobb volumenű az iparűzési adó, amely az előző évhez képest magasabb szinten teljesült (2018-ban 317 408 803 Ft, 2019. évben 339 448 897 Ft).
A bevételen belül lakásértékesítésből 22 357 750 Ft, egyéb ingatlanértékesítésből 12 181 485 Ft, a képviselői laptopok értékesítéséből 31 496 Ft bevétel folyt be 2019-ben.
A fejlesztési célú támogatások között az alábbi projektek elnyert támogatásai szerepelnek:
- TOP-1.2.1-16 Turisztika 231 795 805 Ft
- KOHÉZIÓ 700 000 Ft
- TOP-1.4.1-15 Újvárosi Óvoda 11 218 136 Ft
- TOP-2.1.3-15 Csapadékvíz KRAFT forrásból 29 157 549 Ft
- TOP-3.1.1-15 Déli Városrész KRAFT forrásból 137 370 809 Ft
- Kőszeg Városkörnyéki közösségi közlekedés fejlesztése 340 550 000 Ft
- Árpád tér, Pék utca-Várkör útépítés hazai forrásból 30 000 000 Ft
- TOP-1.11-16 Ipari park 93 804 437 Ft
- TOP-3.2.1-16 Épület energetika 107 221 338 Ft
- Zártkert mintaprogram 7 500 000 Ft.
Ez előzőekben felsorolt támogatások mind az önkormányzatnál realizálódtak, az intézményeknek ilyen jogcímen bevétel a várszínház támogatására 4 000 000 Ft a Jurisics-Vár Művelődési Központ és Várszínháznál keletkezett.
Felhalmozási célú átvett pénzeszközök között a különböző kölcsönök és részletfizetések szerepelnek, itt a teljesítés 168,74 %-os. Kölcsöntörlesztések a bérlakás jogcímen meghaladják az előirányzatként tervezett összeget.
Az önkormányzat működési célú átvett pénzeszközeinek, és támogatásértékű bevételeinek teljesülése szintén kedvezően alakult. Az intézmények a pályázati lehetőségek maximális kihasználására törekedtek. A Chernel K. Városi Könyvtár 3 993 221 Ft, a Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínház 92 820 687 Ft, a Kőszegi Városi Múzeum 5 444 590 Ft, a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal 11 523 753 Ft, a Kőszegi Szociális Gondozási Központ OEP finanszírozása 42 976 300 Ft, a Központi Óvoda és Bölcsőde Többcélú KIKI 1 954 414 Ft, az Újvárosi Óvoda 1 953 695 Ft pályázati és egyéb támogatásban részesült, amelyek a városi rendezvények, kiállítások, intézményi programok és várszínházi programok színvonalas megvalósítását szolgálták, valamint tartalmazzák a közfoglalkoztatásra kapott támogatások összegeit is.
Az önkormányzat esetén a működési államháztartáson belülről 982 080 957 Ft állami támogatás. Az önkormányzat esetén a működési államháztartáson belülről (136 510 882 Ft) átvett pénzeszközök szerepelnek a fenntartón keresztül kapott intézményi hozzájárulások az Intézmények működéséhez. Az ilyen jogcímen befolyt összegeket irányítószervi támogatásként továbbutaltuk az Intézmények részére.
Itt jelenik meg:
- az Autómentes Naphoz 612 000 Ft támogatásban részesült az önkormányzat.
- az Idősbarát Önkormányzati díj 1 000 000 Ft támogatásban részesült az önkormányzat.
- a 3.számú házorivosi körzet NEAK 8 357 600 Ft támogatásban részesült az önkormányzat.
- a közfoglalkoztatás és a nyári diákmunka 1 118 661 Ft támogatásban részesült az önkormányzat.
- a Helyi identitás projekt 36 420 000 Ft támogatásban részesült az önkormányzat.
- a Turisztika projekt 16 392 400 Ft támogatásban részesült az önkormányzat.
- a Városkörnyéki közösségi közlekedés projekt 14 450 000 Ft támogatásban részesült az önkormányzat.
- a Civil akadémia projekt 5 000 000 Ft támogatásban részesült az önkormányzat.
- a Erasmus projekt 3 881 902 Ft támogatásban részesült az önkormányzat.
A fentiekben részletezettek alapján önkormányzati szinten a költségvetési bevételek 96,23 %-ban teljesültek.
Kiadások alakulása:
Önkormányzati szinten a költségvetési kiadások teljesítése 67,04 %-os.
Működési kiadásaink legnagyobb részét az önkormányzat és intézményeink működtetésére fordítottuk (személyi juttatások, munkaadót terhelő járulékok és dologi kiadások).
Ellátottak pénzbeli juttatásai között a települési támogatásként nyújtott összegek, a Bursa Hungarica ösztöndíj, köztemetésre fordított kiadások szerepelnek összesen 30 475 738 Ft összegben. A működési kiadások közül jelentős összegű tétel az intézmények működtetésére utalt állami támogatáson felül 395 801 385 Ft.
A civil szervezetek támogatása (beleértve a polgármesteri keretből nyújtott támogatásokat is), a táboroztatási feladatok támogatása 57 185 719 Ft kiadást jelentett az önkormányzatnak. A vérszállításra átadott összeg 276 000 Ft kiadást jelentett az önkormányzatnak.
Az ügyeleti ellátásra átadott összeg 14 123 772 Ft kiadást jelentett az önkormányzatnak.
A hulladékgazdálkodási Társulás működési kiadására átadott összeg 3 481 200 Ft kiadást jelentett az önkormányzatnak.
A nemzetiségi önkormányzatok működési kiadására átadott összeg 1 800 000 Ft kiadást jelentett az önkormányzatnak.
Az egészségház járóbeteg szakellátás veszteségére 10 990 214 Ft-ot utaltunk 2019-ben.
A 2019. évben megvalósított felújítások, beruházások, és támogatás értékű kiadások, pénzeszköz átadások közül a legjelentősebbek:
A fejlesztési kiadások (5. melléklet) között elsősorban a már megítélt, illetve folyósított támogatásokból megvalósítandó kiadások szerepelnek.
Az év folyamán folytatódtak a TOP-os pályázatok, megvalósításuk folyamatosan zajlik.
A intézményeknél főként a 2018. évi maradvány elszámolásából engedélyezett beszerzések, illetve pályázatokból beszerzendő eszközök és a működéshez szükséges kis értékű tárgyi eszközök beszerzése látható (számítógépek, bútorok).
A felújítások között jelentősebb összeget képvisel még a Vasi Víz Zrt. által a vízi közmű hálózaton végzett felújítások, melyek kompenzálásra kerültek a rendszerhasználati díjak bevételével szemben.
Kölcsönnyújtásra 582 600 Ft értékben került sor. A fenntartott intézmények felhalmozási célú hozzájárulásai teljes összegben átadásra kerültek az intézmények részére. A hulladékgazdálkodási társulás részére történő felhalmozási célú hozzájárulás átadása 2019-ben nem történt meg 5.802.000.- Ft.
Államháztartáson kívülre juttatott egyéb felhalmozási célú támogatások között KSE részére síugró konténerekhez 9 000 000 Ft, illtve a Kőszegfalvi SE részére 900 000 Ft pénzeszközök átadásra került sor.
Összességében a felhalmozási költségvetési kiadások a fentiekben részletezett okokból időarányos alatti (46,03 %) teljesítést mutatnak.
A tartós részesedések állománya (209.420.200.- Ft) az év folyamán nem változott . A kötvénykibocsátásból és a hitelfelvételből származó kötelezettségek állománya a 2014. február 28-i adósságkonszolidáció következtében 0 E Ft-ra csökkent, azaz jelenleg ilyen kötelezettsége az önkormányzatnak nincsen.
A vagyon alakulása:
A mérleg főösszege, ezzel összességében az önkormányzat vagyona 10 724 632 531 Ft-ról 11 606 775 927 Ft-ra emelkedett.
A nemzeti vagyonba tartozó befektetett eszközöknél 652 237 594 Ft növekedés következett be. Ennek elsődleges indoka, hogy az év folyamán folytatódott a vagyonkataszter ellenőrzése, karbantartása, melynek folyamán több ingatlan került felvezetésre a mai piaci értéken a könyvekben. A nyilvántartott befejezetlen beruházások értéke ugyancsak növekedést mutatott.
A befektetett pénzügyi eszközök értékének állománya nem változott (209 420 200 Ft).
A pénzeszközök állománya 57 075 275 Ft-tal nőtt. A 2019. év végi záró pénzkészlet (1 383 082 516 Ft) a 2020. évi állami támogatás megelőlegezéseként megkapott 34 526 720 Ft-ot.
A követelések állománya emelkedett (7 024 981 Ft), ennek fő oka az IPA adófeltöltési kötelezettség miatt keletkezett.
A követelés jellegű sajátos elszámolások között az adott előlegek és a forgótőke elszámolása szerepel.
Az egyéb sajátos eszközoldali elszámolások összege 210 192 042 Ft, mely az általános forgalmi adó elszámolásokat tartalmazza.
A kötelezettségek állománya (125 144 388 Ft) 62 350 972 Ft-tal nőtt. A költségvetési évben esedékes illetve az évet követően esedékes kötelezettségek állománya a 2019. év végén fennálló, de 2020-ra áthúzódó számlákból adódik, valamint tartalmazza a 2020. évi állami támogatás előlegének visszafizetését is. A kötelezettség jellegű sajátos elszámolások főként a kapott előlegeket tartalmazzák, ebből legnagyobb tételt a helyi adó túlfizetések teszik ki.
A passzív időbeli elhatárolások összege 1 089 784 407 Ft az év végén, ez a felhalmozási célú TOP és egyéb projektek elhatárolását tartalmazza.
Fentiekből adódóan a mérleg szerinti eredmény önkormányzati szinten 658 693 577 Ft, így a saját tőke állománya összességében ugyanennyivel emelkedett.
Maradvány változása, alakulása:
Önkormányzati szinten a tárgyévi képződött maradvány 1 370 408 809 Ft, a maradvány tartalmazza többek között a 2020. évi állami támogatás megelőlegezéseként megkapott 34 526 720 Ft-ot, pályázathoz kapcsolódóan az alábbi pénzmaradványok keletkeztek:
Árpád tér Pék utca utca felújítására kapott
támogatás és önerő 39 689 680 Ft
VELOREGIO projektre kapott támogatás
maradványa 33 847 610 Ft
TOP-2.1.2-15 Városmajor 116 999 628 Ft
TOP-2.1.3-15 Csapadékvíz 2 572 248 Ft
TOP-3.1.1-15 Déli Városrész 24 272 390 Ft
TOP-3.2.1-16 Önkormányzati épület energetikai
projekt 107 216 694 Ft
TOP-3.1.1-15 Kőszegfalvi Kerékpárút 3 087 139 Ft
TOP-1.1.1-16 Ipari Park 93 357 029 Ft
ERASMUS Pályázat 3 750 000 Ft
TOP-1.2.1-16 Turisztika 244 830 639 Ft
TOP-5.3.1-16 Helyi identitás 32 424 995 Ft
Városkörnyéki közösségi közlekedés (SUMP) kapott
támogatás maradványa 354 047 786 Ft
Alpannonia projekt kapott támogatás maradványa
19 219 480 Ft
TOP-5.2.1 Helyi foglalkoztatási Paktum maradványa
17 590 378 Ft
A maradvány intézményenkénti alakulását a
6. melléklet, a maradványt terhelő kötelezettségeket
és a felhasználást a 7. melléklet részletezi.
A Chernel Kálmán Városi Könyvtár 2019.évi maradványa 6 840 417 elsősorban a pályázatra elnyert támogatás fel nem használása és a dologi kiadások megtakarításából keletkezett. A maradvány összegéből 2 662 305 Ft elkötelezett maradvány, és a szállítói tartozásokhoz kapcsolódik. A szabad maradvány összege 4 178 112 Ft, amely az Intézménytől elvonásra kerülne.
A Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínház 2019. évi maradványa 54 937 649 Ft. elsősorban a pályázatra elnyert támogatás fel nem használása és a dologi kiadások megtakarításából keletkezett. A szabad maradvány összege 13 660 621 Ft, amelyből az intézmény a kérelme alapján dologi kiadásaira 141 060 Ft-ot szeretne felhasználni. A fennmaradó 13 519 561 Ft az Intézménytől elvonásra kerülne.
A Kőszegi Városi Múzeum 2019. évi képződött maradványa 9 921 246 Ft, amely egyrészt az időszakosan be nem töltött álláshelyek miatt megtakarított bérből, illetve több 2019. év folyamán elnyert és megkapott pályázat fel nem használt maradványából adódik. A fentiek miatt az intézmény elkötelezett maradványa a Hősök tornya pályázatához kapcsolódóan 1 400 000 Ft. A fennmaradó 8 521 246 Ft az Intzéménytől elvonásra kerülne.
A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal képződött maradványa 20 851 041 Ft, amely főként tartósan betöltetlen álláshelyekből, több kolléga táppénze, illetve a hivatalban jelentkező fluktuáció miatt keletkezett. A fennmaradó 851 041 Ft-ot az Intézmény dologi kiadásaira szeretné felhasználni. A fennmaradó 20 000 000 Ft az Intézménytől elvonásra kerülne.
A Kőszegi Szociális Gondozási Központ képződött maradványa 19 474 386 Ft, amely főként tartósan betöltetlen álláshelyekből, több kolléga huzamosabb idejű táppénze miatt keletkezett. A fennmaradó 19 474 386 Ft az Intézménytől elvonásra kerülne.
A Központi Óvoda és Bölcsőde és tagintézményei képződött maradványa 15 494 231 Ft, amely 7. számú melléklet alapján tagintézményenként részletezett. A maradványból a Horvátzsidányi tagóvodától (1 923 041Ft) és a Peresznyei tagóvodától (1 335 590 Ft) maradvány nem vonható el, azokról a fenntartó Önkormányzatokkal egyeztetve az Intézménynél maradhatnak, vagy a feladatellátási szerződés alapján visszautalásra kerülnek. Kőszeg álltal fenntartott óvodáktól az 12 235 600 Ft elvonásra kerülne.
Az Újvárosi Óvoda és tagintézményei képződött maradványa 2 806 061 Ft, amely 7. számú melléklet alapján tagintézményenként részletezett. A Velemi tagóvodától (579 306 Ft) maradvány nem vonható el, a fenntartó Önkormányzatoknak a feladatellátási szerződés alapján a fenntartó Önkormányzatokkal egyeztetve az Intézménynél maradhatnak. Kőszeg álltal fenntartott óvodáktól 2 226 755 Ft elvonásra kerülne.
Az önkormányzat keletkezett maradványa 1 240 083 774 Ft volt. A 2020. évi költségvetésbe a maradvány egy jelentős része már beépült (1 210 000 000 Ft) működési és fejlesztési feladatokra. A kötelezettségvállalással terhelt maradvány összege 1 134 009 766 Ft, amelyet már tartalmaz a 2020. évi költségvetés. A szabad pénzmaradvány 106 074 008 Ft, melyből 75 990 234 Ft a 2020. évi kiadások fedezeteként beépítésre került a költségvetésbe. 30 083 774 Ft szabad maradványból az Önkormányzati dolgozók bér és járulék kiadásainak növelésére 160 000 Ft, a szociális célú pénzeszközátadásokra 500 000 Ft, a 2019. évi beszámolóból adódó fel nem használt állami támogatás visszafizetendő összegére 8 180 598 Ft, a nyári táborok megszervezésére 600 000 Ft, a Vár vagyonkezelési díjának értékkövetési díjkülönbözetére 110 233 Ft, a zártkerti mintaprogram 2020. évi költségvetésének 7 500 000 Ft pénzmaradványa nem jól kerül tervezésre, így a támogatásként várt összeg csökkentésére került sor, a TOP előkészítő keret 11 000 000 Ft-tal történő megemelésére, továbbá 2 032 943 Ft-tal a tartalék összegének emelésére kerülne felhasználásra.
Az előterjesztést a Városfejlesztési, Idegenforgalmi, Környezetvédelmi és Vagyonügyi Bizottság megtárgyalta és egyhangúlag a Képviselő-testületnek elfogadásra javasolja.
Az előterjesztést a Kulturális, Oktatási, Szociális, Egészségügyi és Sport Bizottság megtárgyalta és egyhangúlag a Képviselő-testületnek elfogadásra javasolja.
Az előterjesztést a Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság megtárgyalta és egyhangúlag a Képviselő-testületnek elfogadásra javasolja.
Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet a rendelettervezet megtárgyalására, és elfogadására.
Kőszeg, 2020. június 26.
Básthy Béla s.k. polgármester
(Valamennyi mellékletet lsd. a letölthető formátumban.)
Előzetes hatásvizsgálat
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének a 2019. évi költségvetés teljesítéséről szóló
../2020.(VII. .) önkormányzati rendeletéhez
A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17.§ (1) bekezdése alapján az előzetes hatásvizsgálattal a jogszabály előkészítője felméri a jogszabály változás előzetes következményeit.
A törvény 17. § (2) bekezdése alapján az előzetes hatásvizsgálat keretében az alábbi tényezők vizsgálata szükséges:
Társadalmi-gazdasági hatása:
A jelen költségvetési rendelet-tervezet összeállításakor értékelésre kerültek mindazon feladatok, amelyek az önkormányzat 2019. évi költségvetésének végrehajtását befolyásolták, teljesítését megalapozták.
A zárszámadási adatok alapján megállapítható, hogy a 2019. évi költségvetésben kitűzött célok, feladatok teljesültek. Az önkormányzat 2019. évben is hitel felvétele nélkül gazdálkodhatott.
Környezeti, egészségi körülmények:
A rendeletben foglaltak végrehajtásának közvetlen egészségügyi, környezetre gyakorolt hatásai nincsenek, a jogszabályok által az önkormányzatok kötelezettségeként meghatározott ágazati feladatokat nem veszélyeztette.
Adminisztratív terheket befolyásoló hatása:
A zárszámadási rendelet-tervezet annak mellékletei és szöveges indoklása átfogóan határozták meg a 2019. évi feladatellátásokat, a feladatellátások során felmerülő adminisztratív terheket. Az adminisztráció erősítése abból a szempontból is indokolt, hogy a közpénzek felhasználása még fokozottabban átláthatóbb legyen, illetve, hogy a törvényességi előírásoknak eleget tegyen az önkormányzat.
Egyéb hatása: Nincs.
A jogszabály megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható következményei:
A veszélyhelyzet megszűnésével összefüggő átmeneti szabályokról és a járványügyi készültségről szóló 2020. évi LVIII. törvény 6.§-a alapján a 2019. évi zárszámadási rendeletet úgy kell az Önkormányzatnak elfogadnia, hogy az legkésőbb az e törvény hatálybalépését követő 30. napon lépjen hatályba.
Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 91. § (1) bekezdése értelmében a helyi önkormányzat költségvetésének végrehajtására vonatkozó zárszámadási rendelet tervezetét a jegyző készíti elő és a polgármester terjeszti a képviselő-testület elé. A rendelet megalkotásának elmaradása a Kormányhivatal törvényességi intézkedését vonja maga után.
A rendelet alkalmazásához szükséges feltételek:
A rendelet-tervezet összeállításának tárgyi, személyi, szervezeti feltételei a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatalánál rendelkezésre álltak.
Kőszeg, 2020. június 26.
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
../2020.(VII. .) önkormányzati rendelete a 2019. évi költségvetés teljesítéséről
Kőszeg Város Önkormányzatának képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében eljárva, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és f) pontjaiban meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. A 2019. ÉVI KÖLTSÉGVETÉS BEVÉTELEINEK TELJESÍTÉSE
1. §
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2019. évi költségvetési bevételeit az alábbiak szerint határozza meg:
Eredeti előirányzat 2 034 033 501 Ft
Módosított előirányzat 3 257 571 913 Ft
Teljesítés 3 134 654 483 Ft
2. A 2019. ÉVI FINANSZÍROZÁSI BEVÉTELEK TELJESÍTÉSE
2. §
Finanszírozás bevételei
Eredeti előirányzat 1 296 090 104 Ft
Módosított előirányzat 1 365 516 525 Ft
Teljesítés 1 345 043 245 Ft
A bevételek jogcímenkénti részletezését az 1. melléklet, intézményenkénti és kiemelt előirányzatonkénti részletezését a 2. melléklet, a fejlesztési bevételek feladatonkénti részletezését a 4. melléklet tartalmazza.
3. A 2019. ÉVI KÖLTSÉGVETÉS KIADÁSAINAK TELJESÍTÉSE
3. §
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2019. évi költségvetési kiadásait az alábbiak szerint határozza meg:
Eredeti előirányzat 3 300 180 387 Ft
Módosított előirányzat 4 593 145 220 Ft
Teljesítés 3 079 345 701 Ft
4. A 2019. ÉVI FINANSZÍROZÁSI KIADÁSOK TELJESÍTÉSE
4. §
Eredeti előirányzat 29 943 218 Ft
Módosított előirányzat 29 943 218 Ft
Teljesítés 29 943 218 Ft
A kiadások intézményenkénti és kiemelt előirányzatonkénti részletezését a 3. melléklet, a fejlesztési kiadások feladatonkénti részletezését az 5. melléklet tartalmazza.
5. A 2019. ÉVI KÖLTSÉGVETÉS BEVÉTELEINEK ÉS KIADÁSAINAK TELJESÍTÉSE
5. §
A képviselő-testület a 2019. évi bevételi és kiadási előirányzatok teljesítését a következők szerint hagyja jóvá:
Működési célú bevételek:
működési célú önkormányzati támogatások 982 080 957 Ft
működési célú támogatások áht-n belül 297 177 542 Ft
működési célú saját bevételek 283 242 607 Ft
közhatalmi bevételek 516 735 196 Ft
működési célú átvett pénzeszköz 3 877 732 Ft
Működési bevételek összesen: 2 083 114 034 Ft
Felhalmozási célú bevételek:
felhalmozási bevételek 34 570 731 Ft
felhalmozási célú önkormányzati támogatások 30 000 000 Ft
felhalmozási célú támogatások áht-n belül 965 344 136 Ft
felhalmozási célú egyéb átvett pénzeszközök 947 694 Ft
felhalmozási kölcsön visszatérülés 20 677 888 Ft
Felhalmozási bevételek összesen: 1 051 540 449 Ft
Költségvetési bevételek összesen: 3 134 654 483 Ft
Működési célú kiadások:
a személyi jellegű kiadások 811 147 391 Ft
a munkaadókat terhelő járulékok 161 577 529 Ft
a dologi jellegű kiadások 1 028 590 530 Ft
műk c. egyéb tám áht-n belülre, kívülre,
elvonások, befizetések 118 009 937 Ft
ellátottak pénzbeli juttatásai 30 475 738 Ft
Működési kiadások összesen: 2 149 801 125 Ft
Felhalmozási célú kiadások:
beruházások 819 421 026 Ft
felújítások 93 461 743 Ft
felhalmozási c tám áht-n belülre, kívülre 16 661 807 Ft
kölcsönnyújtás, értékpapír vásárlás 0 Ft
Felhalmozási kiadások összesen: 929 544 576 Ft
Költségvetési kiadások összesen: 3 079 345 701 Ft
A 8. melléklet az önkormányzat vagyonmérlegét, a 9. melléklet az európai uniós támogatással megvalósuló projektek bevételeit és kiadásait tartalmazza.
6. A 2019. ÉVI MARADVÁNY MEGÁLLAPÍTÁSA
6. §
(1) A képviselő-testület a 2019. évben képződött maradványt költségvetési szervenként a következők szerint hagyja jóvá:
Chernel K. Városi Könyvtár 6 840 417 Ft
Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínház 54 937 649 Ft
Kőszegi Városi Múzeum 9 921 246 Ft
Kőszegi Szociális Gondozási Központ 19 474 386 Ft
Központi Óvoda és Bölcsőde Többcélú KIKI 15 494 231 Ft
Újvárosi Óvoda 2 806 061 Ft
Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal 20 851 045 Ft
Kőszeg Város Önkormányzata 1 240 083 774 Ft
2019. évi maradvány összesen: 1 370 408 809 Ft
A pénzmaradvány elszámolását, levezetését és felhasználását a 6. és a 7. mellékletek tartalmazzák.
(2) A képviselő-testület az intézmények 2019. évi maradványa tekintetében a következőket rendeli el:
A Chernel Kálmán Városi Könyvtár képződött 6 840 417 Ft maradványából 2 662 305 Ft a 2020. évi Intézményi költségvetésben feltüntetésre került, a fennmaradó 4 178 112 Ft maradvány elvonásra kerül.
A Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínház képződött 54 937 649 Ft maradványából 41 277 028 Ft a 2020. évi Intézményi költségvetésben feltüntetésre került, 13 519 561 Ft maradvány elvonásra kerül, a fennmaradó 141 060 Ft az Intézmény kérésének megfelelően a védekezési kiadásaikra az Intézménynél marad.
A Kőszegi Városi Múzeum képződött 9 921 246 Ft maradványából 1 400 000 Ft a 2020. évi Intézményi költségvetésben feltüntetésre került, a fennmaradó 8 521 246 Ft maradvány elvonásra kerül.
A Kőszegi Szociális Gondozási Központ képződött 19 474 386 Ft maradványa elvonásra kerül.
A Központi Óvoda és Bölcsőde Többcélú KIKI képződött 15 494 231 Ft maradványából 12 235 600 maradvány elvonásra kerül, 1 923 041 Ft a Horvátzsidányi tagóvoda fenntartójának, 1 335 590 Ft a Peresznyei tagóvoda fenntartójának visszautalásra kerül.
Az Újvárosi Óvoda képződött 2 806 061 Ft maradványából 2 226 756 maradvány elvonásra kerül, 579 306 Ft a Velemi tagóvoda fenntartójának visszautalásra kerül.
A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal képződött 20 851 045 Ft maradványából 20 000 000 Ft elvonásra kerül, a fennmaradó 851 041 Ft az Intézmény kérésének megfelelően a védekezési kiadásaikra az Intézménynél marad.
Kőszeg Város Önkormányzatának 1 240 083 774 Ft maradványából 1 210 000 000 Ft az önkormányzat 2020. évi költségvetéséről szóló 1/2020. (II.14.) számú rendeletében szerepel, a rendelet szerinti működési és fejlesztési célokra. A fennmaradó 30 083 774 Ft felhasználását a szabad maradvány felhasználási terv alapján a 7. melléklet szerint engedélyezi.
Az Intézményektől visszavonásra kerülő 80 000 000 Ft felhasználása a 7. mellékletben szereplő részletezésszerint engedélyezi.
(3) Az önkormányzatnak a tulajdonában álló gazdálkodó szervezetek működéséből származó kötelezettsége nincsen.
7. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
7. §
Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
Básthy Béla s. k. Dr. Zalán Gábor s. k.
polgármester jegyző
Kőszeg Város Önkormányzata 2019. évi gazdálkodásának teljesítéséről szóló rendelet (zárszámadás) megalkotása.
BESZÁMOLÓ
Kőszeg Város Önkormányzata 2019. évi gazdálkodásának teljesítéséről
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete 2/2019. (II. 15.) számú önkormányzati rendeletében fogadta el az önkormányzat 2019. évi költségvetését. A hiány mértékét 1 335 576 307 Ft-ban határozta meg, amelyre a maradvány nyújtott fedezetet. A maradvány főként a 2018. év végén kapott állami támogatás előlegéből, valamint a pályázatokra folyósított támogatások 2018-ban fel nem használt részéből származott.
Indokolás
A működés területén a feladatellátást az önkormányzaton kívül egy gazdasági szervezettel rendelkező intézmény (Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal), valamint hat gazdasági szervezettel nem rendelkező intézmény (Chernel Kálmán Városi Könyvtár, Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínház, Kőszegi Városi Múzeum, Kőszegi Szociális Gondozási Központ, a Központi Óvoda és Bölcsőde Többcélú KIKI, Újvárosi Óvoda) biztosította.
Bevételek alakulása:
A bevételek önkormányzati szinten 96,15%-ban teljesültek. Az intézményi működési bevételek nagy része az alaptevékenységhez, illetve az azzal összefüggő szolgáltatásokhoz kapcsolódnak.
A kötelező önkormányzati feladatokhoz kapott állami támogatásokon (982 080 957 Ft) túl az önkormányzat bevételeinek jelentős része származik a közhatalmi bevételekből (helyi adó és adójellegű bevételek), teljesítésük 2019-ben 516 735 196 Ft. Az adóbevételek között legnagyobb volumenű az iparűzési adó, amely az előző évhez képest magasabb szinten teljesült (2018-ban 317 408 803 Ft, 2019. évben 339 448 897 Ft).
A bevételen belül lakásértékesítésből 22 357 750 Ft, egyéb ingatlanértékesítésből 12 181 485 Ft, a képviselői laptopok értékesítéséből 31 496 Ft bevétel folyt be 2019-ben.
A fejlesztési célú támogatások között az alábbi projektek elnyert támogatásai szerepelnek:
- TOP-1.2.1-16 Turisztika 231 795 805 Ft
- KOHÉZIÓ 700 000 Ft
- TOP-1.4.1-15 Újvárosi Óvoda 11 218 136 Ft
- TOP-2.1.3-15 Csapadékvíz KRAFT forrásból 29 157 549 Ft
- TOP-3.1.1-15 Déli Városrész KRAFT forrásból 137 370 809 Ft
- Kőszeg Városkörnyéki közösségi közlekedés fejlesztése 340 550 000 Ft
- Árpád tér, Pék utca-Várkör útépítés hazai forrásból 30 000 000 Ft
- TOP-1.11-16 Ipari park 93 804 437 Ft
- TOP-3.2.1-16 Épület energetika 107 221 338 Ft
- Zártkert mintaprogram 7 500 000 Ft.
Ez előzőekben felsorolt támogatások mind az önkormányzatnál realizálódtak, az intézményeknek ilyen jogcímen bevétel a várszínház támogatására 4 000 000 Ft a Jurisics-Vár Művelődési Központ és Várszínháznál keletkezett.
Felhalmozási célú átvett pénzeszközök között a különböző kölcsönök és részletfizetések szerepelnek, itt a teljesítés 168,74 %-os. Kölcsöntörlesztések a bérlakás jogcímen meghaladják az előirányzatként tervezett összeget.
Az önkormányzat működési célú átvett pénzeszközeinek, és támogatásértékű bevételeinek teljesülése szintén kedvezően alakult. Az intézmények a pályázati lehetőségek maximális kihasználására törekedtek. A Chernel K. Városi Könyvtár 3 993 221 Ft, a Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínház 92 820 687 Ft, a Kőszegi Városi Múzeum 5 444 590 Ft, a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal 11 523 753 Ft, a Kőszegi Szociális Gondozási Központ OEP finanszírozása 42 976 300 Ft, a Központi Óvoda és Bölcsőde Többcélú KIKI 1 954 414 Ft, az Újvárosi Óvoda 1 953 695 Ft pályázati és egyéb támogatásban részesült, amelyek a városi rendezvények, kiállítások, intézményi programok és várszínházi programok színvonalas megvalósítását szolgálták, valamint tartalmazzák a közfoglalkoztatásra kapott támogatások összegeit is.
Az önkormányzat esetén a működési államháztartáson belülről 982 080 957 Ft állami támogatás. Az önkormányzat esetén a működési államháztartáson belülről (136 510 882 Ft) átvett pénzeszközök szerepelnek a fenntartón keresztül kapott intézményi hozzájárulások az Intézmények működéséhez. Az ilyen jogcímen befolyt összegeket irányítószervi támogatásként továbbutaltuk az Intézmények részére.
Itt jelenik meg:
- az Autómentes Naphoz 612 000 Ft támogatásban részesült az önkormányzat.
- az Idősbarát Önkormányzati díj 1 000 000 Ft támogatásban részesült az önkormányzat.
- a 3.számú házorivosi körzet NEAK 8 357 600 Ft támogatásban részesült az önkormányzat.
- a közfoglalkoztatás és a nyári diákmunka 1 118 661 Ft támogatásban részesült az önkormányzat.
- a Helyi identitás projekt 36 420 000 Ft támogatásban részesült az önkormányzat.
- a Turisztika projekt 16 392 400 Ft támogatásban részesült az önkormányzat.
- a Városkörnyéki közösségi közlekedés projekt 14 450 000 Ft támogatásban részesült az önkormányzat.
- a Civil akadémia projekt 5 000 000 Ft támogatásban részesült az önkormányzat.
- a Erasmus projekt 3 881 902 Ft támogatásban részesült az önkormányzat.
A fentiekben részletezettek alapján önkormányzati szinten a költségvetési bevételek 96,23 %-ban teljesültek.
Kiadások alakulása:
Önkormányzati szinten a költségvetési kiadások teljesítése 67,04 %-os.
Működési kiadásaink legnagyobb részét az önkormányzat és intézményeink működtetésére fordítottuk (személyi juttatások, munkaadót terhelő járulékok és dologi kiadások).
Ellátottak pénzbeli juttatásai között a települési támogatásként nyújtott összegek, a Bursa Hungarica ösztöndíj, köztemetésre fordított kiadások szerepelnek összesen 30 475 738 Ft összegben. A működési kiadások közül jelentős összegű tétel az intézmények működtetésére utalt állami támogatáson felül 395 801 385 Ft.
A civil szervezetek támogatása (beleértve a polgármesteri keretből nyújtott támogatásokat is), a táboroztatási feladatok támogatása 57 185 719 Ft kiadást jelentett az önkormányzatnak. A vérszállításra átadott összeg 276 000 Ft kiadást jelentett az önkormányzatnak.
Az ügyeleti ellátásra átadott összeg 14 123 772 Ft kiadást jelentett az önkormányzatnak.
A hulladékgazdálkodási Társulás működési kiadására átadott összeg 3 481 200 Ft kiadást jelentett az önkormányzatnak.
A nemzetiségi önkormányzatok működési kiadására átadott összeg 1 800 000 Ft kiadást jelentett az önkormányzatnak.
Az egészségház járóbeteg szakellátás veszteségére 10 990 214 Ft-ot utaltunk 2019-ben.
A 2019. évben megvalósított felújítások, beruházások, és támogatás értékű kiadások, pénzeszköz átadások közül a legjelentősebbek:
A fejlesztési kiadások (5. melléklet) között elsősorban a már megítélt, illetve folyósított támogatásokból megvalósítandó kiadások szerepelnek.
Az év folyamán folytatódtak a TOP-os pályázatok, megvalósításuk folyamatosan zajlik.
A intézményeknél főként a 2018. évi maradvány elszámolásából engedélyezett beszerzések, illetve pályázatokból beszerzendő eszközök és a működéshez szükséges kis értékű tárgyi eszközök beszerzése látható (számítógépek, bútorok).
A felújítások között jelentősebb összeget képvisel még a Vasi Víz Zrt. által a vízi közmű hálózaton végzett felújítások, melyek kompenzálásra kerültek a rendszerhasználati díjak bevételével szemben.
Kölcsönnyújtásra 582 600 Ft értékben került sor. A fenntartott intézmények felhalmozási célú hozzájárulásai teljes összegben átadásra kerültek az intézmények részére. A hulladékgazdálkodási társulás részére történő felhalmozási célú hozzájárulás átadása 2019-ben nem történt meg 5.802.000.- Ft.
Államháztartáson kívülre juttatott egyéb felhalmozási célú támogatások között KSE részére síugró konténerekhez 9 000 000 Ft, illtve a Kőszegfalvi SE részére 900 000 Ft pénzeszközök átadásra került sor.
Összességében a felhalmozási költségvetési kiadások a fentiekben részletezett okokból időarányos alatti (46,03 %) teljesítést mutatnak.
A tartós részesedések állománya (209.420.200.- Ft) az év folyamán nem változott . A kötvénykibocsátásból és a hitelfelvételből származó kötelezettségek állománya a 2014. február 28-i adósságkonszolidáció következtében 0 E Ft-ra csökkent, azaz jelenleg ilyen kötelezettsége az önkormányzatnak nincsen.
A vagyon alakulása:
A mérleg főösszege, ezzel összességében az önkormányzat vagyona 10 724 632 531 Ft-ról 11 606 775 927 Ft-ra emelkedett.
A nemzeti vagyonba tartozó befektetett eszközöknél 652 237 594 Ft növekedés következett be. Ennek elsődleges indoka, hogy az év folyamán folytatódott a vagyonkataszter ellenőrzése, karbantartása, melynek folyamán több ingatlan került felvezetésre a mai piaci értéken a könyvekben. A nyilvántartott befejezetlen beruházások értéke ugyancsak növekedést mutatott.
A befektetett pénzügyi eszközök értékének állománya nem változott (209 420 200 Ft).
A pénzeszközök állománya 57 075 275 Ft-tal nőtt. A 2019. év végi záró pénzkészlet (1 383 082 516 Ft) a 2020. évi állami támogatás megelőlegezéseként megkapott 34 526 720 Ft-ot.
A követelések állománya emelkedett (7 024 981 Ft), ennek fő oka az IPA adófeltöltési kötelezettség miatt keletkezett.
A követelés jellegű sajátos elszámolások között az adott előlegek és a forgótőke elszámolása szerepel.
Az egyéb sajátos eszközoldali elszámolások összege 210 192 042 Ft, mely az általános forgalmi adó elszámolásokat tartalmazza.
A kötelezettségek állománya (125 144 388 Ft) 62 350 972 Ft-tal nőtt. A költségvetési évben esedékes illetve az évet követően esedékes kötelezettségek állománya a 2019. év végén fennálló, de 2020-ra áthúzódó számlákból adódik, valamint tartalmazza a 2020. évi állami támogatás előlegének visszafizetését is. A kötelezettség jellegű sajátos elszámolások főként a kapott előlegeket tartalmazzák, ebből legnagyobb tételt a helyi adó túlfizetések teszik ki.
A passzív időbeli elhatárolások összege 1 089 784 407 Ft az év végén, ez a felhalmozási célú TOP és egyéb projektek elhatárolását tartalmazza.
Fentiekből adódóan a mérleg szerinti eredmény önkormányzati szinten 658 693 577 Ft, így a saját tőke állománya összességében ugyanennyivel emelkedett.
Maradvány változása, alakulása:
Önkormányzati szinten a tárgyévi képződött maradvány 1 370 408 809 Ft, a maradvány tartalmazza többek között a 2020. évi állami támogatás megelőlegezéseként megkapott 34 526 720 Ft-ot, pályázathoz kapcsolódóan az alábbi pénzmaradványok keletkeztek:
Árpád tér Pék utca utca felújítására kapott
támogatás és önerő 39 689 680 Ft
VELOREGIO projektre kapott támogatás
maradványa 33 847 610 Ft
TOP-2.1.2-15 Városmajor 116 999 628 Ft
TOP-2.1.3-15 Csapadékvíz 2 572 248 Ft
TOP-3.1.1-15 Déli Városrész 24 272 390 Ft
TOP-3.2.1-16 Önkormányzati épület energetikai
projekt 107 216 694 Ft
TOP-3.1.1-15 Kőszegfalvi Kerékpárút 3 087 139 Ft
TOP-1.1.1-16 Ipari Park 93 357 029 Ft
ERASMUS Pályázat 3 750 000 Ft
TOP-1.2.1-16 Turisztika 244 830 639 Ft
TOP-5.3.1-16 Helyi identitás 32 424 995 Ft
Városkörnyéki közösségi közlekedés (SUMP) kapott
támogatás maradványa 354 047 786 Ft
Alpannonia projekt kapott támogatás maradványa
19 219 480 Ft
TOP-5.2.1 Helyi foglalkoztatási Paktum maradványa
17 590 378 Ft
A maradvány intézményenkénti alakulását a
6. melléklet, a maradványt terhelő kötelezettségeket
és a felhasználást a 7. melléklet részletezi.
A Chernel Kálmán Városi Könyvtár 2019.évi maradványa 6 840 417 elsősorban a pályázatra elnyert támogatás fel nem használása és a dologi kiadások megtakarításából keletkezett. A maradvány összegéből 2 662 305 Ft elkötelezett maradvány, és a szállítói tartozásokhoz kapcsolódik. A szabad maradvány összege 4 178 112 Ft, amely az Intézménytől elvonásra kerülne.
A Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínház 2019. évi maradványa 54 937 649 Ft. elsősorban a pályázatra elnyert támogatás fel nem használása és a dologi kiadások megtakarításából keletkezett. A szabad maradvány összege 13 660 621 Ft, amelyből az intézmény a kérelme alapján dologi kiadásaira 141 060 Ft-ot szeretne felhasználni. A fennmaradó 13 519 561 Ft az Intézménytől elvonásra kerülne.
A Kőszegi Városi Múzeum 2019. évi képződött maradványa 9 921 246 Ft, amely egyrészt az időszakosan be nem töltött álláshelyek miatt megtakarított bérből, illetve több 2019. év folyamán elnyert és megkapott pályázat fel nem használt maradványából adódik. A fentiek miatt az intézmény elkötelezett maradványa a Hősök tornya pályázatához kapcsolódóan 1 400 000 Ft. A fennmaradó 8 521 246 Ft az Intzéménytől elvonásra kerülne.
A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal képződött maradványa 20 851 041 Ft, amely főként tartósan betöltetlen álláshelyekből, több kolléga táppénze, illetve a hivatalban jelentkező fluktuáció miatt keletkezett. A fennmaradó 851 041 Ft-ot az Intézmény dologi kiadásaira szeretné felhasználni. A fennmaradó 20 000 000 Ft az Intézménytől elvonásra kerülne.
A Kőszegi Szociális Gondozási Központ képződött maradványa 19 474 386 Ft, amely főként tartósan betöltetlen álláshelyekből, több kolléga huzamosabb idejű táppénze miatt keletkezett. A fennmaradó 19 474 386 Ft az Intézménytől elvonásra kerülne.
A Központi Óvoda és Bölcsőde és tagintézményei képződött maradványa 15 494 231 Ft, amely 7. számú melléklet alapján tagintézményenként részletezett. A maradványból a Horvátzsidányi tagóvodától (1 923 041Ft) és a Peresznyei tagóvodától (1 335 590 Ft) maradvány nem vonható el, azokról a fenntartó Önkormányzatokkal egyeztetve az Intézménynél maradhatnak, vagy a feladatellátási szerződés alapján visszautalásra kerülnek. Kőszeg álltal fenntartott óvodáktól az 12 235 600 Ft elvonásra kerülne.
Az Újvárosi Óvoda és tagintézményei képződött maradványa 2 806 061 Ft, amely 7. számú melléklet alapján tagintézményenként részletezett. A Velemi tagóvodától (579 306 Ft) maradvány nem vonható el, a fenntartó Önkormányzatoknak a feladatellátási szerződés alapján a fenntartó Önkormányzatokkal egyeztetve az Intézménynél maradhatnak. Kőszeg álltal fenntartott óvodáktól 2 226 755 Ft elvonásra kerülne.
Az önkormányzat keletkezett maradványa 1 240 083 774 Ft volt. A 2020. évi költségvetésbe a maradvány egy jelentős része már beépült (1 210 000 000 Ft) működési és fejlesztési feladatokra. A kötelezettségvállalással terhelt maradvány összege 1 134 009 766 Ft, amelyet már tartalmaz a 2020. évi költségvetés. A szabad pénzmaradvány 106 074 008 Ft, melyből 75 990 234 Ft a 2020. évi kiadások fedezeteként beépítésre került a költségvetésbe. 30 083 774 Ft szabad maradványból az Önkormányzati dolgozók bér és járulék kiadásainak növelésére 160 000 Ft, a szociális célú pénzeszközátadásokra 500 000 Ft, a 2019. évi beszámolóból adódó fel nem használt állami támogatás visszafizetendő összegére 8 180 598 Ft, a nyári táborok megszervezésére 600 000 Ft, a Vár vagyonkezelési díjának értékkövetési díjkülönbözetére 110 233 Ft, a zártkerti mintaprogram 2020. évi költségvetésének 7 500 000 Ft pénzmaradványa nem jól kerül tervezésre, így a támogatásként várt összeg csökkentésére került sor, a TOP előkészítő keret 11 000 000 Ft-tal történő megemelésére, továbbá 2 032 943 Ft-tal a tartalék összegének emelésére kerülne felhasználásra.
Az előterjesztést a Városfejlesztési, Idegenforgalmi, Környezetvédelmi és Vagyonügyi Bizottság megtárgyalta és egyhangúlag a Képviselő-testületnek elfogadásra javasolja.
Az előterjesztést a Kulturális, Oktatási, Szociális, Egészségügyi és Sport Bizottság megtárgyalta és egyhangúlag a Képviselő-testületnek elfogadásra javasolja.
Az előterjesztést a Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság megtárgyalta és egyhangúlag a Képviselő-testületnek elfogadásra javasolja.
Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet a rendelettervezet megtárgyalására, és elfogadására.
Kőszeg, 2020. június 26.
Básthy Béla s.k. polgármester
(Valamennyi mellékletet lsd. a letölthető formátumban.)
Előzetes hatásvizsgálat
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének a 2019. évi költségvetés teljesítéséről szóló
../2020.(VII. .) önkormányzati rendeletéhez
A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17.§ (1) bekezdése alapján az előzetes hatásvizsgálattal a jogszabály előkészítője felméri a jogszabály változás előzetes következményeit.
A törvény 17. § (2) bekezdése alapján az előzetes hatásvizsgálat keretében az alábbi tényezők vizsgálata szükséges:
Társadalmi-gazdasági hatása:
A jelen költségvetési rendelet-tervezet összeállításakor értékelésre kerültek mindazon feladatok, amelyek az önkormányzat 2019. évi költségvetésének végrehajtását befolyásolták, teljesítését megalapozták.
A zárszámadási adatok alapján megállapítható, hogy a 2019. évi költségvetésben kitűzött célok, feladatok teljesültek. Az önkormányzat 2019. évben is hitel felvétele nélkül gazdálkodhatott.
Környezeti, egészségi körülmények:
A rendeletben foglaltak végrehajtásának közvetlen egészségügyi, környezetre gyakorolt hatásai nincsenek, a jogszabályok által az önkormányzatok kötelezettségeként meghatározott ágazati feladatokat nem veszélyeztette.
Adminisztratív terheket befolyásoló hatása:
A zárszámadási rendelet-tervezet annak mellékletei és szöveges indoklása átfogóan határozták meg a 2019. évi feladatellátásokat, a feladatellátások során felmerülő adminisztratív terheket. Az adminisztráció erősítése abból a szempontból is indokolt, hogy a közpénzek felhasználása még fokozottabban átláthatóbb legyen, illetve, hogy a törvényességi előírásoknak eleget tegyen az önkormányzat.
Egyéb hatása: Nincs.
A jogszabály megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható következményei:
A veszélyhelyzet megszűnésével összefüggő átmeneti szabályokról és a járványügyi készültségről szóló 2020. évi LVIII. törvény 6.§-a alapján a 2019. évi zárszámadási rendeletet úgy kell az Önkormányzatnak elfogadnia, hogy az legkésőbb az e törvény hatálybalépését követő 30. napon lépjen hatályba.
Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 91. § (1) bekezdése értelmében a helyi önkormányzat költségvetésének végrehajtására vonatkozó zárszámadási rendelet tervezetét a jegyző készíti elő és a polgármester terjeszti a képviselő-testület elé. A rendelet megalkotásának elmaradása a Kormányhivatal törvényességi intézkedését vonja maga után.
A rendelet alkalmazásához szükséges feltételek:
A rendelet-tervezet összeállításának tárgyi, személyi, szervezeti feltételei a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatalánál rendelkezésre álltak.
Kőszeg, 2020. június 26.
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
../2020.(VII. .) önkormányzati rendelete a 2019. évi költségvetés teljesítéséről
Kőszeg Város Önkormányzatának képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében eljárva, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és f) pontjaiban meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. A 2019. ÉVI KÖLTSÉGVETÉS BEVÉTELEINEK TELJESÍTÉSE
1. §
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2019. évi költségvetési bevételeit az alábbiak szerint határozza meg:
Eredeti előirányzat 2 034 033 501 Ft
Módosított előirányzat 3 257 571 913 Ft
Teljesítés 3 134 654 483 Ft
2. A 2019. ÉVI FINANSZÍROZÁSI BEVÉTELEK TELJESÍTÉSE
2. §
Finanszírozás bevételei
Eredeti előirányzat 1 296 090 104 Ft
Módosított előirányzat 1 365 516 525 Ft
Teljesítés 1 345 043 245 Ft
A bevételek jogcímenkénti részletezését az 1. melléklet, intézményenkénti és kiemelt előirányzatonkénti részletezését a 2. melléklet, a fejlesztési bevételek feladatonkénti részletezését a 4. melléklet tartalmazza.
3. A 2019. ÉVI KÖLTSÉGVETÉS KIADÁSAINAK TELJESÍTÉSE
3. §
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2019. évi költségvetési kiadásait az alábbiak szerint határozza meg:
Eredeti előirányzat 3 300 180 387 Ft
Módosított előirányzat 4 593 145 220 Ft
Teljesítés 3 079 345 701 Ft
4. A 2019. ÉVI FINANSZÍROZÁSI KIADÁSOK TELJESÍTÉSE
4. §
Eredeti előirányzat 29 943 218 Ft
Módosított előirányzat 29 943 218 Ft
Teljesítés 29 943 218 Ft
A kiadások intézményenkénti és kiemelt előirányzatonkénti részletezését a 3. melléklet, a fejlesztési kiadások feladatonkénti részletezését az 5. melléklet tartalmazza.
5. A 2019. ÉVI KÖLTSÉGVETÉS BEVÉTELEINEK ÉS KIADÁSAINAK TELJESÍTÉSE
5. §
A képviselő-testület a 2019. évi bevételi és kiadási előirányzatok teljesítését a következők szerint hagyja jóvá:
Működési célú bevételek:
működési célú önkormányzati támogatások 982 080 957 Ft
működési célú támogatások áht-n belül 297 177 542 Ft
működési célú saját bevételek 283 242 607 Ft
közhatalmi bevételek 516 735 196 Ft
működési célú átvett pénzeszköz 3 877 732 Ft
Működési bevételek összesen: 2 083 114 034 Ft
Felhalmozási célú bevételek:
felhalmozási bevételek 34 570 731 Ft
felhalmozási célú önkormányzati támogatások 30 000 000 Ft
felhalmozási célú támogatások áht-n belül 965 344 136 Ft
felhalmozási célú egyéb átvett pénzeszközök 947 694 Ft
felhalmozási kölcsön visszatérülés 20 677 888 Ft
Felhalmozási bevételek összesen: 1 051 540 449 Ft
Költségvetési bevételek összesen: 3 134 654 483 Ft
Működési célú kiadások:
a személyi jellegű kiadások 811 147 391 Ft
a munkaadókat terhelő járulékok 161 577 529 Ft
a dologi jellegű kiadások 1 028 590 530 Ft
műk c. egyéb tám áht-n belülre, kívülre,
elvonások, befizetések 118 009 937 Ft
ellátottak pénzbeli juttatásai 30 475 738 Ft
Működési kiadások összesen: 2 149 801 125 Ft
Felhalmozási célú kiadások:
beruházások 819 421 026 Ft
felújítások 93 461 743 Ft
felhalmozási c tám áht-n belülre, kívülre 16 661 807 Ft
kölcsönnyújtás, értékpapír vásárlás 0 Ft
Felhalmozási kiadások összesen: 929 544 576 Ft
Költségvetési kiadások összesen: 3 079 345 701 Ft
A 8. melléklet az önkormányzat vagyonmérlegét, a 9. melléklet az európai uniós támogatással megvalósuló projektek bevételeit és kiadásait tartalmazza.
6. A 2019. ÉVI MARADVÁNY MEGÁLLAPÍTÁSA
6. §
(1) A képviselő-testület a 2019. évben képződött maradványt költségvetési szervenként a következők szerint hagyja jóvá:
Chernel K. Városi Könyvtár 6 840 417 Ft
Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínház 54 937 649 Ft
Kőszegi Városi Múzeum 9 921 246 Ft
Kőszegi Szociális Gondozási Központ 19 474 386 Ft
Központi Óvoda és Bölcsőde Többcélú KIKI 15 494 231 Ft
Újvárosi Óvoda 2 806 061 Ft
Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal 20 851 045 Ft
Kőszeg Város Önkormányzata 1 240 083 774 Ft
2019. évi maradvány összesen: 1 370 408 809 Ft
A pénzmaradvány elszámolását, levezetését és felhasználását a 6. és a 7. mellékletek tartalmazzák.
(2) A képviselő-testület az intézmények 2019. évi maradványa tekintetében a következőket rendeli el:
A Chernel Kálmán Városi Könyvtár képződött 6 840 417 Ft maradványából 2 662 305 Ft a 2020. évi Intézményi költségvetésben feltüntetésre került, a fennmaradó 4 178 112 Ft maradvány elvonásra kerül.
A Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínház képződött 54 937 649 Ft maradványából 41 277 028 Ft a 2020. évi Intézményi költségvetésben feltüntetésre került, 13 519 561 Ft maradvány elvonásra kerül, a fennmaradó 141 060 Ft az Intézmény kérésének megfelelően a védekezési kiadásaikra az Intézménynél marad.
A Kőszegi Városi Múzeum képződött 9 921 246 Ft maradványából 1 400 000 Ft a 2020. évi Intézményi költségvetésben feltüntetésre került, a fennmaradó 8 521 246 Ft maradvány elvonásra kerül.
A Kőszegi Szociális Gondozási Központ képződött 19 474 386 Ft maradványa elvonásra kerül.
A Központi Óvoda és Bölcsőde Többcélú KIKI képződött 15 494 231 Ft maradványából 12 235 600 maradvány elvonásra kerül, 1 923 041 Ft a Horvátzsidányi tagóvoda fenntartójának, 1 335 590 Ft a Peresznyei tagóvoda fenntartójának visszautalásra kerül.
Az Újvárosi Óvoda képződött 2 806 061 Ft maradványából 2 226 756 maradvány elvonásra kerül, 579 306 Ft a Velemi tagóvoda fenntartójának visszautalásra kerül.
A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal képződött 20 851 045 Ft maradványából 20 000 000 Ft elvonásra kerül, a fennmaradó 851 041 Ft az Intézmény kérésének megfelelően a védekezési kiadásaikra az Intézménynél marad.
Kőszeg Város Önkormányzatának 1 240 083 774 Ft maradványából 1 210 000 000 Ft az önkormányzat 2020. évi költségvetéséről szóló 1/2020. (II.14.) számú rendeletében szerepel, a rendelet szerinti működési és fejlesztési célokra. A fennmaradó 30 083 774 Ft felhasználását a szabad maradvány felhasználási terv alapján a 7. melléklet szerint engedélyezi.
Az Intézményektől visszavonásra kerülő 80 000 000 Ft felhasználása a 7. mellékletben szereplő részletezésszerint engedélyezi.
(3) Az önkormányzatnak a tulajdonában álló gazdálkodó szervezetek működéséből származó kötelezettsége nincsen.
7. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
7. §
Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
Básthy Béla s. k. Dr. Zalán Gábor s. k.
polgármester jegyző