Önkormányzati belépés | |
|
Képviselő-testületi ülések
2024. December 9., Hétfő, 17:00
2013. Október 31., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés
4. napirendi pont:
A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal 2014. évi belső ellenőrzési terve.
A belső ellenőrzés 2014. évi terve
A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (Mötv.) 119.§ (5) bekezdése szerint a helyi önkormányzatra vonatkozó éves belső ellenőrzési tervet a Képviselő-testület hagyja jóvá. Az Ötv. 92.§ (5) bekezdése határozza meg, hogy a helyi önkormányzat belső ellenőrzése keretében gondoskodni kell az irányított költségvetési szervek ellenőrzéséről is.
A 2014. évi belső ellenőrzési terv készítésekor az Államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény, valamint a költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről és belső ellenőrzéséről szóló 370/2011. (XII. 31.) kormányrendelet előírásait kell alkalmazni.
KŐSZEG VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNAK 2013-2017- ig terjedő időszakra összeállított BELSŐ ELLENŐRZÉSI STRATÉGIÁJÁNAK célja, hogy segítse a képviselő-testület által kitűzött önkormányzati célok elérését. Ennek érdekében tevékenységével járuljon hozzá:
a működésre és gazdálkodásra vonatkozó előírások betartásához, a tulajdonosi szemléletű, takarékos, de ésszerű gazdálkodás érvényesítéséhez.
A belső kontrollrendszer a kockázatok kezelése és tárgyilagos bizonyosság megszerzése érdekében kialakított folyamatrendszer, amely azt a célt szolgálja, hogy megvalósuljanak a következő célok:
• a működés és gazdálkodás során a tevékenységeket szabályszerűen, gazdaságosan, hatékonyan, eredményesen hajtsák végre,
• az elszámolási kötelezettségeket teljesítsék, és
• megvédjék az erőforrásokat a veszteségektől, károktól és nem rendeltetésszerű használattól.
A költségvetési szerv vezetője felelős a belső kontrollrendszer, vagyis a – szervezet minden szintjén érvényesülő – megfelelő
• kontrollkörnyezet,
• kockázatkezelési rendszer,
• kontrolltevékenységek,
• információs és kommunikációs rendszer, és
• nyomon követési rendszer (monitoring)
• kialakításáért, működtetéséért és fejlesztéséért.
A helyi önkormányzat belső ellenőrzése keretében gondoskodni kell a felügyelt költségvetési szervek ellenőrzéséről is.
A kockázati tényezők és értékelésük, prioritások
Nagyobb kockázatot jelentenek a magasabb összegű pályázati pénzből megvalósuló beruházások, valamint a szervezeti változások.
Az önkormányzati bevételek megalapozottsága érdekében nagy hangsúlyt kell fektetni a normatív állami támogatások igénylésére és elszámolására. A támogatások alapját képező mutatószámok, létszámok helyes megállapítása az alapja a támogatások lehívásának. A kötött felhasználású támogatások elszámolását külön kell vizsgálni.
A közbeszerzési eljárások során különös figyelmet kell fordítani a szabályszerűségre, valamint az eljárás átláthatóságának biztosítására. A gyorsan változó jogszabályi környezet miatt ez a terület kiemelkedő figyelmet igényel, ezért a fokozott ellenőrzésre is szükség van.
Az EU-s pályázatokból megvalósuló beruházások esetében szintén kiemelkedő figyelmet kell fordítani a beruházások szabályszerű lebonyolítására, hiszen csak így lehet megfelelően elszámolni és a pályázattal megnyert összeget lehívni.
A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal 2014. évi belső ellenőrzési feladatainak tervezésénél a következő prioritásokat határoztuk meg:
- a pénzkezelés és a könyvvezetés szabályszerűsége,
- belső kontrollok működése (kötelezettségvállalás, gazdaságos anyag és eszköz felhasználás)
- az irányított/felügyelt szervek ellenőrzése,
- az ellenőrzési nyomvonalak alkalmazhatóságának ellenőrzés.
2014. évi tervezett ellenőrzések:
1. számú ellenőrzés
Az ellenőrzött szervezeti egység KÖZÖS ÖNKORMÁNYZATI HIVATAL
Az ellenőrzés tárgya: Nonprofit szervezeteknek nyújtott támogatások elszámolása
Az ellenőrzés célja: Az önkormányzat által juttatott támogatások elszámolása a civil, társadalmi, egyházi szervezetek részéről a támogatási szerződésben és a jogszabályi előírásoknak megfelelően történt-e
Az ellenőrizendő időszak: 2012. január 1.- 2013. december 31.
Az ellenőrzés típusa: Pénzügyi – szabályszerűségi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei: dokumentum alapú
Az ellenőrzés tervezett ütemezése: 2014. január
Szükséges ellenőrzési kapacitás: 1 fő belső ellenőr
Az ellenőrzésre tervezett napok száma: 10 ellenőri nap
2. számú ellenőrzés
Az ellenőrzött szervezeti egység PÉNZÜGYI – GAZDÁLKODÁSI OSZTÁLY
Az ellenőrzés tárgya: A személygépkocsik üzemeltetésének hatékonysága, gazdaságossága.
Az ellenőrzés célja: a Hivatali gépkocsik üzemeltetése a helyi szabályzat szerint történik-e. Biztosított-e az üzemanyag felhasználás munkafolyamatba épített ellenőrzése?
Az ellenőrizendő időszak: 2013. január 1.- 2013. december 31.
Az ellenőrzés típusa: Dokumentum alapú teljesítmény ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei: Dokumentumok, nyilvántartások ellenőrzése, helyszíni ellenőrzés
Az ellenőrzés tervezett ütemezése: 2014. február hó
Szükséges ellenőrzési kapacitás: 1 fő belső ellenőr
Az ellenőrzésre tervezett napok száma: 10 ellenőri nap
3. számú ellenőrzés
Az ellenőrzött szervezeti egység VÁROSI MÚZEUM ÉS TELEPHELYEI
Az ellenőrzés tárgya: Pénzgazdálkodásának ellenőrzése
Az ellenőrzés célja: A pénzforgalom kezelése, nyilvántartása, elszámolása szabályszerű-e, biztosított-e a gazdálkodás szabályszerűsége
Az ellenőrizendő időszak: 2013. január 1.- 2013. december 31.
Az ellenőrzés típusa: Rendszer és pénzügyi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei: Dokumentumok, nyilvántartások ellenőrzése, helyszíni ellenőrzés
Az ellenőrzés tervezett ütemezése: 2014. március
Szükséges ellenőrzési kapacitás: 1 fő belső ellenőr
Az ellenőrzésre tervezett napok száma: 10 ellenőri nap
4. számú ellenőrzés
Az ellenőrzött szervezeti egység Jurisics vár Művelődési Központ és Várszínház
Az ellenőrzés tárgya: A működés átfogó vizsgálata.
Az ellenőrzés célja: A művelődési központ tevékenységeit szabályszerűen és gazdaságosan látja el
Az ellenőrizendő időszak: 2012. január 1.- 2013. december 31.
Az ellenőrzés típusa: Rendszer és pénzügyi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei: Dokumentumok, nyilvántartások ellenőrzése, helyszíni ellenőrzés
Az ellenőrzés tervezett ütemezése: 2014. április - május
Szükséges ellenőrzési kapacitás: 1 fő belső ellenőr
Az ellenőrzésre tervezett napok száma: 30 ellenőri nap
5. számú ellenőrzés
Az ellenőrzött szervezeti egység Roma – Horvát – Német Nemzetiségi Önkormányzatok
Az ellenőrzés tárgya: Nemzetiségi Önkormányzatok gazdálkodása
Az ellenőrzés célja: A pénzforgalom kezelése, nyilvántartása, elszámolása szabályszerű-e, biztosított-e a pénzeszközök megfelelő felhasználása
Az ellenőrizendő időszak: 2013. január 1.- 2013. december 31.
Az ellenőrzés típusa: Rendszer és pénzügyi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei: Dokumentumok, nyilvántartások ellenőrzése, helyszíni ellenőrzés
Az ellenőrzés tervezett ütemezése: 2014. június
Szükséges ellenőrzési kapacitás: 1 fő belső ellenőr
Az ellenőrzésre tervezett napok száma: 10 ellenőri nap
6. számú ellenőrzés
Az ellenőrzött szervezeti egység PÉNZÜGYI – GAZDÁLKODÁSI OSZTÁLY
Az ellenőrzés tárgya: A kötelezettség vállalások ellenőrzése
Az ellenőrzés célja: A kötelezettség vállalás rendje érvényesül-e? A kötelezettségvállalás nyilvántartása biztosítja-e a kötelezettségvállalások alakulásának nyomon követését?
Az ellenőrizendő időszak: 2013. január 1.- 2014. június 30.
Az ellenőrzés típusa: Szabályszerűségi és pénzügyi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei: Dokumentumok, nyilvántartások ellenőrzése, helyszíni ellenőrzés
Az ellenőrzés tervezett ütemezése: 2014. július
Szükséges ellenőrzési kapacitás: 1 fő belső ellenőr
Az ellenőrzésre tervezett napok száma: 10 ellenőri nap
7. számú ellenőrzés
Az ellenőrizendő szervezeti egységek VÁROSFEJLESZTÉSI – ÜZEMELTETÉSI ÉS PÉNZÜGYI – GAZDÁLKODÁSI OSZTÁLY
Az ellenőrzés tárgya: A közbeszerzési eljárások ellenőrzése
Az ellenőrzés célja: A közbeszerzési eljárások szabályszerűsége a közbeszerzések lebonyolítása során a jogszabályi előírásoknak megfelelően jártak-e el, minden értékhatár feletti beszerzés, szolgáltatás, beruházás esetén lebonyolították-e a közbeszerzési eljárást.
Az ellenőrizendő időszak: 2013. július 1.- 2014. június 30
Az ellenőrzés típusa: Rendszer ellenőrzés.
Az ellenőrzés módszerei: Dokumentumok, nyilvántartások ellenőrzése,
Az ellenőrzés tervezett ütemezése: 2014. augusztus
Szükséges ellenőrzési kapacitás: 1 fő belső ellenőr
Az ellenőrzésre tervezett napok száma: 10 ellenőri nap
8. számú ellenőrzés
Az ellenőrzött szervezeti egység KÖZÖS ÖNKORMÁNYZATI HIVATAL ÉS A HOZZÁ TARTOZÓ INTÉZMÉNYEK
Az ellenőrzés tárgya: Selejtezési - leltározási tevékenység
Az ellenőrzés célja: Az intézményi és a hivatali selejtezési - leltározás tevékenység az új jogszabályi előírásoknak megfelelően került-e lebonyolításra.
Az ellenőrizendő időszak: 2013. január 1.- 2014. június 30.
Az ellenőrzés típusa: Szabályszerűségi és rendszer ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei: Dokumentumok, nyilvántartások ellenőrzése, helyszíni ellenőrzés
Az ellenőrzés tervezett ütemezése: 2014. szeptember
Szükséges ellenőrzési kapacitás: 1 fő belső ellenőr
Az ellenőrzésre tervezett napok száma: 10 ellenőri nap
9. számú ellenőrzés
Az ellenőrzött szervezeti egység KÖZÖS ÖNKORMÁNYZATI HIVATAL VELEMI KIRENDELTSÉGE
Az ellenőrzés tárgya: A pénztár, bankszámla és bankkártya pénzforgalmának ellenőrzése
Az ellenőrzés célja: A pénzforgalom kezelése, nyilvántartása, elszámolása szabályszerű-e, biztosított-e a pénz megfelelő védelme.
Az ellenőrizendő időszak: 2013. január 1.- 2013. december 31.
Az ellenőrzés típusa: Rendszer és pénzügyi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei: Dokumentumok, nyilvántartások ellenőrzése, helyszíni ellenőrzés
Az ellenőrzés tervezett ütemezése: 2014. október
Szükséges ellenőrzési kapacitás: 1 fő belső ellenőr
Az ellenőrzésre tervezett napok száma: 10 ellenőri nap
10. számú ellenőrzés
Az ellenőrzött szervezeti egység Chernel Kálmán városi könyvtár
Az ellenőrzés tárgya: Házipénztár és bankszámlapénz kezelés szabályozottsága, működése
Az ellenőrzés célja: A házipénztár és bankszámlapénz kezelés szabályozottsága megfelel-e a jogszabályi követelményeknek és a helyi sajátosságoknak.
Az ellenőrizendő időszak: 2013. január 1.- 2013. december 31.
Az ellenőrzés típusa: Pénzügyi – szabályszerűségi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei: Dokumentumok, nyilvántartások ellenőrzése
Az ellenőrzés tervezett ütemezése: 2014. november
Szükséges ellenőrzési kapacitás: 1 fő belső ellenőr
Az ellenőrzésre tervezett napok száma: 5 ellenőri nap
11. számú ellenőrzés
Az ellenőrzött szervezeti egység A Közös Önkormányzati Hivatal valamennyi szervezeti egysége
Az ellenőrzés tárgya: Belső kontrollok kialakításának és működésének vizsgálata, szabályozottság és szabályzatok vizsgálata
Az ellenőrzés célja: A belső kontrollok, a szervezeti egységek ellenőrzési nyomvonalai biztosítják-e az irányítási és ellenőrzési folyamatok nyomon követését és a folyamatok utólagos ellenőrzését?
Az ellenőrizendő időszak: 2013. április 1.- 2014. október 30.
Az ellenőrzés típusa: Szabályszerűségi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei: Dokumentumok, nyilvántartások ellenőrzése,
Az ellenőrzés tervezett ütemezése: 2014. december
Szükséges ellenőrzési kapacitás: 1 fő belső ellenőr
Az ellenőrzésre tervezett napok száma: 10 ellenőri nap
2014. évi belső ellenőri terv nem tartalmaz 2013. évről áthúzódó belső ellenőrzést.
A belsőellenőrzési vezető feladatai közé tartozik a 2013. évi belső ellenőrzés tapasztalatairól tájékoztató készítése a Képviselő testület részére, továbbá 2014. októberében a 2015. évi ellenőrzési terv összeállítása.
Az ellenőrzési tervezetet összeállította:
Kőszegfalviné Pajor Klára
belsőellenőrzési vezető s. k.
Az ellenőrzési munkatervet jóváhagyta:
Dr. Zalán Gábor s. k.
jegyző
Az ellenőrzési tervet a pénzügyi bizottság megtárgyalta és a képviselő-testületnek elfogadásra ajánlja.
HATÁROZATI JAVASLAT
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2014. évi ellenőrzési tervet – az előterjesztésben foglaltaknak megfelelően – elfogadja.
Felelős: Dr. Zalán Gábor jegyző
Határidő: folyamatos
(A mellékletet lsd. a letölthető formátumban.)
A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal 2014. évi belső ellenőrzési terve.
A belső ellenőrzés 2014. évi terve
A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (Mötv.) 119.§ (5) bekezdése szerint a helyi önkormányzatra vonatkozó éves belső ellenőrzési tervet a Képviselő-testület hagyja jóvá. Az Ötv. 92.§ (5) bekezdése határozza meg, hogy a helyi önkormányzat belső ellenőrzése keretében gondoskodni kell az irányított költségvetési szervek ellenőrzéséről is.
A 2014. évi belső ellenőrzési terv készítésekor az Államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény, valamint a költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről és belső ellenőrzéséről szóló 370/2011. (XII. 31.) kormányrendelet előírásait kell alkalmazni.
KŐSZEG VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNAK 2013-2017- ig terjedő időszakra összeállított BELSŐ ELLENŐRZÉSI STRATÉGIÁJÁNAK célja, hogy segítse a képviselő-testület által kitűzött önkormányzati célok elérését. Ennek érdekében tevékenységével járuljon hozzá:
a működésre és gazdálkodásra vonatkozó előírások betartásához, a tulajdonosi szemléletű, takarékos, de ésszerű gazdálkodás érvényesítéséhez.
A belső kontrollrendszer a kockázatok kezelése és tárgyilagos bizonyosság megszerzése érdekében kialakított folyamatrendszer, amely azt a célt szolgálja, hogy megvalósuljanak a következő célok:
• a működés és gazdálkodás során a tevékenységeket szabályszerűen, gazdaságosan, hatékonyan, eredményesen hajtsák végre,
• az elszámolási kötelezettségeket teljesítsék, és
• megvédjék az erőforrásokat a veszteségektől, károktól és nem rendeltetésszerű használattól.
A költségvetési szerv vezetője felelős a belső kontrollrendszer, vagyis a – szervezet minden szintjén érvényesülő – megfelelő
• kontrollkörnyezet,
• kockázatkezelési rendszer,
• kontrolltevékenységek,
• információs és kommunikációs rendszer, és
• nyomon követési rendszer (monitoring)
• kialakításáért, működtetéséért és fejlesztéséért.
A helyi önkormányzat belső ellenőrzése keretében gondoskodni kell a felügyelt költségvetési szervek ellenőrzéséről is.
A kockázati tényezők és értékelésük, prioritások
Nagyobb kockázatot jelentenek a magasabb összegű pályázati pénzből megvalósuló beruházások, valamint a szervezeti változások.
Az önkormányzati bevételek megalapozottsága érdekében nagy hangsúlyt kell fektetni a normatív állami támogatások igénylésére és elszámolására. A támogatások alapját képező mutatószámok, létszámok helyes megállapítása az alapja a támogatások lehívásának. A kötött felhasználású támogatások elszámolását külön kell vizsgálni.
A közbeszerzési eljárások során különös figyelmet kell fordítani a szabályszerűségre, valamint az eljárás átláthatóságának biztosítására. A gyorsan változó jogszabályi környezet miatt ez a terület kiemelkedő figyelmet igényel, ezért a fokozott ellenőrzésre is szükség van.
Az EU-s pályázatokból megvalósuló beruházások esetében szintén kiemelkedő figyelmet kell fordítani a beruházások szabályszerű lebonyolítására, hiszen csak így lehet megfelelően elszámolni és a pályázattal megnyert összeget lehívni.
A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal 2014. évi belső ellenőrzési feladatainak tervezésénél a következő prioritásokat határoztuk meg:
- a pénzkezelés és a könyvvezetés szabályszerűsége,
- belső kontrollok működése (kötelezettségvállalás, gazdaságos anyag és eszköz felhasználás)
- az irányított/felügyelt szervek ellenőrzése,
- az ellenőrzési nyomvonalak alkalmazhatóságának ellenőrzés.
2014. évi tervezett ellenőrzések:
1. számú ellenőrzés
Az ellenőrzött szervezeti egység KÖZÖS ÖNKORMÁNYZATI HIVATAL
Az ellenőrzés tárgya: Nonprofit szervezeteknek nyújtott támogatások elszámolása
Az ellenőrzés célja: Az önkormányzat által juttatott támogatások elszámolása a civil, társadalmi, egyházi szervezetek részéről a támogatási szerződésben és a jogszabályi előírásoknak megfelelően történt-e
Az ellenőrizendő időszak: 2012. január 1.- 2013. december 31.
Az ellenőrzés típusa: Pénzügyi – szabályszerűségi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei: dokumentum alapú
Az ellenőrzés tervezett ütemezése: 2014. január
Szükséges ellenőrzési kapacitás: 1 fő belső ellenőr
Az ellenőrzésre tervezett napok száma: 10 ellenőri nap
2. számú ellenőrzés
Az ellenőrzött szervezeti egység PÉNZÜGYI – GAZDÁLKODÁSI OSZTÁLY
Az ellenőrzés tárgya: A személygépkocsik üzemeltetésének hatékonysága, gazdaságossága.
Az ellenőrzés célja: a Hivatali gépkocsik üzemeltetése a helyi szabályzat szerint történik-e. Biztosított-e az üzemanyag felhasználás munkafolyamatba épített ellenőrzése?
Az ellenőrizendő időszak: 2013. január 1.- 2013. december 31.
Az ellenőrzés típusa: Dokumentum alapú teljesítmény ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei: Dokumentumok, nyilvántartások ellenőrzése, helyszíni ellenőrzés
Az ellenőrzés tervezett ütemezése: 2014. február hó
Szükséges ellenőrzési kapacitás: 1 fő belső ellenőr
Az ellenőrzésre tervezett napok száma: 10 ellenőri nap
3. számú ellenőrzés
Az ellenőrzött szervezeti egység VÁROSI MÚZEUM ÉS TELEPHELYEI
Az ellenőrzés tárgya: Pénzgazdálkodásának ellenőrzése
Az ellenőrzés célja: A pénzforgalom kezelése, nyilvántartása, elszámolása szabályszerű-e, biztosított-e a gazdálkodás szabályszerűsége
Az ellenőrizendő időszak: 2013. január 1.- 2013. december 31.
Az ellenőrzés típusa: Rendszer és pénzügyi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei: Dokumentumok, nyilvántartások ellenőrzése, helyszíni ellenőrzés
Az ellenőrzés tervezett ütemezése: 2014. március
Szükséges ellenőrzési kapacitás: 1 fő belső ellenőr
Az ellenőrzésre tervezett napok száma: 10 ellenőri nap
4. számú ellenőrzés
Az ellenőrzött szervezeti egység Jurisics vár Művelődési Központ és Várszínház
Az ellenőrzés tárgya: A működés átfogó vizsgálata.
Az ellenőrzés célja: A művelődési központ tevékenységeit szabályszerűen és gazdaságosan látja el
Az ellenőrizendő időszak: 2012. január 1.- 2013. december 31.
Az ellenőrzés típusa: Rendszer és pénzügyi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei: Dokumentumok, nyilvántartások ellenőrzése, helyszíni ellenőrzés
Az ellenőrzés tervezett ütemezése: 2014. április - május
Szükséges ellenőrzési kapacitás: 1 fő belső ellenőr
Az ellenőrzésre tervezett napok száma: 30 ellenőri nap
5. számú ellenőrzés
Az ellenőrzött szervezeti egység Roma – Horvát – Német Nemzetiségi Önkormányzatok
Az ellenőrzés tárgya: Nemzetiségi Önkormányzatok gazdálkodása
Az ellenőrzés célja: A pénzforgalom kezelése, nyilvántartása, elszámolása szabályszerű-e, biztosított-e a pénzeszközök megfelelő felhasználása
Az ellenőrizendő időszak: 2013. január 1.- 2013. december 31.
Az ellenőrzés típusa: Rendszer és pénzügyi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei: Dokumentumok, nyilvántartások ellenőrzése, helyszíni ellenőrzés
Az ellenőrzés tervezett ütemezése: 2014. június
Szükséges ellenőrzési kapacitás: 1 fő belső ellenőr
Az ellenőrzésre tervezett napok száma: 10 ellenőri nap
6. számú ellenőrzés
Az ellenőrzött szervezeti egység PÉNZÜGYI – GAZDÁLKODÁSI OSZTÁLY
Az ellenőrzés tárgya: A kötelezettség vállalások ellenőrzése
Az ellenőrzés célja: A kötelezettség vállalás rendje érvényesül-e? A kötelezettségvállalás nyilvántartása biztosítja-e a kötelezettségvállalások alakulásának nyomon követését?
Az ellenőrizendő időszak: 2013. január 1.- 2014. június 30.
Az ellenőrzés típusa: Szabályszerűségi és pénzügyi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei: Dokumentumok, nyilvántartások ellenőrzése, helyszíni ellenőrzés
Az ellenőrzés tervezett ütemezése: 2014. július
Szükséges ellenőrzési kapacitás: 1 fő belső ellenőr
Az ellenőrzésre tervezett napok száma: 10 ellenőri nap
7. számú ellenőrzés
Az ellenőrizendő szervezeti egységek VÁROSFEJLESZTÉSI – ÜZEMELTETÉSI ÉS PÉNZÜGYI – GAZDÁLKODÁSI OSZTÁLY
Az ellenőrzés tárgya: A közbeszerzési eljárások ellenőrzése
Az ellenőrzés célja: A közbeszerzési eljárások szabályszerűsége a közbeszerzések lebonyolítása során a jogszabályi előírásoknak megfelelően jártak-e el, minden értékhatár feletti beszerzés, szolgáltatás, beruházás esetén lebonyolították-e a közbeszerzési eljárást.
Az ellenőrizendő időszak: 2013. július 1.- 2014. június 30
Az ellenőrzés típusa: Rendszer ellenőrzés.
Az ellenőrzés módszerei: Dokumentumok, nyilvántartások ellenőrzése,
Az ellenőrzés tervezett ütemezése: 2014. augusztus
Szükséges ellenőrzési kapacitás: 1 fő belső ellenőr
Az ellenőrzésre tervezett napok száma: 10 ellenőri nap
8. számú ellenőrzés
Az ellenőrzött szervezeti egység KÖZÖS ÖNKORMÁNYZATI HIVATAL ÉS A HOZZÁ TARTOZÓ INTÉZMÉNYEK
Az ellenőrzés tárgya: Selejtezési - leltározási tevékenység
Az ellenőrzés célja: Az intézményi és a hivatali selejtezési - leltározás tevékenység az új jogszabályi előírásoknak megfelelően került-e lebonyolításra.
Az ellenőrizendő időszak: 2013. január 1.- 2014. június 30.
Az ellenőrzés típusa: Szabályszerűségi és rendszer ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei: Dokumentumok, nyilvántartások ellenőrzése, helyszíni ellenőrzés
Az ellenőrzés tervezett ütemezése: 2014. szeptember
Szükséges ellenőrzési kapacitás: 1 fő belső ellenőr
Az ellenőrzésre tervezett napok száma: 10 ellenőri nap
9. számú ellenőrzés
Az ellenőrzött szervezeti egység KÖZÖS ÖNKORMÁNYZATI HIVATAL VELEMI KIRENDELTSÉGE
Az ellenőrzés tárgya: A pénztár, bankszámla és bankkártya pénzforgalmának ellenőrzése
Az ellenőrzés célja: A pénzforgalom kezelése, nyilvántartása, elszámolása szabályszerű-e, biztosított-e a pénz megfelelő védelme.
Az ellenőrizendő időszak: 2013. január 1.- 2013. december 31.
Az ellenőrzés típusa: Rendszer és pénzügyi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei: Dokumentumok, nyilvántartások ellenőrzése, helyszíni ellenőrzés
Az ellenőrzés tervezett ütemezése: 2014. október
Szükséges ellenőrzési kapacitás: 1 fő belső ellenőr
Az ellenőrzésre tervezett napok száma: 10 ellenőri nap
10. számú ellenőrzés
Az ellenőrzött szervezeti egység Chernel Kálmán városi könyvtár
Az ellenőrzés tárgya: Házipénztár és bankszámlapénz kezelés szabályozottsága, működése
Az ellenőrzés célja: A házipénztár és bankszámlapénz kezelés szabályozottsága megfelel-e a jogszabályi követelményeknek és a helyi sajátosságoknak.
Az ellenőrizendő időszak: 2013. január 1.- 2013. december 31.
Az ellenőrzés típusa: Pénzügyi – szabályszerűségi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei: Dokumentumok, nyilvántartások ellenőrzése
Az ellenőrzés tervezett ütemezése: 2014. november
Szükséges ellenőrzési kapacitás: 1 fő belső ellenőr
Az ellenőrzésre tervezett napok száma: 5 ellenőri nap
11. számú ellenőrzés
Az ellenőrzött szervezeti egység A Közös Önkormányzati Hivatal valamennyi szervezeti egysége
Az ellenőrzés tárgya: Belső kontrollok kialakításának és működésének vizsgálata, szabályozottság és szabályzatok vizsgálata
Az ellenőrzés célja: A belső kontrollok, a szervezeti egységek ellenőrzési nyomvonalai biztosítják-e az irányítási és ellenőrzési folyamatok nyomon követését és a folyamatok utólagos ellenőrzését?
Az ellenőrizendő időszak: 2013. április 1.- 2014. október 30.
Az ellenőrzés típusa: Szabályszerűségi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei: Dokumentumok, nyilvántartások ellenőrzése,
Az ellenőrzés tervezett ütemezése: 2014. december
Szükséges ellenőrzési kapacitás: 1 fő belső ellenőr
Az ellenőrzésre tervezett napok száma: 10 ellenőri nap
2014. évi belső ellenőri terv nem tartalmaz 2013. évről áthúzódó belső ellenőrzést.
A belsőellenőrzési vezető feladatai közé tartozik a 2013. évi belső ellenőrzés tapasztalatairól tájékoztató készítése a Képviselő testület részére, továbbá 2014. októberében a 2015. évi ellenőrzési terv összeállítása.
Az ellenőrzési tervezetet összeállította:
Kőszegfalviné Pajor Klára
belsőellenőrzési vezető s. k.
Az ellenőrzési munkatervet jóváhagyta:
Dr. Zalán Gábor s. k.
jegyző
Az ellenőrzési tervet a pénzügyi bizottság megtárgyalta és a képviselő-testületnek elfogadásra ajánlja.
HATÁROZATI JAVASLAT
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2014. évi ellenőrzési tervet – az előterjesztésben foglaltaknak megfelelően – elfogadja.
Felelős: Dr. Zalán Gábor jegyző
Határidő: folyamatos
(A mellékletet lsd. a letölthető formátumban.)